Ładowarka samochodowa

Data: 2013-03-23 07:40:35
Autor: Trybun
Ładowarka samochodowa
Czy nic się nie stanie jak użyję do ładowania telefonu ładowarki samochodowej którą miałem dołączona do tabletu?

Data: 2013-03-24 10:57:43
Autor: Jawi
Ładowarka samochodowa
W dniu 2013-03-23 07:40, Trybun pisze:
Czy nic się nie stanie jak użyję do ładowania telefonu ładowarki
samochodowej którą miałem dołączona do tabletu?
  Nie wiem o czym ty piszesz. Idź na p.m.paranauki, może jakaś wróżka jest tam.
Jeśli jednak masz na myśli standard USB to raczej tak.

Data: 2013-03-26 11:38:52
Autor: Trybun
Ładowarka samochodowa
W dniu 2013-03-24 10:57, Jawi pisze:
[...]

Myślałem że to proste pytanie. Co Ci miałem podać - firmowe nazwy urządzeń? Przecież i tak nie masz takiego zestawu jak ja. Chodzi o to czy używając fabrycznej  ładowarki od innego urządzenia nie zaszkodzę baterii czy ew. całemu telefonowi innej firmy.? Czy napięcia prądu w ładowarkach są w różnych urządzeniach wszędzie takie same?

Data: 2013-03-26 11:52:07
Autor: Chris
Ładowarka samochodowa
Trybun nabazgrał(a):

[...]

GOOGLE CI WYŁĄCZYLI ?? non stop zadajesz głupie i proste pytania.

http://polskawue.gov.pl/Jedna,ladowarka,dla,telefonow,komorkowych,6798.html
http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/rtte/chargers/index_en.htm

Data: 2013-03-26 12:13:43
Autor: Trybun
Ładowarka samochodowa
W dniu 2013-03-26 11:52, Chris pisze:
Trybun nabazgrał(a):

[...]

Nawet Ty nie znalazłeś - mi chodzi o potencjalną różnicę w napięciach ładowarek, a nie o ujednolicony rodzaj wtyku. I wiesz co, ktos dawno temu powiedział uniwersalną prawdę która zawsze jest i będzie aktualna - "nie ma głupich pytań, takowe są tylko odpowiedzi". Z drugiej strony chyba zdajesz sobie sprawę że gdyby wszyscy polegli na Google to ta grupa nie mialaby racji bytu, tylko paru "mądrali" wymieniłoby swoje cenne uwagi o zaletach 16to rdzeniowych procesorach, w najnowszym typie LG Swift, przez tydzień-dwa, i na tym z grupą koniec.

Data: 2013-03-26 11:39:20
Autor: Michal Tyrala
Ładowarka samochodowa
On Tue, 26 Mar 2013 12:13:43 +0100, Trybun wrote:
> GOOGLE CI WYCZYLI ?? non stop zadajesz gupie i proste pytania.
>
> http://polskawue.gov.pl/Jedna,ladowarka,dla,telefonow,komorkowych,6798.html >
> http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/rtte/chargers/index_en.htm

 Nawet Ty nie znalaze - mi chodzi o potencjaln rnic w napiciach  adowarek, a nie o ujednolicony rodzaj wtyku.

Dwa klikniecia od pierwszego linka i:
http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/rtte/files/chargers/chargers_annex_ii_to_mou_january_12_2010_en.pdf

Part A, page 2 (wg numeracji pdfa str 4)

 I wiesz co, ktos dawno temu powiedzia uniwersaln prawd ktra
 zawsze jest i bdzie aktualna - "nie ma gupich pyta, takowe s
 tylko odpowiedzi".

Przyslowie to jakos polubili pytajacy ,,czy jak stane na szynach i zlapie
si trakcji to pojade jak tramwaj?''

--
Micha

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-03-26 13:09:00
Autor: Trybun
adowarka samochodowa
W dniu 2013-03-26 12:39, Michal Tyrala pisze:

Dwa klikniecia od pierwszego linka i:
http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/rtte/files/chargers/chargers_annex_ii_to_mou_january_12_2010_en.pdf

Part A, page 2 (wg numeracji pdfa str 4)

Bardziej mi szo o praktyk, a nie o teori. Tym niemniej i tak dzikuj za link, sporo rozjani.

[...]

Co na to odpowiesz bdzie wiadczyo o tym  kim jeste, (bd tylko na kogo pozujesz).;-)

Data: 2013-03-26 16:52:16
Autor: Artur Malg
adowarka samochodowa
W dniu 2013-03-26 13:09, Trybun pisze:
[...]

Nie chc tutaj nikomu burzy wiatopogldu, ale niezalenie od norm,
Unii itd. to z adowarkami bywa rnie. Uszkodzi telefonu to pewnie
si raczej nie uda, ale nie kady telefon "chce" si adowa z kadej
adowarki - nie mam na myli dugiego adowania tylko np. brak reakcji
na podpicie adowarki. W zakresie moich prywatnych sprztw wszystko
dziaa ok w dowolnych kombinacjach (rne Sony/LG + jakie cuda z
Dealextreme), ale np. w firmie ludzie jednak maj problemy i wiem,
e moja adowarka Sony (chyba jeszcze Ericsson) 5V 850mA jest
uniwersalna, poniewa nie byo jeszcze telefonu (aparatu), ktry by
si na ni obrazi :)

Data: 2013-03-26 18:31:28
Autor: Trybun
adowarka samochodowa
W dniu 2013-03-26 16:52, Artur Malg pisze:

[...]

Moje pytanie o to byo motywowane obaw czy nie uszkodz baterii bd telefonu podczajc go pod adowark od innego urzdzenia. A jak si okazuje najwicej do powiedzenia maj spekulanci ktrzy nigdy tego osobiscie  nie robili.. Miaem kiedy uniwersaln adowark samochodow, ktra take mi adowaa wszystkie telefony, ale teraz mam taka ktra jest przeznaczona do jednego konkretnego urzdzenia,  w tym wypadku tabletu Huawei, a ja chc adowark wyprbowa na telefonie Alcatel. I jak na razie nie mam adnej pewnoci czy pod podczeniu nie pokae si  kupa dymu, ew. nie wywali bezpiecznika w aucie.

Data: 2013-03-26 19:26:01
Autor: Artur Malg
adowarka samochodowa
W dniu 2013-03-26 18:31, Trybun pisze:
(...)
Moje pytanie o to byo motywowane obaw czy nie uszkodz baterii bd
telefonu podczajc go pod adowark od innego urzdzenia.

Odpowied dostae - zasadniczo najwyej nie naadujesz akumulatora
i tyle. Oczywicie zawsze istnieje szansa, e co pjdzie z dymem, ale
nie dlatego, e bdzie to adowarka od innego urzdzenia - z zaoenia
parametry s okrelone i w niczyim interesie nie ley podanie innego
napicia na wyjcie takiej adowarki.

A jak si
okazuje najwicej do powiedzenia maj spekulanci ktrzy nigdy tego
osobiscie  nie robili..

Obawiam si, e najwicej do powiedzenia maj ignoranci, ktrzy
nie znaj nie tylko parametrw adowarek, ale te zwyczajnego prawa
Ohma...

[...]

A co te adowarki odrnia? Nikt nie wie, co to za uniwersaln
adowark miae - podobnie nikt nie zna szczegw tych adowarek
od tabletu itd. Wiemy natomiast jak to wyglda z punktu widzenia
przepisw, fizyki oraz praktyki.

jak na razie nie mam adnej pewnoci czy pod podczeniu nie pokae si
kupa dymu, ew. nie wywali bezpiecznika w aucie.

Trudno - nikt ci gwarancji na pewno nie da, pozostaje ci tylko
poczyta i uwierzy w to co napisano, bd na sowo. "Spalenie"
bezpiecznika w samochodzie to najmniejszy problem, ale tam jest
pewnie ze 20A, wic musiaby jakie zwarcie zrobi...

Data: 2013-03-27 12:17:30
Autor: Trybun
adowarka samochodowa
W dniu 2013-03-26 19:26, Artur Malg pisze:
[...]

Skoro tak twierdzisz, w sumie przecie firmy produkujce uniwersalne adowarki nie stosuj jakich innych technik.

[...]

Laikw potrafi zrozumie - przecie nie kady musi si zna na wszystkim, ale po co taki laik robi mdre miny, prawd zasyszan, zaczerpnit z oglnego podrcznika przedstawia jako swoja wasn? Ja z tego co sie orientuj, to adowanie pradem staym a zmiennym to troch inne procesy.

[...]

Nie wiem - bo do telefonu Alcatela nie posiadam adowarki samochodowej, a wic nawet tabliczek specyfikacyjnych nie mog porwna.

[...]

Moje pytanie byo skierowane gwnie do kogo kto to ju robi.

Data: 2013-03-27 15:13:37
Autor: Artur Malg
adowarka samochodowa
W dniu 2013-03-27 12:17, Trybun pisze:
[...]

To moe ju zakoczmy - przyjmij do wiadomoci (jako laik), e
adowarki dostpne w sprzeday zgodne 'ze standardem USB' musz
mie na wyjciu ~5 V i w zwizku z powyszym nie uszkodz adnego
urzdzenia, ktre jest do tego przystosowane. Oczywicie szansa
na uszkodzenie zawsze istnieje, ale jest w zasadnie taka sama
rwnie przy korzystaniu z adowarki dostarczonej z urzdzeniem.

Sprawdzone przez lata na telefonach, nawigacjach, aparatach
telefonicznych i ostatnio na tabletach.

Data: 2013-03-27 22:27:15
Autor: J.F.
adowarka samochodowa
Dnia Wed, 27 Mar 2013 15:13:37 +0100, Artur Malg napisa(a):
To moe ju zakoczmy - przyjmij do wiadomoci (jako laik), e
adowarki dostpne w sprzeday zgodne 'ze standardem USB' musz
mie na wyjciu ~5 V

Kiedys wymysla 3.3V :-)

i w zwizku z powyszym nie uszkodz adnego
urzdzenia, ktre jest do tego przystosowane.

A to juz niekoniecznie. Standard przewiduje ze host ogranicza prad, a
ladowarki tego nie maja ...

J.

Data: 2013-03-26 12:32:34
Autor: Chris
Ładowarka samochodowa
Trybun nabazgrał(a):

[...]

STANDARD JEST DLA ŁADOWARKI WIEĆ KAŻDA MA TAKIE SAME NAPIĘCIE ... CZYTAJ I MYŚL.

Data: 2013-03-26 13:07:31
Autor: Trybun
Ładowarka samochodowa
W dniu 2013-03-26 12:32, Chris pisze:
[...]

Czy mogę mieć pewność że dyrektywa Unii stała się ciałem a tym samym standard jest obowiązujący? Naprawdę chciałbym to usłyszeć od kogoś kto praktykował w takim ładowaniu, a nie czyjąś opinię zaczerpniętą z netu. I naprawdę możesz sobie darować ten ten mentorsko-pouczajacy ton. Gdy będę czegoś takiego potrzebował, to zapewniam Cię że sam o niego poproszę.

Data: 2013-03-26 14:47:32
Autor: Chris
Ładowarka samochodowa
Trybun nabazgrał(a):

[...]

Zgadnij ... skoro masz dwie takie same ładowarki różniące się desingnem i logiem to czy one podlegają pod dyrektywę Unii o wspólnej ładowarce dla urządzeń mobilnych.

I naprawdę możesz sobie darować ten ten mentorsko-pouczajacy ton. Gdy będę czegoś takiego potrzebował, to zapewniam Cię że sam o niego poproszę.

To zamiast zadawać głupie pytanie zacznij myśleć, wystarczyło 10sec żeby rozwiązać twój problem.

Jak będziesz chciał się podetrzeć to też będziesz pisał na grupach czy oderwać 15 czy 30 cm papieru ?? i jaką paier ma mieć gramaturę żeby spisywał się dobrze ??

Data: 2013-03-26 18:29:31
Autor: Trybun
Ładowarka samochodowa
W dniu 2013-03-26 14:47, Chris pisze:
[...]

Tu nie ma miejsca na zgadywanie. Jeżeli coś wiesz to pisz, jeżeli nie to Twoje rady i tak mi się do niczego nie przydadzą.

[...]

No cóż - bez komentarza.

Data: 2013-03-27 08:43:48
Autor: Chris
Ładowarka samochodowa
Trybun nabazgrał(a):

[...]

Ja nie zgaduję, podałem fakty a że ty ich nie rozumiesz to już nie moja wina.

[...]

No cóż, jak to cię przerasta to proponuję wrócić do piaskownicy i robić babki z piasku.

Data: 2013-03-27 12:13:55
Autor: Trybun
Ładowarka samochodowa
W dniu 2013-03-27 08:43, Chris pisze:
Trybun nabazgrał(a):

[...]

Nie linku do wiadomości w necie oczekiwałem,. A swoja drogą - całą swoja wiedzę opierasz na cudzych tekstach? Widzisz Chris, ze mną jest odwrotnie - ja oczywiscie nie neguję, ale również nie robie mądrych min i prawdy o obiegu ziemi dookoła słońca nie przedstawiam jako swojej własnej.

Bez komentarza.

Data: 2013-03-27 12:23:24
Autor: Chris
Ładowarka samochodowa
Trybun nabazgrał(a):

[...]

Link prowadzi do odpowiedzi ale skoro nie potrafisz czytać ze zrozumieniem i to nie tylko moich postów to trudno.

Jak by cię interesowało to używam ładowarki HTC do Samsunga DZIAŁĄ ale w sumie co w tym dziwnego skoro parametry mają  takie same a dzielą je tylko inne obudowy i logo.

[...]

Rozumi że więcej nie potrafisz nic napisać ?? dzieci są bardziej inteligentne niż ty ,...

Data: 2013-03-26 23:54:34
Autor: JoteR
Ładowarka samochodowa
"Trybun" napisał:

Czy napięcia prądu w ładowarkach są w różnych urządzeniach
wszędzie takie same?

Napięcia prądu? Nie, jedno z nich jest bardziej ;->
A tak w ogóle, ładowarki teoretycznie powinny być nie źródłem takiego czy innego napięcia, jeno prądu. Co zazwyczaj oznacza, że w stanie jałowym można na nich zmierzyć i kilkanaście woltów, dopiero podłączanie do nich akumulatora powinno obniżyć ich napięcie wyjściowe do wartości napięcia znamionowego ładowanego elementu. Tak działają np. ładowarki do akumulatorów samochodowych. Ale dla urządzeń typu tablet, telefon czy nawigacja owa "ładowarka" jest również zasilaczem, co z kolei oznacza, że napięcie na jego wyjściu powinno być stałe niezależnie od tego, czy w urządzeniu jest akumulator czy nie. Tłumaczeniem tego napięcia na prąd ładujący baterię (i napięcie zasilające pozostałe układy urządzenia) zajmuje się wewnętrzny układ tabletu czy telefonu. Nie wiem, na czym to jest realizowane, ale takie autonomiczne układy zazwyczaj pracują w dość szerokim zakresie napięć wejściowych, dlatego ja bym się nie obawiał w twoim przypadku uszkodzenia zasilanego urządzenia przez podanie napięcia odbiegającego od znamionowego w górę nawet o kilka woltów. No, ale to nie moje urządzenia ;-> W przypadku urządzeń z USB (a takie pewnie masz) sprawa jest teoretycznie prostsza - na wyjściu "ładowarki" napięcie ma być równe 5 V (plus minus tolerancja). Czy w twojej chińskiej ładowarce faktycznie tak jest - musisz zmierzyć organoleptycznie, bo nikt tu nie ma chińskiej szklanej kuli ;->
Obawiam się, że nie pomogłem.

JoteR

Data: 2013-03-27 06:40:33
Autor: Andrzej
Ładowarka samochodowa
"JoteR" <joter@pf.pl> wrote:

Obawiam się, że nie pomogłem.

Na moje oko, to bardzo pomogles. Pytanie, czy on to zrozumie.

Data: 2013-03-27 12:15:28
Autor: Trybun
Ładowarka samochodowa
W dniu 2013-03-27 07:40, Andrzej pisze:
"JoteR" <joter@pf.pl> wrote:

Obawiam się, że nie pomogłem.
Na moje oko, to bardzo pomogles. Pytanie, czy on to zrozumie.

Widzisz, w wypadku kompletnej niewiedzy to taki post jak JoteR napisał to kwestia nie zrozumienia, a wiary.

Data: 2013-03-27 12:16:13
Autor: Trybun
Ładowarka samochodowa
W dniu 2013-03-26 23:54, JoteR pisze:
"Trybun" napisał:

[...]

No grzechem by było nie przyznać że nie pomogłeś kompletnemu laikowi w tych sprawach trochę rozjaśnić sytuacji. Dzięki.

Data: 2013-03-27 16:06:07
Autor: Leszek
Ładowarka samochodowa
"Trybun" napisał:

[...]

To wyglądało na mimowolne ruchy palcami przy zasypianiu. Godzina może też na to wskazywać.

W różnych urządzeniach napięcia zasilające i wydajności prądowe zasilaczy są różne.
To, że pasuje wtyczka od zasilacza jednego urządzenia do drugiego nie gwarantuje, że to drugie będzie działało (również po odłączeniu tej wtyczki).

cytat : "... powinny być nie źródłem takiego czy innego napięcia, jeno prądu. Co zazwyczaj oznacza, że w stanie jałowym można na nich zmierzyć i kilkanaście woltów, dopiero podłączanie do ..."
Nie wiem dlaczego niektórzy sądzą, że siedzenie po drugiej stronie monitora daje prawo do pisania nawet największych banialuk.

Obecnie większość producentów kieruje się raczej dążeniem do standardu zasilania portu USB, czyli 5V. Z prądem jest różnie, starsze porty USB
miały wydajność max. 500mA obecnie daje się wyciągnąć z portu nawet 1A.
Co do wydajności prądowej to musi być równa lub większa od wymaganej przez urządzenie. Jeżeli urządzenie potrzebuje 5V/1A
można podłączyć 5V i wszystko co daje więcej niż 1A.

Istnieją jednak urządzenia, które zasilane są z większych napięć, tak naprawdę wartość napięcia dyktuje akumulator,
obecnie prawie wszędzie stosuje się jednokomorowe baterie Litowe o napięciu ogniwa w zależności od technologii 3,2-3,7V,
dlatego 5V (oczywiście po przetworzeniu przez ładowarkę w urządzeniu) wystarcza do naładowania takiej baterii.
W starszych typach, gdzie ogniwa się łączyło (szczególnie przy NiCd i NiMh) potrzebne było większe napięcie.

Sama elektronika przechodzi ewolucję i zasilana jest od maksymalnie 5V w starych urządzeniach, przez 3V3 (obecnie),
2,5, 1.8V i jeszcze niżej w przypadku rdzeni nowych procesorów.

.... a co tam, też sobie pozwoliłem na małe dywagacje.
L.

Data: 2013-03-27 15:19:16
Autor: Michal Tyrala
Ładowarka samochodowa
On Wed, 27 Mar 2013 16:06:07 +0100, Leszek wrote:
 Nie wiem dlaczego niektrzy sdz, e siedzenie po drugiej stronie  monitora daje prawo do pisania nawet najwikszych banialuk.

[...]

 Obecnie wikszo producentw kieruje si raczej deniem do standardu  zasilania portu USB, czyli 5V. Z prdem jest rnie, starsze porty USB
 miay wydajno max. 500mA obecnie daje si wycign z portu nawet 1A.

Chwile temu dawalem tu pdfa z normami unijnymi dla ladowarek mikro USB.
Gdybys przeoczyl:
http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/rtte/files/chargers/chargers_annex_ii_to_mou_january_12_2010_en.pdf

 Co do wydajnoci prdowej to musi by rwna lub wiksza od wymaganej  przez urzdzenie. Jeeli urzdzenie potrzebuje 5V/1A
 mona podczy 5V i wszystko co daje wicej ni 1A.

To moze uzasadnij dlaczego nie mozna podlaczyc czegos, co da mniejszy
prad. Ale nim napiszesz, to moze jednak sobie zapnij jakas marniejsza
ladowarke do czegos co umie 1A i wiecej.

Data: 2013-03-28 10:02:08
Autor: Leszek
adowarka samochodowa
W dniu 2013-03-27 16:19, Michal Tyrala pisze:
[...]

Nie wiem co masz na myli piszc "do czego co umie 1A i wicej".
Jak podczysz adowark z nisz wydajnoci to ograniczy Ci prd
(albo jak bdzie marna to si spali) i spadnie napicie - oczywiste.
Jeeli bdzie zrobiona z podciciem to ograniczy rwnie prd,
a jeeli bdzie dziaa na zasadzie rda prdowego na wyjciu
dostaniesz napicie np.1A * rezystancja obcienia.
Nie ma sensu podcza bo nie naadujesz urzdzenia,
.... chyba e ukad adowania bdzie bardziej inteligentny i zmniejszy prd adowania -
ale nie wiem czy kto tak robi.

Podczaem marne 1Amperowe adowarki do pracy na zwarcie,
(szczeglny przykad wikszego obcienia),
wylutowyway si z gorca diody z laminatu ale
impulsowym nic nie powinno si sta.

L.

Data: 2013-03-28 13:24:44
Autor: Michal Tyrala
Ładowarka samochodowa
On Thu, 28 Mar 2013 10:02:08 +0100, Leszek wrote:
> [...]
> ladowarke do czegos co umie 1A i wiecej.

 Nie wiem co masz na myli piszc "do czego co umie 1A i wicej".

Do urzadzenia, ktore z wydajniejszej adowarki na pewno pocignie
wikszy prd.

 Nie ma sensu podcza bo nie naadujesz urzdzenia, ... chyba e
 ukad adowania bdzie bardziej inteligentny i zmniejszy prd
 adowania - ale nie wiem czy kto tak robi.

To moze jednak sprawdz?

 Podczaem marne 1Amperowe adowarki do pracy na zwarcie,

Bardzzo na temat. Rozmawiamy chyba jednak o sprawnym adowanym akumulatorze?

Data: 2013-03-28 14:39:27
Autor: Leszek
adowarka samochodowa
W dniu 2013-03-28 14:24, Michal Tyrala pisze:
[...]
Nie bardzo wiem co chcesz przekaza, warto prdu pyncego w przewodach
bierze si z prostego prawa Ohma a nie uzgodnienia jaki prd bdzie cign.
Prowadzisz jakie pokrcone mylenie, pocignie nie "wikszy" tylko nominalny prd,
ktrego nie bdzie w stanie pocign z adowarki o maej wydajnoci.
  Nie ma sensu podcza bo nie naadujesz urzdzenia, ... chyba e
  ukad adowania bdzie bardziej inteligentny i zmniejszy prd
  adowania - ale nie wiem czy kto tak robi.
To moze jednak sprawdz?
No sprawdziem ostatnio jadc w trasie, podczyem mojego Palmtopa NE560
z nawigacj do wyjcia USB 500mA, po kilku godzinach si rozadowa,
wymieniem adowark na inn (1A) i naadowa si do pena pracujc do koca
podry. A jak miao by?
  Podczaem marne 1Amperowe adowarki do pracy na zwarcie,
Bardzzo na temat. Rozmawiamy chyba jednak o sprawnym adowanym akumulatorze?
Ty chyba jednak nie bardzo wiesz o co chodzi z prdem i napiciem.
Jak potrafisz uywa multimetru to we jednak adowark 5V/500mA
zapnij rezystor 5R i zmierz napicie. Rezystor bdzie symulowa
urzdzenie z poborem prdu 1A.

Jak chcesz co napisa to napisz i przedstaw argumenty a nie stosuj jakiej socjotechniki
bo nie mam si do czego odnie.
L.

..

Data: 2013-03-28 14:17:14
Autor: Michal Tyrala
Ładowarka samochodowa
On Thu, 28 Mar 2013 14:39:27 +0100, Leszek wrote:
> [...]
 z nawigacj do wyjcia USB 500mA, po kilku godzinach si rozadowa,
 wymieniem adowark na inn (1A) i naadowa si do pena pracujc do koca

A bez nawigacji? Bo jak znam zycie, to si naaduje, tyle ze wolniej,
prawda? Ja rozadowaem w godzine Sensation podczony do oryginalnej adowarki
1A.
Co ma z tego wynika? Dalej, e nie wolno podpina sabszych adowarek?

> Bardzzo na temat. Rozmawiamy chyba jednak o sprawnym adowanym akumulatorze?
 Ty chyba jednak nie bardzo wiesz o co chodzi z prdem i napiciem.

Ju pisaem, usenet oglnie wzbogaca moje ycie. :-)

 Jak potrafisz uywa multimetru to we jednak adowark 5V/500mA
 zapnij rezystor 5R i zmierz napicie. Rezystor bdzie symulowa
 urzdzenie z poborem prdu 1A.

adowany sprawny akumulator to jednak ,,nieco'' inne obciazenie ni
rezystor. Bliej temu do RC, jak ju.

 Jak chcesz co napisa to napisz i przedstaw argumenty a nie stosuj
 jakiej socjotechniki bo nie mam si do czego odnie.

Za duo wycinasz.

Data: 2013-03-28 16:18:48
Autor: Leszek
adowarka samochodowa
W dniu 2013-03-28 15:17, Michal Tyrala pisze:
[...]
IMHO - owszem, nie powinno. Wyjtkiem s najnowsze dobrze rozwinite technologicznie
urzdzenia typu iPad ale nie "low-cost'owe" 80% rynku. iPad o ile si myl potrafi
rozrni do czego jest podczony - adowarki czy portu USB.
Myl, e moliwych scenariuszy przy zaoeniu rnorodnoci urzdze i adowarek
jest caa masa. Myl, e Twj Sensation albo wykrywa wydajno adowarki i bierze
tyle, eby jej nie "zadusi" (mniej prawdopodobne) albo dziaa to na zasadzie adowania impulsowego -
adowarka prbuje si podnie i przy kadej probie daje zastrzyk energii,
ktry pomau aduje bateri - ale to ju dywagacje.
Mgbym si zebra i zrobi tak jak mwisz moim NE560, podczajc oscyloskop
i patrzc co dzieje si na linii zasilajcej - ale to i tak niczego nie dowiedzie bo
kade z urzdze moe zachowywa si inaczej.
Pozostan przy swoim (i wcale nie zaley mi, eby kogo do tego przekonywa),
e podczanie adowarek o niszej wydajnoci ni sugeruje producent
powoduje prac/adowanie urzdze poza ich pierwotnym zaoeniem/specyfikacj.
Moe si naaduje, moe adowarka si nie uszkodzi, moe urzdzenie
potrafi tak pracowa - a moe nie potrafi.
[...]
O ile poruszamy si w granicach rozsdku ;-)
[...]
Owszem. To bardziej zoone zjawisko.
  Jak chcesz co napisa to napisz i przedstaw argumenty a nie stosuj
  jakiej socjotechniki bo nie mam si do czego odnie.
Za duo wycinasz.
By moe.

Chyba wyczerpaem ju limit w tej dyskusji. ;-)
L.

Ładowarka samochodowa