ściąga w prawo

Data: 2019-07-09 22:28:33
Autor: LordBluzg(R)
ściąga w prawo
W dniu 2019-07-08 o 20:15, LEPEK pisze:
Dobry!

Pacjent: Avensis ADT270 1ADFTV sedan'12.
Ściąga w prawo.
Im szybciej się jedzie, tym bardziej czuć, ale i w jeździe miejskiej jest delikatnie wyczuwalne. Tak od 60 km/h już zdecydowanie.
Nieistotne jest, czy przyśpieszam, czy puszczam gaz - nie ma to wyczuwalnego wpływu na zachowanie samochodu.
Opony prawie nowe (przed zmianą też ściągało).
Ciśnienie we wszystkich oponach sprawdziłem nie raz.
Hamulce działają poprawnie, żaden nie przytrzymuje.
Nie pamiętam, kiedy to ściąganie zauważyłem (z trzy miesiące będzie, może i pół roku), ciężko mi też ocenić czy zachowanie się pogłębia.
Ostatnio robiona (wyciągana) przekładnia kierownicza (w związku z inną naprawą) - bez wpływu.
Jakiś czas temu wjechałem w SKP na to takie do sprawdzania zbieżności (taki najazd) - diagnosta stwierdził, że gitarra.
Do jakiego specjalisty się udać w celu diagnozy i naprawy? Od naprawy zawieszeń? Czy może najpierw do jakiegoś magika od pomiarów i ustawiania wszelakich kątów w zawieszeniu?
A może ktoś zna warsztat w Trójmieście lub okolicach (szczególnie od południa), gdzie takie rzeczy ogarniają wnikliwie i solidnie?

W moim aucie, różnica ciśnienia prawe-lewe koło 0,4 Atm (z 2,5 na 2,1) (mam 2,5 w nominale) powoduje że nawet kierownica mi "drży" nie wspominając już o sciąganiu.
Kiedyś miałem lekko zjebaną zbieżność (inne auto) i zdzierało lekko jedną oponę od wewnątrz. Na początku nie ściągał ale jak się opona lekko podjechała, to sciągał. Zamieniłem koła i nie ściągał a przy następnej wymianie opon ustawiłem zbieżność. Co ciekawe, następna wymiana (3ecia) opon...musiałem ustawić zbieżność raz jeszcze bo ściągał. Takie drobne podkręcenie na regulacji.

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2019-07-09 13:45:59
Autor: Zenek Kapelinder
ściąga w prawo
Co ty bluzg pierdolisz. Ty nie masz samochodu.

Data: 2019-07-09 23:42:27
Autor: LordBluzg(R)
ściąga w prawo
Co ty bluzg pierdolisz. Ty nie masz samochodu.

Ty nie masz mózgu :]