Żądanie zarządcy nieruchomości

Data: 2013-02-26 05:59:39
Autor: witek
Żądanie zarządcy nieruchomości
Marek wrote:
Zarządca nieruchomości wystosował do mnie pismo z żądaniem przedłożenia
mu stwierdzenia nabycia spadku lub udokumentowanie faktu, że wystąpiłem
do sądu z wnioskiem o uzyskanie tego stwierdzenia. Czy zarządca ma prawo
żądać od nas ( ja i brat)  byśmy przeprowadzili postępowanie spadkowe po
śmierci mamy. Mam informacje, Ĺźe mogę uĹźytkować  to mieszkanie na
prawach "posiadacza samoistnego", jak również brać udział
w zebraniach wspólnoty mieszkaniowej z prawem głosowania podejmowanych
uchwał.

odpisz mu, ze jak chce, to niech sam wystapi do sądu z wnioskiem o stwierdzenie nabycia spadku.

A tak w ogole to po co mu tu i do czego?

Data: 2013-02-26 07:13:17
Autor: Kris
W dniu wtorek, 26 lutego 2013 12:59:39 UTC+1 użytkownik witek napisał:
A tak w ogole to po co mu tu i do czego?
Może o głosowania na zebraniach chodzi.
Może są jakies zaległości w mediach/czynszu/funduszu remontowym?.
Powodów moze być sporo

Data: 2013-02-26 16:55:23
Autor: Marek
W dniu 2013-02-26 16:13, Kris pisze:
Może o głosowania na zebraniach chodzi.
Może są jakies zaległości w mediach/czynszu/funduszu remontowym?.
Powodów moze być sporo

Od wielu lat uczestniczyłem w zebraniach, mam zameldowanie w mieszkaniu zmarłej mamy. Zaległości w opłatach brak. Ciekaw jestem czy jakieś przepisy regulujące działalność zarządcy wymagają aby on wyjaśniał jaki jest stan prawny nieruchomości jakimi zarządza.

--
Marek

Data: 2013-02-26 10:21:38
Autor: witek
Marek wrote:
[...]

a jaki jest status tego mieszkania?
i czy spoldzielnia czy wspolnota
i czy zarzadca to sama spldzielnia czy zewnetrzna firma.

Data: 2013-02-26 23:42:21
Autor: Marek
W dniu 2013-02-26 17:21, witek pisze:
a jaki jest status tego mieszkania?
i czy spoldzielnia czy wspolnota
i czy zarzadca to sama spldzielnia czy zewnetrzna firma.

Mieszkanie zostało wykupione od gminy ponad 10 lat temu, została utworzona wspólnota mieszkaniowa. Zarządzanie zostało powierzone zewnętrznej firmie.

--
Marek

Data: 2013-02-26 19:39:33
Autor: witek
Marek wrote:
[...]

wiec im odpisz zeby zajeli sie zarzadzaniem i nie zawracali gitary.
Jak mają jakieś wąptliwosci co do twoich uprawnien nie się zgłoszą do szefostwa wspolnoty.

Data: 2013-02-27 06:58:36
Autor: Marek Dyjor
witek wrote:
Marek wrote:
[...]

hm...

być może zarządca chce miec pewność że wspólnota ma  prawo zlecić mu np prace remontowe czy inne.

jeśli osoba głosująca nie jest właścicielem to może sie okazac, że uchwały wspólnoty są nieważne. niektóe decyzje musza być podejmowane za zgodą WSZYSTKICH członków wspólnoty.

Data: 2013-02-27 02:32:50
Autor: witek
Marek Dyjor wrote:
witek wrote:
Marek wrote:
[...]

zarzadcy nic do tego w jaki sposob wspolnota podejmuje uchwaly i czy sa one wazne czy nie.

Data: 2013-02-27 21:46:19
Autor: Marek Dyjor
witek wrote:
[...]

a co z ewentualnymi skutkami finansowymi...

wspólnota nieważna uchwałą zleca wykonanie jakiś prac, nie płaci, u teraz powstaje pytanie czy zarządca nie bezie miał problemów z egzekucją zapłaty?

Data: 2013-02-27 15:18:21
Autor: witek
Marek Dyjor wrote:
witek wrote:
[...]

ponosi je wspolnota. Wszak to ich ogrodek.

Data: 2013-02-28 00:13:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 27 Feb 2013, witek wrote:

Marek Dyjor wrote:
witek wrote:
Marek wrote:
[...]

  Zacząłem pisać, ale postanowiłem zaaplikować wersję streszczoną
ad absurdum.
  Wedle Twojej tezy wychodzi ni mniej ni więcej, że zarządca może
przedstawić "papier" podpisany przez losowo złapane na ulicy osoby
(równie nieuprawnione, co lokatorzy mieszkań) i twierdzić, że
przecież ma uchwałę wspólnoty, o tu, proszę.

IMO nie ma tak dobrze.

  Teraz dopiero słów parę :)
  Ponieważ wspólnota nie podlega pod narzędzie jednoznacznie określające
osobową odpowiedzialność reprezentacji, w rodzaju KRS dla spółek
handlowych (wystarczy sprawdzić, czy dana osoba w danym dniu ma
prawo do reprezentacji aby orzec czy oswiadczenie w imieniu
spółki ma moc prawną), IMO każdy kto dokonuje traksakcji ze wspólnotą
ma gospodarczo uzasadnione prawo żądania przedłożenia uprawnień
do podejmowania decyzji w postaci wiarygodnych dokumentów.
  Dokumentami źródłowymi są IMO akty notarialne własności.
  "Osoby trzecie" *mogą* poprzestać na uznaniu wiarygodności
osoby podającej się za reprezentanta wspólnoty, kiedy oświadcza
ona iż ma prawo występowania w imieniu wspólnoty w roli
zarządu wspólnoty (wyłącznie przy wielkiej wspólnocie), ale
na własne ryzyko, że w razie problemów będą się użerać
w sprawie nieważnego pełnomocnictwa.

  IMO "każdy" (w rozumieniu np. dostawcy wody) może domagać
się właśnie wiarygodnych dokumentów wskazujących na prawo
do reprezentacji wspólnoty (i po to ustawa pozwala np.
na notarialny zapis o sposobie zarządzania - w ten
deseń wystarczy sprawdzić, czy "sposób" został zachowany,
a nie czy sam sposob wyboru zarządu został prawidłowo wybrany).

  No i jest oczywiste, że w przypadku jeśli z mocy ustawy
lub mocy umowy o zarządzaniu dana decyzja podlega
wyborowi/głosowaniu przez właścicieli, to ów przedstawiciel
IMO ma oczywiste prawo do weryfikacji prawa zarówno
do brania udziału w zebraniu jak i prawa głosowania.

  Teza że ktoś z właścicieli przychodzi czy to do zarządu
czy do administratora z papierem oswiadczając że
"to jest wola wspólnoty" i zarząd lub administrator mają
uznać, że to nie ich sprawa jak to zostało podjęte,
IMVHO jest błędna.

  Co ciekawsze, w 100% zgadzam się, że sposób podjęcia
uchwały to "nie ich sprawa" :D
  Ale SPRAWDZENIE to już zdecydowanie jest ich sprawa.
  Na tej podstawie przyjmują uchwałę do wiadomości albo... nie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-27 17:32:19
Autor: witek
Gotfryd Smolik news wrote:

  Co ciekawsze, w 100% zgadzam się, że sposób podjęcia
uchwały to "nie ich sprawa" :D

No i o to mi chodzi.
Zarzadcy nic do tego jak odbywaja sie zebrania wspolnoty i jak uchwała zosała podjęta. Zarządca nie jest częścią wspolnoty.

  Ale SPRAWDZENIE to już zdecydowanie jest ich sprawa.
  Na tej podstawie przyjmują uchwałę do wiadomości albo... nie.

Sprawdzenie co najwyzej czy to co dostają do wiadomosci rzeczywiscie pochodzi od wspolnoty. Przy czym jak dostają to podpisane przez zarząd to chyba nie maja problemu z weryfikacją.
Inaczej nalezy uciekaz do takiego zarzadcy skoro ma problemu z komunikacją.
Natomiast nic im do tego czy Kowalski miał prawo nad uchwałą głosować czy nie.

Data: 2013-02-28 05:53:44
Autor: Marek Dyjor
witek wrote:
Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

to spróbuj teraz uzyskać np pozwolenie a budowę z tytułu np. remontu dachu czy czegoś podobnego.

zarządca chce mieć jasność czy ewentualne uchwały wspólnoty są wiążącymi dokumentami czy tylko kartkami papieru z kilkoma podpisami.  moim zdaniem przynajmniej.

Data: 2013-02-26 17:06:54
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-02-26 16:55, Marek pisze:

[...]

Bez powodu tego nie robi. Jeśli Ty tego nie zrobisz - on może zrobić to za Ciebie.

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2013-02-27 09:04:00
Autor: Maruda
W dniu 2013-02-26 12:59, witek pisze:
Marek wrote:
[...]
śmierci mamy. Mam informacje, że mogę użytkować to mieszkanie na
[...]

Zarządca ma prostszą drogę. Dopóki wątkotwórca nie przedstawi postanowienia o nabyciu spadku, może nie być dopuszczany do udziału w zebraniach Wspólnoty i do głosowań. I jest to jedyne słuszne (z punktu widzenia Zarządcy) rozwiązanie.

Wyobraźcie sobie, że głosuje się uchwałę o dużym remoncie. Uchwała przechodzi "jednym głosem", np. głosem wątkotwórcy. Potem ktoś z członków wspólnoty zaczyna grzebać w papierach i dochodzi, że wątkotwórca nie jest właścicielem. Uchwała nieważna (sąd ją uchyli - no, o ile wniesiono w ciągu 6 tyg.), pieniądze wydane, Zarządca w dupie.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2013-02-27 02:34:24
Autor: witek
Marek wrote:
[...]

a co ma zarzadca do zebran wspolnoty? to nie jego sprawa.

[...]

przeciez zarzadca nie wydaje swoich pieniedzy tylko wspolnotowe i co go to obchodzi.

Data: 2013-02-27 10:16:10
Autor: Maruda
W dniu 2013-02-27 09:34, witek pisze:

a co ma zarzadca do zebran wspolnoty? to nie jego sprawa.
Mylisz Zarządcę z administratorem. Zależy co ma w umowie o zarządzanie.