ściółka wyłazi z kostki brukowej

Data: 2014-09-16 22:01:49
Autor: JK
ściółka wyłazi z kostki brukowej
W dniu 2014-09-16 21:35, Frez pisze:
Witam wszystkich
PoĹ‚oĹĽyĹ‚em polbruk,a przed tym  wyrabowaĹ‚em wszelkie zielsko i jego
korzonki z podłoża.Zalałem podsypkę z piasku profilaktycznie roztworem
NaOH. Niestety, szczelinami między kostkami wyłażą skrzypy i inny
badziew. Jak to zwalczać na bieżąco bez robienia przekładki kostki??

NaOH? Dlaczego właśnie ta substancja?
Ja zastosowałbym np. chloran potasu KClO3 - tylko obawiam się, że ciężko będzie to kupić.
Za to skuteczność gwarantowana.

JK

Data: 2014-09-16 13:36:01
Autor: kogutek444
W dniu wtorek, 16 wrze¶nia 2014 22:01:49 UTC+2 użytkownik JK napisał:
W dniu 2014-09-16 21:35, Frez pisze:

> Witam wszystkich

> Położyłem polbruk,a przed tym  wyrabowałem wszelkie zielsko i jego

> korzonki z podłoża.Zalałem podsypkę z piasku profilaktycznie roztworem

> NaOH. Niestety, szczelinami między kostkami wyłaż± skrzypy i inny

> badziew. Jak to zwalczać na bież±co bez robienia przekładki kostki??

NaOH? Dlaczego wła¶nie ta substancja?

Ja zastosowałbym np. chloran potasu KClO3 - tylko obawiam się, że ciężko będzie to kupić.

Za to skuteczno¶ć gwarantowana.

JK
Jak kiedy¶ były czasopisma co je się dawało czytać to z jednego z nich pamiętam pewien artykuł. We Wrocławiu w czasie wojny Niemcy posadzili drzewo. Oczywi¶cie to był d±b. Na jakim¶ placu. I jeden facet opowiadał że jak tylko mógł to podlewał go kwasem solnym. I ten d±b podlewany kwasem pięknie rósł. Po wojnie się dowiedział ze kwas nie działa i jak by sypał sol± kuchenna to efekt był by gwarantowany.

Data: 2014-09-17 18:35:35
Autor: Frez
W dniu 2014-09-16 22:01, JK pisze:

NaOH? Dlaczego właśnie ta substancja?
Ja zastosowałbym np. chloran potasu KClO3 - tylko obawiam się, że ciężko
będzie to kupić.
Za to skuteczność gwarantowana.
NaOH akurat miałem w zapasie, a skrzyp lubi glebę kwaśną, więc zapodałem silną zasadę...
Chloran... czyli jakiĹ› silny utleniacz?

Data: 2014-09-17 22:40:32
Autor: JK
W dniu 2014-09-17 18:35, Frez pisze:
[...]

silnÄ… zasadÄ™...
Chloran... czyli jakiĹ› silny utleniacz?

Nie chodzi o własności utleniające tylko o podobieństwo jonów chloranowych do azotanowych.

Chloran potasu stosuje się (stosowało?) do zabezpieczania torów/nasypów kolejowych przed zarastaniem.

JK

Data: 2014-09-18 05:27:35
Autor: uciu
W dniu ¶roda, 17 wrze¶nia 2014 22:40:32 UTC+2 użytkownik JK napisał:

Chloran potasu stosuje się (stosowało?) do zabezpieczania torów/nasypów kolejowych przed zarastaniem.

JK

Czy wystarczy tylko posypać czy robi się jaki¶ roztwór?
Jak długo jest skuteczny?
Na allegro jest dostępny z tego co widze a tez wyrasta mi między kostk± sporo trawy i trzeba to traktować roundapem ze 3 razy w roku...

Pozdrawiam

Data: 2014-09-18 16:31:23
Autor: JK
W dniu 2014-09-18 14:27, uciu pisze:
[...]

Najwygodniej zrobić roztwór. Nie pytaj jaki bo nie znam dokładnych danych, w literaturze pisz± o dawce od 1 do 10 kg/ar

Jak długo jest skuteczny?

Nie mam pojęcia, z opowie¶ci które słyszałem wynika, że jest bardzo skuteczny.

JK

ściółka wyłazi z kostki brukowej