Żarówki dające światło dzienne [C ROSSPOST]

Data: 2012-10-18 18:04:03
Autor: BartekK
Żarówki dające światło dzienne [C ROSSPOST]
W dniu 2012-10-18 14:08, Seoman pisze:
pewnie są drogie :) Do tej pory udało mi się znaleźć tylko żarówki Solux
(www.solux.net; nie mylić z jakimś medycznym cudem - "lampy podczerwieni
solux"), cholernie polecany. MajÄ… jednÄ… wadÄ™ - produkuje siÄ™ je za
oceanem, na ebaju ktoś oferuje je w Niemczech, ale na złączu MR16, a nie
na gwincie. A nawet, jakbym miał do nich dostęp, to są na 120V i
musiałbym zainwestować w adaptery - aczkolwiek jestem na to gotów.
Wystarczy podłączyć po 2 w szereg :)

Pytania brzmiÄ…:
1) Jak dobrać się do tych żarówek? Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie?
2) Jaka alternatywa?
Nie żarówki, a świetlówki (kompaktowe raczej nie, tylko rurowe). Wybór jest duży w hurtowniach, philips robił jakieś "dla grafików" ;) (kupowałem kiedyś dla studia reklamowego, żeby im kolory wydruku w tym świetle się zgadzały)

Data: 2012-10-19 11:24:36
Autor: Seoman
Żarówki dające światło dzienne [CROSSPOST]
Użytkownik "BartekK"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:k5p9jl$89e$1@mx1.internetia.pl...
Nie żarówki, a świetlówki (kompaktowe raczej nie, tylko rurowe). Wybór jest duży w hurtowniach, philips robił jakieś "dla grafików" ;)

No właśnie te soluxy to nie świetlówki... Spójrzcie, proszę, na stronę. Zachęcam też do poczytania ich porównań do różnych technologii - mnie kupili :)

http://solux.net/cgi-bin/tlistore/infopages/comparison.html

Pozdrawiam,
Seoman

Data: 2012-10-19 12:34:39
Autor: jurski
[...]

To sÄ… halogeny, do kupienia tutaj:
http://monitory.mastiff.pl/zarowka-halogeonowa-solux-3500-24-35.html

--
jurski
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2012-10-19 14:35:36
Autor: Seoman
Żarówki dające światło dzienne [CROSSPOST]
Użytkownik "jurski"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:k5rabp$kn3$1@speranza.aioe.org...
To sÄ… halogeny, do kupienia tutaj:
http://monitory.mastiff.pl/zarowka-halogeonowa-solux-3500-24-35.html

Tak, już się z nimi kontaktowałem jakiś czas temu. Mają tylko MR16, te 120V na gwint mogą mi sprowadzić za jakieś dwa miesiące najmarniej, z odpowiednim narzutem cenowym... Ale obawiam się, że nie będę miał wyboru. Producent mnie odsyła do niemieckiego dystrybutora, niemiecki dystrybutor odsyła mnie do diabła. W opiniach w necie widać, że te soluksy są dość wyjątkowe i, do licha, CHCĘ je mieć :)

Pozdrawiam,
Seoman

Data: 2012-10-19 19:42:58
Autor: Mariusz [mr.]
¯arówki daj±ce ¶wiat³o dzienne [CROSSPOST]

"Seoman" <rao17.usun@to.op.pl> wrote:

[...]
na gwint mog± mi sprowadziæ za jakie¶ dwa miesi±ce najmarniej, z
odpowiednim narzutem cenowym... Ale obawiam siê, ¿e nie bêdê mia³
wyboru.
[...]
W opiniach w necie widaæ, ¿e te soluksy s± do¶æ wyj±tkowe i, do licha,
CHCÊ je mieæ :)

    IMHO te wykresy na
http://solux.net/cgi-bin/tlistore/infopages/comparison.html s± po prostu
zbyt piêkne, aby by³y prawdziwe. Ale technika wci±¿ idzie do przodu,
wiêc nie powiem, ¿e NA PEWNO to pic i fotomonta¿. ;-)

[mr.]

Data: 2012-10-20 00:10:51
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 19 Oct 2012, Mariusz   [mr.] wrote:

  IMHO te wykresy na
http://solux.net/cgi-bin/tlistore/infopages/comparison.html s± po prostu
zbyt piêkne, aby by³y prawdziwe.

  Prawdê mówi±c, z powodów dla mo¿liwego pokrzywienia ch-ki ¿arówki
  widzê tylko:
- "pokolorowan±" powierzchniê, w wyniku dopuszczenia do utlenienia
  (przy produkcji), utleniania (przy u¿ywaniu) lub innej reakcji
  chemicznej powoduj±cej zanik "g³adkiej bia³o¶ci" metalu
- nierównomiern± (i to raczej mocno, znaczy koniecznie mocno
  nierównomierna aby dawaæ istotny efekt) temperaturê ¿arnika,
  choæby tylko "od ¶rodka" i od zewn±trz zwojów
....co powoduje, ¿e wbrew teorii halogen budowlany wcale nie musi
byæ wzorcowym ¼ród³em ¶wiat³a.
  Mo¿e jeszcze "falowanie" temperatury ¿arnika (w wyniku zasilania
pr±dem zmiennym), szczególnie kiedy drut jest cienki (dla
wy¿szych napiêæ) tudzie¿ temperatura wysoka.

  Co¶ jeszcze pomin±³em?

  Ale:

Ale technika wci±¿ idzie do przodu,
wiêc nie powiem, ¿e NA PEWNO to pic i fotomonta¿. ;-)

  Mo¿e ww. elementy da siê opanowaæ w stopniu dobrym :)
  Podejrzenie, ¿e ch-ka koloru pada w miarê u¿ywania
ma wtedy podstawy, wiêc ¶rednia trwa³o¶æ "do przepalenia"
to by³oby nie wszystko, pytanie jak wygl±da ta ch-ka
w ¿arówce na 10% czasu przed przepaleniem - fotograf
raczej nie rozpozna tego go³ym okiem, chyba ¿e ma jaki¶
wydruk/tester s³u¿±cy w³a¶nie do organoleptycznego wykrywania
metameryzmu :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-20 15:14:59
Autor: Pawe³ Paw³owicz
[...]

Dorzuci³bym jeszcze degradacjê termiczn± i wskutek promieniowania niebieskiego filtra na tej ¿arówce oraz zmiany napiêcia skutecznego zasilaj±cego lampê.
Mia³em takie ¿arówki w moim "warsztaciku". Pokoik jest ma³y, ma 14 m2, musia³em wetkaæ a¿ osiem ¿arówek 35W w sufit, aby by³o jasno. To bym jeszcze prze³kn±³, ale konieczno¶æ wymiany ¶rednio jednej ¿arówki na dwa miesi±ce i spora moc po¿erana przez to o¶wietlenie spowodowa³y, ¿e siê podda³em. Teraz mam dwie ¶wietlówki ColorProof 950. ¦wiat³o jest dla mnie nieodró¿nialne, i gdyby uda³o mi siê znale¼æ jak±¶ eleganck± oprawê nie psuj±c± ¶wiat³a, uzna³bym to o¶wietlenie za idealne.

Pozdrawiam,
Pawe³

PS. ¦wiat³o 5000K w pomieszczeniach jest odbierane jako bardzo zimne.
P.P.

Data: 2012-10-19 23:34:40
Autor: Maciek
¯arówki daj±ce ¶wiat³o dzienne [CROSSPOST]
Dnia Fri, 19 Oct 2012 14:35:36 +0200, Seoman napisa³(a):

Tak, ju¿ siê z nimi kontaktowa³em jaki¶ czas temu. Maj± tylko MR16,

Istnieja przejsciowki z tych bolcow na gwint.

--
Maciek

Karkulowsia³ zwartusia³
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-10-19 23:20:26
Autor: Gotfryd Smolik news
Żarówki dające światło dzienne [CROSSPOST]
On Fri, 19 Oct 2012, Seoman wrote:

No w³a¶nie te soluxy to nie ¶wietlówki...

  A to przepraszam.

Spójrzcie, proszê, na stronê. Zachêcam te¿ do poczytania ich porównañ do ró¿nych technologii

  Dziêki za info :)

- mnie kupili :)

http://solux.net/cgi-bin/tlistore/infopages/comparison.html

  Mam dwa pytania :)

  3500K to ma byæ ¶wiat³o *dzienne*?

  Jak wygl±da sprawno¶æ... albo jak kto woli, ile W trzeba ¿eby zast±piæ
przyk³adowe 85W z dowolnych krytykowanych ¶wietlówek?
  Klikam przyk³adowo:
https://www.solux.net/cgi-bin/tlistore/soluxparbulbs.html?id=w6dbpnud
....i has³o "lumen" tu chyba nie pada.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-20 01:01:49
Autor: Mariusz [mr.]

"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

http://solux.net/cgi-bin/tlistore/infopages/comparison.html

 Mam dwa pytania :)

 3500K to ma byæ ¶wiat³o *dzienne*?

    I odpowied¼:

    - Zazwyczaj, dwa razy w ci±gu dnia to prawda. ;-)

[mr.]

Data: 2012-10-20 11:22:01
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 20 Oct 2012, Mariusz   [mr.] wrote:

"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

 3500K to ma byæ ¶wiat³o *dzienne*?

  I odpowied¼:

  - Zazwyczaj, dwa razy w ci±gu dnia to prawda. ;-)

  Dziêkujê :) (za obja¶nienie ;))
  W sumiem mam te¿ zegarek, bardzo dok³adny (dwa razy na dobê) ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-10-25 16:27:26
Autor: Seoman
¯arówki daj±ce ¶wiat³o dzienne [CROSSPOST]
U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1210192316060.3728@quad...
 3500K to ma byæ ¶wiat³o *dzienne*?

Te¿ mnie to zastanowi³o, dlatego spyta³em w miejscu, gdzie te ¿arówki widzia³em w akcji. Pytanie by³o pi razy oko tej tre¶ci:
So - why 3500K? Is it accurate? Why rather yellow light then balanced?

i dosta³em nastêpuj±c± odpowied¼:
Hi, you can take a look at the Solux website which explains this in great detail but basically what we precieve as daylight is effected by kelvin temperate and illumination level. As the amount of light is reduced from out doors to indoors our eyes become more sensitive to blue light. So, 5000k is daylight at a daylight level of illumiation (10000 footcandles) but not at a typical room level of illumination (60 footcandles) - in this situation it's too blue. The exact Kelvin temperature is not important with these bulbs - pay attention instead to the spectral response graph. As long as there is an even spectral response across the entire spectrum of light you are getting "daylight". That's why we reccomend Solux Bulbs.

Poniewa¿ ja w tym temacie jestem lajkonikiem, ocenê zostawiam ekspertom :)

Pozdrawiam,
Seoman

Data: 2012-10-29 17:14:52
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 25 Oct 2012, Seoman wrote:

U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisa³
 3500K to ma byæ ¶wiat³o *dzienne*?

Te¿ mnie to zastanowi³o

  :)

[...]

  Zawsze wiedzia³em ¿e mam jak±¶ wadê wzroku :]
(zaniebieszczenie w cieniu te¿ widzê, i fakt ¿e ¶nieg w ¶wietle sodowym
  jest pomarañczowy równie¿).

Poniewa¿ ja w tym temacie jestem lajkonikiem, ocenê zostawiam ekspertom :)

  :)
  Mam w³a¶nie nad/za sob± 40W 6500K + 23W 2700K, nieekspercko mi pasuje :)

pzdr, Gotfryd

Żarówki dające światło dzienne [C ROSSPOST]