艁贸d藕 - miasto drogowskaz贸w.

Data: 2014-08-10 09:23:41
Autor: ToMasz
艁贸d藕 - miasto drogowskaz贸w.
Ja to ma艂y piku艣. Razem ze mn膮 zgubi艂 si臋 Niemiec z
przyczep膮 (wsp贸艂czuje mu jak p贸藕niej wykreca艂 na ciasnych ulicach) i
jaki艣 biedak z Czech kt贸ry z wra偶enia precyzji oznakowania zatrzyma艂 si臋
i mape wytarga艂 ze strachem w oczach.
no to si臋 spotkali wszyscy trzej europejczycy kt贸rzy nie korzystaj膮 z nawigacji
:)

ToMasz

Data: 2014-08-10 09:43:06
Autor: PiteR
sd - miasto drogowskaz體.
na  ** p.m.s **  ToMasz pisze tak:

no to si spotkali wszyscy trzej europejczycy kt髍zy nie
korzystaj z nawigacji

Je秎i doje縟zam do ronda (na planie krzy縜) i nawigacja (MapaMap PL) przemawia do mnie zjed pierwszym zjazdem to mam pojecha w prawo czy w lewo?

:)

--
    Piter

Data: 2014-08-10 10:20:05
Autor: X-Man
sd - miasto drogowskaz體.
"PiteR" <email@fauszywy.pl> wrote in message news:XnsA38562DC51686elektroniklocalhost.net...
na  ** p.m.s **  ToMasz pisze tak:
[...]

tak jak ci si na ekraniku pod秝ietla na zielono...

Pzdr
Piotrek

Data: 2014-08-10 19:10:21
Autor: PiteR
sd - miasto drogowskaz體.
na  ** p.m.s **  X-Man pisze tak:

Je秎i doje縟zam do ronda (na planie krzy縜) i nawigacja (MapaMap
PL) przemawia do mnie zjed pierwszym zjazdem to mam pojecha w
prawo czy w lewo? :)

tak jak ci si na ekraniku pod秝ietla na zielono...

a je秎i jest w pokrowcu to wtedy w kt髍ym kierunku? :)

--
    Piter

Data: 2014-08-12 05:38:22
Autor: J.F.
sd - miasto drogowskaz體.
Dnia Sun, 10 Aug 2014 19:10:21 +0200, PiteR napisa(a):
na  ** p.m.s **  X-Man pisze tak:
[...]

A to jakas angielska nawigacja czy co, ze masz dylematy ?

Ciekawe jak w Swindonie prowadzi :-)

J.

Data: 2014-08-12 22:59:14
Autor: PiteR
sd - miasto drogowskaz體.
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

a je秎i jest w pokrowcu to wtedy w kt髍ym kierunku? :)

A to jakas angielska nawigacja czy co, ze masz dylematy ?

Ciekawe jak w Swindonie prowadzi :-)

Nie szukam potwierdzenia mojej teorii, 縠 wszystko co ma polskie t硊maczenie ma je zjebane i zawsze nale縴 u縴wa angielskiego orgina硊.

--
    Piter

Data: 2014-08-10 11:31:07
Autor: Sebastian Bia艂y
艁贸d藕 - miasto drogowskaz贸w.
On 2014-08-10 09:23, ToMasz wrote:
no to si臋 spotkali wszyscy trzej europejczycy kt贸rzy nie korzystaj膮 z
nawigacji

Musia艂bym mie膰 *NAJNOWSZ膭* nawigacj臋, lub cholernie tani roaming (u niemca/czecha). To niejest za darmo. A1 otwarli niedawno.

Data: 2014-08-10 12:36:38
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
艁贸d藕 - miasto drogowskaz贸w.
W dniu 2014-08-10 11:31, Sebastian Bia艂y pisze:

[...]

Mimo, 偶e A1 otwarli "niedawno" maj膮c AM trafisz na t膮 A1.
Po PL polecam korzystanie z AM spi臋tej z netem, np na bazie orange free na kart臋 (wysy艂a si臋 kod za 5 PLN, konto wa偶ne przez rok). Do dyspozycji mamy 1 GB danych za free, oraz pozosta艂e na starterze 15 PLN. W zupe艂no艣ci wystarcza to w polsce na korzystanie z AM online bez ogranicze艅. I ju偶 nie b艂膮dzisz ...

--
Rafa艂 "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wroc艂aw +48 71 718 70 90

Data: 2014-08-10 12:42:22
Autor: Sebastian Bia艂y
艁贸d藕 - miasto drogowskaz贸w.
On 2014-08-10 12:36, "Rafa艂 \"SP\" Gil" wrote:
Mimo, 偶e A1 otwarli "niedawno" maj膮c AM trafisz na t膮 A1.

Musisz mie膰 klupion膮 AM. Idziesz teraz do niemca i m贸wisz mu: panie, pan masz z艂膮 map臋. I niemiec ju偶 wie 偶e specjalny kraj wymaga specjalnych map.

Po PL polecam korzystanie z AM spi臋tej z netem, np na bazie orange free

Spi臋cie z netem wymaga zakup dro偶szego urzadzenia, dro偶szej mapy, i koszta na transmisje danych. Czy przypadkiem nie p艂ac臋 podatku drogowego aby to by艂o zbedne?

 I ju偶 nie b艂膮dzisz ...

Wystarczy 偶e przyg艂upy od stawiania znak贸w cho膰 raz si臋 przejad膮 tras膮 ktor膮 oznaczyli. By膰 mo偶e powinny si臋 w ten sposob ekipy r贸偶nych miast wymienia膰 i patrzec co inny zrobili. Jak znajd膮 buga - premia.

Data: 2014-08-10 20:44:57
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
艁贸d藕 - miasto drogowskaz贸w.
W dniu 2014-08-10 12:42, Sebastian Bia艂y pisze:

Musisz mie膰 klupion膮 AM. Idziesz teraz do niemca i m贸wisz mu:
panie, pan masz z艂膮 map臋. I niemiec ju偶 wie 偶e specjalny kraj
wymaga specjalnych map.

Tylko AM w wersji legalnej umo偶liwia aktualizacje map ?

Spi臋cie z netem wymaga zakup dro偶szego urzadzenia, dro偶szej
mapy, i koszta na transmisje danych. Czy przypadkiem nie p艂ac臋
podatku drogowego aby to by艂o zbedne?

Co znaczy dro偶szego ? Wystarczy urz膮dzenie z BT. Kosztuj膮 grosze ....

Data: 2014-08-10 21:44:48
Autor: Sebastian Bia艂y
艁贸d藕 - miasto drogowskaz贸w.
On 2014-08-10 20:44, "Rafa艂 \"SP\" Gil" wrote:
Musisz mie膰 klupion膮 AM. Idziesz teraz do niemca i m贸wisz mu:
panie, pan masz z艂膮 map臋. I niemiec ju偶 wie 偶e specjalny kraj
wymaga specjalnych map.

Tylko AM w wersji legalnej umo偶liwia aktualizacje map ?

Zale偶y w jakiej wersji i zalezy jak stara. Moja ju偶 nie. Teraz: niemiec musia艂by wiedzie膰 偶e miesi膮c wczesniej dokonano *istotnej* zmiany w organizacji ruchu i musi zaktualizowac mapy. Nie kazda mapa ma ju偶 te zmiany. Mapy produkowane przez Hiszpan贸w raczej nie beda si臋 przejmowac duperelnym kawalkiem g贸wnianej autostradu na ko艅cu swiata 偶eby specjalnie z tej okazji wyda膰 aktualizacj臋.

Natomiast misie od znak贸w powinny zaktualizowac oznakowanie drogi. 呕e tak powiem: obowi膮zek moralny.

[...]

Zapytuj臋 wi臋c: czy rz膮d b膮d藕 jaka艣 krajowa dyrekcja dr贸g delikatnie sugeruj膮 mi "id藕 se kupi膰 AM bo my nie mamy kasy na znaki" ?

Data: 2014-08-10 22:10:21
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
艁贸d藕 - miasto drogowskaz贸w.
W dniu 2014-08-10 21:44, Sebastian Bia艂y pisze:

Zapytuj臋 wi臋c: czy rz膮d b膮d藕 jaka艣 krajowa dyrekcja dr贸g
delikatnie sugeruj膮 mi "id藕 se kupi膰 AM bo my nie mamy kasy na
znaki" ?

A ja tak sugerowa艂em ?

Sugeruj臋 tylko, 偶e w dzisiejszych czasach zw艂aszcza w PL trzeba mie膰 aktualn膮 map臋, albo nie by膰 pizda i umie膰 je藕dzi膰 w oparciu o oznakowanie jakie jest ...

Data: 2014-08-14 10:44:13
Autor: Michal Lukasik
sd - miasto drogowskaz體.
On 10/08/2014 19:44, "Rafa \"SP\" Gil" wrote:

Tylko AM w wersji legalnej umo縧iwia aktualizacje map ?

Ciekawe sk眃 u Niemc體 (nie tylko zreszt) prze秝iadzenie, 縠 Polak to z硂dziej. [???]
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-08-14 09:52:05
Autor: masti
sd - miasto drogowskaz體.
Dnia pi臋knego Thu, 14 Aug 2014 10:44:13 +0100 osobnik zwany Michal Lukasik
napisa艂:

On 10/08/2014 19:44, "Rafa艂 \"SP\" Gil" wrote:

Tylko AM w wersji legalnej umo偶liwia aktualizacje map ?

Ciekawe sk膮d u Niemc贸w (nie tylko zreszt膮) prze艣wiadzenie, 偶e Polak to
z艂odziej. [???]

ciekawe sk膮d wzi臋艂a si臋 wi臋kszo艣膰 narodowych stereotyp贸w?

mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-08-14 11:44:26
Autor: Michal Lukasik
sd - miasto drogowskaz體.
On 14/08/2014 10:52, masti wrote:

ciekawe sk眃 wzi瓿a si wi阫szo舵 narodowych stereotyp體?

Czytasz ze zrozumieniem? Masz czarno na bia硑m namow do z硂dziejstwa a ty wyskakujesz ze stereotypami. To niestety rzeczywisto舵 (przyk砤d idzie z g髍y).
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/

Data: 2014-08-14 14:03:59
Autor: Alf/red/
艁贸d藕 - miasto drogowskaz贸w.
On 10/08/14 20:44, "Rafa艂 \"SP\" Gil" wrote:
Tylko AM w wersji legalnej umo偶liwia aktualizacje map ?

Nie, aktualizacj臋 map umo偶liwia wi臋kszo艣膰 nawigacji, z czego wi臋kszo艣膰 w wersji bezp艂atnej. Pocz膮wszy od Yanosika i kilkunastu kolejnych na smartfony.

--
Alf/red/

Data: 2014-08-10 12:45:57
Autor: Sebastian Bia艂y
[OT] 艁贸d藕 - miasto drogowskaz贸w.
On 2014-08-10 12:36, "Rafa艂 \"SP\" Gil" wrote:
Po PL polecam korzystanie z AM

Tak na marginesie: AM strasznie si臋 popsu艂a. Po pierwsze u偶ywa艂em tego z 10 lat a po drugie jestem programist膮 i widz臋 jak okrutne bledy projektowe w interfejsie u偶ytkownika pope艂niono. Wygl膮da na to 偶e zmieni艂 si臋 manager od kodowania i efekty sa takie 偶e obecne wersje s膮 upierdliwe ponad poj臋cie. Responsywno艣膰 GUI by艂a lepsza w C64 na GeOSie. S膮 chwile kiedy jedyne co pozostaje to kln膮膰 czekaj膮c na reakcje programu.

Data: 2014-08-10 13:52:44
Autor: Qlfon
[OT] 艁贸d藕 - miasto drogowskaz贸w.
Co艣 w tym jest, mam aktualn膮 wersj臋 na androidzie ale pomimo paru lat z tym programem (wcze艣niej na WinCE) nie mam poj臋cia kto i gdzie schowa艂 "dodawanie do ulubionych". Tak, wiem jest manua艂 ale to nie jest prom kosmiczny, to powinno wynika膰 z samego interfejsu w zakresie opcji widocznych "od razu"....

--
Qlfon, Lublin

Data: 2014-08-10 16:32:55
Autor: Sebastian Bia艂y
On 2014-08-10 13:52, Qlfon wrote:
Co艣 w tym jest, mam aktualn膮 wersj臋 na androidzie ale pomimo paru lat z
tym programem (wcze艣niej na WinCE) nie mam poj臋cia kto i gdzie schowa艂
"dodawanie do ulubionych".

Nie m贸wie o brakach funkcjonalnych. M贸wie o degradacji jako艣ci kodu. Zamiast na pierwszym miejscu stawia膰 responsywno艣膰 GUI to zrobiono wodotryski i zapomniano ze od pacni臋cia ekranem do efektu graficznego pacni臋cia nie powinno up艂ywac wi臋cej jak 50ms. Inaczej cz艂owieka szlag trafia. I kiedy艣 tak by艂o. Obecnie natomiast ewidentnie brakuje im kogo艣 kto ma poj臋cie jak si臋 pisze responsywne gui. M贸wi臋 o wersji Win kt贸ra jest rozwijana od bardzo dawna. Nie wiem jak iOS i Android.

Podczas niekt贸wych opcji klikasz w "ok" i czekasz 2sek do us艂yszenia dzwi臋ku pacni臋cia i nast臋pne 10sek 偶eby *co艣* sie na ekranie sta艂o (w miedzyczasie pacaj膮c kilka razy). Zgaduje 偶e to choroba z gatunku "ten programista jest ta艅szy, to go bierzemy".

Data: 2014-08-10 12:47:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
sd - miasto drogowskaz體.
Hello Sebastian,

On 2014-08-10 09:23, ToMasz wrote:
no to si spotkali wszyscy trzej europejczycy kt髍zy nie korzystaj z
nawigacji

Musia砨ym mie *NAJNOWSZ* nawigacj, lub cholernie tani roaming (u niemca/czecha). To niejest za darmo. A1 otwarli niedawno.

Roaming danych znacz眂o potania w UE od 1 lipca...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-08-10 12:54:54
Autor: Sebastian Bia硑
sd - miasto drogowskaz體.
On 2014-08-10 12:47, RoMan Mandziejewicz wrote:
Roaming danych znacz眂o potania w UE od 1 lipca...

Znacz眂o. Czyli jesli Ferrari znacz眂o potania硂 to Kowalskiego sta na zakup?

Data: 2014-08-10 13:28:11
Autor: RoMan Mandziejewicz
sd - miasto drogowskaz體.
Hello Sebastian,

Sunday, August 10, 2014, 12:54:54 PM, you wrote:

Roaming danych znacz眂o potania w UE od 1 lipca...
Znacz眂o. Czyli jesli Ferrari znacz眂o potania硂 to Kowalskiego sta na
zakup?

Je秎i cena Ferrari spada do ceny Fiata, to Kowalskiego zaczyna by
sta. Mi na nawigacj Google w czeskiej Pradze wystarcza硂 mniej ni
2MB dziennie. Dzisiaj za pakiet 50MB w roamingu w Play zap砤cisz 39PLN. Pakiet
wa縩y 14 dni. Nadal uwa縜sz, 縠 to cena Ferrari?

W T-Mobile, poza pakietami, w roamingu w UE 1MB kosztuje ok. 1PLN. U
innych operator體 podobnie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-08-10 13:45:35
Autor: RadoslawF
艁贸d藕 - miasto drogowskaz贸w.
Dnia 2014-08-10 13:28, U偶ytkownik RoMan Mandziejewicz napisa艂:

Roaming danych znacz膮co potania艂 w UE od 1 lipca...
Znacz膮co. Czyli jesli Ferrari znacz膮co potania艂o to Kowalskiego sta膰 na
zakup?

Je艣li cena Ferrari spada do ceny Fiata, to Kowalskiego zaczyna by膰
sta膰. Mi na nawigacj臋 Google w czeskiej Pradze wystarcza艂o mniej ni偶
2MB dziennie. Dzisiaj za pakiet 50MB w roamingu w Play zap艂acisz 39PLN. Pakiet
wa偶ny 14 dni. Nadal uwa偶asz, 偶e to cena Ferrari?

W T-Mobile, poza pakietami, w roamingu w UE 1MB kosztuje ok. 1PLN. U
innych operator贸w podobnie.

A typowy Kowalski nie ma nic innego do roboty tylko 艣ledzi膰
informacje na temat cen przesy艂u danych i roamingu.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2014-08-10 16:38:10
Autor: Sebastian Bia硑
sd - miasto drogowskaz體.
On 2014-08-10 13:28, RoMan Mandziejewicz wrote:
Roaming danych znacz眂o potania w UE od 1 lipca...
Znacz眂o. Czyli jesli Ferrari znacz眂o potania硂 to Kowalskiego sta na
zakup?
Je秎i cena Ferrari spada do ceny Fiata

Nie spad砤 do ceny lokalnego internetu. W og髄e cena "roamingu" dla *INTERNETU* jest absurdalna, bo 縜den roaming nie jest potrzebny. Mo縩a ruch puszcza lokalnym 砤czem w cenie loklanej i dzia砤c bedzie tak samo.

Mi na nawigacj Google w czeskiej Pradze wystarcza硂 mniej ni
2MB dziennie. Dzisiaj za pakiet 50MB w roamingu w Play zap砤cisz 39PLN.

Dlaczego tak drogo? Internet w Czechach jest a taki drogi? Nie, to Play i ca砤 masa innych cwaniaczk體 od GSM winduj ceny powyzej poziomu absurdu.

Pakiet
wa縩y 14 dni.

Absurdalnie ma硑 czas. Mniej wi阠ej jedne wakacje o ile idealnie si wcelujesz.

Nadal uwa縜sz, 縠 to cena Ferrari?

My秎 ze nawet wy縮za za g體niana uslug tylko z powod體 marketoidalnych a tak drog.

W T-Mobile, poza pakietami, w roamingu w UE 1MB kosztuje ok. 1PLN.

1Mb to ma przeci阾na g體niana strona. Inna sprawa 縠 z powodu przyg硊p體 je robi眂ych. IMHO to jest cena absurdalna bo powtarzam, roaming jest dla internetu bezzasadny.

innych operator體 podobnie.

Nikt nie twierdzi 縠 im to nie pasuje.

Data: 2014-08-11 12:11:26
Autor: John Ko砤lsky
sd - miasto drogowskaz體.

U縴tkownik "Sebastian Bia硑" <heby@poczta.onet.pl>

[...]

Rozmowy te mo縩a puszcza lokalnym 潮czem w cenie lokalnej i b阣zie dzia砤 tak samo :-)

Data: 2014-08-11 16:49:06
Autor: Sebastian Bia硑
sd - miasto drogowskaz體.
On 2014-08-11 12:11, John Ko砤lsky wrote:
[...]

Roaming polega na tym 縠 tw骿 numer telefonu - z grubsza - porusza si z tob i sie (nawet obca) wie gdzie jeste. W przypadku 99% us硊g internetowych tak nie jest.

Data: 2014-08-11 18:45:58
Autor: John Ko砤lsky
sd - miasto drogowskaz體.

[...]

To przecie w sieci macierzystej to dzia砤 tak samo :-) a po潮czenia internetowe te wymagaj obs硊gi u縴tkownika np pilnowania jego limitu transferu.

Jest raczej oczywiste, 縠 wysokie ceny obu tych us硊g nie bior si z wysokich koszt體 tylko uwarunkowa biznesowych.

Data: 2014-08-12 05:44:01
Autor: J.F.
sd - miasto drogowskaz體.
Dnia Sun, 10 Aug 2014 13:28:11 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa(a):
[...]

Tylko czy google wie o A1 i aktualnych remontach ? Bo AOW to omijal starannie gdzies przez rok ...

J.

Data: 2014-08-11 18:19:05
Autor: janusz_k
艁贸d藕 - miasto drogowskaz贸w.

On 2014-08-10 09:23, ToMasz wrote:
[...]

I uwa偶asz 偶e to jest rozwi膮zanie na z艂e oznaczenie dr贸g?
Ja tak偶e je偶d偶臋 bez nawigacji i nie mam jej zamiaru kupowa膰.
A zarz膮dcy dr贸g maj膮 psi obowi膮zek je odpowiedni oznakowa膰
i o tym jest ten w膮tek, a nie o nawigacji.

--

Pozdr
Janusz

Data: 2014-08-12 05:40:24
Autor: J.F.
艁贸d藕 - miasto drogowskaz贸w.
Dnia Sun, 10 Aug 2014 11:31:07 +0200, Sebastian Bia硑 napisa(a):
On 2014-08-10 09:23, ToMasz wrote:
[...]

Na OSM i UMP juz jest.

A jak znam zycie, to Nokia/Navteq/Here prowadzi autostrada juz pare
miesiecy przed otwarciem :-)

J.

艁贸d藕 - miasto drogowskaz贸w.