900kkm na LPG

Data: 2014-03-13 15:22:24
Autor: anacron
900kkm na LPG
Data: 2014-03-13 19:16:03
Autor: P.B.
900kkm na LPG
Dnia Thu, 13 Mar 2014 15:22:24 +0100, anacron napisał(a):

http://moto.wp.pl/kat,45754,title,900-tys-km-na-tej-samej-instalacji,wid,16460684,wiadomosc.html?ticaid=1125a8

Co za bzdety! Instalacja wtrysku gazu mi zwróciła się po 15 tys kilometrów.
Pan jeździ po 500 kilometrów dziennie z sobotami i niedzielami! Chyba jakiś
kuzyn tego Motylińskiego z Włocławka - on też robi takie przebiegi,
jednocześnie całe dnie pisząc na grupy dyskusyjne, a w przerwach wyciąga
samochody z rowu.
Wymiany pierścieni na dwóch cylindrach, czy jednego klocka hamulcowego nie
komentuję - typowe dla tej klasy użytkowników samochodów. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-03-13 21:34:34
Autor: Adam
900kkm na LPG
W dniu 2014-03-13 19:16, P.B. pisze:
[...]

A mógłbyś coś merytorycznie?

Bo mam wrażenie, że czytałeś zupełnie inny artykuł, niż podawał Tomek.

Ja  nie widzę nic o wtrysku gazu. Na fotografii jest instalacja mieszalnikowa, notabene mieszalnik zainstalowany jak najbardziej prawidłowo - bokiem do kierunku jazdy, co eliminuje problemy z podciśnieniem na membranie.
Nie widzę też nic o pierścieniach czy klockach.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-03-13 22:05:49
Autor: Adam
900kkm na LPG
W dniu 2014-03-13 21:34, Adam pisze:
[...]

Przepraszam, nie zauważyłem drugiej strony :(

[...]

Jest na drugiej stronie.
Ale co widzisz dziwnego w wymianie pierścieni czy klocków? To nie MB W115 czy MB W123, które w dizlu robiły po 2 miliony kilometrów bez tykania palcem.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-03-13 22:12:42
Autor: Tomasz Wójtowicz
900kkm na LPG
W dniu 2014-03-13 22:05, Adam pisze:

Jest na drugiej stronie.
Ale co widzisz dziwnego w wymianie pierścieni czy klocków?

Chyba o to chodzi, że jak klocki są do wymiany, to się wymienia oba.

Data: 2014-03-13 22:28:45
Autor: Adam
900kkm na LPG
W dniu 2014-03-13 22:05, Adam pisze:

Jest na drugiej stronie.
Ale co widzisz dziwnego w wymianie pierścieni czy klocków?

Chyba o to chodzi, że jak klocki są do wymiany, to się wymienia oba.

Racja, wymienia się z obu stron osi. Facet powiedział, że na trasie - więc powinien dopowiedzieć, że później wymienił drugi komplet.
Ma to większe znaczenie bez ABS, z ABS-em auto raczej sobie poradzi z różną skutecznością hamulców na obu kołach.

Sam kiedyś wracałem z trasy hamując silnikiem i ręcznym, czasami blachami z klocków - bo klocki się wysypały, a była noc i nie miałem gdzie kupić. Lanos bez ABS, też z gazem.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-03-13 23:15:02
Autor: P.B.
900kkm na LPG
Dnia Thu, 13 Mar 2014 22:12:42 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

W dniu 2014-03-13 22:05, Adam pisze:

Jest na drugiej stronie.
Ale co widzisz dziwnego w wymianie pierścieni czy klocków?

Chyba o to chodzi, że jak klocki są do wymiany, to się wymienia oba.

Ja zawsze zmieniałem wszytkie cztery - po dwa na koło, ale ja miałem
japońskie albo francuskie barachło, a nie absolutnie genialne dzieło
teutońskiej myśli technicznej.
On te pierścienie wymieniał na dwóch cylindrach! Tam chyba jest
czterocylindrowy silnik, więc mając i tak wszytko na wierzchu to wypadałoby
wymienić komplet, a nie podcierać dupę palcem i oszczędzać kilka złotych na
dwóch dodatkowych zestawach pierścieni. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-03-14 11:54:15
Autor: J.F.
900kkm na LPG
[...]

A jak tylko jeden jest do wymiany ?

Fakt ze jeden klocek trudno kupic :-)

J.

Data: 2014-03-14 21:36:56
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
900kkm na LPG
W dniu 2014-03-14 11:54, J.F. pisze:
[...]

To trzeba się zainteresować prowadnicami zacisku.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2014-03-13 23:26:03
Autor: P.B.
900kkm na LPG
Dnia Thu, 13 Mar 2014 21:34:34 +0100, Adam napisał(a):

A mógłbyś coś merytorycznie?

Proszę bardzo. Cytat z tekstu:
"Przez wiele lat pokonywałem 15 - 18 tys. km miesięcznie. Teraz jeżdżę
mniej, po około 10 tys. Łatwo policzyć, że w moim przypadku koszt montażu
zwrócił się już po około trzech miesiącach. "

[...]

On instalację ma w porządku, bo do tak prymitywnego silnika i tak nic
lepszego nie zastosuje.
Facet pisze farmazony o tym, że łatwo policzyć, że już po 50 tysiącach
kilometrów zwrócił mu się koszt instalacji. Mi koszt raczej drogiej
instalacji wtrysku gazu zwrócił się właśnie po 15 tysiącach kilometrów.
Więc albo facet używa chińskiego kalkulatora z rozładowaną baterią, albo te
kilometry mu jakoś tak magicznie rosną im dłużej o nich opowiada. Ciekawe
co robi, że jeździ po 700 kilometrów dziennie (albo 500 z niedzielami i
świętami)? Całe dnie albo jedzie, albo śpi. Ja w styczniu zrobiłem 6000
kilometrów i miałem wrażenie, że cały miesiąc nie wysiadałem z samochodu!

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-03-14 11:00:12
Autor: Adam
900kkm na LPG
W dniu 2014-03-13 23:26, P.B. pisze:
[...]

W zasadzie można było, ale:
1/ instalacja zakładana prawdopodobnie pomiędzy 1997 a 1999 - wtedy raczej nie było lepszych (bez mieszalnika, na wtrysk fazy ciekłej)
2/ były mieszalnikowe 1 i 2 generacji, oraz wtryskowe - o wiele droższe

Facet pisze farmazony o tym, że łatwo policzyć, że już po 50 tysiącach
kilometrów zwrócił mu się koszt instalacji. Mi koszt raczej drogiej
instalacji wtrysku gazu zwrócił się właśnie po 15 tysiącach kilometrów.

Wtrysku gazu? W jakim aucie i w którym roku?
Ja zakładałem do Lanosa ok. 1997/98 i płaciłem 3400 zł. brutto za włoską instalację mieszalnik / wtrysk jednopunktowy do kolektora.

Były wtedy już sekwencje, ale cena była z sufitu i mało zakładów to instalowało, ponadto straciłbym gwarancję na auto.

Ale jakoś teraz nie chce mi się szacować kosztów. Wtedy gaz kosztował 0,99 zł./litr

[...]

Bywało, że jeździłem dziennie nieco powyżej 1100 km. Da się, aczkolwiek zależy to od auta i trasy. Najwygodniej jeździło mi się Freelanderem 1 (znakomite fotele) i audi - nie pamiętam już modelu.
Facet jest zawodowym kierowcą. Może bezproblemowo tyle wykręcać. Ja kilka lat temu jeżdżąc po kklientach tylko parę dni w tygodniu - też robiłem ponad 20 tys/miesiąc.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-03-14 14:24:07
Autor: anacron
900kkm na LPG
W dniu 13.03.2014 23:26, P.B. pisze:
Ja w styczniu zrobiłem 6000 kilometrów i miałem wrażenie, że cały
miesiąc nie wysiadałem z samochodu!

A ja pierwszy przegląd w KIA Cee'd miałem po niecałym miesiącu od
wyjazdu z salonu (przeglądy co 15'000 km). Więc proszę Cię, patrz dalej
niż czubek własnego nosa, bo pomijając w/w przypadek znam kilku ludzi -
akurat przedstawicieli handlowych, którzy miesiąc w miesiąc kręcą po
blisko 20'000km.

--
anacron

Data: 2014-03-14 17:03:25
Autor: LEPEK
900kkm na LPG
W dniu 2014-03-14 14:24, anacron pisze:
 znam kilku ludzi -
akurat przedstawicieli handlowych, którzy miesiąc w miesiąc kręcą po
blisko 20'000km.

A czy ci przedstawiciele oprócz dojazdu i powrotu mają jeszcze jakieś zadanie do wykonania?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2014-03-14 20:27:46
Autor: P.B.
900kkm na LPG
Dnia Fri, 14 Mar 2014 17:03:25 +0100, LEPEK napisał(a):

[...]

Kręcąc 1000 kilometrów dziennie w każdy dzień roboczy, to muszą na amfie
lecieć żeby nie zasnąć, bo jak 16-20 godzin jadą, pół godziny zejdzie na
tankowanie i sikanie, drugie pół na zakupy w McDrive to na sen zostaje
grubo poniżej minimum dla człowieka.  --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-03-16 21:57:22
Autor: jerzu
900kkm na LPG
On Fri, 14 Mar 2014 14:24:07 +0100, anacron <anacron@anacron.pl>
wrote:

znam kilku ludzi -
akurat przedstawicieli handlowych, którzy miesiąc w miesiąc kręcą po
blisko 20'000km.

Jaka branża? Bo ja pracowałem jako PH w różnych branżach, i daleko mi
do takich przebiegów.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-03-16 16:56:50
Autor: kogutek444
900kkm na LPG

wrote:

> [...]

>blisko 20'000km.

Jaka branża? Bo ja pracowałem jako PH w różnych branżach, i daleko mi

-- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Branża straceńców. Pewno komuś się udało jednorazowo przeżyć przejechanie dziesięciu tysięcy miesięcznie i potem inni dokładali aż wyszło 20 tysięcy. Gość z artykułu tak jak niektórzy tutaj to mitomani. Jak by sprawdzić to zawsze ci sami najszybciej jeżdżą, im nigdy oleju silnik nie bierze, najwięcej razy wykiwali fotoradary, samochody najmniej im palą paliwa, a ich znajomi to dopiero goście są, itd. Firmie taniej wyjdzie otworzenie kilku filii niż utrzymywanie kilku deptaczy robiących 20 tysięcy miesięcznie.

Data: 2014-03-17 16:47:17
Autor: J.F
900kkm na LPG
Użytkownik  napisał w wiadomości
[...]

Niekoniecznie. Jak specyfika powoduje ze wiecej niz kilku nie potrzeba, a klienci i tak sa porozrzucani, to filia tez kosztuje.
A placic moze klient - taki np serwis tomografow. Inna sprawa ze nawet taki serwisant dlugo nie pociagnie, robiac 1000 km dziennie.
Wiec raczej jakas kurierska robota - odbior utargu na trzy zmiany ?

J.

Data: 2014-03-17 17:13:17
Autor: Ergie
900kkm na LPG
Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53271907$0$2235$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Trochę przesadzacie. Aby wykręcić 20 tysięcy miesięcznie wystarczy 770 km dziennie. Przy 10 godzinach to daje średnią 77 sporo, więc pewnie trzeba by liczyć 12 godzin (średnia 65). A 12 godzin pracy przez 6 dni w tygodniu nie jest czymś wyjątkowym. To wszystko przy założeniu że jeździ się zwykłymi krajówkami i przez wiochy. Wystarczy że połowa trasy przypada na autostrady i już się okazuje że i czas na obiad się znajdzie i na papierosa.

Jeździłem kilkukrotnie na trasie Gliwice-Gorzów-Gliwice. Łącznie około 850 kilometrów robione zawsze poniżej 5 godzin w jedną stronę z przerwami na śniadanie czy na obiad. I to bez łamania przepisów, bo nie miałem ciśnienia na szybkie dotarcie do celu. Owszem obiłem to w czasach gdy do Wrocka była już autostrada, ale pozostała część trasy to jednopasmówka poutykana fotoradarami.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-17 17:35:45
Autor: J.F
900kkm na LPG
Użytkownik "Ergie"  napisał w wiadomości
[...]

Nie pracy - jazdy.  Kierowca autobusu ze jazda jest praca ?

A 12h przez 6 dni w tygodniu ... mozna, tydzien, dwa, cztery, a potem sobie czlowiek szuka lepszej pracy.

To wszystko przy założeniu że jeździ się zwykłymi krajówkami i przez wiochy. Wystarczy że połowa trasy przypada na autostrady i już się okazuje że i czas na obiad się znajdzie i na papierosa.

Biorac pod uwage ile u nas jest autostrad ... no, moze ich jest juz sporo, ale bylo gorzej.
Krakow-Zgorzelec-Krakow i tak  dwa razy dziennie ?

[...]

To teraz zrob to 25 razy w miesiacu.
No i - po co ?

J.

Data: 2014-03-17 17:50:45
Autor: Ergie
900kkm na LPG
Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53272463$0$2224$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Nie, rozwoziciel mięsa i nabiału.

A 12h przez 6 dni w tygodniu ... mozna, tydzien, dwa, cztery, a potem sobie czlowiek szuka lepszej pracy.

Mam kolegę który tak pracuje i woli to niż pracę na budowie. Owszem 700km dziennie nie robi tylko mniej, ale pracuje po 12h na dobę z czego znaczna większość za kółkiem a reszta to rozładunek i faktury. Co noc (bo towar wozi nocą) rozwozi Towar od Nowego Targu aż po Śląsk. I tak przez 6 dni w tygodniu. Pewnie że na czarno w budowlance tę samą kasę miałby za mniej godzin pracy, ale twierdzi że tak woli i jeździ tak od jakichś trzech lat, a po 8 klasach podstawówki nie ma zbyt dużego wyboru legalnej pracy na podkarpaciu.

[...]

:-)

[...]

Jakbym _musiał_ to bym zrobił. Pracowałem przez kilka miesięcy na dwa etaty (prawdziwe 8 godzinne) czyli 16 godzin na dobę od poniedziałku do piątku. Spałem w autobusach i tramwajach bo nie miałem wtedy samochodu a potrzebowałem kasę. Dało się.

Nie dyskutuję z tym, że robienie 20 tysięcy miesięcznie jest ciężkie bo to oczywiste, ale nie jest niewykonalne.

No i - po co ?

A tego to ja nie wiem :-)
Ja jeździłem służbowo. Teraz to pewnie by wystarczył jeden wyjazd a szczegóły by się ustaliło przez telekonferencję, ale jeszcze kilka lat temu wiele firm było przeciwnych rozmowom biznesowym na odległość. Rozmowa była krótka: "my płacimy więc niech ktoś od Was tu przyjedzie".

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-17 18:09:03
Autor: J.F
900kkm na LPG
Użytkownik "Ergie"  napisał w wiadomości grup
[...]

Zaladunek, rozladunek, faktury, wz, parkowanie - i ciekaw jestem czy wyjdzie jazdy choc polowa zmiany.

No i to sie raczej wieksza ciezarowka wozi.

[...]

i o to "tylko mniej" sie rozchodzi.
Owszem, mozna byc kierowca tira i jezdzic przydzialowe 45h w tygodniu, mozna byc taksowkarzem i spedzac 12h codziennie w aucie ... ale trudno tak nabic 20kkm osobowka w miesiac.

[...]

Tylko my tu juz dochodzimy do 900kkm.
A wiec - kto tak jezdzi na okraglo, po co, i kto za to placi :-)

[...]

Po paru fakturach za przyjazd i oni rozumieja ze nie tedy droga :-)
No i jeszcze jak ktos przyjedzie, robi, robi, robi - to rozumieja.
Ale 500km przejechac aby pol godziny pogadac ...

J.

Data: 2014-03-18 10:13:21
Autor: Ergie
900kkm na LPG
Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53272c32$0$2228$65785112@news.neostrada.pl...

700km dziennie nie robi tylko mniej, ale pracuje po 12h na dobę z czego znaczna

i o to "tylko mniej" sie rozchodzi.

Pisałem o pracy 12 godzin przez 6 dni. Podałem to jako przykład że można tak żyć. Chodzi mi tylko o możliwość, nie szukam konkretnego przypadku gdzie byłoby to uzasadnione.

Nie dyskutuję z tym, że robienie 20 tysięcy miesięcznie jest ciężkie bo to oczywiste, ale nie jest niewykonalne.

Tylko my tu juz dochodzimy do 900kkm.
A wiec - kto tak jezdzi na okraglo, po co, i kto za to placi :-)

Tego nie wiem i nie wnikam. Jak pisałem - ja tylko stwierdzam że robienie 20 tys. miesięcznie nie jest niewykonalne. A po co ktoś miałby to robić i czy robi to nie wiem.

[...]

Klient płaci - klient wymaga.
Zdarzyło mi się na przykład jechać kilkaset kilometrów do klienta by dołożyć kolejną kość pamięci RAM do serwera. Bo według jego polityki bezpieczeństwa nikt nie miał prawa go ruszać tylko nasza firma która go dwa lata wcześniej instalowała.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-18 11:10:07
Autor: J.F
900kkm na LPG
[...]

No i ja sie zgadzam - wykonalne jest. Szczegolnie na dwie zmiany. Tylko raczej malo sensowne.

[...]

No i bywa, sam dawalem przyklad chocby tomografow.
Tylko ze nie jestes po zawodowce, i po pewnym czasie sam stwierdzisz ze nie odpowiada ci robota 12h dziennie przez 6 dni w tygodniu i 25 dni w miesiacu.

J.

Data: 2014-03-18 11:23:35
Autor: Ergie
900kkm na LPG
Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53281b85$0$2240$65785112@news.neostrada.pl...

No i ja sie zgadzam - wykonalne jest. Szczegolnie na dwie zmiany. Tylko raczej malo sensowne.

Zgoda.

No i bywa, sam dawalem przyklad chocby tomografow.
Tylko ze nie jestes po zawodowce, i po pewnym czasie sam stwierdzisz ze nie odpowiada ci robota 12h dziennie przez 6 dni w tygodniu i 25 dni w miesiacu.

Dokładnie, dopóki to jest od czasu do czasu to nie jest dla mnie problemem. Bywało że i 24 godziny pracy non stop się trafiło jak była awaria, ale jakby taka konieczność wypadała co kilka dni to bym zmienił pracę już dawno :-)

Z tym, że naprawdę znam ludzi którzy mają do wyboru wyjazd za granicę, pracę na czarno albo pracę legalną ale powyżej 8h na dobę i to łącznie z sobotami.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-03-16 23:09:33
Autor: AZ
900kkm na LPG
wrote:

znam kilku ludzi -
akurat przedstawicieli handlowych, którzy miesiąc w miesiąc kręcą po
blisko 20'000km.

Jaka branża? Bo ja pracowałem jako PH w różnych branżach, i daleko mi
do takich przebiegĂłw.

Fotoradarowa :P

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-03-13 23:39:17
Autor: P.B.
900kkm na LPG
Dnia Thu, 13 Mar 2014 21:34:34 +0100, Adam napisał(a):

A mógłbyś coś merytorycznie?

Bo mam wrażenie, że czytałeś zupełnie inny artykuł, niż podawał Tomek.

Jeszcze jedno:
"Moc samochodu jeżdżącego na gazie jest praktycznie taka sama, jak
benzynowego czy diesla. Jedynie wolniej rusza, ale takich przeróbek nie
robi się po to, by startować w wyścigach, ale by zaoszczędzić na paliwie."

Taka sama moc, a wolniej rusza. To szalenie ciekawe jak to się dzieje! To właśnie dzięki głąbom opowiadającym takie androny ludzie boją się wsiąść
do samochodu z instalacją LPG.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-03-14 11:02:22
Autor: Adam
900kkm na LPG
W dniu 2014-03-13 23:39, P.B. pisze:
[...]

Jest jeszcze moment obrotowy. Na "suchym" paliwie, lub zbyt ubogiej mieszance moment występuje w wyższym zakresie obrotów. Tutaj więc facet może mieć rację.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-03-14 11:48:56
Autor: J.F.
900kkm na LPG
Dnia Thu, 13 Mar 2014 23:39:17 +0100, P.B. napisał(a):
[...]

Cuda moga sie dziac. Np w starym gazniku byla pompka przyspieszajaca -
wciskasz pedal i dodatkowa benzyna tryska do kolektora.
Z gazem tego nie ma (w I i II gen) ... ale dodatkowego paliwa jest
tylko troche. Po chwili moc na gazie taka sama, czy tam nieco mniejsza
- tyle co normalnie. Ewentualnie np moc w zakresie 1500-5500 rpm prawie taka sama, ale
800-1500 i 5500-6000 mniejsza.

J.

Data: 2014-03-14 16:03:06
Autor: MadMan
900kkm na LPG
Dnia Thu, 13 Mar 2014 23:39:17 +0100, P.B. napisał(a):

Taka sama moc, a wolniej rusza. To szalenie ciekawe jak to się dzieje!

Normalnie. Porównaj sobie jak się jedzie np. Polonezem i jakimś nowszym
autem o podobnej mocy. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-03-14 20:29:29
Autor: P.B.
900kkm na LPG
Dnia Fri, 14 Mar 2014 16:03:06 +0100, MadMan napisał(a):

[...]

No właśnie! Jaka jest różnica? Te nowsze mają tłustsze konie?

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-03-14 20:54:32
Autor: MadMan
900kkm na LPG
Dnia Fri, 14 Mar 2014 20:29:29 +0100, P.B. napisał(a):

[...]

Najwidoczniej :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-03-17 16:31:28
Autor: Jakub Witkowski
900kkm na LPG
W dniu 2014-03-14 20:29, P.B. pisze:
[...]

Inny przebieg momentu (mocy) w funkcji obrotów.
Nie rusza się mocą maksymalną, tylko jakąś tam uśrednioną, dla użytego zakresu obrotów.
Starsze silniki mają mniej kulturalne charakterystyki - bardziej strome dla mocy
(mniej płaskie dla momentu), stąd różnica odczuwalna. Zwłaszcza jeśli ktoś
nie ma tendencji do kręcenia silnika w okolice max. mocy.

Data: 2014-03-14 11:52:17
Autor: J.F.
900kkm na LPG
[...]

I co - przy skrecie w prawo gasnie, a przy skrecie w lewo dodaje gazu?
:-)

J.

Data: 2014-03-14 12:49:05
Autor: Adam
900kkm na LPG

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=37&t=514436

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-03-22 18:27:15
Autor: J.F.
900kkm na LPG
Dnia Fri, 14 Mar 2014 12:49:05 +0100, Adam napisał(a):
[...]

To ja jednak proponuje zmiane sposobu montazu parownika na bardziej
prawidlowy :-)

J.

Data: 2014-05-04 20:32:39
Autor: DJ AbelsonÂŽ
900kkm na LPG
[...]

Akurat go znałem. Ten facet to Jurek Kula z okolic Olkusza - z Lasek, a nie z Bolesławia. Znany tranzytowiec, handlarz-przemytnik i niedoszły szejk naftowy w Nigerii. Sporo jeździ(ł), ale i tak jego komunikacyjne relacje/rewelacje są bliskie bardziej sajens fikszyn, niż rzeczywistości. ;P

Data: 2014-03-13 23:23:18
Autor: tomas
900kkm na LPG
W dniu 13.03.2014 15:22, anacron pisze:
http://moto.wp.pl/kat,45754,title,900-tys-km-na-tej-samej-instalacji,wid,16460684,wiadomosc.html?ticaid=1125a8

Ja mam w mazdzie 626 instalacje lpg.Silnik cyka jak miód.Te silniki chyba są stworzone pod gaz.Na trasie pali mi 8,5-9l gazu przy silniku 2.0 115km.Szkoda tylko , że na zachodzie taki gaz drogi.Zrobiłem już
50000km i Ĺźadnych awarii.Mam wraĹźenie , Ĺźe na gazie pracuje ciszej...
Pozdrawiam

Data: 2014-03-13 23:33:34
Autor: P.B.
900kkm na LPG
Dnia Thu, 13 Mar 2014 23:23:18 +0100, tomas napisał(a):

[...]

50000km i żadnych awarii.Mam wrażenie , że na gazie pracuje ciszej...
Pozdrawiam

W moim pugu 406 też mam wrażenie, że na gazie chodzi ciszej, równiej i ma
więcej mocy przy wysokich obrotach. Przy wtrysku gazu jazda na LPG to
przyjemność. Miałem też gaz w starej maździe 626 (GD z 1988 roku), ale tam
nie było już tak fajnie - instalacja II gen., źle założona, strzały,
wypalanie zaworów. Jeździła jakoś ta mazda, ale generalnie to była porażka. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-03-14 01:06:36
Autor: tomas
900kkm na LPG
W dniu 13.03.2014 15:22, anacron pisze:
http://moto.wp.pl/kat,45754,title,900-tys-km-na-tej-samej-instalacji,wid,16460684,wiadomosc.html?ticaid=1125a8

Znając życie to benzyna i ropa znowu pójdą w górę , zwłaszcza
jak zostaną nałożone sankcje na ZSRR naszego głównego dostawcę
paliw.LPG pewnie też ale jest to mniej odczuwalne.Nie zdziwię
się jak na maj lpg będzie po 2,9-3zł a benzyna po 6zł.

Data: 2014-03-14 09:35:46
Autor: Tomasz Pyra
900kkm na LPG
Dnia Thu, 13 Mar 2014 15:22:24 +0100, anacron napisał(a):

http://moto.wp.pl/kat,45754,title,900-tys-km-na-tej-samej-instalacji,wid,16460684,wiadomosc.html?ticaid=1125a8

To że silnikowi nic się nie stanie od gazu, to oczywiście możliwe.
Ale pod warunkami które nawet znalazły się w artykule:

"Muszą tylko być fachowo zamontowane. Krótko mówiąc, powinni je montować
fachowcy, którzy się na tym naprawdę znają."
"Na trasie Passat powinien spalać około 7 - 8 l benzyny. Natomiast gazu
zużywa około 10 l, czasem trochę więcej."
"Moc samochodu jeżdżącego na gazie jest praktycznie taka sama"

A trafić na takiego gazownika, to jak w totka - chociaż oczywiście jest to
możliwe :-)

Data: 2014-03-16 07:08:00
Autor: kamil/Endurorider.pl
900kkm na LPG

[...]