ŚCIGANCI

Data: 2009-09-19 08:05:36
Autor: Jan Srzednicki
ŚCIGANCI
On 2009-09-18, Jermat wrote:
Nie wiem, czy temat ten był juĹź na tym forum  poruszany. Często jeĹźdżę w okolicach Poznania, gdzie spotykam róşnych, róşnie przygotowanych ludzi. Często dorośli z dziećmi, Młodsze i starsze Panie o róşnym stopniu opanowania roweru i są takĹźe rasowi szybko (najczęściej za szybko) jeĹźdżący ŚCIGANCI.
[..]
Te rekreacyjne ścieżki rowerowe nie są dla nich. Są dla spokojnie
przemieszczających sie rowerzystów.

Czy mógłbyś dokonkretyzować, o jakich rekreacyjnych ścieżkach rowerowych
mówisz? Bocznych alejkach w parku? Rowerowych szlakach leśnych?
Bulwarowych deptakach?

Konkretnie, z przykładami.

Data: 2009-09-19 10:23:48
Autor: Jermat
ŚCIGANCI

Czy mógłbyś dokonkretyzować, o jakich rekreacyjnych ścieżkach rowerowych
mówisz? Bocznych alejkach w parku? Rowerowych szlakach leśnych?
Bulwarowych deptakach?

Jeśli znasz Poznań - to chociażby tereny wokół Malty, w części dojazd do Uzarzewa, NSR przez Puszczykowo do Mosiny, Ttr-N przejazd przez Poznań doStrzeszynka itd., itp. Oczywiście moje uwagi nie dotyczyły całości tych tras. Są odcinki, gdzie bez problemu można jeździć szybciej i też bezpiecznie.

Pozdrawiam.

Data: 2009-09-19 08:28:49
Autor: Jan Srzednicki
ŚCIGANCI
On 2009-09-19, Jermat wrote:

[...]

Nie znam. Ale teraz Poznaniacy mogą się wypowiedzieć konkretnie o tych
trasach. Tak to czasem bywa, że niektóre "rekreacyjne ścieżki", jak
piszesz, to całkiem istotne szlaki komunikacyjne. A prawnie DDR (nie
wiem, jaki jest status w.w. tras) nie różni się zasadniczo od jezdni dla
samochodĂłw.

Data: 2009-09-21 01:32:43
Autor: wojtek_w_pracy
ŚCIGANCI
On 19 Wrz, 10:23, "Jermat" <matje...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

doStrzeszynka itd., itp. Oczywiście moje uwagi nie dotyczyły całości tych
tras. Są odcinki, gdzie bez problemu można jeździć szybciej i też

Znam Poznań, podane trasy. Staram się jeździć ostrożnie, ale czasem mi
się włącza jakieś coś, kiedy widzę te święte krowy lezące całą
szerokością drogi, niereagujące ani na tych, co jadą z przeciwka, ani
na tych, którzy dzwonią jadąc z tyłu. Zauważ też, że spacerowicze w
tych miejscach są bardzo niekonsekwentni jeżeli chodzi o trzymanie się
którejś ze stron drogi, cześć idzie lewą, część prawą, a reszta
stosuje styl mieszany. Tu nie wiem czy CPR jest drogą, jeżeli tak, to
piesi chyba powinni chodzić lewą stroną, żeby widzieć nadjeżdżających,
ale nie wiem, pewności nie mam. IMO na Malcie błędem było wypuszczenie
kładki z galerii Malta nad jezioro maltańskie i w tym roku jest jakby
gorzej, luszi jakby więcej, w dodatku zaaferowani zakupami.  Żeby nie
było, że tylko po pieszych: adrenalinę podnoszą mi też cykliści,
którzy koniecznie muszą jechać obok siebie, w dupie mają wszystkich
dookoła, oni muszą pogadać, reszta niech spada w krzaczory. Patrząc na
to, co się dzieje na NSR i ciągu Rusałka - Strzeszynek - Kiekrz
odnoszę wrażenie, że ludzie zachowują się tam raczej kulturalnie,
puszczają tych, dla których liczy się tylko wynik i tak dalej, a
największym problemem są ludzie za bardzo zapatrzeni w siebie...

Pozdrawiam
wojtek_n

ŚCIGANCI