720x576 a 704x576

Data: 2010-05-11 15:55:25
Autor: yabba
720x576 a 704x576
Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4be9252b$0$17088$65785112news.neostrada.pl...
Witam.
Pytanie bardziej z TV przemysłowej.
Często spotkac można w opisie jednych rejestratorów 720x576 a w innych 704x576. Czy rzeczywiście te rejestratory z 720x576 nagrywają z taką ilością lini - 720? Jesli tak, to czy po podaniu tak nagranego sygnału na TV albo monitor przypadkiem obraz nie zostanie i tak obcięty do 704?

Linii jest zawsze 576.
704 i 720 to rozdzielczość pozioma.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2010-05-12 08:54:01
Autor: marko1a
720x576 a 704x576
Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w wiadomości news:hsbnjm$fg2$1inews.gazeta.pl...
[...]

Oczywiście masz rację że linii poziomych jest 576 ale są złożone z 720 albo 704 punktów. A mnie chodziło o linie pionowe (szkoda że nie dopisałem zadając pytanie i przyjąłeś domyślnie poziome) które mają te 576 punktów a może tych lini być 720 albo 704.

Marek

Data: 2010-05-12 17:51:33
Autor: J.F.
720x576 a 704x576
[...]

Przy analogowej TV pojecie pionowej linii jest bardzo nieprecyzyjne.
Sygnal zasadniczo nie ma nic takiego, stare kamery lampowe tez nie, kamery polprzewodnikowe to ile tam producentowi wypadnie itd.

Dodatkowo w PAL masz 283.75 cykli podnosnej koloru w jednej linii, z czego tylko czesc widoczna - i nawet nie bardzo wiadomo ile dokladnie.
Czyli tak juz powyzej 500 pikseli w poziomie to jest troche palcemna wodzie pisane.

Z proporcji 4:3 wychodzi ze dla 576 linii poziomych potrzeba 768 pionowych - ale znow analogowa TV nie potrzebuje kwadratowych pikseli

J.

720x576 a 704x576