7 grudnia - wycofujemy pieniądze z banków

Data: 2010-11-23 20:07:30
Autor: JanKo
7 grudnia - wycofujemy pieniądze z banków
Eric Cantona ma ciekawy pomysł:
http://www.sport.pl/pilka/1,64946,8704711,Eric_Cantona_nawoluje_do_bezkrwawej_rewolucji.html

Mniejsza o ideologie, potrząśnięcie rządami, rzucenie światowej finansjery na kolana i inne mało realne marzenia. Podoba mi się ten łobuzerski przykład obywatelskiej "nieprzewidywalności" i z chęcią się przyłaczę. W sumie od kilku dobrych lat nie widziałem wszystkich moich pieniędzy na jednej kupce, w gotówce i z chęcią sobie to wrażenie powtórzę - a skoro nadarza się pretekst to dlaczego nie 7 grudnia? ;-)

Data: 2010-11-23 13:26:25
Autor: witek
On 11/23/2010 1:07 PM, JanKo wrote:
Eric Cantona ma ciekawy pomysł:
http://www.sport.pl/pilka/1,64946,8704711,Eric_Cantona_nawoluje_do_bezkrwawej_rewolucji.html

jak ktoś sie na czymś nie zna i sie na ten temat wypowiada, to potem właśnie takie głupoty powstają.

Data: 2010-11-23 20:34:54
Autor: JanKo
7 grudnia - wycofujemy pieniądze z banków
Agent witek nadaje:
jak ktoś sie na czymś nie zna i sie na ten temat wypowiada, to potem
właśnie takie głupoty powstają.

Jeśli coraz to wyżej postawieni "eksperci" i "znawcy" usiłują ośmieszyć te ewidentne głupoty to znaczy że mają pełne majty ze strachu.
A pełne majty "ekspertów" i "znawców" to jest poważna sprawa a nie głupota ;-)

Data: 2010-11-23 20:13:34
Autor: MarekZ
7 grudnia - wycofujemy pieniądze z banków

Hehehe, jako zabawa fajna idea, ale "system" od tego nie upadnie. Owszem, środki w bankomatach i kasach skończą się bardzo szybko i jak ktoś nie będzie na początku kolejki to się nie załapie, ale system finansowy jako taki nie upadnie.

Data: 2010-11-23 20:27:50
Autor: JanKo
7 grudnia - wycofujemy pieniądze z banków
Agent MarekZ nadaje:
Hehehe, jako zabawa fajna idea, ale "system" od tego nie upadnie.

Mnie upadek "systemu" nie interesuje. Bardziej mnie interesuje
eksperyment społeczny. Czy ludzie odważą się wyciągnąć własne pieniądze
z banku? Jeśłi nie mają odwagi to czy tak naprawdę te pieniądze należą
jeszcze do nich czy już do banku?
Tak na chłodno wyliczyłem sobie że bez większych kłopotów i kosztów
mógłbym w ciągu 2-3 dni spieniężyć 50% wszystkiego co mam czyli jestem
niewolnikiem tylko w połowie ;-)

Data: 2010-11-23 13:34:49
Autor: witek
7 grudnia - wycofujemy pieniądze z banków
On 11/23/2010 1:27 PM, JanKo wrote:
Agent MarekZ nadaje:
[...]

przede wszystkim należy sobie odpowiedzieć a po co mieliby to robić.

tak dla jaj zrobi to nie wielu bo tylko tylu bedzie sie chciało.
reszta zrobi to (a właściwiej będzie próbowała to nieskutecznie zrobić) jak się ich postraszy, ze stracą kasę.

a dlaczego nieskutecznie? bo w myśl prostej zasady: "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobisz?"

Jeśłi nie mają odwagi to czy tak naprawdę te pieniądze należą
jeszcze do nich czy już do banku?

odwaga nie ma tu nic do rzeczy, bardziej rozsądek albo jeszcze dokładniej odporność na czyjąś głupotę.

Data: 2010-11-23 20:56:00
Autor: JanKo
7 grudnia - wycofujemy pieniądze z banków
Agent witek nadaje:
odwaga nie ma tu nic do rzeczy, bardziej rozsądek albo jeszcze
dokładniej odporność na czyjąś głupotę.

Jeśli nie możesz, kiedy zechcesz, wziąć w garść WŁASNYCH pieniędzy do których, jak wszyscy cię zapewniają, masz całodobowy dostęp to czy to jest bardziej "rozsądek" czy "odporność"?
Jedno i drugie określenie to psychiczna blokada, która powstrzymuje lepiej niż kłódka. - "nie mogę wypłacić z banku własnych pieniędzy, muszę być rozsądny"

Data: 2010-11-23 15:33:12
Autor: witek
On 11/23/2010 1:56 PM, JanKo wrote:

Jeśli nie możesz, kiedy zechcesz, wziąć w garść WŁASNYCH pieniędzy

a nie możesz?

sprawdzanie co drugi dzień czy jeszcze możesz czy już nie podpada pod psychiatryka.

Data: 2010-11-23 23:01:06
Autor: JanKo
7 grudnia - wycofujemy pieniądze z banków
Agent witek nadaje:
sprawdzanie co drugi dzień czy jeszcze możesz czy już nie podpada pod
psychiatryka.

A kiedy przestaje podpadać? Raz w tygodniu, miesiącu...? Czy raz na dwa lata będzie dobrze? Jaki powinien być interwał dla "normalnego" klienta ;-)

Data: 2010-11-23 17:31:21
Autor: witek
7 grudnia - wycofujemy pieniądze z banków
On 11/23/2010 4:01 PM, JanKo wrote:
Agent witek nadaje:
[...]

taki sam jak interwał schodzenia do piwnicy i sprawdzania czy ci słoików z przetworami nie wyniesli.

Data: 2010-11-26 15:03:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
7 grudnia - wycofujemy pieniądze z banków

"witek" ichisj$ik5$4@inews.gazeta.pl

taki sam jak interwał schodzenia do piwnicy i sprawdzania
czy ci słoików z przetworami nie wyniesli.

I taki sam, jaki przy podnoszeniu/dźwiganiu ciężarów?
Jeden klient dźwiga te słoiki z piwnicy, inny dźwiga sztangę dla sportu. ;)

IMO póki coś nie jest zabronione, jest niezabronione. ;)

To bank powinien określić w swoich statutach, regulaminach itp.
TOiP czynności zabronione czy niedozwolone oraz dozwolone... ;)

Na przykład mógłby wprowadzić opłatę regulacyjną. :)

Data: 2010-11-23 20:34:14
Autor: MarekZ
7 grudnia - wycofujemy pieniądze z banków
Użytkownik "JanKo" <bez@maila.tu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ich4j4$r5$1@inews.gazeta.pl...

Ludziom nie będzie się chciało:
- iść do banku,
- tracić odsetek za 1 dzień albo nie daj boże likwidować jakieś lokaty,
- ryzykować kradzieży gotówki.

Data: 2010-11-23 20:43:55
Autor: JanKo
[...]

Nigdy im się "nie będzie chciało". I tak ciche myszki do samej śmierci...

Był taki film o bankowości - "Leon Zawodowiec". Między Jeanem Reno a jego "bankierem" Danny'm Aiello wszystko było cudownie do czasu gdy ten pierwszy nie poprosił o "własne" pieniądze.
Warto czasem wcześniej powiedzieć - "sprawdzam!"

Data: 2010-11-23 20:45:23
Autor: MarekZ
Użytkownik "JanKo" <bez@maila.tu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ich5he$43j$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Nie mówię, że nie warto. Pomysł mi się w ogóle bardzo podoba. Tylko martwię się, że w praktyce będzie to o wiele mniej spektakularne niż mogłoby być.

Data: 2010-11-23 21:08:18
Autor: JanKo
[...]

Dlatego nie obchodzą mnie spektakularne akcje, ja to robię dla siebie. Czy będę potrafił się przełamać? Bo mam głupie opory. Rozsądek i te rzeczy. Jak każdy.
Jednak jeśli nie wyjmę wszystkiego z banku to skąd będę wiedział jak to zrobić gdy będę tego potrzebował? Trening, trening i jeszcze raz trening. Następnego dnia przyniosę spowrotem reklamówkę papieru do banku ale co się wytarzam to moje ;-)

Data: 2010-11-26 13:58:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
7 grudnia - wycofujemy pieniądze z banków

"JanKo" ich6v4$926$1@inews.gazeta.pl

[...]

Ja nie wybiorę. :) Co prawda moja aktualna doktryna pokojowa (czerpana
z Kościoła JPII) mówi o konieczności (czy choćby potrzebie) dobijania
,,naznaczonych'' oraz kąsania każdego dookoła, ale jednak opór (lenistwo)
jest zbyt duży... ;)

Systemowi bankowemu na pewno warto dokopać (takie są zasady profilaktyki)
ale mnie nie chce się... :) (warto -- czuję, że warto)

-=-

Co do możliwości wybrania zaskórniaków w ,,czarnej godzinie''...
Hm... Wszystko w rękach miłosiernego Boga. ;)

Data: 2010-11-23 21:57:24
Autor:
JanKo <bez@maila.tu> napisał(a):
Eric Cantona ma ciekawy pomysł:
http://www.sport.pl/pilka/1,64946,8704711,Eric_Cantona_nawoluje_do_bezkrwawej_r
ewolucji.html

Banki a raczej placówki bankowe (bo banków u nas jak na lekarstwo) od dawna
mają 'zwyczaj' wymagania od swoich Klientów awizowania tzw. większych wypłat.
Czasami kwota, którą należy 'zgłosić' zaczyna się od 10 tysięcy złotych.
Pomijam Klientów 'internetowych' którym kasa z bankomatów jest jeszcze
bardziej ograniczana (ilość i kwota wypłat). Ciekawe w jaki sposób wzięliby udział w akcji Klienci 'bezplacówkowi' w
przypadku opróżnionych bankomatów.

Data: 2010-11-23 23:30:55
Autor: ikarek
Użytkownik "JanKo" <bez@maila.tu> napisał w wiadomości news:ich3dg$pvf$1inews.gazeta.pl...
[...]

Proponuję, abyście po sukcesie tej akcji, udali się wszyscy
do Lidla i kupowali dostępny tam pasztet, aby doświadczyć,
że go zabrakło. Następnie możecie umówić się, aby tego
samego dnia iść do lekarza i zafascynować się, że przychodnie
się zakorkowały... ewidentnie coś mi umyka w tym genialnym
pomyśle :P

Data: 2010-11-23 17:33:23
Autor: witek
On 11/23/2010 4:30 PM, ikarek wrote:
[...]

tak, nie dokończyłeś.

powinieneś wziąć jakiegoś dziennikarza, niech napisze fenomenalny artykuł na temat braku zakontraktowanych przez NFZ miejsc w szpitalach psychiatrycznych.
Ostatnio NFZ to modny temat przed końcem roku.

Data: 2010-11-26 15:04:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
7 grudnia - wycofujemy pieniądze z banków

"witek" ichj0d$ik5$5@inews.gazeta.pl

powinieneś wziąć jakiegoś dziennikarza, niech napisze
fenomenalny artykuł na temat braku zakontraktowanych
przez NFZ miejsc w szpitalach psychiatrycznych.

Za komuny (zwłaszcza w ZSRR) niedofinansowanie ;)
takich placówek było nie do pomyślenia. ;)

-=-

Swoją drogą... Czy ja już podpadam pod chorego psychicznie?
Psyche to **tchnienie**, dusza, psychika... A ja mam duszności...

Czy astma jest chorobą psychiczną? ;)

Albo choćby moja nerwowość i (idące za nią) słyszenie głosów wewnętrznych...
(a słyszę -- dzwonienie i szum w uszach)

Data: 2010-11-23 23:32:18
Autor: Tomasz Chmielewski
On 23.11.2010 23:30, ikarek wrote:
[...]

Nastepnego dnia wszyscy obywatele RP wysylaja posty na pl.biznes.banki i zapychaja serwery news ;)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-11-24 03:36:43
Autor: JanKo
7 grudnia - wycofujemy pieniądze z banków
Agent ikarek nadaje:
[...]

Uściślając lekko twój przykład, wyglada to tak jakbyś pojechał do Lidla samochodem a po zakupach na parkingu znalazł jedynie bilet tramwajowy. Jeśli ci to nie przeszkadza to jesteś niewątpliwie ciekawym człowiekiem którego chciałoby wydym... upss, poznać bliżej wielu ludzi ;-P

Data: 2010-11-24 00:02:30
Autor: f
[...]

Jakby 10mln Polaków wyjęło po 1mln PLN to by było coś
Niestety tyle forsy ludzie w bankach nie trzymają

Jak wszyscy Polacy wyjmą po 10 tys zł to nic się nie stanie oprócz kolejek przy bankomatach i raju dla kieszonkowców.

Data: 2010-11-25 02:30:46
Autor: T.F.
On 23/11/2010 23:02, f wrote:

Jak wszyscy Polacy wyjmą po 10 tys zł

zeby wyjac, to trzeba je jeszcze miec
:-)

--
T.F.

Data: 2010-11-25 17:54:29
Autor: grin

Użytkownik "T.F." <tom_fed@usunto.wp.pl> napisał w wiadomości news:ickhoo$h6k$1news.onet.pl...
Jak wszyscy Polacy wyjmą po 10 tys zł
zeby wyjac, to trzeba je jeszcze miec
:-)

Przejaskrawione liczby wrażenia nie robią. Wyjmowacze jednego banknotu zrobią tylko upierdliwość kolejkowiczom.
Ilu zamówi odbiór w gotówce w kasie banku 30 tys. PLN?
Ilu zamówi miliony?
Ta akcja sensu w Polsce nie ma, szkody bankom nie zrobi.

Data: 2010-11-25 21:36:07
Autor: glaukonWYTNIJTO
7 grudnia - wycofujemy pieni±dze z banków

Mniejsza o ideologie, potrzasniecie rzadami, rzucenie swiatowej finansjery na kolana i inne malo realne marzenia. Podoba mi sie ten lobuzerski przyklad obywatelskiej "nieprzewidywalnosci" i z checia sie przylacze. W sumie od kilku dobrych lat nie widzialem wszystkich moich pieniedzy na jednej kupce, w gotówce i z checia sobie to wrazenie powtórze - a skoro nadarza sie pretekst to dlaczego nie 7 grudnia? ;-)

A macie już swoja grupe na Fejsbuku?

Korzystajac z okazji oglaszam swoja akcje - 7 grudnia nie idziemy do banku i nie
wyplacamy pieniedzy. Czuje, ze moj pomysl moze miec spore poparcie konsumenckie
i kto wie, czy nie znacznie wieksze niz wasz. Zobaczymy 7 grudnia.

Data: 2010-11-26 15:13:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
7 grudnia - wycofujemy pieni±dze z banków

<glaukonWYTNIJTO@op.pl> 1195.0000005a.4ceec8b7@newsgate.onet.pl

[...]

Obawiam się, że jednak obie akacje mogą być zignorowane. :)
(klienci tego dnia wypłacą, ale tylko część swoich pieniędzy)

Data: 2010-11-27 14:34:51
Autor: Jan Werbinski
7 grudnia - wycofujemy pieni±dze z banków
Ja pójdę wpłacić grubszą sumę.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-11-27 18:10:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
7 grudnia - wycofujemy pieni±dze z banków

"Jan Werbinski" 4cf10907$0$22803$65785112@news.neostrada.pl

Ja pójdę wpłacić grubszą sumę.

Na pewno będą straszliwe kolejki. Mogę Ci dopomóc
i wziąć te pieniądze do swojej kieszeni. ;) Wpłacę,
gdy zamieszanie opadnie... Nawet wyślę Ci pokwitowanie. ;)

--
  ^  750                                            749      ^c 440  12 łyknąłem już Ventolin                  438