Ładowarka kamerki przerywa

Data: 2015-09-16 20:45:18
Autor: Tomasz Pyra
Ładowarka kamerki przerywa
Dnia Wed, 16 Sep 2015 18:57:21 +0200, Artur napisał(a):

Oczywiście można kupić nową ładowarkę, ale musiałbym
mieć pewność, że będzie pasowała. Ta moja ma 1,5 A,
natomiast w sprzedaży są 1,0 A.

Na Allegro masz pełno różnych, również 2A i więcej.
Pytanie ile w tych deklaracjach prawdy.

Inna sprawa że jeśli chodzi o kamerę, to pewnie te 1.5A są z niezłym
zapasem.

Ponadto nie może to być
ładowarka z dołączanym osobno kablem USB, bo wtedy
w kamerce włącza się funkcja Mass Storage.

Zgłaszanie się kamery jako pamięć nie zależy od rodzaju kabla, a od tego co
jest po jego drugiej stronie.
Jak podłączysz do komputera to zgłosi się jako pamięć, ale jak do
ładowarki, to będzie się ładować.

Myślę, że przyczyna jest mechaniczna i z tym jaka to jest
kamerka nie ma nic wspólnego.
Moje pytanie jest takie: może ktoś miał podobny przypadek
i znalazł jakiś prosty, "domowy" sposób. Jeśli tak, to bardzo
proszę o podpowiedź co zrobić.

Zlutować to co lata, albo wymienić przewód.

Data: 2015-09-16 20:50:47
Autor: Artur
Ładowarka kamerki przerywa
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał

[...]

Nie będzie. Sprawdziłem z ładowarką od nawigacji. Też zgłasza się
jako Mass Storage.

Pozdrawiam
Artur

Data: 2015-09-16 21:05:58
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Wed, 16 Sep 2015 20:50:47 +0200, Artur napisał(a):

Jak podłączysz do komputera to zgłosi się jako pamięć, ale jak do
ładowarki, to będzie się ładować.

Nie będzie. Sprawdziłem z ładowarką od nawigacji. Też zgłasza się
jako Mass Storage.

No to dziwne - wskazywałoby, że kamera ma jakiś patent po to, żeby nie dać
się podłączyć do innych niż oryginalna ładowarek. Ale to by było bardzo
dziwne.

Ewentualnie jeszcze sprawdź czy nie masz czymś zabrudzonego gniazda w
kamerze.
Możesz też jakoś wyskubać z wtyczki wszystkie piny poza pierwszym i
ostatnim.

Data: 2015-09-17 16:26:59
Autor: radekp@konto.pl
Ładowarka kamerki przerywa
Wed, 16 Sep 2015 21:05:58 +0200, w
<1v2lsusksgebt.1pbdimf7iwr1h.dlg@40tude.net>, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> napisał(-a):

> [...]

się podłączyć do innych niż oryginalna ładowarek. Ale to by było bardzo

Nie takie dziwne -- wystarczy jakaś oporność na data.
Mój ZTE tak ma, na oryginalnej ładowarce ładuje się znacznie szybciej niż na
nieoryginalnej, mimo że też rozpoznaje ją jako AC, a nie USB.

Data: 2015-09-17 21:28:57
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Thu, 17 Sep 2015 16:26:59 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

[...]

Dlatego proponowałem sprawdzenie czy w gnieździe nie ma jakiegoś syfu.
Też tak kiedyś miałem jak mój telefon zaczął reagować trybem data na
wszystko podłączone do portu USB.

Data: 2015-09-18 11:21:42
Autor: cyklista
Tomasz Pyra pisze:
[...]

Jakiś patent zazwyczaj ma, zwarte dwa styki usb i jak ładowarka tak nie ma to każda będzie rozpoznawana jak komputer.

-- -

Data: 2015-09-18 11:34:22
Autor: radekp@konto.pl
Ładowarka kamerki przerywa
Fri, 18 Sep 2015 11:21:42 +0200, w
<55fbd7ad$0$27526$65785112@news.neostrada.pl>, cyklista <cyklista@konto.pl>
napisał(-a):

> [...]

Jakiś patent zazwyczaj ma, zwarte dwa styki usb i jak ładowarka tak nie ma to każda będzie rozpoznawana jak komputer.

Niekoniecznie, może być rozpoznawana jako źródło AC, ale "niefirmowe".

Data: 2015-09-18 14:51:32
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 18 Sep 2015 11:21:42 +0200, cyklista napisał(a):

Tomasz Pyra pisze:
[...]

No tylko zazwyczaj to działa tak, że jak styki data są rozwarte, to
rozpoznanie jest że to ładowarka.

No chyba że komuś chodziło o to żeby było odwrotnie :)

Data: 2015-09-19 10:47:55
Autor: jerzu.xyz
Ładowarka kamerki przerywa
On Wed, 16 Sep 2015 20:45:18 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Zgłaszanie się kamery jako pamięć nie zależy od rodzaju kabla, a od tego co
jest po jego drugiej stronie.
Jak podłączysz do komputera to zgłosi się jako pamięć, ale jak do
ładowarki, to będzie się ładować.

A to bywa różnie. Moja kamera (G1W) raz na 200 razy zgłosi się jako
MassStorage. Używam ładowarki SonyEriccson i kabla USB z kompletu
kamery. Oryginalna ładowarka od kamery sieje tak, że przestaje nawet
działać radio samochodowe ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Ładowarka kamerki przerywa