艁a艅cuchy - stalowe czy syntetyczne i ja=?UTF-8??=B?a2llPw=

Data: 2010-11-08 21:44:42
Autor: Massai
艁a艅cuchy - stalowe czy syntetyczne i ja=?UTF-8??=B?a2llPw=
kffiatek wrote:

Jakie 艂a艅cuchy polecacie na ko艂a samochodu osobowego 16" z
nap臋dem na przedni膮 o艣 (opony 205/55R16)? Zak艂ada膰 tylko na
jedn膮 o艣, czy na obie?  Najwa偶niejsze cechy to jak najlepsza
charakterystyka przy podje偶d偶aniu pod oblodzon膮 g贸rk臋 powoli (do
10-20km/h), 艂atwo艣膰 monta偶u i bezpiecze艅stwo dla ludzi i
samochodu/opon.

Czyta艂em ostatnio o "艂a艅cuchach" syntetycznych i pono膰 wcale nie
s膮 gorsze od tych stalowych. W akcji b臋d膮 z rzadka, wi臋c szybsze
zu偶ycie nie gra wi臋kszej roli, bo i tak pewnie d艂ugo po偶yj膮, a
wydaje si臋, 偶e nie porysuj膮 tak felg/ko艂pak贸w i nie narobi膮 w
razie czego tylu szk贸d gdyby p臋k艂y.  Je艣li jednak syntetyczne to
badziew, to jakie stalowe polecacie? Cena powiedzmy do 250z艂 (+/-).

Ja w zesz艂ym roku kupi艂em takie "put & go". Takie paski zapinane
ka偶dy z osobna, ot, nowoczesna wersja liny dawniej owijanej wok贸艂
ko艂a.

Kupi艂em na wszelki wypadek, u偶y艂em raz - bardziej 偶eby zobaczy膰
jak dzia艂a, ni偶 z rzeczywistej potrzeby, nawet 艂atwo si臋 zak艂ada.
Co je odr贸偶nia od normalnych 艂a艅cuch贸w to to 偶e mo偶na je
za艂o偶y膰 nawet jak si臋 ju偶 zakopiesz ;-) Na zwyk艂e 艂a艅cuchy
trzeba "najecha膰", a tu po prostu na stoj膮cy samoch贸d zapinasz tyle
pask贸w ile ci trzeba (w zestawie jest 10, po 5 na ko艂o).

Ca艂kiem sprawnie to dzia艂a, po zapi臋ciu pierwszego reszta idzie ju偶
b艂ysk (trzeba opanowa膰 jak pasek przeplata膰 przez oczko, jest tak
ciut nieintuicyjnie).

Inna sprawa czy w krajach typu Austria gdzie trzeba mie膰 na
wyposazeniu 艂ancuchy - co艣 takiego by honorowali, kto艣 wie?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-11-09 16:32:27
Autor: J.F.
艁a艅cuchy - stalowe czy syntetyczne i jakie?
U偶ytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ib9r0a$6ck$1news.onet.pl...
[...]

Zazwyczaj nie trzeba. Owszem, latwiej jest jak sie najedzie, ale wiele typow mozna zalozyc bez ruszania.

a tu po prostu na stoj膮cy samoch贸d zapinasz tyle
pask贸w ile ci trzeba (w zestawie jest 10, po 5 na ko艂o).
Ca艂kiem sprawnie to dzia艂a, po zapi臋ciu pierwszego reszta idzie ju偶
b艂ysk

A jakis link do takich lancuchow ? Brzmi zachecajaco - w zwyklych trzeba sie jednak troche uswinic przy zakladaniu i zdejmowaniu.

> Inna sprawa czy w krajach typu Austria gdzie trzeba mie膰 na
wyposazeniu 艂ancuchy - co艣 takiego by honorowali, kto艣 wie?

Jak na opakowaniu pisze Schneekette, to pewnie tak.

J.

Data: 2010-11-09 16:26:02
Autor: Massai
艁ancuchy - stalowe czy syntetyczne i ja
J.F. wrote:

> [...]
> 艂a艅cuchy trzeba "najecha膰",

Zazwyczaj nie trzeba. Owszem, latwiej jest jak sie najedzie, ale

Hm, to znaczy jak, same si臋 doci膮gaj膮?
Jednak powierzchnia styku opony z gruntem jest do艣膰 spora, a
艂a艅cuchy maj膮 raczej g臋sto te poprzeczne "nici".

> [...]

A jakis link do takich lancuchow ? Brzmi zachecajaco - w zwyklych
trzeba sie jednak troche uswinic przy zakladaniu i zdejmowaniu.

http://www.swistak.pl/a6117544,LANCUCHY-NIGDY-WIECEJ-PUT-GO.html

Tutaj przy zak艂adaniu te偶 trzeba czasem si臋gn膮膰 - albo zak艂adac
na raty (za艂o偶y膰 np. dwa paski na fragmenty ko艂a kt贸re sa poza
nadkolem, wyjecha膰 z zaspy, za艂ozy膰 kolejne).
Ale ten plastik jest wyprofilowany na kszta艂t opony, wi臋c si臋 z
paska robi taki haczyk, i idzie go nawet przewlec bez wk艂adania r臋ki
w nadkole.

> Inna sprawa czy w krajach typu Austria gdzie trzeba mie膰 na
> wyposazeniu 艂ancuchy - co艣 takiego by honorowali, kto艣 wie?

Jak na opakowaniu pisze Schneekette, to pewnie tak.

Na opakowaniu "no more SNOW CHAIN" ;-)

Nazywa si臋 toto "paski antypo艣lizgowe", a nie "艂a艅cuchy" st膮d moja
w膮tpliwo艣膰..

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-11-10 09:46:31
Autor: Axel
Lancuchy - stalowe czy syntetyczne_i_ja
"Massai" <tsender@wp.pl> wrote in message news:ibbsmq$2ap$1news.onet.pl...

Kupilem na wszelki wypadek, uzylem raz - bardziej zeby zobaczyc
jak dziala, niz z rzeczywistej potrzeby, nawet latwo sie
zaklada.  Co je odr髗nia od normalnych lancuch體 to to ze
mozna je zalozyc nawet jak sie juz zakopiesz ;-) Na zwykle
lancuchy trzeba "najechac",
Zazwyczaj nie trzeba. Owszem, latwiej jest jak sie najedzie, ale
wiele typow mozna zalozyc bez ruszania.
Hm, to znaczy jak, same sie dociagaja?
Jednak powierzchnia styku opony z gruntem jest dosc spora, a
lancuchy maja raczej gesto te poprzeczne "nici".

Z ta duza powierzchnia styku to przesadziles. Poza tym - lancuchy naciaga sie za pomoca elastycznego elementu, ktory, dobrze naciagniety,  po ruszeniu i "poustawianiu" lancucha nie pozwala na wystapienie luzu.
--
Axel

Data: 2010-11-10 17:55:35
Autor: J.F.
J.F. wrote:
Zazwyczaj nie trzeba. Owszem, latwiej jest jak sie najedzie, ale
wiele typow mozna zalozyc bez ruszania.

Hm, to znaczy jak, same si臋 doci膮gaj膮?

Sa i takie co "same" - tzn maja odpowiednia gume do naciagania

Jednak powierzchnia styku opony z gruntem jest do艣膰 spora, a
艂a艅cuchy maj膮 raczej g臋sto te poprzeczne "nici".

Ale i te czesto da sie zalozyc bez ruszania

http://www.swistak.pl/a6117544,LANCUCHY-NIGDY-WIECEJ-PUT-GO.html

Moze sie skusze po zmianie auta, jak sie rozmiar opon zmieni :-)

> [...]
Na opakowaniu "no more SNOW CHAIN" ;-)
Nazywa si臋 toto "paski antypo艣lizgowe", a nie "艂a艅cuchy" st膮d moja

Kurcze, duza czcionka przy tym "no more" :-)

Wyslac pytanie do ambasady ?

J.

Data: 2010-11-10 17:27:59
Autor: Massai
J.F. wrote:

Kurcze, duza czcionka przy tym "no more" :-)

Wyslac pytanie do ambasady ?

Poczyta艂em na ich stronie i tak niejasno pisz膮...
Takie co艣 w jednym miejscu:
"Od 2008 r.  samochody osobowe, kombi i  ci臋偶arowe  o masie
ca艂kowitej  do  3,5t musz膮 by膰 wyposa偶one w opony zimowe na
wszystkich ko艂ach  lub  艂a艅cuchy  na ko艂ach nap臋dowych (艂a艅cuchy
mog膮 zast臋powa膰 opony zimowe tylko przy je藕dzie po 艣niegu),  w
warunkach zimowych, w okresie od 1 listopada do 15 kwietnia."

Czyli opony zimowe LUB 艂a艅cuchy. Tak jakby maj膮c zim贸wki, nie
trzeba 艂ancuch贸w.

Ale w drugim miejscu:
"Tury艣ci poruszaj膮cy si臋 samochodami powinni liczy膰 si臋 z
drobiazgowymi kontrolami stanu technicznego pojazd贸w (szczeg贸lnie
wa偶ne: ogumienie, hamulce oraz posiadanie apteczki, tr贸jk膮ta
ostrzegawczego oraz odblaskowej kamizelki,  a w zimie tak偶e
艂a艅cuch贸w)."

Tak jakby te 艂a艅cuchy by艂y jednak wymagane.

Jest odniesienie do innej strony, www.oeamtc.at ale w tym bandyckim
j臋zyku ;-)

--
Pozdro
Massai

艁a艅cuchy - stalowe czy syntetyczne i ja=?UTF-8??=B?a2llPw=