77 proc. wałów na Dolnym Śląsku zagraża bezpieczeństwu

Data: 2014-05-16 19:42:04
Autor: Rafał Lepudruk
77 proc. wałów na Dolnym Śląsku zagraża bezpieczeństwu

77 proc. wałów na Dolnym Śląsku zagraża bezpieczeństwu, a nawet życiu
mieszkańców. A Platforma przez trzy lata nie chciała uchwalić środków na
niezbędne remonty - mówi Dawid Jackiewicz, poseł PiS i kandydat do PE z
Dolnego Śląska w rozmowie z portalem Stefczyk.info.

Jak opowiada Jackiewicz, by poznać rzeczywisty stan wałów na Dolnym Śląsku
wystąpił o oficjalną informację do do marszałka województwa dolnośląskiego.

    Odpowiedź jaką otrzymałem była zatrważająca. Wynika z niej, że 77 proc.
wałów tutaj w dorzeczu Odry, na Dolnym Śląsku zagraża bezpieczeństwu, a
nawet życiu mieszkańców. Czyli w każdej chwili może nastąpić przerwanie
wałów. Nie kilometr, czy dwa. 77 proc. !

    mówi polityk.

Jak tłumaczy Jackiewicz, wedle szacunków urzędu marszałkowskiego na
niezbędne prace konserwacyjne na wałach potrzeba ok. 70- 80 mln zł rocznie,

    Złożyłem poprawkę do budżetu na rok 2012 i napisałem do wszystkich
posłów dolnośląskich, że musimy się zjednoczyć w tej sprawie, żeby w
budżecie znalazły się takie pieniądze. Ale wszyscy platformersi głosowali
przeciw tej poprawce. Złożyłem ją ponownie do budżetu na 2013. Odrzucono
ją. Złożyłem raz jeszcze przy budżecie na bieżący rok. To samo. Tu nie ma
żadnej refleksji. Żadnej.

    opowiada Jackiewicz.

77 proc. wałów na Dolnym Śląsku zagraża bezpieczeństwu