艁a艅cuch Shimano - podr贸bka?

Data: 2013-08-08 18:02:10
Autor: charwel(Oo)==:::
艁a艅cuch Shimano - podr贸bka?
Cze艣膰.
Co艣 mnie lekko zaciekawi艂o.
Mam tester do 艂a艅cuch贸w Rhollof i dzisiaj okaza艂o si臋, 偶e wed艂ug jego wskazania musz臋 wymieni膰 艂a艅cuch. No i wszystko by艂oby w porz膮dku gdyby nie fakt, 偶e ja na tym 艂a艅cuchu przejecha艂em troszk臋 ponad 1000km. Czy to mo偶liwe, 偶e si臋 rozci膮gn膮艂 na tak kr贸tkim dystansie? Je偶d偶臋 raczej mi臋kko z kadencj膮 ok 90-100. Wa偶臋 74kg i mo偶e ze 200km przejecha艂em z 14kg c贸reczk膮 w foteliku. 99,9% w jazda miejska.
Kupi艂em jak膮艣 podr贸bk臋 czy to normalny przebieg dla tego 艂a艅cucha? 艁a艅cuch CN-HG40.

Pozdrawiam
charwel

Data: 2013-08-08 19:32:38
Autor: mbut
艁a艅cuch Shimano - podr贸bka?
W dniu 13-08-08 18:02, charwel(Oo)==::: pisze:
[...]

CN-HG40 to 艂a艅cuch  z dolnej p贸艂ki, wi臋c widocznie mia艂 prawo si臋 rozci膮gn膮膰, ale mo偶e to kto艣 potwierdzi, bo na tym 艂a艅cuchu nigdy nie je藕dzi艂em. U偶ywam przewa偶nie HG73 lub HG93 i one wytrzymuj膮 mi ok 5000 km

Data: 2013-08-08 19:52:53
Autor: JDX
艁a艅cuch Shimano - podr贸bka?
On 2013-08-08 19:32, mbut wrote:
[...]
CN-HG40 to 艂a艅cuch  z dolnej p贸艂ki
Tak, HG40 to badziew. W艂a艣nie dzisiaj robi艂em sobie przek艂adk臋 i
szejkowanie po 550km z Wippermana Connex 808 na HG40 (r贸wnie偶 z ~550km
przebiegiem) i HG40 nadal jest d艂u偶szy od Conneksa. Natomiast m贸j
poprzedni HG40 u偶ywany bez stosowania metody 2 艂a艅cuch贸w wytrzyma艂
~3500km (musia艂em te偶 wymieni膰 kaset臋). Do tego w zimie rdza od soli
chwyta go b艂yskawicznie. :-D

Data: 2013-08-08 20:53:30
Autor: charwel(Oo)==:::
艁a艅cuch Shimano - podr贸bka?
On 2013-08-08 19:32, mbut wrote:
[...]
CN-HG40 to 艂a艅cuch  z dolnej p贸艂ki

No dobra. Ju偶 wiem ;)

[...]

To co lepszego do nap臋du 7rz? I czy warto?

Pozdrawiam
charwel

Data: 2013-08-08 21:19:12
Autor: JDX
艁a艅cuch Shimano - podr贸bka?
On 2013-08-08 20:53, charwel(Oo)==::: wrote:
[...]
To co lepszego do nap臋du 7rz? I czy warto?
Lepszy to b臋dzie np. wspomniany Connex 808 od Wippermanna:
http://allegro.pl/listing/listing.php?string=connex+808. A czy warto to
sam sobie odpowiedz.

Data: 2013-08-08 21:33:52
Autor: charwel(Oo)==:::
艁a艅cuch Shimano - podr贸bka?
On 2013-08-08 20:53, charwel(Oo)==::: wrote:
[...]
To co lepszego do nap臋du 7rz? I czy warto?
Lepszy to b臋dzie np. wspomniany Connex 808 od Wippermanna:
http://allegro.pl/listing/listing.php?string=connex+808. A czy warto to
sam sobie odpowiedz.

Ok dzi臋ki. Jak zaje偶d偶臋 ten, kt贸ry mam teraz, to kupie tego Connexa.

Pozdrawiam
charwel

Data: 2013-08-08 20:51:55
Autor: charwel(Oo)==:::
艁a艅cuch Shimano - podr贸bka?
W dniu 2013-08-08 19:32, mbut pisze:
[...]

Zrozumia艂em z tym, 偶e ten 艂a艅cuch jest do kaset 9rz, a ja mam 7rz. No i kosztuje 4x wi臋cej. Pracowa艂by poprawnie z kaset膮 9rz?

Pozdrawiam
charwel

Data: 2013-08-16 16:49:47
Autor: dawiddawid
馽uch Shimano - podr骲ka?

> Mam tester do 砤馽uch體 Rhollof i dzisiaj okaza硂 si, 縠 wed硊g jego

> wskazania musz wymieni 砤馽uch. No i wszystko by硂by w porz眃ku gdyby

> nie fakt, 縠 ja na tym 砤馽uchu przejecha砮m troszk ponad 1000km.
馽uch CN-HG40.

rozumiem 縠 po zmianie po ok 5000 km nowy 砤馽uch dzia砤 na dotychczasowej kasecie, jak nowy zestaw kaseta-砤馽uch
(chyba po to s te testery)

pozdrawiam

Data: 2013-08-08 20:00:20
Autor: JDX
艁a艅cuch Shimano - podr贸bka?
On 2013-08-08 18:02, charwel(Oo)==::: wrote:
Kupi艂em jak膮艣 podr贸bk臋 czy to normalny przebieg dla tego 艂a艅cucha?
艁a艅cuch CN-HG40.
100km to IMO troch臋 ma艂o. Ja wa偶臋 wi臋cej i je偶d偶臋 na twardych
prze艂o偶eniach i ten 艂a艅cuch wytrzyma艂 u mnie ~3500km (aczkolwiek pewnie
powinienem by艂 spr贸bowa膰 wymieni膰 go po 3000km).

Data: 2013-08-08 20:07:06
Autor: mbut
艁a艅cuch Shimano - podr贸bka?
W dniu 13-08-08 20:00, JDX pisze:
On 2013-08-08 18:02, charwel(Oo)==::: wrote:
[...]

Jakie 100km, autor pisze, 偶e przejecha艂 1000km

Data: 2013-08-08 21:20:35
Autor: JDX
艁a艅cuch Shimano - podr贸bka?
On 2013-08-08 20:07, mbut wrote:
[...]
Jakie 100km, autor pisze, 偶e przejecha艂 1000km
Liter贸wka.

Data: 2013-08-09 11:13:58
Autor: hisjusz
艁a艅cuch Shimano - podr贸bka?
On 2013-08-08 20:07, mbut wrote:
[...]
Jakie 100km, autor pisze, 偶e przejecha艂 1000km
Liter贸wka.

U mnie te偶 one si臋 tak ko艅cz膮.Przeje偶d偶am  1000 km i w pr贸bniku pokazuje 偶e nale偶y zmieni膰 艂a艅cuch 偶eby nie musie膰 zmienia膰 r贸wnie偶 kasety.

Data: 2013-08-09 11:43:45
Autor: charwel(Oo)==:::
艁a艅cuch Shimano - podr贸bka?
On 2013-08-08 20:07, mbut wrote:
[...]
[...]

Czyli ten typ tak ma. Teraz trzeba przekalkulowa膰 co si臋 bardziej op艂aci. Cz臋艣ciej wymienia膰 艂a艅cuch czy kupowa膰 dro偶sze i wymienia膰 rzadziej.

Pozdrawiam
charwel

Data: 2013-08-09 12:08:35
Autor: Korban
艁a艅cuch Shimano - podr贸bka?
Dnia Fri, 09 Aug 2013 11:43:45 +0200, charwel(Oo)==::: napisa(a):

Czyli ten typ tak ma. Teraz trzeba przekalkulowa co si bardziej op砤ci. Cz甓ciej wymienia 砤馽uch czy kupowa dro縮ze i wymienia rzadziej.

Pozdrawiam
charwel

Kaseta shimano cs-hg-41-7 kosztuje 40 zeta. 馽uch cs-hg-40 - 27 zeta.
Chyba nie op砤ca si inwestowa w dro縮zy 砤馽uch. Ja zdecydowa砮m si na
dwa takie 砤馽uchy do tej kasety. Aktualnie wybi硂 mi ju 6100 km na tym
zestawie i ca硂舵 dzia砤 zupe硁ie dobrze. I zamierzam w ten spos骲
zaje糳zi kaset, bo kupowanie 砤馽ucha sporo dro縮zego ni kaseta nie ma,
moim skromynm zdaniem, sensu. Mirek

Data: 2013-08-09 12:32:55
Autor: hisjusz
馽uch Shimano - podr骲ka?
W dniu 2013-08-09 12:08, Korban pisze:
[...]

Teraz na allegro s 砤馽uchy IG-51 niby to samo co HG-50, za 17 z  po co dro縮zy kupowa do kasety HG 50?

Data: 2013-08-09 13:01:09
Autor: Korban
馽uch Shimano - podr骲ka?
Dnia Fri, 09 Aug 2013 12:32:55 +0200, hisjusz napisa(a):

Teraz na allegro s 砤馽uchy IG-51 niby to samo co HG-50, za 17 z  po co dro縮zy kupowa do kasety HG 50?
IG to nieco inna technika wykonania ni HG, g丑wnie w wymiarach ogniwa.
Mo縠 si to objawia w szybko禼i zmiany bieg體. Rzecz pewnie bardziej
odczuwalna dla zawodnika ni dla amatora. W tym momencie to jednak moje
przypuszczenia, bo nie mia砮m styczno禼i z 砤馽uchami IG i UG. Ale skoro w
gruncie rzeczy nie wida r罂nicy, to po co przep砤ca. Mirek

Data: 2014-05-21 23:51:58
Autor: dawidossliwkos
馽uch Shimano - podr骲ka?
Witam

Wyczerpuj眂a odpowied :) jednak ja je縟筷 na wippermanach dlatego 縠 szlak mnie trafia jak widz ci眊le rudy 砤馽uch i lubi je糳zi w r罂nych warunkach i mimo wszystko dbam o nap阣, p髃i co nie mia砮m lepszego wytrzyma硂禼iowo i 砤twiejszego w utrzymaniu 砤馽ucha ni w.808, je縟筷 FR, DH wi阠 tu bardziej wytrzyma硂舵 czasowa materia硊 i na przeci笨enia - nie robi setek km.. Zastanawiam si jakiej klasie wytrzyma硂禼iowo mo縠 odpowiada W808 > mam prze縰tk XT - o tym nie napisa砮m, jednak nie widz u Was kaset 8 rz阣owych, a tak potrzebuj z uwagi na manetki 8 rz.. no i tego te nie napisa砮m wcze秐iej :(

W dniu pi眛ek, 9 sierpnia 2013 13:01:09 UTC+2 u縴tkownik Korban napisa:

Data: 2014-05-27 01:19:38
Autor: JDX
馽uch Shimano - podr骲ka?
On 2014-05-22 08:51, dawidossliwkos@gmail.com wrote:
Witam

[...]
R體nie je縟筷 na 808 i jestem zadowolony z tego 砤馽ucha. Do tego
stopnia zadowolony, 縠 przy nast阷nej wymianie ponownie go sobie kupi.
Ale cud體 nie ma - w czasie zimy wszystko zrobi si rude. Tak mi
powiedzia kole z mojego ulubionego serwisu rowerowego i mia racj.
:-D Oczywi禼ie 808 zrudzia tylko troch (podejrzewam, 縠 od korozji
sworzni, bo p硑tki s praktycznie nienaruszone), bez por體nania mniej
ni go硑 stalowy Shimano HG40. Aha, no i oryginalna spinka do潮czona do
808 wyra糿ie skorodowa砤.

Data: 2013-08-12 09:49:24
Autor: cytawa
馽uch Shimano - podr骲ka?
  hisjusz pisze:

Teraz na allegro s 砤馽uchy IG-51 niby to samo co HG-50, za 17 z po co
dro縮zy kupowa do kasety HG 50?

Jestes pewny, ze to IG-51 a nie UG-51.?

Zachecony twoim postem szukalem ale nie znalazlem. Za UG na razie dziekuje. Wystarczami na 3 000 km spokojnej jazdy. Tak samo zreszta jak HG-30. Drozsze a nie lepsze.

Jan Cytawa

艁a艅cuch Shimano - podr贸bka?