76% Polaków chce odejścia od węgla

Data: 2019-05-13 10:27:19
Autor: Bruno Brunowski
76% Polaków chce odejścia od węgla
W tym ponad połowa wyborców PiS.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,24778948,ponad-polowa-wyborcow-pis-chce-odejscia-polski-od-wegla-w-czolowce.html

Od jutra PiS ogłosi, że zamyka kopalnie?

--
Bruno

Data: 2019-05-13 10:41:05
Autor: Bytomir Szimoza
W dniu poniedziałek, 13 maja 2019 19:27:21 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:
W tym ponad połowa wyborców PiS.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,24778948,ponad-polowa-wyborcow-pis-chce-odejscia-polski-od-wegla-w-czolowce.html

Od jutra PiS ogłosi, że zamyka kopalnie?

Na i ogląda, przewinięte:
https://youtu.be/8kCdtwc1H4Y?t=93

Wiadomo że z C za chuja nie zrobią H, podejrzewam udział wody w tej
technologii.

Data: 2019-05-13 20:09:39
Autor: u2
W dniu 13.05.2019 o 19:41, Bytomir Szimoza pisze:
[...]

chodzi o reakcję węgla z parą wodną, tworzy się CO2 i H2:)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Gazyfikacja_w%C4%99gla

Gazyfikacja węgla, zgazowanie węgla - proces konwersji stałych materiałów węglowych, m.in. węgla kamiennego (np. w złożu) w gaz zawierający wodór.

Jest wykorzystywana silnie endotermiczna reakcja węgla z parą wodną, której produktami są: wodór i tlenek węgla, reagujący po chwili z pozostałą parą wodną (o ile reakcja nie była idealnie stechiometryczna). Końcowymi produktami są wodór i dwutlenek węgla. Ta druga reakcja jest lekko egzotermiczna, jednak cały proces wymaga dostarczenia znacznej ilości energii.

[...]

--
George Orwell :

Data: 2019-05-13 12:03:52
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 13 maja 2019 20:09:40 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

> [...]

Jest wykorzystywana silnie endotermiczna reakcja węgla z parą wodną, której produktami są: wodór i tlenek węgla, reagujący po chwili z pozostałą parą wodną (o ile reakcja nie była idealnie stechiometryczna). Końcowymi produktami są wodór i dwutlenek węgla. Ta druga reakcja jest lekko egzotermiczna, jednak cały proces wymaga dostarczenia znacznej ilości energii.

Uwagę Nocnika straciłeś przy "endotermiczna", a "stechiometryczna" uznał z pewnością za osobistą zniewagę. Prawak obiecał cudowną technologię i to mu w zupełności wystarczy. Ch..., że znaną od ponad 2 wieków i emitująca od cholery CO2.

A to, że w tej chwili nie ma komercyjnych technologii tego typu i trudności w kontrolowaniu tego co się dzieje pod ziemią to już zupełnie go nie interesuje.

Jak na razie jedyny eksperyment tego typu, który trwa już od kilkudziesięciu lat to Centralia w USA. Naukowcy przewidują, że pożar jeszcze potrwa jeszcze 250 lat. --
Bruno

Data: 2019-05-13 21:11:46
Autor: t-1
W dniu 2019-05-13 o 20:09, u2 pisze:

chodzi o reakcję węgla z parą wodną, tworzy się CO2 i H2:)

Chodzi o to, żeby się CO2 absolutnie nie tworzyło, tylko CO i H2.

H2O + C > H2 + CO

Data: 2019-05-13 22:05:09
Autor: u2
W dniu 13.05.2019 o 21:11, t-1 pisze:
W dniu 2019-05-13 o 20:09, u2 pisze:

chodzi o reakcję węgla z parą wodną, tworzy się CO2 i H2:)

Chodzi o to, żeby się CO2 absolutnie nie tworzyło, tylko CO i H2.

H2O + C > H2 + CO

CO to jest czad, trzeba uważać, CO2 jednak bezpieczniejsze:)

--
George Orwell :

Data: 2019-05-13 22:13:47
Autor: Lepudruk
napisał:
[...]

O czym ty znów bełkoczesz? ;-)))

- Lepudruk -

Data: 2019-05-13 14:02:42
Autor: Zenek Kapelinder
76% Polaków chce odejścia od węgla
Jaka gowniana gazeta taki gowniany sondaz. Ciekawe jak robili badanie. Podeszli do kogos na ulicy i najpierw pytali ktora partie popiera i zadawali pytanie glowne czy najpierw bylo pytanie o wegiel?

Data: 2019-05-13 22:13:50
Autor: Lepudruk
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości
Jaka gowniana gazeta taki gowniany sondaz. Ciekawe jak robili badanie.
Podeszli do kogos na ulicy i najpierw pytali ktora partie popiera i
zadawali pytanie glowne czy najpierw bylo pytanie o wegiel?

zenek, to ty jednak żyjesz? I znów bełkoczesz!

Trzymaj się twardo tego bełkotu bo lord juz wskoczył na twój stołek!

- Lepudruk -

Data: 2019-05-13 19:57:48
Autor: Lord Donald
[...]

No jasne srajdaczku. Polacy chcą jechać do fryca na szparagi aby zarobić na ruski gaz, który kupią od Niemca. Jak żeby inaczej. Oczywiście jak wasi frycki zadają takie pytania, tylko dlaczego wasi frycki także nie chcą węgla, ale jak na razie spalają go najwięcej w całej Europie. Po prostu srajdaczku, każdemu się kończy ekologia gdy w grę zaczyna wchodzić ekonomia. Ale problem w tym ani twoje frycki, ani Polacy nie zrezygnują z węgla bo to jest po prostu 10 razy tańsze niż gaz. Co do spalania można także węgiel spalać ekologicznie uzyskując taką samą ilość energii co z gazu. A te swoje bateryjki solarne to wasi tępi pedałki maszerujące pod znakiem tęczy mogą se w dupę wsadzić to może osiągną swój upragniony orgazm. Jak na razie nie ma innych wydajnych sposobów na pozyskanie energii i to w zimie kiedy jest ona najbardziej potrzebna niż spalanie węgla. Po za tym srajdaczku nikt nie musi głosować, tu nie trzeba ustawy, skoro 80% nie chce węgla to niech przestawią się na ogrzewanie gazowe i tu się kończą wasze sondaże i możesz sobie ta gazetką dupę podetrzeć tyle waszego.

Data: 2019-05-13 22:13:42
Autor: Lepudruk
kremlowski troll "Lord Donald" <ldont@dojcze.de> napisał w wiadomości

Polacy chcą jechać do fryca na szparagi aby zarobić na ruski gaz, który
kupią od Niemca. Jak żeby inaczej.

O czym ty znów bełkoczesz przygłupie!?

- Lepudruk -

Data: 2019-05-13 21:08:40
Autor: z
76% Polaków chce odejścia od węgla
Trzeba zapytać Polaków czy chcą płacić więcej za ogrzewanie domów.

Żałosne sondaże ;-)

Data: 2019-05-13 22:13:53
Autor: Lepudruk
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości
Trzeba zapytać Polaków czy chcą płacić więcej za ogrzewanie domów.

Żałosne sondaże ;-)

O czym ty znów bełoczesz? ;-)))

- Lepudruk -

Data: 2019-05-14 08:22:38
Autor: z
76% Polaków chce odejścia od węgla
Jesteś zignorowany.
Nie wysilaj się.

Data: 2019-05-14 08:38:38
Autor: A. Filip
76% Polaków chce odejścia od węgla [bełkocze całkowicie bezstronny Greenpeace]
"Lepudruk" <lepudruk@dwarfs.org> pisze:
[...]

<ironia> O z całkowitą pewnością bezstronnych sondażach Greenpeace. </ironia>

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2019-05-14 00:07:14
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 14 maja 2019 08:39:04 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
> [...]
>
> - Lepudruk -

<ironia> O z całkowitą pewnością bezstronnych sondażach Greenpeace. </ironia>

To niech rządowy CBOS zrobi sondaż. Będzie bezstronnie.

--
Bruno

Data: 2019-05-14 00:24:30
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 14 maja 2019 09:07:16 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:

> To niech rządowy CBOS zrobi sondaż. Będzie bezstronnie.

A czekaj, moment...
03-12-2015
"Większość, bo 61 proc. Polaków uważa, że Polska stopniowo powinna odchodzić od energetyki opartej na węglu. Zwolenników wytwarzania energii opierającego się przede wszystkim na krajowych zasobach węgla kamiennego jest 30 proc. - wynika z badania CBOS."
https://energetyka.wnp.pl/cbos-wiekszosc-polakow-za-stopniowym-odejsciem-od-wegla,262677_1_0_0.html

Cztery lata węglowej propagandy jak krew w piach.

--
Bruno

Data: 2019-05-14 12:15:21
Autor: A. Filip
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> pisze:
> [...]

<ironia> O z całkowitą pewnością bezstronnych sondażach Greenpeace. </ironia>

To niech rządowy CBOS zrobi sondaż. Będzie bezstronnie.

Jak się poczują zmuszeni to zrobią po nadzwyczaj starannym przemyśleniu
pytań ze wszystkimi ich "detalami".  Coś w tym sondażu raczej jest ale
że aż tyle ile sugeruje Greenpeace to "powątpiewam".  "Nikt nie powinien
być sędzią we własnej sprawie" a to jest kluczowa sprawa dla Greenpeace.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2019-05-14 03:45:37
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 14 maja 2019 12:15:47 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
> [...]

że aż tyle ile sugeruje Greenpeace to "powątpiewam".  "Nikt nie powinien
być sędzią we własnej sprawie" a to jest kluczowa sprawa dla Greenpeace.

"W listopadowym badaniu CBOS zapytał o sprawy klimatyczne i ekologiczne w związku z COP24. Sprawdzał, czy Polacy mają wiedzę o zagrożeniach dla środowiska. Okazuje się, że dostrzega je 84 proc. badanych. (...)
Na pytanie o energetykę opartą na węglu 72 proc. ankietowanych wyraża poparcie dla odchodzenia od tego źródła energii, a 19 proc. chce, by w ciągu 20-30 lat wytwarzanie energii opierać przede wszystkim na krajowych zasobach węgla kamiennego."

Nadal utrzymujesz, że Greenpeace naciąga wyniki?

--
Bruno

Data: 2019-05-14 08:57:03
Autor: Bytomir Szimoza
W dniu wtorek, 14 maja 2019 12:45:38 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:

> [...]
Na pytanie o energetykę opartą na węglu 72 proc. ankietowanych wyraża poparcie dla odchodzenia od tego źródła energii, a 19 proc. chce, by w ciągu 20-30 lat wytwarzanie energii opierać przede wszystkim na krajowych zasobach węgla kamiennego."

Czyli najpierw negatywna sugestia: "Polacy mają wiedzę o zagrożeniach..."

A później pytanie. Czyli sondaż srondaż.

Boją się również związku dihydrogen monoxide i co z tego?

Cza było przed zapytaniem o odejście podać jakie koszta zostaną doliczone
do rachunku za prąd, a tak?  Sondaż srondaż i liczenie na głupków.

Czy chcesz jeździć bezemisyjnym samochodem elektrycznym?
Tak tak tak, to będzie wspaniałe!

Czy jesteś gotów wydać na niego 100 tysi?

Ojojoj aż tyle? Nie, chyba podziękuję.

Nu i tak to jest.

Data: 2019-05-14 20:04:15
Autor: boukun
Użytkownik "Bytomir Szimoza"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Możesz kupić używany :)
https://www.otomoto.pl/oferta/tesla-model-x-90d-7-miejsc-pakiet-zimowy-hak-domykanie-fvat-23-ID6AdCNE.html

boukun

Data: 2019-05-14 13:05:06
Autor: A. Filip
> [...]

krajowych zasobach węgla kamiennego."

Nadal utrzymujesz, że Greenpeace naciąga wyniki?

Nadal utrzymuje że gdy pytanie było w duchu kapitalizmu wolnorynkowego
czyli z precyzyjnym "ale do jakiego poziomu kosztów" to odpowiedzi
prawie na pewno byłyby bardzo istotnie inne.  Bez kwestii *KOSZTÓW* to
jest debilne pytanie klasy "Czy lepiej być zdrowym i bogatym czy chorym
i biednym?", takie komunistyczne/socjalistyczne tanie pierdolenie.

Pytanie ile procent drożej Polacy są gotowi zapłacić za prąd będzie
kluczowe do odpierania natarcie debilnych UE-oszołomów i Greenpeace.
"Za darmo" to ja nawet "Pierwszego Polaka na Marsie" mogę popierać.
Wyższe rachunki do zapłacenia co miesiąc (po)działają skutecznie
jak sole trzeźwiące na większość ludzi.  Obniżenie konkurencyjności
gospodarki też (ale bardziej pośrednio).

Wiec wal ile to ma kosztować albo wal się z Greenpeace na drzewo.
Kapitalistyczne firmy energetyczne wezmą koszty na siebie?
Poświecą swoje zyski dla dobra Matki Ziemi czy przerzucą koszty
(*z marżą*) na odbiorców prądu?

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2019-05-14 04:44:25
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 14 maja 2019 13:06:18 UTC+2 użytkownik A. Filip napisał:
> [...]

Kapitalistyczne firmy energetyczne wezmą koszty na siebie?
Poświecą swoje zyski dla dobra Matki Ziemi czy przerzucą koszty

Taniej nie będzie. Nawet pomijając kwestie środowiskowe, to oparcie na energetyki na węglu na okres dłuższy niż 10-15 lat nie ma szans powodzenia. Węgiel jest co raz trudniej dostępny i koszty wydobycia zaczynają rosnąć niebotycznie. Do tego dostępne zasoby są zbyt małe. "Naukowcy z krakowskiego Instytutu Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią PAN (IGSMiE) oceniają, że wg światowej klasyfikacji złoża Polskiej Grupy Górniczej to nie 1,7 mld ton, a zaledwie 645 mln ton, z czego zasoby  ,,udowodnione" - tylko 316 mln ton.
Oznacza to, że trzymając się norm nowoczesnego górnictwa, węgla w PGG starczy na 10 lat."
https://oko.press/kolejny-polski-mit-umiera-wegiel-sie-konczy-starczy-na-15-lat/

--
Bruno

Data: 2019-05-14 08:02:24
Autor: Zenek Kapelinder
76% Polaków chce odejścia od węgla [bełkocze całkowicie bezstronny Greenpeace]
Klamiesz z kosztami wydobycia. Gdyby rosly niebotycznie to cena tony wegla energetycznego w polskich kopalniach nie byla by ciut nizsza od ceny wegla na gieldach swiatowych. Martw sie o swoich panow chodzacych w brunatnych ubrankach. Oni caly wegiel kamienny musza gdzies kupic. Musza zaplacic wypracowanymi przez inne dzialy gospodarki dolarami. My za wegiel dla energetyki placimy wlasnymi zlotowkami. Wydobycie wlasnego wegla to nie tylko nie wydawanie dolarow za granica ale rowniez ogromna ilosc miejsc pracy jaka tworzy gornictwo.

Data: 2019-05-15 01:16:59
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 14 maja 2019 17:02:26 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Nie wiesz Zenuś o czym mówisz. Przy szybujących w kosmos cenach węgla PGG zarobiła  na tonie 25PLN czyli po obecnym kursie 6,5$. https://www.pb.pl/w-pgg-rosna-zyski-i-koszty-956138

Od początku roku ceny na światowych rynkach spadły o 15÷20$. https://gornictwo.wnp.pl/notowania/ceny_wegla/?zakres=3

Przy tym tempie spadków cen za rok znów będzie kwik o rządową pomoc dla górnictwa.

To jedno. A teraz o niemieckim imporcie węgla. W 2018 Niemcy zaimportowali 30mln ton węgla energetycznego, my w tym czasie prawie 20mln ton. Jak tak dalej pójdzie to niedługo Niemców wyprzedzimy. Ciepłownicy mówią wprost: paląc polskim węglem nie są w stanie spełnić norm dotyczących emisji, w szczególności związków siarki, a na kosztowne inwestycje w systemy odsiarczania spalin nie mają pieniędzy.

--
Bruno

Data: 2019-05-15 04:17:00
Autor: Zenek Kapelinder
76% Polaków chce odejścia od węgla [bełkocze całkowicie bezstronny Greenpeace]
Ogromne firmy maja zyskownosc liczona w pojedynczych procentach. 5% to bardzo dobry wynik. Poza tym jak by wydobycie naszego wegla kosztowalo dwa razy tyle co swiatowa cena wegla to tez bedzie sie nam go oplacalo wydobywac i spalac w elektrowniach.

Data: 2019-05-15 04:36:49
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 15 maja 2019 13:17:02 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Ogromne firmy maja zyskownosc liczona w pojedynczych procentach. 5% to bardzo dobry wynik.
O ile to wynik stały, a nie jednorazowy strzał ze wzgledu na dobrą koniunkturę.
Poza tym jak by wydobycie naszego wegla kosztowalo dwa razy tyle co swiatowa cena wegla to tez bedzie sie nam go oplacalo wydobywac i spalac w elektrowniach.

Nie będzie. Nawet jak nie wpłynie to na rachunki, to z podatków trzeba będzie dopłacać miliardy do tego interesu.

--
Bruno

Data: 2019-05-15 04:40:50
Autor: Zenek Kapelinder
76% Polaków chce odejścia od węgla [bełkocze całkowicie bezstronny Greenpeace]
Nie masz zielonego pojecia o tym o czym pizdziak napisales. Proba wytlumaczenia ci to gwalt na rozumie.

Data: 2019-05-15 04:54:57
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 15 maja 2019 13:40:51 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Nie masz zielonego pojecia o tym o czym pizdziak napisales. Proba wytlumaczenia ci to gwalt na rozumie.

Raczej nie masz argumentów. Te parę frazesów z ulotki partyjnej które napisałeś to zbyt mało w zetknięciu z faktami.

--
Bruno

Data: 2019-05-15 11:07:54
Autor: Zenek Kapelinder
76% Polaków chce odejścia od węgla [bełkocze całkowicie bezstronny Greenpeace]
Gadka z pizdziakami przypomina zawracanie Wisly kijem. I to jest argument zeby z wami nie gadac.

Data: 2019-05-15 11:14:34
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 15 maja 2019 20:07:55 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Gadka z pizdziakami przypomina zawracanie Wisly kijem. I to jest argument zeby z wami nie gadac.

Nie Zenuś. To tylko twój brak argumentów daje znać w zetknięciu z twardymi faktami.

Data: 2019-05-15 11:20:04
Autor: Zenek Kapelinder
76% Polaków chce odejścia od węgla [bełkocze całkowicie bezstronny Greenpeace]
ty i twarde argumenty. Wez przestan bo mam zajada i mnie boli jak sie smieje.

Data: 2019-05-15 12:03:10
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 15 maja 2019 20:20:05 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
ty i twarde argumenty. Wez przestan bo mam zajada i mnie boli jak sie smieje.

Grunt to rzeczowa krytyka. A argumenty widać dobre skoro je tak skrzętnie usuwasz.

--
Bruno

Data: 2019-05-15 21:08:06
Autor: u2
W dniu 15.05.2019 o 21:03, Br Br pisze:
[...]

zabawny jesteś, nie znasz netykiety, która mówi "tnij cytaty" ?:))))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-05-14 13:22:59
Autor: u2
W dniu 14.05.2019 o 13:05, A. Filip pisze:
Wiec wal ile to ma kosztować albo wal się z Greenpeace na drzewo.

e tam, wiadomo, że nadawałeś z GW, więc nie ściemniaj, że ty anty-greenpeace:))))))))))))
--
George Orwell :

Data: 2019-05-14 13:34:27
Autor: Pisiorowy Escobar
"A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

Nadal utrzymuje że gdy pytanie było w duchu kapitalizmu wolnorynkowego
czyli z precyzyjnym "ale do jakiego poziomu kosztów" to odpowiedzi

filipek, daj spokój, znowu nie ogarniasz reala ...

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2019-05-14 13:42:29
Autor: A. Filip
Pisiorowy Escobar <presidento@goverment.ec> pisze:
[...]

Polska straci konkurencyjność względną nawet w ramach Unii Europejskiej?
Niemcy kupią w Rosji tańszy gaz niż Polska i taniec na dwóch rurach z
Putinem się Merkel _w pełni_ opłaci?

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!

Data: 2019-05-13 22:13:40
Autor: Lepudruk
Użytkownik "Bruno Brunowski" <brunoj@interia.pl> napisał w wiadomości
[...]

Masz krótką  pamięć? Jeszcze kilka miesięcy temu PiS głosił, że "Polska
węglem stoi" i basta!. Ci zmieniło? Wybory idą! ;-)))

- Lepudruk -

Data: 2019-05-13 23:08:42
Autor: A. Filip
76% Polaków chce odejścia od węgla w 2030 podaje Greenpeace! :-)
[...]

Ilu Polaków chce przyjaźni z Putinistanem według fundacji tym
żywotnie zainteresowanych?  "Czyj sondaż tego wyniki" ;-)

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,24778948,ponad-polowa-wyborcow-pis-chce-odejscia-polski-od-wegla-w-czolowce.html
Większość Polek i Polaków opowiada się za Polską bez węgla w 2030 r. -
wynika z sondażu Kantar, którego wyniki opublikowała fundacja
Greenpeace Polska.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!