A-12b "Zwężenie jezdni - prawostronne", a pierwszeństwo

Data: 2011-05-17 08:32:11
Autor: Rychu
A-12b "Zwężenie jezdni - prawostronne", a pierwszeństwo
Jest sobie takie oto miejsce:
<http://www.zumi.pl/,warszawa_%BFeromskiego,Szukaj,20.953757,52.276289,2,1b,namapie.html?>

Jadąc w kierunku centrum mamy dwa pasy ruchu przed skrzyżowaniem,
a za skrzyżowaniem już niewyznaczone, znak A-12b i zwężenie.

Prosiłbym o utwierdzenie mnie w przekonaniu, że mam rację (ewentualnie
o opieprzenie i uzasadnienie dlaczego nie). Mianowicie moim zdaniem:

jeżeli pasy ruchu nie są wyznaczone i nie ma wyraźnie zaznaczenia,
że prawy pas się kończy, jak np. tu: <http://www.zumi.pl/,warszawa_%BFeromskiego,Szukaj,20.932754,52.2632812,2,1b,namapie.html?>
to pierwszeństwo w jeździe na wprost ma kierowca będący bliżej prawej
krawędzi jezdni (czyli ten teoretycznie "odbijający na lewy pas").

Co ciekawe jakieś 50 metrów dalej mamy B-25 Zakaz wyprzedzenia, co moim
zdaniem powinno być ustawione zaraz za skrzyżowaniem. Wówczas jechałoby
się na suwak. Teraz to wygląda tak, że jadąc prawą stroną wielokrotnie
jest siÄ™ zmuszanym do hamowania przez sznur aut jadÄ…cych z lewej.

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2011-05-17 08:51:04
Autor: Robert_J
[...]

I tak dokładnie jest. Znak A-12b informuje o zwężeniu, a nie o zaniku prawego pasa :-).

(czyli ten teoretycznie "odbijajÄ…cy na lewy pas").

Nie ma "odbijania na lewy pas", bo lewy pas nie jest wyznaczony. Po prostu na węższym odcinku tego nieoznaczonego pasa już nie ma.

Teraz to wygląda tak, że jadąc prawą stroną wielokrotnie
jest siÄ™ zmuszanym do hamowania przez sznur aut jadÄ…cych z lewej.

A to akurat żadna nowość ;-))

Data: 2011-05-17 09:05:28
Autor: Rychu
W dniu 2011-05-17 08:51, Robert_J pisze:
to pierwszeństwo w jeździe na wprost ma kierowca będący bliżej prawej
krawędzi jezdni
I tak dokładnie jest. Znak A-12b informuje o zwężeniu, a nie o zaniku
prawego pasa :-).

No to dobrze, bo...

(czyli ten teoretycznie "odbijajÄ…cy na lewy pas").
Nie ma "odbijania na lewy pas", bo lewy pas nie jest wyznaczony. Po
prostu na węższym odcinku tego nieoznaczonego pasa już nie ma.

....tak właśnie myślałem, jednak czasami...

Teraz to wygląda tak, że jadąc prawą stroną wielokrotnie
jest siÄ™ zmuszanym do hamowania przez sznur aut jadÄ…cych z lewej.
A to akurat żadna nowość ;-))

....rzeczywistość jest tak zaskakująca i ilość baranów jest tak
duża, że się zaczynam zastanawiać, czy to może jednak ja czegoś
nie pomyliłem.

Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

Data: 2011-05-19 23:43:34
Autor: Adam P³aszczyca
A-12b "Zwężenie jezdni - prawostronne ", a pierwszeństwo
Dnia Tue, 17 May 2011 09:05:28 +0200, Rychu napisa³(a):

...rzeczywisto¶æ jest tak zaskakuj±ca i ilo¶æ baranów jest tak
du¿a, ¿e siê zaczynam zastanawiaæ, czy to mo¿e jednak ja czego¶
nie pomyli³em.

Tak - pomyli³e¶ miasto z zagrod± dla baranów ;)

--
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688

A-12b "Zwężenie jezdni - prawostronne", a pierwszeństwo