[cross] A-GPS vs GPS

Data: 2009-06-23 11:21:00
Autor: AL
[cross] A-GPS vs GPS
Mam pytanie do osob uzywajacych AGPS w komorkach.

Czy mozna w nich ustawic 4 warianty pracy AGPS jak opisano w art.
http://www.wmexperts.com/articles/gps_vs_agps_a_quick_tutorial.html
w p. Caveat #1: aGPS configurations
* Standalone
* MS Based
* MS Assisted
* MS Assisted/Hybrid

Czy AGPS zawsze _wymaga_ polaczenia z siecia komorkowa - w zwiazku z tym
wiaza sie to dodatkowo z transmisja danych? - tak jak to opisano na
stronach Nokii:
http://www.nokia.pl/explore-services/nokia-maps-new/pomoc-techniczna/nokia-maps-1-0/a-gps

<cytat>
Ile kosztuje A-GPS?
Pobieranie wspomaganych danych wymaga transmisji pewnych ilości
informacji za pośrednictwem sieci usługodawcy. Typowe połączenie GPS z
usługą A-GPS wymaga przesłania mniej niż 10 kB danych.

Wszystkie koszty transmisji danych pokrywa użytkownik. Poza siecią
krajową, czyli w roamingu, koszty mogą być różne. Aby uzyskać więcej
informacji o kosztach transmisji danych, należy skontaktować się z
operatorem.
</cytat>

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-06-23 16:01:41
Autor: Tadeusz
[cross] A-GPS vs GPS
Użytkownik "AL" <> napisał w wiadomości news:.pl...

Czy AGPS zawsze _wymaga_ polaczenia z siecia komorkowa

w mojej E71 nie widzę na bilingu żadnych danych
w czasie gdy używałem GPS, wuięc chyba nie zawsze...

inna sprawa że bez wspomagania gsm bardzo wolno łapie fix'a
no i nie wiem jak to jest przy nawigowaniu za jego pomocą
bo ja używam tylko do ustalenia pozycji...

Tadeusz

[cross] A-GPS vs GPS