60% kary za złożenie oszczędności w Banku

Data: 2013-03-30 12:02:59
Autor: Marcepan
60% kary za złożenie oszczędności w Banku
http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,13622111,60_proc__podatku_od_cypryjskich_depozytow_.html
Okazuje się że nie 9,9%, nie 20% ani nawet nie 40% ale to jeszcze nie koniec...
Posiadacze depozytów w cypryjskich bankach będą się musieli pogodzić z konfiskatą znacznej części swoich oszczędności i niech się cieszą jeśli nie zostanie przekroczona psychologiczna granica 100%.

Data: 2013-03-30 13:56:26
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-03-30 12:02, Marcepan pisze:
[...]

Ma to swoje dobre strony - w końcu skończy się "pieprzenie", że coś jest "pewne jak w banku". I ludzie częściej będą pieniądz inwestować, zamiast oddawać lichwiarzom na ułamkowy procent.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-30 14:12:48
Autor: Krzysztof Halasa
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> writes:

Ma to swoje dobre strony - w końcu skończy się "pieprzenie", że coś
jest "pewne jak w banku". I ludzie częściej będą pieniądz inwestować,
zamiast oddawać lichwiarzom na ułamkowy procent.

Jasne jasne. Myślisz o giełdzie, walutach, a może instrumentach
pochodnych?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2013-03-30 14:16:16
Autor: Liwiusz
[...]

Myślę raczej, by zamiast pożyczać bankowi pieniądze, kupić ziemniaka i go sprzedać. Albo pożyczyć go komuś, kto chce tak zrobić. Jest ryzyko, ale skoro już przyjmujemy, że nie istnieje przechowalnia pieniędzy "bez ryzyka"...

--
Liwiusz

Data: 2013-03-30 14:53:13
Autor: S
W dniu 2013-03-30 14:16, Liwiusz pisze:
Myślę raczej, by zamiast pożyczać bankowi pieniądze, kupić ziemniaka i
go sprzedać.

I po zapłaceniu podatków okaże się, iż więcej oddałeś "instytucjom" niż Belka na lokacie ;-)

Albo pożyczyć go komuś, kto chce tak zrobić.

Jakbyś jeszcze przyjmował depozyty to właśnie zaproponowałeś stworzenie firmy bazującej na podstawowych usługach... banku. ;-)

Jest ryzyko,
ale skoro już przyjmujemy, że nie istnieje przechowalnia pieniędzy "bez
ryzyka"...

Nie istnieje. Pytanie czy trzymanie pieniędzy w domu też nie jest objęte ryzykiem ich utraty w 100%. Można marudzić na banki, jednak jak na razie nikt nie zaproponował pewniejszego sposobu trzymania oszczędności.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2013-03-30 14:59:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-03-30 14:53, S pisze:
[...]

Skoro zysk większy, to co w tym dziwnego?

Albo pożyczyć go komuś, kto chce tak zrobić.

Jakbyś jeszcze przyjmował depozyty to właśnie zaproponowałeś stworzenie
firmy bazującej na podstawowych usługach... banku. ;-)

I słusznie. W końcu to są normalne usługi, ale nikt nie twierdzi, że coś jest "pewne jak u Liwiusza".

[...]

Sęk właśnie w tym, że trzymanie oszczędności w jakimkolwiek fiducjarnym pieniądzu jest średnio sensowne. A to, że "nikt nie zaproponował" to już czysta nieprawda.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-30 17:13:08
Autor: S
W dniu 2013-03-30 14:59, Liwiusz pisze:
I po zapłaceniu podatków okaże się, iż więcej oddałeś "instytucjom" niż
Belka na lokacie ;-)

Skoro zysk większy, to co w tym dziwnego?

Przy zerowym zysku płacisz ZUS, ubezpieczenie choćby. Sporo musisz tych ziemniaków sprzedać, by to opłacić. ;-)

[...]

I stąd właśnie mnóstwo para-banków świadczących owe normalne usługi. Ja tam jednak wolę "nienormalne" z gwarancją do 100.000 euro.

[...]

No tak... ziemniaki. Kilka ton pewnie by opłacić same obciążenia podatkowe. W zasadzie kilkaset tysięcy (? - nie znam ceny ziemniaka) ton, gdy kogoś nie zadowala gwarancja 100.000 euro. I jeszcze tym obracać poza godzinami swojej normalne pracy zawodowej. No i w międzyczasie trzymać... może na 50m2, bo takie są obecnie najpopularniejsze mieszkania. Oczywiście gdzieś tam na 6 piętrze powiedzmy. Owszem - zaproponowałeś. Wybacz, że nie podchwycę pomysłu, ale wolę bank. Niemniej - powodzenia z kartoflami.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2013-03-30 18:10:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-03-30 17:13, S pisze:
Wybacz, że nie podchwycę pomysłu, ale wolę bank. Niemniej - powodzenia z
kartoflami.

Ależ powodzenia, tylko potem nie płacz, jak rząd zarekwiruje ;) OFE rekwirują i jest cisza, więc co za problem znacjonalizować i wkłady w bankach. To tylko kwestia czasu, demografii i związanej z nią dziury budżetowej się nie oszuka.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-30 21:25:11
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

A to ziemniaków rząd nie może zarekwirować? Pieniądze może sobie
dodrukować (przy odrobinie współudziału NBP), z ziemniakami tak łatwo
nie jest.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2013-03-30 21:28:37
Autor: Liwiusz
60% kary za złożenie oszczędności w B anku

 z ziemniakami tak łatwo
nie jest.

Otóş to.

--
Liwiusz

Data: 2013-04-01 12:25:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
60% kary za złożenie oszczędności w Banku

"Liwiusz" kj7htn$aua$1@news.task.gda.pl

 z ziemniakami tak łatwo
nie jest.

Otóż to.

Rząd może sprowadzić ziemniaki z zagranicy i sprzedać
je po 1 groszu za tonę. :) Przeciwko tym praktykom
protestował Andrzej Lepper, ale tę działalność -- zawiesił. ;)

Data: 2013-04-01 11:35:03
Autor: Krzysiek
W dniu sobota, 30 marca 2013 18:10:50 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

Ależ powodzenia, tylko potem nie płacz, jak rząd zarekwiruje ;)

Nie mniej widze mniejsze szanse wtopy w tym przypadku (zwlaszcza jesli miescic sie w kwotach gwarantowanych i odpowiednio dzielic ewentualne wieksze srodki)
niz niepowodzenie w trakcie wielu inwestycji.

Data: 2013-04-01 11:41:29
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 20:35:03 UTC+2 użytkownik Krzysiek napisał:
Nie mniej widze mniejsze szanse wtopy w tym przypadku (zwlaszcza jesli miescic sie w kwotach gwarantowanych i odpowiednio dzielic ewentualne wieksze srodki)

niz niepowodzenie w trakcie wielu inwestycji.

A jak rząd wpadnie na pomysł zabranie tez z kwoty gwarantowanej?

Data: 2013-04-01 18:54:56
Autor: Michal Tyrala
On Mon, 1 Apr 2013 11:41:29 -0700 (PDT), Kris wrote:
> [...]
> ewentualne wieksze srodki)

 A jak rząd wpadnie na pomysł zabranie tez z kwoty gwarantowanej?

A jak zgniją kartofle?

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-04-01 13:29:45
Autor: Kris
60% kary za złożenie oszczędności w Banku
W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 20:54:56 UTC+2 użytkownik Michal Tyrala napisał:

A jak zgnijďż˝ kartofle?
Ryzyko
Porównywalne z tym co w poście wyżej napisałem(konfiskata z sumy gwartantowanej)

Data: 2013-04-01 23:15:00
Autor: S
W dniu 2013-04-01 22:29, Kris pisze:
[...]

Ośmieszasz się. Zrób badanie kto widział osobę, której zgnił kartofel oraz kto widział osobę, której bank zabrał 100% lokaty bez możliwości odzyskania. Zapewniam Cię, iż wyjdzie, że zgniły ziemniak nie jest jakimś tam novum, zaś do tej pory konfiskata jest czystą teorią (włącznie z Cyprem).

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2013-04-04 13:27:27
Autor: Jarek Andrzejewski
On Mon, 01 Apr 2013 23:15:00 +0200, S <as@wp.pl> wrote:

[...]

Co prawda nie dotyczy to lokat, ale pokazuje, do czego może posunąć
się państwo, gdy zechce:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Reforma_walutowa_w_Polsce_w_1950

"Przygotowania do wymiany trzymane były przez władze w ścisłej
tajemnicy. "
BTW: czy na Cyprze ogłosili zamiar strzyżenia?

"wymiany dokonano tak, że pieniądze zdeponowane w bankach wymieniano,
tak jak równocześnie przeliczono wszystkie ceny i płace pracownicze, w
proporcjach 100 zł starych na 3 zł nowe, a gotówkę w stosunku 100 zł
starych na 1 zł nowy. Ta trzykrotna dysproporcja skierowana była
przeciw tym, którzy (nie ufając bankom) obracali gotówką lub trzymali
ją w domu."

podejrzewam, że na Cyprze tego nie zrealizowali, bo to państwo nie
jest emitentem swojej waluty, ale kto wie, czy nie rozważali? :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2013-04-02 06:08:25
Autor: Michal Tyrala
On Mon, 1 Apr 2013 13:29:45 -0700 (PDT), Kris wrote:
> [...]

 Ryzyko
 Porównywalne z tym co w poście wyżej napisałem(konfiskata z sumy gwartantowanej)

Porównywalne? :-)
Zważając, że posta napisałeś 1.04 nie będę nawet udawał, że biorę to
jako na serio :-)

Data: 2013-04-01 20:56:21
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 01.04.2013 20:54, Michal Tyrala pisze:
[...]

Jedno jest tylko pewne na tym świecie - że nie ma nic pewnego. A nawet i co do tego nie jestem całkiem pewien ;)

Data: 2013-04-03 18:47:30
Autor: Arek
Andrzej Lawa napisał(a) w wiadomości: ...
W dniu 01.04.2013 20:54, Michal Tyrala pisze:
Jedno jest tylko pewne na tym świecie - że nie ma nic pewnego. A nawet i
co do tego nie jestem całkiem pewien ;)

Wg klasyka: "Nie ma nic pewnego na tym świecie oprócz śmierci i podatków".
  Benjamin Franklin.

Ale żeby kradzież zuchwałą nazywać podatkiem?
Ciekawostka: konta zostały zablokowane jeszcze przed pierwszą próbą
wprowadznia konfiskaty (nieudaną - nikt nie zagłosował "za"). Tymczasem
organa już zaczęły de facto wykonywać czynności PRZED wprowadzeniem
w życie przepisów. To jest sprzeczne z prawem nawet w przypadku przyjęcia
ustawy za pierwdzym razem.

"Nie ma takiego okrucieństwa ani takiej niegodziwości, której nie
popełniłby skądinąd łagodny i liberalny rząd, kiedy zabraknie mu pieniędzy."
  Alexis de Tocqueville

Chyba wszystko już kiedyś zostało powiedziane...
Arek

Data: 2013-04-03 18:51:19
Autor: Kamil Jońca
"Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde> writes:

[...]

Ja tylko chciałem zwrócić uwagę, że mówimy o _upadającym_ banku[1]. Nie
wiem. Może niektórzy chcą stracić nawet 90% (bo masa upadłościowa
będzie warta 10%) byle nie płacić 60%?
KJ

[1] - nie, nie chcę teraz dywagować dlaczego ten bank czy 2 stał się
niewypłacalny. --
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
Ten tekst powstał w nadziei, ze bedzie komuś przydatny, jednak autor nie
bierze odpowiedzialnosci za skutki wynikłe z jego przeczytania.

Data: 2013-04-05 08:22:12
Autor: jureq
Dnia Wed, 03 Apr 2013 18:51:19 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

Ja tylko chciałem zwrócić uwagę, że mówimy o _upadającym_ banku[1]. Nie
wiem. Może niektórzy chcą stracić nawet 90% (bo masa upadłościowa będzie
warta 10%) byle nie płacić 60%? KJ

Chciałbym tylko zwrócić uwagę na pewne drobne fakty:

1. Gdy upada bank, to tymi którzy tracą 100% są zawsze właściciele (akcjonariusze). W tym wypadku przyjęto rozwiązanie gwarantujące akcjonariuszom, że nie poniosą strat. Ciekawe dlaczego?

2. Wydzielono z tego banku aktywa zagrożone i przeniesiono je do osobnego podmiotu. Jeśli wierzyć doniesieniom prasowym co do proporcji tego podziału, to zarówno 90% jak i 60% strat są wartościami zawyżonymi.

Data: 2013-04-05 10:48:07
Autor: Kamil Jońca
jureq <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> writes:

[...]

A nie poniosą?

2. Wydzielono z tego banku aktywa zagrożone i przeniesiono je do osobnego podmiotu. Jeśli wierzyć doniesieniom prasowym co do proporcji tego podziału, to zarówno 90% jak i 60% strat są wartościami zawyżonymi.
Tego nie wiem - chodziło mi tylko o zwrócenie uwagi, na coś o czym, mam
wrażenie, większość dyskutantów nie chce pamiętać. KJ

I have a hard time being attracted to anyone who can beat me up.
-- John McGrath, Atlanta sportswriter, on women weightlifters.

Data: 2013-04-05 09:02:43
Autor: jureq
Dnia Fri, 05 Apr 2013 10:48:07 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

[...]

Zaznaczam: opieram się tylko na doniesieniach prasowych.

Poniosą straty wyłącznie spowodowane rynkowym spadkiem wartości akcji banku. Na pewno dalekie od 100%. Nie będzie żadnej nacjonalizacji, likwidacji etc.

Data: 2013-04-05 11:23:01
Autor: Kamil Jońca
[...]

Ale to jest inne zdanie od "gwarantujemy akcjonariuszom brak strat",
które było w poprzednim poście.
Na pewno dalekie od 100%.
A tą pewność masz na podstawie ...?
KJ

For my birthday I got a humidifier and a de-humidifier...  I put them in
the same room and let them fight it out.
-- Steven Wright

Data: 2013-04-05 11:38:43
Autor: Michal Tyrala
On 05 Apr 2013 09:02:43 GMT, jureq wrote:
> [...]

 Poniosą straty wyłącznie spowodowane rynkowym spadkiem wartości akcji  banku. Na pewno dalekie od 100%. Nie będzie żadnej nacjonalizacji,  likwidacji etc.

A Laiki nie jest jednak do likwidacji?

Data: 2013-04-01 12:22:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
60% kary za złożenie oszczędności w Banku

"S" kj7308$u6g$1@node2.news.atman.pl

[...]

Na 6 jest winda. Lepiej na 4. :)

powiedzmy. Owszem - zaproponowałeś. Wybacz, że nie podchwycę pomysłu, ale wolę bank. Niemniej - powodzenia z kartoflami.

Zamiast handlować kartoflami, lepiej hodować tytoń.
Produkcja rolna chyba nie jest opodatkowana?
Nie jest, póki tytoniu nie przetworzymy...
Ale za to jest dotowana przez państwo, czyli przez podatników. :)

Data: 2013-04-04 13:19:44
Autor: Jarek Andrzejewski
On Sat, 30 Mar 2013 17:13:08 +0100, S <as@wp.pl> wrote:

I stąd właśnie mnóstwo para-banków świadczących owe normalne usługi. Ja tam jednak wolę "nienormalne" z gwarancją do 100.000 euro.

a pamiętasz pierwszą wersję - zaproponowaną całkiem serio, bo przecież
poddaną pod głosowanie parlamentu)"strzyżenia" Cypryjczyków? Niby
gwarancji nikt nie cofnął, ale jakoś tak miało się okazać, że nie
100.000, a tylko 93.250...
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2013-03-30 15:54:09
Autor: Krzysztof Halasa
S <as@wp.pl> writes:

Myślę raczej, by zamiast pożyczać bankowi pieniądze, kupić ziemniaka i
go sprzedać.

I po zapłaceniu podatków okaże się, iż więcej oddałeś "instytucjom"
niĹź Belka na lokacie ;-)

A to na pewno. Weźmy na początek taki ZUS - ok. 1000 zł miesięcznie,
jeszcze nawet bez Ĺźadnej sprzedaĹźy.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2013-04-01 12:19:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
60% kary za złożenie oszczędności w Banku

"S" kj6qpq$lvq$1@node2.news.atman.pl

Nie istnieje. Pytanie czy trzymanie pieniędzy w domu też nie jest objęte ryzykiem ich utraty w 100%. Można marudzić na banki, jednak jak na razie nikt nie zaproponował pewniejszego sposobu trzymania oszczędności.

Ludzie bogaci lubią lokować w kosztowności, dzieła sztuki, nieruchomości...
Te ostatnie ostatnio ;) też nie są pewne.

A co to jest pieniądz? To jakaś obligacja państwowa. Obietnica państwa.
A co to jest państwo? Instytucja. Czy zatem pewnego dnia państwo nie
może powiedzieć:

 -- Nie mamy twego płaszcza i co nam zrobisz?

Kościół rzymskokatolicki (w osobie arcybiskupa Ozorowskiego)
pochwala takie zachowanie, a że ów Kościół prowadzi duchowo
Polaków... Wg kościoła niezrozumiała wola Boża jest ważniejsza
od umów, obligacji, zobowiązań... Dlaczego zatem pewnego dnia
władca RP nie mógłby obwieścić:

 -- Od dziś wszyscy mają mieć takie same żołądki, zatem
    dotychczasowe pieniądze tracą wartość i każdy zaczyna
    ciułanie od nowa.

Właśnie równość żołądków była przyczyną skazania mnie (paręnaście
lat temu) na głodowanie -- jadłem za dużo, nie tyle, ile prałat
Stanisław Rabiczko uznał za stosowne.

Data: 2013-04-01 14:28:41
Autor: S
60% kary za złożenie oszczędności w Banku

Ludzie bogaci lubią lokować w kosztowności, dzieła sztuki, nieruchomości...
Te ostatnie ostatnio ;) też nie są pewne.

Sądzę, że masz na myśli ludzi obracających dziesiątkami, jeśli nie setkami milionów. Kosztowności, dzieła sztuki i nieruchomości dla kogoś kto ma "ledwie" kilka milionów to bardzo ryzykowny interes.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2013-04-01 19:38:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
60% kary za złożenie oszczędności w Banku

"S" kjbujb$l69$1@node1.news.atman.pl

[...]

Chyba wiadomo, kogo mam na swej myśli -- nikogo z nas, droga siostro. ;)
Chyba nawet żadna z nas nie ma w jednym banku więcej niż równowartość 100keuro.

Ledwie kilka milionów plnów w nieruchomościach ma cała masa Polaków.
Ale tym Polakom raczej nie są straszne podpierdolenia -- bo ci Polacy
ulokowali swój majtek w polityce, zajmują wysokie stanowiska i urzędy,
decydują o wysokości podatków i polityce ogólnej, nie tylko Polski.

Data: 2013-03-30 14:37:47
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 30.03.2013 14:12, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Raczej o inwestycjach w realny towar/narzędzia, bo tylko one mogą realnie zwiększyć dobrobyt.

W tym przypadku komuniści mieli rację piętnując te głupie spekulacje finansowe... Akcje powinny być narzędziem do współwłasności firmy, a nie dobrem samym w sobie do spekulowania. Instrumenty pochodne to już w ogóle paranoja. Takie przelewanie pustego w próżne.

Data: 2013-03-30 15:24:11
Autor: Krzysztof Halasa
Andrzej Lawa <alawa.news@lechistan.com> writes:

Akcje powinny być narzędziem do współwłasności firmy, a
nie dobrem samym w sobie do spekulowania.

Takie było założenie, ale podobnie jak inne, dawno temu się
zdegenerowało.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2013-03-30 15:29:20
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 30.03.2013 15:24, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

  ^^^^^^^^^^^^^^

Właściwe określenie ;)

Data: 2013-04-01 12:47:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
60% kary za złożenie oszczędności w Banku

"Andrzej Lawa" kj6prc$gm1$1@node1.news.atman.pl

W tym przypadku komuniści mieli rację

Ogólnie komuniści przejmowali władzę za pomocą
siły/wojny i traktowali ludzi jak niewolników.

O ile komuniści Lenin, Stalina i im podobni zdobywali
ziemię czy środki produkcji walką, o tyle Kościół
rzymskokatolicki zajmuje te dobra w wyniku demagogii.
Efekt jest jednak ten sam -- władcy uważają się za
właścicieli niewolników. KRK nakazuje swym niewolnikom
życie zgodne z wolą Boga objawianą ustami biskupów.

Innymi słowy:

 () komuniści dawali szansę -- można było ich zabijać w walce

 () KRK nie daje tej szansy -- najpierw (będąc zdrowym, młodym
    i naiwnym) trzeba dać księdzu na tacę, bo ów ksiądz żebrze
    i prosi o miłosierdzie, zaś później (gdy KRK obłowi się
    i wzmocni) trzeba wykonywać niewolniczo nakazy Kościoła

    (w moim wypadku -- albo zdychać z głodu, albo lizać
    cipkę teolog Łucji Stalenczyk; akurat ja wybrałem
    inną drogą, dzięki której KRK sporo traci, jednak
    moje życie powinno być przestrogą dla tych, którzy
    dobrowolnie wspierają Kościół rzymskokatolicki; ja
    nie mam żadnej przyszłości, straciłem zdrowie, tracę
    czas, nie mam pieniędzy na rzeczywistą rekonwalescencję,
    nie mówiąc już o porządnym wypoczynku w ciepłych krajach
    (kręgosłup najlepiej leczyć ciepłem i masażami) i profilaktyce)

-=-

Andrzeju Lawa -- komuniści (Engelsa, Trockiego, Lenina, Stalina,
Hitlera (narodowego socjalisty?) czy Jana Pawła II bądź innego
Franciszka) to największe zło, jakie istnieje na świecie. Temu
złu (lubisz biblię) sprzeciwia się Bóg w ostatnim przykazaniu
Dekalogu, ale jakoś ludzkość godzi chrześcijańskie praktyki
religijne z łamaniem tego przykazania -- zwykle zabierając
innym w imię rzekomo czynionego dobra publicznego, do czego
przydają się różne dofinansowania, wsparcia, programy badawcze
i rozwojowe...

W PRLi rzekomym właścicielem był naród, ale prawdziwymi byli
dyrektorzy czy towarzysze partyjni. Naród pracował niewolniczo,
zaś towarzysz decydował -- nierzadko absurdalnie źle.

Dziś mamy własność prywatną -- właściciel rządzi (nierzadko absurdalnie
źle) państwo czy gmina współfinansuje przedsięwzięcie a podatnik płaci...

-=-

Ostatnimi czasy ,,biznesmen'' ma spore ułatwienia:

 -- nie musi płacić podatków nie tylko dochodowych, ale czasami także podatków od nieruchomości
 -- może liczyć na zbudowanie infrastruktury drogowej na koszt podatników
 -- może liczyć na zbudowanie miejsc pracy na koszt podatników

Czym zatem obecny komunizm różni się od ustroju PRLi?
Nierzadko nawet ci sami ludzie są na stanowiskach?
No -- niezupełnie ci sami, bo trudno wymagać
nieśmiertelności. Nierzadko dzisiejsi biznesmeni
są dziećmi wczorajszych towarzyszy.

Data: 2013-04-01 13:34:17
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 01.04.2013 12:47, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

"Andrzej Lawa" kj6prc$gm1$1@node1.news.atman.pl

W tym przypadku komuniści mieli rację

Ogólnie komuniści przejmowali władzę za pomocą
siły/wojny i traktowali ludzi jak niewolników.

Wyrwałeś z kontekstu i celowo zmanipulowałeś cytat tak, żeby mój tekst zyskał krańcowo inne znaczenie, niż miał pierwotnie.

Nie rób więcej tego.

Odnosiłem się wyłącznie do patologii jaką jest spekulacyjna giełda, a w szczególności instrumenty pochodne - gdzie obracanie pieniędzmi stanowi przelewanie z pustego w próżne i nie prowadzi do wyprodukowania czegoś konkretnego.

Co do metod siłowych stosowanych przez "komunistów" to nie dość, że były one moralnie złe, to jeszcze są tak na prawdę sprzeczne z esencją komunizmu. Swoją droga jest on często nazywany "ustrojem dla idiotów"... a prawda jest zupełnie odwrotna: komunizm nie działa bo ludzie to w większości egoistyczni, krótkowzroczni idioci.

A siłową rewolucją nie da się go wprowadzić, podobnie jak na siłę nie da się wyleczyć ludzkości z urojeń o jakichś kosmitach czy brodaczach na chmurce. W większości ludzie niestety potrzebują strawnego bata (brak kasy), ładnej marchewki (kasa) i jakiegoś opium na ból istnienia (religia).

Data: 2013-04-01 12:13:02
Autor: Clegan
On 1 Kwi, 13:34, Andrzej Lawa <alawa.n...@lechistan.com> wrote:

[...]
Spekulacja daje płynność. A to bardzo poważny pozytyw.

Co do metod siłowych stosowanych przez "komunistów" to nie dość, że były
one moralnie złe, to jeszcze są tak na prawdę sprzeczne z esencją
komunizmu.
Jest to nieprawda - wystarczy sobie poczytać manifest komunistyczny; w
końcu czy to nie tam proponowano armie pracy ? A jak wiadomo armia
jest strukturą siłową.
Zatem proszę tu nie szerzyć jakiś mitów. Komunizm to totalne
niewolnictwo, a każdy kto wierzy w coś takiego to albo idiota albo
psychopata marzący o byciu kapo w obozie.

Data: 2013-04-01 14:29:48
Autor: witek
60% kary za złożenie oszczędności w Banku
Clegan wrote:
  Komunizm to totalne
niewolnictwo,

Rodzina to właśnie dokładnie komunizm.

Data: 2013-04-01 22:49:23
Autor: Clegan
On 1 Kwi, 21:29, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Clegan wrote:
>   Komunizm to totalne
> niewolnictwo,

Rodzina to właśnie dokładnie komunizm.

A ile postulatów manifestu komunistycznego realizuje rodzina ?

Data: 2013-04-03 19:20:48
Autor: Arek
<5cd65b50-fc36-4329-b705-421c9d4e8e42@g8g2000vbf.googlegroups.com>...
Clegan wrote:
> Komunizm to totalne
> niewolnictwo,

Rodzina to właśnie dokładnie komunizm.

A ile postulatów manifestu komunistycznego realizuje rodzina ?

Są podobieństwa:

  "Od każdego według jego możliwości, każdemu według jego potrzeb"
(Louis Blanc) - komunisci to zaadoptowali.
  Dzieci są wspólne.
  Jeżeli nie ma intercyzy to własność prywatna (wniesiona do
małżenstwa) ma znaczenie w przypadku rozwodu. W praktyce
włąsności prywatnej nie ma - funkcjonują odpowiedniki własnośći
wspólnej i osobistej.
  "Opodatkowanie" w większości przypadków jest zdecydowanie
progresywne (nie tylko jako obowiązująca ale również jako
metoda dojścia do komunizmu).
  Zmiana władzy bez rewolucji prawie niemożliwa.
  "Solidarność międzypokoleniową" też da się zauważyć (ale
ta nowomowa nie jest tylko komounie przypisana).

Dlatego tych akurat cech nie powinno się przenosić poza rodzinę
do życia politycznego. A na pewno nie pod przymusem kryjącym
się za ułomną formą demokracji.

Arek

Data: 2013-04-01 21:31:18
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 01.04.2013 21:13, Clegan pisze:
[...]

Nie, spekulacja daje przelewanie z pustego w próżne. Płynność daje waluta nieprzywiązana do jakiegoś konkretnego ograniczonego towaru.

[...]

Ano. Zwłaszcza Armia Zbawienia. I Armia KISS.

A chlebak, jak sam nazwa wskazuje, służy do noszenia granatów ;->

Zatem proszę tu nie szerzyć jakiś mitów. Komunizm to totalne
niewolnictwo, a każdy kto wierzy w coś takiego to albo idiota albo
psychopata marzący o byciu kapo w obozie.

Cóż, na idiotę to wyszedłeś ty. Być może usiłując celowo zmanipulować wydźwięk manifestu wyrywając słowo "armia" z kontekstu. A może zwyczajnie nie potrafiłeś przeczytać całości i chwyciłeś się jednego słowa, które wydało ci się jednoznacznie negatywne.

Tutaj jest cały kontekst:

"Ale rynki wciąż się rozszerzały, wciąż wzrastało zapotrzebowanie. Manufaktura również już nie wystarczała. Wówczas para i maszyny zrewolucjonizowały produkcję przemysłową. Miejsce manufaktury zajął nowoczesny wielki przemysł, miejsce przemysłowego stanu średniego zajęli przemysłowcy-milionerzy, *dowódcy* *całych* *armii* *przemysłowych*, nowocześni burżua."

Tutaj "armia" oznacza to po prostu dużą, zorganizowaną grupę ludzi pod wspólnym kierownictwem.

Data: 2013-04-01 22:48:33
Autor: Clegan
On 1 Kwi, 21:31, Andrzej Lawa <alawa.n...@lechistan.com> wrote:

Nie, spekulacja daje przelewanie z pustego w próżne. Płynność daje
waluta nieprzywiązana do jakiegoś konkretnego ograniczonego towaru.
Zapoznaj się z definicją płynności.
Płynność to lepsze ceny, możliwość szybszego pozbycia się inwestycji.

Cóż, na idiotę to wyszedłeś ty. /.../

Tutaj "armia" oznacza to po prostu dużą, zorganizowaną grupę ludzi pod
wspólnym kierownictwem.

I kto tu robi z siebie kretyna:

"Jednakże w krajach najdalej w rozwoju posuniętych będą mogły być na
ogół powszechnie zastosowane zarządzenia następujące:/.../
8. Jednaki przymus pracy dla wszystkich, utworzenie armii
przemysłowych, zwłaszcza w rolnictwie." [z manifestu komunistycznego].
Powtarzaj sobie ten fragment tak długo aż zrozumiesz [szczególnie
wyrażenie 'przymus pracy'].

Data: 2013-04-02 10:39:09
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 02.04.2013 07:48, Clegan pisze:

[...]

I w ten sposób inwestycja staje się towarem - a nie tym czym powinna być czyli narzędziem do produkcji dóbr.

Przy spekulacjach akcjami oraz instrumentami pochodnymi czasem bardziej opłacalne jest zarżnięcie firmy. A to nie jest działanie pozytywne.

Cóż, na idiotę to wyszedłeś ty. /.../

Tutaj "armia" oznacza to po prostu dużą, zorganizowaną grupę ludzi pod
wspólnym kierownictwem.

I kto tu robi z siebie kretyna:

Zdecydowanie ty.

"Jednakże w krajach najdalej w rozwoju posuniętych będą mogły być na
ogół powszechnie zastosowane zarządzenia następujące:/.../
8. Jednaki przymus pracy dla wszystkich, utworzenie armii

Nadal nie jest to armia w sensie militarnym.

przemysłowych, zwłaszcza w rolnictwie." [z manifestu komunistycznego].
Powtarzaj sobie ten fragment tak długo aż zrozumiesz [szczególnie
wyrażenie 'przymus pracy'].

Primo: każdy powinien mieć jakąś pracę inaczej zgłupieje. W kapitalizmie przymus pracy też istnieje - jak nie pracujesz to nie jesz... chyba że ktoś zdradzi ideę kapitalizmu i jałmużnę da ;)

Secundo: pamiętaj, że manifest wydano prawie wiek temu - w tamtych czasach zapotrzebowanie na pracę w przemyśle czy roli było dużo wyższe. Obecnie automatyzacja warunki zmieniła.

Więc z czym masz problem? Z tym, że każdy by w taki czy inny sposób produktywnie pracował? Czy to byłoby złe? Teraz i tak istnieje ten przymus. Alternatywą jest korzystanie z tego diabolicznego dla prawdziwych kapitalistów socjału ;->

Data: 2013-04-02 08:44:16
Autor: Clegan
60% kary za złożenie oszczędności w Banku
On 2 Kwi, 10:39, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:

I w ten sposób inwestycja staje się towarem - a nie tym czym powinna być
czyli narzędziem do produkcji dóbr.
Bo ty tak chcesz ? :-)))
Dobrowolna i legalna umowa między ludźmi zawsze jest korzystna
gospodarczo. A że zawsze istnieją różni poprawiacze rzeczywistości,
którzy wiedza lepiej ode mnie jaką umowę mogę zawrzeć - cóż to też są
stworzenia boże, byle trzymali się z daleka.

/.../
Więc z czym masz problem? Z tym, że każdy by w taki czy inny sposób
produktywnie pracował? Czy to byłoby złe?
To w końcu uznałeś, że jest ten przymus w komunizmie czy nie [bo o tym
była mowa]  ?
Bo dużo słów tylko mało treści. Bo najpierw podtrzymujesz, że nie, a
potem tak jakby piszesz że tak.

Praca przymusowa jest mniej produktywna od pracy dobrowolnej. O czym
można się przekonać porównując wydajność obozu pracy z fabryką opartą
na dobrowolnych umowach.
A nad twoimi twierdzeniami o braku przymusu w komunizmie można jedynie
z politowaniem wzruszyć ramionami. Każdy system niewolniczy włącznie z
komunizmem z istoty rzeczy zakłada przymus, inaczej nie jest w stanie
się utrzymać. Czego dowodzi historia.

Data: 2013-04-02 17:29:27
Autor: Krzysztof Halasa
60% kary za złożenie oszczędności w Banku
Płynność to lepsze ceny, możliwość szybszego pozbycia się inwestycji.

No fakt. Np. po 134 milisekundach od jej nabycia. Ale za to ze 100%
zyskiem, tzn. po 2 gr/akcję.

I w ten sposób inwestycja staje się towarem - a nie tym czym powinna
być czyli narzędziem do produkcji dóbr.

Towarem? Staje się grą. Tylko nie wszyscy uczestnicy znają jej zasady
:-)
--
Krzysztof Halasa

Data: 2013-04-02 00:27:13
Autor: animka
W dniu 2013-04-01 21:13, Clegan pisze:
  Komunizm to totalne
niewolnictwo, a każdy kto wierzy w coś takiego to albo idiota albo
psychopata marzący o byciu kapo w obozie.

Jeśli ktoś należal do partii KC to tak. Inni byli wolni i weseli. Nie to co teraz się dzieje.

--
animka

Data: 2013-04-02 17:39:46
Autor: Krzysztof Halasa
animka <animka@tonieja.wp.pl> writes:

[...]

To taki Ĺźart?
Tak byli(śmy) wolni że chwilami trzeba było mieć przepustkę żeby
wyjechać ze swojej miejscowości, albo żeby późnym wieczorem wrócić do
domu.
Parę lat zasadniczej służby (w TV mówili, że żołnierze nie mogą
narzekać, bo więźniowie wcale nie mają (dużo) lepiej) + możliwość
"powołania" praktycznie w dowolnej chwili.
Paszport (jak ktoś miał załatwioną wycieczkę) ważny na demoludy bez
Jugosławii, z prawem jednokrotnego przekraczania granicy PRL.
I zwrot "na milicję" po powrocie.
Nakaz pracy na drugim końcu kraju.

Fakt że ludzie mniej myślą o wolności, gdy nie mają co do garnka włożyć
(albo założyć na siebie).

Uwagi o KC nie rozumiem.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2013-04-04 13:38:42
Autor: Jarek Andrzejewski
60% kary za złożenie oszczędności w Banku
On Mon, 1 Apr 2013 12:13:02 -0700 (PDT), Clegan <cleghan@gmail.com>
wrote:

Spekulacja daje płynność. A to bardzo poważny pozytyw.

hmm, a czy pieniądze, którymi akurat się nie spekuluje są jakoś mniej
płynne?

Data: 2013-04-01 19:41:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
60% kary za złożenie oszczędności w Banku

"Andrzej Lawa" kjbrbp$i0b$1@node1.news.atman.pl

Wyrwałeś z kontekstu i celowo zmanipulowałeś cytat tak, żeby mój tekst zyskał krańcowo inne znaczenie, niż miał pierwotnie.

Nie rób więcej tego.

Nie jesteś moim panem a ja nie jestem Twoim niewolnikiem.

Data: 2013-04-01 19:58:12
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 01.04.2013 19:41, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

Co nie daje ci prawa do bycia kłamcą i manipulantem.

Data: 2013-04-02 15:20:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
60% kary za złożenie oszczędności w Banku

"Andrzej Lawa" kjchrk$a0i$2@node1.news.atman.pl

Nie rób więcej tego.

Nie jesteś moim panem a ja nie jestem Twoim niewolnikiem.

Co nie daje ci prawa do bycia kłamcą i manipulantem.

Nie daje. Prawo do kłamania daje data 01 kwietnia, czyli wczorajsza.

Opierając się o treści Twych innych postów, nie chcę
pytać, gdzie wg Ciebie ja kłamię -- wiem albowiem, że
Ty nie trzymasz się treści, na które rzekomo powołujesz się. :)

Data: 2013-04-04 13:37:24
Autor: Jarek Andrzejewski
60% kary za złożenie oszczędności w Banku
On Mon, 1 Apr 2013 12:47:39 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

właścicieli niewolników. KRK nakazuje swym niewolnikom
życie zgodne z wolą Boga objawianą ustami biskupów.

Są pewne róznice:
KRK nie ma więzień, do których Cię wtrąci, gdy zechcesz żyć wbrew woli
Boga (albo ich woli).
KRK nie może także skonfiskować Ci 6,75 albo 100% Twoich pieniędzy
(albo i więcej - vide postępowania aparatu skarbowego wobec Kluski,
JTT, Bestcomu).
KRK może powiedzieć, że bluźnisz, ale nie może zabrać Ci dzieci, bo im
się nie podoba, jak je wychowujesz. Państwo moze i zabiera.
KRK nie może Cię wyrzucić z domu i przenieść do dzielnicy
"reedukacyjnej", a państw może i robi to.

Data: 2013-03-30 16:16:32
Autor: ikarek
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kj6ndu$72h$1news.task.gda.pl...
[...]

Co do "pewne jak w banku" - zgoda, bo tam pewne nie są, ale
moim zdaniem "wystarczająco pewne".

Co do inwestowania, to ryzyko utraty jest na pewno większe,
niż w banku (generalnie). Istnieje sporo ludzi, którzy wydają
tylko część kwot zarobionych na "zwykłej" pracy i wystarczy im
zachowanie mniej-wiecej wartości tego, co odłożą. "Inwestowanie"
musiałoby się odbywać kosztem "zwykłej" działalności - bo trzeba
się nauczyć zasad gdy na nowych boiskach - więc ja bym nie
generalizował, gdyż często wystarczy po prostu dalej grać w to,
w co się wygrywa, zamiast kombinować. No ale jakaś dywersyfikacja
jest oczywiście wskazana, np. nieruchomości czy nawet trochę
"żelastwa", jak ktoś się boi wojny ;)

Data: 2013-03-31 13:12:22
Autor: m4rkiz

http://www.augasonfarms.com/Kits-and-packs/Mega-40-Person-1-Year-Food-Storage-Set2-940-10-Cans-UPC-78716-20099

Data: 2013-03-30 19:33:17
Autor: zdumiony
[...]

Mogą kupić bitcoiny, walutę deflacyjną, na pohybel bankom

Data: 2013-04-02 22:52:27
Autor: m4rkiz
"zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> wrote in message news:kj7b5i$30q$1node1.news.atman.pl...
[...]

ktora za tydzien moze sie okazac nic nie warta jak ktos znadzie dziure w
algorytmie czy implementacji algorytmu hashujacego...

nie wspominajac o serii innych problemow ktore przed nia stoja (duzy fork
3 tygodnie temu, 51%, limit transakcji w bloku etc.)

nie twierdze ze to zly pomysl ale stosunkowo bezpieczny jedynie jako maly
procent calosci inwestowanych srodkow

Data: 2013-04-01 06:38:14
Autor: Michal Tyrala
On Sat, 30 Mar 2013 13:56:26 +0100, Liwiusz wrote:
 Ma to swoje dobre strony - w końcu skończy się "pieprzenie", że coś jest  "pewne jak w banku". I ludzie częściej będą pieniądz inwestować, zamiast  oddawać lichwiarzom na ułamkowy procent.

Mysle ze ci, ktorzy maja luznych srodkow powyzej gwarancji juz dawno
maja jakies inwestycje. Tak że ja bym na jakas rewolucje nie liczył, sorry.

Data: 2013-04-01 12:11:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
60% kary za złożenie oszczędności w Banku

"Liwiusz" kj6ndu$72h$1@news.task.gda.pl

Ma to swoje dobre strony - w końcu skończy się "pieprzenie", że coś jest "pewne jak w banku". I ludzie częściej będą pieniądz inwestować, zamiast oddawać lichwiarzom na ułamkowy procent.

***Ponoć*** na Cyprze jest pewne jak w banku -- poniżej
granicy gwarantowanej nikt nie utraci. W RP także BFG
nie gwarantuje 100% od dowolnego salda, ale tylko do
pewnej granicy. W RP także można zostać ,,opodatkowanym''
w razie padu banku, gdy wykroczy się poza granicę
wyznaczoną przez BFG.

Ostatecznie 100keuro to dużo, jak na lokatę w jednym banku.

ZTCW w Niemczech, po II wojnie świętej zlikwidowano obowiązującą
walutę i każdemu dano kilkaset marek nowej waluty. To było znacznie
surowsze ,,opodatkowanie'', choć obok owego ,,opodatkowania'' były
też mądre decyzje, dzięki którym Niemcy szybko wzbogacili się.

W Polsce także była wymiana pieniędzy, na której stracili ci,
którzy nie ufali ludowemu państwu.

I były też plajty banków oraz plajty ubezpieczycieli -- Westa splajtowała.

-=-

BTW Westy -- opowiadano mi o nieuczciwym człowieku, który zamykał swoją Ładę
na jakieś zmyślne zamki, chował do garażu zmyślnie zamykanego i ubezpieczył
w Weście. Złodzieje wszystkie zamki sforsowali, Ładę ukradli a Westa padła. :)

-=-

Ziemniaki (z innego postu) także potrafią popsuć się. Chyba
najlepiej przerobić je na wiadomy płyn, na którym masa Polaków
obłowiła się. [nie napisałem nic o kapłanach?... fakt, nie
czuję się dziś dobrze, ale postaram się...]

BTW tego płynu -- ksiądza Samul chcętnie rozgrzeszał handlarzy
alkoholowych, uważając, iż w tych trudnych czasach trzeba przecież
jakoś żyć. :)

-=-

No właśnie -- jakoś żyć. :) Chrystus tak rozdawał chleb i ryby,
że wzbogacał się i karmił. Tymczasem dziś trzeba kogoś zabić
(upić wodą ognistą) aby jakoś żyć... Dziwne -- kapłani,
połączeni ponoć z samym Bogiem, IMO mogliby znaleźć
lepsze rozwiązania, aby żyć.

-=-

Jak duże jest obecnie zadłużenie państwa polskiego?
Czy aby nie grożą nam ,,przedterminowe'' wybory? ;)
Jest chyba jakiś pakt fiskalny, ale chyba nie ma on
mocy do czasu wejścia RP do strefy euro.

Data: 2013-04-02 22:54:54
Autor: m4rkiz
"pmlb" <brak@dresu.pl> wrote in message news:_5ydnaH-KIXAYcfMnZ2dnUVZ8iednZ2dbt.com...
Posiadacze depozytów w cypryjskich bankach będą się musieli pogodzić z konfiskatą znacznej części swoich oszczędności i niech się cieszą jeśli nie zostanie przekroczona psychologiczna granica 100%.
Nie zostanie, nie wiem skad w Polsce takie bajanie o 100%... Skoro napisano, ze depozyty powyzej 100000euro (ciekawe jacy uczciwi ciulacze tyle potrafia odlozyc ze swojej uczciwej pracy)

na zachodzie jest to srednia roczna czy dwuletnia pensja, wiec raczej bym
nie przesadzal... na upartego na byle zmywaku po 8-10 godzin dziennie z wolnym
weekendem mozna wiecej w 3 lata odlozyc

Data: 2013-04-03 02:36:13
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-04-02 23:54, m4rkiz pisze:
[...]

To ile się na tym zmywaku zarabia, że można 2777ojro miesięcznie odłożyć?

--
Liwiusz

Data: 2013-04-03 10:44:49
Autor: m4rkiz
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:kjftho$i4v$1news.task.gda.pl...
[...]

ok, w 4 lata, z wolnymi niedzielami i swietami, pracujac po 10 godzin
dziennie za 10 euro na godzine na reke i wydajac na zycie 16,6 euro
dziennie w dni robocze - na wynajecie pokoju i zarcie wystarczy

Data: 2013-04-03 08:45:42
Autor: witek
m4rkiz wrote:
[...]

dobre dla młodych jak nie masz rodziny.
Potem wydatki drastycznie wzrastają i okazuje się ze zaczyna brakować.

Data: 2013-04-03 15:33:57
Autor: m4rkiz
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:kjhblm$p24$1dont-email.me...
[...]

oczywiscie, ja tylko polemizuje z teza ze gwarancje na 100 000 euro to
niewiadomo jakie pieniadze, owszem, w Polsce 'student' na etacie sie
tego latwo nie dorobi ale nie balujacy 'mlody' czlowiek na zachodzie
jak najbardziej, zwlaszcza jezeli np. mieszka jeszcze z rodzicami itd.

Data: 2013-04-03 02:42:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
60% kary za złożenie oszczędności w Banku

"m4rkiz" kjfjv4$3ug$1@dont-email.me

[...]

400 tysięcy plnów? Powiedzmy, że odkładamy to przez 10 lat a rocznie
z samych odsetek przybywa nam średnio 5 tysięcy plnów, czyli w sumie
50 tysięcy. Zatem zostało 350 tysięcy na 10 lat, czyli 35 tysięcy
rocznie, niecałe 3 tysiące miesięcznie. IMO zero problemów dla
kogoś, kto ma stała pensję? Nie -- taki ktoś by wydawał i nawet
by zadłużał się lekko. Ale dla kogoś żyjącego niepewnie, takie
pieniądze nie stanowią szalonego problemu, o ile w ogóle ten ktoś
zarabia. Odkłada, bo wie, że warto odłożyć na czarną godzinę
a czasy są niepewne. Gdy czarna godzina wybije -- szmal szlag trafia...

IMO smutne!!!

Gdyby skurwiel Ozorowski nie nakazał Kopani wywalenia mnie z pracy
na uczelni, bez trudu bym odkładał miesięcznie 3 kpln, o ile bym czuł
się zagrożony. Zaś na początku 2001 roku rodzinna forma, której byłem
współwłaścicielem formalnym w 80% (w istocie formalna współwłasność
nie miała znaczenia) zarabiała dziennie 10 kpln. Zamierzałem wówczas
albo zacząć budowanie swoich sieci, albo powrócenie na studia. W razie
rozpoczęcia budowania sieci -- na studia bym powrócił ze dwa lata
później, gdy interes by był już dostatecznie stabilny.

Zamiast studiów -- niemal trafiłem na łono Abrahama. :)

Czy zamierzałem wrócić do pracy? Toruń (a tam chciałem studiować)
był tak blisko... W pracy miałem 2 dni po 3 godziny. W tamtym czasie
kładłem się spać o wschodzie słońca a wstawałem ze 2 godziny później.
Tylko w soboty i w niedziele spałem dłużej. :) Cała masa pracowników
białostockiej uczelni dojeżdżała z Warszawy na dzień lub na dwa dni.
U mnie by było o tyle lepiej, że nie brałbym delegacji -- nie
obciążałbym uczelni dietami, kosztami przejazdu i noclegu.

U progu życia spotkała mnie śmierć. :) 100 dni spałem niemal bez
przerwy -- i nie mogłem o tym nikomu powiedzieć, bo trafiłbym do
wariatkowa, gdzie naszpikowano by mnie psychotropami. Prowadziłem
dosłowną wojnę o przetrwanie z moimi rodzicami i ich rodzinami,
a moja rodzona siostra poprzysięgła mi zemstę (za swoje nieudane
życie) którą chciał przeprowadzić właśnie umieszczeniem mnie
w wariatkowie i odebraniem mi mego dobytku. Ponieważ jej mieszkanie
miało przypaść moim dzieciom, siostra rozpowiadała, iż jestem chory
na AIDS, co skutecznie :) izolowało mnie od ludzi, którzy mieli
świadomość tego, iż ani nie puszczam się dziwkami, ani nie ćpam,
ani nie korzystam z transfuzji krwi, ani w żaden inny sposób nie
narażam się na zarażenie... Ludzie pouciekali ode mnie, bo byłem
skazany na przegraną -- któż z nich mógł wówczas przewidzieć
przegraną Kościoła budującego ,,rodzinną firmę''? Miano mi zgiąć
mój kark w obecności Jana Pawła II, który osobiście miał wizytować
tę firmę. :) Firmę, której nie było. :) A nie było, bo ja miałem
w niej dużo do powiedzenia (z tej racji, że liczono się ze mną na
uczelni a uczelnia miała (i ma nadal) w mieście wielkie wpływy)
i tak budowałem tę firmę, aby jej nie było -- aby w razie czego
nie  wpadła w złe ręce? :) I tak, i nie -- po prostu łatwiej
i taniej było korzystać ze współpracy z innymi (poniekąd obcymi)
ludźmi i budować firmę opartą o tych obcych ludzi niż przykładowo
gromadzić sprzęt i własną kadrę... Swój człowiek posłany do
pracy -- marudzi, zaś obcy -- się cieszy, bo ma zlecenie. :)

Przeżyłem dzięki pracowniczce banku PKO bp -- zażądała od ojca
mojego podpisu (byłem wszak współwłaścicielem) i ojciec kupił
ten podpis za 1000 pln miesięcznego kieszonkowego oraz 100 pln
kosztów pokrywania jego kredytów obciążających moje konta. Po
6 latach ojciec stojący nad trumną podniósł mi ,,uposażenie''
o 200 plnów :) i tak jest do tej pory z tym zastrzeżeniem, że
to ,,zasiłek'' zdecydowanie niepewny. :)

Przez kilkanaście miesięcy ojciec pokrywał też koszty leczenia
moich zębów i koszty lekarstw.

Bez mego udziału ojciec przebudował firmę -- niestety kokosów
już nigdy na niej nie zrobił. :) Gdyby nie miał zaradnej żony,
raczej by umarł z głodu. :)

-=-

Co by było, gdyby Ozorowski ustąpił i uczelnia by mnie przyjęła,
realizując obietnicę Kopani, który wówczas był prorektorem?
Nie wiedziałbym co rozbić z forsą... Żartuję. :) Mam od dawna
plany zagospodarowania. Za duże pieniądze kupiłbym matce mały
dom -- to raptem pół miliona plnów razem z działką -- aby nie
kuśtykała z uszkodzonym kręgosłupem (dosłownie złamanym w dwóch
miejscach) uszkodzonymi kolanami (jedno jest po drobnej operacji)
i uszkodzonym (kwalifikującym się do operacji) biodrem na czwarte
piętro a za mniejsze bym zwiedził okolicę -- najpierw Bałty, później
Skandynawię, następnie Europę Zachodnią i ciepłe kraje, Obecnie bym
te plany ,,zmodernizował'' -- wybrałbym ciepłe kraje, aby ratować
uszkodzony kręgosłup.

Firma nie  przyniosła Kościołowi chluby, Korteriańskie dzieci nie
znalazły w niej ciepłych posadek, władze w RP przejął Tusk, forsa
na drogi niby leje się strumieniami, jakich nigdy wcześniej okolica
nie widziała, ale urzędnicy płacą za pracę lub nie -- wedle swego
widzimisia, będąc wciąż pod silną presją metropolity...

Za moją niesubordynację (przykładowo -- ten post, który teraz piszę,
ale nie tylko za to -- za moją niechęć do bezpłatnej pracy na rzecz
Kościoła czy na rzecz miasta także) spotykają mnie represje, po
których nierzadko nadchodzi riposta Boża (albo coś, co miastowi
i Kościelni uważają za taka ripostę) i odzyskuje część utraconych
pieniędzy... A resztę skwapliwie spisuję jako narastający stale dług...

-=-

Równowartość 100 kpln euro w dzisiejszych czasach dla kogoś,
kto pracuje, to drobiazg. Gorzej z tymi, którzy nie pracują
a nagorzej z tymi, których prześladuje Kościół. :)

60% kary za złożenie oszczędności w Banku