737 Max na firmowym parkingu boeinga

Data: 2019-06-25 11:58:35
Autor: Bruno
737 Max na firmowym parkingu boeinga
https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/boeing-737-max-samoloty-zajmuja-miejsca-na-firmowym-parkingu/zsrz1x9.amp

Nieodebrane samoloty zapełniły już place przed halami produkcyjnymi. Kolejne parkują na firmowym parkingu. Według ostatnich doniesień 737 Max wrócą na niebo najwcześniej pod koniec roku.

--
Vruno

Data: 2019-06-25 23:42:12
Autor: J.F.
Dnia Tue, 25 Jun 2019 11:58:35 -0700 (PDT), Bruno napisał(a):
[...]

Usterka jest trudniejsza do usuniecia niz se wydaje, czy tym razem
urzad certyfikuje wszystko starannie i przepisowo ?

J.

Data: 2019-06-26 04:42:04
Autor: Bruno
W dniu wtorek, 25 czerwca 2019 23:42:29 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Usterka jest trudniejsza do usuniecia niz se wydaje, czy tym razem
urzad certyfikuje wszystko starannie i przepisowo ?

Chyba i jedno i drugie. Czujniki kąta natarcia są zawodne, a nikt teraz nie podpisze się w ciemno pod aktualizacją oprogramowania jako rozwiązaniem problemu.

--
Bruno

Data: 2019-06-27 08:08:33
Autor: Bruno
> [...]

Usterka jest trudniejsza do usuniecia niz se wydaje, czy tym razem
urzad certyfikuje wszystko starannie i przepisowo ?

"Amerykańska Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) odkryła - jak pisze agencja Reuters - nowe problemy z 737 MAX. Okazało się bowiem, że podczas testów nowego oprogramowania maszyny na symulatorach znów pojawiły się problemy z MCAS. Eksperci, którzy celowo starali się wywołać uruchomienie tego systemu na symulatorach lotu, zauważyli, że w pewnych warunkach pojawia się "niekontrolowane nurkowanie" maszyny, a system stabilizacyjny potrzebuje zbyt wiele czasu, by prawidłowo zadziałać.
(...)
Na razie - jak informuje Reuters - nie wiadomo, czy nowy błąd da się naprawić jedynie poprawką oprogramowania, czy też potrzebny jest montaż specjalnego procesora. Jeśli zaś okaże się, że trzeba będzie zamontować nowe układy, to przygotowanie maszyny do lotu certyfikującego zajmie dużo więcej czasu, niż napisanie i stworzenie poprawki do systemu operacyjnego. Pewne jest natomiast jedno - Boeing może zapomnieć o swoich planach, by lot, po którym na nowo 737 MAX dostanie certyfikat zezwalający na loty z pasażerami na pokładzie, odbył się - jak planowano - 8 lipca."

https://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/601172,737-max-boeing-wady-mcas.html

--
Bruno

Data: 2019-06-30 19:10:58
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
W dniu 2019-06-27 o 17:08, Bruno pisze:
[...]
Czy ten maxio aż tak różni się od innych 737, że trzeba od nowa odkrywać Amerykę? Nie wystarczy istniejącego systemu adoptować do trochę innych właściwości dynamicznych?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2019-06-30 19:15:44
Autor: Shrek
W dniu 30.06.2019 o 19:10, Pawel "O'Pajak" pisze:

Czy ten maxio aż tak różni się od innych 737, że trzeba od nowa odkrywać Amerykę? Nie wystarczy istniejącego systemu adoptować do trochę innych właściwości dynamicznych?

By się pewnie dało, tylko że trzeba było wstawiać protezy, żeby zachowywał się jak poprzednik, żeby świadectwo typu zachować.

--
Shrek

Data: 2019-06-30 23:55:41
Autor: Marcin Debowski
On 2019-06-30, Pawel "O'Pajak" <opajak1@gazeta.pl> wrote:
[...]

Myślę, że zwyczajnie się zesrywaja aby wszystko sprawdzić po 1000x w każdej możliwej konfiguracji i w związku z tym wychodzą różne kwiatki. Plus, co kiedyś być może by przeszło, teraz nie przejdzie bo nikt nie podejmie takiego ryzyka. Kolejna katastrofa, czy nawet poważniejsze problemy i to nie tylko z MCAS'em i nie wiem czy Boeing by się podniósł przez następne dziesięciolecie, o ile nie byłby trup.

--
Marcin

Data: 2019-07-02 00:26:40
Autor: Bruno
On 2019-06-30, Pawel "O'Pajak" <opajak1@gazeta.pl> wrote:
> [...]

Myślę, że zwyczajnie się zesrywaja aby wszystko sprawdzić po 1000x w każdej możliwej konfiguracji i w związku z tym wychodzą różne kwiatki. Plus, co kiedyś być może by przeszło, teraz nie przejdzie bo nikt nie podejmie takiego ryzyka. Kolejna katastrofa, czy nawet poważniejsze problemy i to nie tylko z MCAS'em i nie wiem czy Boeing by się podniósł przez następne dziesięciolecie, o ile nie byłby trup.

Ostatnio okazało się, że oprogramowanie MAXa tworzyli Hindusi na częściowo bezpłatnych praktykach.
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2019-07-01/byli-pracownicy-boeinga-firma-oszczedzala-na-inzynierach-podczas-prac-nad-modelem-737-max/

--
Bruno

Data: 2019-07-08 12:37:50
Autor: Marcin Debowski
737 Max na firmowym parkingu boeinga
....i kolejny problem... https://www.rp.pl/Lotnictwo/307069960-Boeing-Kolejny-defekt-w-MAXach.html "Amerykanie robią wszystko, aby dopuszczenie MAXów do latania odbyło się jednocześnie na całym świecie, co uprościłoby procedury. Ale EASA bada zmiany wprowadzone w MAXach na własną rękę. Właśnie odkryła, że autopilot w MAXach nie działa tak, jak powinien i nie zawsze poddaje się kontroli pilota prowadzącego samolot. Ten problem został ujawniony po raz pierwszy w ostatni piątek, 5 lipca."

--
Marcin

737 Max na firmowym parkingu boeinga