Łaniewska o szefie MSW

Data: 2014-06-24 17:43:31
Autor: u2
Łaniewska o szefie MSW
Pradziadek przewraca się w grobie :

http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/laniewska-o-szefie-msw-pradziadek-przewraca-sie-w-grobie,10978177517

Rozmowa z aktorką Katarzyną Łaniewską.

Stefczyk.info: Jak Pani ocenia rządową aferę i ujawniane przez media taśmy z rozmowami ludzi władzy?

Katarzyna Łaniewska: Wydawało mi się, że nie jestem taka naiwna... Na początku, gdy wybuchła afera, sądziłam, że tej sprawy już zamieść pod dywan się nie uda. Liczyłam, że ważne będzie kto mówi i co mówi, a nie kto nagrywa itd. Okazuje się jednak, że taką narrację promuje premier, prezydent, rząd PSL, który się waha.

Wiele od niego zależy...

PSL jest – używając języka ministrów – jak gówno, które się przyczepia do statku i krzyczy: „płyniemy!”. Oni teraz wciąż się zastanawiają gdzie się przyczepić, co w tej sprawie robić. A bez większości sejmowej można komentować, mówić o absolutnej nieodpowiedzialności. Można pytać, jak można sądzić w swojej sprawie? Jak to możliwe, że szef MSW pozostaje na stanowisku? Pradziadek przewraca się w grobie... Już nie mówię nawet o języku używanym przez ministra. Słownictwo spod budki z piwem to małe piwo w porównaniu z ludźmi elity rządzącej.

Nie tylko szef MSW szokował. Spora burza miała miejsce po taśmach Radosława Sikorskiego. Słusznie?

Nie wiem dlaczego minister tak bardzo nie lubi sojuszu z Ameryką. Zdaje mi się, że on się z obywatelką Stanów Zjednoczonych połączył. A ona jest ważną osobą w USA.

Czego Pani obecnie oczekuje?

Tego, żeby rząd się podał do dymisji, nie sposób oczekiwać. Po takich ludziach nie można oczekiwać cienia honoru, czy odpowiedzialności. U nich widać przerażenie. My tzw. normalni ludzie mamy poczucie, że kraj jest rozkradany, oszukiwany, wszędzie są jakieś podróbki. Jednak to trwa, ponieważ pan z banku centralnego wysupłał pieniądze. Mamy odsłonięcie intencji. Tu wszyscy walczą, żeby tylko ten „straszny” PiS nie dostał się do władzy. I okazuje się, że wszystkiemu winien jest znów Antoni Macierewicz i Jarosław Kaczyński. To są stare metody. Żeby nie wiem, co się działo, to zawsze będzie na prezesa Kaczyńskiego. Spodziewałam się, że będziemy widzieli pęknięcie. Ale dziś sądzę, że wszystko się znów rozleje. I będą sądzić tych, którzy chcą uzdrowić sytuację. Widać coraz więcej bezsensów tego wszystkiego.

Rozmawiał Stanisław Żaryn
--
Generał Skalski o żydach w UB :
http://www.youtube.com/watch?v=ScSz0xY5W88