7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

Data: 2014-12-26 13:13:12
Autor: Sebastian Bia艂y
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d
Czesc.

Planuje zakup malego samochodu. Patrz臋 i widz臋 np. KIA Picanto II. Rejestrowany w 2013. Czyli jesli mam da膰 wiar臋 w 7 lat gwarancji - zostanie jeszcze 5 :)

Ale spokojnie, KIA twierdzi 偶e gwarancja przechodzi na nastepnych wlascicieli.

Chcia艂bym zapyta膰 czy s膮 jakie艣 haczyki o kt贸rych powinienem wiedzie膰?

Wypatrzon膮 sztuk臋 kupi臋 niestety za po艣rednictwem salonu. Czy to co艣 zmienia?

Jesli dobrze odczyta艂em warunki gwarancji to KIA zapewnia gwarancj臋 pod warunkiem regularnych przegl膮d贸w. Zak艂adam 偶e znajd臋 je wpisane w ksi膮zk臋 gwarancyjna? Zapewne pofatyguje si臋 do salonu aby mi to potwierdzili, ale czy mam o co艣 szczeg贸lnego zapyta膰? A mo偶e to si臋 da telefonicznie zweryfikowa膰 (np. w chevrolecie si臋 nie da :/).

Data: 2014-12-26 13:44:55
Autor: Shrek
On 2014-12-26 13:13, Sebastian Bia艂y wrote:
Czesc.

[...]

Sprawd藕 czy r贸偶nica mi臋dzy przegl膮dami w ASO czy gdzie tam musisz, 偶eby utrzyma膰 gwarancj臋, a zwyk艂ym warsztatem nie przekracza ceny pi臋cioletniego samochodu;)

Shrek.

Data: 2014-12-26 14:17:52
Autor: Sebastian Bia艂y
On 2014-12-26 13:44, Shrek wrote:
Sprawd藕 czy r贸偶nica mi臋dzy przegl膮dami w ASO czy gdzie tam musisz, 偶eby
utrzyma膰 gwarancj臋, a zwyk艂ym warsztatem nie przekracza ceny
pi臋cioletniego samochodu;)

Nie przekracza. Znajomy ma ju偶 pod koniec i nienarzeka na ceny. Niestety nie mam z nim kontaktu aby zapyta膰 o szczeg贸艂y.

Data: 2014-12-26 08:29:43
Autor: Pszemol
"Sebastian Bia艂y" <heby@poczta.onet.pl> wrote in message news:m7jn62$r69$1node1.news.atman.pl...
On 2014-12-26 13:44, Shrek wrote:
[...]

Ja bym si臋 nie pakowa艂 w KIA. Ta d艂uga gwarancja jest oferowana po to
bo auta si臋 psuj膮 i nikt by ich w og贸le nie kupi艂 bez d艂ugiej gwarancji...
Nie wola艂by艣 auta, kt贸re ma renom臋 偶e si臋 nie psuje? (Honda/Toyota)

Data: 2014-12-26 15:45:45
Autor: Lewis
On 2014-12-26 13:44, Shrek wrote:
[...]

Tak gwarancja jest d艂uga 偶eby przyci膮gn膮膰 ludzi, w rzeczywisto艣ci nie obejmuje prawie niczego ;)
I zdecydowanie wola艂bym kupi膰 takiego korea艅ca za 1/2 ceny "renomowanej" tojoty czy h膮dy, kt贸re tak samo s膮 g贸wno warte :)

Lewis
https://www.facebook.com/turbolaabpl

On 2014-12-26 13:44, Shrek wrote:
[...]

Nie wiem gdzie Ty kupujesz te hondy i toyoty - mam wra偶enie 偶e powtarzasz
jakie艣 bajki... Je偶dz臋 tymi japo艅skimi autami od 1998 roku i nie mam z nimi
偶adnych wi臋kszych problem贸w.

Data: 2014-12-26 16:02:54
Autor: Lewis
W dniu 2014-12-26 o 15:59, Pszemol pisze:

Nie wiem gdzie Ty kupujesz te hondy i toyoty - mam wra偶enie 偶e powtarzasz
jakie艣 bajki... Je偶dz臋 tymi japo艅skimi autami od 1998 roku i nie mam z nimi
偶adnych wi臋kszych problem贸w.

A ja je naprawiam :D

Data: 2014-12-26 09:16:41
Autor: Pszemol
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message news:m7jtb0$27u$1node1.news.atman.pl...
[...]

Czyli masz zero poj臋cia jak cz臋sto si臋 psuj膮 bo nie widzisz tych dobrych
a tylko te zepsute :-) Ja ch臋tnie kupi臋 toyot臋/hond臋 - nawet BEZ gwarancji.

Ale opowiedz w takim razie co si臋 najcz臋艣ciej psuje w hondach i toyotach
a co si臋 cz臋sto psuje w kiach i hyundajach...

Data: 2014-12-26 17:29:07
Autor: Lewis
W dniu 2014-12-26 o 16:16, Pszemol pisze:
[...]

Mo偶e i tak, po prostu widz臋 ile przyje偶d偶a do mnie niezawodnych toyotek a ile tych badziewnych korea艅c贸w :) Wiem 偶e to zale偶y te偶 od tego ile tych samochod贸w og贸lnie je藕dzi ale bior膮c po uwag臋 偶e w okolicy je偶d偶膮 tylko szmelcvageny to toyot i kia jest zbli偶ona ilo艣膰 ;)

Ale opowiedz w takim razie co si臋 najcz臋艣ciej psuje w hondach i toyotach
a co si臋 cz臋sto psuje w kiach i hyundajach...

W Toyotkach kolektory i bezpo艣redni wtrysk, sterowanie VVT-i (mia艂em kilka), ostatnio by艂a te偶 1.8 1ZZ-FE z urwanym rozrz膮dem - przebieg 180kkm :)
Hondy z dieslami, sterowanie VNT. Jak klient m贸wi 偶e mu czasem traci moc to nawet diagnozowa膰 nie musz臋 tylko zaw贸r od turbo w ciemno mo偶na wymienia膰.

Kia mia艂em 2 w jednej Pan zrobi艂 90kkm na jednych 艣wiecach zap艂onowych i co艣 mu nier贸wno chodzi艂a (wi臋c nie usterka a eksploatacja), w drugiej sterowanie szybami elektrycznymi.

Data: 2014-12-26 14:19:43
Autor: Pszemol
"Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message news:m7k2cm$45r$1node2.news.atman.pl...
[...]

To pewnie dlatego 偶e ludzie wiedz膮 偶e jeste艣 wy艣mienity mechanik
i zje偶dzaj膮 si臋 do Ciebie z ca艂ego wojew贸dztwa ;-)

[...]

2 kie a ile mia艂e艣 pod swoj膮 toyot i hond?

Data: 2014-12-26 17:54:29
Autor: Ghost
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "Lewis"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:m7k2cm$45r$1@node2.news.atman.pl...

[...]

No i nie zda艂e艣. Siadaj pa艂a.

Data: 2014-12-26 18:07:36
Autor: Lewis
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d
W dniu 2014-12-26 o 17:54, Ghost pisze:

No i nie zda艂e艣. Siadaj pa艂a.

Siedz臋, mo偶esz robi膰 :)

Data: 2014-12-26 18:53:02
Autor: Ghost
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "Lewis"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:m7k4kq$6jo$1@node2.news.atman.pl...

W dniu 2014-12-26 o 17:54, Ghost pisze:

No i nie zda艂e艣. Siadaj pa艂a.

Siedz臋, mo偶esz robi膰 :)

Ju偶, przymocowana.

Data: 2014-12-26 16:49:32
Autor: Ghost
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "Lewis"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:m7jtb0$27u$1@node1.news.atman.pl...

[...]

10/10 :-DDD

Data: 2014-12-26 18:16:08
Autor: Trybun
[...]

I wtedy to by艂a jak najbardziej prawdziwa opinia. Dzisiaj te Toyoty i Hondy tak naprawd臋 偶yj膮 legendarn膮 jako艣ci膮 sprzed lat, a obecne tak naprawd臋 niczym pozytywnym nie r贸偶ni膮 si臋 ju偶 od wymienionych Kii.
  Druga sprawa jest taka 偶e przy produktach na rynek USA  Japo艅cy mog膮 sie bardziej stara膰, i te wersje by膰 mo偶e faktycznie g贸ruj膮 jako艣ci膮 nad wyrobami Korea艅c贸w.

Data: 2014-12-26 14:21:25
Autor: Pszemol
"Trybun" <ilih@jachu.ru> wrote in message news:549d97c2$0$2656$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No nie wiem - jako艣 nie mog臋 uwierzy膰 偶e si臋 Kia nauczy艂a robi膰
niezawodne samochody w kilka lat...

 Druga sprawa jest taka 偶e przy produktach na rynek USA  Japo艅cy mog膮 sie bardziej stara膰, i te wersje by膰 mo偶e faktycznie g贸ruj膮 jako艣ci膮 nad wyrobami Korea艅c贸w.

Faktem jest, 偶e chodzi o g贸rn膮 p贸艂k臋: Accord i Camry a nie Yaris czy Civic.

Data: 2014-12-26 22:37:58
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d
No nie wiem - jako艣 nie mog臋 uwierzy膰 偶e si臋 Kia nauczy艂a robi膰
niezawodne samochody w kilka lat...

Nauczyli sie. Kia i Hyundai sa znacznie lepiej dopracowane niz kiedys. Cena takiego i40 w odsprzedazy tez nie jest niska.

Data: 2014-12-26 22:47:53
Autor: Jankol
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "Czes艂aw Wi艣niak" <czesiu@bye.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:m7kkhf$n6u$1node2.news.atman.pl...
No nie wiem - jako艣 nie mog臋 uwierzy膰 偶e si臋 Kia nauczy艂a robi膰
niezawodne samochody w kilka lat...

Nauczyli sie. Kia i Hyundai sa znacznie lepiej dopracowane niz kiedy艣.

Hyundai Pony, stara konstrukcja 1990, ale niezawodna, trwa艂a.

Data: 2014-12-27 08:48:32
Autor: Shrek
On 2014-12-26 21:21, Pszemol wrote:

No nie wiem - jako艣 nie mog臋 uwierzy膰 偶e si臋 Kia nauczy艂a robi膰
niezawodne samochody w kilka lat...

Chyba nawet nie tyle nauczyli, Kia to Hyundai teraz chyba.

Data: 2014-12-27 13:27:02
Autor: Trybun
W dniu 2014-12-26 o 21:21, Pszemol pisze:

No nie wiem - jako艣 nie mog臋 uwierzy膰 偶e si臋 Kia nauczy艂a robi膰
niezawodne samochody w kilka lat...

A jednak u偶ytkownicy bardzo sobie je chwal膮.. wbrew tym wszystkim testom kt贸re mo偶na zobaczy膰 "fachowych" publikacjach.

[...]

Pami臋tam 偶e kiedy艣 w dobrych czasach Honda wycofa艂a si臋 z produkcji swoich aut w GB, pow贸d - niemo偶liwo艣膰 osi膮gni臋cia tam jako艣ci fabryki macierzystej, w Japonii.

Data: 2014-12-26 18:55:51
Autor: Ghost
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "Trybun"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:549d97c2$0$2656$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Je艣li sadzisz, ze ktokolwiek bardziej si臋 stara na rynek ameryka艅ski ni偶 europejski to jeste艣 w mylnym b艂臋dzie. By艂o par臋 przedsi臋biorstw ameryka艅skich kt贸re si臋 zdziwi艂y, 偶e to co si臋 tam dobrze sprzedawa艂o, w Europie zalega艂o p贸艂ki - w艂a艣nie ze wzgl臋du na jako艣ciow膮 wybredno艣膰 klient贸w.

Data: 2014-12-26 19:13:08
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d
Je艣li sadzisz, ze ktokolwiek bardziej si臋 stara na rynek ameryka艅ski ni偶 europejski to jeste艣 w mylnym b艂臋dzie.

Najgorsze to sa te produkowane w USA. Znajomy sprowadza nowki sztuki i mialem mozliwosc dokladnego obejzenia RAMa i Cherokee. Takiego niechlujstwo, ze nawet chinczycy by sie zdziwili.:)

Data: 2014-12-26 14:22:28
Autor: Pszemol
"Czes艂aw Wi艣niak" <czesiu@bye.pl> wrote in message news:m7k8hc$aoi$1node2.news.atman.pl...
[...]

No ale ten szmelc ma tu w USA te偶 tak膮 sam膮 kiepsk膮 opini臋.
Nie myl tego z japo艅czykami.

Data: 2014-12-26 22:34:38
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

Japonczycy to juz nie jest ta sama "marka" co kiedys podobnie jak Niemcy. Przykladow jest wiele. Od 2letnich rdzewiejacych karoserii po potezne konstrukcyjne bledy w silnikach czy skrzyniach i kiepskich materialach.
Honda miala byc, tak ? Np. Civic- lozyska w skrzyni.

Data: 2014-12-26 17:30:23
Autor: Pszemol
"Czes艂aw Wi艣niak" <czesiu@bye.pl> wrote in message news:m7kkb8$n2t$1node2.news.atman.pl...
[...]

Je艣li twierdzisz 偶e honda i toyota obni偶y艂y jako艣膰 to jak s膮dzisz,
co zrobi艂y inne firmy kt贸re nigdy dobrej jako艣ci nie mia艂y?

My艣l臋 偶e wszyscy producenci czuj膮 presj臋 rynku i oszcz臋dzaj膮
gdzie tylko mog膮 - my艣l臋 偶e wiele samochod贸w ju偶 nie jest
taka sama jak dawniej - najwi臋cej widz臋 to na tej Toyocie Camry
co mia艂em j膮 - 1995-96 roczniki to ostatnie z czas贸w gdzie ten
samoch贸d aspirowa艂 jeszcze do czego艣 z g贸rnej p贸艂ki: zadbane
ka偶de szczeg贸艂y, dopracowane rozwi膮zania, wyg贸dki wsz臋dzie
a potem 1997 to ju偶 wsz臋dzie plastiki paskudne i p贸藕niejsze
modele to samo. Wsiad艂em kiedy艣 do nowej Camry na AutoShow
w Chicago, gdy moja by艂a 10 letnia - nowa wygl膮da艂a gorzej
w 艣rodku i z bardziej dziadowskich materia艂贸w zrobiona ni偶 moja.

Tn膮 koszty gdzie si臋 da i daj膮 ta艅sze materia艂y, usuwaj膮 ma艂o
u偶ywane opcje komfortowe (np. w Camry zag艂贸wki ju偶 tylko g贸ra
d贸艂 a do przodu-ty艂u si臋 nie reguluje). Welur kiepskiej jako艣ci,
sk贸ra w dotyku plastikowa, wida膰 偶e sztuczna: oszcz臋dno艣ci.

Nie zmienia to jednak faktu, 偶e ludziom z moich kr臋g贸w si臋 te
samochody nie chc膮 psu膰 - tak samo jak analogiczne auto od Hondy:
Accord ameryka艅ski (nie ten europejski, bo ten u nas to Acura TSX).

Mam wi臋ksze zaufanie do toyoty czy hondy z du偶ym przebiegiem ni偶
do n贸wki z Korei czy jakiego艣 ameryka艅skiego czy niemieckiego auta.

Niemieckie co tylko znajomi maj膮 to musz膮 powa偶ne naprawy robi膰,
a to skrzynia do wymiany a passacie gdy auto jeszcze na gwarancji,
a to rozrz膮d a to dyferencja艂 w Toureq SUV - naprawy warte po kilka
tysi臋cy dolar贸w... skandal.

Data: 2014-12-27 13:22:19
Autor: Trybun
W dniu 2014-12-26 o 19:13, Czes艂aw Wi艣niak pisze:
[...]

Bo ja wiem... Og贸lno艣wiatowy trend do robienia jednoraz贸wek nie omin膮艂 tak偶e fabryk w USA. Ale wcze艣niejsze wersje Mustanga by艂y raczej ma艂o awaryjne.

Natomiast te ju偶 nowsze to nie ma wr臋cz s艂贸w. Wi臋cej wizyt u mechanika ni偶 na drodze, badziew jakiego chyba nie znajdzie w艣r贸d innych marek.

Data: 2014-12-27 07:03:47
Autor: Pszemol
"Trybun" <ilih@jachu.ru> wrote in message news:549ea47b$0$2159$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mustang?? Ma艂o awaryjny?? :-) Kiedy?
Przecie偶 ten samoch贸d po 10 tysi膮cach mil si臋 rozsypuje - wszystko
wsz臋dzie zaczyna skrzypie膰, ociera膰, dr偶e膰 i wibrowa膰 w takt muzyki...
Szmelc.

Data: 2014-12-27 15:27:42
Autor: Trybun
W dniu 2014-12-27 o 14:03, Pszemol pisze:
[...]

Nigdy nie mia艂em jakich艣 wi臋kszych problem贸w z Mustangami. Tylko przegl膮dy eksploatacyjne. Nie przypominam sobie abym w dawnych czasach  kiedykolwiek mia艂 problem uruchomieniem, czy jazd膮 na trasie tak abym musia艂 wzywa膰 pomoc drogow膮.

Data: 2014-12-27 13:16:32
Autor: Trybun
W dniu 2014-12-26 o 18:55, Ghost pisze:

[...]

Zawsze tak by艂o, a wi臋c dlaczego teraz mia艂oby by膰 inaczej.  W latach 80tych mia艂em okazj臋 por贸wna膰 mercedesa w wersji na rynek USA i "normalnego", sporo si臋 r贸偶ni艂y.

Data: 2014-12-26 14:23:29
Autor: Pszemol
"Czes艂aw Wi艣niak" <czesiu@bye.pl> wrote in message news:m7k867$aed$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nie wiem czy tak jak merce, bo niemieckie samochody maj膮 tu w USA
opini臋 drogich i psuj膮cych si臋 cz臋sto zabawek. Fajnie si臋 nimi je藕dzi
ale jak co艣 si臋 popsuje, a cz臋sto si臋 psuje, to wtedy masz bid臋 z n臋dz膮.

Data: 2014-12-26 20:18:42
Autor: Lewis
W dniu 2014-12-26 o 19:07, Czes艂aw Wi艣niak pisze:

I wtedy to by艂a jak najbardziej prawdziwa opinia. Dzisiaj te Toyoty i
Hondy tak naprawd臋 偶yj膮 legendarn膮 jako艣ci膮 sprzed lat,

Tak jak merce :)

A kt贸ra marka obecnie robi tak wytrzyma艂e samochody jak te z oko艂o 90r? ;)

Data: 2014-12-27 13:26:24
Autor: Trybun
W dniu 2014-12-26 o 20:18, Lewis pisze:
[...]

Pewnie tylko te ze "wschodz膮cych" rynk贸w... czyli te z Korei, Malezji czy Indii. Im jeszcze, jak na razie si臋 op艂aca robi膰 trwa艂e i niezawodne auta.

Data: 2014-12-27 07:05:38
Autor: Pszemol
"Trybun" <ilih@jachu.ru> wrote in message news:549ea570$0$2143$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nawet jak si臋 op艂aca to nie wiadomo czy ju偶 umiej膮...
Bo to jest sztuka zrobi膰 uszczelk臋 tak, 偶e przez 200 tysi臋cy mil nie przecieka.
Ja mia艂em toyot臋 camry kupion膮 z 40 tysi臋cy mil na liczniku a sprzeda艂em
j膮 jak mia艂a 270 tysi臋cy mil na liczniku i nigdy jej nic nie ciek艂o spod uszczelek.

Data: 2014-12-27 15:28:42
Autor: Trybun
W dniu 2014-12-27 o 14:05, Pszemol pisze:

[...]

Produkcja porz膮dnych aut to niby jaka艣 zaawansowana czarna magia na kt贸rej zg艂臋bianie trzeba dziesi臋cioleci?

Co do tej uszczelki, raczej nie spodziewaj si臋 偶e  w Camry/Avensis jeszcze zak艂adaj膮 takie uszczelki. Ma艂o tego, jest prawie na 100% pewne 偶e w dzisiejszym 艣wiecie nikt ju偶 takich nie produkuje.

Data: 2014-12-28 10:11:41
Autor: Ghost
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "Trybun"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:549ec20f$0$2642$65785112@news.neostrada.pl...

Produkcja porz膮dnych aut to niby jaka艣 zaawansowana czarna magia na

nie

kt贸rej zg艂臋bianie trzeba dziesi臋cioleci?

tak

Data: 2014-12-28 14:15:28
Autor: Pszemol
"Trybun" <ilih@jachu.ru> wrote in message news:549ec20f$0$2642$65785112news.neostrada.pl...
Produkcja porz膮dnych aut to niby jaka艣 zaawansowana czarna magia
na kt贸rej zg艂臋bianie trzeba dziesi臋cioleci?

Nie czarna magia ale po prostu jak w ka偶dej dziedzinie nowy
podmiot musi si臋 nauczy膰 na swoich b艂臋dach, a te wychodz膮
po latach dopiero...

Co do tej uszczelki, raczej nie spodziewaj si臋 偶e  w Camry/Avensis jeszcze zak艂adaj膮 takie uszczelki. Ma艂o tego, jest prawie na 100%
pewne 偶e w dzisiejszym 艣wiecie nikt ju偶 takich nie produkuje.

Chcesz przez to powiedzie膰 偶e Tw贸j Mustang mia艂 ciekn膮ce uszczelki?

Data: 2015-01-06 11:49:30
Autor: Trybun
W dniu 2014-12-28 o 21:15, Pszemol pisze:
[...]

Nie s膮dz臋, gdy kto艣 naprawd臋 chce uzyska膰 dobr膮 jako艣膰, to ja uzyska. Niestety po upadku tzw Bloku Wschodniego i konsolidacji kapitalizmu w tak膮 gr臋 ju偶 ma艂o kto usi艂uje si臋 bawi膰.

[...]

Mia艂em ich kilka sztuk, kolejnych modeli.. Te pierwsze wydawa艂y sie by膰 absolutnie doskona艂e, 偶adnych dodatkowych napraw, tylko przegl膮dy. Natomiast ostatni wydawa艂 si臋 by膰 zupe艂nie czym艣 innym ni偶 poprzednie wersje, jak ju偶 pisa艂em wcze艣niej: wi臋cej w serwisie ni偶 na drodze. Auto nowe a takie awaryjne. I jako ciekawostk臋, w kupionym domu poprzedni w艂a艣ciciel gratis zostawi艂 mi w gara偶u kilkunastoletni膮 Vectr臋, przeje藕dzi艂em ni膮 co艣 oko艂o 5-6 lat, ani razu nie by艂em u mechanika. Nawet przez ostatnie 3 lata oleju nie wymienia艂em, i pewnie je藕dzi艂bym ni膮 do dzisiaj gdybym nie urwa艂 ko艂a na pniaku w lesie. Takie kiedy艣 auta potrafili robi膰 kapitali艣ci gdy w 艣wiecie by艂 na nich straszak.

Data: 2014-12-27 13:25:48
Autor: Trybun
[...]

No tak, to chyba jest najlepszy przyk艂ad na to 偶e kiedy艣 mo偶na by艂o, a teraz nie warto, nie op艂aca si臋...

Data: 2014-12-27 08:45:25
Autor: Shrek
On 2014-12-26 18:16, Trybun wrote:
[...]

W艂a艣nie - s膮dz臋, 偶e to po cz臋艣ci sprawa rocznika. Dlatego pyta艂em o to czy r贸偶nica w przegl膮dach gwarancyjnych nie starczy na jaki艣 u偶ywany samoch贸d, bo kolega na ka偶dy przegl膮d swojego nowego Suzuki SX4 wydawa艂 wi臋cej ni偶 ja na ca艂oroczny serwis swojego 12 letniego Accorda;)

I rzeczywi艣cie - starsze Accordy s膮 nie do zajebania. Znaczy owszem maj膮 swoje choroby, ale kt贸ry nastoletni samoch贸d ich nie ma.

Z rzeczy kt贸re napewno wcze艣niej czy p贸偶niej w Accordach padaj膮 to pompa wspomagania i maglownica.

Shrek.

Data: 2014-12-27 07:11:32
Autor: Pszemol
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:m7lo23$uce$1node1.news.atman.pl...
I rzeczywi艣cie - starsze Accordy s膮 nie do zajebania. Znaczy owszem maj膮 swoje choroby, ale kt贸ry nastoletni samoch贸d ich nie ma.

Starsze to znaczy kt贸re?
Ja mam rocznik 2004 i ju偶 mam na nim 170 ty艣 mil bez problem贸w.

Z rzeczy kt贸re napewno wcze艣niej czy p贸偶niej w Accordach padaj膮
to pompa wspomagania i maglownica.

Kiedy pad艂y te rzeczy u Ciebie?

Data: 2014-12-27 14:51:37
Autor: Shrek
On 2014-12-27 14:11, Pszemol wrote:

[...]

2002 z VI serii czyli 98-2002. Jaki przebieg, to pytanie nie na miejscu w Polsce - jaki chcesz;) 190 tysi臋cy kilometr贸w. Ile by艂o naprawd臋 nie mam poj臋cia. Pasek rozrz膮du wymienia艂em jak kupi艂em (by艂o 112 tysi臋cy) i by艂 oryginalny;) Ale sprz臋g艂o posz艂o do wymiany przy 130 tysi膮cach, wi臋c cholera wie czy kto艣 wcze艣niej nie umia艂 bieg贸w zmienia膰, czy mia艂 ju偶 tak naprawd臋 250 tysi;)

Z rzeczy kt贸re napewno wcze艣niej czy p贸偶niej w Accordach padaj膮
to pompa wspomagania i maglownica.

Kiedy pad艂y te rzeczy u Ciebie?

Pompa jeszcze u poprzedniego w艂a艣ciciela (czyli jakie艣 90 tysi/9 lat), Maglownica 130 tysi臋cy i 12 lat. Raczej bym si臋 latami sugerowa艂 ni偶 przebiegiem;)

Shrek.

Data: 2014-12-27 14:54:39
Autor: Shrek
On 2014-12-27 14:51, Shrek wrote:

[...]

W sumie "pad艂y" to za du偶e s艂owo - zacz臋艂y ciekn膮膰 i posz艂y do regeneracji - pompa nie mam poj臋cia za ile, bo to nie ja robi艂em, ale jak kiedy艣 sprawdza艂em to chyba ok 300PLN, maglownica za 1000.

Shrek.

Data: 2014-12-28 16:44:24
Autor: Pszemol
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:m7mdme$f9s$2node2.news.atman.pl...
On 2014-12-27 14:51, Shrek wrote:

[...]

A ka偶dym razie u mnie nic z tych rzeczy nie pad艂o w 2004 i 170 tysi臋cy mil
(w艂a艣ciwie to ju偶 pyk艂o mu na liczniku 180 tysi臋cy mil czyli  289 tysi臋cy km).

Data: 2014-12-29 08:27:57
Autor: Shrek
On 2014-12-28 23:44, Pszemol wrote:

A ka偶dym razie u mnie nic z tych rzeczy nie pad艂o w 2004 i 170 tysi臋cy mil
(w艂a艣ciwie to ju偶 pyk艂o mu na liczniku 180 tysi臋cy mil czyli  289
tysi臋cy km).

Gratulowa膰. Co do pompy i maglownicy, to z lektury forum HAKP, wynika ze sprawa jak najbardziej normalna - "ten typ tak ma"

Data: 2014-12-28 14:17:30
Autor: Pszemol
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:m7mdgo$f9s$1node2.news.atman.pl...
On 2014-12-27 14:11, Pszemol wrote:

[...]

Przykre...

[...]

Naprawd臋 nie ma w Polsce jeszcze dokument贸w do kt贸rych si臋
przebieg wpisuje i dat臋 aby da艂o si臋 prze艣ledzi膰 prawdziwo艣膰 licznika?

[...]

Lata nie maj膮 znaczenia bo samoch贸d si臋 niszczy/zu偶ywa od je偶dzenia.
Dlatego istotne jest aby pilnowa膰 prawdziwo艣ci przebiegu.

Data: 2014-12-28 22:40:22
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d
Naprawd臋 nie ma w Polsce jeszcze dokument贸w do kt贸rych si臋
przebieg wpisuje i dat臋 aby da艂o si臋 prze艣ledzi膰 prawdziwo艣膰 licznika?

A jak chcialbys to zrobic, zeby "Polak" nie poradzil sobie z tym problemem ?:)

Data: 2014-12-28 23:16:25
Autor: Ghost
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "Czes艂aw Wi艣niak"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:m7pte1$gp1$1@node1.news.atman.pl...

Naprawd臋 nie ma w Polsce jeszcze dokument贸w do kt贸rych si臋
przebieg wpisuje i dat臋 aby da艂o si臋 prze艣ledzi膰 prawdziwo艣膰 licznika?

A jak chcialbys to zrobic, zeby "Polak" nie poradzil sobie z tym problemem ?:)

Kolesie w ASO m贸wi膮, ze nie mo偶na wyci膮ga膰 ostatecznych wniosk贸w nawet na podstawie tego co jest na ich serwerach.

Data: 2014-12-29 15:45:41
Autor: MichaelData庐
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d
Czes艂aw Wi艣niak wyduma艂(a) w news:m7pte1$gp1$1node1.news.atman.pl :
[...]

Hmm, chyba wprowadzono to od poczatku 2013 CEPIK ma obowiazek prowadzi膰 "stan licznika" z przegl膮du technicznego. Tyczy sie to niestety "rocznego" przebiegu, dla pojazd贸w rejestrowanych w Polsce gdzie oczywiscie matacze bed膮 krecili licznik od przegladu-do przegladu.
--
Michael________鈩
______/) /\ | /\

Data: 2014-12-29 16:31:52
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d
Tyczy sie to niestety "rocznego" przebiegu, dla pojazd贸w rejestrowanych w Polsce gdzie oczywiscie matacze bed膮 krecili licznik od przegladu-do przegladu.

Gosc, ktory zrobil 30tys km skreci licznik przed przegladem o 29tys i w nastepnym roku to samo. Zamiast 60tys bedzie mial 2tys, a ten ktory robi rocznie 5ty bedzie mial to w dupie bo to juz nie ma dla niego wiekszego znacznia.
I jaki jest sens ustanawiania takich debilnych przepisow ?

Data: 2014-12-29 18:03:41
Autor: MichaelData庐
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d
"Czes艂aw Wi艣niak" wyduma艂(a) w wiadomo艣ci ID news:m7rs73$sb2$1node1.news.atman.pl
[...]

Historia ABS prawd臋 Ci powie :) No ok, g艂贸wnie chodzi o to, 偶e "kr臋cenie" licznika nie jest a偶 tak tanie i niejeden sobie skalkuluje 偶e mu si臋 "nie op艂aca" co roku kr臋ci膰 licznik, skoro cena ko艅cowa przy zbywaniu pojazdu niewiele si臋 r贸偶ni od "inwestycji" maj膮c oczywi艣cie na wzgl臋dzie to co napisa艂e艣 (30tys). S膮 pojazdy, kt贸re rocznie potrafi膮 i 100tys zrobi膰...ale jest jeszcze ASO i tam mozna szuka膰 danych (mowa o nowych pojazdach). Najlepszym rozwi膮zaniem jest forma "czarnej skrzynki", kt贸ra mo偶e rejstrowa膰 nawet...st艂uczki. Gdzie艣 widzia艂em taki projekt i nie jest to a偶 tak g艂upie :)

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-12-29 18:10:47
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

100zl

[...]

ASO na nic sie nie zda.

Najlepszym rozwi膮zaniem jest forma "czarnej skrzynki", kt贸ra mo偶e rejstrowa膰 nawet...st艂uczki. Gdzie艣 widzia艂em taki projekt i nie jest to a偶 tak g艂upie :)

Tez czytalem z kilka lat temu i....cisza :)

Data: 2014-12-30 00:49:49
Autor: MichaelData庐
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d
"Czes艂aw Wi艣niak" wyduma艂(a) w wiadomo艣ci ID news:m7s20j$4cd$1node1.news.atman.pl
Historia ABS prawd臋 Ci powie :) No ok, g艂贸wnie chodzi o to, 偶e "kr臋cenie" licznika nie jest a偶 tak tanie i niejeden sobie skalkuluje 偶e mu si臋 "nie op艂aca" co roku kr臋ci膰 licznik
100zl

Nie zawsze i nie w kazdym modelu :)
http://regiomoto.pl/portal/eksploatacja/oszukiwanie-na-przebiegu-jak-rozpoznac-auto-z-cofnietym-licznikiem

[...]

Zale偶y jakie ASO :) Czytam ten w膮tek bo jestem...od 10 lat adminem w ASO :)...Hondy i wiem doskonale co si臋 kr臋ci, jakie s膮 usterki tych pojazd贸w i wcale (jak Pszemol pisze) nie jest tak "r贸偶owo" jak ...kiedy艣. To dobra marka ale bez przesady. Od conajmniej 10 lat jest na poziomie "standardu". Sam mam KIAnk臋 (Kanibala) z 2005/6 CRDi 2.9l/100kk przebiegu (jedno z moich obecnych aut...Ulubione :) i nie narzekam. Kasa wydana na zakup KIA to "ma艂y piku艣" z jego wytrzyma艂o艣ci膮 i osi膮gami, nawet wzgl臋dem H. CR-V -- odpowiednik/prawie. Podejrzewam 偶e za kas臋 wydan膮 na H. vs KIA mog臋 sobie kupi膰 jeszcze z 4 KIAnki i dorzyna膰 bez przeszk贸d 偶e zap艂ac臋 wi臋cej za zakup+naprawy :] Sorry ale 120tysi vs 20tysi za KIA to nawet ~ 6 aut :)

Najlepszym rozwi膮zaniem jest forma "czarnej skrzynki", kt贸ra mo偶e rejstrowa膰 nawet...st艂uczki. Gdzie艣 widzia艂em taki projekt i nie jest to a偶 tak g艂upie :)
Tez czytalem z kilka lat temu i....cisza :)

Mo偶e niezupe艂nie. Obecne regulacje prawne maj膮 (nacisk) na zrozumienie przez polak贸w stosunku do u偶ywanych samochod贸w wzgl臋dem przebiegu i...eksploatacji/wymiany jak r贸wnie偶 do zniesienia podzia艂贸w (rynek nowych aut) do rocznika, kt贸ry porusza si臋 po drogach. Tendencj膮 jest wyeliminiowanie pojazd贸w starszych ni偶...10 lat i tu nale偶y si臋 doszukiwa膰 kontekstu :)  Tutaj, jak wspomnia艂 Ghost (i s艂usznie) potrzeba wi臋kszego _wyrozumienia_ polak贸w wzgl臋dem przebiegu. 100tys na drogach "niemieckich" to +/- 30tys na drogach polskich wliczaj膮c serwisy i koszt cz臋艣ci.

Jak kto dba tak ma...ale wzrasta obs艂uga BEZPIECZE艃STWA i coraz bardziej idzie zaobserwowa膰 偶e "trumny" odwijane z drzewa i "wyklepane" przystanki autobusowe, kt贸re zostawiaj膮 wielo艣ladowy 艣lad na 艣niegu jak po przeje藕dzie kolumny czo艂g贸w s膮 coraz rzadsze, tym bardziej w cz臋艣ci zachodniej Polski :) Ja wiem 偶e je艣li cz臋艣膰 wschodnia Polski, dokopie si臋 kasy to kupi膮 lepsze pojazdy. Mo偶na to zaobserwowa膰 na Allegro, wystarczy ustawi膰 filtr z r贸偶nic膮 na wsch贸d/zach贸d i ju偶 s膮 ceny o conajmniej o 20% r贸偶nicy...ale kiedy przekraczamy Wis艂臋 to na drogach wida膰 jeszcze wieksz膮 r贸偶nic臋 :) Sorry, mia艂o by膰 niepolitycznie a tutaj nagle najecha艂em na PiS :/
--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-12-30 09:24:15
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

Nic tam nie ma o cenie. 100zl to cena sprzed paru lat do wiekszosci aut.
Reszta tekstu to wytarte slogany. Ktos komu mocno zalezy na sprzedazy i skreca przebieg z 400 na 200 czy 150tys zadba, zeby watpliwosci z tych powszechnie znanych wymienionych tam 8pkt. sie nie pojawily i  jelen sie trafi, a rozsadny i tak nie da wiary.

[...]

Ciekawe spostrzezenia, ale bez zwiazku z przekrecaniem licznika i cena.

[...]

Nie liczylym na zadne istotne zmiany, zwlaszcza dotyczace zamoznosci i mentalnosci Polakow.

Data: 2014-12-30 09:42:21
Autor: Shrek
On 2014-12-30 09:24, Czes艂aw Wi艣niak wrote:

[...]

Z ciekawo艣ci - mo偶esz uchyli膰 r膮bka tajemnicy - ciekawy jestem czego si臋 po swoim accordzie z 2000 roku jeszcze spodziewa膰 - plan jest taki, 偶e albo go doje偶dz臋, albo oddam 偶onie (sam my艣la艂em o jakim艣 civicu s-type) - jej powinno p贸j艣膰 szybciej:P Wi臋c taka widza jest dla mnie cenna.

Shrek.

Data: 2014-12-31 16:47:40
Autor: MichaelData庐
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d
Shrek wyduma艂(a) w news:m7togq$dui$1node2.news.atman.pl :
On 2014-12-30 09:24, Czes艂aw Wi艣niak wrote:
[...]

Accord z tego rocznika jest...rzadkim bywalcem ASO. By膰 mo偶e chodzi o to, 偶e to do艣膰 stara konstrukcja ale bardzo chwalona za niewielkie usterki. Solidny wyr贸b...g艂贸wnie dlatego, 偶e ASO do tanich nie nalezy wie膰 pojazdy powy偶ej 10 lat raczej nie cz臋sto mo偶na spotkac na warsztacie. Na Twoim miejscu (jesli wiesz co ju偶 w nim porobi艂e艣) trzyma艂bym go az do "smierci"...bo za kas臋 uzyskan膮 ze sprzeda偶y, nic lepszego nie kupisz w tej "bryle" :)

--
Michael________鈩
______/) /\ | /\

Data: 2014-12-31 16:57:48
Autor: Shrek
On 2014-12-31 16:47, MichaelData庐 wrote:

[...]

No te偶 bym si臋 ma艂o spodziewa艂, 偶e kto艣 nastolatka do ASO wozi;)

Na Twoim miejscu (jesli wiesz co ju偶 w nim porobi艂e艣)
trzyma艂bym go az do "smierci"...bo za kas臋 uzyskan膮 ze sprzeda偶y, nic
lepszego nie kupisz w tej "bryle" :)

Taki jest plan. No mo偶e zonie oddam.

Shrek.

Data: 2014-12-29 01:52:31
Autor: Jankol
7 lat gwaracji ... historia pojazdu.

U偶ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:m7poep$1nl$1dont-email.me...

Naprawd臋 nie ma w Polsce jeszcze dokument贸w do kt贸rych si臋
przebieg wpisuje i dat臋 aby da艂o si臋 prze艣ledzi膰 prawdziwo艣膰 licznika?

Jest Historia Pojazdu
https://historiapojazdu.gov.pl/web/guest/o-usludze

Data: 2014-12-29 08:35:39
Autor: Shrek
On 2014-12-28 21:17, Pszemol wrote:

[...]

Teraz ju偶 teoretycznie s膮 - przy przegl膮dach wpisuj膮. Tylko raz, 偶e przed pierwsz膮 rejestracj膮 w kraju cofn膮, dwa s膮 w Polsce stacje, gdzie dowolny szrot przegl膮d przejdzie, wi臋c i wpisane dowolnego przebiegu problemem nie jest, trzy mnie diagnosta na naprawd臋 solidnej i restrykcyjnej stacji po prostu zapyta艂 o przebieg, po czwarte nie jest to chyba og贸lnodost臋pne.

Niestety - rynek jest zepsuty przez pajac贸w, kt贸rzy chc膮 mie膰 samochody z przebiegiem do 150 kkm, wi臋c takie dostaj膮...

Shrek.

Data: 2014-12-29 09:03:42
Autor: dddddddd
W dniu 2014-12-29 08:35, Shrek pisze:

[...]

bo dodatkowo przebieg powinien by膰 sprawdzany przy ka偶dej kontroli drogowej, a zmian臋 przebiegu w aucie (np. wymian臋 licznika) powinno si臋 zg艂asza膰. Konieczno艣膰 korekty licznika powinno si臋 zg艂asza膰, a korekta bez pozwolenia powinna dotyka膰 karnie tak偶e przedsi臋biorc臋.

Niestety - rynek jest zepsuty przez pajac贸w, kt贸rzy chc膮 mie膰 samochody
z przebiegiem do 150 kkm, wi臋c takie dostaj膮...

bo wi臋kszo艣膰 aut takie ma ;) (czy to 3-letnie czy 15-letnie)
jak kupowa艂em 3-letniego diesla to od pierwszego w艂a艣ciciela mia艂y 艣rednio 140-150tys. km, a od drugiego w艂a艣ciciela albo sprowadzone poni偶ej 100.000...

艁ukasz

Data: 2014-12-29 09:34:54
Autor: Shrek
On 2014-12-29 09:03, dddddddd wrote:

Niestety - rynek jest zepsuty przez pajac贸w, kt贸rzy chc膮 mie膰 samochody
z przebiegiem do 150 kkm, wi臋c takie dostaj膮...

bo wi臋kszo艣膰 aut takie ma ;)

A takie ma, bo tak im liczniki ustawiaj膮 przed sprzeda偶膮:)

(czy to 3-letnie czy 15-letnie)
jak kupowa艂em 3-letniego diesla to od pierwszego w艂a艣ciciela mia艂y
艣rednio 140-150tys. km, a od drugiego w艂a艣ciciela albo sprowadzone
poni偶ej 100.000...

No - BTW sprawdza艂em na motoallegro - mo偶na sobie filtrowa膰 po przebiegu - 200 000 jest maksymaln膮 "domy艣ln膮" warto艣ci膮 w okienku od;)

Shrek.

Data: 2014-12-29 09:36:59
Autor: Ghost
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "Shrek"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:m7r3ms$otf$1@node1.news.atman.pl...

On 2014-12-29 09:03, dddddddd wrote:

Niestety - rynek jest zepsuty przez pajac贸w, kt贸rzy chc膮 mie膰 samochody
z przebiegiem do 150 kkm, wi臋c takie dostaj膮...

bo wi臋kszo艣膰 aut takie ma ;)

A takie ma, bo tak im liczniki ustawiaj膮 przed sprzeda偶膮:)

Uwierzysz w poni偶ej 15kkm w trzyletnim aucie?

Data: 2014-12-29 09:41:52
Autor: Chris

On 2014-12-29 09:03, dddddddd wrote:

[...]

Tak ale to 0.0000000000001% tych co maj膮 wi臋cej.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawd藕 VIN, wyposa偶enie, przebieg, histori臋 pojazdu.

Data: 2014-12-29 10:46:02
Autor: Ghost
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "Chris"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:m7r44g$peh$1@node1.news.atman.pl...

On 2014-12-29 09:03, dddddddd wrote:

[...]

I to jest nieprawda.

Data: 2014-12-29 10:07:38
Autor: Shrek
On 2014-12-29 09:36, Ghost wrote:

A takie ma, bo tak im liczniki ustawiaj膮 przed sprzeda偶膮:)

Uwierzysz w poni偶ej 15kkm w trzyletnim aucie?

Nie - no, mo偶e 3 trzyletnim smarcie, cho膰 te偶 niespecjalnie;)

Natomiast u nas hitem s膮 dizle od Niemca - kraju, gdzie s膮 tysi膮ce kilometr贸w bezp艂atnych autostrad;)

Shrek.

Data: 2014-12-29 10:45:34
Autor: Ghost
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "Shrek"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:m7r5k8$vi$1@node1.news.atman.pl...

On 2014-12-29 09:36, Ghost wrote:

A takie ma, bo tak im liczniki ustawiaj膮 przed sprzeda偶膮:)

Uwierzysz w poni偶ej 15kkm w trzyletnim aucie?

Nie - no, mo偶e 3 trzyletnim smarcie, cho膰 te偶 niespecjalnie;)

No widzisz, i si臋 mylisz.

Data: 2014-12-29 10:58:31
Autor: Shrek
On 2014-12-29 10:45, Ghost wrote:

A takie ma, bo tak im liczniki ustawiaj膮 przed sprzeda偶膮:)

Uwierzysz w poni偶ej 15kkm w trzyletnim aucie?

Nie - no, mo偶e 3 trzyletnim smarcie, cho膰 te偶 niespecjalnie;)

No widzisz, i si臋 mylisz.

Mo偶e i tak, mo偶e 1 na 100 taki przebieg ma. To odwr贸c臋 pytanie - czy uwierzysz handlarzowi, kt贸ry twierdzi, 偶e 3 letni samoch贸d ma 15kkm? Mo偶e masz niesamocwite szcz臋艣cie, ale liczy膰 na takie w kontaktach z handalrzami samochod贸w jest... no nierozs膮dnie:P

Shrek.

Data: 2014-12-29 11:00:07
Autor: dddddddd
W dniu 2014-12-29 09:34, Shrek pisze:
On 2014-12-29 09:03, dddddddd wrote:

[...]

wyfiltruj najpierw auta np. roczne od 1 w艂a艣ciciela kupione w kraju, p贸藕niej to samo z 3-letnimi i na ko艅cu wszystkie 3-latki - okazuje si臋 偶e te z Niemiec du偶o mniej je偶d偶one ni偶 krajowe :) (mowa o dieslach za min. kilkadziesi膮t tysi臋cy, nie o pierdziawkach do miasta bo one faktycznie mniej km mog膮 robi膰)

艁ukasz

Data: 2014-12-29 11:05:03
Autor: Shrek
On 2014-12-29 11:00, dddddddd wrote:

(czy to 3-letnie czy 15-letnie)
[...]

I to w kraju kt贸ry ma darmowe autostrady;)

(mowa o dieslach za
min. kilkadziesi膮t tysi臋cy, nie o pierdziawkach do miasta bo one
faktycznie mniej km mog膮 robi膰)

Ano - w Polsce liczenie na to, 偶e samoch贸d od handlarza ma realny przebieg, to jak wierzenie politykom w obietnice przedwyborcze:(

Shrek.

Data: 2014-12-29 11:09:56
Autor: yabba
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d
U偶ytkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:m7r1s4$i6r$1dont-email.me...
[...]

Bez przesady. Mo偶e nale偶a艂oby jeszcze powo艂a膰 specjalny urz膮d, do kt贸rego zg艂asza艂oby si臋 wszelkie naprawy i przegl膮dy samochodu 艂膮cznie z opisem wymienionych cz臋艣ci (orygina艂, zamiennik, podr贸bka, u偶ywana). Za brak zg艂oszenia kary wi臋ksze ni偶 za kradzie偶 samochodu.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-12-29 11:28:01
Autor: Shrek
On 2014-12-29 11:09, yabba wrote:

[...]

I co to da, jak samoch贸d jedzie ty艂em do przodu przez granic臋? ;)

Powt贸rz臋 co napisa艂em na pocz膮tku. Cho膰 oczywi艣cie nie rozgrzesza to handlarzy, ale Polacy s膮 dymani na przebiegu na w艂asne 偶yczenie. I jeszcze za t膮 "przyjemno艣膰" p艂ac膮.

Ostatnio jak szuka艂em motoru (od w艂a艣ciciela, cho膰 nie pierwszego) i przy okazji zapyta艂em o przebieg, to mi uczciwie odpowiedzia艂 - "przecie偶 ten motor ma 30 lat - nie mam poj臋cia ile ma naprawd臋" ;).

Shrek.

Data: 2014-12-29 13:39:34
Autor: yabba
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d
U偶ytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:m7raav$n6l$1node2.news.atman.pl...
On 2014-12-29 11:09, yabba wrote:

[...]

Napisa艂em to z ironi膮. Wielkim sukcesem by艂o zniesienie numer贸w silnika, a tu Kolega dddddddd sk艂ada propozycj臋 rozliczania w艂asciciela samochodu z wymiany licznika.

Data: 2014-12-29 15:10:07
Autor: Shrek
On 2014-12-29 13:39, yabba wrote:

[...]

OK - moja wina - ironi臋 dostrzeg艂em i pisa艂em tak jakby w kierunku twojego przedpiscy, tylko tego nie zaznaczy艂em.

Shrek

Data: 2014-12-29 20:19:04
Autor: re
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "dddddddd"

[...]

-- -
Na ...j ?! Ka偶dy w艂a艣ciciel ma prawo wpisywa膰 b膮d藕 nie wpisywa膰 bo to jego samoch贸d a nie grupowy

Data: 2014-12-29 20:28:09
Autor: Shrek
On 2014-12-29 20:19, re wrote:

Na ...j ?! Ka偶dy w艂a艣ciciel ma prawo wpisywa膰 b膮d藕 nie wpisywa膰 bo to
jego samoch贸d a nie grupowy

Akurat co w艂a艣cicel ma robi膰 a co nie, to mo偶na prawnie zmieni膰. Czy jest sens to zupe艂nie inne pytanie.

IMHO nie ma sensu - Polacy chc膮 mie膰 samochody o niskich przebiegach - to je dostaj膮. Jak ukr贸cisz proceder (pomi艅my na chwil臋 jak i czy skutecznie si臋 da), to przy nast臋pnej wigilijnej kolacji dowiesz si臋 od wujka, ze przez Tus^H^H^H PO samochody zdro偶a艂y. Bo wcze艣niej to on m贸g艂 za 8 kafli kupi膰 paska w dizlu z TDI, z przebiegiem 80kkm, a teraz za osiem kafli to tylko szroty z 膰wier膰 miliona na budziku, kt贸rych Niemcy nie chc膮 z艂omowa膰, to je z艂o艣liwie do Polski wysy艂aj膮, 偶eby 艣rodowisko zanieczy艣ci膰 i Polaka dodatkowo upodli膰:)

Nie usprawiedliwiam handlarzy, ale s膮 dwie strony medalu.

Shrek.

Data: 2014-12-30 00:04:29
Autor: re
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "Shrek"

http://pl.wikipedia.org/wiki/Inwigilacja

Data: 2014-12-30 07:47:38
Autor: Shrek
On 2014-12-30 00:04, re wrote:

Akurat co w艂a艣cicel ma robi膰 a co nie, to mo偶na prawnie zmieni膰. Czy
jest sens to zupe艂nie inne pytanie.
-- -
http://pl.wikipedia.org/wiki/Inwigilacja

No ale co  chcia艂e艣 przez to powiedzie膰?

Shrek.

Data: 2014-12-31 21:52:25
Autor: re
[...]

To 偶e to zwyk艂a inwigilacja

Data: 2014-12-31 22:54:56
Autor: Shrek
On 2014-12-31 21:52, re wrote:

No ale co  chcia艂e艣 przez to powiedzie膰?
-- -
To 偶e to zwyk艂a inwigilacja

Cierpisz na jak膮艣 paranoj臋?

Shrek.

Data: 2015-01-01 10:00:33
Autor: re
[...]

Chcesz zdiagnozowa膰 u mnie swoj膮 paranoj臋 ?

Data: 2014-12-31 08:56:52
Autor: dddddddd
W dniu 2014-12-29 20:19, re pisze:

[...]

a na ...j zmienia膰 przebieg w aucie? bo innego powodu ni偶 oszukanie przysz艂ego nabywcy nie widz臋

艁ukasz

Data: 2014-12-31 16:58:51
Autor: Cavallino
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:m80a7a$k64$1@dont-email.me...
[...]

S艂abo widzisz.
Mi na przyk艂ad kr臋cili licznik, bo musieli na gwarancji wymieni膰 wszystkie zegary (藕le pokazywa艂y).
I trzeba by艂o przywr贸ci膰 oryginalny przebieg.

Data: 2014-12-31 19:48:54
Autor: dddddddd
W dniu 2014-12-31 16:58, Cavallino pisze:

[...]

i jak ci si臋 wydaje, jaki odsetek awarii zwi膮zany jest ze zmian膮 przebiegu? 1%? mniej?
A jaki odsetek kr臋cenia licznika stanowi dzia艂anie na niekorzy艣膰 przysz艂ego nabywcy? pewnie wi臋cej ni偶 90%
Jak usuniesz siedzenia z auta to te偶 musisz zaktualizowa膰 dane na stacji diagnostycznej (przynajmniej powiniene艣). Tu mog艂oby by膰 podobnie (+du偶e kary za oszustwa).

艁ukasz

Data: 2014-12-31 12:44:51
Autor: WS
7 lat gwaracji z KIA a u縴wany samoch骴
W dniu 秗oda, 31 grudnia 2014 19:48:56 UTC+1 u縴tkownik dddddddd napisa:

Jak usuniesz siedzenia z auta to te musisz zaktualizowa dane na stacji diagnostycznej (przynajmniej powiniene). Tu mog硂by by podobnie (+du縠 kary za oszustwa).

Tylko w jakim celu? Wytaczac armate na wrobla? Tyle zachodu dla uzyskania wiarygodnego (w miare... przebiegu, podczas gdy i tak z niego niewiele wynika? Zarznac silnik mozna po 20tys, a np. po 200tys spokojnej jazdy niemeckimi autostardami ledwie dotary bedzie ;)

Kupujac uzywany samochod na wskazanie przebiegu sie po prostu nie patrzy... i tyle

WS

BTW Pamietam z dawniejszych lat jak ktos ze znajomych jadac motocyklem gdzies dalej odkrecal linke predkosciomierza, bo podobno po przekroczeniu o iles tam przegladu tracilo sie niby gwarancje ;), jakis czas temu slyszalem o limicie przebiegu na gwarancji w samochodach, wiec jest kolejny powod...

PS1. Na odlaczenie licznika nawet takie kontrole nie pomoga ;)

Data: 2014-12-31 22:12:09
Autor: re
[...]

A co za r贸偶nica ? Jego licznik to se mo偶e kr臋ci膰 albo nie kr臋ci膰.

A jaki odsetek kr臋cenia licznika stanowi dzia艂anie na niekorzy艣膰
przysz艂ego nabywcy? pewnie wi臋cej ni偶 90%
-- -
Powinni w gara偶u sta膰

Jak usuniesz siedzenia z auta to te偶 musisz zaktualizowa膰 dane na stacji
diagnostycznej (przynajmniej powiniene艣). Tu mog艂oby by膰 podobnie (+du偶e
kary za oszustwa).
-- -
Ale po co mia艂oby tak by膰 ? 呕eby艣 jeszcze poprawno艣膰 pracy licznikamusia艂 kontrolowa膰 ? I mo偶e ze sob膮 trzeba wozi膰 papiery i na 偶膮danie ka偶dego trepa pokazywa膰 by wiedzia艂 ile od rana przejecha艂e艣  ?

Nie wiem jak mo偶na takie idiotyzmy wymy艣la膰.

Data: 2015-01-01 10:00:18
Autor: Cavallino
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "dddddddd" <fejk@email.com> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:m81gdt$1gl$1@dont-email.me...
[...]

Ale jakie to ma znaczenie?
Przyk艂ad, 偶e czasem jest to potrzebne masz.

Po prostu - zmiana wskaza艅 licznika na nieprawdziwy w przypadkach nieuzasadnionych (takich j.w.) powinna sta膰 si臋 przest臋pstwem, karalnym dla obu stron - kr臋c膮cego i w艂a艣ciciela auta-zleceniodawcy.

I tyle - bez wprowadzania kolejnych krety艅skich obowi膮zk贸w dla naprawiaj膮cych auta.

Data: 2015-01-02 15:51:20
Autor: J.F.
7 lat gwaracji z KIA a u縴wany samoch骴
Dnia Thu, 1 Jan 2015 10:00:18 +0100, Cavallino napisa(a):
Po prostu - zmiana wskaza licznika na nieprawdziwy w przypadkach nieuzasadnionych (takich j.w.) powinna sta si przest阷stwem, karalnym dla obu stron - kr阠眂ego i w砤禼iciela auta-zleceniodawcy.

Dlaczego ? Usluga jak kazda inna, i jesli zleceniodawca jest
zadowolony, to gdzie tu przestepstwo ?

Owszem, potem zapewne dojdzie do oszustwa, ale to juz wina
zleceniodawcy lub wlasciciela. Owszem, wykonawce mozna by pociagnac do wspoludzialu, ale to najpierw
powinno wystapic oszukanie. No chyba zeby tak obu za usilowanie.

I tyle - bez wprowadzania kolejnych krety駍kich obowi眤k體 dla naprawiaj眂ych auta.

IMO - wystarcza tylko te z przegladow.
No dobra, sa jeszcze nowe auta, przeglad po 3 latach, a przebieg moze
byc miedzy 15 a 300kkm :-)

J.

Data: 2015-01-02 16:02:23
Autor: Shrek
On 2015-01-02 15:51, J.F. wrote:

Dlaczego ? Usluga jak kazda inna, i jesli zleceniodawca jest
zadowolony, to gdzie tu przestepstwo ?

Owszem, potem zapewne dojdzie do oszustwa, ale to juz wina
zleceniodawcy lub wlasciciela.

Powiedzmy, 縠 niekt髍e us硊gi s moralnie podejrzane. A argument, 縠 to nie jest przest阷stwo, gdy kto postuluje zmian prawn polegaj眂 na zmianie klasyfikacji takiego czynu jest... nielogiczny.

To tak abstrahuj眂 od samego sensu takich zmian.

Shrek.

Data: 2015-01-02 18:37:33
Autor: J.F.
7 lat gwaracji z KIA a u縴wany samoch骴
Dnia Fri, 02 Jan 2015 16:02:23 +0100, Shrek napisa(a):
On 2015-01-02 15:51, J.F. wrote:
[...]

Dlaczego ? Podejrzany to nie przestepczy, powiedzmy ze zegary sie
zepsuly, wymienilem na uzywane, i teraz chcialbym aby pokazywaly
prawdziwy przebieg :-)

Data: 2015-01-02 18:45:58
Autor: Shrek
On 2015-01-02 18:37, J.F. wrote:

[...]

Ale to ju zale縴 po prostu od prawa. Kto postuluje zmian prawa, 縠by dany czyn by zabroniony, a ty m體isz "ale przecie to nie przest阷stwo". Na prawd nie widzisz nielogiczno禼i? Po prostu zachodzi tu paragraf 22;)

Shrek

Data: 2015-01-18 18:49:40
Autor: Cavallino
7 lat gwaracji z KIA a u縴wany samoch骴

U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:17c3obf0391vo$.wmii7umjxvu2$.dlg@40tude.net...
[...]

Ma si w砤秐ie sta przest阷stwem.
W legalnym calu w zasadzie niepotrzebne.
Ale mo縩a zostawi furtk, skutkuj眂 przegl眃em technicznym po.

Data: 2014-12-31 21:54:20
Autor: re
[...]

Jakie znowu "zmienianie przebiegu" ?! Czytaj co napisa艂em a nie to co chcia艂by艣 bym napisa艂 by艣 mia艂 co krytykowa膰.

Data: 2014-12-28 11:39:23
Autor: AL
On 2014-12-27 08:45, Shrek wrote:
On 2014-12-26 18:16, Trybun wrote:
[...]

no nie tylko - kolega z pracy ma Accorda (w rodzinie od nowosci) i co chwile przechodzi dylemat czy oplaca mu sie to auto naprawiac jeszcze.

Silnik 1.8 - na dluzszy wyjazd nie wyjezdza bez dodatkowej banki oleju - zlopie, ze strach (ale ponoc w normie - te silniki tak maja).

Dodatkowo rdzewieje :/

Data: 2014-12-28 13:34:11
Autor: Shrek
On 2014-12-28 11:39, AL wrote:

Silnik 1.8 - na dluzszy wyjazd nie wyjezdza bez dodatkowej banki oleju -
zlopie, ze strach (ale ponoc w normie - te silniki tak maja).

Nie normalne. Troszk臋 wi臋cej pije, jak ca艂y czas na vtecu jedziesz. Ale bez przesady. Z litr na rok;)

Shrek

Data: 2014-12-28 18:36:12
Autor: AL
On 2014-12-28 13:34, Shrek wrote:
On 2014-12-28 11:39, AL wrote:

[...]

jesli przez rok robisz 5kkm to moze ten litr dolewki Ci wystarczy ;)

Data: 2014-12-28 19:02:58
Autor: Shrek
On 2014-12-28 18:36, AL wrote:

[...]

Skoro Ty wiesz lepiej...

Shrek.

Data: 2014-12-28 19:20:32
Autor: AL
On 2014-12-28 19:02, Shrek wrote:
On 2014-12-28 18:36, AL wrote:

[...]

po prostu smieszy mnie ten Twoj bezkrytycyzm w stosunku do 'japo艅c贸w'.

Data: 2014-12-28 20:18:16
Autor: Shrek
On 2014-12-28 19:20, AL wrote:

[...]

Tw贸j problem - tym bardziej, 偶e 艣mieszy ci臋 co艣 co sam wymy艣li艂e艣. Ja po prostu uczciwie napisa艂em co mojemu autu dolega艂o na przestrzeli lat i kilometr贸w, ale ty wiesz to lepiej. Ba - lepiej wiesz ile oleju dolewam.

Shrek.

Data: 2014-12-28 23:06:44
Autor: AL
On 2014-12-28 20:18, Shrek wrote:
On 2014-12-28 19:20, AL wrote:

[...]

napisalem odnosnie takiego auta (Accord serii VI) jakie opisujesz, opierajac sie na czestych narzekaniach czlowieka z pracy - wlasciciela od nowosci takiegoz modelu.

Zreszta z tego co pisales - nie jest tak wcale idealnie u Ciebie - troche sporo tych wymian i napraw (pompa, maglownica, ...) przy przebiegu ledwie ponad 100kkm.
Pisze - patrzac na to z doswiadczenia czleka posiadajacego ktores tam z rzedu juz auto na 'f', ktore jak pisales to 'badziewie' :)
A teraz wyprodukowane w Japonii (mimo szewronow na masce) i ktore wcale nie jest takie calkiem bez wad jak to pisza o japoncach (zwlaszcza tutaj).

Data: 2014-12-29 08:42:57
Autor: Shrek
On 2014-12-28 23:06, AL wrote:

[...]

No to spoko - a ja napisa艂em na podstawie swojego auta. Dziwne, 偶e na podstawie opowiada艅 twojego kolegi lepiej wiesz ile olej ja lej臋 do swojego, ale widocznie nie takie rzeczy ameryka艅scy uczeni odkryli;)

Zreszta z tego co pisales - nie jest tak wcale idealnie u Ciebie -
troche sporo tych wymian i napraw (pompa, maglownica, ...) przy
przebiegu ledwie ponad 100kkm.

Przecie偶 nie pisa艂em, 偶e idealnie - to tw贸j pomys艂 "偶e 艣mieszy ci臋 moja bezkrytyczno艣膰 wobec japo艅c贸w". Ja wiem czy dla 14 letniego auta regeneracja pompy, maglownicy i wymiana sprz臋g艂a to tak du偶e naprawy? Koleg臋 podwo偶i艂em cz臋sto do pracy, bo by艂o po drodze i mia艂 jakiego艣 znacznie nowszego Opla (wtedy g艂贸wnie w warsztacie:) - jak on kl膮艂, 偶e ja zapierdalam po dziurach i kraw臋偶nika i nic si臋 specjalnie nie psuje;)

Pisze - patrzac na to z doswiadczenia czleka posiadajacego ktores tam z
rzedu juz auto na 'f', ktore jak pisales to 'badziewie' :)

Ja tak napisa艂em? Dawaj cytat:P
Shrek.

Data: 2014-12-29 11:48:13
Autor: AL
On 2014-12-29 08:42, Shrek wrote:
On 2014-12-28 23:06, AL wrote:

[...]

nie pisalem, ze wiem ile Ty lejesz.
Napisalem odnosnie tego 1.8 silnika w Hondach - ktory podobno tak ma :)
(to nie pierwsze auto z takim featuresem jakie spotykam - stad mnie to juz nie dziwi :)

Pisze - patrzac na to z doswiadczenia czleka posiadajacego ktores tam z
rzedu juz auto na 'f', ktore jak pisales to 'badziewie' :)

Ja tak napisa艂em? Dawaj cytat:P

tak to zrozumia艂em:
<cytat>
On 2014-12-27 13:05, Shrek wrote:> On 2014-12-27 12:31, TM wrote:

> To na pewno..
</cytat>

Data: 2014-12-29 11:52:32
Autor: Shrek
On 2014-12-29 11:48, AL wrote:

[...]

Napisa艂e艣, 偶e litr kt贸ry dolewam, to mi mo偶e starczy膰 na 5kkm. Zapewniam ci臋, 偶e starcza na trzy razy wi臋cej.

On 2014-12-27 13:05, Shrek wrote:> On 2014-12-27 12:31, TM wrote:

 > To na pewno..
</cytat>

No to masz problemy z rozumieniem s艂owa pisanego - przecie偶 tam jest napisane dok艂adnie co艣 odwrotnego...

Shrek.

Data: 2014-12-29 12:22:59
Autor: AL
On 2014-12-29 11:52, Shrek wrote:
On 2014-12-29 11:48, AL wrote:

[...]

widocznie dziala to wyrywkowo ;)

On 2014-12-27 13:05, Shrek wrote:> On 2014-12-27 12:31, TM wrote:

 > To na pewno..
</cytat>

No to masz problemy z rozumieniem s艂owa pisanego - przecie偶 tam jest
napisane dok艂adnie co艣 odwrotnego...

a to zale偶y na jak膮 cz臋艣膰 tego zdania po艂o偶y si臋 nacisk :)

Je艣li urazi艂em to przepraszam - mea culpa.

Data: 2014-12-29 12:39:13
Autor: Shrek
On 2014-12-29 12:22, AL wrote:

Napisa艂e艣, 偶e litr kt贸ry dolewam, to mi mo偶e starczy膰 na 5kkm. Zapewniam
ci臋, 偶e starcza na trzy razy wi臋cej.

widocznie dziala to wyrywkowo ;)

Widocznie - na przyk艂ad na samoch贸d twojego kolegi. A tak powa偶nie, to niech jedzie do mechanika - to si臋 naprawia - pewnie albo pier艣cienie, albo uszczelniacze zaworowe - lepiej to drugie:P Jak ju偶 pisa艂em - Accordy maj膮 zwiekszony apetyt na olej, jak jedziesz na Vtecu. Jak ca艂y czas je偶dzi 160km/h to rzeczywi艣cie mo偶e du偶o oleju bra膰. Ale litr na 5kkm to jednak nawet na ci膮g艂e zapierdalanie na autostradzie troch臋 za du偶o. Przynajmniej mi si臋 tak wydaje, bo swoim je偶dz臋 po autostradach za wolno, 偶eby by膰 ciagle na v-tecu. BTW - zawory  reguluje, bo accord nie ma hydraulicznego kasowania luz贸w - to jedna z jego wad.

On 2014-12-27 13:05, Shrek wrote:> On 2014-12-27 12:31, TM wrote:

> [...]

napisane dok艂adnie co艣 odwrotnego...

a to zale偶y na jak膮 cz臋艣膰 tego zdania po艂o偶y si臋 nacisk :)

W sumie zdanie sk艂ada艂o si臋 z trzech s艂贸w. I jakby nie rozk艂ada膰 nacisku przyznawa艂o racj臋 przedpiscy.

Shrek.

Data: 2014-12-29 12:54:06
Autor: AL
On 2014-12-29 12:39, Shrek wrote:
On 2014-12-29 12:22, AL wrote:

[...]

Jego Honda jest co chwila u mechanika.
'Klinika hondy' czy jako艣 tak to si臋 nazywa :)

Innemu koledze z H.Civik w/w klinika zawyrokowala: nie ma co ratowac - gnija pod艂u偶nice (!) i progi  (auto tez ok 12-13 letnie - ponoc bez wypadkowe - w rodzinie od poczatku). Z zewnatrz auto wyglada calkiem calkiem.

On 2014-12-27 13:05, Shrek wrote:> On 2014-12-27 12:31, TM wrote:

> [...]

a to zale偶y na jak膮 cz臋艣膰 tego zdania po艂o偶y si臋 nacisk :)

W sumie zdanie sk艂ada艂o si臋 z trzech s艂贸w. I jakby nie rozk艂ada膰 nacisku

Twoje z trzech, ale bylo ono potwierdzeniem/odpowiedzi膮 na wczesniejsze i o to mi chodzilo - stad zalaczylem calosc a nie tylko Twoja wypowiedz.

Data: 2014-12-29 12:57:16
Autor: AL
On 2014-12-29 12:54, AL wrote:
  BTW - zawory  reguluje, bo accord nie
ma hydraulicznego kasowania luz贸w - to jedna z jego wad.

a to chyba dotyczy wiekszosci - o ile nie wszystkich silnikow japonskich. (w tym roku tez mialem regulacje luzow - u mnie nieco drozej - bo regulacja odbywa sie tylko poprzez wymiane tzw szklanek)

Data: 2014-12-29 15:16:39
Autor: Shrek
On 2014-12-29 12:54, AL wrote:
  BTW - zawory  reguluje, bo accord nie
ma hydraulicznego kasowania luz贸w - to jedna z jego wad.

a to chyba dotyczy wiekszosci - o ile nie wszystkich silnikow
japonskich.

Brat ma nissana i twierdzi, 偶e ma hydrauliczne.

Shrek.

Data: 2014-12-29 15:35:06
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

Bo ma silnik renault ?:)

Data: 2014-12-29 15:45:02
Autor: Shrek
On 2014-12-29 15:35, Czes艂aw Wi艣niak wrote:
a to chyba dotyczy wiekszosci - o ile nie wszystkich silnikow
japonskich.

Brat ma nissana i twierdzi, 偶e ma hydrauliczne.

Shrek.

Bo ma silnik renault ?:)

Nie wiem - mo偶e - ale b臋dzie wymienia艂, bo mu olej pije... kto艣 m贸wi艂, 偶e te na "f" i francuskie... ;)

Shrek.

Data: 2014-12-29 15:15:42
Autor: Shrek
On 2014-12-29 12:54, AL wrote:

Jego Honda jest co chwila u mechanika.
'Klinika hondy' czy jako艣 tak to si臋 nazywa :)

No nie wiem - niby dobrze jak klient cz臋sto wraca, ale dla mechanika i lekarza to chyba nie jest najlepsza rekomendacja;)

Twoje z trzech, ale bylo ono potwierdzeniem/odpowiedzi膮 na wczesniejsze
i o to mi chodzilo - stad zalaczylem calosc a nie tylko Twoja wypowiedz.

Zdanie przedpiscy te偶 by艂o zupe艂nie jednoznaczne.

Shrek

Data: 2014-12-26 20:43:05
Autor: Cavallino
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:m7jsar$tm$1@node1.news.atman.pl...
On 2014-12-26 13:44, Shrek wrote:
[...]

Bzdura do n-tej pot臋gi.
Ceed to by艂o najbardziej bezawaryjne auto jakie mia艂em w 偶yciu.
Efekt by艂 taki, 偶e z gwarancji nie uda艂o mi si臋 skorzysta膰.

Nie wola艂by艣 auta, kt贸re ma renom臋 偶e si臋 nie psuje? (Honda/Toyota)

Tak gwarancja jest d艂uga 偶eby przyci膮gn膮膰 ludzi, w rzeczywisto艣ci nie obejmuje prawie niczego ;)

Nast臋pna bzdura.
Od razu wiadomo 偶e pisa艂 kto艣, kto nie ma poj臋cia o czym t艂ucze.

Data: 2014-12-26 16:24:19
Autor: Sebastian Bia艂y
On 2014-12-26 15:29, Pszemol wrote:
Ja bym si臋 nie pakowa艂 w KIA.

Wpakowa艂em sie kiedy艣 w Daewoo. I 偶a艂uj臋 ... 偶e sprzeda艂em kupuj膮c renomowane. Isnieje r贸偶nica mi臋dzy "psuje si臋 ale cz臋艣ci s膮 w cenie z艂omu" a "zazwyczaj nie psuje si臋, ale jak si臋 popsuje to silnik do wymiany". Gdzie tu jest KIA nie wiem.

Nie wola艂by艣 auta, kt贸re ma renom臋 偶e si臋 nie psuje? (Honda/Toyota)

A co w zamian za malucha Panda/Piccanto? Szukam rocznego lub nieco wi臋cej ze 艣ednim wypasem (poduszki, klima). Staram si臋 nie przekracza膰 30ty艣. Yaris sie nie mie艣ci.

Data: 2014-12-26 09:32:29
Autor: Pszemol
On 2014-12-26 15:29, Pszemol wrote:
Ja bym si臋 nie pakowa艂 w KIA.

[...]

Toyot臋 m贸g艂bym kupi膰 z duzym przebiegiem i wola艂bym to ni偶 n贸wk臋 KIA.

Data: 2014-12-26 17:43:04
Autor: Irokez
W dniu 2014-12-26 o 16:32, Pszemol pisze:

Toyot臋 m贸g艂bym kupi膰 z duzym przebiegiem i wola艂bym to ni偶 n贸wk臋 KIA.

To ju偶 nie to samo, co 15 lat temu Corolla.

Mam Avensis T25 z silnikiem benzynowym 2.0 VVT-i. Silnik na ja艂owych chodzi jak Ursus (komputer chyba wy艂膮cza jeden wtrysk w celach oszcz臋dno艣ci paliwa) a podczas przyspieszania dostaje czkawki i nie jedzie. Nie tylko mi jak poczyta膰 po forach. Wol臋 ju偶 Lagun臋 II kt贸rej silnik 1.8 120km je藕dzi 偶wawiej od tej pseudo 147km i nie robi rosyjskiej ruletki na skrzy偶owaniu - pojad臋 lub skocz臋 na 艣rodek i si臋 zatrzymam.
Mo偶e i napiszecie, 偶e mam co艣 nie tak i wystarczy naprawi膰 - ale kurde kto jest w stanie to naprawi膰? Od 4 lat nikomu nie uda艂o si臋 tego naprawi膰. Serwis autoryzowany ogranicza si臋 do czyszczenia dolotu i wymiany filtra powietrza nowego na nowy.
Fajne auta z wytrzyma艂ym zawieszeniem, nienaprawialne niestety.

Nast臋pna b臋dzie Mazda 6.

Pozdro.

--
Irokez

Data: 2014-12-26 17:55:17
Autor: Ghost
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "Irokez"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:549d901d$0$2656$65785112@news.neostrada.pl...

Nast臋pna b臋dzie Mazda 6.

I s艂usznie

Data: 2014-12-26 19:19:30
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d
Nast臋pna b臋dzie Mazda 6.

I s艂usznie

 Mazdy to podobno nadzwyczaj szybko ruda zzera. Podobno, bo nie mialem ale widzialem i czytalem :)

Data: 2014-12-26 19:27:35
Autor: Irokez
W dniu 2014-12-26 o 19:19, Czes艂aw Wi艣niak pisze:
Nast臋pna b臋dzie Mazda 6.

I s艂usznie

Mazdy to podobno nadzwyczaj szybko ruda zzera. Podobno, bo nie mialem ale widzialem i czytalem :)

Podobno.
W rodzinie rocznik 2006 z silnikiem 1.8 benzyna, nadwozie kombi, i nic jej nie jest. A偶 偶a艂uj臋 偶e pos艂ucha艂em tych "podobno" i kupi艂em "bezawaryjn膮" Toyot臋.

--
Irokez

Data: 2014-12-26 20:13:15
Autor: JK
W dniu 2014-12-26 o 19:27, Irokez pisze:
[...]

No pacz Pan. A ja mam dwie toyoty (2005 i 2006) i nic im nie jest.
Ani ruda nie chce zjada膰, ani si臋 nie psuj膮. Nienormalne jakie艣.
Za to s膮siad kupi艂 Mazd臋, n贸wk臋. I bardzo szybko jej si臋 pozby艂.
Przypadek...? Nie s膮dz臋 :-)

JK

Data: 2014-12-27 10:35:04
Autor: Irokez
W dniu 2014-12-26 o 20:13, JK pisze:

No pacz Pan. A ja mam dwie toyoty (2005 i 2006) i nic im nie jest.
Ani ruda nie chce zjada膰, ani si臋 nie psuj膮. Nienormalne jakie艣.

No i super.
Ja nic nie mam do tego, 偶e si臋 czasami popsuje. Ma prawo.
Jedynie wqr..ia mnie, 偶e nikt w Polsce nie potrafi tej usterki usun膮膰.

--
Irokez

Data: 2014-12-26 21:09:39
Autor: janusz_k
[...]

No to 偶adne "osi膮gni臋cie", m贸j Matiz 6 lat temu te偶 by艂 bez rdzy, teraz ma 14 i zaczyna go bra膰, d贸艂 drzwi i progi, ale stoi ca艂y czas na dworze i za ma艂o go my艂em, szczeg贸lnie w zimie, czasami wcale.
Wi臋c jak widzisz 8 latek bez rdzy to nic wielkiego.
A o Mazdach te偶 s艂ysza艂em 偶e nawet tyle nie wytrzymuj膮.

--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2014-12-26 14:26:50
Autor: Pszemol
"janusz_k" <Janusz_kk@o2.pl> wrote in message news:m7kfa2$jgq$1speranza.aioe.org...
[...]

Te偶 tak jak Ty zdziwi艂em si臋 偶e go艣ciu oczekuje problem贸w z rdz膮
w roczniku 2006 :-) Czym on je藕dzi膰 musia艂 wcze艣niej to wol臋 nie mysle膰 ;-)

Data: 2014-12-27 10:33:23
Autor: Irokez
W dniu 2014-12-26 o 21:26, Pszemol pisze:
[...]

No niby ju偶 po gwarancji Mazdy maj膮 rdzewie膰...

Zreszt膮 co za r贸偶nica jaki rocznik jak co艣 potrafi膮 spitoli膰 konstrukcyjne. U znajomego niby wszystko aluminium a lakier p艂atami od艂azi艂 z wszystkich drzwi z "phejtona" po 6 latach. Nie rdzewia艂o tylko 艣niedzia艂o i puch艂o.

--
Irokez

Data: 2014-12-27 11:53:40
Autor: janusz_k
W dniu 2014-12-27 o 10:33, Irokez pisze:
[...]

To te偶 rdza, tworzy si臋 bia艂y proszek. Samo aluminium jest trwa艂e ale

to pewnie bedzie stop alu, magnezu z dodatkami, i to chyba magnez tak si臋 utlenia.
Ja mam kolektor powietrza z takiego stopu i tez za艣niedzia艂 i zacze艂a si臋 woda la膰 z ch艂odzenia.

--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2014-12-26 23:58:32
Autor: JK
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d
W dniu 2014-12-26 o 17:55, Ghost pisze:

Nast臋pna b臋dzie Mazda 6.

I s艂usznie

Serwisujesz Mazdy? :->

Data: 2014-12-27 00:46:02
Autor: Ghost
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "JK"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:m7kp7v$5gi$1@dont-email.me...

W dniu 2014-12-26 o 17:55, Ghost pisze:

Nast臋pna b臋dzie Mazda 6.

I s艂usznie

Serwisujesz Mazdy? :->

Je偶d偶e.

Data: 2014-12-26 20:26:41
Autor: masti

On 2014-12-26 13:44, Shrek wrote:
Sprawd czy r罂nica mi阣zy przegl眃ami w ASO czy gdzie tam musisz,
縠by utrzyma gwarancj, a zwyk硑m warsztatem nie przekracza ceny
pi阠ioletniego samochodu;)

Nie przekracza. Znajomy ma ju pod koniec i nienarzeka na ceny.
Niestety nie mam z nim kontaktu aby zapyta o szczeg蟪y.

Ja bym si nie pakowa w KIA. Ta d硊ga gwarancja jest oferowana po to
bo auta si psuj i nikt by ich w og髄e nie kupi bez d硊giej gwarancji...
Nie wola砨y auta, kt髍e ma renom 縠 si nie psuje? (Honda/Toyota)

m體isz o tych samochodach, kt髍e wchodzi硑 na rynek 秝iatowy jako tanie
g體no. Tanie by ktokolwiek zechcia kupi podr骲ki robione przez
wie秐iak體 z japonii?

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l阫 gruntu! -Chyba wysoko禼i? -Wiem co m體i. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-12-26 17:33:12
Autor: Pszemol
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:m7kga1$5nr$1dont-email.me...
[...]

Wiele si od 1976 roku zmieni硂 i Toyota zas硊縴砤 sobie na mark i opini.
Wielu Amerykan體, wielkich patriot體, po dekadach ca硑ch narzekania na
kupowanie japo駍kich sami odchodz od ford體 i chevich kupuj眂 japo馽e.

Data: 2014-12-27 13:21:23
Autor: Trybun

On 2014-12-26 13:44, Shrek wrote:
[...]

Japo駍ka motoryzacja to tak mo縩a powiedzie, trzy fazy - pierwsza, tanie jednoraz體ki, druga, w niezawodno禼i i jako禼i 秝iatowe numero uno, no faza trzecia, obecna, zwyk砤 przeci阾n舵, wyr體nali do reszty 秝iata zar體no pod wzgl阣em jak jako禼i jak i cen.

Data: 2014-12-28 07:48:23
Autor: LEPEK
[...]

Oho, Janusz marketingu.

Nie wola艂by艣 auta, kt贸re ma renom臋 偶e si臋 nie psuje? (Honda/Toyota)

Mam do艣wiadczenie z jedn膮 Ki膮 i kilkoma toyotami od kilku lat. Awaryjno艣膰 na podobnym poziomie (tzn. znikoma). W Kii cz臋艣ciej pal膮 si臋 偶ar贸wki, co jest o tyle upierdliwe, 偶e wymiana jest trudna i delikatniejsze zawieszenie ma - szybciej zaczyna stuka膰.

A ty jakie masz do艣wiadczenia w eksploatacji Kii?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2014-12-26 20:41:53
Autor: Cavallino
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "Sebastian Bia艂y" <heby@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:m7jn62$r69$1@node1.news.atman.pl...
On 2014-12-26 13:44, Shrek wrote:
[...]

No to ja napisz臋 - za przegl膮dy Kii p艂aci艂em mniej ni偶 teraz chce Daci,a kt贸ra rzekomo jest tania w serwisie.

Data: 2014-12-26 18:14:04
Autor: Trybun
W dniu 2014-12-26 o 13:13, Sebastian Bia艂y pisze:
[...]

Te haczyki to na pewno to 偶e tylko niekt贸re elementy pojazdu maj膮 tak d艂ug膮 gwarancj臋.

Data: 2014-12-26 14:27:51
Autor: Pszemol
"Trybun" <ilih@jachu.ru> wrote in message news:549d9747$0$2656$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Publikuj膮 t膮 gwarancj臋 gdzie艣 w sieci w pe艂nej tre艣ci?
Zaraz si臋 oka偶e 偶e na wszystko jest tylko rok a reszta to tylko skrzynia i silnik.

Data: 2014-12-27 13:27:20
Autor: Trybun
W dniu 2014-12-26 o 21:27, Pszemol pisze:
[...]

Oj nie wiem, moja opinia opiera si臋 ca艂kowicie na s艂owach posiadacza takiej Kii.  Powiada 偶e te 7 lat gwarancji jest wielce myl膮ce, i tak naprawd臋 jest to pic na wod臋.

Data: 2014-12-27 13:35:13
Autor: Cavallino
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "Trybun" <ilih@jachu.ru> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:549ea5a8$0$2143$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Wystarczy wpisa膰 kilka s艂贸w w googla, zamiast epatowa膰 swoj膮 ignorancj膮 grup臋, swoj膮 niewiedz臋 publikuj膮c jako rzekome fakty.
Pe艂na jest na 3 lata, do tego 5 lat na ca艂o艣膰, ale do 100 kkm, skrzynia i silnik do 7 lat.

Oj nie wiem, moja opinia opiera si臋 ca艂kowicie na s艂owach posiadacza takiej Kii.  Powiada 偶e te 7 lat gwarancji jest wielce myl膮ce, i tak naprawd臋 jest to pic na wod臋.

Kt贸ry te偶 to s艂ysza艂, ale korzysta膰 nie korzysta艂, bo mu si臋 nie zd膮偶y艂o zepsu膰 zanim gwarancja si臋 sko艅czy艂a.
Tak powstaj膮 bzdety - jedna baba drugiej babie, a konkret贸w zero.

Data: 2014-12-27 12:31:52
Autor: TM
[...]

Tak naprawd臋, to wszystkie nowe s膮 z g贸ry skazane na u偶ytkowanie w ci膮gu 10 lat i ... potem na z艂om. I tak powinno by膰 ze wzgl臋du na post臋p technologiczny. 艢miesz膮 mnie opinie, 偶e te stare, to dopiero s膮 fury, nie do zdarcia i nigdy nie mia艂y powa偶nej awarii. To mo偶e proponuj臋 kawalerom wzi臋cie sobie starej, bo m艂oda panna  nic nie warta.
10 lat w technice motoryzacyjnej to przepa艣膰, zw艂aszcza w dziedzinie nowych technologii, ochrony 艣rodowiska i bezpiecze艅stwa. Ka偶dy mo偶e mie膰, to co lubi. Je艣li nie mo偶ecie oby膰 si臋 bez starego japo艅ca lub niemca to kupujcie i niech wam drenuje kiesze艅.
呕ycz臋 Polsce 偶eby kiedy艣  mia艂a taki koncern jak Kia, z takim potencja艂em badawczym i innowacyjnym. Jako艣 nie widz臋 osi膮gni臋膰 w polskiej motoryzacji. Klepiemy samochody jako wyrobnicy. Nasza specjalno艣膰 to jab艂ka.

Data: 2014-12-27 04:47:25
Autor: WS
7 lat gwaracji z KIA a u縴wany samoch骴
W dniu sobota, 27 grudnia 2014 12:31:59 UTC+1 u縴tkownik TM napisa:

Tak naprawd, to wszystkie nowe s z g髍y skazane na u縴tkowanie w ci眊u 10 lat i ... potem na z硂m. I tak powinno by ze wzgl阣u na post阷 technologiczny.

Ta... tylko tego "postepu" to jednak nie widac

10 lat w technice motoryzacyjnej to przepa舵, zw砤szcza w dziedzinie nowych technologii, ochrony 秗odowiska i bezpiecze駍twa.

Tu juz sprawa jest baaardzo dyskusyjna

Co do ekologi to raczej taki "chlyt marketingowy" stosowany przez rzady, producentow, zeby wiecej kasy wyciagnac...

Np:

1. Zuzycie paliwa (co przeklada sie na modna ostatnio emisje CO2)

Rodzice mieli syrene 105, palila okolo 8, ja mialem od nowosci astre F '97, palila srednio 8.6, teraz mam diesla, pali ~8

Gdzie tu postep? ;)

2. Bodajze w Top Gear (troche dla jaj) liczyli emisje CO2 dal priusa produkowanego w Japoni i przywiezionego do GB w porownaniu z jakimc lokalnym SUVem, o ile pamietam CO2 wyemitowane przez statek wiozacy toto wyrownywalo sie dopiero po 10 latach eksploatacji, jesli zezlomowac po 10 to zero zysku...

3. Emisja gazow niszczacych warstwe ozonowa - syrena i astra nie mialy klimy, teraz praktycznie wszystko ma, np. w takiej lodowce (porod. 1979) nabili czynnika i chodzi do tej pory. Co chwile latem widac posty "gdzie dobije klime"...

4. Zakladajac kilkuetnie uzywanie pojazdu i zlomowanie nie mozna brac pod uwage tylko zyzycia paliwa podczas jazdy, bo w tak krotkim czasie dosc duze znaczenie ma energia (i emisja) zwiazane z produkcja i utylizacja pojazdu (a tego juz ulotki reklamowe nie pokazuja)

5. Sporo "eko wynalazkow" to lekka pomylka np. ja mam FAPa, jak padnie to sie wyrzuca ;)
jesli ktos jezdzi wolno glownie po miescie to szybko padnie, a jak sie toto wypala to ci z tylu raczej nie uwazaja, ze to pojazd eko - raczej po straz chca dzwonic ;)

Ale co kto lubi... jak Np. Niemcy doszli do wniosku, ze jazda (prawie) nowymi samochodami jest bez sensu, a motoryzacja to glowna galaz ich gospodarki i zaczela tracic, to rzad np. nalepki EKO wymyslil, zeby po Berlinie jezdzic ;)

WS

Data: 2014-12-31 15:03:37
Autor: dddddddd
W dniu 2014-12-27 13:47, WS pisze:
[...]

ee tam, wida. Jak chc mocnego rodzinnego diesla (kombi) to mog kupi nowego o mocy 350(?)KM (albo jeszcze mocniejsze M550D), 10-letniego o mocy max 270KM, 15 letniego to ju chyba max nieca砮 200KM... :)

tu si zgodz

kasz

Data: 2014-12-27 13:05:40
Autor: Shrek
On 2014-12-27 12:31, TM wrote:

[...]

To pewnie te偶 niestety racja.

I tak powinno by膰 ze wzgl臋du na post臋p
technologiczny.

A tu si臋 nie zgodz臋.

艢miesz膮 mnie opinie, 偶e te stare, to dopiero s膮 fury,
nie do zdarcia i nigdy nie mia艂y powa偶nej awarii.

Tu te偶 cz臋艣ciowo racja. Cho膰 nie do ko艅ca. Nie ma samochod贸w nie do zdarcia, ka偶dy b臋dzie mia艂 jakie艣 mniejsze czy wi臋ksze awarie. Ale faktem jest, 偶e s膮 samochody kilkunastoletnie, kt贸re si臋 ca艂kiem nie藕le trzymaj膮 i ich utrzymanie wcale drogie w stosunku do nowych nie jest.

10 lat w technice motoryzacyjnej to przepa艣膰, zw艂aszcza w dziedzinie
nowych technologii, ochrony 艣rodowiska i bezpiecze艅stwa.

Nowych technologii - s膮, ale czy to prze艂om? W zasadzie w ci膮gu ostatnich kilkunastu lat to zmiany w silnikach (czy lepsze to dyskusyjne) - znajd藕 kogo艣 komu nowe auto rzeczywi艣cie pali tyle ile w prospekcie. Poza tym systemy komfortu i trzyliterowe skr贸ty z systemach bezpiecze艅stwa. ABS ju偶 by艂, poduszki by艂y, w zasadzie doszed艂 ESP - i ten jeden to rzeczywi艣cie jaki艣 prze艂om. Reszta to ewolucja i prze艂om tego bym nie nazwa艂. Automatyczna klima te偶 ju偶 by艂a, wielostrefowa w puszcze o obj臋to艣ci metra sze艣ciennego to... nie ma prawa si臋 sprawdzi膰. W zasadzie jakbym mia艂 co艣 doda膰 do swojego to brakuje sk艂adanych lusterek i elektrycznych foteli (przydatne jak kilka os贸b kieruje i da si臋 zapami臋ta膰 pozycj臋 foteli/lusterek) - mi akurat ma艂o przydatne, mo偶e ogrzewana przednia szyba, podgrzewana kierownica i ga艂ka zmiany bieg贸w (nie wiadomo dlaczego dalej ma艂o popularne), klima z ty艂u, cho膰 jak ju偶 pisa艂em masz metr sze艣cienny do sklimatyzowania. By膰 mo偶e automatyczny r臋czny, cho膰 akurat ja si臋 bez tego obejd臋. O ju偶 wiem - przyda艂aby si臋 sygnalizacja zaj臋cia martwego pola.

Je藕dzi艂em wieloma samochodami, w r贸偶nym wieku i tej rewolucji nie zauwa偶am. Wyr贸偶nia艂 si臋 Mercedes klasy E, ale to ze wzgl臋du na klas臋 og贸lnie. Inna sprawa, 偶e dla mnie by艂 nudny - czy jedziesz 50 czy 150 odczuwasz to podobnie, systemu ostrzegaj膮ce o kolizji musia艂em wy艂膮czy膰, bo w mie艣cie ca艂y czas piszcza艂y;)

Jak ju偶 napisa艂em - ESP to jest to, co prawdopodobnie robi r贸偶nic臋, cho膰 nie wiem czy mia艂em okazj臋 sprawdzi膰:)

Co do stref zgniotu i test贸w zderzeniowych to cholera wie, bo wszystko pod gwiazdki w testach syntetycznych robione, a potem robi si臋 small overlap i na przyk艂ad KIA sportage wypada艂a z tego co pami臋tam tragicznie. Wcale nie jestem przekonany czy stare auto o jeden segment wy偶ej wypada gorzej od nowego (na przyk艂ad stare segmentu D od kompakta z segmentu C).

Z ekologi膮 - katalizatory by艂y od dawna, rewolucji tu nie ma, wyprodukowanie nowego i z艂omowanie starego auta z punktu widzenia ekologii oboj臋tne nie jest i troch臋 energii i 艣mieci na wysypisku kosztuje.

Wi臋c z t膮 przepa艣ci膮 bym nie przesadza艂. Zw艂aszca jak por贸wnujesz samochody o "standardowym wyposa偶eniu". Raczej ewolucja - prze艂omu nie by艂o. Jak si臋 hybrydy upowszechni膮 i baterie staniej膮, to b臋dzie o czym dyskutowa膰.

Ka偶dy mo偶e
mie膰, to co lubi. Je艣li nie mo偶ecie oby膰 si臋 bez starego japo艅ca lub
niemca to kupujcie i niech wam drenuje kiesze艅.

No w艂a艣nie nie jest takie oczywiste co bardziej drenuje kiesze艅. Ja mam wra偶enie, 偶e staro膰 mniej.

呕ycz臋 Polsce 偶eby kiedy艣  mia艂a taki koncern jak Kia, z takim
potencja艂em badawczym i innowacyjnym.

A to na pewno by艂oby fajnie;)

Shrek.

Data: 2014-12-27 14:30:15
Autor: Irokez
W dniu 2014-12-27 o 12:31, TM pisze:
[...]

Zgadza si臋, ale jako pa艅stwo 3-go 艣wiata, my obywatele mamy takie postrzeganie.
Mieszka艅c贸w Polski, podobnie jak innych pa艅stw 3-go 艣wiata, nie sta膰 na nowy samoch贸d, wi臋c szukamy taniego 10-letniego lub wi臋cej idea艂u, kt贸ry nie zdrenuje kieszeni na naprawy, ma tanie cz臋艣ci i da si臋 naprawi膰 w przys艂owiowej stodole. Bo nikt mi nie powie, 偶e Polacy s膮 takim narodem kt贸ry uwielbia kupowa膰 stare wypierdziane wozid艂a.

呕ycz臋 Polsce 偶eby kiedy艣  mia艂a taki koncern jak Kia, z takim potencja艂em badawczym i innowacyjnym. Jako艣 nie widz臋 osi膮gni臋膰 w polskiej motoryzacji. Klepiemy samochody jako wyrobnicy. Nasza specjalno艣膰 to jab艂ka.

Te偶 jej tak 偶ycz臋, 偶ycz臋 te偶 aby w ko艅cu Polska przesta艂a by膰 krajem 3-go 艣wiata i obywateli by艂o sta膰 na zakup nowego samochodu, a wymiana opon na nowe nie by艂o dylematem "tanie nalewki czy nowe ale nie jedziemy na wakacje".

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2014-12-27 15:09:22
Autor: Ghost
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "Irokez"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:549eb46c$0$2150$65785112@news.neostrada.pl...

Mieszka艅c贸w Polski, podobnie jak innych pa艅stw 3-go 艣wiata, nie sta膰 na nowy samoch贸d

Was, mieszka艅c贸w Wolski, nie sta膰.

Data: 2014-12-27 15:39:14
Autor: Irokez
W dniu 2014-12-27 o 15:09, Ghost pisze:

[...]

Nie wiem co to Wolska.
Przelicz sobie sprzeda偶 na mieszka艅ca z tego na ten przyk艂ad wykresu pa艅stw w Europie, no i gdzie jeste艣my.
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Wzrosla-sprzedaz-samochodow-w-Europie-7219274.html

--
Irokez

Data: 2014-12-28 10:14:01
Autor: Ghost
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "Irokez"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:549ec497$0$2149$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Ta, kt贸ra jeszcze nie zgin臋艂a.

Przelicz sobie sprzeda偶 na mieszka艅ca z tego na ten przyk艂ad wykresu pa艅stw w Europie, no i gdzie jeste艣my.

Misiu i to samo powie mieszkaniec W艂och patrz膮c na Niemc贸w. No ale jak si臋 jest nieudacznikiem, to si臋 zawsze znajdzie jakie艣 s艂upki na ratunek.

Data: 2014-12-28 09:36:46
Autor: LEPEK
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d
W dniu 2014-12-27 o 12:31, TM pisze:

Tak naprawd臋, to wszystkie nowe s膮 z g贸ry skazane na u偶ytkowanie w ci膮gu
10 lat i ... potem na z艂om.

Tak s膮 projektowane.

I tak powinno by膰 ze wzgl臋du na post臋p
technologiczny.

Aha? A jaki to taki wielki post臋p technologiczny dokona艂 si臋 w ci膮gu ostatnich 10-15 lat? Wielkie ekrany do sterowania wszystkim, czy osiemnastocalowe ko艂a, to gad偶ety, a nie post臋p technologiczny. Post臋p technologiczny to odwr贸t turbodiesli.

艢miesz膮 mnie opinie, 偶e te stare, to dopiero s膮 fury,
nie do zdarcia i nigdy nie mia艂y powa偶nej awarii. To mo偶e proponuj臋
kawalerom wzi臋cie sobie starej, bo m艂oda panna  nic nie warta.

Por贸wnanie i艣cie mistrzowskie. We藕 jeszcze co艣 daj o prezerwatywach, albo bieli藕nie. A potem jed藕 do Szwecji i zobacz, jak mog膮 s艂u偶y膰 maszyny.

10 lat w technice motoryzacyjnej to przepa艣膰, zw艂aszcza w dziedzinie
nowych technologii, ochrony 艣rodowiska i bezpiecze艅stwa.

Ju偶 pisa艂em - opisz tu t膮 przepa艣膰. Tylko nie og贸lnikami "nowe technologie", czy "ochrona 艣rodowiska", ale przedstaw jakie艣 konkretne rozwi膮zania, kt贸re s膮 rozwojem technologicznym i upowszechni艂y si臋 w ci膮gu ostatnich 15 lat. Ja przypominam sobie tylko common rail...

Ka偶dy mo偶e
mie膰, to co lubi. Je艣li nie mo偶ecie oby膰 si臋 bez starego japo艅ca lub
niemca to kupujcie i niech wam drenuje kiesze艅.

Nowy drenuje kiesze艅 o wiele bardziej - wydaj膮c 100.000 PLN ju偶 nast臋pnego dnia masz co艣 wartego oko艂o 90.000, a ka偶dego roku przez pierwsze pi臋膰 lat ubywa mu kolejne kilka - kilkana艣cie kPLN. A eksploatacja kosztuje podobnie, jak dziesi臋ciolatka (+obowi膮zkowe ASO -mo偶e rzadsze naprawy).

Klepiemy samochody jako wyrobnicy. Nasza
specjalno艣膰 to jab艂ka.

Nie ka偶dy musi produkowa膰 akurat samochody - we藕 sp贸jrz na tak膮 Norwegi臋, co w zasadzie tylko rop臋 wydobywa i sprzedaje, normalnie jak Wenezuela (nawet system gospodarczy zak艂ada podobny stopie艅 redystrybucji dochod贸w).

Pozdr,

Data: 2014-12-28 10:17:57
Autor: Ghost
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "LEPEK"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:m7ofeu$m2$1@speranza.aioe.org...

[...]

Bo wszystko co by艂o do wynalezienia powsta艂o w XX wieku*

*de javu z fin de siecle sprzed 100 lat

Data: 2014-12-29 00:28:59
Autor: re
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d

U偶ytkownik "TM"

[...]
Pe艂ny wiary i mi艂o艣ci, nie mog臋 oprze膰 si臋 wra偶eniu, 偶e 150 tysi臋cy wydane na nowy samoch贸d wydrenuje moj膮 kiesze艅 bardziej ni偶 naprawy 18-letniego. Bo 150/10 daje corocznie 15 tysi臋cy. To ja chyba jeszcze tyle przez te wszystkie lata co je偶d偶臋 nie wyda艂em. By nie by膰 go艂os艂ownym podsumowa艂em w艂a艣nie arkusz w jakim przez te 7 lat wpisywa艂em naprawy i zebra艂o si臋 ... 11995,48z艂 :-) S膮 w tym takie naprawy jak remont silnika, potem jego wymiana, a tak偶e tak bzdetne koszty eksploatacji jak wymiana 艣wiec. Mo偶esz mi jako艣 pom贸c uzasadni膰 wydanie tych 150 tysi臋cy ? Ja te偶 chcia艂bym tak, jak Ty je藕dzi膰 nowym samochodem a po 10 latach odda膰 go na z艂om :-) No i z kobiet膮 to samo :-)

Data: 2014-12-29 00:48:28
Autor: Alf/red/
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d
On 29/12/14 00:28, re wrote:
No i z kobiet膮 to samo

No co Ty, te偶 si臋 psuje? I musisz jej 艣wiece (do kolacji) kupowa膰, i r贸偶ne p艂yny pachn膮ce? I 艣wiecide艂ka? I nowe kapcie na zim臋? Nopaczpan...

--
Alf/red/

Data: 2014-12-29 09:31:44
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d
No co Ty, te偶 si臋 psuje? I musisz jej 艣wiece (do kolacji) kupowa膰, i r贸偶ne p艂yny pachn膮ce? I 艣wiecide艂ka? I nowe kapcie na zim臋? Nopaczpan...

Olej zbyt czesto trzeba juz wymieniac ;)

Data: 2014-12-29 10:40:28
Autor: TM
7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d
W dniu 2014-12-29 o 00:28, re pisze:

U偶ytkownik "TM"

[...]
Czytasz uwa偶nie? To mo偶liwe, 偶e wyda艂e艣 tak膮 kwot臋 za naprawy samochodu 17-letniego. Wtedy produkowano jeszcze samochody i nie samochodopodobne. Poczekajmy, jak膮 kwot臋 wydasz w ci膮gu 17 lat za naprawy tego nowego. S膮dzisz, 偶e te偶 wydasz prawie 12 000 z艂? Optymista.

Data: 2014-12-31 15:15:25
Autor: dddddddd
W dniu 2014-12-29 00:28, re pisze:
[...]

ale komfort si臋 zmienia - przynajmniej w klasie 艣redniej - przesiad艂em si臋 z 15-latka do 10-latka i przepa艣膰 ogromna (na korzy艣膰 nowego), ju偶 zacieram r臋ce jak pomy艣l臋 偶e za 10 lat kupi臋 to co teraz z salonu Niemiec wyprowadza :)
i wiem 偶e to nowsze b臋dzie dro偶sze w utrzymaniu, 偶e te bajery b臋d膮 si臋 psu膰 - w og贸lnym rozrachunku i tak b臋dzie taniej ni偶 kupi膰 teraz nowe, pewnie za cen臋 samego AC (kt贸rego na 10-latka nie wykupi臋) w du偶ej cz臋艣ci go wyremontuj臋.
Tak, kupuj臋 10-letnie bo nie sta膰 mnie na nowe (tzn. m贸g艂bym kupi膰 now膮 pand臋, ale akurat dla mnie samoch贸d to nie tylko puszka do przemieszczania si臋- musi mi dawa膰 przyjemno艣膰 z jazdy - za taki tylko do przemieszczania nie da艂bym wi臋cej ni偶 kilka tysi臋cy

samochodem a po 10 latach odda膰 go na z艂om :-) No i z kobiet膮 to samo :-)

poprowad藕 dla niej zestawienie wydatk贸w, to stwierdzisz 偶e jednak wolisz nowe auto ni偶 kobiet臋 ;)

艁ukasz

Data: 2014-12-31 22:20:55
Autor: re
[...]

I Ty chcesz sprawdza膰 histori臋 10-letniego samochodu ?! We藕 mnie nie roz艣mieszaj.

Data: 2014-12-27 20:40:12
Autor: adam
[...]

Gwarancje potwierdzisz w kazdym ASO.
Kupuj i sie nie zastanawiaj. Ogolnie te auta sie nie psuja, na gwarancji raczej wszystko naprawiaja chociaz czasem pewnie trzeba troche ich przycisnac.
Przeglady smiesnie tanie, a jak przywieziesz wlasne czesci to juz wogole.
Ja zrobilem ponad 100kkm Ceedem i wymienilem tylko olej i filtry.
Zawias, hamulce itd wszystko jeszcze oryginalne.
Pzdr
Adam

Data: 2014-12-27 21:07:33
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
[...]

W dzisiejeszych czasach, zeby klocki wytrzymaly  100tys to nie w kij dmuchal. Kiedys tak, ale teraz ?
Chyba,ze te 100tys to nonstop w trasach robione, a to roznica nie tylko dla hamulcow.

Data: 2014-12-28 08:03:32
Autor: adam
[...]

70% trasa, 30% miasto.

7 lat gwaracji z KIA a u偶ywany samoch贸d