7-miejscowy minivan/kombi?

Data: 2012-05-10 15:11:49
Autor: Kamil 'Model'
7-miejscowy minivan/kombi?
Chodzi o listę modeli, które można podpiąć pod tę kategorię.
Wielkości poniżej sharana/alhambry itp, z trzecim rzędem siedzeń (tak,
wiem że raczej
masochostycznych) wygodnie chowanych, a nie wyjmowanych.
Cena: do max ~35 tys (a więc raczej nie najnowsze modele).
Silnik: mile widziany benz., pod gaz. A jeśli diesel to z tych pancernych.
Ważna jest długa i małokosztowna eksploatacja, wygoda na drugim miejscu,
wygląd i "prestiż" - nieważny.

Wg dotychczasowej kwerendy, w grę wchodzą prawdopodobnie:
logan mcv
grand scenic
p307 sw (?)
zafira
touran
corolla verso
mazda 5

Czy coś jeszcze?

Nie stawiaj znaku zapytania przy 307SW. Niestety do tego auta trzeba sobie dokupić 2 fotele, które kosztują kilka stówek na alledrogo. Ja mam właśnie 307SW :) Ale za ~35kPLN to szukaj 308SW :) Choć jest brzydsze. Może i lepiej kupić końcówkę produkcji 307SW i dołożyć troszkę kasy na doprowadzenie do stanu idealnego i cieszyć się później autem bezawaryjnym, a w kieszeni zostanie jeszcze na dobry pakiet ubezpieczenia i sporo litrów paliwa :)

Data: 2012-05-10 06:35:48
Autor: Laisar
7-miejscowy minivan/kombi?
On 10 Maj, 15:11, Kamil 'Model' <kamil.wytnijto.komodzin...@gazeta.pl>
wrote:

> Ważna jest długa i małokosztowna eksploatacja, wygoda na drugim miejscu,
> wygląd i "prestiż" - nieważny.

No to MCV-ka najlepsza [:

za ~35kPLN to szukaj 308SW :) Choć jest brzydsze.

Ale mniejsze - skoro wygoda jednak na 2. miejscu...

--
Laisar

Data: 2012-05-11 08:16:13
Autor: Jakub Witkowski
7-miejscowy minivan/kombi?
W dniu 2012-05-10 15:11, Kamil 'Model' pisze:
[...]

Też jestem zdania że lepiej dopieścić zadbany egzemplarz ze starszego modelu niż szukać "okazji" z nowszych.
Ale widzę już że te fotele w 307 są niechowalne, a szkoda. Ja za bardzo nie mam ich gdzie trzymać...

A co do listy - ktoś coś dołoży, czy jednak kompletna?
Bo na przykład corolkę odkryłem  niedawno - nie wiedziałem, że jest 7-ka...

Data: 2012-05-11 02:47:02
Autor: Laisar
7-miejscowy minivan/kombi?
On 11 Maj, 08:16, Jakub Witkowski <jwitk...@domena.z.sygnatury> wrote:

widzę już że te fotele w 307 są niechowalne, a szkoda. Ja za bardzo nie mam ich gdzie trzymać...

Kupując MCV-kę popełniłem dokładnie ten sam błąd, myśląc tak samo - i
bawiłem się potem w przerabianie mojej wersji na 7-os. (:

Tymczasem w zasadzie można się tym nie przejmować, bo na co dzień
wystarcza bagażnik nawet ze złożonymi siedzeniami, jeżdżącymi cały
czas w środku,

(Aczkolwiek fakt, że w dacii jest więcej miejsca na początku i więcej
go zostaje potem: 700 litrów minus jakieś 100 - może 150, licząc
utrudniony dostęp do części przed nadkolami).

Przez 5 lat zostawiłem trzeci rząd w domu 4 razy - a czego raz okazał
się zupełnie niepotrzebny, a raz posunąłem się jeszcze nawet do
demontażu drugiego rzędu (dzięki czemu było ponad 2,5 m3 miejsca "na
pace").

Z bogatego doświadczenia (; radzę więc _nie_ przywiązywać nadmiernej
wagi do argumentu o braku miejsca do przetrzymywania dodatkowych
siedzeń. 307sw7p co prawda dawno już nie widziałem, ale z dziurawej
pamięci i fotek wynika, że w nim też nie jest jakoś tragicznie...

Data: 2012-05-11 09:15:06
Autor: Kamil 'Model'
7-miejscowy minivan/kombi?

[...]

No zgadza się, fotele w 307SW są nie chowalne. Zafira ma napewno, chyba corolla verso też (fajne auto, kolega ma '07, ale w wersji 5 osobowej, silnik 1,8 i jest totalnie bezawaryjna)

7-miejscowy minivan/kombi?