ściółka wyłazi z kostki brukowej

Data: 2014-09-16 22:23:39
Autor: Jeffrey
ściółka wyłazi z kostki brukowej
Frez wrote:
Witam wszystkich
PoĹ‚oĹĽyĹ‚em polbruk,a przed tym  wyrabowaĹ‚em wszelkie zielsko i jego
korzonki z podłoża.Zalałem podsypkę z piasku profilaktycznie roztworem
NaOH. Niestety, szczelinami między kostkami wyłażą skrzypy i inny
badziew. Jak to zwalczać na bieżąco bez robienia przekładki kostki??

posyp zdrowo solą i powinno działać, albo randup( czy jak to było:) ale sprawdź czy nie odbarwi płytek

jeffrey

Data: 2014-09-17 11:05:52
Autor: ZbyszekZ
W dniu wtorek, 16 wrze¶nia 2014 22:23:39 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:
Frez wrote:

> Witam wszystkich

> Położyłem polbruk,a przed tym  wyrabowałem wszelkie zielsko i jego

> korzonki z podłoża.Zalałem podsypkę z piasku profilaktycznie > roztworem

> NaOH. Niestety, szczelinami między kostkami wyłaż± skrzypy i inny

> badziew. Jak to zwalczać na bież±co bez robienia przekładki kostki??

posyp zdrowo sol± i powinno działać, albo randup( czy jak to było:) ale sprawdĽ czy nie odbarwi płytek

Sól działa sezonowo i to nie cały sezon. Posypałem wczesn± wiosn±, w sierpniu już cholerstwo rosło.
Roundup nie działa na skrzypy i podobne sporofity.
Benzyna - chyba duże ryzyko odbarwienia kostki, ale w przyszłym roku spróbuję pod płotem.

--
ZZ@private

Data: 2014-09-17 12:25:42
Autor: kogutek444
W dniu ¶roda, 17 wrze¶nia 2014 20:05:52 UTC+2 użytkownik ZbyszekZ napisał:

> [...]

Roundup nie działa na skrzypy i podobne sporofity.

Benzyna - chyba duże ryzyko odbarwienia kostki, ale w przyszłym roku spróbuję pod płotem.

Sól jest tania i niekłopotliwa w użyciu. Jaki widzisz problem posypać i potem tak szczotk± pozamiatać żeby w szpary wpadła. No chyba że masz 2 hektary wybrukowane, wtedy ból.

Data: 2014-09-18 01:00:23
Autor: ZbyszekZ
W dniu ¶roda, 17 wrze¶nia 2014 21:25:42 UTC+2 użytkownik kogut...@gmail.com napisał:

Sól jest tania i niekłopotliwa w użyciu. Jaki widzisz problem posypać i potem tak szczotk± pozamiatać żeby w szpary wpadła. No chyba że masz 2 hektary wybrukowane, wtedy ból.

Ano widzę problem (mogę się mylić, bo to wył±cznie własna obserwacja i do tego jednoroczna). Wyszło mi że, sól nie działa na ro¶liny które już wyrosły, więc trzeba j± sypać zapobiegawczo. Teraz niby wiem, że powinienem sypn±ć wczesn± wiosn± i powtórzyć w lipcu. Ale może jednak jest to bardziej skomplikowana zależno¶ci - np. ilo¶ć opadów?

--
ZZ@private

Data: 2014-09-18 10:24:56
Autor: adam
W dniu 2014-09-17 20:05, ZbyszekZ pisze:
Roundup nie działa na skrzypy i podobne sporofity.

Stosowałem, działa, trzeba dać większe stężenie.

ściółka wyłazi z kostki brukowej