Łańcuch pc48 czy hg-50?

Data: 2009-04-24 18:14:16
Autor: JaromirD
Łańcuch pc48 czy hg-50?
Witam,

który łańcuch wybrać: PC48 (PC850 wg nowej nomenklatury) czy HG-50? Kaseta to Shimano HG-30-I, przerzutka tylna - Alivio. Głównie jeżdżę po górskiej okolicy (mieszkam w Myślenicach) i górskich szlakach (choć już mniej).

JaromirD

Data: 2009-04-24 10:25:35
Autor: sebekfireman
Łańcuch pc48 czy hg-50?

HG50 + spinka.
Srama raczej nie warto brać, gdyż sporo można spotkać opinii
negatywnych o łańcuchach tej firmy (ale są i pozytywne) - zresztą ja
sam mam negatywne doświadczenia z łańcuchem tej firmy - jeszcze żaden
łańcuch nie nadawał się tak szybko do śmietnika jak ten ze Srama. Wg
mnie najtrwalsze łańcuchy w rozsądnej cenie robi Shimano.

Data: 2009-04-24 20:03:21
Autor: artek
Łańcuch pc48 czy hg-50?
sebekfireman@gmail.com pisze:
HG50 + spinka.

ja tam wolałem srama, jakoś dużo lepiej mi chodził z resztą shimanowskiego napędu (korba deore, potem slx, kasety hg50 i 70).
btw przypominam, że sramowa spinka bez przeróbek do hg50 pasować nie będzie.

--
artek

Data: 2009-04-24 21:35:16
Autor: BoDro
Łańcuch pc48 czy hg-50?
<sebekfireman@gmail.com> napisał:

HG50 + spinka.
Srama raczej nie warto brać, gdyż sporo można spotkać opinii
negatywnych o łańcuchach tej firmy (ale są i pozytywne)...

nie wiem, czy można porównywać PC-38 z HG50, ale ten drugi zdecydowanie
mniej mi się wyciągnął niż Sram'owski w ciągu podobnego okresu czasu i
przebiegu.

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-04-24 23:56:50
Autor: Wojtek Paszkowski
Łańcuch pc48 czy hg-50?

"BoDro" <bolek@lolek.pl> wrote in message news:gst487$i0i$1inews.gazeta.pl...

nie wiem, czy można porównywać PC-38 z HG50

nie bardzo. PC-38 to wyjątkowe ścierwo, PC-48 jest wyraźnie bardziej wytrzymały

pozdr

Data: 2009-04-26 07:36:47
Autor: mbut
Łańcuch pc48 czy hg-50?
[...]

Srama używam od pięciu lat i nie narzekam, poprostu trzeba często konserwować, jak się jeździ tak długo aż zardzewieje to się nie dziwię, że są negatywne opinie. Jeżdzę na dwóch takich łańcuchach 10 000km.
pozdrawiam

Data: 2009-04-26 12:44:53
Autor: Mamut
Łańcuch pc48 czy hg-50?
Użytkownik <sebekfireman@gmail.com> napisał

[...]

Negatywne opinie to były o kasetach sram 5.0
Jak używałem HG50 i PC48 to wg mnie były podobne jakościowo.
Obecnie PC850 jest prawie o 20zł droższy od HG50. Tyle, że do HG50 jeszcze zapinkę trzeba sobie dokupić.

Data: 2009-04-25 22:56:43
Autor: dobrov
Łańcuch pc48 czy hg-50?
JaromirD wrote:
[...]

Bież shimano - te wyższe modele znacznie wolniej się wyciągają od droższych
od nich sramów.
Dlaczego miałoby być inaczej z niższymi modelami?

Łańcuch pc48 czy hg-50?