650zł za 105km

Data: 2015-10-26 16:32:52
Autor: PiteR
650zł za 105km
Laweta przewóz po S7, w jedną stronę 105km, razem z dojazdem do auta 210km, laweciarz kończy trasę dokładnie w mieście w którym urzęduje.

Myślę, że 650zł za 210km to lekka przesada.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2015-10-26 09:08:49
Autor: Zenek Kapelinder
650zł za 105km
To pchaj sam. Darmo będziesz miał. Jak po odliczeniu wszystkiego zostanie mu złotówka z kilometra to dobrze będzie.

Data: 2015-10-26 17:52:56
Autor: sirapacz
650zł za 105km
To pchaj sam. Darmo będziesz miał. Jak po odliczeniu wszystkiego zostanie mu złotówka z kilometra to dobrze będzie.

nieco negocjowac cene może ale za pincet myślę, że nie ruszyłbym dupy. Laweta zje nieco więcej opału;) niż osobówka. do tego dolicz amortyzację pojazdu i wyjdzie ci z 1,5pln za km (wszystkie koszty bez czasu). Czlowiek jeszcze musi zarobic a trasa 210km to 4h i jakby nie patrzec cały dzien pracy bedzie mial w plecy. Cena nie niska ale nie jest calkowicie z sufitu.

Data: 2015-10-26 19:11:09
Autor: PiteR
650zł za 105km
na  ** p.m.s **  sirapacz pisze tak:

[...]

no tak, ceny rosną po cichu.

Czyli warto zostać laweciarzem? :)

- klient bez wyjścia jest
- praca lekka, łatwa i prosta

wyłaniają się dwa znaki zapytania

- ile kosztuje holownik i dlaczego tak drogo
- czy konkurencja spali nam holownik od razu czy potem

;)

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2015-10-26 19:51:02
Autor: sirapacz
650zł za 105km
no tak, ceny rosną po cichu.

Czyli warto zostać laweciarzem? :)

- klient bez wyjścia jest
- praca lekka, łatwa i prosta

wszystko wydaje się łatwe i prostę, dopóki nie ma się pojęcia o temacie.
ile to ja razy słyszałem (jestem informatykiem) "panie, ale przecież pan tylko usiadłeś na 10 minut!"
tylko ze ja musiałem zdobyć wiedzę, sam sobie sfinansować wyposażenie, lokal, licencje itd. nikt mi tego nie dał.

z laweciarzem bedzie podobnie. Tam masz ryzyko. Moze ci sie fura odpiąć bo mocowania stare/słabe, może ci kamień wybić szybe w przewożonym samochodzie, może ci się laweta zepsuć:) mozesz zapakowac wiecej niz ci wolno i dostać mandat:) poza tym tak jak napisałem - masz kurs w srodku dnia to co z tego ze to tylko 4h pracy - ale juz nic wiecej nie wezmiesz i to ci musi dniowke sfinansowac.

wyłaniają się dwa znaki zapytania

- ile kosztuje holownik i dlaczego tak drogo
- czy konkurencja spali nam holownik od razu czy potem

;)

no konkurencja jest ciekawa.

10 lat temu, zima i zaśnieżona ostro droga nr 50 niedaleko Góry Kalwarii. Wracałem z siedlec i zatrzymałem się przy samochodzie terenowym w rowie. W środku szczerzący non stop zęby koreańczyk:) Samochód w rowie co prawda łagodnym ale stało pod takim kątem na boku, że bałem się wywrotki całkowitej podczas wyjeżdzania.
wiedziałem że jest w czarnej więc zadzwoniłem do biura numerów i dali mi namiar na lawweciarza gdzieś z okolicy - bodaj miał 10km do mnie.
nie minęło 5 minut - laweciarz przyjechał i już się ustawił.
powiedziałęm mu że szybki jest, nic nie odpowiedział i wziął się za robote.
Skasował koreańca na 300. Ja zrobiłem karpika ale koreaniec nadziany (chociaz jecghał daewoo muso) zaplacil i jeszcze mnie probowal kase wciskać.
rozjechalismy sie, po 10km dzwoni telefon  - laweciarz pyta się gdzie stoimy bo nas szuka i znalezc nie może :)

cieply etat duzo lepszy o ile w ludzkich warunkach - uwierz mi.

Data: 2015-10-27 18:31:55
Autor: LEPEK
650zł za 105km
W dniu 2015-10-26 o 19:51, sirapacz pisze:

no konkurencja jest ciekawa.

Też słyszałem fajną opowieść - od laweciarza.
Zdobył informację, że na obwodnicy Trójmiasta jest kolizja, więc dzida na miejsce - parkingami, pod prąd, na przełaj... Był pierwszy, równo z policją. Policja zrobiła swoje (krótko trwało, bo kolizja, a droga uczęszczana i trzeba czym prędzej udrożnić), więc zabiera się do ładowania rozbitka. Wtem przyjeżdża konkurent i drze paszczę, żeby się "mój" laweciarz zabierał w podskokach, bo jego wezwała policja. Na co "mój" miał odpowiedzieć, żeby sobie w takim razie tą policję załadował :D W dalszej rozmowie wyszło, że patrol i tak swoje wziął...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2015-10-27 19:45:25
Autor: J.F.
650zł za 105km
Dnia Tue, 27 Oct 2015 18:31:55 +0100, LEPEK napisał(a):
[...]

Ja tam nie wiem, ale policja ma chyba podpisane umowy z laweciarzami i
wzywac moze tylko tych, co przetarg wygrali ... ale moze przy kolizji
tego nie sprawdzaja.

J.

Data: 2015-10-27 19:52:20
Autor: LEPEK
650zł za 105km
W dniu 2015-10-27 o 19:45, J.F. pisze:

Ja tam nie wiem, ale policja ma chyba podpisane umowy z laweciarzami i
wzywac moze tylko tych, co przetarg wygrali ... ale moze przy kolizji
tego nie sprawdzaja.

Ta historia to jest sprzed kilku dobrych lat. Kiedyś były jakieś afery, zakazy noszenia prywatnych telefonów przez policjantów...
A z drugiej strony - jak szybszy będzie taki bez oficjalnej umowy, to co?

Pozdr,

Data: 2015-10-27 20:12:25
Autor: J.F.
650zł za 105km
Dnia Tue, 27 Oct 2015 19:52:20 +0100, LEPEK napisał(a):
[...]

Ano, pewnie wszystko mozliwe, od "spierdalaj pan, albo przygotuj
wszystkie dokumenty do kontroli, przez "my tu zlecamy i my wzywamy",
do "wzywalismy, ale pan sie spoznil, a obywatel ma prawo wyboru".

A moze tam dobrze wiedza, ze mimo wygrania przetargu od kazdego
wezwania 50zl trzeba dyskretnie wcisnac w lape :-)

J.

Data: 2015-10-26 18:00:36
Autor: Budzik
650zł za 105km
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...

Laweta przewóz po S7, w jedną stronę 105km, razem z dojazdem do auta 210km, laweciarz kończy trasę dokładnie w mieście w którym urzęduje.

Myślę, że 650zł za 210km to lekka przesada.

Pytanie trzebaby postawić inaczej - za ile ty byś prowadził taki biznes?

Data: 2015-10-26 19:19:37
Autor: PiteR
650zł za 105km
na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

[...]

Nou ja to leniwy jestem. Kroiłbym ludzi jak za zboże.
Ale zawsze wolałem ciepły etacik.

Jednak jak dziś usłyszałem ile taki kurs potrafi kosztować to zbystrzałem trochę. A podobno to była najtańsza oferta i jeden z holowników z Polski A zakrzyknął 800zł.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2015-10-26 18:57:34
Autor: Pszemol
650zł za 105km
"PiteR" <email@fauszywy.pl> wrote in message news:XnsA53FA855A4D5DPanElektroniklocalhost.net...
Laweta przewóz po S7, w jedną stronę 105km, razem z dojazdem do auta
210km, laweciarz kończy trasę dokładnie w mieście w którym urzęduje.

Myślę, że 650zł za 210km to lekka przesada.

A co to za auto?  golf czy passat?

Data: 2015-10-26 21:37:16
Autor: Sebastian Biały
650zł za 105km
On 2015-10-26 16:32, PiteR wrote:
Laweta przewóz po S7, w jedną stronę 105km, razem z dojazdem do auta
210km, laweciarz kończy trasę dokładnie w mieście w którym urzęduje.
Myślę, że 650zł za 210km to lekka przesada.

Z przedwczoraj: Laweta (nie wiadomo po co), 10km od miejsca awarii. "Naprawa" poprzed podpiecie kabli i odpalenie. Około minuty.

PZU wycenia naprawę w terenie na coś ponad 200zł (gdyby mnie za nią skasowali a nie robili w ramach ac - zapytałem z ciekawości). Dużo? I ile z tego dostał laweciarz?

Data: 2015-10-27 01:28:46
Autor: Tomasz Pyra
650zł za 105km
Dnia Mon, 26 Oct 2015 16:32:52 +0100, PiteR napisał(a):

Laweta przewóz po S7, w jedną stronę 105km, razem z dojazdem do auta 210km, laweciarz kończy trasę dokładnie w mieście w którym urzęduje.

Myślę, że 650zł za 210km to lekka przesada.

No ale chyba niespodzianki nie było - dzwonisz, uzgadniasz cenę i albo
akceptujesz albo nie.
No chyba że cwaniak umówił się za na cenę, a potem doliczył sobie jeszcze
drugie tyle za powrót - bo tacy też bywają.

Z drugiej strony - powiedzmy że 25l paliwa to już ponad 100zł.
Jakieś 3 godziny jazdy, z godzina ładowanie+rozładowanie, czyli jakieś 4h w
pracy.

Do tego pewnie jakieś podatki, utrzymanie auta, pewnie Viatoll chyba że
mała ta laweta.
A godziny były robocze czy środek nocy z soboty na niedziele?

Zawsze można szukać tańszego.
Stawki za które ciągną klientów assistance są pewnie sporo niższe, ale za
to bardziej regularne - stąd wniosek, że trzeba mieć assistance :)
A jeszcze umowa z assisance pewnie u takiego laweciarza przewiduje jakiś
czas reakcji i jak mu za dużo zleceń przepadnie, bo on akurat w trasie np.
z Tobą, to może mu regularna umowa przepaść - stąd też wyższa cena dla
Ciebie.

Data: 2015-10-27 05:53:23
Autor: PiteR
650zł za 105km
na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

No ale chyba niespodzianki nie było - dzwonisz, uzgadniasz cenę i
albo akceptujesz albo nie.

i co z tego, że niespodzianki nie było hehe :) nadal nie masz tych 800 czy 650 czy 500 a samochód warto by ściągnąć bo pełny rzeczy i elektronarzędzi.

A godziny były robocze czy środek nocy z soboty na niedziele?

a tego to dokładnie nie wiem. Zresztą nie dociekałem bo korbowód wyszedł bokiem, trzeba kupić następne auto. Następny wydatek. Nieprzyjemna rozmowa.

Zawsze można szukać tańszego.

raczej zawsze warto szukać tańszego kolegi z lawetą nie podejmować decyzji na gorąco bo czasy tanich usług (~400zł) których wspomnienie mamy z 2003r przeminęły z wiatrem.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2015-10-27 07:44:32
Autor: J.F.
650zł za 105km
[...]

No, jesli taksowka bierze 2-2.50/km, to laweta chyba moze wziac 3 ...

J.

Data: 2015-10-27 08:00:42
Autor: Budzik
650zł za 105km

[...]

To pewnie zalezy tez od odległosci i czasu.
Za mniej niz  (strzelam) 200 to nikt ci nie przyjedzie nawet jak trzeba bedzie 5 km przetransportowac.
Po prostu czas, ładowanie, wyładowanie, podatki, etc.
Trzeba pamietam ze to specyficzna praca - nie masz roboty cały czas.

Znajomy jezdził na lewecie i zrezygnował - stwierdził ze za duza konkurencja.

Natomiast zawsze dobrym sposobem jest uzgadnianie ceny przed zamówieniem kogokolwiek chociaz czasami to jest trudne.

Data: 2015-10-27 10:31:42
Autor: radekp@konto.pl
650zł za 105km
Tue, 27 Oct 2015 08:00:42 +0000 (UTC), w
<XnsA54058863DCE2budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

> To pewnie zalezy tez od odległosci i czasu.
Za mniej niz  (strzelam) 200 to nikt ci nie przyjedzie nawet jak trzeba bedzie 5 km przetransportowac.

Za 140-150zł znalazłem na ok. 5-8km. I to specyficzną lawetę, z rolkami pod
przednie koła.

Data: 2015-10-27 11:00:22
Autor: Budzik
650zł za 105km
Użytkownik radekp@konto.pl radekp@konto.pl ...

> [...]
trzeba bedzie 5 km przetransportowac.

Za 140-150zł znalazłem na ok. 5-8km. I to specyficzną lawetę, z

Ok, nie mowie ze sie nie da ale przyznasz ze to dobra cena była a nie jakas standardowa.

Data: 2015-10-27 12:08:34
Autor: radekp@konto.pl
650zł za 105km
Tue, 27 Oct 2015 11:00:22 +0000 (UTC), w
<XnsA5407366FC5B8budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>, Budzik

> rolkami pod przednie koła.
> Ok, nie mowie ze sie nie da ale przyznasz ze to dobra cena była a nie jakas standardowa.

Czy ja wiem... AFAIR nie miałem problemu z uzyskaniem takiej ceny z różnych
źródeł.

Data: 2015-10-27 12:24:52
Autor: jerzu.xyz
650zł za 105km
On Tue, 27 Oct 2015 08:00:42 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Za mniej niz  (strzelam) 200 to nikt ci nie przyjedzie nawet jak trzeba bedzie 5 km przetransportowac.

W Warszawie za transport na terenie miasta płaci się od 160 zł. w
górę.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2015-10-27 10:26:39
Autor: radekp@konto.pl
650zł za 105km
Mon, 26 Oct 2015 16:32:52 +0100, w
<XnsA53FA855A4D5DPanElektronik@localhost.net>, PiteR <email@fauszywy.pl>
napisał(-a):

Laweta przewóz po S7, w jedną stronę 105km, razem z dojazdem do auta 210km, laweciarz kończy trasę dokładnie w mieście w którym urzęduje.

Myślę, że 650zł za 210km to lekka przesada.

Stawki chyba wynoszą ok. 1zł/km, a może i mniej.

Data: 2015-10-27 11:00:22
Autor: Budzik
650zł za 105km
[...]

hihihihi
Moze i sie da znaleźc ale czy to jest jakas ogólna stawka to watpie.

Mowisz o stawce netto czy brutto?

Data: 2015-10-27 12:09:42
Autor: radekp@konto.pl
650zł za 105km
Tue, 27 Oct 2015 11:00:22 +0000 (UTC), w
<XnsA5407337E524budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>, Budzik

Stawka jest "do zapłacenia" :)

Data: 2015-10-27 13:00:02
Autor: Budzik
650zł za 105km
> [...]

> hihihihi
Moze i sie da znaleźc ale czy to jest jakas ogólna stawka to watpie.

Pytanie pozostaje aktualne...
Na lewo, bez firmy tudziez bez podatków to rozmowy i rachunki są jednak lekko inne...

Data: 2015-10-27 14:22:14
Autor: radekp@konto.pl
650zł za 105km
Tue, 27 Oct 2015 13:00:02 +0000 (UTC), w
<XnsA54088F1858CAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>, Budzik

Zadzwoń :).

Data: 2015-10-27 11:16:05
Autor: yabba
650zł za 105km
napisał(-a):

[...]

To zamiast taksówki, będę wzywał lawetę. :))

0,8358 zł/km to jest stawka kilometrówki dla samochodu osobowego - ustalona przez państwo.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-10-27 11:25:53
Autor: radekp@konto.pl
650zł za 105km
Tue, 27 Oct 2015 11:16:05 +0100, w <562f4e24$0$642$65785112@news.neostrada.pl>,
"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał(-a):

To zamiast taksówki, będę wzywał lawetę. :))

0,8358 zł/km to jest stawka kilometrówki dla samochodu osobowego - ustalona przez państwo.

Dzwoń :)
http://oferia.pl/zlecenie/item1243726-laweta-transport-auta

Najtaniej 1zł/km, druga najtańsza 1,56zł/km.

PS. Wcinaj cytaty.

PS2. Autor wątku powinien zapłacić ok. 350-400zł.

Data: 2015-10-27 15:57:09
Autor: Cavallino
650zł za 105km
W dniu 27.10.2015 o 11:16, yabba pisze:

0,8358 zł/km to jest stawka kilometrówki dla samochodu osobowego -
ustalona przez państwo.

I to wtedy, gdy paliwa były ze 4 razy tańsze.

Data: 2015-10-27 18:42:01
Autor: LEPEK
650zł za 105km
W dniu 2015-10-27 o 15:57, Cavallino pisze:
W dniu 27.10.2015 o 11:16, yabba pisze:

0,8358 zł/km to jest stawka kilometrówki dla samochodu osobowego -
ustalona przez państwo.

I to wtedy, gdy paliwa były ze 4 razy tańsze.

???
Paliwo po około 1 zł (a nawet 10000 zł) to były koło 1992 roku.
A w 2000 roku przekraczało cztery złote za litr.

Pozdr,