9-rzędowa przerzutka i 7 - rzędowa kas eta ?

Data: 2011-09-06 15:39:27
Autor: Lagod
9-rzędowa przerzutka i 7 - rzędowa kas eta ?
Cześć.
Mam w rowerze napęd 3x7 z normalnym, szerokim łańcuchem.
Mogę sobie zamontować bez problemów przerzutkę 9-rzędową, powiedzmy Deore LX lub coś lepszego? Czy będzie obsługiwała poprawnie kasetę 7-rzędową i stary łańcuch?
Czy musiał bym od razu wymienić kasetę, piastę, łańcuch i przednie tarcze?
--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2011-09-06 07:07:57
Autor: Kuba Abuk
9-rzędowa przerzutka i 7 - rzędowa kaseta ?
On Sep 6, 3:39 pm, Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote:
Cze¶ć.
Mam w rowerze napęd 3x7 z normalnym, szerokim łańcuchem.
Mogę sobie zamontować bez problemów przerzutkę 9-rzędow±, powiedzmy
Deore LX lub co¶ lepszego?

Tak, ale po co?
Największy wpływ negatywny na kulturę pracy napędu i precyzję zmiany
przełożeń maj± zasyfione pancerze/linki, wyci±gnięty (czyt. zużyty)
łańcuch i ew. krzywy hak przerzutki. Jako¶ć limituje najsłabsze ogniwo
- lepiej full alivio, niż mix SISa czy tamTourneya i XTRa;)

Czy będzie obsługiwała poprawnie kasetę
7-rzędow± i stary łańcuch?

Tak. Pozostaje kwestia stopnia zużycia elementów napędu.

Czy musiał bym od razu wymienić kasetę, piastę, łańcuch i przednie tarcze?
Nie.

W skrócie:
- wymiana piasty przy przej¶ciu na 8/9sp - w 7sp jest węższy bębenek i
inny system mocowania kasety
- wymiana łańcucha/kasety/manetek przy przej¶ciu na 9sp (ponoć łańcuch
8sp pracuje poprawnie z reszt± 9sp)
- kasety 7/8sp maj± tak± sam± odległo¶ć między koronkami i taki sam
uci±g manetek.
- kaseta 8sp+manetki 7sp: status quo.

Zdravim,
Kuba

Data: 2011-09-06 16:24:40
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 6 Sep 2011 07:07:57 -0700 (PDT), Kuba Abuk napisał(a):

[...]

no naprzykład gdy sie urwie wózek. Albo przerzutka dostanie dużych luzów.
Takie xt jest jednak IMO trwalsze niż deore i temu podobne.

Data: 2011-09-06 18:27:56
Autor: Lagod
9-rzędowa przerzutka i 7 - rzędowa kaseta ?
W dniu 2011-09-06 16:07, Kuba Abuk pisze:
Tak, ale po co?

Bo zależy mi na trwało¶ci. Wole raz wydać 200zł niż 3 razy 60.

[...]

OK-pięknie to wyja¶niłe¶.
A co z korb± i tarczami przy wymianie łańcucha? Takie same?

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2011-09-06 23:19:23
Autor: Kuba Abuk
On Sep 6, 6:27 pm, Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote:
W dniu 2011-09-06 16:07, Kuba Abuk pisze:

(ciach).

OK-pięknie to wyja¶niłe¶.
A co z korb± i tarczami przy wymianie łańcucha? Takie same?

Generalnie tak. Jaki konkretnie model korby i łańcucha?
Najlepiej wyja¶nił kwestię kompatybilno¶ci tarcz ¶p. Sheldon Brown:
http://www.sheldonbrown.com/speeds.html

Ten artykuł pomoże ci w ocenie stopnia zużycia napędu:

Data: 2011-09-07 13:16:45
Autor: Lagod
W dniu 2011-09-07 08:19, Kuba Abuk pisze:
[...]

Troszkę nie rozumiem, ale się pomęczę. Dzięki.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2011-09-07 06:04:44
Autor: Kuba Abuk
On Sep 7, 1:16 pm, Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote:
W dniu 2011-09-07 08:19, Kuba Abuk pisze:

> Ten artyku pomo e ci w ocenie stopnia zu ycia nap du:
>http://www.sheldonbrown.com/speeds.html

Troszk nie rozumiem, ale si pom cz . Dzi ki.

I w pełni się z tob± zgadzam... Wkleiłem przez pomyłkę dwukrotnie ten
sam link.
Wła¶ciwy link: http://sheldonbrown.com/chains.html

Zdravim,
Kuba

Data: 2011-09-06 16:22:54
Autor: ...::QRT::...
9-rzędowa przerzutka i 7 - rzędowa kas eta ?
Dnia Tue, 06 Sep 2011 15:39:27 +0200, Lagod napisał(a):

Cze¶ć.
Mam w rowerze napęd 3x7 z normalnym, szerokim łańcuchem.
Mogę sobie zamontować bez problemów przerzutkę 9-rzędow±, powiedzmy Deore LX lub co¶ lepszego? Czy będzie obsługiwała poprawnie kasetę 7-rzędow± i stary łańcuch?
Czy musiał bym od razu wymienić kasetę, piastę, łańcuch i przednie tarcze?

nie bedzie zadnych problemów

9-rzędowa przerzutka i 7 - rzędowa kas eta ?