Ładowarka kamerki przerywa

Data: 2015-09-16 18:57:21
Autor: Artur
Ładowarka kamerki przerywa
Mam problem z ładowarką samochodową kamerki,
która podczas jazdy zrywa ładowanie i wyłącza
kamerkę. Przeważnie w celu uzyskania ponownie
ładowania muszę poruszyć ładowarką w slocie
zapalniczki.  Plik zapisywany przed takim zerwaniem
ulega uszkodzeniu i nie daje się odczytać. Czyli całe
rejestrowanie przy pomocy kamerki traci sens.
Próbowałem z ładowarką włożoną bezpośrednio
do slotu zapalniczki jak i do rozgałęziacza, więc
wiem, że przyczyna jest w ładowarce, a nie w slocie
zapalniczki.
Oczywiście można kupić nową ładowarkę, ale musiałbym
mieć pewność, że będzie pasowała. Ta moja ma 1,5 A,
natomiast w sprzedaży są 1,0 A. Ponadto nie może to być
ładowarka z dołączanym osobno kablem USB, bo wtedy
w kamerce włącza się funkcja Mass Storage.
Myślę, że przyczyna jest mechaniczna i z tym jaka to jest
kamerka nie ma nic wspĂłlnego.
Moje pytanie jest takie: może ktoś miał podobny przypadek
i znalazł jakiś prosty, "domowy" sposób. Jeśli tak, to bardzo
proszę o podpowiedź co zrobić.

Pozdrowienia
Artur

Data: 2015-09-16 18:40:18
Autor: masti
Artur wrote:

[...]

najprawdopodobniej źle zontowana końcówka ta centralna na sprężynce.
rozebrać i sprawdzić

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-09-16 20:47:48
Autor: Artur
Ładowarka kamerki przerywa
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał

[...]

Czy gdzieś w Internecie jest rysunek jak powinna ona być zmontowana?

Pozdrawiam
Artur

Data: 2015-09-16 18:51:23
Autor: masti
Artur wrote:

[...]

to jest proste jak budowa cepa. styk wewnetrzny (blaszka) - sprężynka -
bolec. całość przykręcona pierścieniem.

PS: co do podłączania jako Mass storage to to nie przeszkadza ładowaniu.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-09-16 20:59:20
Autor: Artur
[...]

Jak dla mnie to budowa cepa może być skomplikowana. Poważnie.
Więc rysunek by się przydał.

PS: co do podłączania jako Mass storage to to nie przeszkadza ładowaniu.

Ładowaniu nie przeszkadza, ale nagrywaniu filmu tak. :-)

Pozdrawiam
Artur

Data: 2015-09-16 19:01:52
Autor: masti
Artur wrote:

[...]

cały zasilacz zapalniczkowy
http://www.hobbyelektronika.pl/galerie/wtyk-zapalniczki-samocho_756.jpg

PS: co do podłączania jako Mass storage to to nie przeszkadza ładowaniu.

Ładowaniu nie przeszkadza, ale nagrywaniu filmu tak. :-)

kamerka odłącza wtedy storage?
Mam jakiś kabelek USB od powerbanka i on tylko ładuje a nie ma
transmisji

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-09-16 21:31:07
Autor: Artur
Ładowarka kamerki przerywa

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał

cały zasilacz zapalniczkowy
http://www.hobbyelektronika.pl/galerie/wtyk-zapalniczki-samocho_756.jpg

Bardzo dziękuję. Jutro sprawdzę czy mój wygląda tak samo.

Pozdrawiam
Artur

Data: 2015-09-16 20:45:18
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Wed, 16 Sep 2015 18:57:21 +0200, Artur napisał(a):

Oczywiście można kupić nową ładowarkę, ale musiałbym
mieć pewność, że będzie pasowała. Ta moja ma 1,5 A,
natomiast w sprzedaży są 1,0 A.

Na Allegro masz pełno różnych, również 2A i więcej.
Pytanie ile w tych deklaracjach prawdy.

Inna sprawa że jeśli chodzi o kamerę, to pewnie te 1.5A są z niezłym
zapasem.

Ponadto nie może to być
ładowarka z dołączanym osobno kablem USB, bo wtedy
w kamerce włącza się funkcja Mass Storage.

Zgłaszanie się kamery jako pamięć nie zależy od rodzaju kabla, a od tego co
jest po jego drugiej stronie.
Jak podłączysz do komputera to zgłosi się jako pamięć, ale jak do
ładowarki, to będzie się ładować.

Myślę, że przyczyna jest mechaniczna i z tym jaka to jest
kamerka nie ma nic wspólnego.
Moje pytanie jest takie: może ktoś miał podobny przypadek
i znalazł jakiś prosty, "domowy" sposób. Jeśli tak, to bardzo
proszę o podpowiedź co zrobić.

Zlutować to co lata, albo wymienić przewód.

Data: 2015-09-16 20:50:47
Autor: Artur
Ładowarka kamerki przerywa
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał

[...]

Nie będzie. Sprawdziłem z ładowarką od nawigacji. Też zgłasza się
jako Mass Storage.

Pozdrawiam
Artur

Data: 2015-09-16 21:05:58
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Wed, 16 Sep 2015 20:50:47 +0200, Artur napisał(a):

Jak podłączysz do komputera to zgłosi się jako pamięć, ale jak do
ładowarki, to będzie się ładować.

Nie będzie. Sprawdziłem z ładowarką od nawigacji. Też zgłasza się
jako Mass Storage.

No to dziwne - wskazywałoby, że kamera ma jakiś patent po to, żeby nie dać
się podłączyć do innych niż oryginalna ładowarek. Ale to by było bardzo
dziwne.

Ewentualnie jeszcze sprawdź czy nie masz czymś zabrudzonego gniazda w
kamerze.
Możesz też jakoś wyskubać z wtyczki wszystkie piny poza pierwszym i
ostatnim.

Data: 2015-09-17 16:26:59
Autor: radekp@konto.pl
Ładowarka kamerki przerywa
Wed, 16 Sep 2015 21:05:58 +0200, w
<1v2lsusksgebt.1pbdimf7iwr1h.dlg@40tude.net>, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> napisał(-a):

> [...]

się podłączyć do innych niż oryginalna ładowarek. Ale to by było bardzo

Nie takie dziwne -- wystarczy jakaś oporność na data.
Mój ZTE tak ma, na oryginalnej ładowarce ładuje się znacznie szybciej niż na
nieoryginalnej, mimo że też rozpoznaje ją jako AC, a nie USB.

Data: 2015-09-17 21:28:57
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Thu, 17 Sep 2015 16:26:59 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

[...]

Dlatego proponowałem sprawdzenie czy w gnieździe nie ma jakiegoś syfu.
Też tak kiedyś miałem jak mój telefon zaczął reagować trybem data na
wszystko podłączone do portu USB.

Data: 2015-09-18 11:21:42
Autor: cyklista
Tomasz Pyra pisze:
[...]

Jakiś patent zazwyczaj ma, zwarte dwa styki usb i jak ładowarka tak nie ma to każda będzie rozpoznawana jak komputer.

-- -

Data: 2015-09-18 11:34:22
Autor: radekp@konto.pl
Ładowarka kamerki przerywa
Fri, 18 Sep 2015 11:21:42 +0200, w
<55fbd7ad$0$27526$65785112@news.neostrada.pl>, cyklista <cyklista@konto.pl>
napisał(-a):

> [...]

Jakiś patent zazwyczaj ma, zwarte dwa styki usb i jak ładowarka tak nie ma to każda będzie rozpoznawana jak komputer.

Niekoniecznie, może być rozpoznawana jako źródło AC, ale "niefirmowe".

Data: 2015-09-18 14:51:32
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 18 Sep 2015 11:21:42 +0200, cyklista napisał(a):

Tomasz Pyra pisze:
[...]

No tylko zazwyczaj to działa tak, że jak styki data są rozwarte, to
rozpoznanie jest że to ładowarka.

No chyba że komuś chodziło o to żeby było odwrotnie :)

Data: 2015-09-19 10:47:55
Autor: jerzu.xyz
Ładowarka kamerki przerywa
On Wed, 16 Sep 2015 20:45:18 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Zgłaszanie się kamery jako pamięć nie zależy od rodzaju kabla, a od tego co
jest po jego drugiej stronie.
Jak podłączysz do komputera to zgłosi się jako pamięć, ale jak do
ładowarki, to będzie się ładować.

A to bywa różnie. Moja kamera (G1W) raz na 200 razy zgłosi się jako
MassStorage. Używam ładowarki SonyEriccson i kabla USB z kompletu
kamery. Oryginalna ładowarka od kamery sieje tak, że przestaje nawet
działać radio samochodowe ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2015-09-16 20:49:22
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Artur" <A@Z.pl> napisał w wiadomości news:55f99f69$0$8372$65785112news.neostrada.pl...
Mam problem z ładowarką samochodową kamerki,

Najprostszym sposobem będzie zabranie kamerki do domu i podpięcie jej do ładowarki telefonicznej/smartfonowej, albo jeśli dziura jest mini, a nie microUSB, do komputera - wystarczy odmontować napęd i już nie będzie działała w trybie mass storage.
Celem zabiegu jet ustalenie czy problem leży w samej ładwarce, czy też np. w gnieździe kamerki. Jeżeli komputer wystarczy, to znaczy będzie działała bez problemu, to ładowarka 1A wystarczy, bo gniazdo USB daje 0,5 A.
Opisane objawy świadczą o źródle problemu w samej ładowarce - albo ma za małą wydajność prądową (mimo napisu 1,5A), albo uszkodzony kabelek. Jak już ją będziesz miał w domu (ładowarkę), to możesz wymienić w całości kabelek (np. obcinając wtyczkę USB z "komputerowego" kabelka).
Jeżeli nie pomoże, powinien pomóc zakup nowej. To mało "domowy" sposób, ale mnie ze dwa lata temu pomógł skutecznie w podobnym wypadku, kiedy próby regeneracji oryginalnej zawiodły.
http://allegro.pl/zasilacz-ladowarka-samochodowa-nawigacja-mini-usb-i5572496943.html
"Dwuamperowa" kosztuje z przesyłką 15,50 PLN, choć chyba rozsądniej będzie kupić coś stacjonarnie, z możliwością zwrotu, jeśli się okaże, że jednak żre więcej,lub chiński napis kłamie.
--
Yogi(n)

Data: 2015-09-16 21:48:39
Autor: Artur
Ładowarka kamerki przerywa

Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisał

Opisane objawy świadczą o źródle problemu w samej ładowarce - albo ma za małą wydajność prądową (mimo napisu 1,5A), albo uszkodzony kabelek.

Dokładnie to wygląda to tak, że gdy kamerka się wyłączy muszę poruszać
ładowarką w slocie zapalniczki zmieniając kąt i obracać nią, a nawet
czasem wyjąć ją ze slotu i jeszcze raz włożyć. Zdarza się, że po paru sekundach
znowu się wyłącza i tak w kółko. Czasami natomiast bardzo długo jest OK.
Nie wiem czy mogłoby to być związane z małą wydajnością prądowa.
Raczej podejrzewałem przyczynę mechaniczną. Próbowałem odgiąć trochę
te boczne blaszki i na początku to pomogło, ale potem niestety problem
wrócił.
Nie wiem także czy kupując nową ładowarkę (ewentualnie) mogę bez
obaw zastosować silniejszą, tzn. np. 2A zamiast tej z 1,5 A, czy lepiej
kupić taką 1A. Jakie skutki będzie miało zastosowanie takiej z większą
ilością A, a jakie takiej z mniejszą? Kompletnie się na tym nie znam.

Pozdrawiam
Artur

Data: 2015-09-16 19:49:05
Autor: masti
Artur wrote:

[...]

podana wydajnośc prądowa to max jaki może dać ładowarka. Więc za dużo
nie szkodzi. Jeśli będzie mniej niż potrzebuje kamerka to nie da rady. Podejrzewam, że 1A wyatarczy ale to trzeba sprawdzić na obudowie lub w
instrukcji --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-09-16 22:15:58
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Artur" <A@Z.pl> napisał w wiadomości news:55f9c78f$0$8367$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Zatem kabelek, jego lutowanie wewnątrz ładowarki, sprężynka dociskająca dodatni biegun, lub blaszka od masy wewnątrz ładowarki. Rozbierz, obejrzyj, ew. dolutuj, powinno dać się łatwo naprawić. A jeśli się nie uda, to zainwestuj w nową, nie jest to przecież majątek. Jak rozbierzesz, to obejrzyj bezpiecznik, powinno być napisane, jaki prąd przepuszcza - bedziesz wiedział, ile prądu pobiera kamerka i jaką kupić. Tak, jak napisał masti, śmiało podpinaj do takiej o wyższej wydajności, choć nie zawadzi ew. bezpiecznik wymienić na taki, jak w starej.

--
Yogi(n)

Data: 2015-09-16 22:44:40
Autor: Cavallino
W dniu 16.09.2015 o 21:48, Artur pisze:

[...]

Miałem tak samo z testerem prądu akumulatora.
Okazało się że miał prawie urwane druty przy wtyczce zapalniczki - pewnie w Twojej ładowarce jest ta samo.

Data: 2015-09-16 23:58:33
Autor: Dykus
Ładowarka kamerki przerywa
Witam,

W dniu 2015-09-16 o 21:48, Artur pisze:

[...]

Miałem tak w ładowarce do nawigacji. Powód - nie wytrzymało jedno połączenie lutowane elementu elektronicznego, konkretnie dławika. Widać było gołym okiem. "Pstrykanie" w ładowarkę na chwilkę pomagało. Docelowo pomogło poprawienie lutów (przy okazji wszystkich).

Wniosek - rozebrać i zobaczyć co w środku.

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2015-09-17 08:24:45
Autor: K.B.
Ładowarka kamerki przerywa
Witam
miałem podobny problem - ładowarka rozłączala się
problem wynikał z kabelka który był naderwany i po prostu przeywał.
Kup coś takiego:
http://allegro.pl/uniwersalna-ladowarka-samochodowa-greew-2-x-usb-i5436772190.html
zawsze jedno gniazdo więcej
+ kabel do ładowania chyba że masz - problem z wykrywanime że jest to 'mass storage' wynika z tego ze w ładowarce masz tylko kable zasilający - 2 żyły (+) i (-) a w kabelku masz 4 żyły bo są jeszcze 2 kable DATA
znajdź na necie rozszycie kabelka - weź go do ręki natnij delikatnie odnajź 2 żyły danych, nie pamietam jakie kolory ale zostaw raczej na 99% żyłę czarną (-) i czerwoną (+) inne przetnij a kable zaizoluj taśmą

Gotowe :)

pozdrawiam
Krzysztof

Data: 2015-09-17 09:26:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
Ładowarka kamerki przerywa
Hello Artur,

[...]

Prosty, domowy sposób - wybebeszyć ładowarkę i podłączyć ją
bezpośrednio, lutując przewody w odpowiednie miejsca płytki.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-09-17 11:19:11
Autor: Marek
On Wed, 16 Sep 2015 18:57:21 +0200, "Artur" <A@Z.pl> wrote:
[...]

Kamerka powinna mieć własną baterię aby zapobiegać takim sytuacją chwilowego braku zasilania, co się z nią stało?

--
Marek

Data: 2015-09-17 15:05:40
Autor: Artur
[...]
Tak zrobiłem. Podłączyłem do powerbanku 2,1 A. Pięknie działa przez długi
czas bez żadnych przerwań. Poruszałem kamerką żeby zasymulować
wstrząsy samochodu, nic się nie przerwało.

podana wydajnośc prądowa to max jaki może dać ładowarka. Więc za dużo
nie szkodzi. Jeśli będzie mniej niż potrzebuje kamerka to nie da rady.
To znaczy co by się stało gdyby była ładowana zbyt małym prądem, np. 1A?
W ogóle się nie włączy?

Kamerka powinna mieć własną baterię aby zapobiegać takim sytuacją chwilowego braku zasilania, co się z nią stało?
Ma baterię. Jej zadaniem jest prawidłowy zapis ostatniego pliku.
Ta bateria działa tylko przy "prawidłowym" zakończeniu pracy kamerki,
to znaczy gdy kamerka sama się wyłącza po zgaśnięciu silnika samochodu.
Wtedy na ekranie pokazuje się napis  GOOD BYE i kamerka się wyłącza.
Towarzyszy temu charakterystyczny dźwięk. W tym momencie zapisuje się
też ostatni plik, który potem można oglądać w kamerce lub na komputerze,
po przeniesieniu karty SD z kamerki do czytnika kart SD połączonego
z komputerem.
Gdy następuje "nieprawidłowe" przerwanie, napis GOOD BYE się nie
pojawia, natomiast charakterystyczny dźwięk tak. (ten sam dźwięk
słychać gdy kamerka się włącza przez start silnika samochodu lub
poruszanie/pstrykanie w ładowarkę po awarii.). Ostatni plik jest wtedy
uszkodzony i nie można go obejrzeć.
Piszę o ostatnim pliku, bo zapisywanie na karcie SD mam podzielone
na 3 minutowe filmy, które zapisują się w kolejnych plikach. Tak sobie
ustawiłem.
Bateria w kamerce ma bardzo małą pojemność. Gdy włączę kamerkę
bez podłączonego zasilania, kamerka działa przez kilkanaście sekund.

Na ładowarce udało mi się tylko odkręcić coś w rodzaju kapturka.
Mogłem wyjąć bezpiecznik, na którym jest napisane: F2A220V.
Natomiast na obudowie ładowarki jest naklejka z napisem:
INPUT DC 12-24V
OUTPUT DC 5V == 1.5A
MINI 5P 1P+ 5P-
BLACK VIEW

Nic więcej nie mogę zrobić. Poszczególne części obudowy są (chyba)
ze sobą sklejone i nie wydaje mi się żebym mógł zajrzeć do środka
bez uszkodzenia obudowy.

Pozdrawiam
Artur

Data: 2015-09-17 15:28:12
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Artur" <A@Z.pl> napisał w wiadomości news:55fabaa4$0$8368$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No to ewidentnie wina ładowarki.

[...]

Albo będzie sią włączać i wyłączać.

[...]

Poszukaj jeszcze śrubki pod naklejką. A jeśli się nie da rozebrać, to kupuj nową, szkoda zachodu.

--
Yogi(n)

Data: 2015-09-17 16:30:12
Autor: radekp@konto.pl
Ładowarka kamerki przerywa
Thu, 17 Sep 2015 15:05:40 +0200, w
<55fabaa4$0$8368$65785112@news.neostrada.pl>, "Artur" <A@Z.pl> napisał(-a):

[...]

W sumie to dziwne -- wyłączenie silnika to elektrycznie to samo co wyjęcie
wtyczki -- 12v znika -- i efekt powinien być taki sam (GOOD BYE).

Data: 2015-09-17 16:39:08
Autor: yabba
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:vhjlvadnpghbrrh70vep2nv1gp0dj7mgp14ax.com...
[...]

Może soft jest niedorobiony i przy kilku szybkich zanikach zasilania nie włącza procedury zapisu pliku.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-09-19 11:38:13
Autor: m4rkiz
"Artur" <A@Z.pl> wrote in message news:55f99f69$0$8372$65785112news.neostrada.pl...
[...]

sa kamery przystosowane do szybkiego wylaczania

dodatkowo - masz albo permanentnie niedoladowana
albo uszkodzona baterie, bateria powinna trzymac
kilka minut a zakonczenie nagrywania to 1-20 sekund

[...]

typowa kamera do pracy potrzebuje kilkaset mA,
reszta to ladowanie

kupic przetwornice i okablowac na stale

--
http://db.org.pl/