艂a艅cuch podci膮ga si臋 na korbie od do艂u do g贸ry

Data: 2010-08-19 09:13:19
Autor: namikk
艂a艅cuch podci膮ga si臋 na korbie od do艂u do g贸ry
Witam,
mam taki ma艂y orzech do zgryzienia w zwi膮zku z tym prosz臋 o pomoc,
Dwa tygodnie temu wymieni艂em 艂a艅cuch,poprzedni zeskoczy艂 mi z przedniej
korby i wci臋艂o go pomi臋dzy ram臋 i korb臋 tak, 偶e musia艂em go wybi膰
przcinakiem.(M贸j serwis twierdzi艂,偶e b艂膮d le偶y po stronie techniki zmiany
bieg贸w-nie bardzo do mnie to przemawia bo nie od dzi艣 je偶d偶臋 rowerem i to
mam obcykane,zaproponowali mi jaki艣 "wspornik kolarski",kt贸ry powoduje
podtrzymanie 艂a艅cucha, 偶eby nie spada艂 podczas zmiany bieg贸w-"wspornika"
nie mam) Nowy 艂a艅cuch ma si臋 dobrze wszystko dobrze 艣miga艂o do
wczoraj,wybra艂em si臋 na jazd臋 po lasie,deszczyk napotka艂 mnie po drodze :-)
i zacz臋艂y si臋 problemy: przednia korba u mnie ma 3 prze艂o偶enia, tylna
7.Jecha艂em na prze艂o偶eniach 2:4/5 by艂a taka mo偶liwo艣膰 i podczas tego
deszczu 艂a艅cuch i z臋batki dosta艂y piachu i wody 艂a艅cuch na przedniej
z臋batce zamiast swobodnie przechodzi膰 po z膮bkach nagle zacz膮艂 si臋 podci膮ga膰
na z臋batce od do艂u do g贸ry zahaczaj膮c o ram臋 przy korbie,za bardzo si臋 nie
da艂o jecha膰 trzeba by艂o si臋 zatrzyma膰 co 50m i przekr臋ci膰 peda艂y do ty艂u,
偶eby 艂a艅cuch wr贸ci艂 na sw贸j w艂a艣ciwy tor.Dzi艣 艂a艅cuch wyczy艣ci艂em z piachu,
jazda pr贸bna po prostej asfaltowej drodze,te same prze艂o偶enia,wszystko
wydaje si臋 by膰 ok.Co mo偶e by膰 przyczyn膮 takiej sytuacji,偶e podczas deszczu
i jazdy w terenie jest ona ma艂o satysfakcjonuj膮ca?Jest to kwestia jakiego艣
ustawienia...hym?Pierwszy raz mi si臋 to przytrafi艂o i nie bardzo mog臋
doszuka膰 si臋 przyczyny.Za wszelkie sugesti臋 z g贸ry dzi臋ki,
Pozdrawiam

Data: 2010-08-19 09:22:16
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
艂a艅cuch podci膮ga si臋 na korbie od do艂u do g贸ry
namikk pisze:
Witam,

Pierwszy raz mi si臋 to przytrafi艂o i nie bardzo mog臋
doszuka膰 si臋 przyczyny.Za wszelkie sugesti臋 z g贸ry dzi臋ki,

zazwyczaj jest to spowodowane zadziorami na z膮bkach w blatach korby, one zaczepiaj膮 艂a艅cuch i go podci膮gaj膮. Pilnik w d艂o艅 i doprowadz z臋by do stanu prawid艂owego, za wz贸r wez z臋by z ma艂ej tarczy, pewnie najmniej zjechane.

Seco

Data: 2010-08-19 10:12:58
Autor: Alfer_z_pracy
艂a艅cuch podci膮ga si臋 na korbie od do艂u do g贸ry
namikk napisa艂:
[...]

Ostatnio mia艂em to samo na g贸rskiej wycieczce, ca艂y dzie艅 nie mog艂em u偶ywa膰 1-ki z przodu bo zaci膮ga艂a 艂a艅cuch co kilka obrot贸w. Fakt, by艂o b艂oto i syf. Nast臋pnego poranka opr贸cz nasmarowania 艂a艅cucha ca艂kiem obficie pola艂em tarcz臋 1-ki - po 2, 3 krople na ka偶dy z膮bek. Tadaaa! I zn贸w mog艂em podje偶d偶a膰 bez wyrywania kolan :-)

A.

Data: 2010-08-19 19:16:54
Autor: mbut
艂a艅cuch podci膮ga si臋 na korbie od do艂u do g贸ry
Alfer_z_pracy pisze:
namikk napisa艂:
[...]

殴le ustawiona przednia przerzutka, troch臋 cierpliwo艣ci.

Data: 2010-08-20 09:59:25
Autor: Alfer_z_pracy
艂a艅cuch podci膮ga si臋 na korbie od do艂u do g贸ry
mbut napisa艂:
[...]

Taaa, a po zalaniu z臋b贸w ma艂ej koronki przerzutka si臋 "lepiej ustawi艂a". Nie, to nie przerzutka, to kwestia syfu na ma艂ej koronce. Akurat w opisywanym rowerze, co mi si臋 niezbyt cz臋sto zdarza :-), przedni膮 prz. mam ustawion膮 w ko艅cu perfekcyjnie.

A.

Data: 2010-08-20 11:57:52
Autor: amrac
艂a艅cuch podci膮ga si臋 na korbie od do艂u do g贸ry
W dniu 20.08.2010 09:59, Alfer_z_pracy pisze:
mbut napisa艂:
[...]

艢miem twierdzi膰, 偶e nie tyle na koronce co w艂a艣nie brak smarowania 艂a艅cucha (wyp艂ukany smar, zapiaszczone sworznie wewn膮trz). Przy du偶ej kadencji 艂a艅cuch po "przej艣ciu" przez koronk臋 zachowuje kszta艂t i jest zaci膮gany pod ram臋. Jak dla mnie szansa na zaci膮ganie 艂a艅cucha ro艣nie od warto艣ci sta艂ej dla danego zestawu (klasy nap臋du) wraz ze wzrostem ugnojenia 艂acucha:)

PS: Ostatnio w Krynicy ca艂a tylkna przerzutka sta艂a si臋 smarownic膮... smarowa艂a 艂a艅cuch b艂otem:D Wi臋c dar艂em 32x32 :D

Data: 2010-08-19 21:19:06
Autor: Jarek
艂a艅cuch podci膮ga si臋 na korbie od do艂u do g贸ry
Te偶 tak kiedy艣 mia艂em. Pomog艂a wymiana z臋batki na now膮. Stara sie po prostu zu偶y艂a.
Ale mo偶e wystarczy pi艂owanie, o kt贸rym pisa艂 Seco.
Ustawienie przerzutki nie ma nic do rzeczy.

Pozdrawiam
Jarek

艂a艅cuch podci膮ga si臋 na korbie od do艂u do g贸ry