Łańcuch jednorzędowy

Data: 2013-03-18 08:57:51
Autor: Andrzej W.
Łańcuch jednorzędowy
Cześć,

Żona zarznęła w 10 miesięcy łańcuch w rowerze.
Jeździ niewiele, ale za to codziennie i przez cały rok.
Oryginalny wytrzymał jakieś 2 sezony, coś chyba od Shimano 10 miesięcy.
Niby mógłbym go skrócić o dwa ogniwa i jeszcze by trochę się dało pojeździć, ale...
Możecie polecić co powinienem kupić, żebym nie musiał za chwilę słuchać, że znowu jakieś g.. kupiłem i łańcuch spada?

--
Pozdrawiam,
AWa.

Data: 2013-03-18 11:03:08
Autor: p0li
Łańcuch jednorzędowy
T->Dnia 2013-03-18 10:47:45 niejaki tadeklodz@poczta.onet.pl napisał:
[...]

http://www.ebay.de/itm/Rohloff-SLT-99-24-Karat-Fahrradkette-/121080675168?pt=Transportwesen&hash=item1c30f87b60

:)

--
http://42.pl/u/y68
Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy.

Data: 2013-03-18 11:05:59
Autor: qrt
Łańcuch jednorzędowy
Dnia Mon, 18 Mar 2013 02:47:45 -0700 (PDT), tadeklodz@poczta.onet.pl
napisał(a):

[...]

przecież tego łańucha już nie produkują

Data: 2013-03-18 12:05:39
Autor: Andrzej W.
Łańcuch jednorzędowy
W dniu 2013-03-18 10:47, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
Rohloff SLT 99

A może coś choć odrobinę tańszego od roweru? :-)

--
AWa.

Data: 2013-03-18 03:35:02
Autor: Ignac
Łańcuch jednorzędowy
W dniu poniedziałek, 18 marca 2013 08:57:51 UTC+1 użytkownik Andrzej W. napisał:

Żona zarznęła w 10 miesięcy łańcuch w rowerze.

Kup normalny łańcuch do napędów jednorzędowych i przy
okazji tą tylną zębatkę(pewnie też do wymiany),i luknij
też na zęby korby czy nie zużyte,łańcuch trzeba smarować
i żeby miał odpowiedni luz.
Poprzedni pewnie wytrzymał więcej,bo jeszcze się dostatecznie w jeździe nie rozsmakowała.
A jak dalej będzie tak ujadać to srebrna taśma wydaje się
niezbędna i skoro ma takie tendencje to uważaj na Siebie.

Data: 2013-03-18 12:11:01
Autor: Andrzej W.
Łańcuch jednorzędowy
W dniu 2013-03-18 11:35, Ignac pisze:
Kup normalny łańcuch do napędów jednorzędowych i przy
okazji tą tylną zębatkę(pewnie też do wymiany),i luknij
też na zęby korby czy nie zużyte,łańcuch trzeba smarować
i żeby miał odpowiedni luz.

Zmieniam zębatkę i łańcuch, luz ustawiam jak trzeba.
Ale kurcze nie będę tego robił co kilka miesięcy w miejskim rowerze.
A co do smarowania, czy ono utwardza stal?
Jak łańcuch z konserwy po szprotkach zrobiony to smarowanie mu g.. pomoże.
Kurcze w moim pierwszym Jubilacie, łańcuch było od nowości do zgonu i jakoś nie zauważyłem by się jak guma w majtach rozciągał.
A tu niby coś markowe a po 10 miesiącach do ramy można dotknąć przy kole cofniętym na maksa.

--
AWa.

Data: 2013-03-18 03:37:29
Autor: rzymo
Łańcuch jednorzędowy
W dniu poniedziałek, 18 marca 2013 08:57:51 UTC+1 użytkownik Andrzej W. napisał:
Możecie polecić co powinienem kupić, żebym nie musiał za chwilę słuchać, że znowu jakieś g.. kupiłem i łańcuch spada?

Czy ja dobrze myślę, że go nie napinasz w żaden sposób, skoro piszesz o jego spadaniu? :)

Jeździłem i używałem takie łancuchy, i z mojego doświadczenia to zwykły 8-rzędowy (HG50, Connex 804) wytrzymywał wyraźnie większe przebiegi niż 1-rzędowy (SRAM PC-1, Connex 100, Nexus NX-10).

Data: 2013-03-18 12:15:13
Autor: Andrzej W.
Łańcuch jednorzędowy
W dniu 2013-03-18 11:37, rzymo pisze:
Czy ja dobrze myślę, że go nie napinasz w żaden sposób, skoro piszesz o jego spadaniu?:)

Mieszczuch z przekładnią w piaście, w standardzie napinacza brak.
Zastanawiałem się sam, czy dodanie napinacza nie poprawiło by trochę sytuacji.
Tz. że łańcuch by nie spadał jak by się rozciągnął.
Żona sama go nie założy, bo przecież brudny, a jak musi wrócić w zimie piechotą z miasta z rowerem pod pachą, to lepiej nie mówić :-)

--
AWa.

Data: 2013-03-18 13:09:07
Autor: z
Łańcuch jednorzędowy
W dniu 2013-03-18 12:15, Andrzej W. pisze:
[...]

Czy rama jest aluminiowa?
Może to kwestia "nietrzymania" koła.
W stalowych po prostu się dokręcało i działało a tu potrzebne regulacje, śruby bo wchodzi jak w masło :-)

Data: 2013-03-18 13:16:38
Autor: Andrzej W.
Łańcuch jednorzędowy
W dniu 2013-03-18 13:09, z pisze:
Czy rama jest aluminiowa?
Może to kwestia "nietrzymania" koła.
W stalowych po prostu się dokręcało i działało a tu potrzebne regulacje,
śruby bo wchodzi jak w masło :-)

Rama aluminiowa, koło obecnie cofnięta do samego końca.

--
AWa.

Data: 2013-03-18 10:23:16
Autor: geos
Łańcuch jednorzędowy
On 2013-03-18 08:57, Andrzej W. wrote:
Cześć,

[...]

może srebrną taśmę do zatkania otworu gębowego na fest ;)

pozdrawiam,
geos

Data: 2013-03-18 12:07:38
Autor: Kuba Abuk
Łańcuch jednorzędowy
W dniu poniedziałek, 18 marca 2013 08:57:51 UTC+1 użytkownik Andrzej W. napisał:
Cześć,

Żona zarznęła w 10 miesięcy łańcuch w rowerze.
ździć, ale...
(Ciach)
Możecie polecić co powinienem kupić, żebym nie musiał za chwilę słuchać, że znowu jakieś g.. kupiłem i łańcuch spada?

Po pierwsze zmierz łańcuch, czy nie wyciągnął się ponad wartość akceptowalną.
Jeśli nie, to skróć go i sprawdź, czy blat nie zmutował w Bio-Pace lub nie ma bicia bocznego. Mogę polecić łańcuchy Wipppermana, które sprawdzają się w ostrym kole (w kurierce). W zależności od budżetu możesz wybrać niklowane 1R8 i 1Z1, lub nierdzewny 108. Łańcuchy KMC również są trwałe (robią łańcuchy m.in dla Sh.). Tutaj do wyboru, do koloru - teflon/nikiel etc. (różne warianty Z1, B1 i Z510). Generalnie cokolwiek BMX-owego 1/2"x1/8" weźmiesz, będzie trwałe.

Mam złe doświadczenia z łańcuchami Srama, zarówno z singlowym PC-1, jak i "ósemkowymi" i "dziewiątkowymi" PG850, PG950.

Zdravim,

Data: 2013-03-18 21:49:41
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Łańcuch jednorzędowy
W. napisał:

[...]

akceptowalną.  Jeśli nie, to skróć go i sprawdĹş, czy blat nie zmutował
w Bio-Pace lub nie ma bicia bocznego.

Mogę polecić łańcuchy Wipppermana, które sprawdzają się w ostrym kole
(w kurierce). W zależności od budżetu możesz wybrać niklowane 1R8 i
1Z1, lub nierdzewny 108.  Łańcuchy KMC rĂłwnieĹź są trwałe (robią
łańcuchy m.in dla Sh.). Tutaj do wyboru, do koloru - teflon/nikiel
etc. (róşne warianty Z1, B1 i Z510).

Moje 3 grosze:

Co do zębatek, bo to się też pojawia ostatnio na grupie - żeby zajeździć
zębatki w nexusie czy innym takim to trzeba mieć talent...  do
kompletnego zlewania rozciągniętego łańcucha. Nie kumam czemu się ludzie
potem dziwią, że im zębatki zjadło?

Ponieważ z przodu mam aluminiową zębatkę 45t (wąską, tzn. 3/32" -
Alfine) i raczej cenię sobie jej długi żywot, to nie przeginam i łańcuch
wymieniam jak osiągnie dobre 128 lub _w_porywach_ 129 mm na 10 ogniwach
(pomiar suwmiarką), czyli do ok. 1,6% rozciągnięcia. Z tyłu stalowa
zębatka nexus 16t 3/32".

Stan przedniej z grudnia po ok. 13000 km:
http://i.imgur.com/vTaKX89.jpg

Łańcuchy. Na początku były HG53 (ok. 2kkm), potem HG40 (podobnie zdaje
się), a ostatnio super-duper Connex 7R8 tudzież 7E8 (to samo), czyli
jedyny łańcuch 3/32" wg starej budowy "z tulejkami" jaki udało mi się
namierzyć.

Wieść niosła, że łańcuchy budowane w ten sposób były/są trwalsze, więc
postanowiłem się przekonać, chociaż kosztują raczej słono. Szacunkowe
podsumowanie - bo nie uĹźywam licznika - brzmi tak:

- założyłem na początku lutego 2012
- zrobiłem 223 standardowe kursy po jakieś 14 km = 3122 km
- doliczmy jeżdżenie tu i tam, którego było mało w 2012, więc bez
  przegięcia przyjmę łącznie 3500 km
- wymieniłem przy 129 mm po roku bez jednego tygodnia

3500 km na jednym łańcuchu bez kompletnego zajeżdżania zębatek. Tak
sobie.

Ile by wyszło jeżdżąc "na śmierć"? Cholera wie, ale jak znajdzie mi ktoś
tanią, stalową zębatkę 44/45/46 do testów, to sprawdzę :)

Generalnie cokolwiek BMX-owego 1/2"x1/8" weźmiesz, będzie trwałe.

Hmm. Masz jakieś liczby?

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2013-03-20 14:43:38
Autor: JDX
Łańcuch jednorzędowy
On 2013-03-18 20:07, Kuba Abuk wrote:
[...]
Mam złe doświadczenia z łańcuchami Srama, zarówno z singlowym
PC-1, jak i "ósemkowymi" i "dziewiątkowymi" PG850, PG950.
A co z nimi było nie tak? Bo niedawno grypa mnie dopadła i rower stał w
garażu przez 2 tygodnie nieoczyszczony po przedgrypowej jeździe w wyniku
czego wymyśliłem sobie, że kupię sobie niklowanego 8-rzędowego SRAM-a
PC-890. :-D I niklowaną kasetę :-D

Znacie może jeszcze jakieś niklowane 8rz łańcuchy w cenie do 100zł?
Jakieś opinie na temat Wippermana 808? Wipperman 8Sx wydaje się być
ciekawy chociaż IMO 200zł to za dużo za łańcuch który nie jest w całości
wykonany z nierdzewki.

Data: 2013-03-22 12:50:43
Autor: Kuba Abuk
Łańcuch jednorzędowy
W dniu środa, 20 marca 2013 14:43:38 UTC+1 użytkownik JDX napisał:

[...]

Hodor!

Do 100zł ciekawym wyborem jest zbierający pochlebne opinie niklowany KMC X8.99. Nie wiem jak w pewnym serwisie aukcyjnym, ale na CRC można go dostać za ~18-20EUR.
Są również wersje pokrywane czymś nierdzewnym (Z8XRB), ale nie mam pojęcia, jak to się sprawuje. Moja żona ujeżdża dziewiątkowe KMC X9SL i X9.93. Na razie jest pozytywnie, ale przebiegi zbyt małe, aby cokolwiek o nich powiedzieć. Ja zmieniam wkrótce Sramy pg850 na KMC Z82 i ciekaw jestem żywotności. Ten SRAM wyciąga się jak guma z majtek (tak, regularnie "szejkuję" i smaruję zielonym finishem lub Rohloffem). Generalnie po własnych doświadczeniach unikam napędów sramowskich (kompozyt plasteliny i rdzy, czyli kaseta i łańcuch PG-850 vel 5.0)

Zdravim,
Kuba

Data: 2013-03-18 12:14:28
Autor: Remigiusz Zukowski
Łańcuch jednorzędowy
W dniu 2013-03-18 08:57, Andrzej W. pisze:

Możecie polecić co powinienem kupić, żebym nie musiał za chwilę słuchać,
że znowu jakieś g.. kupiłem i łańcuch spada?

Ja w 1 sezon zajeździłem 2 jednorzędowe łańcuchy, jednocześnie każdy z łańcuchów kompletnie mi zajeździł obydwie zębatki (przód i tył). Posprawdzałem, pomierzyłem i na moim Nexus 8 klasyczny 9 rzędowy łańcuch spokojnie da radę, taki teraz kupuję (Deore CN-HG53) wraz z kolejnym kompletem zębatek i mam nadzieję że okaże się znacznie trwalszy i mniej destrukcyjny.

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2013-03-18 18:24:41
Autor: Krycha_net
Łańcuch jednorzędowy
Hej.

Żona zarznęła w 10 miesięcy łańcuch w rowerze.
Jeździ niewiele, ale za to codziennie i przez cały rok.
Oryginalny wytrzymał jakieś 2 sezony, coś chyba od Shimano 10 miesięcy.
(...)

Coś podobnego ;-).
I pomyśleć, że jeżdżę na rowerze Rometu (bez przerzutek) od wiosny do jesieni codziennie, a zimową porą czasami, gdy nie jest ślisko.
Ale łańcuch jest ten sam od kilkudziesięciu lat.
Nie powiem dokładnie ilu, może 30-stu.
Nie pamiętam, abym w tym okresie musiała wymieniać łańcucha.

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2013-03-18 20:26:47
Autor: ToMasz
Łańcuch jednorzędowy
W dniu 18.03.2013 08:57, Andrzej W. pisze:
[...]

łańcuch nie spada dlatego że jest przeciągnięty. PRzeciągniety, za długi łańcuch niszczy zębatki w góralu, bo zazębia na jeden dwa trzy ząbki. w jednorzędowcu zazębia na 14 ząbków!
Znam składaki których zębatki nie miały 50% zębów i jeździły. łańcuchy już nie były calowe - czyli 25.4mm a 30mm. jeździły!
ToMasz

Data: 2013-03-19 11:55:02
Autor: Andrzej W.
Łańcuch jednorzędowy
W dniu 2013-03-18 20:26, ToMasz pisze:
łańcuch nie spada dlatego że jest przeciągnięty.

Moje doświadczenie mówi, że wyciągnięty łańcuch w rowerze żony spada.
Czym dłużej jest używane od pewnego momentu tym częściej spada.
Zębatki są w stanie dobrym, jeśli nie b. dobrym.
Doświadczenie mówi, że wymiana łańcucha powoduje zanik dziamgania, przynajmniej w kwestii roweru. :-)

--
AWa.

Łańcuch jednorzędowy