Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   737 MAX

737 MAX

Data: 2019-10-21 17:01:31
Autor: J.F.
737 MAX
https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/boeing-wiedział-o-błędach-modelu-737-max-firma-kłamała-w-procesie-certyfikacji/ar-AAJ6O1f

Boeing przyznaje, że informacje o tym, że błędy systemu MCAS występowały także podczas lotów w symulatorze, są prawdziwe. Były one bezpośrednią przyczyną katastrof w Indonezji i Etiopii, Firma zbagatelizowała jednak niebezpieczne sygnały, sądząc, że jest to błąd wynikający z awarii symulatora. Piloci, którzy wykonywali loty testowe w maszynie, twierdzą, że błąd, występował od czasu do czasu również podczas ich pracy. Miało to miejsce w 2016 roku, jeszcze zanim Boeingi 737 Max zostały włączone do służby w liniach lotniczych. Zachodzi podejrzenie, że firma zataiła te informacje w procesie certyfikacji maszyn. "

A tak swoja droga ... na ile taki symulator dobrze symuluje ?
Przeciez robi tylko to, do czego sam zostal zaprogramowany.

No ale mimo tego mozna przypadkiem wywolac warunki w ktorych "komputer sie pomyli", za to np raczej sie nie ustali, ze w jakiejs pozycji aerodynamika wyprawia cuda ...

J.

Data: 2019-10-21 15:01:29
Autor: Bruno
737 MAX
W dniu poniedziałek, 21 października 2019 17:04:20 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/boeing-wiedział-o-błędach-modelu-737-max-firma-kłamała-w-procesie-certyfikacji/ar-AAJ6O1f

>Boeing przyznaje, że informacje o tym, że błędy systemu MCAS >występowały także podczas lotów w symulatorze, są prawdziwe. Były one >bezpośrednią przyczyną katastrof w Indonezji i Etiopii, Firma >zbagatelizowała jednak niebezpieczne sygnały, sądząc, że jest to błąd >wynikający z awarii symulatora. Piloci, którzy wykonywali loty >testowe w maszynie, twierdzą, że błąd, występował od czasu do czasu >również podczas ich pracy. Miało to miejsce w 2016 roku, jeszcze >zanim Boeingi 737 Max zostały włączone do służby w liniach >lotniczych. Zachodzi podejrzenie, że firma zataiła te informacje w >procesie certyfikacji maszyn. "

A tak swoja droga ... na ile taki symulator dobrze symuluje ?
Przeciez robi tylko to, do czego sam zostal zaprogramowany.

No ale mimo tego mozna przypadkiem wywolac warunki w ktorych "komputer sie pomyli", za to np raczej sie nie ustali, ze w jakiejs pozycji aerodynamika wyprawia cuda ...

OIDP to jednym z powodów przeciągania sie nowej certyfikacji jest problem z symulatorami, które nie zachowują się tak jak prawdziwy samolot. I dobrze pamiętam: http://symulatory.net.pl/art,159,boeing-737-max-znaleziono-bledy-w-oprogramowaniu-symulatora

Jeśli teraz wyjdzie, że zamiast naprawiać MAXa, "naprawili" symulator...

Tak,wiem. "Zbyt duży by upaść."

--
Bruno

Data: 2019-10-22 12:12:54
Autor: J.F.
737 MAX
Użytkownik "Bruno"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ece9009c-0af5-421d-89dd-9b6a77427442@googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 21 października 2019 17:04:20 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/boeing-wiedział-o-błędach-modelu-737-max-firma-kłamała-w-procesie-certyfikacji/ar-AAJ6O1f

A tak swoja droga ... na ile taki symulator dobrze symuluje ?
Przeciez robi tylko to, do czego sam zostal zaprogramowany.

No ale mimo tego mozna przypadkiem wywolac warunki w ktorych "komputer
sie pomyli", za to np raczej sie nie ustali, ze w jakiejs pozycji
aerodynamika wyprawia cuda ...

OIDP to jednym z powodów przeciągania sie nowej certyfikacji jest problem z symulatorami, które nie zachowują się tak jak prawdziwy samolot.
I dobrze pamiętam: http://symulatory.net.pl/art,159,boeing-737-max-znaleziono-bledy-w-oprogramowaniu-symulatora

Ale czytasz - ze to jakis malo istotny element.

Jeśli teraz wyjdzie, że zamiast naprawiać MAXa, "naprawili" symulator...
Tak,wiem. "Zbyt duży by upaść."

Jest w tym pierwszym artykule
"Piloci testowi przeprowadzili 120 lotów testowych z nową wersją oprogramowania.
Jak powiedział Muilenburg, podczas 203 godzin w powietrzu, piloci upewnili się, że nowe oprogramowanie jest wolne od błędów i samoloty modeli 737 Max są bezpieczne. "

miejmy nadzieje, ze "w powietrzu" nie znaczy "w symulatorze" ...

J.

Data: 2019-10-22 08:02:10
Autor: Bruno
737 MAX
W dniu wtorek, 22 października 2019 12:15:45 UTC+2 użytkownik J.F.. napisał:
Użytkownik "Bruno"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ece9009c-0af5-421d-89dd-9b6a77427442@googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 21 października 2019 17:04:20 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/boeing-wiedział-o-błędach-modelu-737-max-firma-kłamała-w-procesie-certyfikacji/ar-AAJ6O1f
>
>> A tak swoja droga ... na ile taki symulator dobrze symuluje ?
>> Przeciez robi tylko to, do czego sam zostal zaprogramowany.
>
>> No ale mimo tego mozna przypadkiem wywolac warunki w ktorych >> "komputer
>> sie pomyli", za to np raczej sie nie ustali, ze w jakiejs pozycji
>> aerodynamika wyprawia cuda ...
>
>OIDP to jednym z powodów przeciągania sie nowej certyfikacji jest >problem z symulatorami, które nie zachowują się tak jak prawdziwy >samolot.
>I dobrze pamiętam: >http://symulatory.net.pl/art,159,boeing-737-max-znaleziono-bledy-w-oprogramowaniu-symulatora

Ale czytasz - ze to jakis malo istotny element.

>Jeśli teraz wyjdzie, że zamiast naprawiać MAXa, "naprawili" >symulator...
>Tak,wiem. "Zbyt duży by upaść."

Jest w tym pierwszym artykule
"Piloci testowi przeprowadzili 120 lotów testowych z nową wersją oprogramowania.
Jak powiedział Muilenburg, podczas 203 godzin w powietrzu, piloci upewnili się, że nowe oprogramowanie jest wolne od błędów i samoloty modeli 737 Max są bezpieczne. "

miejmy nadzieje, ze "w powietrzu" nie znaczy "w symulatorze" ...

Miejmy nadzieję, że po takiej wtopie sparwdzili i tu i tu.

--
Bruno

Data: 2019-10-25 13:37:45
Autor: ąćęłńóśźż
737 MAX
Lion Air crash report from Indonesia blames Boeing 737 Max design flaws and other factors:
www.cbsnews.com/news/lion-air-crash-report-indonesia-today-boeing-737-max-doomed-design-flaws-training-maintenance-2019-10-25/

Data: 2019-10-25 11:51:53
Autor: Marcin Debowski
737 MAX
On 2019-10-25, ąćęłńóśźż <a@e.pl> wrote:
Lion Air crash report from Indonesia blames Boeing 737 Max design flaws and other factors:
www.cbsnews.com/news/lion-air-crash-report-indonesia-today-boeing-737-max-doomed-design-flaws-training-maintenance-2019-10-25/

The Indonesian report followed another last month from U.S. federal accident investigators who concluded that Boeing and the Federal Aviation Administration underestimated how a blizzard of visual and auditory warnings would slow pilots' ability to respond quickly enough to avert crashes.

Chyba tylko to w miarę nowe?

--
Marcin

Data: 2019-11-10 04:18:49
Autor: mrbluesky.pl
737 MAX

737 MAX

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona