A PRAWDA WYCHODZI I WYCHODZI

Data: 2011-02-10 12:08:24
Autor: ME
A PRAWDA WYCHODZI I WYCHODZI

FORMERLY: "Need to move that competitivess with JUST BEING POLISH"

za Rzeczpospolita on line, kuchnia:
"Gdy zaprasza Pan do Polski zagranicznych przyjaciół, to gotuje Pan
sam czy zabiera ich do restauracji?

Lodówka w moim domu jest pusta, są tam tylko napoje. Mam za to listę
kilku sprawdzonych restauracji z polskim jedzeniem, do których
prowadzam znajomych. Lubię polską kuchnię i chętnie pokazuję ją
innym.

Zostanie Pan w Polsce na dobre?

Czuję się tu jak w domu i to jest dla mnie najważniejsze. Dlatego parę
lat na pewno jeszcze w Polsce zostanÄ™. SzwajcariÄ™ kocham, ale
wystarczy mi, gdy czasem pojadę tam na weekend. Mieszkać wolę tu. Tym
bardziej że nie zamierzam przejść na emeryturę, raczej umrę na blacie
kuchennym. •

Kurt Scheller – w wieku 19 lat ukończył szkołę gastronomiczną w
szwajcarskiej Lucernie. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w
Anglii, Hiszpanii, Holandii, Francji, Niemczech, Rosji, Bahrajnie,
Kuwejcie, Egipcie, Ekwadorze i na Jamajce. Pracował m.in. dla hoteli
SAS, Intercontinental, Hilton, Penta i Starwood. Od 1991 r. mieszka w
Warszawie. Był szefem kuchni w restauracji Malinowa w hotelu Bristol,
dyrektorem pionu kulinarnego w hotelu Sheraton, dyrektorem kulinarnym
w hotelu Rialto, gdzie znajdowała się sygnowana jego imieniem Kurt
Scheller’s Restaurant. Od 2002 r. prowadzi Akademię Kulinarną –
miejsce spotkań, w którym profesjonaliści i entuzjaści gotowania mogą
zgłębiać tajniki sztuki kulinarnej. "

SPECJALNIE DLA DIASPORY AMERYKANSKIEJ. KTORA TERAZ JUZ MOWI PO POLSKU;
MAMY NA UWADZE TO,
 ZE RESTAURACJE DLA PANA KTORY OBJECHAL SWIAT I UREZEDZIL KUCHNIE W
NOWOCZESNYM STYLU
W NAJLEPSZTCH HOTELACHJ SWIATE, NAJLEPSZE JESTY HJEDZENIE W
REASTAURACJACH WARSZWY. KROPKA.
( CZASAMI MOWIENIE NIE WYSTARCZA!)

On Feb 7, 11:56 am, Me <agnesche...@gmail.com> wrote:
Business nie zna granic:

"Od rosołu Chińczycy oczekiwali, że oprócz kluseczek będzie zawierał
mięso kurczaka. Tak wyglądają chińskie zupy,
które nie bywają czystymi bulionami. W żurku (zakwaszanym w
pawilonowej kuchni) pływa niemiecka biała kiełbasa.
 Dopiero w ostatni czwartek polscy producenci miÄ™sa otrzymali od
chińskich władz certyfikaty uprawniające do eksportu
na ten rynek. Tatar tak smakuje, że przepis trzeba odbijać na ksero.
Podobnie flaki. Chińczycy jak nikt rozumieją,
że pomyłką jest wybieranie jedynie szlachetnych części zwierzęcia.
Golonka peklowana, gotowana i pieczona
ma tu też powodzenie."

On Jan 26, 3:25 pm, Me <agnesche...@gmail.com> wrote:

>    HOW TO GET SOULK TO OUT FOODS

> .. and now:
> YOU DO NOT HAVE TO BE COOK TO GET THESE RIGHT; YOU ONLY HAVE TO BE
> POLISH:

>                     Barszcz czerwony z uszkami
>                     Zur tradycyjny
>                     Zupa grzybowa z makaronem lub lanymi kluskami
>                     Zupa rybna
>                     Kapu¶niak galicyjski
>                     Zupa migda³owa
>                     Karp pieczony z pieczarkami
>                     Karp gotowany po ¿ydowsku
>                     Karp sma¿ony na ma¶le z nut± bazylii
>                     Karp pieczony z czosnkiem
> [...]

  A reszta: GOLONKA PEKLOWANA
                FLAKI
                ZUR Z BIALA KIELBASA
                TATAR - ZNOWU ZWYCIEZA KUCHNIE

PRZYPADKOWA WPADLAM NA SYTUACJE W CHINACH. WSZEDZIE NA SWIECIE JUZ GRA!- Hide quoted text -

A TEAZ DLA OBIERZYSWIATA Z 180 KRAJOW, JAKIE JEDXZENIE JEST DOBRE?

ZA RZECZPOSPOLITA ON LINE:

"Lubię dobrze zjeść - mówi HEINRICH VON PIERER.

Nawet bardzo lubię - przyznał w rozmowie z "Rzeczpospolitą".
Przyjaciele Heinricha von Pierera dodają, że lubi również wypić dobre
wino, zabawić się, potańczyć. Podczas podróży chętnie próbuje dań
miejscowej kuchni, a podróżuje często, bo Siemens ma swoje firmy w 180
krajach świata. Podczas pobytu w Polsce bardzo mu smakowała kaczka
pieczona, comber z sarny, bo bardzo lubi dziczyznÄ™, i zupa grzybowa z
łazankami. Z polskich deserów szczególnie ciepło wspomina gruszkę
faszerowanÄ… nadzieniem orzechowym, z sosem malinowym.
Notował Piotr Rudzki

OTO POTRAWA, KTÓRĄ POTRAFIĘ ZROBIĆ SAM

Knedle ze śliwkami

1 kg ugotowanych w mundurkach, tzw. mącznych ziemniaków | szczypta
soli | 3 żółtka z jajek | mąka - ile ciasto przyjmie | 75 dag śliwek |
osolona woda do gotowania | 15 dag masła | ok. 10 dag bułki tartej

Ugotowane ziemniaki obrać ze skórki i rozgnieść. Dodać sól, żółtka i
mąkę, dokładnie wymieszać i zagnieść na luźne ciasto.

Ciasto rozwałkować na stolnicy, posypywanej od czasu do czasu mąką,
pociąć w kwadraty 5 x 5 cm, w środek każdego włożyć śliwkę i uformować
knedel. Wrzucić do lekko posolonego wrzątku i gotować aż do miękkości
przez ok. 10 minut. Przyrumienić na patelni na złoty kolor bułkę
tartą, dodać masło i rozpuścić. Wyjąć knedle łyżką cedzakową z wody i
polać je przyrumienioną bułką tartą z masłem. Posypać cukrem.

MOJE ULUBIONE DANIE
Schab z fasolkÄ…

Kilogram schabu piec przez godzinÄ™ i 20 minut w piekarniku, w
temperaturze 200 st., w specjalnym woreczku lub tunelu foliowym.
45 dag drobnej białej fasolki | 60 ml oliwy z oliwek | 1 łyżka
posiekanej cebuli | 2 ząbki czosnku | 2 świeże, pokrojone w paski
liście szałwii | 3 pomidory bez skórki i pestek, pokrojone w kostkę |
2 łyżki posiekanej natki pietruszki | sól, świeżo zmielony pieprz

Fasolkę wsypać do trzylitrowego garnka, zalać zimną wodą i zagotować.
Potem, pod przykrywką, przez godzinę trzymać fasolkę na minimalnym
gazie, nie dopuszczając do wrzenia. Odlać wodę. Fasolkę ponownie zalać
zimną wodę i gotować na małym gazie, z lekko uchyloną przykrywką,
przez 50 - 60 minut, do miękkości. Fasolkę odcedzić, a wodę z
gotowania przechować w osobnym naczyniu.

Na dużej patelni podgrzać oliwę, dodać do niej cebulę, zgniecione
ząbki czosnku i szałwię. Dusić 3 - 4 minuty, aż cebula się zeszkli.
Dodać pomidory, fasolkę i kilka łyżek wody z gotowania. Doprawić solą,
pieprzem i przez chwilę gotować, aż fasolka nasiąknie sosem. Jeszcze
raz doprawić i posypać natką.

Ten zestaw najbardziej lubiÄ™ z ziemniakami pur?e. "

A PRAWDA WYCHODZI I WYCHODZI