艁a艅cuchy 艣niegowe na motor/skuter.

Data: 2010-12-01 02:03:05
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
艁a艅cuchy 艣niegowe na motor/skuter.
Dzie艅 dobry ;)
Poprzednio zjeb臋 dosta艂em na maila za sygnatur臋, wi臋c usuwam "prewencyjnie".

Nie wiedzia艂em gdzie naskroba膰. "rowery" odpadaj膮, bo to inna liga.

Wiem, 偶e wi臋kszo艣膰 motocyklist贸w w aktualnie panuj膮cych warunkach swoje moto trzyma pod pierzyn膮. Pytanie do tych co je偶d偶膮 (a je偶d偶膮 ?)

Czy s膮 艂a艅cuchy/co艣_co_poprawi_przyczepno艣膰_na_艣niegu_i_lodzie do motor贸w/skuter贸w ?

W czym rzecz. Je偶d偶臋 sobie po Wroc艂awiu praca-dom.
Je藕dzi艂em autem. Szlag mnie trafia艂, bo pali艂em prywatne paliwo.

Zacz膮艂em je藕dzi膰 s艂u偶bowym autem. Szlag mnie zacz膮艂 ostro trafia膰, bo traci艂em *sw贸j* czas.

Przesiad艂em si臋 na rower. Szlag mnie trafia艂, bo spocony jak 艣winia w艂azi艂em do roboty.

Kupi艂em skuter (kupi艂bym moto, ale kilku motocyklist贸w, kt贸rzy przewie藕li mnie jako plecak po warszawie skutecznie mnie zrazili do szybszego jedno艣lada).

Odkry艂em idealne rozwi膮zanie. Za cen臋 paliwa+oleju (ok 100 PLN) ogarniam miasto o ka偶dej porze dnia i nocy, w czasie dla 4 k贸艂 niewyobra偶alnym. No i sta艂o si臋. Przysz艂a zima ;).

Na tyle skutra mam "klockowan膮" opon臋, na przedzie "klasyczn膮 艣lisk膮" czyli co艣 ala "deszcz贸wka w samochodzie".

O ile klocek sobie radzi z ty艂u celem ruszania i przyspieszania (pe艂na asekuracja n贸偶kami co by gleby nie waln膮膰) ... tak 艣liska opona z przodu powoduje, 偶e HAMOWANIA BRAK (je藕dzi艂em te偶 z klockowanymi oboma oponami).

I tu pytanie - czy s膮 jakie艣 艂a艅cuchy/rozwi膮zania dla jedno艣lad贸w u艂atwiaj膮ce jazd臋 zim膮? I je艣li istniej膮, to czy istniej膮 takie, kt贸re nie wymaga艂yby zmienia膰 opony w sytuacji gdy jedziemy 艢NIEG/ASFALAT ?

O ile w rowerze zmieni臋 w u艂amku sekundy oponk臋, tak sami pewnie wiecie, 偶e w motorze/skutrze to ju偶 tak kolorowo nie jest.

--
Rafa艂 "SP" Gil

Data: 2010-12-01 07:48:29
Autor: Budy艅
艁a艅cuchy 艣niegowe na motor/skuter.
U偶ytkownik ""Rafa艂 \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:id46s7$ok2$1node1.news.atman.pl...
I tu pytanie - czy s膮 jakie艣 艂a艅cuchy/rozwi膮zania dla jedno艣lad贸w u艂atwiaj膮ce jazd臋 zim膮? I je艣li istniej膮, to czy istniej膮 takie, kt贸re nie wymaga艂yby zmienia膰 opony w sytuacji gdy jedziemy 艢NIEG/ASFALAT ?

na szybk膮 zmian臋 szanse s膮 ma艂e. Natomiast jak zima d艂ugo trzyma to zamiast przedniego ko艂a za艂贸偶 nart臋 a na tyle 艂a艅cuch. Moim dzieciakom tak na zime robie , tylko ze oni maj膮 malenstwo (PW80). Ale zim膮 po polach 艣migaj膮 az mi艂o :)

A ty sobie kup takie: http://motokult.pl/motocyklem-po-sniegu/

:-)

b.

Data: 2010-12-01 09:43:11
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2010-12-01 07:48, Budy艅 pisze:

[...]

艁adne, ale dyskwalifikuje je pojemno艣膰 ;) Mam 50 cm ;)
BTW, s膮 jakie艣 sklepy w Warszawie/Wroc艂awiu gdzie mo偶naby zakupi膰 kolcowan膮 oponk臋 do skutera ???

--
Rafa艂 "SP" Gil

Data: 2010-12-01 10:16:01
Autor: Vir
艁a艅cuchy 艣niegowe na motor/skuter.
  > 艁adne, ale dyskwalifikuje je pojemno艣膰 ;) Mam 50 cm ;)
BTW, s膮 jakie艣 sklepy w Warszawie/Wroc艂awiu gdzie mo偶naby zakupi膰
kolcowan膮 oponk臋 do skutera ???

A samemu zrobi膰? Nie wiem jak w skuterze, ale do roweru sam zrobi艂em sobie oponk臋. 300 hartowanych wkr臋t贸w wkr臋conych w klocki i uci臋te g艂贸wki, ju偶 drugi sezon mi s艂u偶y

--
Vir
Du偶a czarna bawarka, 艣rednia srebrna cebulka i ma艂a czarna japonka

Data: 2010-12-01 11:29:14
Autor: Rafal T.
W dniu 10-12-01 10:16, Vir pisze:
> [...]

A samemu zrobi膰? Nie wiem jak w skuterze, ale do roweru sam zrobi艂em
sobie oponk臋. 300 hartowanych wkr臋t贸w wkr臋conych w klocki i uci臋te

Schwalbe produkuje takie opony do rower贸w
http://www.bikemag.com/gear/accessories/Schwalbe_Ice_Spiker_Pro/

wi臋c pewnie do skuterk贸w te偶 sie co艣 znajdzie na zim臋

rafal

Data: 2010-12-01 17:16:34
Autor: Pawe.H.
馽uchy 秐iegowe na motor/skuter.

I tu pytanie - czy s jakie 砤馽uchy/rozwi眤ania dla jedno秎ad體 u砤twiaj眂e jazd zim? I je秎i istniej, to czy istniej takie, kt髍e nie wymaga硑by zmienia opony w sytuacji gdy jedziemy IEG/ASFALAT ?

O ile w rowerze zmieni w u砤mku sekundy oponk, tak sami pewnie wiecie, 縠 w motorze/skutrze to ju tak kolorowo nie jest.

-- Rafa "SP" Gil

Na Allegro s opony zimowe do jedno秎ad體, wprawdzie nie s kolcowane (poza nielicznymi crossowymi, kt髍e zdajsie na drogach publicznych s zabronione), wi阠 na ich przydatnos w zimie wskazuje zapewne rodzaj gumy, z jakiej s wykonane.

Data: 2010-12-01 17:39:33
Autor: Grzegorz Rogala
Rafa艂 "SP" Gil pisze:

I tu pytanie - czy s膮 jakie艣 艂a艅cuchy/rozwi膮zania dla jedno艣lad贸w u艂atwiaj膮ce jazd臋 zim膮? I je艣li istniej膮, to czy istniej膮 takie, kt贸re nie wymaga艂yby zmienia膰 opony w sytuacji gdy jedziemy 艢NIEG/ASFALAT ?

Sobie tak mysle, ze jest taki stary patent z grubym sznurem
oplatasz w poprzek kola w 4 miejscach i powinno w sniegu robic.

--
pozdr
Rogal

Data: 2010-12-02 02:48:56
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2010-12-01 17:39, Grzegorz Rogala pisze:

[...]

Wodzu Ty m贸j mi艂y ;)

Przetestowane .... kupi艂em 4 metry sznura ... poje藕dzi艂em, jutro kupuj臋 kolejne 4 i nawrot siadam na skutra ...

TO DZIA艁A !!!

--
Rafa艂 "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuter贸w i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2010-12-02 02:54:34
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
艁a艅cuchy 艣niegowe na motor/skuter.
W dniu 2010-12-02 02:48, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:

TO DZIA艁A !!!

Jak boga kocham ! Przepraszam za siga, nie piszcie mi zjebczych maili.

Wracaj膮c do "to dzia艂a". Sznur za艂o偶one ... d艂ugo rozwa偶a艂em czy natural czy sztuczne ... sztuczne wygra艂o, bo nie nasi膮ka wod膮. Sznur obwini臋ty, naci膮gni臋ty ... po prostu malina ... jedyna wada, 偶e trzeba si臋 pilnowa膰 co by nie 艣ci膮膰 wentyla ... ale do tego u偶y艂em dodatkowego sznura, co by naci膮gn膮膰 sznura w okolicy tego偶 wentyla. Zimo witaj ;)

Inny problem, 偶e 2s贸w jakie艣 opory stawia na -15 bo nie pasuje mu (zdiagnozowane) zimne powietrze ... w gara偶u przy +10 pali jak malina, przy -15 ni hu hu nie chce ani z rozrusznika ani z kopa ...

Do tego przed wyjazdem na te -15 trza 2 suwa zagrza膰 co by nie sapa艂 ...

--
Rafa艂 "SP" Gil

Data: 2010-12-02 08:58:58
Autor: NESSO
馽uchy 秐iegowe na motor/skuter.
W dniu 2010-12-02 02:48, "Rafa \"SP\" Gil" pisze:

TO DZIA !!!

Jak boga kocham ! Przepraszam za siga, nie piszcie mi zjebczych maili.

Wracaj眂 do "to dzia砤". Sznur za硂縪ne ... d硊go rozwa縜砮m czy natural czy sztuczne ... sztuczne wygra硂, bo nie nasi眐a wod. Sznur obwini阾y, naci眊ni阾y ... po prostu malina ... jedyna wada, 縠 trzeba si pilnowa co by nie 禼i辨 wentyla ... ale do tego u縴砮m dodatkowego sznura, co by naci眊n辨 sznura w okolicy tego wentyla. Zimo witaj ;)

Inny problem, 縠 2s體 jakie opory stawia na -15 bo nie pasuje mu (zdiagnozowane) zimne powietrze ... w gara縰 przy +10 pali jak malina, przy -15 ni hu hu nie chce ani z rozrusznika ani z kopa ...

Do tego przed wyjazdem na te -15 trza 2 suwa zagrza co by nie sapa ...

-- Rafa "SP" Gil

powaznie mowisz o tej je糳zie przy -15 ?

Data: 2010-12-02 11:31:23
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2010-12-02 08:58, NESSO pisze:

Do tego przed wyjazdem na te -15 trza 2 suwa zagrza膰 co by nie sapa艂 ...
powaznie mowisz o tej je藕dzie przy -15 ?

Yyyyy ... no tak ... wczoraj je藕dzi艂em testuj膮c sznura ;)

--
Rafa艂 "SP" Gil

Data: 2010-12-02 23:10:00
Autor: PawelK vel Pablo
艁a艅cuchy 艣niegowe na motor/skuter.
Dnia 336 roku bie偶膮cego, Rafa艂 "SP" Gil zezna艂(a) jak nast臋puje:

Zrobisz fotki opon z tym sznurkiem ?

Ciekawym jak to wygl膮da ?

--
PawelK vel Pablo
e-mail: pablo i klubvolvo org pl

Data: 2010-12-03 11:39:00
Autor: Wererider
艁a艅cuchy 艣niegowe na motor/skuter.
Dnia Thu, 2 Dec 2010 23:10:00 +0100, PawelK vel Pablo napisa(a):

Zrobisz fotki opon z tym sznurkiem ?

Ciekawym jak to wygl眃a ?

Do潮czam si - mo縠sz napisa wi阠ej szczeg蟪體? W niedziel miko砤je, a u
mnie 秐ieg na drodze... Jak mo縠sz to napisz:
1. Jaki gruby ten sznur?
2. W ilu miejscach przeci眊n背e?
3. Pojedy馽zo czy podw骿nie?
4. Jak da砮 rad naci眊n辨? Jest napi阾e,czy zwisa?
5. I najwa縩iejsze - jak szybko z tym jecha砮? Po 秐iegu/asfalcie/mokrym
asfalcie?

Pozdrawiam
Hyron

Data: 2010-12-03 12:16:45
Autor: Marcin N
馽uchy 秐iegowe na motor/skuter.

U縴tkownik "Wererider" <wererider@gmail.com> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:ytb159yw0t15.1hq9mod927ieq.dlg@40tude.net...
[...]

Na forum samochodowym polecali na 秐ieg opaski zaciskowe (vel strapy, vel trytytki). Znacznie 砤twiej b阣zie je naci眊n辨 ni sznur.
Wystarczy podobno w czterech miejscach na oponie za硂縴. By mo縠 na motocyklu g甓ciej.

Data: 2010-12-03 13:09:51
Autor: KJ Si砤 S丑w
W dniu 2010-12-03 11:39, Wererider pisze:
W niedziel miko砤je, a u
mnie 秐ieg na drodze... Jak mo縠sz to napisz:

poczytaj:

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=5633

Podsumowujac - jak masz dobre gmole, opony co nieco dualowe to mozesz myslec o jezdzie, ale samochody na drodze beda Twoim wielkim wrogiem.

KJ

Data: 2010-12-01 22:34:37
Autor: Krzysztof 45
艁a艅cuchy 艣niegowe na motor/skuter.
Rafa艂 "SP" Gil napisa艂(a):
I tu pytanie - czy s膮 jakie艣 艂a艅cuchy/rozwi膮zania dla jedno艣lad贸w u艂atwiaj膮ce jazd臋 zim膮?
http://zarzecki.com/opona_z_kolcami/ :)
A tu mo偶esz mie膰 taki efekt :D
http://42.pl/u/2wbo
--