9 mld zł długu a Tusk dalej pożycza

Data: 2012-06-12 00:34:05
Autor: Przemysław W
9 mld zł długu a Tusk dalej pożycza

Dług publiczny urósł w pierwszym kwartale o niespełna 9 mld zł

Państwowy dług publiczny na koniec marca 2012 r. wyniósł 824 mld 314 mln zł - podało w poniedziałek w komunikacie Ministerstwo Finansów.

Z tej kwoty 759 mld 548 mln zł czyli 92,1 proc. długu ogółem to zadłużenie sektora rządowego. Na zadłużenie sektora samorządowego przypada 7,7 proc. długu ogółem czyli 63 mld 382 mln zł. Zadłużenie sektora ubezpieczeń społecznych stanowi 0,2 proc. długu ogółem, co przekłada się na kwotę 1 mld 384 mln zł.

W I kwartale 2012 r. zadłużenie sektora finansów publicznych po konsolidacji wzrosło o 8 mld 987 mln zł, czyli o 1,1 proc.

9 mld zł długu a Tusk dalej pożycza