A Niemcy konsekwentnie i powoli, az sie Polska ...

Data: 2009-07-09 13:05:32
Autor: HaMMeR
A Niemcy konsekwentnie i powoli, az sie Polska ...
Cos dla zdrajcow ojczyzny- bezmyslnych wyborcow PO i innych 'polskich' partii...

'Szybciej niż się nam wydaje, przyjdzie czas na realizację "prawa do ojczyzny", czyli zwrotu majątków oraz egzekwowanie odszkodowań za wieloletnie "bezprawne użytkowanie niemieckiego mienia", bo taki będzie kolejny logiczny skutek "uznania naruszonych praw".'

http://www.wprost.pl/blogi/andrzej_paulukiewicz/?B=769

Data: 2009-07-09 15:23:06
Autor: WW
HaMMeR pisze:
[...]

Tylko czekają na podpisanie traktatu.

Pozdrawiam
  WW
"Ein Reich, ein Volk, ein EURuro"
"Kiedy Niemcy uznają się za ofiary II Wojny Światowej, ich sąsiedzi powinni zacząć się bać. "

Data: 2009-07-09 15:31:08
Autor: jadrys
WW pisze:
HaMMeR pisze:
[...]

WW, ty się orientujesz o co chodzi w tym traktacie? Bo za chol..ę nigdzie nie mogę znaleźć  treści tej umowy.  O co wogóle  w niej chodzi?

Data: 2009-07-09 16:46:20
Autor: HaMMeR
jadrys wrote:
WW pisze:
HaMMeR pisze:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --

Nie zadreczaj sie.., to jest wlasnie ten doskonaly przypadek adekwatnosci
powiedzenia, ze  ' jesli nie wiesz o co chodzi, to chodzi o pieniadze'!!!
W tym przypadku.., o TWOJE!

Data: 2009-07-09 17:49:29
Autor: cytryna
WW pisze:

> [...]

WW, ty się orientujesz o co chodzi w tym traktacie? Bo za chol..ę nigdzie nie mogę znaleźć  treści tej umowy.  O co wogóle  w niej chodzi?

Tu jest wszystko pięknie wydrukowane, blisko 300 stron. Cierpliwości przy czytaniu tego łajdackiego tekstu.
http://bookshop.europa.eu/eubookshop/download.action?
fileName=FXAC07306PLC_002.pdf&eubphfUid=534806&catalogNbr=FX-AC-07-306-PL-C

Data: 2009-07-10 08:34:04
Autor: WW
cytryna pisze:

[...]

Traktat to tylko zapisa.Podobnie jak z prawem.
Najważniejsze, jak będzie interpretowany.
My, w odróżnieniu od Niemców nie zagwarantowaliśmy sobie nadrzędności naszego prawa.
W UE rządzą Niemcy - kumasz ?

Data: 2009-07-10 13:18:28
Autor: jadrys
cytryna pisze:
WW pisze:

HaMMeR pisze:

[...]

Dzięki, ale chyba daruje to sobie.. Czytanie 300 stron przy moim łączu netowym zajęłoby mi jakiś rok czasu. Do tego czasu może już unii nie być.. ;-)

Data: 2009-07-09 13:44:02
Autor: Panslavista

Użytkownik "jadrys" <CHE@yahoo.com> napisał w wiadomości
cytryna pisze:

> [...]

Dzięki, ale chyba daruje to sobie.. Czytanie 300 stron przy moim łączu
netowym zajęłoby mi jakiś rok czasu. Do tego czasu może już unii nie

Żydokomuna zostanie...

Data: 2009-07-10 14:40:44
Autor: jadrys

cytryna pisze:

WW pisze:

HaMMeR pisze:

[...]

Pies drapał unię, ale szkoda tej swobody poruszania się po Europie.. --

Data: 2009-07-10 16:51:54
Autor: Panslavista

Panslavista pisze:
> [...]
>>

> Żydokomuna zostanie...

Pies drapał unię, ale szkoda tej swobody poruszania się po Europie..

Zachód nie stał na przeszkodzie ,tylko żydokomuchy w Polsce...

Data: 2009-07-11 08:06:35
Autor: konserwator

cytryna pisze:

WW pisze:

HaMMeR pisze:

[...]

przeciez to shengen a nie UE...

Data: 2009-07-12 21:12:57
Autor: jadrys

cytryna pisze:

WW pisze:

HaMMeR pisze:

[...]

Myślisz że gdyby nie unia to byłby możliwy układ z Schengen?

Data: 2009-07-10 08:36:48
Autor: WW
jadrys pisze:

WW, ty się orientujesz o co chodzi w tym traktacie? Bo za chol..ę nigdzie nie mogę znaleźć  treści tej umowy.  O co wogóle  w niej chodzi?

Bardzo krótkie omówienie.

Główne zmiany, które ten traktat przynosi w porównaniu z dotychczasowym stanem?

1) Traktat Lizboński na szeroką skalę przenosi kompetencje z poszczególnych krajów członkowskich do "Brukseli", czyli na organy UE. Chodzi też o bardzo wrażliwe obszary polityki społecznej, energetyki, podatków pośrednich, sprawiedliwości, bezpieczeństwa, spraw wojskowych, polityki zagranicznej itd. (Powstanie np. europejska policja, która będzie mogła interweniować na
terytorium wszystkich państw członkowskich).

2) Traktat ustanawia prawo jak gdyby chodziło o państwo typu federalnego (jednakże nie obejmujące gwarancji typowych dla konstytucji państw federalnych). Wprowadza kategorię wyłącznych kompetencji Unii, które są nadrzędne względem kompetencji państw członkowskich. Jeśli dotychczas zasadniczą cechą był "podział kompetencji" lub podział suwerenności, to zamiast niego powstaje suwerenność "europejska". Ponadto, wprowadza się tzw. uprawnienie Unii do wsparcia, które pozwala UE na interwencję w takich dziedzinach, jak: ochrona i poprawa zdrowia ludzkiego, przemysł, kultura, turystyka, edukacja, szkolnictwo wyższe, młodzież, sport, obrona cywilna .... ". UE będzie posiadała moc interweniowania w państwach członkowskich w zasadzie we wszystkich sprawach. Jest to wzmocnione także z tego powodu, że Traktat Lizboński bynajmniej nie wspomina o jakichkolwiek "wyłącznych kompetencjach" państw członkowskich, a zatem o wykazie obszarów, w których UE w żadnym wypadku nie śmiałaby interweniować.

3) Traktat w ponad pięćdziesięciu obszarach wprowadza głosowanie większościowe, choć dotychczas konieczne było w tych kwestiach podjęcie decyzji w sposób jednomyślny. Państwa członkowskie w taki sposób utracą jeden z atrybutów swej suwerenności (możliwość zablokowania inicjatywy, której nie popierają).

4) Jest przewidziana osobowość prawna Unii Europejskiej, co jest bliskie powstaniu nowego państwa.

5) Zmniejsza się waga głosu mniejszych krajów,  a wzmacnia się waga głosu większych krajów. Pomija się zasadę równości państw, większego znaczenia nabiera liczba obywateli. Waga głosu niemieckiego zwiększy się prawie dwukrotnie, natomiast waga naszego głosu przeciwnie, dwukrotnie się zmniejszy.

6) Tzw. klauzula przejściowa pozwala, aby sama Rada Europejska (27 szefów państw lub rządów) podjęła decyzję o możliwości decydowania większością głosów, chociaż chodzi o obszary, w których powinno się podejmować decyzję jednomyślnie.

7) Traktat obejmuje bardzo szeroko pojętą Kartę Praw Podstawowych UE. Będzie ona miała podobną moc, jak sam Traktat Lizboński, a zatem jej roszczenia i pierwszeństwo będą stawiane przed konstytucjami poszczególnych krajów członkowskich, w tym naszego.

8). Traktat Lizboński jest krokiem wstecz względem odrzuconej Konstytucji Europejskiej. Jest dokumentem, który oznacza wyraźne przesunięcie od Europy państw do Europy jednego europejskiego państwa. Oznacza przejście od dobrowolnej, stale uzgadnianej i potwierdzanej współpracy państw europejskich w tysiącu konkretnych kwestii, do jednej raz na zawsze obowiązującej dominacji organów i instytucji unijnych nad organami i instytucjami poszczególnych państw członkowskich. Traktat prowadzi do pogłębienia deficytu demokracji.

Data: 2009-07-10 13:18:44
Autor: jadrys
WW pisze:
jadrys pisze:

[...]

Dzięki za info..  Trochę to jakieś nie jasne. Szczególnie zgoda państw słabszych na takie warunki..

Data: 2009-07-09 13:47:27
Autor: Panslavista

Dzięki za info..  Trochę to jakieś nie jasne. Szczególnie zgoda państw
słabszych na takie warunki..

Zupełnie jasne, to taki radziecki żydokomunizm, tylko jeszcze bardziej
zamordystyczny.

Data: 2009-07-10 17:33:48
Autor: WW
jadrys pisze:

Dzięki za info..  Trochę to jakieś nie jasne. Szczególnie zgoda państw słabszych na takie warunki..

Dla ścisłości. Tych "państw" czyli ich mieszkańców nikt o zgodę nie pytał. Na to zgodę dali politycy mają na względzie własne dupy.
Przypominam, że próby zapytania o zdanie mieszkańców najpierw w sprawie konstytucji a potem w sprawie traktatu zakończyły się przegranymi.
A jednak olano zasady , zmieniono nazwę, a jak i to nie pomogło, to się powtarza głosowanie.