A.Michnik mówi do mlodego Polaka - zanim wyjedziesz, zag³osuj!

Data: 2011-10-02 13:24:35
Autor: obserwator
A.Michnik mówi do mlodego Polaka - zanim wyjedziesz, zag³osuj!

"Adam Michnik ma dla sfrustrowanego dziecka dobr± radê - zanim wyjedziesz,
zag³osuj! Zablokuj powrót Kaczyñskiego! Proszê zauwa¿yæ - Michnik nie namawia
- zostañ. On mówi - zanim wyjedziesz, zag³osuj! Kto¶ trafnie to skomentowa³ -
zag³osuj, a potem sp....dalaj!

Wujek Michnik bêdzie mia³ natomiast korzy¶æ, bo dziêki powstrzymaniu
Kaczyñskiego nikt jego gazecie nikt nie odetnie op³acanych z publicznych
pieniêdzy reklam."

a tymczasem mamy sztuke "nowoczesna" a la Anda Rottenberg

http://www.tvp.pl/kultura/prop...

Yael Bartana w TVP Kultura, 26-27 wrze¶nia, po godz. 22.30
W poniedzia³ek i wtorek po godz. 22.30 TVP Kultura zaprasza na trylogiê
izraelskiej artystki Yael Bartany reprezentuj±cej Polskê na tegorocznym
Biennale Sztuki w Wenecji: „Mary Koszmary”, „Mur i wie¿a”, „Zamach”.

http://www.polskawalczaca.com/...

"Mieszkañcy Warszawy przechodz±cy dzi¶ ko³o po³udnia przez Plac Pi³sudskiego
mogli byæ ¶wiadkami ciekawego zjawiska. Po¶rodku g³ównego warszawskiego placu
roz³o¿ona zosta³a ca³kiem ogromna scena z napisem „The Jewish Renaissance in
Poland. We shall be strong in our weakness” (Ruch Odrodzenia ¯ydowskiego w
Polsce. Bêdziemy silni w naszej s³abo¶ci”. Obok postawiona by³a ogromna g³owa
niezidentyfikowanego mê¿czyzny w okularach oraz powiewa³y czerwone flagi z
polskim or³em na tle gwiazdy Dawida.

Przed scen± zgromadzi³a siê grupa oko³o 250-300 m³odych osób, niew±tpliwie w
du¿ym stopniu z³o¿on± z kolejnej izraelskiej wycieczki przedpoborowej do
Polski. Ze sceny brzmia³y przemowy w jêzyku hebrajskim Mniej wiêcej po³owa z
nich mia³a czerwone koszulki, za¶ czê¶æ bia³e koszule z czerwonymi opaskami,
niczym dawni komunistyczni pionierzy.

Wraz ze znajomym przecierali¶my jednak oczy, na widok transparentów i
tabliczek z jakimi ustawiona by³a m³odzie¿. Napisy by³y po polsku, angielsku i
hebrajsku. By³y na nich takie has³a jak: „Jews! Don’t leave us with the
Poles!” (¯ydzi! Nie zostawiajcie nas z Polakami!); „Jestem smutny”; „They
murder, We build” (Oni morduj±, my budujemy”; Ziemia z lud¼mi dla ludzi z
ziemi±”; „Nie mo¿ecie zabiæ nas wszystkich”. Ca³± wycieczkê otaczali postawni
ochroniarze oraz antyterrory¶ci, sprawiaj±cy wra¿enie znu¿onych ca³ym widowiskiem.

Z napisów wynika, ¿e ca³± imprezê zorganizowa³a organizacja „The Jewish
Renaissance in Poland/Ruch Odrodzenia ¯ydowskiego w Polsce”, która na swojej
stronie na Facebooku w opisie umieszcza krótkie zdanie „… and Europe will be
stunned/ I Europa bêdzie og³uszona/zalana/zapijaczaona/ur¿niêta (w zale¿no¶ci
od t³umaczenia).

Wydawaæ by siê mog³o, ¿e organizatorom izraelskich wycieczek przedpoborowych
ju¿ zupe³nie odbi³o na punkcie ich szowinizmu i nastrajania m³odzie¿y z
Izraela do wszystkiego co nie¿ydowskie. Co zreszt± siê dzieje, wystarczy
obejrzeæ na YouTube „Znies³awienie – izraelskie przedpoborowe wycieczki do Polski”: http://www.youtube.com/watch?v...

Przyzwolenie na powiewanie hase³ jawnie nawo³uj±cych do nienawi¶ci wobec
narodu polskiego jest niezrozumia³e.

Z pomoc± przychodzi „Krytyka Polityczna”. Na swojej stronie internetowej
informuje: „W niedzielê, 3 kwietnia 2011, rozpoczê³y siê w Warszawie zdjêcia
do filmu Yael Bartany z udzia³em S³awomira Sierakowskiego. Trzecia czê¶æ
projektu „…i zadziwi siê Europa” nosi tytu³ „Zamach”. Projekt bêdzie mia³
premierê w czerwcu w Pawilonie Polskim na 54. Miêdzynarodowym Biennale w Wenecji. Yael Bartana jest artystk± wizualn±,
mieszka w Amsterdamie i Tel Awiwie. Jej prace dotycz± g³ównie sytuacji w
Izraelu i to¿samo¶ci ¿ydowskiej.

 Filmy Mary koszmary oraz Mur i wie¿a poruszaj± problem relacji
polsko-¿ydowskich. Za tê ostatni± pracê otrzyma³a dwie nagrody na
Miêdzynarodowym Festiwalu Filmów Krótkometra¿owych w Oberhausen. Bartana wystawia³a m.in. na Biennale w Sao Paulo, Manifesta we Frankfurcie i
Documenta w Kassel. W 2010 roku otrzyma³a nagrodê Artes Mundi, jedn± z
najbardziej presti¿owych brytyjskich nagród w dziedzinie sztuki wspó³czesnej.
Yael Bartana wraz z Arturem ¯mijewskim jest redaktork± artystyczn± „Krytyki
Politycznej”. Wkrótce specjalny – wizualny numer pisma pt. Duchy.”

To co trzeba oddaæ owej re¿yserce to, ¿e dobrze przedstawia my¶lenie m³odzie¿y
¿ydowskiej o Polakach. Je¶li kto¶ ma w±tpliwo¶ci, odsy³amy do wspomnianego filmu „Znies³awienie”. Po
jego obejrzeniu, zdamy sobie sprawê, ¿e nawet najbardziej radykalny polski
nacjonalizm jest liberaln± gadanin± przy codziennych praktykach „narodowego
wychowania” w Izraelu.

http://stopsyjonizmowi.wordpre...

MK

Zdjêcia z wydarzenia: http://www.krytykapolityczna.p... ... d-187.html"

http://tvp.info/informacje/kul...
Yael Bartana w Zachêcie i w Wenecji
„¯ydzi, rodacy, ludzie!” – sztuk± w historiê
Autor: Katarzyna Frankowska

http://coryllus.nowyekran.pl/p...

dalem kilka linkow by wyrobic sobie opinie, mozna wyguglac tez inne, wazne
jest tu powiazanie tego happeningu i performance z data, wszystko to nie jest
moim zdaniem przypadkowe,
Polacy za chlebem wlacza na obczyznie o byt a w Polsce Tuska i Sikorskiego
hucpa na calego,

Data: 2011-10-02 15:27:31
Autor: Antenka
A.Michnik mówi do mlodego Polaka - zanim wyjedziesz, zag³osuj!
On 2 Pa¼, 15:24, " obserwator" <fajny.d.arzbor.WYT...@gazeta.pl>
wrote:
[...]

Biennale Sztuki w Wenecji: &#8222;Mary Koszmary&#8221;, &#8222;Mur i wie¿a&#8221;, &#8222;Zamach&#8221;.

http://www.polskawalczaca.com/...

"Mieszkañcy Warszawy przechodz±cy dzi¶ ko³o po³udnia przez Plac Pi³sudskiego
mogli byæ ¶wiadkami ciekawego zjawiska. Po¶rodku g³ównego warszawskiego placu
roz³o¿ona zosta³a ca³kiem ogromna scena z napisem &#8222;The Jewish Renaissance in
Poland. We shall be strong in our weakness&#8221; (Ruch Odrodzenia ¯ydowskiego w
Polsce. Bêdziemy silni w naszej s³abo¶ci&#8221;. Obok postawiona by³a ogromna g³owa
[...]

hebrajsku. By³y na nich takie has³a jak: &#8222;Jews! Don&#8217;t leave us with the
Poles!&#8221; (¯ydzi! Nie zostawiajcie nas z Polakami!); &#8222;Jestem smutny&#8221;; &#8222;They
murder, We build&#8221; (Oni morduj±, my budujemy&#8221;; Ziemia z lud¼mi dla ludzi z
ziemi±&#8221;; &#8222;Nie mo¿ecie zabiæ nas wszystkich&#8221;. Ca³± wycieczkê otaczali postawni
ochroniarze oraz antyterrory¶ci, sprawiaj±cy wra¿enie znu¿onych ca³ym widowiskiem.

Z napisów wynika, ¿e ca³± imprezê zorganizowa³a organizacja &#8222;The Jewish
Renaissance in Poland/Ruch Odrodzenia ¯ydowskiego w Polsce&#8221;, która na swojej
stronie na Facebooku w opisie umieszcza krótkie zdanie &#8222;&#8230; and Europe will be
[...]

obejrzeæ na YouTube &#8222;Znies³awienie &#8211; izraelskie przedpoborowe wycieczki do

Polski&#8221;:http://www.youtube.com/watch?v...

Przyzwolenie na powiewanie hase³ jawnie nawo³uj±cych do nienawi¶ci wobec
narodu polskiego jest niezrozumia³e.

Z pomoc± przychodzi &#8222;Krytyka Polityczna&#8221;. Na swojej stronie internetowej
informuje: &#8222;W niedzielê, 3 kwietnia 2011, rozpoczê³y siê w Warszawie zdjêcia
do filmu Yael Bartany z udzia³em S³awomira Sierakowskiego. Trzecia czê¶æ
projektu &#8222;&#8230;i zadziwi siê Europa&#8221; nosi tytu³ &#8222;Zamach&#8221;. Projekt bêdzie mia³
[...]

Yael Bartana wraz z Arturem ¯mijewskim jest redaktork± artystyczn± &#8222;Krytyki
Politycznej&#8221;. Wkrótce specjalny &#8211; wizualny numer pisma pt. Duchy.&#8221;

To co trzeba oddaæ owej re¿yserce to, ¿e dobrze przedstawia my¶lenie m³odzie¿y
¿ydowskiej o Polakach.

Je¶li kto¶ ma w±tpliwo¶ci, odsy³amy do wspomnianego filmu &#8222;Znies³awienie&#8221;. Po
jego obejrzeniu, zdamy sobie sprawê, ¿e nawet najbardziej radykalny polski
nacjonalizm jest liberaln± gadanin± przy codziennych praktykach &#8222;narodowego
wychowania&#8221; w Izraelu.

http://stopsyjonizmowi.wordpre...

MK

Zdjêcia z wydarzenia:http://www.krytykapolityczna.p... ... d-187.html"

http://tvp.info/informacje/kul...
Yael Bartana w Zachêcie i w Wenecji
&#8222;¯ydzi, rodacy, ludzie!&#8221; &#8211; sztuk± w historiê
Autor: Katarzyna Frankowska

[...]

Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

Dzieci, tu wasz ciocia Antenka! Olejcie Michnika, Palikota i ca³± tê
bandê okr±g³osto³ow±, bo ona nie da wam chleba, nie da wam te¿ tutaj
zarobiæ. Chce siê wami pos³u¿yæ.

Olejcie go! Wasza ciocia "dobra rada" -

Antenka

Data: 2011-10-02 23:39:36
Autor: obserwator
A.Michnik mówi do mlodego Polaka - zanim wyjedziesz, zag³osuj!
Antenka <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisa³(a): Dzieci, tu wasz ciocia Antenka! Olejcie Michnika, Palikota i ca³± tê
bandê okr±g³osto³ow±, bo ona nie da wam chleba, nie da wam te¿ tutaj
zarobiæ. Chce siê wami pos³u¿yæ.

Olejcie go! Wasza ciocia "dobra rada" ******************************

chyba nie zrozumialas tekstu? Moze przeczytaj coryllusa i pozostale polecane pod linkami teskty:)

Mam, mala prosbe: czy moglabys tylko zamieszczas same komentarze, bez cytowania calego komentowanego tekstu?

Data: 2011-10-03 05:51:53
Autor: .
A.Michnik mówi do mlodego Polaka - zanim wyjedziesz, zag³osuj!
Dnia Sun, 2 Oct 2011 23:39:36 +0000 (UTC), obserwator napisa³(a):

[...]

Mam ma³± pro¶be: czy móg³bys wynie¶æ siê z tej grupy kacapski ¶wirze?

Dominik

Data: 2011-10-03 00:11:56
Autor: Antenka
A.Michnik mówi do mlodego Polaka - zanim wyjedziesz, zag³osuj!
On 3 Pa¼, 05:51, "." <dominikba...@nonprofit.org> wrote:
Dnia Sun, 2 Oct 2011 23:39:36 +0000 (UTC), obserwator napisa (a):

> [...]

> Moze przeczytaj coryllusa i pozostale polecane pod linkami teskty:)

> Mam, mala prosbe: czy moglabys tylko zamieszczas same komentarze, bez

Mam ma pro be: czy m g bys wynie si z tej grupy kacapski wirze?

Dominik

Niedoczekanie twoje GóWnozjadzie!

Antenka

Data: 2011-10-03 03:57:23
Autor: obserwator
A.Michnik mówi do mlodego Polaka - zanim wyjedziesz, zag³osuj!
 <dominikbardo@nonprofit.org> napisa³(a):
Mam ma³± pro¶be: czy móg³bys wynie¶æ siê z tej grupy kacapski ¶wirze?

PiS jest kacapski, a ty jestes polski?:))

Data: 2011-10-03 05:58:57
Autor: .
A.Michnik mówi do mlodego Polaka - zanim wyjedziesz, zag³osuj!
Dnia Mon, 3 Oct 2011 03:57:23 +0000 (UTC), obserwator napisa³(a):

 <dominikbardo@nonprofit.org> napisa³(a):
Mam ma³± pro¶be: czy móg³bys wynie¶æ siê z tej grupy kacapski ¶wirze?

PiS jest kacapski, a ty jestes polski?:))

Ty jeste¶ kacapkie ¶cierwo zakompleksiony pokurwieñcze.

Dominik

Data: 2011-10-03 04:32:51
Autor: obserwator
A.Michnik mówi do mlodego Polaka - zanim wyjedziesz, zag³osuj!
 <dominikbardo@nonprofit.org> napisa³(a): (ciach)

kacapow duzo jest w Bialymstoku Hersk:

http://ip-address-lookup-v4.com/lookup.php?ip=79.191.60.74&x=32&y=12

--

A.Michnik mówi do mlodego Polaka - zanim wyjedziesz, zag³osuj!