8 GB RAM 2x4GB czy 4x2GB?

Data: 2011-12-01 09:19:50
Autor: Q
8 GB RAM 2x4GB czy 4x2GB?
Jeśli chciałbym mieć 8 GB RAM to ma znaczenie jakie pamięci zainstaluje,
chodzi o to czy lepiej będzie zainstalować  2x4GB czy 4x2GB?

Ja bym wybral 2x4GB - mniej pradu bedzie zuzywac :).

System Win7 uruchamia się wolniej... a i wskaźnik wydajności systemu dla RAM
nagle zrobił się niższy.

Bardzo dziwne - nie powinno tak byc.
Moze pamiec jest walnieta?
Problemy z komaptybilnoscia plyta-ram?
Masaj?

Data: 2011-12-01 08:32:40
Autor: Rafał
8 GB RAM 2x4GB czy 4x2GB?
Q <no@spam.pl> napisał(a):
> [...]

Ja bym wybral 2x4GB - mniej pradu bedzie zuzywac :).

> System Win7 uruchamia się wolniej... a i wskaźnik wydajności systemu dla > RAM

to wykluczam jedna para 2x2GB chodzi dobrze, druga para też dobrze. Wszystko razem z deka wolniej.

Problemy z komaptybilnoscia plyta-ram?

wg. producenta wszystko powinno chodzic...
ciekawe, jak by to chodziło w wersji 2x4GB

Data: 2011-12-01 11:10:54
Autor: Rafał Łukawski
8 GB RAM 2x4GB czy 4x2GB?

wg. producenta wszystko powinno chodzic...
ciekawe, jak by to chodziło w wersji 2x4GB

Kiedys biosy przy starcie wypisywaly w jakim trybie obsluguja pamiec (np. Dual Channel). Jak to jest u Ciebie, czy jest jakas roznica pomiedzy 2x2GB a 4x2GB? (w sensie trybu pracy)

8 GB RAM 2x4GB czy 4x2GB?