ładowanie telefonu, jaka ładowarka, nie doładowanie

Data: 2012-05-18 18:38:08
Autor: ToMasz
ładowanie telefonu, jaka ładowarka, nie doładowanie
witam

Android, program current widget, znaczy amperomierz. Nie mam podstaw żeby uważać że oszukuje. Ostatnio wstawiłem sobie animowaną tapetę, jedna nawet uruchamiała moduł gps, i po całonocnym ładowaniu miałem 64% poziomu naładowania baterii! Co jest nie teges - myślę. W pracy mam starą wydajną ładowarkę ericssona z dolutowanym usb. wetknąłem odpowiedni uniwersalny kabelek do ładowania - minus 9ma! czyli telefon który (celow tak dużo) pobiera 300mA jest mimo podłączonej ładowarki rozładowywany? W domu słabo ładuje, w pracy słabo ładuje - chyba mam zepsuty telefon? Tak przez przypadek wpiąłem do usb komputera - plus 460 mA!!! O co chodzi? (procenty "baterii" również rosną) Z USB wypływa jakieś 700mA a z w miarę porządnych zasilaczy 300?
Pisał tu kiedyś kolega o SGS2, który mu się w aucie podczas nawigowania rozładowywał. Może ktoś już znalazł rozwiązanie dziwnego ograniczania prądu ładowania?

ToMasz

Data: 2012-05-18 23:40:26
Autor: Marek
On Fri, 18 May 2012 18:38:08 +0200, ToMasz <twitek4@nospam.gazeta.pl> wrote:
rozładowywał. Może ktoś już znalazł rozwiązanie dziwnego
ograniczania
prÄ…du Ĺ‚adowania?

Jeśli ładowarka nie ładuję to jest zawsze wina ładowarki a nie telefonu.
Trzeba mieć dobre ładowarki, najlepiej pobłogosławione przez producenta telefonu.
Nigdy nie miałem problemu z ładowaniem sgs2 w samochodzie, nawet przy włączonej nawigacji.

--
Marek

Data: 2012-05-19 00:38:30
Autor: jerzu
ładowanie telefonu, jaka ładowarka, niedoładowanie
On Fri, 18 May 2012 23:40:26 +0200, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

Nigdy nie miałem problemu z ładowaniem sgs2 w samochodzie, nawet przy wł±czonej nawigacji.

Chyba nie używałe¶ androidowej AM ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-05-19 10:38:32
Autor: J.F.
ładowanie telefonu, jaka ładowarka, nie doładowanie
Dnia Fri, 18 May 2012 18:38:08 +0200, ToMasz napisał(a):
W pracy mam star± wydajn± ładowarkę ericssona z dolutowanym usb. wetkn±łem odpowiedni uniwersalny kabelek do ładowania - minus 9ma! czyli telefon który (celow tak dużo) pobiera 300mA jest mimo podł±czonej ładowarki rozładowywany? W domu słabo ładuje, w pracy słabo ładuje - chyba mam zepsuty telefon? Tak przez przypadek wpi±łem do usb komputera - plus 460 mA!!! O co chodzi? (procenty "baterii" również rosn±) Z USB wypływa jakie¶ 700mA a z w miarę porz±dnych zasilaczy 300?

Jesli chodzi o USB to jest kompletny mismasz :-)

-pierwsza norma przewidywala ze urzadzenie po podlaczeniu do komputer  ma
prawo pobrac 100mA, a potem sie dogaduja z komputerem ile urzadzenie moze
pobierac, ale nie wiecej niz 500mA. -komputer ma obowiazek ograniczyc prad do wynegocjowanego. Dawniej
komputery mialy to w d*, teraz chyba coraz czesciej realizuja,

-prosta ladowarka, ktora ma sam zasilacz, dogadywac sie nie bedzie.

-producenci telefonow roznie na to reagowali, niektorzy wymyslali cos
dodatkowego w ladowarce, np polaczenie D+ z D-

-powoli zapisano wo w odpowiednich normach np
  http://en.wikipedia.org/wiki/Common_External_Power_Supply
  ostatnie zmiany pozwalaja pobierac nawet 1.5A.

Wiec jak w miare nowoczesny telefon poodlaczasz do samorobki, to nigdy nie
wiadomo ile poplynie :-)

A osobna sprawa jest taka ze caly uklad powinien byc tak zaprojektowany,
zeby zbyt duzy prad ladowania nie poplynal. Baterie trzeba ladowac
spokojnie, w dwie godziny. co daje rzedu 500mA. A tym czasem jak widac -
dobrze uzywany telefon zuzywa podobna ilosc. I prad ladowania wynosi zero
:-)

J.

Data: 2012-05-19 10:56:05
Autor: tl
W dniu 2012-05-19 10:38, J.F. pisze:
[...]

A czy można ten wynalazek wył±czyć ? Nie chciałbym aby moja N8 była ładowana za każdym podł±czeniem do kompa.

Data: 2012-05-19 23:12:15
Autor: ToMasz
ładowanie telefonu, jaka ładowarka, niedoładowanie

Wiec jak w miare nowoczesny telefon poodlaczasz do samorobki, to nigdy nie
wiadomo ile poplynie :-)
dzieki za wyja¶nienia. ja przeprowadziłem jeszcze następuj±ce eksperymenty:
usb - kabelek = +500mA
usb przedłużacz nr1 - kabelek = +80mA
usb przedłużacz nr2 - kabelek = -9mA

czyli przedłużacz usb "wycina" kombinacje z D+ i D-? Mało tego maj± różn± rezystancje?! (jeden jest długi drugi jeszcze dłuższy)

Zasialcz zte+przelotka = 500mA
Zasialcz motorola +przelotka = przerywany pisk, miganie ekranu, na zablokowanej "klawiaturze" wł±cza się przegl±darka internetowa!! wyrwałem kabel po 3 sekundach. Telefon działa, więcej tego nie powtórzę.
ToMasz

Data: 2012-05-20 14:20:30
Autor: J.F.
Dnia Sat, 19 May 2012 23:12:15 +0200, ToMasz napisał(a):
[...]

Normalny przedluzacz by nie wycial, ale a) ladowarka wcale nie musi miec ich zwartych na gniezdzie, byc moze moze
sa zwarte dopiero na wtyku mikrousb,
b) przedluzacz jest "komputerowy" czy od innej ladowarki.

Mało tego maj±  różn± rezystancje?!

Miedz jest droga. Wiesz ile oszczedzasz jak dasz dwa druciki 0.1mm zamiast
4 0.5mm ? :-)

A co gorsza na mikroUSB masz jeszcze piaty styk i coraz wiecej mozliwosci
:-(

J.

ładowanie telefonu, jaka ładowarka, nie doładowanie