Łańcuszek współwłaścicieli...

Data: 2014-04-25 13:16:48
Autor: Qlfon
Łańcuszek współwłaścicieli...
Temat zadania:
2 samochody 3 współwłaścicieli.
Problem:
Ja i Ojciec mamy wspólne samochody i zniżki. Potrzebuję kupić żonie jakieś wozidełko cobym nie był ciągany po sklepach w każdy weekend. Chciałbym byc współwłaścicielem tego samochodu z oczywistego powodu zniżek na OC.
Zadanie: Czy jeśli moja żona podrapie komuś furę lub zrobi (nie daj Boże) coś poważniejszego swoim samochodem to czy będzie to miało wpływ na zniżki mojego Ojca?

Coś mi mówi, że będzie miało to  wpływ negatywny ale może ktoś to ćwiczył w praktyce?

--
Qlfon, Lublin

Data: 2014-04-25 05:45:08
Autor: Konfabulator
acuszek wspwacicieli...
Jeeli ona nie kupi wozideka za swoje, tylko za wsplne, to nawet jak nie bdziesz wpisany do DR to i tak jeste 50% wspwacicielem, z tym, e baza szkd UFG tego nie zobaczy na ten moment. Natomiast, jeli jawnie wpiszesz si na wspwaciciela to jak ona przypierniczy i wypacone bdzie odszkodowanie to zniki zazwyczaj trac wszyscy, na ktrych pojazdach wystpuj PESELe wypadkowego pojazdu. Czyli np. Pojazd A te+Ty, Pojazd B Ty, Pojazd C Ty+ona, ona wali to trac waciciele A,B i C. Z tym, e na to nie ma w zasadzie adnej pisanej normy, tylko przez pryzmat tej dziwacznej bazy UFG, sprawdzajc pojazd A pojawi si info o szkodzie.

Data: 2014-04-25 18:30:27
Autor: Qlfon
acuszek wspwacicieli...
W dniu 2014-04-25 14:45, Konfabulator pisze:
[...]

A to jak chce jedzi to niech sama paci:)

--
Qlfon, Lublin

Data: 2014-04-25 14:06:50
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Qlfon" <rav@life.pl> napisał w wiadomości news:ljdh5g$l04$1mx1.internetia.pl...
[...]

Jest lepszy sposób. Piszesz oświadczenie, że prowadzisz wspólne gospodarstwo i że nie macie rozdzielności majątkowej ( o ile nie macie), oraz że od x lat żona prowadzi także Twój samochód i nie było z tego powodu szkód (o ile nie było). Nie wiem ile  towarzystw honoruje takie oświadczenia, ale np. HDI bez problemu dało mojej, która zaczęła jedzić swoim własnym pojazdem ponad 4 lata temu bez wcześniejszego posiadania jakiejkolwiek własności/współwłasności w tym zakresie - pełne 60%. Potem (po roku) przeniosła się do mbanku, który pytał o wysokośc zniżek na ostatniej polisie, a od dwóch lat jest w PZU, które honorowało te z mbanku. W kazdym razie "odziedziczyła" zniżki po mnie i u trzeciego z rzędu ubezpieczyciela miała nadal 60%.. Teraz, już z kolejnym samochodem jest znów w HDI, bo było najtańsze, oczywiciście 60%. Co ciekawe, chcieli tym razem dac jej 40%, ale znów napisałem oświadczenie i uwzględnili ;-) Powody kolejnych przenosin to oczywiście niższe składki, nie dalszy etap kombinacji. Jedyny problem i zgrzyt moralny przy takim rozwiązaniu, to fakt, że wczesniej nie jeździła moim samochodem i tu poświadczyłem nieprawdę (może jechała dwa razy), choc jeździła regularnie autem teścia i szkód rzeczywiście nie było (co zminimalizowało mojego kaca moralnego). W sumie jedzi ok. 9 lat i nie miała żadnej szkody ani nawet mandatu (czego ja o sobie powiedzieć nie mogę, a jeżdzę ponad dwa razy dłużej). Co ciekawe, jeździłem kiedyś ok. 80 tys. rocznie, teraz 15-20 i jedyną stłuczkę (nie z mojej winy) oraz cztery czy pięć mandatów (wszystkie za prędkość) zarobiłem w tym mniej jeżdżonym okresie.

--
Yogi(n)

Data: 2014-04-25 14:13:56
Autor: Qlfon
Łańcuszek współwłaścicieli...
O, na taki myk bym nie wpadł:)
Dzięki wielkie.

--
Qlfon, Lublin

Data: 2014-04-25 14:31:43
Autor: J.F
Łańcuszek współwłaścicieli.. .
Użytkownik "Qlfon"  napisał w wiadomości grup
O, na taki myk bym nie wpadł:)
Dzięki wielkie.

Ale w czasach komputerow ten myk moze sie tak samo zle skonczyc.
Zona ma szkode, mezowi znizki leca, w koncu jest wspolne gospodarstwo i wspolwlasnosc  :-)

Tak ogolnie .... jak zaczna patrzec na szkody na samochodach ojca, to szkod zony nie zobacza.
Jak zaczna patrzec na szkody spowodowane przez wlascicieli, to nadal nie zobacza.

Ale jak zaczna patrzec szeroko, na szkody wszystkich wlascicieli na wszystkich polisach i we wszystkich firmach - to i szkody zony wyskocza.
Watpie czy przy przedluzaniu polisy tak szeroko chce im sie sprawdzac, ale gdyby tak Ojciec zechcial firme zmienic  ... co prawda na razie to jakos agenci lubia znizki uznawac, widac lepsza prowizja od nizszej skladki niz zadna :-)

J.

Łańcuszek współwłaścicieli...