A PiSowcy śmiali się z Tuska ze pojechał do Afryki, pierwsze efekty już są...

Data: 2013-09-24 18:21:16
Autor: xantiros
A PiSowcy śmiali się z Tuska ze pojechał do Afryki, pierwsze efekty już są...
Ursus podpisał z etiopską spółką Metals and Engineering Corporation of AAMI umowę o wartości 90 mln dol. na dostawę 3.000 ciągników, wyposażenie centrów serwisowych oraz dostawę części zamiennych - poinformowała spółka w komunikacie.

http://gielda.onet.pl/ursus-ma-umowe-na-dostarczenie-do-etiopii-3-tys-ci,18489,5578752,1,news-detal

################################

Data: 2013-09-24 11:40:28
Autor: Marek
W dniu wtorek, 24 września 2013 18:21:16 UTC+2 użytkownik xantiros napisał:
[...]

Biedne murzynki...
Zaden rolnik w Polsce nie kupuje Ursusa.
Ciekawe, kto wzial w lape ?

Data: 2013-09-25 09:08:11
Autor: xantiros
W dniu 2013-09-24 20:40, Marek pisze:
[...]

Jednak to prawda, dla sPiSkowców w Polsce musi być jak najgorzej, wtedy są szczęśliwi, jak się firmie uda załatwić kontrakt i utrzymać miejsca pracy czy je zwiększyć, ich ma huj strzelić z zawiści.

Data: 2013-09-25 10:00:40
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jednak to prawda, dla sPiSkowców w Polsce musi być jak najgorzej, wtedy są szczęśliwi, jak się firmie uda załatwić kontrakt i utrzymać miejsca pracy czy je zwiększyć, ich ma huj strzelić z zawiści.

Trudno odzyskać władze pokazując ze jest dobrze.
Trzeba wszelkie problemy rozdmuchac do poziomu tragedii.
Wystarczy przypomniejć rozmowy o kasie z EU.

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

Data: 2013-09-26 01:02:59
Autor: jr
A PiSowcy śmiali się z Tuska ze pojechał do Afryki, pierwsze efekty już są...

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:25092013.47AECEC2budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadający mail xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com napisał(a) w poprzednim
odcinku co następuje:

| Trudno odzyskać władze pokazując ze jest dobrze.

Co jest regułą demokracji.

| Trzeba wszelkie problemy rozdmuchac do poziomu tragedii.
| Wystarczy przypomniejć rozmowy o kasie z EU.

Wystarczy przypomnieć gabinet cieni z roku 2005. Nawet nie minęło sto dni tamtego rządu, gdyśmy się nasłuchali o nadchodzącym końcu świata, gróżb pod adresem giełdy (uwazajcie na portfele!), proroctw na temat benzyny po 6 złotych (kosztowała około 3-4). Dzisiejsze kaczusiowe postękiwania mają się nijak do zmasowanej agresji PO z tamtego okresu. Tym bardziej w stosunku do rzeczywistych dokonań.

Data: 2013-09-26 00:40:35
Autor: jr

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@gmail.com> napisał w wiadomości news:7a483514-5db2-475f-ab5d-4d8b7dbbea97googlegroups.com...
[...]

-- -

A kto dał? Murzynki?

Data: 2013-09-24 13:41:41
Autor: donek999bronek
[...]

OK. Tylko ze gdyby Tusk byl pracodawca, to jego firma by padla po roku. Cieszymy sie i takim ochlapem na "odczepnego". Wiesz:) To ze kilka lat temu na pewnym osiedlu w wawce wisiala big reklama od Hanki: "za rok puscimy tu tramwaje", nie oznacza jednak tego, ze beda  te tramwaje jakby to okreslic "fizycznie" i realnie. Oznaczalo to tylko i wylacznie, ze Hania zarzadzila taka reklame, na co wydala kurwa moje pieniadze, a tych tramwajow nie widze. A trzeba dodac, ze wykosili kilkadziesiat firm  na pasie po ktorym miala byc ta linia. Bezsens. Teraz trzeba Hajke wybielac na wszystkie mozliwe sposoby, taka jest racja stanu, ja to rozumiem.

Data: 2013-09-24 13:50:44
Autor: donek999bronek
A PiSowcy śmiali się z Tuska ze pojechał do Afryki, pierwsze efekty już są...
użytkownik xantiros napisał:
Ursus podpisał z etiopską spółką Metals and Engineering Corporation of

Wlasciwie podtrzymuje moje poprzednie zdanie. Tuska trzeba jebac abstrakcyjnie, niezaleznie od okolicznosci, a konkretnie za "dorzynanie watahy". Kto dorzynaniem i fotoradarami wojuje, od fotoradarow i dorzynania ginie, proste. Ujebac pajaca przy samej dupie.  Wszystkie cytaty zmyslone. AszDziennik.

Data: 2013-09-24 18:24:45
Autor: u2
W dniu 2013-09-24 18:21, xantiros pisze:
[...]

nie ma to jak blitzkrieg tusska w afrika korps...-;)

--
http://www.youtube.com/watch?&v=efjJkBhWrWI

Data: 2013-09-24 19:23:19
Autor: xantiros
W dniu 2013-09-24 18:24, u2 pisze:
[...]

widać bucu ze zal ci dupsko ściska....

Data: 2013-09-24 19:43:22
Autor: u2
W dniu 2013-09-24 19:23, xantiros pisze:
nie ma to jak blitzkrieg tusska w afrika korps...-;)

widać bucu ze zal ci dupsko ściska

nie mam czego wam szwabom czego zazdroscic....-;)

--
http://www.youtube.com/watch?&v=efjJkBhWrWI

Data: 2013-09-24 19:00:54
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail u_2@o2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

nie mam czego wam szwabom czego zazdroscic....-;)

Co oznaczaja te emotikony na końcu wielu Twoich zdań?
Ze zartujesz?

--
Pozdrawia... Budzik
DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

Data: 2013-09-25 00:16:59
Autor: jr

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:24092013.052BF9C2budzik61.poznan.pl...

| Co oznaczaja te emotikony na końcu wielu Twoich zdań?
| Ze zartujesz?

Jak to co?
Guza mu nabili i tyle (przecież punk nie żartuje)

Data: 2013-09-25 09:04:09
Autor: xantiros
W dniu 2013-09-24 19:43, u2 pisze:
W dniu 2013-09-24 19:23, xantiros pisze:
nie ma to jak blitzkrieg tusska w afrika korps...-;)

widać bucu ze zal ci dupsko ściska

nie mam czego wam szwabom czego zazdroscic....-;)

no sie ciulu zdecyduj, albo szwab albo grek ?

Data: 2013-09-26 00:17:54
Autor: jr

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:l1u1tf$u45$1node1.news.atman.pl...

| no sie ciulu zdecyduj, albo szwab albo grek ?

Buuu-ha-ha!

Data: 2013-09-25 18:37:34
Autor: Mark Woydak

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5241cf3b$0$2232$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-09-24 19:23, xantiros pisze:
nie ma to jak blitzkrieg tusska w afrika korps...-;)

widać bucu ze zal ci dupsko ściska

nie mam czego wam szwabom czego zazdroscic....-;)

To skąd znasz język niemiecki przygłupie?

MW

Data: 2013-09-25 18:37:07
Autor: Mark Woydak

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:l1shqc$llv$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ten u2 to genetyczny idiota.

MW

Data: 2013-09-24 22:46:29
Autor: Kaczysta
A PiSowcy śmiali się z Tuska ze pojechał do Afryki, pierwsze efekty już są...
Tusk był w Etiopii? A nie przypadkiem tam, gdzie teraz był zamach?
AZ

Data: 2013-09-25 09:06:43
Autor: xantiros
W dniu 2013-09-24 22:46, Kaczysta pisze:
Tusk był w Etiopii? A nie przypadkiem tam, gdzie teraz był zamach?
AZ

Sprawdź dokładnie jaki był cel wyprawy Tuska do Afryki, będzie prościej i wątpliwości ci się od razu rozwieją.

Data: 2013-09-25 00:20:30
Autor: jr

Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:l1se62$avn$1node1.news.atman.pl...
| Ursus podpisał z etiopską spółką Metals and Engineering Corporation of
| AAMI umowę o wartości 90 mln dol. na dostawę 3.000 ciągników

Czemu tych ciągników nie pojechał sprzedać do Niemiec, albo Holandii? (z nastepnymi niech jedzie na Vanuatu - jego nazwisko już tam jest).

Data: 2013-09-25 08:00:50
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail bezadresu@jr.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

| Ursus podpisał z etiopską spółką Metals and Engineering Corporation of
| AAMI umowę o wartości 90 mln dol. na dostawę 3.000 ciągników

Czemu tych ciągników nie pojechał sprzedać do Niemiec, albo Holandii?

Po pierwsze śmieszne wydaje sie łączenie wizyty rządowej w Afryce z zamówieniem ciągników. Nawet nie wiem, czy razem z rządem, jako przedstawiciel biznesu był tam ktoś z Ursusa.
Ale:
w czym ci przeszkadza, ze to nie Niemniec czy Holnder kupuje?
Pieniądz nie śmierdzi.

--
Pozdrawia... Budzik
Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

Data: 2013-09-26 01:00:32
Autor: jr
A PiSowcy śmiali się z Tuska ze pojechał do Afryki, pierwsze efekty już są...

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:25092013.0DA7EF2Ebudzik61.poznan.pl...
> [...]
| zamówieniem ciągników. Nawet nie wiem, czy razem z rządem, jako
| przedstawiciel biznesu był tam ktoś z Ursusa.

Rzeczywiście ktoś sobie jaja robi, bo przecież Tusk lubi egzotyczne podróże ( i co ma do tego Ursus?)

| Ale:
| w czym ci przeszkadza, ze to nie Niemniec czy Holnder kupuje?
| Pieniądz nie śmierdzi.

Zależy jaki pieniądz, bo Afryka nie zapłaci tyle, co Europa.
Przypomniała mi się tutaj sprawa eksportu polskiej żywności do Rosji: Kontrachent kapryśny, niestały, ma nawyk warunkować swoje decyzje motywami politycznymi, a poza tym żaden wielki rynek (wielkie przestrzenie to jeszcze nie rynek).

Data: 2013-09-26 08:25:51
Autor: Budzik
> [...]

| Pieniądz nie śmierdzi.

Zależy jaki pieniądz, bo Afryka nie zapłaci tyle, co Europa.

No patrz, a jednak firmie sie opłaca.

[...]

No patrz, a jednak firmy sie tam pchają.
Ciekawe, prawda?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Data: 2013-09-26 19:53:35
Autor: jr

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:26092013.1D761C27budzik61.poznan.pl...
> [...]
| >|

| No patrz, a jednak firmie sie opłaca.

Dlaczego ma się nie opłacać?

| No patrz, a jednak firmy sie tam pchają.
| Ciekawe, prawda?

Firmy wszędzie sie pchaja, gdzie widzą zyski. Skoro nie potrafimy sprzedać naszych Ursusów Holendrom, szukamy zysków gdzie indziej. Na tle Europy mamy niezłą żywność a zysków z jej produkcji szukamy w kraju, który z politycznych powodów może w każdej chwili zamknąć granice. Tymczasem powazny biznes polega nie tyle na samym zysku, lecz na trwałym związku z klientami, który ten zysk gwarantuje.
Ale co tam... Batiuszka Tusk dogada się z batiuszką Putinem i znowu 'ocieplą' wzajemne relacje.

Data: 2013-09-26 20:00:33
Autor: Budzik
A PiSowcy śmiali się z Tuska ze pojechał do Afryki, pierwsze efekty już są...

| >|

| No patrz, a jednak firmie sie opłaca.

Dlaczego ma się nie opłacać?

Tak odczytałem sugestię, ze kiepski interes zrobił Ursus.

> [...]
na trwałym związku z klientami, który ten zysk gwarantuje.
Ale co tam... Batiuszka Tusk dogada się z batiuszką Putinem i znowu

Aha. Dziwie sie, ze firmy nie wiedza jak powinny prowdzić interes...

--
Pozdrawia... Budzik
Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

Data: 2013-09-26 23:09:10
Autor: jr

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:26092013.4312B9AFbudzik61.poznan.pl...
> [...]
| >| >|

| >|
| >|

| Tak odczytałem sugestię, ze kiepski interes zrobił Ursus.

| >|
| >|

| Aha. Dziwie sie, ze firmy nie wiedza jak powinny prowdzić interes...

My się znowu nie rozumiemy Budzik. Wiedza naszych firm to jedno, a wiedza na temat kondycji naszych firm to drugie. Gdyby polscy producenci żywności potrafili ją wypromować na Zachodzie, rosyjscy inspektorzy nie robiliby szopek na granicach.
Rozwój oznacza eksport produktów gotowych do bogatszych od siebie, a szukanie siły roboczej u biednych. Pomimo że leżymy w środku Europy, jest u nas na odwrót.

Data: 2013-09-27 00:00:34
Autor: Budzik
[...]

Ja sie na temacie eksportu żywności nie znam.
Wydaje mi sie natomiast, ze firmy, eksportują tam, gdzie mają nabywców (zgoda) ale też tam gdzie im się opłaca.

Nie wiem, czy jest akurat tak, ze umieją do Rosji a na zachód nie, ponieważ znalazłem informację, ze 77% naszego eksportu żywności idzie do krajów UE.

Możesz wyjaśnić zatem, co dokładnie miałeś na myśli?

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2013-09-28 00:21:39
Autor: jr
A PiSowcy śmiali się z Tuska ze pojechał do Afryki, pierwsze efekty już są...

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:27092013.397E255Cbudzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadający mail bezadresu@jr.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:

| Ja sie na temacie eksportu żywności nie znam.

Generalnie nie chodzi tylko o żywność.

| Wydaje mi sie natomiast, ze firmy, eksportują tam, gdzie mają nabywców
| (zgoda) ale też tam gdzie im się opłaca.

Ależ szczęść im panie Boże! (nie mam nic do wewnetrznych decyzji poszczególnych firm)

| Nie wiem, czy jest akurat tak, ze umieją do Rosji a na zachód nie, ponieważ
| znalazłem informację, ze 77% naszego eksportu żywności idzie do krajów UE.

I po co ta hucpa z zabieganiem o rosyjskie rynki? Skoro można na Zachód to tak dokładnie się nastawiać, zamiast robić tragedię na szczeblu międzypaństwowym.

| Możesz wyjaśnić zatem, co dokładnie miałeś na myśli?

Tylko to, że sprzedaż peerelowskich Ursusów do Afryki nie jest materiałem dla propagandy sukcesu.

Data: 2013-09-29 15:00:20
Autor: Budzik
> [...]

I po co ta hucpa z zabieganiem o rosyjskie rynki? Skoro można na
Zachód to tak dokładnie się nastawiać, zamiast robić tragedię na
hmm, jak dla mnie to jest tak, ze są firmy które umieją na wschód, sa takie co umieja na zachod.
A pewne sa i takie co umieja tu i tu.
Generalnie w granicach mocy przerobowej sprzedaje sie to, co sie da tam gdzie da i gdzie sie dana tym zarobić.
Natomiast na pewno nie jest tak łatwo z dnia na dzien zmienic sposobu funkcjonowania i rynków zbytu.
Wiec jak juz ktos nastawił sie na Rocje i tam sprzedaje to nic dziwnego, ze jak pojawiaja sie problemy "to robi tragedie"

| Możesz wyjaśnić zatem, co dokładnie miałeś na myśli?

Tylko to, że sprzedaż peerelowskich Ursusów do Afryki nie jest
materiałem dla propagandy sukcesu.

Rozumiem, ze dla ciebie jest porażką. Spoko.
Ale o tym to juz pisalem nie raz.
Trzeba wszystko przekuwać na porażkę. My sukcesow nie lubimy.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

Data: 2013-09-29 17:28:06
Autor: u2
A PiSowcy śmiali się z Tuska ze pojech ał do Afryki, pierwsze efekty już są...
W dniu 2013-09-29 17:00, Budzik pisze:
Tylko to, Ĺźe sprzedaĹź peerelowskich UrsusĂłw do Afryki nie jest
>materiałem dla propagandy sukcesu.
Rozumiem, ze dla ciebie jest porażką. Spoko.
Ale o tym to juz pisalem nie raz.
Trzeba wszystko przekuwać na porażkę. My sukcesow nie lubimy.

jedna jaskolka wiosny nie czyni, poczytaj jak rozpirzyli polski przemysl motoryzacyjny :

http://finanse.wp.pl/gid,16027466,img,16027551,kat,0,page,1,title,Polska-samochodami-juz-nie-stoi,galeria.html

To koniec polskiej motoryzacji

Przed laty produkowaliśmy nyski, żuki, stary, jelcze, lubliny, polonezy. Jednak żadna nasza marka nie przetrwała, o sukcesie na miarę czeskiej Skody czy nawet rumuńskiej Dacii nie ma co mówić. Efekt jest taki, że choć składane są w naszym kraju ople i fiaty, a także wytwarzane części do toyot czy volkswagenów, to i tak lwia część tej produkcji wysyłana jest na eksport. Jesteśmy liderem wśród podwykonawców. W cieniu tego "sukcesu" upadają kolejne polskie marki z tradycjami. Kilka dni temu pożegnaliśmy ostatnią z nich. Czy kiedyś któraś odrodzi się niczym... Ursus w Etiopii.

  Oto marki, ktĂłre poĹźegnaliśmy!

Autosan w Sanoku

19 września 2013 roku zarząd sanockiej spółki złożył wniosek o ogłoszenie upadłości likwidacyjnej. W spółce zatrudnionych było ostatnio jest ok. 500 osób. Firma należała do Grupy Kapitałowej Sobiesława Zasady.

  Autosan to jedna z najstarszych fabryk w Polsce. Jego początki sięgają 1832 roku. OprĂłcz znanych w całym kraju autobusĂłw zakład produkował dla wojska szczelne kabiny elektromagnetyczne, a od elementy pojazdĂłw szynowych, np. nadwozia szynobusĂłw i tramwajĂłw. Ich odbiorcami byli krajowi potentaci, jak PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza czy Poznańskie Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego.

Fabryka Samochodów Ciężarowych w Lublinie

Z historią polskiej motoryzacji bez wątpienia związana jest Lubelska Fabryka Samochodów Ciężarowych w Lublinie. W czasach swojej świetności pod względem ilości i wartości produkcji zajmowała jedno z pierwszych miejsc w kraju w branży motoryzacyjnej.

  Zakład uruchomił produkcję 7 listopada 1951, czyli w 34. rocznicę rewolucji paĹşdziernikowej.

  Jednym z najbardziej znanych polskich aut dostawczych produkowanych w Lublinie był FSC Ĺťuk. Był to w całości wytwĂłr polskiej myśli technicznej. Głównymi autorami nowego produktu FSC byli inĹźynierowie Stanisław Tański i Alojzy Skwarek.

  Produkcję ĹťukĂłw zakończono 13 lutego 1998 roku. Łącznie wyprodukowano 587,5 tys. sztuk wszystkich wersji tego modelu.

Fabryka Samochodów Ciężarowych w Starachowicach

Fabryka Samochodów Ciężarowych "Star" przez wiele lat produkowała samochody ciężarowe tej właśnie marki. Star - to brzmiało dumnie. Ten pojazd był całkowicie polskiej produkcji. Już w 1947 roku ówczesne Centralne Biuro Badań i Konstrukcji Przemysłu Motoryzacyjnego nr 5 (CKB-5) w Łodzi opracowało szczegółową dokumentację techniczną pojazdu.

  Opracowanie jednostki napędowej powierzone zostało Zakładom Doświadczalnym Przemysłu Motoryzacyjnego w Ursusie. Natomiast kabina pojazdu skonstruowana została przez kieleckie Zakłady WyrobĂłw Metalowych "SHL" S.A.. Zespół konstruktorĂłw, opracowujący nowy pojazd złoĹźony był w większości z byłych pracownikĂłw Państwowych ZakładĂłw InĹźynierii

  Wszystko jednak co dobre, musi się kiedyś skończyć. Star został ostatecznie przejęty przez koncern MAN SE. W 2006 roku zakończono definitywnie produkcję samochodĂłw ciężarowych. Zakład w Starachowicach produkuje obecnie szkielety autobusĂłw oraz komponenty autobusĂłw i ciężarĂłwek grupy MAN AG.

Fabryka SamochodĂłw Osobowych w Warszawie

6 listopada 1951 roku o godzinie 14.00 z hali montażowej nr 1 zjechał pierwszy samochód wyprodukowany w powojennej Polsce nazwany Warszawą M-20 na licencji radzieckiego samochodu Pobieda. Ten moment rozpoczął bogatą historię Fabryki Samochodów Osobowych w Warszawie.

  Ostatnia Warszawa zjechała z taśmy produkcyjnej 30 marca 1973 roku. Przyczyniło się do tego faktu wprowadzenie w 1967 roku następcy dla juĹź przestarzałej Warszawy, Polskiego Fiata 125p.

  To właśnie w tych zakładach powstawały tak kultowe auta jak Syrena (do 1972 roku), Fiat 125 (do 1991) czy FSO Polonez. Później produkowano samochody Daewoo (patrz kolejny slajd) oraz Chevroleta.

  W fabrykach tych obecnie nie produkuje się samochodĂłw. W lutym 2011 roku wygasła licencja na produkcję Chevroleta Aveo. Do marca 2011 roku zwolnienia otrzymało ponad 1800 osĂłb z załogi FSO, pieniądze na odprawy były pozyskiwane ze sprzedaĹźy gruntĂłw, na ktĂłrych zlokalizowano zakład. Do listopada sprzedano tor jazd prĂłbnych, wyburzono hale odlewni i montowni silnikĂłw.

  Pomimo sprzedaĹźy części majątku, władze spółki deklarują gotowość zakładĂłw do podjęcia produkcji w ciągu kilku miesięcy od podpisania umowy z ewentualnym inwestorem. PĂłki co jednak nikt nie kwapi się do rozpoczęcia produkcji. Coraz częściej mĂłwi się o sprzedaĹźy gruntĂłw i budowie osiedla mieszkaniowego na terenie FSO.

Zakład Samochodów Dostawczych w Nysie

Historia polskiej motoryzacji bez zwątpienia związana jest z Zakładem Samochodów Dostawczych w Nysie. Tam właśnie powstawał przez wiele lat jeden z najbardziej rozpoznawanych polskich samochodów - Nysa. Pierwszy samochód został wyprodukowany w 1958 roku, ostatni - w 1994.

  Nie sposĂłb zliczyć, do czego wykorzystywano te auta. Widzieliśmy na polskich ulicach Nysę-furgon, Nysę-sanitarkę czy Nysę- chłodnię, a to tylko ułamek z jej zastosowań.

  Lata osiemdziesiąte przyniosły zdecydowane zmniejszenie zainteresowania pojazdami z Nysy. Gwałtowny spadek produkcji nastąpił w 1991 roku. W 1990 wyprodukowano 10366 szt., w 1991 juĹź tylko 3658 szt. 3 lutego 1994 roku z taśm zjechała ostatnia Nysa o numerze 380575.

Fabryka Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej i Tychach

W 1971 roku powstały zakłady produkujące samochody w Bielsku-Białej i Tychach. Już rok później produkowały pierwsze auta. Początkowo była to Syrena (przeniesiona z Warszawy) oraz Fiat 126p. W latach 90. XX wieku z taśm montażowych zjeżdzały również Fiaty Cinquecento.

  FSM został sprywatyzowany i przejęty przez Fiat Auto. Zmieniono wĂłwczas nazwę spółki na Fiat Auto Poland. W Bielsku-Białej zaprzestano produkcji aut, co spowodowało rozwinięcie tam produkcji podzespołów samochodowych, silnikĂłw i skrzyń biegĂłw. Zakład w Tychach był w 2009 roku największą fabryką Fiata w Europie, a drugą co do wielkości na świecie, po brazylijskiej fabryce w Betim.

Daewoo-FSO

Z historią FSO nierozłącznie związana jest firma Daewoo, która w latach 1996-2004 była branżowym inwestorem strategicznym. W efekcie powstała spółka Daewoo- FSO. Na licencji koreańskiego właściciela uruchomiono w firmie montaż oraz produkcję nowych samochodów.

  W Warszawie powstawały więc takie modele Daewoo jak Tico, Leganza, Lanos czy Matiz. W latach 1997-2004 z taśm montaĹźowych zjechało ponad 720 tys. egzemplarzy wszystkich modeli.

  W tamtym okresie po raz ostatni wyprodukowano w zakładach FSO samochĂłd marki Polonez, dzieło myśli włosko-polskiej. W 2002 roku powstały ostatnie 83 sztuki tego kultowego auta. Rok później zakończono rĂłwnieĹź produkcję modelu Daewoo-FSO Polonez Truck Plus.

JZS Jelcz w Jelczu-Laskowicach

Jelcz to marka, która z pewnością jest znana niemal każdemu Polakowi. Na tych ciężarówkach jeździło wiele pokoleń żołnierzy w polskiej armii, a pochodzące z zakładów JZS Jelcz w Jelczu-Laskowicach autobusy przewiozły miliony pasażerów w miastach całej Polski.

  W zakładach początkowo opracowywano i produkowano róşnorodne nadwozia przystosowane do montaĹźu na ramach samochodĂłw FSC Lublin i Star. Dopiero potem na przełomie lat 50. i 60. XX wieku rozpoczęto wytwarzanie pierwszych pojazdĂłw marki Jelcz. Pierwsze autobusy oparte były na licencji francuskiej firmy Berliet z Venissieux koło Lyonu.

  W 2010 roku odbyła się premiera pierwszego zaprojektowanego i wykonanego w Polsce samochodu ciężarowego o układzie napędowym 8x8 Jelcz P882 D.43 - Jelcz 800. Zaledwie dwa lata później świętowano 60-lecie istnienia firmy.

  Obecnie samochody ciężarowe są produkowane przez Jelcz-Komponenty Sp. z o.o. , ktĂłra w 100 proc. naleĹźy do Huty Stalowa Wola SA. Są to głównie specjalizowane wojskowe pojazdy średniej i duĹźej ładowności. Produkcja autobusĂłw nie jest aktualnie kontynuowana z powodu postawienia ZS Jelcz SA w stan upadłości.

--
Afery:
  – rublowa – 15 bilionĂłw złotych

Data: 2013-09-29 18:00:09
Autor: Budzik
> [...]

jedna jaskolka wiosny nie czyni, poczytaj jak rozpirzyli polski przemysl motoryzacyjny :

Poczytaj o czym jest wątek, potem wrzucaj swoje propagandowe wstawki.

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...

Data: 2013-09-29 20:12:55
Autor: u2
W dniu 2013-09-29 20:00, Budzik pisze:
Poczytaj o czym jest wątek, potem wrzucaj swoje propagandowe wstawki.

watek jest o motoryzacji bucek, pardon budzyk...-;)

Data: 2013-09-30 01:17:27
Autor: jr

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:52484707$0$1249$65785112news.neostrada.pl...

| jedna jaskolka wiosny nie czyni, poczytaj jak rozpirzyli polski przemysl
| motoryzacyjny :

Nigdy nie mieliśmy przemysłu motoryzacyjnego, ktĂłry mĂłgłby konkurować z innymi. Nawet przedwojenne Fiaty były na włoskiej licencji. Po wojnie wrĂłcili do współpracy z Fiatem, ale jak na komuszkĂłw przystało, brali od nich same badziewie, czego nie moĹźna porĂłwnać z czeską Skodą (tradycja). Resztę peerelowskich  dyrdymałek produkowanych na wzĂłr radziecki wsadĹş sobie w buty u2.

Data: 2013-09-30 06:05:35
Autor: u2
A PiSowcy śmiali się z Tuska ze pojech ał do Afryki, pierwsze efekty już są...
W dniu 2013-09-30 01:17, jr pisze:
Nigdy nie mieliśmy przemysłu motoryzacyjnego, który mógłby konkurować z innymi.
Nawet przedwojenne Fiaty były na włoskiej licencji. Po wojnie wrócili do
współpracy z Fiatem, ale jak na komuszków przystało, brali od nich same
badziewie, czego nie można porównać z czeską Skodą (tradycja).

masz uproszczone widzenie swiata jak na synka partyjniaka przystalo. tu nie chodzi czy na licencji, czy nie, tylko o przemysl motoryzacyjny, ktorego de facto nie ma w czeciej peloskiej.

Data: 2013-09-30 22:07:43
Autor: jr

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5248f890$0$2224$65785112news.neostrada.pl...

| masz uproszczone widzenie swiata jak na synka partyjniaka przystalo. tu
| nie chodzi czy na licencji, czy nie, tylko o przemysl motoryzacyjny,
| ktorego de facto nie ma w czeciej peloskiej.

A co miałeś w peerelku? Gdyby gruchoty rodzaju syrenki nadawały się do użytku, produkowaliby je do dziś (w nowszych wersjach rzecz jasna). Czesi mieli przedwojenną tradycję Skody, to Skoda u nich przetrwała.

Data: 2013-09-30 22:42:15
Autor: u2
W dniu 2013-09-30 22:07, jr pisze:
A co miałeś w peerelku? Gdyby gruchoty rodzaju syrenki nadawały się do użytku,
produkowaliby je do dziś (w nowszych wersjach rzecz jasna). Czesi mieli
przedwojenną tradycję Skody, to Skoda u nich przetrwała.

tylko maluczcy walcza o swoje nedzne trwanie, a w peerelku mialem szkode 105L ...-;)

Data: 2013-09-30 23:54:49
Autor: jr

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5249e228$0$2196$65785112news.neostrada.pl...

| tylko maluczcy walcza o swoje nedzne trwanie

Masz rację, zapij się na śmierć.

, a w peerelku mialem szkode

Data: 2013-10-01 05:57:50
Autor: Mark Woydak

Użytkownik "u2" Archimedes <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5249e228$0$2196$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Gówno miałeś nie "szkode". Zgodnie z prawem Archimedesa twoje spasione cielsko nie mieściło się w "szkodzie" więc wożono cię "żukiem". Na pace".

MW

Data: 2013-10-01 16:51:51
Autor: Mark Woydak
A PiSowcy śmiali się z Tuska ze pojechał do Afryki, pierwsze efekty już są...

W dniu 2013-09-30 22:07, jr pisze:
A co miałeś w peerelku? Gdyby gruchoty rodzaju syrenki nadawały się do
uĹźytku,
[...]

Gówno miałeś nie "szkode". Zgodnie z prawem Archimedesa w "szkodzie" nie
mieściło się twoje spasione cielsko więc do pracy wożono cię "żukiem". Na
pace.

MW

Data: 2013-09-30 01:45:26
Autor: jr

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:29092013.1B9F0B22budzik61.poznan.pl...
> [...]
| >|

| hmm, jak dla mnie to jest tak, ze są firmy które umieją na wschód, sa takie
| co umieja na zachod.

Jesli ktoś potrafi produkować dobrą żywność, sprzeda ją bez przeszkód np. w Holandii. A jak ktoś ma dobre kontakty jeszcze z czasów PRL, to umie w Rosji robić interesy (bez dobrych relacji z tamtejszą 'kryszą' nie ma mowy o biznesie). Siłą bezwładności w Polsce istnieje sillne lobby gospodarcze zwiazane z Rosją. Za rządów SLD doszło na przykład do tego, że Port Pólnocny (zbudowany w celach importowych jeszcze za Gierka) zaczął eksportować ropę z rosyjskich rurociagów!
Eksport żywności do Rosji z punktu widzenia naszej gospodarki ma znaczenie marginalne. O dużo mniejsze od wpływów środowisk, które nagłaśniają znaczenie 'naszych gospodarczych relacji z Rosją'. Podejrzewam, że są oni narzędziem nacisku Putina na Polskę (bo jeśli coś nie tak, to Rosja znowu się obrazi...).

Data: 2013-09-30 06:07:33
Autor: u2
W dniu 2013-09-30 01:45, jr pisze:
[...]

wydajnosc rolnictwa ruskiego jest poltora do dwoch razy mniejsza niz w Polsce. czyli rynek zbytu u ruskich jest, ale oni wola przymierac glodem, niz zlikwidowac swoje kolchozy i sowchozy ...-;)

Data: 2013-09-30 22:17:35
Autor: jr

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5248f907$0$2224$65785112news.neostrada.pl...

| wydajnosc rolnictwa ruskiego jest poltora do dwoch razy mniejsza niz w
| Polsce. czyli rynek zbytu u ruskich jest

Rzecz w tym, że ten rynek jest wbrew pozorom niewielki. Rosja jest krajem o PKB zbliżonym do Holandii, więc ile kasy nasze rolnictwo może stamtąd wycisnąć? Snobistyczna Moskwa kupuje wszystko co Zachodnie. Biedacy z rosyjskiego zadupia nie kupią polskiej żywności, bo jest dla nich za droga. Pozostaje strefa pośrednia, ale czy warto dla marnego grosza szarpać się z ruska mafią i z ruską polityką? Tam gospodarka jest silnie uzależniona od polityki, dlatego lepiej sprzedawać klientom, którzy nie patrza na kraj pochodzenia, tylko na jakość.

, ale oni wola przymierac
| glodem, niz zlikwidowac swoje kolchozy i sowchozy ...-;)

A co ciebie to obchodzi u2?

Data: 2013-09-30 22:44:57
Autor: u2
W dniu 2013-09-30 22:17, jr pisze:
wydajnosc rolnictwa ruskiego jest poltora do dwoch razy mniejsza niz w
| Polsce. czyli rynek zbytu u ruskich jest

Rzecz w tym, Ĺźe ten rynek jest wbrew pozorom niewielki. Rosja jest krajem o PKB
zbliżonym do Holandii, więc ile kasy nasze rolnictwo może stamtąd wycisnąć?

rozumujesz stereotypowo. to ze hui zeni z hujlandii maja pkb porownywalne z rassieja jest wina stereotypow, a te latwo przelamac.  bo ruscy nie w ciemie bici i chca obalenia puty :

http://niezalezna.pl/46588-borys-niemcow-zdemontujemy-system-putinowski

Demontażu reżimu putinowskiego można i powinno się dokonać na poziomie regionów. Mandat deputowanego do Dumy w Jarosławiu pozwala mi demaskować, informować, proponować – mówi były wicepremier Rosji, działacz demokratyczny i jeden z liderów opozycyjnej Republikańskiej Partii Rosji-Parnas, Borys Niemcow w rozmowie z Olgą Alehno („Codziennie”).

W wyborach lokalnych, które odbyły się 8 września, PRP-Parnas przekroczyła 5-proc. próg wyborczy i weszła do regionalnego parlamentu obwodu jarosławskiego. Jako jedyny ze swojego ugrupowania otrzymał Pan mandat do Dumy w Jarosławiu. Jak tłumaczy Pan ten sukces?
To pierwszy i jedyny raz w ciągu ostatnich czternastu lat, czyli dojścia do władzy Władimira Putina w 1999 r., że przedstawiciele niesystemowej opozycji wygrali w wyborach w Rosji. Daje nam to możliwość przedstawienia naszej pozycji nie tylko na poziomie federalnym, ale regionalnym. To, że udało się nam wejść do lokalnego parlamentu mimo ewidentnych fałszerstw przy urnach, świadczy o tym, że ludzie są zmęczeni poziomem korupcji obecnej władzy. Wśród przedstawicieli rosyjskiej opozycji toczy się w tej chwili intensywna dyskusja nad deputinizacją Rosji. A raczej nad tym, w jaki sposób powinniśmy ją przeprowadzić. Jedni uważają, że najlepszym sposobem na to jest kontynuacja protestów na pl. Bołotnym w Moskwie, które rozpoczęły się po wyborach parlamentarnych w grudniu 2011 r. Drudzy również optują za protestami w stolicy, tyle że na prospekcie Sacharowa. Ja uważam, że demontażu reżimu putinowskiego można i powinno się dokonać na poziomie regionów. Złożyłem projekt ustawy w parlamencie obwodu jarosławskiego ws. zniesienia cenzury oraz większej przejrzystości procedur przetargów publicznych na poziomie samorządów oraz o audycie firm komunalnych, będących pod kontrolą partii rządzącej Jedna Rosja i zarejestrowanych w rajach podatkowych. Szanse na to, że ustawy te zostaną uchwalone, są wprawdzie znikome, ale ludzie dowiedzą się, co się dzieje i o co chodzi w rosyjskiej gospodarce. Mandat deputowanego do Dumy w Jarosławiu daje mi przede wszystkim dostęp do mównicy, pozwala demaskować, informować, proponować.

Dlaczego PRP-Parnas udało się osiągnąć sukces akurat w Jarosławiu?
Jarosław od kilku lat niemalże tradycyjnie popiera opozycję. W 2011 r. partia rządząca Jedna Rosja uzyskała tam najgorszy wynik w wyborach do Dumy – zaledwie 29 proc. Rok później kandydat opozycji Jewgienij Urlaszow pokonał w wyborach na mera kandydata Jednej Rosji stosunkiem 70 do 28 proc. głosów. Zwycięstwo Urlaszowa wbrew szykanom władz było możliwe, ponieważ poparły go wszystkie odłamy opozycji oraz dlatego, że mieszkańcy Jarosławia chcieli zmian. Po katastrofie lotniczej we wrześniu 2011 r., w której zginęli niemal wszyscy zawodnicy lokalnego klubu hokejowego, dziesiątki tysięcy ludzi gromadziły się na ulicach, oskarżając władze, że przyczyniły się pośrednio do katastrofy, bo wówczas w Jarosławiu odbywał się kongres Jednej Rosji i samoloty gości z Moskwy zablokowały lotnisko.

  Tym razem na dobry wynik opozycji wpłynęło to, Ĺźe Putin wsadził bezpodstawnie Urlaszowa do więzienia. A on jest w Jarosławiu lubiany i szanowany. Wszystko to powoduje, Ĺźe w systemie putinowskim pojawiły się rysy. Przyznanie się do tego, Ĺźe jest się członkiem Jednej Rosji, jest w Jarosławiu obecnie niebezpieczne. MoĹźna dostać w twarz.

Data: 2013-09-30 23:59:52
Autor: jr

PKB

| rozumujesz stereotypowo. to ze hui zeni z hujlandii maja pkb
| porownywalne z rassieja jest wina stereotypow, a te latwo przelamac.  bo
| ruscy nie w ciemie bici i chca obalenia puty :

Na razie to ty uważaj, zebyś się nie obalił...

Data: 2013-10-01 16:51:39
Autor: Mark Woydak

Użytkownik Archimedes "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]

rozumujesz stereotypowo. to ze hui zeni z hujlandii maja pkb porownywalne
z rassieja jest wina stereotypow, a te latwo przelamac.  bo ruscy nie w

Na twarz padam przed tobą gieniuszu i expierdzie od ekonomii. Czekam na
dalsze odkrywcze zasady ekonomiczne i ich związek z prawem Archimedesa!
;-)))

MW

Data: 2013-09-30 01:56:32
Autor: jr
A PiSowcy śmiali się z Tuska ze pojechał do Afryki, pierwsze efekty już są...

| Rozumiem, ze dla ciebie jest porażką. Spoko.

Jest i nie jest zarazem.
Sukces mierzy się nie tylko w skali możliwości, ale także wcześniejszych deklaracji. Nie czułeś się zdegustowany tym, gdy Tusk w kampanii wyborczej obiecywał cuda? No więc w skali poziomu tej ekipy eksport peerelowskich ciągników do Afryki można policzyć za sukces.

Data: 2013-09-30 09:00:42
Autor: Budzik
> [...]

Sukces mierzy się nie tylko w skali możliwości, ale także
wcześniejszych deklaracji. Nie czułeś się zdegustowany tym, gdy Tusk w

Zawsze.

No więc w skali poziomu tej ekipy
eksport peerelowskich ciągników do Afryki można policzyć za sukces.

Ale dlaczego działania ursusa liczymy jako sukces lub porażkę Tuska?
To jest sukces ale ursusa a nie rządu.

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

Data: 2013-09-30 22:20:16
Autor: jr

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:30092013.706E7013budzik61.poznan.pl...

| >|

| Zawsze.

| Ale dlaczego działania ursusa liczymy jako sukces lub porażkę Tuska?
| To jest sukces ale ursusa a nie rządu.

Jaki ursus taki sukces, jaka gospodarka taki ursus.

Data: 2013-09-30 22:00:51
Autor: Budzik
A PiSowcy śmiali się z Tuska ze pojechał do Afryki, pierwsze efekty już są...
Osobnik posiadający mail bezadresu@jr.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Jaki ursus taki sukces, jaka gospodarka taki ursus.

Powtórze - w ten sposób to nawet miastrzostwo świata w piłce noznej mozna wykpić.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2013-10-01 00:35:19
Autor: jr
A PiSowcy śmiali się z Tuska ze pojechał do Afryki, pierwsze efekty już są...

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:30092013.679F3745budzik61.poznan.pl...
> [...]
następuje:

| Powtórze - w ten sposób to nawet miastrzostwo świata w piłce noznej mozna

Ależ z niczego sobie nie kpię Budziku! A Ursusowi życzę z całego serca, żeby jego traktory kupowali niemieccy bauerzy (za rzadów PO na to się nie zanosi, ale kto wie, może kiedyś?...)

Data: 2013-09-28 07:25:59
Autor: u2
W dniu 2013-09-27 02:00, Budzik pisze:
Ja sie na temacie eksportu żywności nie znam.

w ogole na niczym sie nie znasz. taki maly bucek jestes ...-;)

Data: 2013-09-28 07:38:48
Autor: Mark Woydak

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:52466867$0$2237$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-09-27 02:00, Budzik pisze:
Ja sie na temacie eksportu żywności nie znam.

w ogole na niczym sie nie znasz. taki maly bucek jestes ...-;)

Natomiast ty znasz sie na wszystkim! Jesteś expertem od wszystkiego ale nie potrafisz poradzić sobie z własnym życiem. Alkoholizm to najlepsze co cię dotychczas spotkało.

MW

Data: 2013-09-28 06:10:44
Autor: Marek Woydak
Dnia Sat, 28 Sep 2013 07:38:48 +0200, Mark Woydak napisał(a):

[...]

Ty podły chamie! Dlaczego podszywasz się pod moje dane? Jesteś psychol!
Jeżeli nie zaprzestaniesz tego procederu zgłoszę to władzom!

Marek Woydak

Data: 2013-09-28 16:44:31
Autor: Mark Woydak

Użytkownik "Marek Woydak" <mark.woydak@gmx.de> napisał w wiadomości news:crxsm4n7zhef.1fspsily2se6h.dlg40tude.net...
[...]

Wal się moherowy psychopato!

MW

Data: 2013-09-28 17:24:45
Autor: Mark Woydak

Użytkownik "Marek Woydak" <mark.woydak@gmx.de> napisał w wiadomości news:48dnxpie38i0.peygcoyr2w3a.dlg40tude.net...
[...]

Wal się suwalski psychopato!

MW

Data: 2013-09-28 17:41:07
Autor: Mark Woydak

Użytkownik "Marek Woydak" <mark.woydak@gmx.de> napisał w wiadomości news:1cqvhn07974oy.1c1p0qj5r2muv$.dlg40tude.net...

http://sciepa.org/mkarwan-donosi.html

[...]

Lecz się człowieku!

MW

Data: 2013-09-28 17:43:51
Autor: Mark Woydak

Użytkownik "Marek Woydak" <mark.woydak@gmx.de> napisał w wiadomości news:nbcnof3mzfop$.rms0vg5jywgm$.dlg40tude.net...
[...]

Lecz się poparańcu!

MW

Data: 2013-09-28 19:51:17
Autor: jr
> [...]

| Ty podły chamie! Dlaczego podszywasz się pod moje dane? Jesteś psychol!
| Jeżeli nie zaprzestaniesz tego procederu zgłoszę to władzom!

A może jest dwóch Marków Woydaków? :-DDD

Data: 2013-09-27 16:37:04
Autor: Mark Woydak

Użytkownik "jr" <bezadresu@jr.pl> napisał w wiadomości news:l227pj$ahi$1node1.news.atman.pl...
[...]

Cholera, że tez ty nie jesteś premierem rządu Najjaśniejszej. Żylibyśmy jak pączki w margarynie.

MW

Data: 2013-09-27 18:57:39
Autor: Mark Woydak

Użytkownik "Marek Woydak" <mark.woydak@gmx.de> napisał w wiadomości news:1sc00ool8azk$.z8edi6jyg7hr$.dlg40tude.net...
[...]

Wypuscili cię na przepustkę? Nie przerywaj kuracji! Bierz leki bo z twoim łbem masz coraz gorzej POmyleńcu!

MW

Data: 2013-09-27 19:21:43
Autor: Mark Woydak
Psychopata Marek Woydak
Kto ci rozwiązał rękawy? ;-)))))

MW

Data: 2013-09-27 16:35:47
Autor: Mark Woydak

Użytkownik "jr" <bezadresu@jr.pl> napisał w wiadomości news:l21vam$1cl$1node1.news.atman.pl...
Ale co tam... Batiuszka Tusk dogada się z batiuszką Putinem i znowu 'ocieplą'
wzajemne relacje.

To już nie z Merkel?

MW