71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne

Data: 2010-01-04 11:05:31
Autor: Grzenio
71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
w sumie, to ja do roboty chodzę piechotką więc nie mam zdania ale...
grzenio

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,7416022,71_proc__warszawiakow_popiera_buspasy__Beda_kolejne.html

Na nic głośne protesty kierowców, którzy nie chcą przesiąść się do
komunikacji miejskiej i wieszają psy na buspasach. W tym roku ma być 20 km
nowych. Ich wytyczanie popiera 71 proc. warszawiaków

- Aż tylu? - zdziwił się nawet miejski inżynier ruchu Janusz Galas. - To
świetny wynik! W takim razie szykujemy następne ułatwienia dla komunikacji
zbiorowej. Ludzie wyciągają słuszny wniosek: to właściwe rozwiązanie przy
tak dużych korkach, jakie mamy.

Na zlecenie "Gazety" sopocka pracownia PBS DGA odpytała przed Bożym
Narodzeniem 500-osobową reprezentatywną grupę dorosłych warszawiaków.
Interesowały nas opinie na temat rozwiązania, które wzbudziło największe
kontrowersje w zeszłym roku. We wrześniu miasto oddało osobny pas dla
tramwajów i autobusów wzdłuż Trasy W-Z, a potem najdłuższy w Warszawie
7,5-kilometrowy na Trasie Łazienkowskiej. Wywołało to lawinę krytyki, fora
internetowe opanowali dyżurni malkontenci. Okazuje się jednak, że w
profesjonalnym sondażu zwolennicy buspasów mają ogromną przewagę. To prawie
trzy czwarte warszawiaków.

- Taki mamy mniej więcej odsetek osób poruszających się po mieście
komunikacją - zauważa Wojciech Tumasz, białołęcki radny, który kilka lat
temu wywalczył na Modlińskiej fory dla autobusów z Tarchomina. Buspasy
częściej popierają kobiety i najmłodsi mieszkańcy do 24. roku życia (w tej
grupie za jest ich ponad 80 proc.). Przeciwnicy to zwłaszcza pokolenie
30-latków (28 proc.).

Najpierw na Trasie AK

Gdzie zatem powinny się znaleźć następne buspasy? Zarząd Transportu
Miejskiego w tym roku planuje ich w sumie 20 km. Najwięcej pytanych wskazuje
na zakorkowaną Puławską z Piaseczna i Al. Jerozolimskie w centrum, mniej na
Górczewską i Leszno.

Wygląda jednak na to, że pasażerowie najszybciej skorzystają z buspasa
wzdłuż Trasy AK - od stacji metra Marymont do wjazdu na most
Grota-Roweckiego. Tędy wraca z pracy wielu mieszkańców Bródna i Białołęki. -
Wychodziliśmy ten buspas po urzędach. Powstanie z boku, na teoretycznie
nieużywanej części jezdni. Wszystkie projekty są już zatwierdzone. Czekamy
tylko na lepszą pogodę, żeby można było wymalować znaki - zapowiada radny
Tumasz.

Najdłuższy z poprawkami

Kolejne pytanie dotyczyło nowej organizacji ruchu na Trasie Łazienkowskiej.
Tu opinie warszawiaków są już mniej przychylne. Tylko 22 proc. uważa, że
najnowszy buspas przyspieszył codzienne dojazdy. 18 proc. twierdzi, że nic
się nie zmieniło, 32 proc. narzeka, że korki tylko wzrosły. - Zadowoleni to
ci, którzy mieszkają w sąsiedztwie tego buspasa. Gdyby go wydłużyć na
Ochocie i o całą Ostrobramską, co zakładały pierwotne plany, liczba
sceptyków byłaby niższa - sądzi Wojciech Tumasz.

Wkrótce firma Aecom odda ratuszowi ekspertyzę, która wskaże, jak można
poprawić działanie tego buspasa. Urzędnicy nie mają pomysłu, jak poprawić
wyjazd z Gocławia. Wyruszające stamtąd autobusy, zanim dotrą do Trasy
Łazienkowskiej, muszą stać w korkach z innymi samochodami. Wicedyrektor
Zarządu Transportu Miejskiego Andrzej Franków przyznaje, że "pole do
działania jest niewielkie". Zmiany tras jego zdaniem wchodziłyby w grę tylko
wtedy, gdyby buspas objął też ul. Ostrobramską.

A na to się nie zanosi. Według miejskiego inżyniera ruchu buspas powinno się
wydłużyć, ale tylko od strony Ochoty. - Żeby autobusy jeździły płynniej,
mógłby się ciągnąć od Grójeckiej do Al. Jerozolimskich przy Dworcu
Zachodnim. Na razie ciężko byłoby go wydłużyć na prawym brzegu Wisły. Ul.
Ostrobramska ma przecież tylko dwa pasy do centrum - przypomina Janusz
Galas. Podkreśla poza tym, że koło powstającego węzła Trasy Siekierkowskiej
z ul. Marsa i Płowiecką przydałby się ogromny parking przesiadkowy. Kierowcy
spod Warszawy i z peryferyjnych dzielnic zostawialiby tam auta i przenosili
się do komunikacji miejskiej.

Według Janusza Galasa można też rozważyć likwidację buspasa na moście
Łazienkowskim. - To by znacznie ułatwiło wjazd na most z poprzecznych ulic,
np. z Wału Miedzeszyńskiego. Oczywiście miałoby to sens, jeśli nie
pogorszyłby się znacząco przejazd autobusów - zaznacza miejski inżynier
ruchu.

Data: 2010-01-04 02:13:02
Autor: mw
71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą k olejne
On Jan 4, 11:05 am, "Grzenio" <grzeg...@ankar.pl> wrote:
[...]
Hehe dobra reprezentatywna grupa, 71% podrużujących autobusami popiera
wydzielone pasy dla autobusów, zaskakujące... ;-)

Data: 2010-01-04 10:15:15
Autor: to
mw wrote:

Hehe dobra reprezentatywna grupa, 71% podrużujących autobusami popiera
wydzielone pasy dla autobusów, zaskakujące... ;-)

W myśl zasady "niech tkwią te ch...je w tych je...nych autach".

--
cokolwiek

Data: 2010-01-04 05:29:53
Autor: mw
On 4 Sty, 11:15, to <t...@abc.xyz> wrote:
mw wrote:
> Hehe dobra reprezentatywna grupa, 71% podrużujących autobusami popiera
> wydzielone pasy dla autobusów, zaskakujące... ;-)

W myśl zasady "niech tkwią te ch...je w tych je...nych autach".
Zupełny brak pomyślunku, jeszcze gorzej jest stać w lambo cabrio tuż
obok rur ikarusa w korku ;-).

Data: 2010-01-04 11:18:52
Autor: Tadeusz

Użytkownik "Grzenio" <> napisał w wiadomości ...

Na zlecenie "Gazety" sopocka pracownia PBS DGA odpytała przed Bożym
Narodzeniem 500-osobową reprezentatywną grupę dorosłych warszawiaków.

inteligentny człowiek cyferkami wszystko udowodni, a cytowanie dowcipu o statystykach uważam za zbędne :)

nie zdziwiłbym się gdyby się okazało że była to grupa reprezentatywna
ale dla uczestników komunikacji miejskiej :)

[...]

no i proszę - jednak nie jest tak różowo...

Według Janusza Galasa

o tym panu można poczytać w necie różne ciekawostki,
generalnie czego się nie dotknie to od razu problem...

Tadeusz

Data: 2010-01-04 11:27:23
Autor: bratPit[pr]
[...]

lol, "500-osobowa reprezentatywna grupa" tylko nie napisali reprezentatywna czego...
brat

Data: 2010-01-04 10:31:43
Autor: to
bratPit[pr] wrote:

lol, "500-osobowa reprezentatywna grupa" tylko nie napisali
reprezentatywna czego...

99% czytelników nie widzi róşnicy...

--
cokolwiek

Data: 2010-01-04 11:09:37
Autor: Massai
71 proc. jne
bratPit[pr] wrote:

> [...]

> warszawiaków.

lol, "500-osobowa reprezentatywna grupa" tylko nie napisali

Reprezentatywna dla pasażerów komunikacji miejskiej.

Swoją drogą, tylko 71 procent?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-01-04 12:14:11
Autor: bratPit[pr]
> [...]

reprezentatywna czego...  brat

Reprezentatywna dla pasażerów komunikacji miejskiej.

tja... to dowodzi że min. 29% po prostu nie rozumie pojęcia "buspas" ;-)
brat

Data: 2010-01-04 12:19:29
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-01-04, Massai <tsender@wp.pl> wrote:

lol, "500-osobowa reprezentatywna grupa" tylko nie napisali
reprezentatywna czego...  brat

Reprezentatywna dla pasażerów komunikacji miejskiej.

Swoją drogą, tylko 71 procent?

Biorąc pod uwagę, że po wprowadzeniu bus-pasa na Łazienkowskiej 32%
oceniło, że dojazd komunikacją się wydłużył i kolejne kilkanaście, które
nie zauważyło różnicy to i tak dużo...

Pzdr
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-01-04 14:04:23
Autor: ksoniek
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:hhsfqf$g6h$1inews.gazeta.pl...

[...]

pójdź na pierwszą lepszą uczelnię wyższą (oczywiście zapomnij o prywatnych) i posłuchaj pierwszego wykładu ze statystyki - wyjaśnią ci określenie reprezentatywna

http://powiatowa.info
http://nzozrodzina.org

Data: 2010-01-04 14:44:44
Autor: eManitou
Użytkownik "ksoniek" <ksoniek@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hhsp0u$q2a$1@inews.gazeta.pl...

pójdź na pierwszą lepszą uczelnię wyższą (oczywiście zapomnij o prywatnych) i posłuchaj pierwszego wykładu ze statystyki - wyjaśnią ci określenie reprezentatywna

Pomijając meandry akademickiego postrzegania świata autorzy nie napisali nic o metodzie pozyskania próby więc dywagacje n a ten temat są jak wróżenie z fusów zamkniętych w torebkę ekspresową. Czy wybrali 250 przechodniów i 250 kierowców  stojących w korku ? Czy wśród kierowców byli ci co stoją na TŁ czy np. tacy jak ja dla których buspas na TŁ w istotny sposób odkorkował Wał Miedzeszyński w okolicy rzeczonej TŁ tym samym skracając drogę do domu o 10 minut i jakie były proporcje dla obu tych grup ? Czy ... itp, itd...

Data: 2010-01-05 11:00:58
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-01-04, eManitou <e-manitou@_gazeta.pl> wrote:

[...]

Badania zostały zlecone przez instytucję mającą interes w rozbudowywaniu
buspasów...

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-01-05 13:11:51
Autor: kamil

"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message news:slrnhk63en.4au.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2010-01-04, eManitou <e-manitou@_gazeta.pl> wrote:

[...]

Czas spojrzec prawdzie w oczy - samochodow przybywa, mieszkancow miast tez, a drog w centrum nie ma juz gdzie budowac. Naprawde czasem do centrum mozna dojechac autobusem, korona z glowy nikomu nie spadnie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-05 14:43:27
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-01-05, kamil <kamil@spam.com> wrote:

Czas spojrzec prawdzie w oczy - samochodow przybywa, mieszkancow miast tez, a drog w centrum nie ma juz gdzie budowac. Naprawde czasem do centrum mozna dojechac autobusem, korona z glowy nikomu nie spadnie.

Nie tylko w centrum planują zrobić buspasy. Ja osobiście do centrum wolę
jeździć komunikacją i taksówkami.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-01-05 14:50:05
Autor: Grejon
kamil pisze:

Czas spojrzec prawdzie w oczy - samochodow przybywa, mieszkancow miast tez, a drog w centrum nie ma juz gdzie budowac. Naprawde czasem do centrum mozna dojechac autobusem, korona z glowy nikomu nie spadnie.

Po co budować drogi w centrum, jak można sporo ruchu z centrum wywalić na obwodnicę?

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2010-01-05 13:55:49
Autor: kamil

"Grejon" <grejon83@gazeta.pl> wrote in message news:hhvg2e$h6j$1inews.gazeta.pl...
kamil pisze:

[...]

Bo wiekszosc ludzi dojezdza do pracy/szkoly/na zakupy do centrum, nie na obwodnice.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-05 15:20:35
Autor: Grejon
kamil pisze:

Bo wiekszosc ludzi dojezdza do pracy/szkoly/na zakupy do centrum, nie na obwodnice.

Ale i tak zostają ci, którzy przez centrum tylko przejeżdżają. Zresztą jak ktoś na zakupy przyjeżdża do centrum to go za ChRL do KM nie nakłonisz...

Pozdrawiam
Kamil

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2010-01-05 14:32:04
Autor: kamil

"Grejon" <grejon83@gazeta.pl> wrote in message news:hhvhrk$onj$1inews.gazeta.pl...
kamil pisze:

[...]

Najwiekszy problem to sa 1-2 godziny rano i wieczorem, kiedy wszyscy dopracy czy szkoly jada i z niej wracaja. To ze ktos sobie przed spaniem zakupy w Tesco robi, to juz akurat niewielkie zmartwienie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-05 15:36:27
Autor: Grejon
kamil pisze:

Najwiekszy problem to sa 1-2 godziny rano i wieczorem, kiedy wszyscy dopracy czy szkoly jada i z niej wracaja. To ze ktos sobie przed spaniem zakupy w Tesco robi, to juz akurat niewielkie zmartwienie.

Wiem, ale IMO lepiej by było nie 1-2 godziny, a 0,5-1 godziny. A to można osiągnąć m.in. przez wywalenie tranzytu na zewnątrz i poprawienie komunikacji z "peryferiami".

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2010-01-05 14:39:42
Autor: kamil

"Grejon" <grejon83@gazeta.pl> wrote in message news:hhvipb$s88$1inews.gazeta.pl...
kamil pisze:

[...]

Nie wiem, jak wygladaja obwodnice Warszawy, wiec moze faktycznie tutaj tez jest problem.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-01-05 15:42:40
Autor: Grejon
kamil pisze:

Nie wiem, jak wygladaja obwodnice Warszawy, wiec moze faktycznie tutaj tez jest problem.

Krótko mówiąc - nie ma ich.

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi

Data: 2010-01-05 15:51:04
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-01-05, Grejon <grejon83@gazeta.pl> wrote:

[...]

Oraz poprawienie komunikacji pomiędzy pozostałymi dzielnicami.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-01-07 12:17:19
Autor: PH
eManitou pisze:
[...]

Przecież napisali, że "reprezentatywna". To o czym piszesz to nawet chba z definicji: próba niereprezentatywna.

--
PH

Data: 2010-01-04 12:37:07
Autor: Agent 0700
71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kole jne
Na nic głośne protesty kierowców,

I dobrze, kierowcy i tak i tak będą stali w korkach  a tak komu się śpieszy to autobusem lub tramwajem sobie pojedzie.

Dla kierowców ile by pasów nie dać to i tak będzie za mało. Zbiorkom powinien jeździć jak najsprawniej. bo jak i Zbiorkom zablokować w korkach to już nikt nigdzie nie zdąży.

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2010-01-04 12:44:04
Autor: J.F.
71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kole jne
Użytkownik "Agent 0700" <komar69@wp.pl> napisał w
[...]

Ale nawet rozsadnie patrzac to bym sie wsciekl gdybym stal w dlugim korku bo zwezili z 3 do 2 pasow, czy z 2 do 1, tylko po to zeby tym pustym raz na 15 minut przejechal autobus ..

A nawiasem mowiac to sterujac swiatlami mozna zakorkowac centrum lub wyrzucic korek na peryferia ..

J.

Data: 2010-01-04 12:46:36
Autor: MarcinJM
Agent 0700 pisze:
[...]

A nie jest tak, ze mozliwosci masowego tansportu naziemnego zostaly wyczerpane?
Albo trzeba sie wbic pod ziemie, albo wzniesc nad nia. Co ciekawsze wiele miast na swiecie doszlo do takiego wniosku i zamiast kopac sie z koniem, kopia tunele, wznosza wiadukty wlasnie dla zbiorkomu.

Ale oni zapewne sie myla. W wawie jak 1 buspas bedzie za malo, to za pomoca pedzla zrobi sie 2 lub 3 i nazwie sie to "rozwojem infrastruktury komunikacyjnej" i wreczy sie nagrody dzielnym budowniczym.

MarcinJM

Data: 2010-01-04 13:51:23
Autor: J.F.
71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kole jne
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał
A nie jest tak, ze mozliwosci masowego tansportu naziemnego zostaly wyczerpane?

Raczej nie. Przez skrzyzowanie moga co ~2 minuty przejechac dwa autobusy i dwa tramwaje, a nawet wiecej, o ile nie maja przystanku.

Co razem daje 15-25 tys pasazerow/h. Jedna droga.
Patrzac na zageszczenie drog to na srednie miasta powinno wystarczyc, na naprawde duze nie wystarczy, a Warszawa gdzies po srodku.

No ale 50 tys kibicow na mecz tak nie dojedzie, trzeba sie posluzyc pociagiem, a ten wymaga wydzielonej trasy.

Choc w zasadzie autobusy bez przystankow po drodze moglyby i te 50 tys zabrac ..

Ale oni zapewne sie myla. W wawie jak 1 buspas bedzie za malo, to za pomoca pedzla zrobi sie 2 lub 3 i nazwie sie to "rozwojem infrastruktury komunikacyjnej" i wreczy sie nagrody dzielnym budowniczym.

Jakby w slad za tym poszla odpowiednia inwestycja w tabor, zeby faktycznie co 2 minuty cos tym pasem jechalo, to kto wie ..

J.

Data: 2010-01-04 13:54:37
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hhso7v$h7l$1news.onet.pl...
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał
A nie jest tak, ze mozliwosci masowego tansportu naziemnego zostaly wyczerpane?

Raczej nie. Przez skrzyzowanie moga co ~2 minuty przejechac dwa autobusy i dwa tramwaje,

A gdzie reszta, normalny ruch pojazdów?

Data: 2010-01-04 14:23:52
Autor: Wojtekk

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hhsoej$hso$1news.onet.pl...
[...]

Na pozostałych pasach ruchu.
Do dwóch autobusów na jeden cykl świateł z nadwyżką wystarczy jeden buspas.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-04 14:26:15
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wojtekk" <usun_kreski-w-o-j-k-o-s@wp.pl> napisał w wiadomości news:hhsq3p$iul$1srv.cyf-kr.edu.pl...

[...]

To już się robi ruch nienormalny, bo zmniejszony o 1/3 lub 1/2.

Data: 2010-01-04 14:36:20
Autor: Wojtekk

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hhsq9u$nhp$1news.onet.pl...

A gdzie reszta, normalny ruch pojazdów?
Na pozostałych pasach ruchu.

To już się robi ruch nienormalny, bo zmniejszony o 1/3 lub 1/2.
Jeden autobus przegubowy to średnio około 80 osób (w godzinach szczytu więcej, wieczorem mniej). Patrząc na zapełnienie samochodów osobowych odpowiada to co najmniej 40 somochodom osobowym.
Na ruchliwej ulicy na jednej zmianie swiateł jednym pasem przejeżdża do 30 samochodów.
Tak więc ułatwiając ruch autobusom zwiększa się przepustowość skrzyżowania (ilość osób/godzinę).

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-04 14:50:45
Autor: Cavallino
[...]

No i?
Kierowcy w Warszawie mają z tego tytułu tańsze paliwo, że muszą jeździć MPK?

Data: 2010-01-04 16:07:09
Autor: Wojtekk
[...]

Nie muszą płacić za paliwo. Kupują bilet miesięczny, co jest tańsze od paliwa.
Ci co muszą jchać autem mają więcej miejsca na drodze, bo część osób pojechała autobusem.
Jak widać wszyscy powinni być zadowoleni. Problem jest tylko w ustawieniu odpowiednich proporcji transportu publicznego do prywatnego.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-04 18:48:19
Autor: J.F.
[...]

Razem z nimi. Przez cykl swiatel na skrzyzowaniu przejedzie wiele pojazdow, tylko co z tego, jesli potem nie maja sie gdzie zatrzymac.
Przystanek na dwa autobusy czy tramwaje jest jeszcze wyobrazalny.

J.

Data: 2010-01-04 14:08:49
Autor: ksoniek
Użytkownik "Agent 0700" <komar69@wp.pl> napisał w wiadomości news:hhsjt8$439$1inews.gazeta.pl...
[...]

Prosta rzecz - patrzcie na kraje zachodnie gdzie wprowadzono zakaz wjazdu do centrum i komunikacje (szybką) wokół ale do tego też potrzebe są parkingi wielopoziomowe które pozwolą podjechać z peryferii pod miasto, zaprkować i pojechać autobusem

http://powiatowa.info
http://nzozrodzina.org

Data: 2010-01-04 13:21:07
Autor: Jacek
Grzenio pisze:
[...]

Czy nie powinno sie odliczac z mojego podatku zawartego w paliwie kwot za utrzymanie tych fragmentow jezdni ktore sa buspasami, po ktorych nie moge przeciez jezdzic?
Wydaje mi sie, ze koszta utrzymania tych nawierzchni powinni ponosic "w biletach" pasazerowi autobusow.

Data: 2010-01-04 14:10:07
Autor: ksoniek
[...]

na jakiej podstawie? a jak ktoś z "wioski" przyjedzie to kto ma płacić z ten bus-pas?

http://powiatowa.info
http://nzozrodzina.org

Data: 2010-01-04 14:12:42
Autor: Jacek
ksoniek pisze:
[...]

a na jakiej podstawie ja mam placic za cos czego nie uzywam?

a jak ktoś z "wioski" przyjedzie to kto ma płacić z ten bus-pas?

a co to za roznica z wioski czy nie?
kto nie jezdzi tamtendy ten nie placi

Data: 2010-01-04 14:17:02
Autor: Cavallino
Użytkownik "ksoniek" <ksoniek@interia.pl> napisał w wiadomości news:hhspbn$rfa$1inews.gazeta.pl...
[...]

A na jakiej podstawie zabrano część ogólnodostępnej drogi?

a jak ktoś z "wioski" przyjedzie to kto ma płacić z ten bus-pas?

"W biletach".

Data: 2010-01-04 14:40:19
Autor: Wojtekk

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hhspqd$m0k$1news.onet.pl...

A na jakiej podstawie zabrano część ogólnodostępnej drogi?
Dalej jest ogólnodostępna. Wsiadasz do autobusu jak chcesz i korzystasz z niej.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-04 14:51:48
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wojtekk" <usun_kreski-w-o-j-k-o-s@wp.pl> napisał w wiadomości news:hhsr2l$lkg$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hhspqd$m0k$1news.onet.pl...

A na jakiej podstawie zabrano część ogólnodostępnej drogi?
Dalej jest ogólnodostępna. Wsiadasz do autobusu

Przestaniesz bredzić nie na temat?
Idź z tymi dyrdymałami na jakieś ekoforum.

Data: 2010-01-04 16:15:57
Autor: Wojtekk

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hhsrpr$sf1$1news.onet.pl...

Przestaniesz bredzić nie na temat?
Idź z tymi dyrdymałami na jakieś ekoforum.

Z ekologią to nie ma nic wspólnego. Chodzi mi tylko o spojrzenie na problem komunikacji w mieście jako transport ludzi, nie samochodów. Transport ten ma być jak najbardziej efektywny. Samochód jest tylko jednym ze sposobów transportu, nie zawsze tym najefektywniejszym.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-04 16:22:09
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wojtekk" <usun_kreski-w-o-j-k-o-s@wp.pl> napisał w wiadomości news:hht0ls$rmp$1srv.cyf-kr.edu.pl...

[...]

To idź z tym na grupę o transporcie.

Data: 2010-01-04 16:30:42
Autor: Wojtekk

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hht137$alp$1news.onet.pl...

To idź z tym na grupę o transporcie.

Skoro nie pasuje ci temat watku, to po co bierzesz w nim udział?

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-04 16:32:41
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wojtekk" <usun_kreski-w-o-j-k-o-s@wp.pl> napisał w wiadomości news:hht1hh$se8$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hht137$alp$1news.onet.pl...

To idź z tym na grupę o transporcie.

Skoro nie pasuje ci temat watku, to po co bierzesz w nim udział?

Temat mi pasuje.
Fajnie pokazuje głupotę naszych drogowców.
Za to wciskanie kitu o lepszości zbiorkomów już nie bardzo.

Data: 2010-01-04 16:53:55
Autor: Wojtekk

Temat mi pasuje.
Fajnie pokazuje głupotę naszych drogowców.
Za to wciskanie kitu o lepszości zbiorkomów już nie bardzo.
Co to znaczy lepszość? Tu nie ma jednowymiarowego kryterium.
Jest czas przejazdu, przepustowość, koszt przejazdu, koszt infrastruktury, wygoda, wpływ na otoczenie, i pewnie jeszcze wiele innych kryteriów by sie zanalazło.
Dla podrużujących na pierwszym miejscu będzie dla jednych czas i komfort dla innych cena. Dla planistów pewnie pozostałe kryteria.

Żadne duże nowoczesne miasto na świecie nie zbudowało takiej infrastruktury drogowej, aby drogi
wytrzymały indywidualny transport samochodowy bez komunikacji zbiorowej. Żadne miasto również nie
wybudowało na tyle gęstej sieci metra, aby autobusy były niepotrzebne.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-04 17:10:56
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wojtekk" <usun_kreski-w-o-j-k-o-s@wp.pl> napisał w wiadomości news:hht2t2$tio$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości

Temat mi pasuje.
Fajnie pokazuje głupotę naszych drogowców.
Za to wciskanie kitu o lepszości zbiorkomów już nie bardzo.
Co to znaczy lepszość?

Jakoś musiałem nazwać to co uprawiasz.

Dla podrużujących na pierwszym miejscu będzie dla jednych czas i komfort dla innych cena. Dla planistów pewnie pozostałe kryteria.

No właśnie - a to nie jest grupa o podróżach autobusami, czy też o dylematach planistów.

[...]

Ja nawet nie neguję tego co piszesz, w większości masz pewnie rację, stwierdzam tylko że pomyliłeś adresy.

Data: 2010-01-05 12:44:29
Autor: Jakub Witkowski
Cavallino pisze:

No właśnie - a to nie jest grupa o podróżach autobusami

A niby czemu nie? Autobus też samochód.
Przecież to wcale nie jest p.m.s.osobowe :)
Fani Jelczy, Ikarusów, Solarisów - welcome!

Data: 2010-01-05 12:46:04
Autor: Cavallino
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:hhv8mt$2e5e$1news2.ipartners.pl...
Cavallino pisze:

No właśnie - a to nie jest grupa o podróżach autobusami

A niby czemu nie? Autobus też samochód.

Wyznania kierowców może i są tg, ale już wrażenia pasażerów zdecydowanioe ntg.

Data: 2010-01-05 13:02:31
Autor: Mariusz Chwalba
71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będ ą kolejne
On Tue, 05 Jan 2010 12:46:04 +0100, Cavallino  <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

[...]
A niby czemu nie? Autobus też samochód.

Wyznania kierowców może i są tg, ale już wrażenia pasażerów  zdecydowanioe ntg.

Brief: "Samochod nie tylko zza kolka." :P

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-01-05 13:13:34
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net> napisał w wiadomości news:

Wyznania kierowców może i są tg, ale już wrażenia pasażerów zdecydowanioe ntg.

Brief: "Samochod nie tylko zza kolka." :P

A gdzie wyczytałeś, że chodzi o wrażenia o samochodzie?

Data: 2010-01-05 13:02:45
Autor: Jakub Witkowski
Cavallino pisze:

No właśnie - a to nie jest grupa o podróżach autobusami

A niby czemu nie? Autobus też samochód.

Wyznania kierowców może i są tg, ale już wrażenia pasażerów zdecydowanioe ntg.

Pasażerom osobówek też dziękujemy za opinie?

Data: 2010-01-05 13:14:16
Autor: Cavallino
71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kole jne
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:

Pasażerom osobówek też dziękujemy za opinie?

O jeżdżeniu MPK, PKS i PKP?
Zdecydowanie.

Data: 2010-01-05 14:07:00
Autor: Jakub Witkowski
Cavallino pisze:
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:

Pasażerom osobówek też dziękujemy za opinie?

O jeżdżeniu MPK, PKS i PKP?
Zdecydowanie.

A pasażerom osobówek o jeżdżeniu osobowymi?

Data: 2010-01-05 14:08:58
Autor: Cavallino
[...]

Jeśli clou dotyczy samochodów, a nie komunikacji jako takiej, to nie widzę przeciwskazań.

Data: 2010-01-05 10:38:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
Hello Wojtekk,

To idź z tym na grupę o transporcie.
Skoro nie pasuje ci temat watku, to po co bierzesz w nim udział?

Skoro nie pasują ci samochody, to po co włazisz na p.m.s.?

--
Best regards,

Data: 2010-01-05 12:50:12
Autor: Wojtekk
71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kole jne

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości news:1049356104.20100105103800pik-net.pl...
Hello Wojtekk,

To idź z tym na grupę o transporcie.
Skoro nie pasuje ci temat watku, to po co bierzesz w nim udział?

Skoro nie pasują ci samochody, to po co włazisz na p.m.s.?
Może jednak pasują. A temat wpływu rozwiązań komunikacyjnych na ruch jak najbardziej odpowiada tematyce samochodowej.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-01-04 14:50:10
Autor: Eli
71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kole jne
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hhspqd$m0k$1news.onet.pl...

A na jakiej podstawie zabrano część ogólnodostępnej drogi?

Jest nawet bardziej ogólnodostępna niż była, bo autem nie każdy może jechać, a autobusem tak. ;)

--
pzdr, Eli

Data: 2010-01-04 19:26:30
Autor: Massai
71 proc. jne
Eli wrote:

> [...]

> A na jakiej podstawie zabrano część ogólnodostępnej drogi?

Jest nawet bardziej ogólnodostępna niż była, bo autem nie każdy może

No, ten co jedzie autobusem, raczej podatku drogowego, akcyzy i reszty
nie płaci...

Bo z paliwa które spalają autobusy, to by nawet ścieżki rowerowej się
nie zbudowało...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-01-04 22:18:54
Autor: Eli
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:hhtfd6$218$1inews.gazeta.pl...

No, ten co jedzie autobusem, raczej podatku drogowego, akcyzy i reszty
nie płaci...

Jakiej reszty? Tylko podatek drogowy jest na budowę dróg. No chyba że uważasz iż należy za akcyzę z wódy rozbubudowywać gorzelnie. :D

Bo z paliwa które spalają autobusy, to by nawet ścieżki rowerowej się
nie zbudowało...

Nie szkodzi. Samochody nie utrzymują całego świata. Im ich mniej, tym mniej dróg i parkingów budować trzeba. I nieporównywalnie szybciej by się podróżowało po miastach bez samochodów, tylko z MPK. Ja bym swojego chętnie złomował, gdyby na trasach na których jeżdżę była rozsądna alternatywa. :(

--
pzdr, Eli

Data: 2010-01-05 08:54:13
Autor: Massai
71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą ko=?iso-8859- 2?Q?le=3D=3Fiso-8859-2=3FQ=3Fjne=3F=3D? =
Eli wrote:

> [...]

Jakiej reszty? Tylko podatek drogowy jest na budowę dróg. No chyba że
uważasz iż należy za akcyzę z wódy rozbubudowywać gorzelnie. :D

Akcyza na wódę to mechanizm ograniczania dostępności. Powinna iść na
walkę z alkoholizmem ;-)

A akcyza w paliwie - to czysty podatek od luksusu. Jak już się pobiera
ją w takiej wysokości, to powinna iść na potrzeby tych co ją płacą.
Czyli na drogi.

> Bo z paliwa które spalają autobusy, to by nawet ścieżki rowerowej
> się nie zbudowało...

Nie szkodzi. Samochody nie utrzymują całego świata. Im ich mniej, tym
mniej dróg i parkingów budować trzeba.

Jak nie jak tak. Jednym z podstawowych elementów wpływających na rozwój
gospodarczy danego regionu, to dobra sieć drogowa...

I nieporównywalnie szybciej by
się podróżowało po miastach bez samochodów, tylko z MPK.

Ciekawe jak, jakby nie było wpływów z paliwa. Po czym te autobusy by
jeździły? Po drogach gruntowych?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-01-05 11:52:11
Autor: Eli
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:hhuunl$9rp$1inews.gazeta.pl...

[...]

Albo rozbudowa gorzelni i rozbudowa dróg, albo walka z alkoholizmem i na przykład usuwanie skutków wypadków, tudzież ściganie piratów drogowych. Każdy kij ma dwa końce. ;)

[...]

Rozwój regionu - oczywiście że tak, absolutnie masz rację, ale miastu nadmiar samochodów szkodzi. Nie mogą wszyscy nimi jeździć, bo pod drogi i parkingi trzeba by było zburzyć połowę domów. ;) Teraz nawet połowa ludzi nie ma, a już są korki, które znacznie wydłużają czas dojazdu gdziekolwiek (no i to parkowanie na chodnikach, trawnikach i gdzie popadnie - takich ludzi powinno się rozstrzeliwać). W Niemcowni już wiele lat temu wyliczyli sobie, że utrzymywanie komunikacji miejskiej z budżetu miasta to najmniejsze zło, nawet chyba gdzieś miałem tytuły i autorów tych opracowań gdybyś chciał. A tak w ogóle to najlepszy jest tramwaj, autobusy też nieraz mnie wkurzają... ;)

No a za miastem to już często nie ma wyjścia, ja np. jeżdżę do narzeczonej na trasie, na której zwinięto ruch pociągów pasażerskich, PKS chyba nigdy nie istniał, busiarze to piraci i strach do nich wsiadać, a na rowerze to wiadomo - jak ciemno albo pada to już nieprzyjemnie się jedzie. No i w takiej sytuacji niestety muszę autem... Zresztą stąd się znalazłem na tej grupie, bo skoro już jeżdżę to chcę to robić w miarę świadomie. ;)

--
pzdr, Eli

Data: 2010-01-05 12:36:51
Autor: Jakub Witkowski
Eli pisze:
[...]

Ja zaś proponuję zapobieganie alkoholizmowi oraz przyczynom wypadków.
A wśród tych ostatnich najważniejsze są dobre drogi :)

Data: 2010-01-05 14:29:03
Autor: Eli
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:hhv88j$2drj$1news2.ipartners.pl...

Ja zaś proponuję zapobieganie alkoholizmowi oraz przyczynom wypadków.
A wśród tych ostatnich najważniejsze są dobre drogi :)

A to akurat IMHO nieprawda, bo jeszcze ważniejsi są dobrzy kierowcy - a tych akurat w Polsce jak na lekarstwo. Ale nie ciągnę tego tematu. ;)

--
pzdr, Eli

Data: 2010-01-05 14:47:49
Autor: Cavallino
Użytkownik "Eli" <elizeo43_okantdupypotlucspam_@wp.pl> napisał w wiadomości news:hhver0$dmc$1inews.gazeta.pl...
[...]

A to akurat IMHO nieprawda

Bzdury.

Data: 2010-01-05 19:10:53
Autor: Eli
71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kole jne
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hhvfuc$75g$1news.onet.pl...

Bzdury.

Nie.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-01-04 16:40:52
Autor: wt
[...]

Kiedyś wprowadzono nakaz wsiadania przodem i wysiadania tyłem, czy jakoś tak. Też popierało to dziwadło 71 procent jak nie więcej. Ale mało kto przestrzegał. Proste przeliczenie wykazywało na nieefektywny taki sposób wsiadania i wysiadania. Podobnie buspas, zajmuje pas do skrętu. Jak najbardziej jest prawo do wpuszczania wszelkich pojazdów publicznych "przystankowych". Ale czy to kto liczy. Nie tak znowu dawno ktoś w przypływie intleligencji zrobił przystanek przed jednym z hoteli. Pewnie mu się przywidziało, że do hotelu to się komunikacją miejską jeździ...

Data: 2010-01-06 11:47:05
Autor: Jacekj
71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne

Data: 2010-01-07 04:47:21
Autor: mAro
71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą k olejne
On Jan 4, 11:05 am, "Grzenio" <grzeg...@ankar.pl> wrote:
w sumie, to ja do roboty chodz piechotk wi c nie mam zdania ale...
grzenio

Dokładnie :)
Ale cóż, nie każdy sobie może na to pozwolić. Większość jednak uważa,
że ich kariera toczy się dobrym torem jeżeli mają prace w korporacji
na domaniewskiej, autko służbowe, mieszkanie z 30 letnim kredytem w
Wawrze, na Białołęce, Wilanowie, Zaciszu...., zakupy tylko w Almie i
PiP to "robie to co trzeba i nie zgadzam się na kompromisy dla
hołoty".

Ale tacy też są potrzebni, ktoś na nas musi pracować :)

Pozdrawiam

71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne