7-miejscówka- co wybrac?

Data: 2011-01-24 09:56:55
Autor: Krzysztof
7-miejscówka- co wybrac?
Witam Szanownych Grupowiczow.
    Powoli przymierzam sie do zakupu duzego, 7 miejscowego rodzinnego auta.
Wiem ze wybor jest dosc duzy, ja swoje poszukiwania ograniczylem do Toyoty corolli verso, mazdy 5 lub ewentualnie zafiry. I na tym etapie moja wiedza sie konczy. Zupelnie nie wiem jaki jest wybor silnikow w w/w modelach, czego sie wystrzegac a na co zwrocic uwage. Czy moglibyscie pomoc we wstepnym wyborze i podjeciu dezycji czego konktetnie szukac.
Roczne przebiegi w granicach 15kkm, glownie autostrady i poza miastem. Najwazniejsze zeby udalo sie wcisnac 2 lub 3 foteliki i dwa wózki dzieciece.

Data: 2011-01-24 10:54:10
Autor: A.
7-miejscówka- co wybrac?
Roczne przebiegi w granicach 15kkm, glownie autostrady i poza miastem. Najwazniejsze zeby udalo sie wcisnac 2 lub 3 foteliki i dwa wózki
dzieciece.

Mam podobny problem decyzyjny i z przeglądu i oglądu wyszło mi, że tak naprawdę na 2 foteliki (do 18kg) w drugim rzędzie + osoba dorosła między nimi, można liczyć dopiero w autach typu S-max albo Sharan. W C4GP, Grand Scenicu, Mazdzie 5 (która ma 2,5 siedzenia z tyłu), Zafirze czy C-maxie ten numer nie przejdzie.
No chyba, że jeden fotelik od razu do 3. rzędu ładować - ale wtedy przestrzeń bagażowa będzie hm... skroma, że tak eufemistycznie to określę.

A gdybyś jednak się na Mazdę 5 zdecydował, to sprawdź najpierw ile kosztują nowe Mazdy w Niemczech (ale nie na stronie mazda.de, ale np. mobile.de, oferty nowych aut u brokerów) - możesz się zdziwić i zastanowić, czy za zaoszczędzone 8k-16k zł nie opłaca się kupić samochodu u sąsiadów.

pozdrawiam
Adam

Data: 2011-01-24 11:19:56
Autor: Krzysztof
7-miejscówka- co wybrac?
 możesz się zdziwić i zastanowić, czy za
zaoszczędzone 8k-16k zł nie opłaca się kupić samochodu u sąsiada

Potrzebuje cos z kierownica po prawej.

Data: 2011-01-24 11:34:42
Autor: A.
7-miejscówka- co wybrac?
Krzysztof <kichu24@tlen.pl> napisał(a):
 możesz się zdziwić i zastanowić, czy za
> zaoszczędzone 8k-16k zł nie opłaca się kupić samochodu u sąsiada

Potrzebuje cos z kierownica po prawej.

W takim razie poszukaj S-maxa albo Sharana z kierownicą po prawej. A przy ewentualnych 3 fotelikach zapomnij o vanach będących rozbudową zwykłych kompaktów. Nie ma szans do nich zainstalować trzech fotelików, w tym dwóch dla niemowlaków, tak by zostało bagażnika na większą torbę (o wózkach nie wspominając).
Możesz też przejrzeć oferty Renaulta/Citroena (Espace/ bodajże C8) bo tylko taki "kaliber" auta pozwoli Ci na swobodę umieszczenia fotelików i bagażu.

pzdr.
A.

Data: 2011-01-24 12:36:15
Autor: Cavallino
7-miejscówka- co wybrac?
Użytkownik " A." <adamrw2005.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Niby dlaczego?
Fotel z przodu się nie nadaje?

Data: 2011-01-24 11:49:50
Autor: A.
7-miejscówka- co wybrac?
Niby dlaczego?
Fotel z przodu się nie nadaje?

Hm... teoretycznie się nadaje, choć z ograniczeniami (np. dotyczącymi wyłączania poduszki powietrznej). Zakładam jednak (może niesłusznie), że autorowi wątku będzie towarzyszyć osoba dorosła (pal licho, jeśli teściowa, bo tę można w przyczepce wozić), a wtedy zaczyna się robić ciaassssssnnnnnno.

pzdr.
A.

Data: 2011-01-24 12:55:39
Autor: Cavallino
7-miejscówka- co wybrac?
Użytkownik " A." <adamrw2005.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ihjp0u$rs7$1inews.gazeta.pl...
[...]

Bez przesady, mniej ciasno niż w kompakcie w 5 osób, bo inna pozycja na zydlu.
Jak weźmie wersję Grand (do innej żadne wózki na pewno nie wejdą) to jednak będzie miał dużo większe auto, również na szerokość.
BTW: Gdyby nie te 2 głębokie wózki, to największy margines błędu daje Multipla chyba, bo szersza i 1 miejsce więcej awaryjnie.

Data: 2011-01-24 12:07:57
Autor:
7-miejscówka- co wybrac?
[...]

Czyżby? Szerokość w wersji Grand (w Scenicu i GP) jest chyba taka sama, jak w wersjach bezGrandowych. Różnica jest tylko w długości i pojemności bagażnika.

IHMO - van oparty na kompakcie z 3 fotelikami i dwiema osobami dorosłymi, to - w każdej konfiguracji - spora ciasnota.

pzdr.
A.

Data: 2011-01-24 13:12:34
Autor: Cavallino
7-miejscówka- co wybrac?
Użytkownik <adamrw2005.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ihjq2t$1q7$1inews.gazeta.pl...
[...]

W porównaniu do zwykłego, niskiego kompaktu?

 Różnica jest tylko w długości i pojemności
bagażnika.

IHMO - van oparty na kompakcie z 3 fotelikami i dwiema osobami dorosłymi,
to - w każdej konfiguracji - spora ciasnota.

Nie każdy.
Po to są dodatkowe siedzenia, żeby wozić więcej.
Dlatego zamiast upierać się przy 7 miejscach zasugerowałem 6 miejscową Multiplę.
Mniejsza niż Grand, a może sie bardziej nadać.
Tyle że 1 wózek to musi być laska, a drugi głęboki.

Data: 2011-01-24 11:23:08
Autor: Krzysztof
7-miejscówka- co wybrac?

"Krzysztof" <kichu24@tlen.pl> wrote in message news:ihjid4$hat$1news.onet.pl...
[...]
Zastanawiam sie jeszcze nad Honda FR-V 6-miejsc.
Wiecej bede wiedzial po USG, czy beda mi potrzebna dwa czy trzy foteliki.

Data: 2011-01-24 11:52:27
Autor: glang
7-miejscówka- co wybrac?
   Powoli przymierzam sie do zakupu duzego, 7 miejscowego rodzinnego auta.
Wiem ze wybor jest dosc duzy, ja swoje poszukiwania ograniczylem do Toyoty corolli verso, mazdy 5 lub ewentualnie zafiry. I na tym etapie moja wiedza sie konczy. Zupelnie nie wiem jaki jest wybor silnikow w w/w modelach, czego Najwazniejsze zeby udalo sie wcisnac 2 lub 3 foteliki i dwa wózki dzieciece.

trochę chyba sobie zaprzeczasz. no chyba że te dwa wózki to tzw "parasolki" spacerówki :)
pzdr
GL

Data: 2011-01-24 11:18:36
Autor: Krzysztof
7-miejscówka- co wybrac?
[...]

Mam dziecko ktore jeszcze przez dlugi czas bedzie potrzebowalo wózka. Drugie w drodze wiec kolejne 2-3lata bedzie potrzebny drugi wozek (chociaz szybko bedzie to "parasolka"

Data: 2011-01-24 17:39:15
Autor: RadekNet
7-miejsc�wka- co wybrac?
W dniu 24.01.2011 12:18, Krzysztof pisze:
  Najwazniejsze zeby udalo sie wcisnac 2 lub 3 foteliki i dwa wďż˝zki
dzieciece.

troch� chyba sobie zaprzeczasz. no chyba �e te dwa w�zki to tzw
"parasolki" spacer�wki :)
pzdr
GL
Mam dziecko ktore jeszcze przez dlugi czas bedzie potrzebowalo w�zka. Drugie
w drodze wiec kolejne 2-3lata bedzie potrzebny drugi wozek (chociaz szybko
bedzie to "parasolka"

Hmmm ja jak zwykle polecam Sharana.

Jesli chodzi o wozki i foteliki to udalo nam sie raz upakowac 7 osob, w tym dwie w fotelikach (poltoraroczniaki) i dwa wozki. Ale w takiej konfiguracji kufer na dachu obowiazkowy przy wyjezdzie po za miasto.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-01-24 12:10:06
Autor: A.
7-miejscówka- co wybrac?
Roczne przebiegi w granicach 15kkm, glownie autostrady i poza miastem. Najwazniejsze zeby udalo sie wcisnac 2 lub 3 foteliki i dwa wózki
dzieciece.

Jak możesz trochę poczekać, to w kolejce na premierę czekają Chevrolet Orlando i Fiat Freemont. Może któryś z nich wpadnie Ci w oko?

pzdr.
A.

Data: 2011-01-24 12:20:57
Autor:
7-miejscówka- co wybrac?
 A. <adamrw2005.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Jak możesz trochę poczekać, to w kolejce na premierę czekają Chevrolet Orlando i Fiat Freemont. Może któryś z nich wpadnie Ci w oko?

Orlando mi tez chodzi o glowie, jednak to jest dalej "tylko" Chevi Cruze
(podloga) ;), co do wspomnianego Fiata to nic innego jak Dodge Journey, o ile
kompaktowosc Orlando to plus, to gabaryt Journey'a to juz skaranie boskie,
odpuscilem zakup tego auta choc przez testowe 1200 km spisywal sie super (2.0
CRD i automat dwu-sprzeglowy) to ni jak nie moglem zapanowac nad jego
gabarytem, porwnujac np. do Chryslera Grand Vojagera, to Grand byl zwrotny jak
nie jeden kompakt, niby Journey zastepuje krotka wersje Voyagera, ale daleko
mu do funkcjonalnosci pierwowzoru.

Mysle ze na 6-7 osob i jeszcze jakis bagaz to tylko Sharanopodobne, albo Grand
Voyager. Moi znajomi maja Reno Espace, ale przez awarie elektroniki ktra to
pokazuje w lecie -23 st C niedziala klima i inne rzeczy ;) raczje niepolecam -
oni polecaja ale oni maja kase na wieczne naprawy ;).

Jestem w tej samej sutuacji i albo Orlando albo przeczekam okres wozka i
zostane przy wiekszym kompakci ;), bo te pesudo Grandy to tak naprawde bardzo
komfortowe 4 i pol miejscowki z dosc pokaznym bagaznikiem ;),

Data: 2011-01-24 12:16:18
Autor: Waldek Godel
7-miejscówka- co wybrac?
Dnia Mon, 24 Jan 2011 09:56:55 -0000, Krzysztof napisał(a):

[...]

To w końcu duże 7-miejscowe, czy kompaktowe 7-miejscowe??? Bo czegoś nie
rozumiem...
Duże, to Toyota Previa, Sharan albo Galaxy. Te co podałes, to kompaktowe
vany. Pięcioosobowe, z możliwością przewożenia dodatkowych dwóch osób,
raczej dzieci na dodatkowych rozkładanych siedzeniach.

Roczne przebiegi w granicach 15kkm, glownie autostrady i poza miastem. Najwazniejsze zeby udalo sie wcisnac 2 lub 3 foteliki i dwa wózki dzieciece.

Do tego wystarczy auto pięcioosobowe. Jeżeli mają być ekstra miejsca dla
przewozu 5 dorosłych plus 2 dzieci, to nie ma miejsca na jeden wózek. Nie
mówiąc o dwóch.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-24 12:53:15
Autor: omega_fan
7-miejscówka- co wybrac?
On 01/24/2011 10:56 AM, Krzysztof wrote:
[...]

To sa _male_ 7 miejscowe auta.
Celuj w Sharana/Galaxy/Alhambre co najmniej.

Data: 2011-01-24 12:57:13
Autor: gri
7-miejscówka- co wybrac?

Użytkownik "Krzysztof" <kichu24@tlen.pl> napisał w wiadomości news:ihjid4$hat$1news.onet.pl...
Witam Szanownych Grupowiczow.
   Powoli przymierzam sie do zakupu duzego, 7 miejscowego rodzinnego auta.
Wiem ze wybor jest dosc duzy, ja swoje poszukiwania ograniczylem do Toyoty corolli verso, mazdy 5 lub ewentualnie zafiry. I na tym etapie moja wiedza Najwazniejsze zeby udalo sie wcisnac 2 lub 3 foteliki i dwa wózki dzieciece.

To Tobie mały autobus potrzebny
Coś jak Fiat Scudo czy inny Ducato

Data: 2011-01-24 13:15:23
Autor: Gabriel 'wilk'
7-miejscówka- co wybrac?
W dniu 2011-01-24 10:56, Krzysztof pisze:
[...]
Pozdrawiam
Renia Espace lub Trafic, Opel Vivaro, VW T4/T5 lub Sharan (oraz bliźniacy Alhambra, Galaxy), MB Vito (uwaga na rudą), Cytrynka C8 lub Fiat bliźniak Ulyse, .
   Oskar Wilde

Data: 2011-01-24 16:41:42
Autor: uciu
7-miejscówka- co wybrac?
Roczne przebiegi w granicach 15kkm, glownie autostrady i poza miastem. Najwazniejsze zeby udalo sie wcisnac 2 lub 3 foteliki i dwa wózki dzieciece.

mam mazde 5 .... i jak chcesz wsadzić 3 foteliki to musisz odrzucic to auto - ma 2 osobne siedzenia w 2 rzedzie a środkowe to prowizoryczne:)

-- -
uciu

Data: 2011-01-24 18:53:16
Autor: Tomasz Gorbaczuk
7-miejscówka- co wybrac?
Dnia 24-01-2011 o 10:56:55 Krzysztof <kichu24@tlen.pl> napisał(a):

[...]

Mam Grand Scenica II i Cytryne C4GP. W obu da sie podróżować w układzie 2  foteliki z tyłu plus dorosła osoba.
W bagażniku w obu autach bez problemu zmieszczą sie 2 duże wózki  (sprawdzone wielokrotnie).
Trzy duże foteliki nie mieszczą się w drugim rzędzie w żadnym z nich.

Pzdr
TG

7-miejscówka- co wybrac?