8 miesięczna KIA Soul zrobiła juz 80.000km

Data: 2010-10-01 11:52:37
Autor: Katanka
8 miesięczna KIA Soul zrobiła juz 80.000km
Mam kolegę, który jest przedstawicielem handlowym. Dostał auto (KIA SOUL) 8 miesięcy temu. Jak on moze zrobić w 8 miesięcy 80.000 km po Polsce, to jedna sprawa, ale druga - to auto jest w rozsypce już praktycznie. No dobrze, jak się to ma do tych 7 lat gwarancji marki KIA? Przeciez za 7 lat to auto będzie na złomie. Jakie jest ograniczenie przebiegu km przy takiej gwarancji?

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy!

Data: 2010-10-01 12:00:44
Autor: news-gazeta
[...]

Jezdzilem busem po Europie, robilem 5 tyś tygodniowo na spokojnie, więc
żadna rewelacja te przedstawiciel.
Co do gwarancji to proponuje zapytac w KIA, ale z tego co pamietam
jest cos takiego jak np:

2 lata lub 100tyś km.

Czy w tym przypadku nie ma czegos podobnego?

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2010-10-01 12:30:28
Autor: Cavallino
Użytkownik "news-gazeta" <news-gazeta@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i84bg9$b43$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ograniczenie 7 letniej gwarancji jest do 150 kkm.
Bez limitów są chyba 3 lata.

Data: 2010-10-02 13:27:15
Autor: Olek
On 2010-10-01 12:00, news-gazeta wrote:

Jezdzilem busem po Europie, robilem 5 tyś tygodniowo na spokojnie, więc
żadna rewelacja te przedstawiciel.

800 km codziennie? taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Co do gwarancji to proponuje zapytac w KIA, ale z tego co pamietam
jest cos takiego jak np:

2 lata lub 100tyś km.

dokładnie 150 kkm chyba

Data: 2010-10-02 17:17:03
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
On 2010-10-01 12:00, news-gazeta wrote:

Jezdzilem busem po Europie, robilem 5 tyś tygodniowo na spokojnie, więc
żadna rewelacja te przedstawiciel.

800 km codziennie? taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Chyba zapomniał dopisać, że ze zmiennikiem. Bo w pojedynkę, dzień w dzień, to ni chusteczka.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-10-03 11:51:06
Autor: nom

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:i87idn$tki$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-10-02 13:27, Olek pisze:
800 km codziennie? taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Chyba zapomniał dopisać, że ze zmiennikiem. Bo w pojedynkę, dzień w dzień, to ni chusteczka.

Do Madrytu tam z z powrotem jest 6000 km i busy robią takie trasy raz w tygodniu (ze zmiennikiem oczywiście).

Data: 2010-10-01 12:00:54
Autor: Gabriel 'wilk'
Użytkownik Katanka napisał:

> Mam kolegę, który jest przedstawicielem handlowym. Dostał auto (KIA SOUL) 8 miesięcy temu. Jak on moze zrobić w 8 miesięcy 80.000 km po Polsce, to jedna sprawa, ale druga - to auto jest w rozsypce już praktycznie.

Zaraz Ci sie dostanie od Cavallino

> No dobrze, jak się to ma do tych 7 lat gwarancji marki KIA? Przeciez za 7 lat to auto będzie na złomie. Jakie jest ograniczenie przebiegu km przy takiej gwarancji?

Ale KIA ma 7 lat lub 150kkm przebiegu auta, wiec gwarancja sie skonczy przy takim jezdzeniu jak auto bedzie mialo nieco ponad rok :-)
ps. nie wiem czy kratkowozy nie maja innej gwarancji - mniej korzystnej?

                Oskar Wilde

Data: 2010-10-01 12:32:24
Autor: Cavallino
Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i84be9$liu$3news.onet.pl...
> [...]

moze zrobić w 8 miesięcy 80.000 km po Polsce, to jedna sprawa, ale druga - to auto jest w rozsypce już praktycznie.

Niekoniecznie.
Soul zrobił na mnie dość słabe wrażenie jeśli chodzi o wykonanie.
Podobnie jak Venga.
Twarde plastiki, podatne na rysy, kiepsko spasowane, na pewno się szybko zużyją.

Jak na razie z auto Kii dobre wrażenie robią na mnie tylko Ceed i Sportage.
Reszta to koreańskie auta.

Data: 2010-10-01 15:10:39
Autor: Robert_J
8 miesięczna KIA Soul zrobiła juz 80.000km
Soul zrobił na mnie dość słabe wrażenie jeśli chodzi o wykonanie.

Słabe wrażenie to on robi zwłaszcza jeśli chodzi o wygląd ;-). Oczywiście to rzecz gustu, ale MZ to auto jest szpetne jak noc listopadowa ;-)

Data: 2010-10-01 19:21:19
Autor: Cavallino
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:i84mkk$nh5$1news.onet.pl...
Soul zrobił na mnie dość słabe wrażenie jeśli chodzi o wykonanie.

Słabe wrażenie to on robi zwłaszcza jeśli chodzi o wygląd ;-). Oczywiście to rzecz gustu, ale MZ to auto jest szpetne jak noc listopadowa ;-)

Nawet jeśli, to od tego raczej się nie psuje.
Od kiepskiego wykonania prędzej.
Skoro zaoszczędzili na plastiku, to zapewne nie tylko na nim.
W Ceedzie tych oszczędności nie widać, a kosztują prawie tyle samo.

Data: 2010-10-02 09:52:39
Autor: Karolek
W dniu 2010-10-01 12:32, Cavallino pisze:

Jak na razie z auto Kii dobre wrażenie robią na mnie tylko Ceed i Sportage.
Reszta to koreańskie auta.

Sportage, ROTFL :P
Tandeta na maksa.
Teraz juz wiem, ze masz wyjatkowo niskie wymagania co do samochodu, stad twoje marne wybory.

--
Karolek

Data: 2010-10-02 11:24:55
Autor: Cavallino
Użytkownik "Karolek" <dragNOSPAM@o2.pl> napisał w wiadomości news:i86ofm$284a$1news.mm.pl...
[...]

Byłeś, widziałeś, jeździłeś?

Data: 2010-10-03 09:40:39
Autor: Karolek
[...]

Gdzie bylem?
Widzialem i jezdzilem, nowka sztuka.
Wlasciciel rozplywal sie nad nia jakby kupil osmy cud swiata... ja tam zauwazylem tylko toporne, walace zawieszenie, tandetne plastiki, kiepskie prowadzenie i slaby silnik benzynowy, miejsca wewnatrz jak na SUVa tez malo.
Audio bylo jak na ta klase auta nawet niezle.

--
Karolek

Data: 2010-10-01 12:02:09
Autor: Agent

Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości news:i84b13$9fb$1inews.gazeta.pl...
[...]

A co się sypie?

Data: 2010-10-01 12:08:00
Autor: Katanka
Agent wrote:
[...]

Auto teraz stoi unieruchomione w serwisie, nie wiem co dokładnie. Natomiast z usterek to zawieszenie było do wymiany, łozyska w prawym przednim kole, w środku odłażą elementy wykończeniowe i trzeszczy jak w żuku. Ale to akurat rozumiem - nie jego auto, nie dba tylko służy do pracy. Chodzi mi konkretnie o gwarancję, jak sobie KIA z tym radzi.

Data: 2010-10-01 10:26:35
Autor: Myjk
8 miesięczna KIA Soul zrobiła juz 80.000km
2010-10-01 12:08:00 Katanka

nie wiem co dokładnie.

"Nie wiem, ale napiszę dla podkreślenia dramaturgii"? ;)

Natomiast z usterek to zawieszenie było do
wymiany,

Całe? Może po prostu zaliczył jakąś wannę na drodze?

łozyska w prawym przednim kole

Patrz wyżej. Ew. może ma częste dohamowania na torze przy zakręcie w lewą stronę. Mi w Fabii padło prawe tylne łożysko przy 45k km, bo wyjeżdżając z firmy wywijałem na zawrotce w lewo przy użyciu ręcznego. :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-10-01 14:01:53
Autor: kamil
"Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> wrote in message news:i84d0q$qnu$1news.onet.pl...
[...]

W BMW to daje +10 do respektu na dzielni, ile w Fabii? ;>

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-01 18:39:01
Autor: Myjk
8 miesięczna KIA Soul zrobiła juz 80.000km
kamil napisać:

W BMW to daje +10 do respektu na dzielni, ile w Fabii? ;>

-250 za piastę z wymianą. ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-10-04 18:42:41
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-10-01 15:01, kamil pisze:
[...]

To zależy czy ma kołpaki czy "alusy". Ale obstawiam min +50 do szacunu.

A.

Data: 2010-10-01 12:20:03
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-10-01 12:08, Katanka pisze:
[...]

jeśli ktoś auto katuje to dobrze, że chociaż 80tyś wytrzymało, jak to mówi pewne stare powiedzenie, najlepsze auto to firmowe auto :)

Moim zdaniem wytłumaczenie, że nie jego to nie dba to głupota. O formowe auto nie trzeba przesadnie dbać, po prostu trzeba nim jeździć jak każdym innym autem. Znam przypadki zajechana silnika po 30tyś km przebiegu, bo wypił cały olej i się zatarł. Ale to nie wina auta przecież a właściciela (kierowcy).

--
krzysiek82

Data: 2010-10-01 12:50:35
Autor: J.F.
8 miesięczna KIA Soul zrobiła juz 80.000km
Użytkownik "krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> napisał w
[...]

A wyswietlilo auto czerwona lampke ?
A moglo by jeszcze zaczac przerywac, migac innymi lampkami, albo nawet wylaczyc silnik przed zatarciem :-)

J.

Data: 2010-10-01 21:12:06
Autor: Przemek V

Użytkownik "krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> napisał w wiadomości news:4ca5b5fa$0$27028$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ja swoje nowe firmowe od czerwca po raz pierwszy wczoraj oddałem do myjni, oczywiście ręcznej. Do tej pory myłem sam. Nigdy nie widziałem różnicy - firmowe czy moje. Zawsze lubię czyste, nieporysowane, nietrzeszczące, nierzężące i niestukające niezależnie od wpisu w DR. W końcu ja tym jeżdżę a nie "firma".

Data: 2010-10-01 20:48:34
Autor: Robert Rędziak
8 miesięczna KIA Soul zrobiła juz 80.000km
On Fri, 1 Oct 2010 21:12:06 +0200, Przemek V
<miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> wrote:

Ja swoje nowe firmowe od czerwca po raz pierwszy wczoraj oddałem do myjni, oczywiście ręcznej.

 Przemek, bądźmy szczerzy, nie porównuj siebie do przeciętnego
 repa, dla którego kratkowóz jest tylko narzędziem do trzepania
 wyniku. :)

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-10-02 11:08:22
Autor: Przemek V

Użytkownik "Robert Rędziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrniaci92.ot1.rekindrapak.wkurw.org...
[...]

Jak miałem firmową Lagunę I 1.8 to tak samo dbałem. Znam ludzi, którzy mają firmowe Matizy wychuchane. To nie od auta tylko od człowieka zależy.

Data: 2010-10-02 11:12:07
Autor: Robert Rędziak
8 miesięczna KIA Soul zrobiła juz 80.000km
On Sat, 2 Oct 2010 11:08:22 +0200, Przemek V
<miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> wrote:

To nie od auta tylko od człowieka zależy.

 Ależ to właśnie na myśli miałem.

Data: 2010-10-02 20:11:45
Autor: jerzu
8 miesięczna KIA Soul zrobiła juz 80.000km
On Fri, 1 Oct 2010 20:48:34 +0000 (UTC), Robert Rędziak
<rekin@gm.wkurw.org> wrote:

Przemek, bądźmy szczerzy, nie porównuj siebie do przeciętnego
repa, dla którego kratkowóz jest tylko narzędziem do trzepania
wyniku. :)

IMHO zależy to od człowieka. Miałem różne służbowe auta. Dbałem o nie
jak mogłem najlepeij, nawet o tego niewdzięcznego Uno :P

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-10-02 18:41:34
Autor: Robert Rędziak
8 miesięczna KIA Soul zrobiła juz 80.000km
On Sat, 02 Oct 2010 20:11:45 +0200, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:

IMHO zależy to od człowieka. Miałem różne służbowe auta. Dbałem o nie
jak mogłem najlepeij, nawet o tego niewdzięcznego Uno :P

 Ty dbasz, Przemek dba. Parę innych osób też, nawet jeśli jest to
 po prostu dbałość o narzędzie do pracy. Ale wielu jest takich,
 którzy uważają, że dostali coś co im się należy, a jednocześnie
 nie jest ich, więc można sobie poużywać do woli.

Data: 2010-10-01 12:47:52
Autor: J.F.
[...]

A przy jakim przebiegu ? Bo byc moze za to musial zaplacic, nikt nie daje gwarancji na zawieszenie, sprzegla, hamulce bez przebiegu.

Byc moze bylo naprawde kiepskie i uznali ze musza wymienic darmowo, bo przebieg byl jednak nieprzyzwoicie niski.

J.

Data: 2010-10-01 13:36:00
Autor: Agent

Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości news:i84btu$ck9$1inews.gazeta.pl...
Agent wrote:
[...]

Hmmm, Technologię łożyskowania koła to juz chyba dawno każda marka opanowała i najczęściej ich uszkodzenie po krótkim przebiegu wynika z naparzania po krawężnikach lub dziurach. Nie zdziwiłbym sie gdyby to była przyczyna zwłaszcza jak widziałem Soul na 18 calowych alufelgach. NIc dziwnego ze zawieszenie siada. A plastiki - no cóż -to trzeba by najlepiej samemu ocenić

Data: 2010-10-01 14:15:17
Autor: mleko
On 2010-10-01 13:36, Agent wrote:

Hmmm, Technologię łożyskowania koła to juz chyba dawno każda marka
opanowała i najczęściej ich uszkodzenie po krótkim przebiegu wynika z
naparzania po krawężnikach lub dziurach.

Nie ma jak bezgraniczna wiara w producenta, a wine zrzucic na konsumenta :) Koszt produkcji łożyska, nawet dobrej jakości, to są groszowe sprawy. Dwa przykłady z zeszłego tygodnia. Mazda CX7, przebieg 40kkm, auto znane od nowości kierownik jeździ rozsądnie, uwalone łożysko tylnego koła. Auto sprowadzone - ASO - wina użytkownika, wymiana piasty (ZTCP ~ 2kPLN) Rozbiórka uszkodzonej piasty - zwykłe łożysko, znormalizowane, ale "zapieczone" w piaste, ze w zasadzie nierozbieralne.
Thalia 1.4 bez wspomagania, od nowości w jednych rękach. Przebieg 79kkm, zatarte łozysko rolki prowadzącej paska. Łożysko w rolce typowe, ale niestety spiek, nie da sie rozebrać. Koszt samego łożyska 20zł. Koszt zamiennika rolki 220. W obu przypadkach dałoby się przy pomocy tokarza i pierścieni "segera" wymienić te łożyska i działały by bezbłędnie. Smiem nawet twierdzić, że produkcja nierozbieralnych łożysk kosztuje zdecydowanie więcej, ale to zwraca się.

Data: 2010-10-01 12:17:33
Autor: krzysiek82
8 miesięczna KIA Soul zrobiła juz 80.000km
W dniu 2010-10-01 12:02, Agent pisze:
A co się sypie?

jak to co? wszystko a tak serio, to zwykle tak się pisze jak się nie wie co napisać.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-01 12:50:36
Autor: Katanka
krzysiek82 wrote:
W dniu 2010-10-01 12:02, Agent pisze:
A co się sypie?

jak to co? wszystko a tak serio, to zwykle tak się pisze jak się nie
wie co napisać.

Będe dokładnie wiedział po weekendzie bo mnie odwiedzi jak auto wyjedzie o własnych siłach. Nie to mnie zdziwło, bo przecież każde auto można zajechać. Chodziło mi o ilośc km zrobioną w tak krótkim czasie i potem ustosunkowanie się KIA podczas trybu "na gwarancji".

Data: 2010-10-01 15:21:52
Autor: Robert_J
8 miesięczna KIA Soul zrobiła juz 80.000km
"Chodzi mi konkretnie o gwarancję...."

"Chodziło mi o ilośc km zrobioną w tak krótkim czasie..."

To w końcu o co Ci bardziej chodziło? ;-))))
A tak poważnie to uważasz że dla PH, który dużo jeździ bo ma klientów w różnych miastach, 80.000 km to taka powalająca ilość? Zakładając że pracuje nawet tylko 11 miesięcy w roku (urlop), a miesięcznie jeździ tylko przez 20 dni to daje raptem ok. 360 km dziennie. To dużo? Bywają dni że niewiele mniej robię dziennie, a nawet za bardzo poza miasto nie wyjadę ;-). Daleko nie szukać, w zeszły wtorek po Szczecinie przejechałem 270 km. Dom, biuro, centrum, parę spraw, biuro, centrum, parę spraw, buiro, dom i tak zleciało :-). Fakt że pracuję na peryferiach i sam dojazd do centrum to ok. 10 km, a z domu do pracy też mam 15 lub 25, zależy którędy jadę...

Data: 2010-10-01 13:44:38
Autor: Piotr Czyż
Robert_J pisze:

[...]

Nie wiem jak to policzyłeś, ale mi wychodzi, że jeżdżąc 8 miesięcy po 10tys./miesięcznie wychodzi 500km.

--
Piotr Czyż

Data: 2010-10-01 15:54:16
Autor: Katanka
Piotr Czyż wrote:
Robert_J pisze:

[...]

Ano własnie :) A nie wiem jak ja to liczyłem, że wyszło 830km dziennie :)

Data: 2010-10-06 11:42:29
Autor: Robert_J
8 miesięczna KIA Soul zrobiła juz 80.000km
Nie wiem jak to policzyłeś, ale mi wychodzi, że jeżdżąc 8 miesięcy po
10tys./miesięcznie wychodzi 500km.

Zauważ co liczyłem :-). 11 miesięcy po 20 dni to 220 dni. 80.000 / 220 daje 363 :-))). A to że wziąłem złe założenia to już inna sprawa ;-)))). Po tylu postach zapomniałem że gość jeździ dopiero 8 miesięcy, a nie pełny rok...

Data: 2010-10-01 12:41:43
Autor: J.F.
[...]

Spoko spoko - moze sie okazac ze "drivetrain" to zniesie, za to w miedzyczasie zarobia na serwisie elementow jak najbardziej zuzywalnych tyle, ze nie doloza do interesu :-)

J.

Data: 2010-10-01 19:21:57
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 1 Oct 2010 11:52:37 +0200, Katanka napisał(a):

Mam kolegę, który jest przedstawicielem handlowym. Dostał auto (KIA SOUL) 8 miesięcy temu. Jak on moze zrobić w 8 miesięcy 80.000 km po Polsce, to jedna

Normalka. Ja Granadą robiłem tyle w rok, zupełnie prywatnie. --

Data: 2010-10-01 19:44:12
Autor: CUT
W dniu 2010-10-01 11:52, Katanka pisze:
[...]

Najlepsze auto terenowe/wyścigowe to auto służbowe.

U mnie rekordzista wyłamał amortyzator z kielicha w 4-miesięcznym kangoo. Nie pytajcie jak tego dokonał.

8 miesięczna KIA Soul zrobiła juz 80.000km