7600gs w piach - co na jej miejsce?

Data: 2009-07-15 19:58:54
Autor: vcore
7600gs w piach - co na jej miejsce?
Witam,

Jak wczesniej pisalem padła mi karta 7600gs, juz definitywnie - czarny ekran, aktualnie siedze na s3trio 1mb :)

No i zastanawiam sie nad wyborem nowej karty - nie zakładał bym tego tematu gdyby nie jedna rzecz co do ktorej mam watpliwosci - mianowicie przeczytalem o czyms takim jak "Karta ograniczajaca procesor" wynika z tego ze zbyt wydajna karta ogranicza adekwatnie słaby procek

moj staruszek to: 1gb DDR / 3200+ athlon 64 (bodajze 2,2ghz) / DFI lan party ultra-d

A zastanawiam sie nad kartÄ… 9600GT i 9600GSO - gdzie GT jest nieco wydajniejsza, ale jak wspomnialem wczesniej czytalem o "Ograniczaniu" procesora przez karte graficzna

KtĂłra z tych kart bedzie bardziej odpowiednia dla tego komputera? w przyszlosci (niedalekiej) planuje dokupic jeszcze z 2gb ram, ale procka chyba zmieniac nie bede

Komputer sluzy glownie do pracy, czyli dreamweaver i photoshop, co do gier to chetnie zagram w jakieś nowsze tytuły, jesli odpali mi np. Crysis na medium bez przycinki to bede bardzo zadowolony

Acha i jeszcze jedna rzecz, zdecydowałem sie na nvidie z jednego powodu - karty maja mniejszy pobór prądu niz radeony, z tego co widzialem to dwukrotnie

Jestem otwarty na wszelkie sugestie

Pozdrawiam,
--
Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

Data: 2009-07-15 21:06:44
Autor: Wiesław
Dnia 15-07-2009 o 19:58 vcore napisał na pl.comp.pecet:

przeczytalem o czyms takim jak "Karta ograniczajaca procesor" wynika z  tego ze zbyt wydajna karta ogranicza adekwatnie słaby procek

A to co¶ nowego. Chyba raczej odwrotnie w Twoim przypadku. Gdzie to  przeczytałe¶?

A zastanawiam sie nad kart± 9600GT i 9600GSOKtóra z tych kart bedzie  bardziej odpowiednia dla tego komputera?

Te karty nie maj± zbyt dużej różnicy w wydajno¶ci, więc jak to zmierzyć?
To jest mniej więcej tak: włożysz lepsz± kartę, będziesz miał lepsz±  wydajno¶ć,
włożysz lepszy procek to jeszcze się trochę poprawi. Ze słabym prockiem
możesz po prostu nie wykorzystać jej mocy.

Acha i jeszcze jedna rzecz, zdecydowałem sie na nvidie z jednego powodu  - karty maja mniejszy pobór pr±du niz radeony, z tego co widzialem to  dwukrotnie

Dwukrotnie ?!
9600GT TDP 95W
9600GT TDP 85W
9800GT TDP 105W
HD4770 TDP 80W
HD4850 TDP 110W
HD4830 TDP 95W

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-15 21:31:26
Autor: vcore
7600gs w piach - co na jej miejsce?
Wiesław pisze:
A to coś nowego. Chyba raczej odwrotnie w Twoim przypadku. Gdzie to przeczytałeś?

Niepamietam juz, ale moze rzeczywiscie cos pokreciłem - przegladalem wszystkie wyniki z google "karta graficzna 300zł"

Te karty nie mają zbyt dużej różnicy w wydajności, więc jak to zmierzyć?
To jest mniej więcej tak: włożysz lepszą kartę, będziesz miał lepszą wydajność,
włożysz lepszy procek to jeszcze się trochę poprawi. Ze słabym prockiem
możesz po prostu nie wykorzystać jej mocy.
No rozumiem, wiec chyba wezme 9600GSO, bo sporo tansza a jesli bedzie choc o 50% lepsza od tej 7600gs to bede zadowolony

Dwukrotnie ?!
9600GT TDP 95W
9600GT TDP 85W
9800GT TDP 105W
HD4770 TDP 80W
HD4850 TDP 110W
HD4830 TDP 95W
Tez chyba cos zle przeczytalem, ale dalbym glowe ze widzialem gdzies "55w", przegladalem dzisiaj sporo kart wiec moze to 55w od ktorejs ze słabszych

Czyli 9600GSO bedzie dobrym wyborem w tym wypadku? Jak wspomnialem nie zalezy mi na super wydajnosci, ale jesli nowsze gry beda chodzily na 'medium' bez przycinki to bede bardzo zadowolony

--
Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

Data: 2009-07-15 21:56:33
Autor: Wiesław
Dnia 15-07-2009 o 21:31 vcore napisał na pl.comp.pecet:

No rozumiem, wiec chyba wezme 9600GSO, bo sporo tansza a jesli bedzie  choc o 50% lepsza od tej 7600gs to bede zadowolony

Liczę, że gdzie¶ około 4x lepsza.

Czyli 9600GSO bedzie dobrym wyborem w tym wypadku? Jak wspomnialem nie  zalezy mi na super wydajnosci, ale jesli nowsze gry beda chodzily na  'medium' bez przycinki to bede bardzo zadowolony

Wydaje się, że tak. Ale pamiętaj, stara karta miała 27W, a ta ma 85.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-15 22:11:37
Autor: vcore
Wiesław pisze:

Wydaje się, że tak. Ale pamiętaj, stara karta miała 27W, a ta ma 85.

Z tego co pamietam zasilacz mam 400 lub 350W - mam nadzieje ze wystarczy

--
Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

Data: 2009-07-15 21:45:25
Autor: BQB
vcore pisze:
[...]

Taka płyta i procek, to podkręć do 2,7 GHz, może nawet wyżej, o ile to venice. Dodaj jeszcze 1 GB RAM

A zastanawiam sie nad kart± 9600GT i 9600GSO - gdzie GT jest nieco wydajniejsza, ale jak wspomnialem wczesniej czytalem o "Ograniczaniu" procesora przez karte graficzna

Miałem sprzęt podobny do twojego - musiałem zmienić grafikę, bo mi padła i wybrałem ATI HD3870 DDR4, ale ta karta była zbyt szybka dla tego kompa. Choć w grach były momenty, że pracowała pełn± moc±, ale również i takie, gdzie CPU dużo pracował i karta chodziła sporo wolniej.

Która z tych kart bedzie bardziej odpowiednia dla tego komputera? w przyszlosci (niedalekiej) planuje dokupic jeszcze z 2gb ram, ale procka chyba zmieniac nie bede

To jeszcze podkręć procka i będzie dosyć dobrze.

Komputer sluzy glownie do pracy, czyli dreamweaver i photoshop, co do gier to chetnie zagram w jakie¶ nowsze tytuły, jesli odpali mi np. Crysis na medium bez przycinki to bede bardzo zadowolony

Na medium będzie chodzić bez przycinki w większo¶ci miejsc, ale będ± momenty, że będzie się ci±ć z winy procka.

Acha i jeszcze jedna rzecz, zdecydowałem sie na nvidie z jednego powodu - karty maja mniejszy pobór pr±du niz radeony, z tego co widzialem to dwukrotnie

Ja bym Ci proponował ATI HD4650 lub HD4670 - podobna wydajno¶ciowo do 9600, za to pr±du w szczycie bierze mniej - 9600GSO 85W a HD4650 48W i HD4670 59W

Odno¶nie poboru mocy nie można generalizować, wszystko się zmienia w czasie.
A moc pobieran± masz podan± np tu: http://www.benchmark.pl/zestawienie_gpu.html

Data: 2009-07-15 22:10:19
Autor: vcore
BQB pisze:

Taka płyta i procek, to podkręć do 2,7 GHz, może nawet wyżej, o ile to venice. Dodaj jeszcze 1 GB RAM

Problem w tym ze na procku mam pasywne chłodzenie (thermaltake sonic tower) i chyba niezabardzo mozna go krecic, czy jednak da rade? a czy venice to niewiem, niestety niemam juz pudełka, a w Everescie zadnej informacji niema

Miałem sprzęt podobny do twojego - musiałem zmienić grafikę, bo mi padła i wybrałem ATI HD3870 DDR4, ale ta karta była zbyt szybka dla tego kompa. Choć w grach były momenty, że pracowała pełną mocą, ale również i takie, gdzie CPU dużo pracował i karta chodziła sporo wolniej.

Tez sie zastanawialem nad ati, ale nigdy karty tej firmy nie mialem - pozatym z tego co czytam to sa bardziej problematyczne, niektorzy pisza ze sa problemy ze sterami, inni ze z działaniem samej karty
Ja osobiscie z nvidia niemialem nigdy zadnych problemow, mialem juz kilka kart - i wszystkie byly wymienione jedynie z powodu starosci

Na medium będzie chodzić bez przycinki w większości miejsc, ale będą momenty, że będzie się ciąć z winy procka.

Bedzie sie ciac na 2.2ghz czy po podkreceniu do tych 2.7?

Ja bym Ci proponował ATI HD4650 lub HD4670 - podobna wydajnościowo do 9600, za to prądu w szczycie bierze mniej - 9600GSO 85W a HD4650 48W i HD4670 59W

No wlasnie pobor pradu jest dla mnie wazny (nie wiem jaki mam zasilacz, ani jakiej firmy, niechce wiec kupic karty ktora zmusi mnie do wymiany zasilacza), pierwsza karta o jakiej pomyslalem to 4850, ale jest nieco drogi pozatym chyba zbyt wydajny jak na ten procek - pozniej było 4670 są wydajniejsze (Od 46xx)

Odnośnie poboru mocy nie można generalizować, wszystko się zmienia w czasie.
A moc pobieranÄ… masz podanÄ… np tu: http://www.benchmark.pl/zestawienie_gpu.html

Bawiłem sie wczoraj tą porownywarką, fajna sprawa, wynika z tego ze 9600GSO w 3dmark zdobywa o ~2000pkt wiecej niz HD4670

--
Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

Data: 2009-07-15 22:17:16
Autor: vcore
Oczywiscie miało byc bez "są wydajniejsze (Od 46xx)" cos mi sie tak napisało :-)

--
Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

Data: 2009-07-15 23:09:04
Autor: BQB
vcore pisze:
BQB pisze:

[...]

¦ci±gnij sobie darmowy programik CPUZ - wszystko Ci wypisze o procesorze.

[...]

Ja Ati używam wła¶ciwie tylko dlatego, że ma inny sposób obsługi wyj¶cia TV, który mi odpowiada. A odno¶nie problemów, to pamiętam kiedy¶ miałem z Ati 9000 Pro - sterowniki, ale szybko to zostało poprawione oraz czytałem o Ati 8500, która nie lubiła kiepskich zasilaczy. Innych nowszych wad nie kojarzę.

Na medium będzie chodzić bez przycinki w większo¶ci miejsc, ale będ± momenty, że będzie się ci±ć z winy procka.

Bedzie sie ciac na 2.2ghz czy po podkreceniu do tych 2.7?

nawet na 2,7 GHz się będzie mogło przyci±ć - zależy od ilo¶ci przeciwników i działań "fizyki" które liczy CPU, ale na 2,7 się wła¶ciwie nie cieło u mnie.

No wlasnie pobor pradu jest dla mnie wazny (nie wiem jaki mam zasilacz, ani jakiej firmy, niechce wiec kupic karty ktora zmusi mnie do wymiany zasilacza), pierwsza karta o jakiej pomyslalem to 4850, ale jest nieco drogi pozatym chyba zbyt wydajny jak na ten procek - pozniej było 4670 s± wydajniejsze (Od 46xx)

Bawiłem sie wczoraj t± porownywark±, fajna sprawa, wynika z tego ze 9600GSO w 3dmark zdobywa o ~2000pkt wiecej niz HD4670

To zadaj sobie pytanie, czy ważniejsza jest teoretyczna szybko¶ć, któr± uzyskasz teoretycznie w pełni w niektórych momentach, czy pobór pr±du. Tych ~2000 pkt nie zauważysz na swoim CPU. BTW, ile ten 7600 miał punktów u Ciebie?

A i jeszcze jedno, na procku AMD64 3000+ miałem troszkę ponad 5000 punktów w 3dMark06 na karcie HD3870 DDR4, po podkręceniu procka z 1,8 na 2,7 GHz miałem niecałe 1500 punktów więcej. W chwili obecnej mam procek C2D E6300@2,8 GHz i wyci±gam w chwili obecnej 10233 punkty, może jakbym miał te 3,8 GHz to bym te 1300 punktów więcej miał.

Data: 2009-07-15 23:35:39
Autor: vcore
7600gs w piach - co na jej miejsce?
BQB pisze:

ĹšciÄ…gnij sobie darmowy programik CPUZ - wszystko Ci wypisze o procesorze.

Sciagnałem, zainstalowalem, odpalilem - i niestety z tego co widze to "Manchester" a co gorsza nie 2.2ghz tylko 2.09

To zadaj sobie pytanie, czy ważniejsza jest teoretyczna szybkość, którą uzyskasz teoretycznie w pełni w niektórych momentach, czy pobór prądu. Tych ~2000 pkt nie zauważysz na swoim CPU. BTW, ile ten 7600 miał punktów u Ciebie?

Na wydajnosci mi jakos specjalnie nie zalezy - byle by dało sie od czasu do czasu pograc w coś nowszego, na tym 7600 od biedy gry chodziły, nawet nowy Fear Project Origin na Medium przy 1280x900 śmigał całkiem fajnie, ale juz było czuć ze to kres mozliwosci karty

A tego 7600 nie testowalem na zadnym 3dmarku, nawet nie ciekawiło mnie ile 'wyciąga' bo od początku wiedzialem ze to low-end

--
Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

Data: 2009-07-16 00:51:06
Autor: Grzegorz Prędki
[...]

A ten 3dmark to jakas gra czy ja? Zoabcz sobie skaldowe punktow.

Data: 2009-07-16 09:44:49
Autor: CeBeR
vcore pisze:

No wlasnie pobor pradu jest dla mnie wazny (nie wiem jaki mam zasilacz, ani jakiej firmy, niechce wiec kupic karty ktora zmusi mnie do wymiany zasilacza), pierwsza karta o jakiej pomyslalem to 4850,

Pisałeś też, że "Komputer sluzy glownie do pracy, czyli dreamweaver i photoshop". Więc pewnie większość czasu gdy będzie włączony, karta graficzna będzie się nudzić. Może warto pomyśleć także o prądożerności w idle, i postawić na rekordzistę w tej kategorii, czyli HD4670?

Data: 2009-07-16 11:28:40
Autor: vcore

Zastanawiam sie bardzo miedzy 4650 i 4670, szczególnie zainteresowały mnie ta karty, ze względu na cene: http://allegro.pl/item686171185.html oraz http://allegro.pl/item682209922.html Ta druga ma nieco nizsze taktowanie pamięci, ale mysle ze to nie bedzie az tak bardzo zauwazalne

--
Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

Data: 2009-07-16 12:56:56
Autor: CeBeR
vcore pisze:

[...]

Wręcz przeciwnie, ta druga ma nieco wyższe taktowanie pamięci - 1400MHz vs 1000MHz pierwszej. Ale jeśli zależy Ci na graniu, warto dopłacić te 80 zł do 4670, np. http://allegro.pl/item684632692_his_iceq_hd4670_512mb_ddr3_hdmi_750_2000_oc_zabrze.html
Taktowanie pamięci jest ważne, bo karty te mają tylko 128-bitową magistralę pamięci, więc przy tym samym taktowaniu o połowę mniejsze transfery niż inne karty z tej półki cenowej (np. 9600GT czy HD3850).

Data: 2009-07-16 14:26:12
Autor: vcore
CeBeR pisze:

[...]
A dlaczego w tytule aukcji jest 600/2000? w tej XFX
No te 80zł moge doplacic, szukalem karty do max 300zł wiec 280 bedzie na styk (z przesyłka)

--
Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

Data: 2009-07-16 20:34:34
Autor: CeBeR
vcore pisze:

A dlaczego w tytule aukcji jest 600/2000? w tej XFX

W tytule podali nieprawidłowo taktowanie "wynikowe", czyli przemnożyli przez 2 z racji podwójnej porcji danych przesyłanych na takt zegara. W opisie podali już prawidłowo, 1000MHz. Na pewno nieprzypadkowo, sam widzisz, że skutecznie - dałeś się nabrać. Kto kupiłby kartę z zegarem pamięci 1GHz jak wszystkie dookoła mają więcej?

Data: 2009-07-16 13:22:30
Autor: Grzegorz Prędki
vcore pisze:
CeBeR pisze:

[...]

Ta druga ma duze szybsze pamieci. DDR2 to przezytek jesli chodzi o krty graficzne.

Data: 2009-07-16 19:12:25
Autor: maX

Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości news:h3n2hg$mhj$1atlantis.news.neostrada.pl...

Ta druga ma duze szybsze pamieci. DDR2 to przezytek jesli chodzi o krty graficzne.

To zależy. Większość GF7300GT i R4650 mają takie same pamieci DDR2 800 128-bit. A jednak róznica prędkości między tymi kartami jest, lekko licząc, 3-krotna.

Data: 2009-07-15 23:08:46
Autor: BartekK
vcore pisze:
[...]
Bzdura, co¶ takiego nie istnieje. To mogło by brzmieć "kartĘ ogranicza procesor" - gdy kto¶ super kartę wstawi w słaby komputer, to niech nie my¶li że będzie grał w gta4 high-detail tylko dzięki karcie...

Ale nie istnieje co¶ takiego, że lepsza/mocniejsza karta graficzna mogła by wpływać jako¶ (zbyt obci±żaj±co) na pracę procesora. Jak już - to na obci±żenie pr±dowe zasilacza, ale to osobna kwestia.

Data: 2009-07-16 01:55:12
Autor: Grzegorz Prędki
BartekK pisze:
vcore pisze:
[...]

pomin GTA4, bo optymalizacja tej gry jest wyjatkowo skopana i nie stanowi ona zadnego wzoraca do [prownan.

Data: 2009-07-16 02:41:17
Autor: BartekK
Grzegorz Prędki pisze:
BartekK pisze:
vcore pisze:
[...]

No fakt, jest skopana, ale już miałem paru klientów, którzy wsadzali mocne karty graficzne do jakich¶ Athlonów 3000+ albo celeron D, i byli zdziwieni "dlaczego to dalej tak marnie działa a tyle zapłaciłem"

Data: 2009-07-16 19:12:30
Autor: maX

Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał w wiadomości news:h3l5cv$ofm$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak do Crysis to żadna karta nie będzie za szybka do twojego CPU :). Wiele tez zależy od rozdziałki jakiej używasz - im wieksza tym większe obciążenie dla karty (natomiast rozdzielczość nie ma wpływu na CPU). R4650/4670 da się znaleźć w wersji pasywnie chłodzonej (czyt. bezgłośnej). Do kompa dołóż drugi GB RAM.

Data: 2009-07-24 18:01:02
Autor: vcore
7600gs w piach - co na jej miejsce?
Troche odświeze temat, bo nadal zastanawiam sie nad wyborem karty - od paru dni baaardzo intensywnie zastanawiam sie nad HD 3850 a dokładnie tym:
http://allegro.pl/item696501404_pci_e_powercolor_hd_3850_512mb_ddr3_256bit_hd3850.html

Mogłby ktos cos wiecej o nim powiedziec? czy warto, szczegolnie interesuje mnie dlatego ze ma szyne pamieci 256bit a nie 128, a do tego wysokie taktowanie pamieci (mam nadzieje ze nie przeklamane) i duza ilosc pamieci.. no ale chce sie upewnic - warto? Czy cos lepszego w tej cenie znajde?

Pozdrawiam,
--
Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

Data: 2009-07-24 18:55:36
Autor: Wiesław
Dnia 24-07-2009 o 18:01 vcore napisał na pl.comp.pecet:

[...]

W tej cenie można wybierać z dwóch HD3850 i GF9600 GT (obie warto).
http://allegro.pl/item686670751_palit_geforce_9600gt_512mb_ddr3_256bit_gwarancja.html
Przy czym wygl±da na to, że ta druga jest ciut droższa i ciut lepsza.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-24 22:19:49
Autor: vcore
Wiesław pisze:
[...]

http://allegro.pl/item686670751_palit_geforce_9600gt_512mb_ddr3_256bit_gwarancja.html Przy czym wyglÄ…da na to, ĹĽe ta druga jest ciut droĹĽsza i ciut lepsza.

Budżet mi sie troche zawezył, i niestety ten 9600GT sie nie miesci :-)
Ale znalazlem cos ciekawego, mianowicie: http://allegro.pl/item690303263_asus_9600gso_384mb_glc_v1_1_96_potokow_9600gt.html

--
Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

Data: 2009-07-24 22:36:30
Autor: vcore
vcore pisze:
Wiesław pisze:
[...]

No juz po ptokach, kupilem - zobaczymy jak sie będzie sprawować :-)
Dzieki wszystkim za zainteresowanie

--
Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

Data: 2009-07-24 22:40:03
Autor: Wiesław
Dnia 24-07-2009 o 22:19 vcore napisał na pl.comp.pecet:

Budżet mi sie troche zawezył, i niestety ten 9600GT sie nie miesci :-)
Ale znalazlem cos ciekawego, mianowicie:  http://allegro.pl/item690303263_asus_9600gso_384mb_glc_v1_1_96_potokow_9600gt.html

9600GSO mie¶ci się trochę niżej niż HD3850, ale w dalszym
ci±gu jest to bardzo przyzwoita karta, szczególnie ta któr±
podałe¶ w linku, ponieważ posiada badzo, ale to bardzo dobry
cooler.

--
Wiesław
Opera Mail