7-miejsc - co mam obejrzeć?

Data: 2011-08-03 13:33:37
Autor: Sebastian Biały
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Co aktualnie uważacie za godne uwagi z okolicy 2006-7 *wyłącznie* w benzynie o mocy około 120kM z siedmioma miejscami? Preferowane 7 foteli z czego 2 chowane w podlogę. Jak będą wyciągane to nie jest bardzo źle, ale ... Cel 7-miejsc: żadko, ale przydało by się kilka razy w roku. Autko nie powinno wyglądać jak autobus, zamierzam tym normalnie się poruszać po mieście.

Opel Zafia II bardzo mało w benzynie.

Hyundai Trajet chyba mało popularny. Siedzenia nie są chowane w podłogę?

VW Touran to chyba za wysoki pulap cenowy

Seat Alhambra - nie widzÄ™ benzyny

Dacia Logan - chyba najtaniej, jednak odoszÄ™ wraĹĽenie ĹĽe ktoĹ› wcisnÄ…Ĺ‚ do normalnego kombi dodatkowe fotele.

Ford S-Max - drogi i nie widzÄ™ benzyny

Osobiście skłaniam się do Zafiry ze względu na popularnośc Opla i mam nadzieję dostepność części i mechaników. Mam jeszcze jakieś opcje?

Data: 2011-08-03 13:44:12
Autor: Marcin Luty
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Mam jeszcze jakie¶ opcje?

Citroen C4 GP
Peugeot 5008

Z tym, ze ten drugi jest produkowany od niedawna i na razie jest malo uzywek. No i IMHO jest brzydki :)

--
ml

Data: 2011-08-03 13:52:36
Autor: Sebastian Biały
7-miejsc - co mam obejrzeæ?
On 2011-08-03 13:44, Marcin Luty wrote:
Mam jeszcze jakie¶ opcje?
Citroen C4 GP

Nie widzÄ™ takiego.

Peugeot 5008

InteresujÄ… mnie okolice 2006-7.

Data: 2011-08-03 14:09:37
Autor: MHM
7-miejsc - co mam obejrzeæ?

On 2011-08-03 13:44, Marcin Luty wrote:
Mam jeszcze jakie? opcje?
Citroen C4 GP

Nie widzę takiego.

GP - Grand Picasso

--
MHM
http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

Data: 2011-08-03 13:56:13
Autor: Michal Jankowski
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Bardzo niedawno już były ze dwa w±tki o 7-miejscowych samochodach. Co wy wszyscy, po pięcioro dzieci macie czy jak? 8-)

  MJ

Data: 2011-08-03 14:26:26
Autor:
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kjzzkjqpv36.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
Bardzo niedawno już były ze dwa w±tki o 7-miejscowych samochodach.

Co wy wszyscy, po pięcioro dzieci macie czy jak? 8-)

Poprawiło się w kraju, wszystkim, to i elektorat PiSu i LPR postanowił się zmotoryzować ;-0 - to między innymi ¶wietny sposób na zmniejszenie przyrostu naturalnego - można jeĽdzić zamiast, można rozbijać się i przecinać te linie rozwojowe populacji...
--
MW

Data: 2011-08-03 16:39:17
Autor: Sebastian Biały
7-miejsc - co mam obejrzeć?
On 2011-08-03 13:56, Michal Jankowski wrote:
Bardzo niedawno już były ze dwa w±tki o 7-miejscowych samochodach.
Co wy wszyscy, po pięcioro dzieci macie czy jak? 8-)

Kiedy¶ się ¶miałem. Kilka dni temu wróciłem z urlopu i okazało się że 2+2 = 7. Szczególnie jak pojawiaj± się dziadki i ciotka też chętni to przejechania się nad wodę.

Data: 2011-08-03 20:51:38
Autor: Przemek
7-miejsc - co mam obejrzeć?
On 2011-08-03 13:56, Michal Jankowski wrote:
[...]

ave,
miałem podobny dylemat, skonczyło sie na 6-osobowym...
... multipla II 1,6 benzyna

od roku jestem zadowolony.

Przemek

Data: 2011-08-04 00:25:29
Autor: Michał Gut
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Co wy wszyscy, po pięcioro dzieci macie czy jak? 8-)

rodzice zwiekszaja produkcje dzieci coby mial kto pracowac na ich emerytury ;)

Data: 2011-08-03 14:25:38
Autor: kamil/Endurorider.pl
7-miejsc - co mam obejrzeć?

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j1bbmp$89r$1news.onet.pl...

Hyundai Trajet chyba mało popularny. Siedzenia nie są chowane w podłogę?

Siedzenia sÄ… na staĹ‚e a silnikĂłw 2.0 Pb  jest jak na lekarstwo.

Dacia Logan - chyba najtaniej, jednak odoszÄ™ wraĹĽenie ĹĽe ktoĹ› wcisnÄ…Ĺ‚ do normalnego kombi dodatkowe fotele.

Podobno te dwa miejsca są naprawdę wygodne tylko co z tego skoro środek tego samochodu jest taki jest naprawdę bardzo bardzo mało fajny. Silniki poniżej 1.6 przy gazie wymagają uciążliwego i częstego regulowania zaworów (o ile mnie pamięć nie myli - kopalnie wiedzy to daciaklub.pl)

kml

Data: 2011-08-03 14:31:58
Autor: Cavallino
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Dacia Logan - chyba najtaniej, jednak odoszÄ™ wraĹĽenie ĹĽe ktoĹ› wcisnÄ…Ĺ‚ do normalnego kombi dodatkowe fotele.

A nie o to Ci chodziło?

Ford S-Max - drogi i nie widzÄ™ benzyny

Osobiście skłaniam się do Zafiry ze względu na popularnośc Opla i mam nadzieję dostepność części i mechaników. Mam jeszcze jakieś opcje?

Chevrolet Captiva.
Oraz pewnie co większe dostawczaki w rodzaju Caddy.

Data: 2011-08-03 15:01:51
Autor: bd
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

mam opcje: Voyager i jego odmiany 3.3 lub 3.8L :) na LPG masz tam - od wersji
- 180-218 koni, prowadzi sie ok, w miescie tez jest ok jak duza limuzyna, po
tygodniowym treningu wciskasz sie w dziury w ktorych drzwi w osobowce nie
otworzysz, a tu prosze odsuwasz drzwi boczne i wysiadasz.

Sa w benzynach tylko awtomaty, ale motorki 3.3 i 3.8 doskonale znosza LPG.
Ja tez tak kiedys myslalem, ze po co mi taki 7-miejscowy autobus, ale jednak
to tak jak z klima nie dorabiajac jakiejs ideologii, ze ten to nie ma bo nie
lubi i inne bzdety, jak chce to uzywam, jak nie jezdze tlyko sam lub maks. w 4
osoby i mam 1600 dm3 bagżniora ;), a dodatkowo majac wersje Stow'N'go chowasz
wszystkie fotele w podloge, poza oczywiscie przednimi, a przy 7 miejscach masz
i tak dalej 580 l bagaznika... a ile jest u konkurencji?

minus ten, ze sie psuje jak kazdy inny, i nie obracaja sie przednie fotele ;)

Ale to jest prawie prawdziwe 7-miejsc, Turan ma dwa miejsca dla 6-latkow ktore
i tak nie chca tam jezdzic bo ciasno ;). Niewiem dlaczego chcesz 120 koni, po zaladowaniu tego ludzmi i bagazami, nie
wyobrazam sobie jak to jezdzi? - no dobra moze jezdzi, ale jak wyprzedza?

Szukajac dla siebie Szarana, bo opcja Turana odpadla w przedbiegach (maly
otwor zaladunkowy, byle Kombi Corolla czy Astra miala szerszy, wpadaly mi w
oko tylko benzynki 2l, i mniejszy przebieg i bardziej zadbane, naprawde widac,
ze pelerki w morzu igielek 1.9 TDI z przebiegiem jak jeden maz 160-180 tkm, a
naprawde 2, 3 razy wiekszym :) a tych nowszych 2.0 TDI to nawet nie chcialem tykać

Czsem sie trafil Falaxy 2.3 czy 2.8 no i 4x4 Alhambry. Final finalow, Voyager
wygral, to bezkompromisowy Van, jedynie moze sie z nim rownac Espace, ale ten
jest na F i nie ma suwanych drzwi oraz przy 7 osobach polowe kufra zajmuja fotele.

O wyjmownaiu fotli nie wspomne bo w SnGo, pocikasz za pasek i myk, majac na
weekend firmowa Alhambre 1.8T niezle sie natrudzilem zanim doszedlem co i jak.

Szukaj, mysl i kombinuj... albo zostaniesz przy tym co masz, albo pojedzies
zpo bandzie i kupisz automat pomiedzy to sa pol srodki ni to autobus, ni to
osobowka.

PS. jest tez krotki Vuyager, ale niema systemu skladanych foteli S'n'Go, to
zrownuje go z innymi autami dla silaczy.

pzdr
bd

Data: 2011-08-03 18:22:35
Autor: Rychu
7-miejsc - co mam obejrzeć?
W dniu 2011-08-03 17:01,  bd pisze:
mam opcje: Voyager i jego odmiany 3.3 lub 3.8L :) na LPG masz tam - od wersji
- 180-218 koni, prowadzi sie ok, w miescie tez jest ok jak duza limuzyna, po

Zdecydowanie się pod tym podpisuję. JeĽdzi się tym naprawdę przyjemnie.
Ja akurat miałem do czynienia z Dodgem Grand Caravanem, ale to
praktycznie to samo auto. Jest zdecydowanie wygodniejsze od Xsary
Picasso, któr± też miałem okazję się powozić. Ma bardzo wygodne
zawieszenie, automat który przyjemnie zmienia biegi, nawet w 7
osób jest bardzo zwinny. Polecam, jak już się zdecydujesz,
albo rozważasz, to szukaj na forum voyagera.

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2011-08-03 18:51:41
Autor: Sebastian Biały
7-miejsc - co mam obejrzeć?
On 2011-08-03 18:22, Rychu wrote:
[...]

No dobra, a jak przyjemnie się naprawia? Idzie się do warsztatu pana Kazia i co dalej? Boje się technologii zaoceanicznych ;)

Data: 2011-08-04 06:11:18
Autor: bd
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> napisał(a):
No dobra, a jak przyjemnie się naprawia? Idzie się do warsztatu pana Kazia i co dalej? Boje się technologii zaoceanicznych ;)

A chcesz reperowac swoja auto u pana Kazia? Psuje sie jak kazde inne, a reperuje sie tez jak kazde inne, tylko czesci sa tanie ;), a serwisow utoryzowanych i panow kaziow, tych polecanych i tych nie polecanych jest masa.

Dbasz to masz taka to zasada.

Ludzie zyja mitami i legendami ;).

Jest chimeryczny, ale ktory z wymienionych przez Ciebie nie bedzie? wszystkie zamykaja stawke jako najbardziej ustekrowe. No pisac mozna na plus i minus mase argumentow.

Wracajac do zaoceanicznej technologii, czesci bardzo tanie, 3.8 to silniki na lancuchu w przeciwienstwie do lancuchow w nissanie, wytrzymuja 400-500 tkm, a znam taki z przebiegiem 650 tkm i jakos jezdzi.

No nie wiem co Ci napisac - wpadnij na forum Voyagera poczytaj usterki, ludzie maja problemy, ale kto ich nie ma, a potem wpadnij na forum np. golfa, lub corolli to wlos na glowie sie jezy, niby wzory bezawaryjnosci, a czytajac posty to paĽdierz nad paĽdzierze i omijac je nalezy szerokim lukiem.

Tak jak Passat, Golf czy Corolla sie nie psuje, a to tez jest mit ;) wszystko wymaga okresowej obslugi, a nie prostej wymiany oleju i filtrow jak mysli ponad polowa uzytkownikow pojazdow i tak tez robi.

Wybor nalezy do Ciebie, jak napisalem albo pojedziesz po bandzie i kupisz cos co spelnia Twe oczekiwania, albo zostaniesz przy tym co masz.

pozdr
bd.

Data: 2011-08-04 11:47:34
Autor: Sebastian Biały
7-miejsc - co mam obejrzeć?
On 2011-08-04 08:11, bd wrote:
Dbasz to masz taka to zasada.

Ciężko dbać o zużycie np. wtryskiwaczy ;)

Wracajac do zaoceanicznej technologii, czesci bardzo tanie, 3.8 to silniki na lancuchu w
przeciwienstwie do lancuchow w nissanie, wytrzymuja 400-500 tkm, a znam taki z przebiegiem
650 tkm i jakos jezdzi.

Bezkolizyjne?

No nie wiem co Ci napisac - wpadnij na forum Voyagera poczytaj usterki, ludzie maja problemy,
ale kto ich nie ma, a potem wpadnij na forum np. golfa, lub corolli to wlos na glowie sie jezy

Mam identyczn± opinię uzytkownika Avensis o Voyagerze ;)

Wybor nalezy do Ciebie, jak napisalem albo pojedziesz po bandzie i kupisz cos co spelnia Twe
oczekiwania, albo zostaniesz przy tym co masz.

Owszem. Voyager mi się zawsze podobał, ale powód niskiej ceny jaki¶ być musi.

Data: 2011-08-04 12:05:10
Autor: kamil/Endurorider.pl
7-miejsc - co mam obejrzeć?

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci

Owszem. Voyager mi się zawsze podobał, ale powód niskiej ceny jaki¶ być musi.

Tylko, że nie zawsze jest racjonalny prawda.

kml

Data: 2011-08-04 12:08:32
Autor: Cavallino
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomo¶ci news:j1dqsa$p5s$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci

Owszem. Voyager mi się zawsze podobał, ale powód niskiej ceny jaki¶ być musi.

Tylko, że nie zawsze jest racjonalny prawda.

Wręcz bardzo rzadko jest racjonalny.
Sam wła¶nie przykład takowego posiadam (Ceed).
Szczerze w±tpię, czy gdyby dołożył 50% jego ceny do Golfa, to miałbym auto choćby w podobnym stopniu udane i bezproblemowe.
Z kolei jego największ± wadę (emerycki wygl±d) Golf też posiada w jeszcze większym stopniu.

Data: 2011-08-04 15:36:53
Autor: masti
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Dnia pięknego Thu, 04 Aug 2011 12:08:32 +0200 osobnik zwany Cavallino
wystukał:

Użytkownik "kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w
wiadomości news:j1dqsa$p5s$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Owszem. Voyager mi się zawsze podobał, ale powód niskiej ceny jakiś
być musi.

Tylko, ĹĽe nie zawsze jest racjonalny prawda.

Wręcz bardzo rzadko jest racjonalny. Sam właśnie przykład takowego
posiadam (Ceed). Szczerze wątpię, czy gdyby dołożył 50% jego ceny

to miałbyś wypasionego amerykańca, a ceeda byś wtedy chował do bagażnika

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-08-04 20:49:30
Autor: kamil/Endurorider.pl
7-miejsc - co mam obejrzeć?

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:j1eeal$stc$6inews.gazeta.pl...

to miałbyś wypasionego amerykańca, a ceeda byś wtedy chował do bagażnika

O ile nie jest się osobą, która _CHCE_ mieć manualną skrzynię :P

kml

Data: 2011-08-04 12:30:35
Autor: bd
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> napisał(a):
Ciężko dbać o zużycie np. wtryskiwaczy ;)

ale szukasz przeciez benzyny nie? to co Cie bol± moje wtryskiwacze w CRD :D

Bezkolizyjne?

mysle ze tak ;) skoro ciaga nim lawety ;)

Mam identyczn± opinię uzytkownika Avensis o Voyagerze ;)

no wlasnie, z tym ze ja mialem toyo i passata bylem wspoltworca tych postow,
pisalem o klopotach, czasem pomagalem je rozwiazac, powiem jedno gdybym trafil
na forum Toyo lub Passata nigdy bym ich nie kupil bo tam sa same problemy z
nimi ;)
Owszem. Voyager mi się zawsze podobał, ale powód niskiej ceny jaki¶ być musi.

ogromna utrata wartosci bo byl drogi w zakupie i pozbawiony jest legendy o
bezawaryjnosci jak koncern VAG'a ktore maja tylko legende ;), a psuja sie na
potege. Ludzie sie boja technologi zaoceanicznej, a praktyka taka, ze w
rodzinie mniej dokladali do Takiego amerykanca przez 2 lata, niz teraz do
super AUDI przez rok :)

Dlatego nie lekajcie sie Seba, co nie kupisz bedziesz musial wkladac jak w
skarbonke ;)... ja wole wkladac ale i miec komfort ;) ostatnio pokonalem trase
po polsce 600km i gdyby nie siku nie zatrzymywal bym sie ;) bo i po co.

pzdr
bd

Data: 2011-08-04 14:49:02
Autor: MHM
7-miejsc - co mam obejrzeć?

[...]

I Ty uwazasz, ze 600km bez awarii to sukces ? ;)
Panieeee.... takim VAGiem to zrobisz i 6000km i sie nie spier...... ;)

Przestan tak reklamowac amerykance, bo sie ludzie nawroca i podrozeja
uzywane :) Ile ci srednio spala diselek w tym "autobusie" ?

ps.
Jezdze autami na "F" (francuskie) i tez sobie chwale :) Dzieki obiegowym
legendom sa tanie i stac mnie na komfortowe, hydropneumatyczne auto.

Data: 2011-08-04 14:49:17
Autor: bd
7-miejsc - co mam obejrzeć?
MHM <mhm@prograk.pl> napisał(a):
I Ty uwazasz, ze 600km bez awarii to sukces ? ;)
Panieeee.... takim VAGiem to zrobisz i 6000km i sie nie spier...... ;)

buhahahha, chodzilo mi o komfort ;) i brak zmeczenia, czego nie moglem zrobic
innymi osobowkami ;) mimo mniejszej ilsoci wiosen na karku.

Przestan tak reklamowac amerykance, bo sie ludzie nawroca i podrozeja
uzywane :)

nie reklamuje, ale Sebastian kombinuje identycznie jak ja, Turan potem
Szaranopodobne, a moze Picasso, nowsze G.Picaasso, Espace, potem wpadlem na
genialna mysl i moze G.Scenic nowy z salonu - fajne promo bylo, ale nie jakos
silnik 1,4 TCe mnie nie przekonal, a na diesla mnie nie bylo stac ;), MPV
sztuka kupic dobra, Ave Verso jednak za maly, Corolla Verso jeszcze mniejsza
niz Turan i stanelo na Voyagerze bo byla okazja go kupic, pewnie gdyby byla
okazja na MPV kupiłbym MPV i tak okazja czyni kupca ;).

Zafira, ale fajne to wadliwe czyt. 150 kucy w 1.9 TDCi

Ile ci srednio spala diselek w tym "autobusie" ?

traktujac bardzo delikatnie gaz, nie bedac zawalidrog± i jadac zgodnie z
przepisami dociazony rodzina i bagazami 6,7l, jadac 100-110 i wykonujac dosc
gwaltowne przyspieszenia 7,4, a jadac naprawde ostro, choc nie przekraczam
wtedy 140-150 i tez predkosci te osiagam raczej sporadycznie bo to nie auto do
takich predkosci i scigania sie po drodze ;(... 8,5 i w gore ;)

miasto 10-11 podczas zdecydowanej warszawskiej jazdy, podczas musknia gazu
9,5-10l, inna sprawa kultura pracy powiem "taka se" ;(, jak to duzy R4

ps.
Jezdze autami na "F" (francuskie) i tez sobie chwale :) Dzieki obiegowym
legendom sa tanie i stac mnie na komfortowe, hydropneumatyczne auto.

To podobnie jak z amerykancami ;) ludzie jak ja powielaja jakies bzdety o mega
waryjnosci, choc moj wujek mial C5 1. gen i poza mega komfotem, byl mega
chimeryczny, wital sie z nim otwieraniem i zamykanim szyb, gdyby mial elektr.
lusterka ;) to by machla nimi wiadzac go podchadzacego rano do C5-tki ;)

Data: 2011-08-04 17:40:22
Autor: Sebastian Biały
7-miejsc - co mam obejrzeć?
On 2011-08-04 16:49, bd wrote:
Ile ci srednio spala diselek w tym "autobusie" ?
traktujac bardzo delikatnie gaz, nie bedac zawalidrog± i jadac zgodnie z
przepisami dociazony rodzina i bagazami 6,7l, jadac 100-110

Czekaj, a ile pal± benzyniaki? Masz jak±¶ informację? Nie zalezy mi na spalaniu, ale je¶li będzie 30l/100 to dziękuję. Czy benzynowe do Voyagera s± gdzies jeszcze wciskane, jakie¶ inne modele/marki?

To podobnie jak z amerykancami ;)

Damn, to¶ mi zabił klina. Teraz będe my¶lał nad tym autobusem robi±c wiochę pod blokiem :/

PS. Moja Laguna II 2.2dci pożera 8l/100 podczas bezkompromisowej jazdy. Jestem w stanie przełkn±ć 10l/100 (bo i tak zagazuje :P).

Data: 2011-08-04 16:29:07
Autor:
[...]

miasto 16-22, trasa 10-13 Pb ;) na LPG zaprzyjaznieni ołnerzy 3.8l twierdza,
ze nawet 12 l LPG :), inni, ze 14-15l - w trasie, srednio im wychodzi 15-16 l
LPG. Pomimo podobnych kosztow, z przewaga nna benzyne LPG wybralem Diesla, a
benzynki chodza wrecz bezglosnie ;) moj to klekot.

W tym przedziale rocznikowym to byly montowane 2.5 oraz 2.8 CRD, 3.3 i 3.8
benzyny.

PS. Moja Laguna II 2.2dci pożera 8l/100 podczas bezkompromisowej jazdy. Jestem w stanie przełkn±ć 10l/100 (bo i tak zagazuje :P).

no tak... moj wazy na czysto 2080 kg jadac bezkompromisowo mysle ze w 10-11,
moze 12 l bym sie zmiescil ;)  ale nigdy nim bezkompromisowo nie jechalem, no
moze na poczatku gdy sie uczylem jezdzic z automatem w trasie 4 dorosle + 2
dzieci i troche bagazy to wyszlo 8,7 l ale non stop na tempo 110-120 oraz
szybkie dochodzenie po wyhamownaiu klawsziem RESUME, wtedy chce szybko
osiagnac zaprogramona predkosc i niezle gniecie w pedal toworzac naprawde
niezly wir w baku ;).

Nie ma co masa i gabaryt zabiera swoje, dochodzi automat, mysle ze R4 tez
niejest mistrzem ekonomii ;)... ale po rownym przy 90 km/h na tempo wynik
4,7-5,7 jest jak najbardziej realny, ale byle wgniecenie gazu to od razu 6 i w
gore ;)

Data: 2011-08-04 18:47:12
Autor: Sebastian Biały
7-miejsc - co mam obejrzeć?
On 2011-08-04 18:29, bluedadun@gazeta.SKASUJ-TO.pl wrote:
miasto 16-22, trasa 10-13 Pb ;) na LPG zaprzyjaznieni ołnerzy 3.8l twierdza,
ze nawet 12 l LPG :), inni, ze 14-15l - w trasie, srednio im wychodzi 15-16 l
LPG.

To jest ¶wietny wynik, mój dawny Lanos wcinał 9l gazu po mie¶cie. Zakładaj±c ze gaz jest pi*drzwi 2x tańszy od benzyny to LPG się sprawdza lepiej od klekota. Tylko gdzie zbiornik? W zapasie? Butli w przestrzeni bagażnika bym nie przełkn±ł. A w kole ile sie może zmie¶cić? Ze 30l ?

W tym przedziale rocznikowym to byly montowane 2.5 oraz 2.8 CRD, 3.3 i 3.8
benzyny.

3.3 i 3.8 różni± się czym¶ istotnym z punktu widzenia serwisowania? Np w jednym pękaj± co miesi±c tloki ;) ?

dochodzi automat

Czekaj, a sa manuale? Automatu nie chce, lubie sobie pomachać ;).

Data: 2011-08-05 08:12:33
Autor:
[...]

kumpel w Town@Country ma pod podlogoa - z tylu - chyba ze 45-48 l czy jakos
tak, pali mu ca. 12-13 LPG i robi na tym 350-400 po trasie oczywiscie

wersje z chowanymi w podloge S'N'Go) wchodza dwe butle w miejsce na drugi rzad
foteli, lecz wtedy ich nie chowasz, tylko pionujesz jak np. w Turanie, tez cos
daje, no ale jest to jakies ograniczenie,

tylko teraz pytanie, na ktore odpowiadaja tacy jak ja, uzytownicy smierdzacych
klekotow, po co mi wielki Van jak go zaraz zasram butlami w schowkach, jakims
kolem zapasowym obijajacym sie po szoferce..., a znam takich co wala butle
100l do bagaznika ;), chcac miec 100% uzytecznosci, za te kilka zeta wiecej na
100 km, bo LPG i ogolnie obsluga benzynowca wychodzi nieco taniej niz klekota
- pod warunkiem, ze sie nie psuje, bo jak rypnie to wiadomo wtryski, turbo i
chyba koniec roznic ;), wybieraja jednak klekota.

Co by niebylo, z ejestem wrog LPG, zroiblem ca, 45 tkm na LPG i to w aucie
dosc wymagajacym bo uturbionym 1.8 i zlego slowa niemoge powiedziec o LPG,
jedzil lepiej niz na Pb.

3.3 i 3.8 różni± się czym¶ istotnym z punktu widzenia serwisowania? Np w jednym pękaj± co miesi±c tloki ;) ?

mowia, ze wola 3.8 gdyz roznica w spalaniu znikoma, a jednak pojemnosci
wieksza, moze jest po prostu lepszy?

Czekaj, a sa manuale? Automatu nie chce, lubie sobie pomachać ;).

Seba, wez masochisto :D, manual do takiego pontona? Boze, albo masz 18 wiosen,
albo lubisz cierpiec ;) ja w sumie zrobilem tylko 10-15% swego zyciowego
przebiegu automatem, ale nie wyobrazam sobie powrotu do manuala i co najgorsze
wciskac to pieprzone sprzeglo! za jakie grzechy - no ale mysle z eniejedziles
dlugo automatem, albo jezdziles jakas popierdulka ;) fak terzeba sie nauczyc
bo w trasie to nudy, nudy i jeszcze raz nudy i to dziwne wyprzedanie a'la
melex niby przyspiesza i to zwawo, ale teog nieczuc ;) ina interakcja z autem
brak sprzegla, lewarka brak tej calej otoczki zwiazanej ze zmina biegow...
podobne odczucia mialem jezdzac 2.0D w X3 nawet na SD :) sport drive -
przyspiesza, a teog nieczuc ;)

jedak automat mimo swych minusow, bo jednak te 1-1,5 litra wciagnie wiecej,
daje ten komfort ;)
jak to mwoia jeden woli corke drugi tesciowa... ja wybieram corke ;)

Data: 2011-08-04 22:30:45
Autor: Cavallino
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Użytkownik <bluedadun@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j1ehcj$797$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jechałem ostatnio na wakacje z kuzynem, on Dodgem Caravanem z LPG.
Zdarzało mu się i 17-18 l, a jak jechał wolno to 15 w trasie.
Mi auto paliło w takich warunkach 5 l ON.

Data: 2011-08-04 23:08:41
Autor: RadekNet
7-miejsc - co mam obejrzeć?
W dniu 04.08.2011 22:30, Cavallino pisze:
[...]

Porownujesz mala popierdziawke z autobusem?? No to i tak kosztowo wychodzi niezle - przypuszczam, ze Dodge mial skrzynie automatyczna, klime i zapas mocy pod butem.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-08-04 23:23:17
Autor: Cavallino
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Użytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisał w wiadomo¶ci news:

Jechałem ostatnio na wakacje z kuzynem, on Dodgem Caravanem z LPG.
Zdarzało mu się i 17-18 l, a jak jechał wolno to 15 w trasie.
Mi auto paliło w takich warunkach 5 l ON.

Porownujesz mala popierdziawke z autobusem??

Nic nie porównuję, podałem spalanie Ceeda żeby uzmysłowić skalę powolno¶ci jazdy.
Normalnie na trasie, zwłaszcza autostradowej pali mi koło 6.
Co oznacza, że gdyby pojechać normalnie, to ten Dodge pewnie i 20 l LPG łyknie.

No to i tak kosztowo wychodzi niezle

A jaka wygoda, postój co 1,5 h bo zatankować trzeba.
Ja miałbym takowy co 1,5 dnia, więc ko¶ci by się sprasowały. ;-)

- przypuszczam, ze Dodge mial skrzynie automatyczna, klime i zapas mocy pod butem.

S±dz±c po efektach ja miałem większy, a i klima lepiej działała. ;-)

Data: 2011-08-05 08:24:46
Autor: bd
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
A jaka wygoda, postój co 1,5 h bo zatankować trzeba.
Ja miałbym takowy co 1,5 dnia, więc ko¶ci by się sprasowały. ;-)

1,5h to jaki on mial zbiornik? 30 l, czy jechaliscie 350 km/h

S±dz±c po efektach ja miałem większy, a i klima lepiej działała. ;-)

wł±czył j±? ;) moze oszczedzal na paliwie ;)

rozumiem, ze wyprzedzales owe 3.8L swym 1.6 CRDi?

pzdr
bd

Data: 2011-08-05 10:40:20
Autor: Cavallino
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Użytkownik " bd" <bluedadun@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j1g9ce$pch$1inews.gazeta.pl...
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):

A jaka wygoda, postój co 1,5 h bo zatankować trzeba.
Ja miałbym takowy co 1,5 dnia, więc ko¶ci by się sprasowały. ;-)

1,5h to jaki on mial zbiornik? 30 l,

Tak gdzie¶, w kole.

S±dz±c po efektach ja miałem większy, a i klima lepiej działała. ;-)

wł±czył j±? ;) moze oszczedzal na paliwie ;)

Wł±czył, ale tak± budę niełatwo schłodzić.

rozumiem, ze wyprzedzales owe 3.8L swym 1.6 CRDi?

Co znaczy wyprzedzałe¶?
Nie ¶cigali¶my się je¶li Ci o to chodzi.
Po prostu po każdym moim wyprzedzeniu (poza autostrad±), musiałem czekać wieki aż on zrobi to samo.
Ale to akurat wina drivera - tirowcy nie potrafi± jeĽdzić osobówkami.

Data: 2011-08-05 08:52:14
Autor: bd
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Tak gdzie¶, w kole.

no tak, to lipa ;) ale kumple nienarzekaja na zasieg

Wł±czył, ale tak± budę niełatwo schłodzić.

hmm, moze padaka klimy, a jak to byl 3.8L to byly wielkie szanse, ze ma
3-strefowa klime i wtedy chlodzi/grzeje zajeb. szybko ;), jako ciekawostka,ma
dodatkowo z tylu dodatkow± nagrzenice (sorry maslo-maslane), aby te kubature w
zimie nagrzac.

Nie ¶cigali¶my się je¶li Ci o to chodzi.
Po prostu po każdym moim wyprzedzeniu (poza autostrad±), musiałem czekać wieki aż on zrobi to samo.
Ale to akurat wina drivera - tirowcy nie potrafi± jeĽdzić osobówkami.

bo jak by chcial, choc to nie jest pojazd to takich extremow, miałby¶ klopot
aby za nim nadarzyc ;), ten silnik naprawde potrafi zaskoczyc, moze juz mu sie
przeguby koncza, albo ma jaks usterke, albo lubi dostojnie sie przmeiszczac
bez jakiegokolwiek ryzyka.

pozdr
bd.

Data: 2011-08-05 11:02:16
Autor: Cavallino
7-miejsc - co mam obejrzeć?
[...]

OIDP ma 2 strefow±.
A jego partnerka ciepłolubna, więc na full pu¶cić nie mógł.

[...]

Nie s±dzę, jeĽdziłem tym autem, nie jest złe, ale bez szaleństw.
Co z tego że ma mocy ma więcej, skoro masę do ci±gnięcia ma też dużo większ±, zwłaszcza z pasażerami w większej ilo¶ci.
Przyspieszenie do 100 w papierach ma nawet gorsze, vmax podobny, moment niewiele lepszy.

ten silnik naprawde potrafi zaskoczyc, moze juz mu sie
przeguby koncza, albo ma jaks usterke, albo lubi dostojnie sie przmeiszczac
bez jakiegokolwiek ryzyka.

OdpowiedĽ miałe¶ - to jest tirowiec, więc nie jest nauczony do używania pedału gazu w celu wyprzedzania.
Oni nie wyprzedzaj± w ogóle, albo robi± to, gdy maj± kilka km miejsca na drodze.
Więc ocena tego, czy miejsca ma dosyć, mu ostro szwankowała.

Data: 2011-08-05 09:12:46
Autor: bd
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Cavallino <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
OIDP ma 2 strefow±.
A jego partnerka ciepłolubna, więc na full pu¶cić nie mógł.

dwu strefowa to i ja mam (lewo i prawo) ;), mialem na mysli 2 i 3 rzad foteli
z tymi cieplolubnymi to faktycznie problem ;)

[...]

a moze to byl R4-2,4L ;), dobra nie wazne, jezdzilem salonowym Ceed SW z 1.6
CRDi, fakt to sie niezle zbieralo, zdecydownai elepien niz wszelakie odmiany
1.4 D4D, ale jednak  - takie subiektywne odczucie - to 3.8L jest sprawniejszy.

[...]

moze, moze... lecz przedtem zapraszam na trase minsk maz.->siedlce, albo
Kolbiel->Minsk zweryfikujesz swoje spotrzezenia o tym, ze TiRowcy nie
wyprzedaja - wogole ;)

pzdr
bd

Data: 2011-08-05 11:24:56
Autor: Cavallino
7-miejsc - co mam obejrzeć?
[...]

a moze to byl R4-2,4L ;),

Nie.
Mówił o ponad 3 l.
A dane papierowe sprawdziłem przed chwil±.

moze, moze... lecz przedtem zapraszam na trase minsk maz.->siedlce, albo
Kolbiel->Minsk zweryfikujesz swoje spotrzezenia o tym, ze TiRowcy nie
wyprzedaja - wogole ;)

Przejechałem z nim kilka tys km w trasach, więc nie muszę weryfikować.
Chodzi mi o takie wyprzedzanie - 300 m wolnego, but, wyprzedzasz, wracasz na pas.
TIR-em się tak nie da - albo trwa wieki, albo rozganiasz towrzystwo na boki.

Data: 2011-08-05 12:23:33
Autor: Don Pedro
7-miejsc - co mam obejrzeć?
W dniu 2011-08-04 23:23, Cavallino pisze:
Użytkownik "RadekNet" <radek@rejsy-czartery.com> napisał w wiadomości news:

[...]

powolności jazdy.
Normalnie na trasie, zwłaszcza autostradowej pali mi koło 6.

Jaki masz silnik w Ceedzie? Przelatałem 90kkm 1,6 CDRi 115KM wersja SW (od nowości) i przy normalnej jeździe palił mi 6,5 litra. Na autostradzie 8-10 litrów, ale to już kwestia prędkości autostradowych (fizyki nie oszukasz). Ciężko mi jakoś uwierzyć w te 5 litrów w trasie, kolega ma jeszcze jednego Ceeda i również spalanie jak w moim byłym. Dla porównania Octavia 2 1,9TDi 105KM paliła litr mniej zarówno mi jak i koledze, a również był to samochód fabrycznie nowy. Ceedem w trasie dawało się zejść do 5 litrów, ale było to emeryckie turlanie się razem z tirami bez specjalnego wyprzedzania.

Pozdr
DP

Data: 2011-08-05 12:37:59
Autor: Cavallino
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Użytkownik "Don Pedro" <no.fear@op.pl> napisał w wiadomości news:j1ggat$cle$1news.onet.pl...
[...]

Dokładnie taki.
Średnio faktycznie pali koło 6,5 litra.
Na trasie koło 6 - też średnio, bo na samej autostradzie niemieckiej więcej.

Ciężko mi jakoś uwierzyć w te 5 litrów w trasie,

Mnie też było ciężko, jednak tankując w Bielsku Białej dojechałem do Nisu (przez Korbielów i Budapeszt), wcześniej jeszcze kręcąc się ze 150 km po Słowacji (na zlocie).
Do baku wchodzi coś koło 60 l, więc sam możesz sobie policzyć ile spalił.

Po prostu ze względu na gościa w Dodgu wlekliśmy się setką (na autostradzie 120) zamiast normalnie jechać.

No i kto wie czy Ceed 5D nie jest deczko lĹĽejszy od kombi, albo moĹĽe ma mniejsze opory.

[...]

Ja kiedyś testując go ile może spalić, zakręciłem się do 4,2 l - faktycznie jazda emerycka, 70-80 po zwykłych drogach.

Data: 2011-08-04 17:55:10
Autor: Jarek Andrzejewski
7-miejsc - co mam obejrzeć?
On Thu, 04 Aug 2011 17:40:22 +0200, Sebastian Biały
<heby@poczta.onet.pl> wrote:

Czekaj, a ile pal± benzyniaki? Masz jak±¶ informację? Nie zalezy mi na spalaniu, ale je¶li będzie 30l/100 to dziękuję. Czy benzynowe do

w mie¶cie licz się z 16l/100, w trasie pewnie ok. 10.
Tak zeznaje zaprzyjaĽniony posiadacz Town & Country.

PS. Moja Laguna II 2.2dci pożera 8l/100 podczas bezkompromisowej jazdy. Jestem w stanie przełkn±ć 10l/100 (bo i tak zagazuje :P).

przy bezkompromisowej jeĽdzie autem z automatyczn± skrzyni±, waż±cym >
1800 kg, z silnikiem V6 3,8l? Pobudka! :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-08-04 18:24:25
Autor: Sebastian Biały
7-miejsc - co mam obejrzeć?
On 2011-08-04 17:55, Jarek Andrzejewski wrote:
Jestem w stanie przełkn±ć 10l/100 (bo i tak zagazuje :P).
przy bezkompromisowej jeĽdzie autem z automatyczn± skrzyni±, waż±cym>
1800 kg, z silnikiem V6 3,8l? Pobudka! :-)

Tyle wychodzi ekwiwalent w gazie :P

Data: 2011-08-04 22:23:08
Autor: Mirek Ptak
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Dnia 2011-08-04 16:49, *bd* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Zafira, ale fajne to wadliwe czyt. 150 kucy w 1.9 TDCi

Wadliwe?
Ze znanych mi usterek to tylko padaj±ca czę¶ciej niż powinna dwumasa. Co¶ jeszcze?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)

Data: 2011-08-05 07:49:43
Autor:
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał(a):
Wadliwe?
Ze znanych mi usterek to tylko padaj±ca czę¶ciej niż powinna dwumasa. Co¶ jeszcze?

Kumpel ma to w Vetrze i marudzio na jakies klapy i mowi ze to psuje mu humor,
a co do dumwasy to wszedzie padaja ;) nawet w subaru ;)

bd

Data: 2011-08-03 15:25:28
Autor: PoleApart
7-miejsc - co mam obejrzeć?
On Wed, 03 Aug 2011 13:33:37 +0200, Sebastian Biały wrote:

Co aktualnie uważacie za godne uwagi z okolicy 2006-7 *wył±cznie* w benzynie o mocy około 120kM z siedmioma miejscami? Preferowane 7 foteli z czego 2 chowane w podlogę. Jak będ± wyci±gane to nie jest bardzo Ľle, ale ... Cel 7-miejsc: żadko, ale przydało by się kilka razy w roku. Autko nie powinno wygl±dać jak autobus, zamierzam tym normalnie się poruszać po mie¶cie.

Ford S-Max - drogi i nie widzę benzyny

Nie bez powodu drogi. Większo¶ć tych aut się głównie sprzedaje z silnikami
diesla ale benzynowe też występuj±. W S-Maxie masz benzynowe 5-cylindrowe
turbo - 2.5T. Najmniej autobusowe auto z vanów.

Data: 2011-08-03 21:25:15
Autor: Tomasz Gorbaczuk
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Dnia 03-08-2011 o 13:33:37 Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl>  napisał(a):

[...]

Hyundai Trajet chyba mało popularny. Siedzenia nie s± chowane w podłogę?

VW Touran to chyba za wysoki pulap cenowy

Seat Alhambra - nie widzę benzyny

Dacia Logan - chyba najtaniej, jednak odoszę wrażenie że kto¶ wcisn±ł do  normalnego kombi dodatkowe fotele.

Ford S-Max - drogi i nie widzę benzyny

Osobi¶cie skłaniam się do Zafiry ze względu na popularno¶c Opla i mam  nadzieję dostepno¶ć czę¶ci i mechaników. Mam jeszcze jakie¶ opcje?

Grand Scenic i C4 GP - zalety będ± dużo tańsze od tych co wymieniłe¶
- wady - oba francuskie (dla tego tańsze).

Mam oba, w Grand Scenicu wiozłem kiedy¶ te¶ciow± i te¶cia (w bagażniku, na  tych rozkładanych fotelach) z Wa-wy do Gdańska - nie protestowali, choć  wysoka osoba pewnie by nie dała rady. Renówka ma już nalatane 300kkm i na  zło¶ć obiegowym opiniom nie chce się zutylizować. Siedzenia rozkłada sie i  chowa bardzo latwo.  Co prawda mam w nim inny silnik niż Ty szukasz (1..9  dci), ale z silnikiem benzynowym też występuj±. C4 GP mimo większych  rozmiarów zewnetrzynych w ¶rodku ma trochę cia¶niej niż Scenic..

Pzdr
TG

Data: 2011-08-05 11:02:12
Autor: Dman-666
7-miejsc - co mam obejrzeć?
Tak se patrze i patrze jak Sebastian Biały nawija makaron na uszy:

 Mam jeszcze jakieĹ› opcje?

Honda Stream - Civic w budzie kombi z chowanymi fotelami. Polecam szczegolnie 2.0 z silnikiem Accorda.

--
Dman-666
6A13 z bombom LPG, Stolec

7-miejsc - co mam obejrzeć?