800 milionów pln z ZUS

Data: 2015-10-14 00:42:17
Autor: Krzysiek
800 milionów pln z ZUS
W dniu środa, 14 października 2015 00:05:55 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych wyjawił opinii publicznej,
   iż ZUS wydaje każdego roku 800 mln zł na utrzymanie systemu
   informatycznego. Jest to kwota równa miesięcznym składkom
   emerytalnym odprowadzanym przez wszystkich polskich przedsiębiorców.

800mln rocznie, podczas gdy cala informatyzacja 3mld?
cos to podejrzanie wyglada.

W szczegolnosci z tego wynika:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Asseco-otrzymalo-31-54-mln-zl-za-utrzymanie-KSI-ZUS-3176520.html
ze te 800mln nie wydaje sie prawdopodobne.
Bo wlasnych kosztow (wlasni informatycy, papier do drukarek etc) chyba nie maja na poziomie 600mln rocznie?

z drugiej strony jesli taka kasa trafia do Polskiej firmy, ktora w Polsce placi skladki i zatrudnia w Polsce ludzi, to moze to lepsze niz trzymanie tej kasy "na kontach inwestycyjnych"? :P

Data: 2015-10-14 14:20:48
Autor: J.F.
800 milionów pln z ZUS
Użytkownik "Krzysiek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2939bc00-70bc-47be-bb01-c153d0e06300@googlegroups.com...
[...]

Az tak bardzo podejrzanie to nie - wiecie, rozumiecie - 5 lat minelo, czas napisac nowa wersje kompletnie od nowa ...

[...]

ZUS ogolnie utrzymuje sie z "odpisu skladki", czyli cos ok 3% wplaconych skladek.
Nie jest to malo, nie jest to duzo - patrzac na prowizje OFE w przeszlosci, ale tez nie jest to "kwota  miesiecznych skladek" tylko 1/3 tej sumy.

Tym niemniej daje to ok 4 mld rocznie .. wiec 600mln na "informatyke" moze byc.

www.zus.pl/bip/pliki/sprawozdanie_z_dzialalnosci_ZUS_2014.pdf
http://www.zus.pl/default.asp?id=1&p=4&idk=1009

z drugiej strony jesli taka kasa trafia do Polskiej firmy,
ktora w Polsce placi skladki i zatrudnia w Polsce ludzi,
to moze to lepsze niz trzymanie tej kasy "na kontach inwestycyjnych"? :P

I tak i nie  - jesli to jest ukrywanie bezrobocia w urzednikach, to ma ta ceche, ze potem trudno sie ich pozbyc i wymyslaja kolejne papiery, ktore trzeba im dostarczac :-)

No ale trzeba przyznac, ze ZUS ma tez obiektywne koszta - i te systemy informatyczne, i np rozsylanie przekazow, bo emeryci jakos nie chca kont w bankach, i nawet te komisje, ktore Eneuelowi odmawiaja renty - to trzeba jakos utrzymac :-)

Budynki tez ma, ale poza tym, ze one "kluja w oczy" wyrozniajaca sie architektura, to czy byly takie drogie ?
A ci wszyscy pracownicy musza gdzies siedziec...

J.

Data: 2015-10-14 05:29:54
Autor: Krzysiek
800 milionów pln z ZUS
W dniu środa, 14 października 2015 14:21:26 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Az tak bardzo podejrzanie to nie - wiecie, rozumiecie - 5 lat minelo, czas napisac nowa wersje kompletnie od nowa ...

Nie maja teraz umowy tylko z jednym podmiotem tylko z trzema - ktore maja z soba konkurowac  (utrzymujac zespoly ludzi w pogotowiu pewnie)
wszystko po to by bylo taniej a nie drozej :P

I tak i nie  - jesli to jest ukrywanie bezrobocia w urzednikach,
Kase za ten system dostaje firma informatyczna, czyli byloby to ukrywanie bezrobocia w informatykach :P

aczkolwiek teraz juz maja trzy firmy, gdzie dwie sa na tyle miedzynarodowe ze moga miec ludzi i w Indiach. Za pewne tanszych niz informatyk w Polsce.

Data: 2015-10-14 17:41:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
800 milionów pln z ZUS

"Krzysiek" 563743eb-d000-480c-9f94-bb7e5a5115b9@googlegroups.com

[..] ludzi i w Indiach. Za pewne tanszych niz informatyk w Polsce.

Hindus zatrudnił Anglika, bo sam nie był zbyt mocny w tym, co mu zlecił
dendryt niemieckiego Siemensa, ale Anglik (właściwie -- Szkot w sukience)
zatrudnił polskiego imigranta -- uciekiniera ekonomicznego...

Skąd uciekł ów Polak? Z Polski -- to jasne. Ale dlaczego uciekł?! Dlatego
uciekł, że gniotły go w ukochanej Ojczyźnie podatki i składki oraz
prześladował brak popłatnej pracy...

Jak polskie państwo zadysponowało podatkami? -- rozwinęło
się... Między innymi zakupiło to i owo u Siemensa...

Czy polskie państwo mogło zatrudnić bezpośrednio Polaka?
Niby tak, ale postawiło na: rozwój, nowoczesność, bezpieczeństwo, profesjonalizm...

Ile to państwo straciło na tej akurat zabawie?
Pomijając koszty społeczne (których nie potrafię policzyć)
Polacy stracili setki milionów plnów na pewno,
a prawdopodobnie -- być może nawet miliardy plnów. :)

Dlaczego tak piszę? Bo opisuję rzeczywistą sytuację.

I tylko jedno ,,zamówienie'' Siemensa.
(IMO to ,,zamówienie'' będzie kontynuowane)

I nie lokomotywę za 80 milionów pln. Tyle akurat ,,niektórzy'' chcą
uzyskać za pałac Branickich. Co ma owa lokomotywa? Ano przykładowo
dublet dżojstików -- jeden dżojstik na pulpicie, przy szybkie czołowej
i jeden dżojstik przy okienku bocznym... Co jeszcze? Ścianę styczników
elektrycznych -- dostarczających (jak wyjaśnia dziennikarz telewizyjny)
energię elektryczną...

-=-

Mamy Indie, mamy Wielką Brytanię, Polskę, Niemcy... Czas na Rosję?
Siemens Putinowi stawia/buduje/finansuje pałace... [za polskie pieniądze!]

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-10-14 17:00:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
800 milionów pln z ZUS

"Krzysiek" 2939bc00-70bc-47be-bb01-c153d0e06300@googlegroups.com

: 800mln rocznie, podczas gdy cala informatyzacja 3mld?
: cos to podejrzanie wyglada.

Po prostu oszczędnie wydawali, kupując -- gospodarność. ;)
Ponadto -- inflacja! ;)

: z drugiej strony jesli taka kasa trafia do Polskiej firmy,
: ktora w Polsce placi skladki i zatrudnia w Polsce ludzi,
: to moze to lepsze niz trzymanie tej kasy "na kontach
: inwestycyjnych"? :P

Zakładając, że ta firma nie kupuje krzeseł (milion dolarów
USA każde) za granicą. ;)

Trochę odwrotnie z ,,farmaceutologią''.

 -- państwo dopłaca do leków
 -- jednocześnie kosząc podatki z aptek, firm farmaceutycznych itp....

Ja na razie nie mam cukrzycy (mimo ewidentnych obciążeń genetycznych)
ale pojmuję problemy ludzi chorych na cukrzycę, których po prostu nie
stać na leki. (dziś na czczo, w około 8 godzin po jedzeniu słodkich
płatków kukurydzianych zalewanych tłustym mlekiem, miałem 91 mg/dL
 -- daleko mi zatem do cukrzycy) Leki (czy tabletki, czy insulina)
są drogie, niekoniecznie jakoś refundowane przez NFZ, a nawet jeśli
refundowane, to ,,dziwnie''... (nieuczciwie -- lek stale na 30%,
ale w aptece drożeje, choć producent nie podnosi ceny)

Na szczęście ;) co Fiskus zarobi na cukrzykach, to straci na
astmatykach -- leki p. astmie są całkiem tanie. Za to nie są
tanie leki antyhistaminowe, więc astmatyk taki jak ja -- musi
wydawać... (być może lekami antyhistaminowymi Fiskus refunduje
leki rozkurczające typu: Formoterol czy Ventolin...)

Za kilka minut ponowny pomiar cukru -- dziś innym miernikiem...
Cukrometry są rozdawane za darmo lub za symboliczną opłatą,
więc stać mnie na ,,więcej''? Owszem, ale paski nie są daremne...
(; jeden pomiar -- jeden pasek, chyba, żeby wymyć starannie, ;)
wysuszyć, i użyć ponownie... ;) Dzisiejszy pasek jest inny niż
poprzednie... Ma grube druty, ewidentnie żółtego koloru -- chyba
nawet mosiężne...

Ponoć cukrzyca dopada co drugiego człowieka, ale nie każdy cukrzyk
ma świadomość swej choroby... Złośliwi mówią, że cukrzyca nie jest
chorobą, ale jest zapobieganiem chorobie, jaką jest otyłość... ;)

98 mg/dL w 2 godziny po zjedzeniu kilku kubków kukurydzianych płatków
zalewanych tłustym (3.2%) mlekiem (mniej niż 1 litr) UHT oraz półtłustego
(nie wiem, ile ma %% półtłusty) sera białego (275 g) zmieszanego z jogurtem
(400 g) -- poza mlekiem, wszystko z Lidla... Wiem, że mało ;) jem, ale
stale odchudzam się... ;)

-=-

Ponawiam propozycję:

   -- likwidacja ZUS
   -- przekazanie redystrybucji składek bezpośrednio bankom
   -- przekazanie przyznawania rent bezpośrednio lekarzom rodzinnym
      (de facto teraz tak jest)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-10-14 18:58:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
800 milionów pln z ZUS

"Eneuel Leszek Ciszewski" mvlqmd$glr$1@node2.news.atman.pl

[...]

  http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/renta/bezcukrzycy/_MG16808.jpg
  ten pasek jest ,,skomplikowany'', ale postawić postaram się
  inny, nieco ;) prostszy; a i ten być może pstryknę jakoś lepiej

  koszt jednego takiego paska w Polsce to (w aptece, ze zniżką,
  z ,,refundacją'') około 25 groszy; jeden pomiar -- jeden pasek
  prawa strona do cukromierza, lewa -- do palca broczącego ;)
  krwią; długość paska -- około 35 mm

[...]

Ogólnie -- jedzenie dało ponad 1.1 kg ,,przychodu''.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

800 milionów pln z ZUS