艢cie偶ki rowerowe w centrach miast to bzdura

Data: 2015-07-04 22:39:49
Autor: elmer radi radisson
On 2015-07-04 12:30, Mieszczuch wrote:

Wiem, 偶e strasznie si臋 nara偶am i wszyscy zaraz si臋 na mnie rzuc膮.
Ja jednak uwa偶am, 偶e je偶d偶enie rowerem (i rekreacyjne bieganie)
w miastach, szczeg贸lnie w naszych zanieczyszczonych spalinami
wiekowych samochod贸w centrach miast,  to wielka bzdura.
Jestem pewien, 偶e gdy ludzie wreszcie zrozumiej膮, 偶e nie ma nic
bardziej niezdrowego ni偶 g艂臋bokie wdychanie spalin, spowodowane
intensywnym wysi艂kiem, ta moda minie. Oka偶e si臋 wtedy, 偶e 艣cie偶ki
rowerowe s膮 ca艂kowicie zb臋dne, a miliony na ich budow臋 zosta艂y
wyrzucone w b艂oto.

Jezdziles kiedys na rowerze? Bo z opisu mozna odniesc wrazenie
ze nie. Zwykly przejazd rowerem, szczegolnie dla regularnego
uzytkownika, to zaden "intensywny wysilek". Ot, mniej wiecej
tyle co energiczny marsz. Chodniki i chodzenie piechota tez
uznasz za bezsens?

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-07-05 11:33:40
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-07-04 o 22:39, elmer radi radisson pisze:
On 2015-07-04 12:30, Mieszczuch wrote:

[...]

Za艂贸偶 bia艂膮 koszul臋, krawat, garnitur a potem wsi膮d藕
na rower i dojed藕 nim te 10 kilometr贸w do pracy w centrum.

Pozdrawiam

Data: 2015-07-05 12:08:56
Autor: Shrek
On 2015-07-05 11:33, RadoslawF wrote:

Za艂贸偶 bia艂膮 koszul臋, krawat, garnitur a potem wsi膮d藕
na rower i dojed藕 nim te 10 kilometr贸w do pracy w centrum.

Jest to pewien problem, cho膰 jest te偶 do艣膰 proste rozwi膮zanie - krawat, garniak i bia艂膮 koszul臋 zak艂adasz w pracy, a jedziesz w rowerowych, przewiewnych ciuchach z lycry (wcale nie musz膮 wygl膮da膰 pedalsko, jak si臋 obawiasz;) i baga偶em w sakwie (a nie plecaku) - garniaka nie musisz ze sob膮 wozi膰. Na kr贸tkich dystansach sprawdza si臋 nawet bez prysznica (cho膰 dzi艣 si臋 spocisz, ale spocisz si臋 nawet bez roweru, na 35 nie ma mocnych;). Wa偶ne 偶eby wzi膮膰 prysznic przed jazd膮 i _dok艂adnie_ wyschn膮膰. Inaczej, przynajmniej ja si臋 poc臋. Jak masz szcz臋艣ci pracowa膰 w nowym biurowcu (takim z ostatnich 5 lat), to prawdopodobnie masz prysznice dla rowerzyst贸w - BREEAM i LEED daj膮 za to punkty do certyfikacji - jedyna pozytywna rzecz z tej biurokracji;)

Nie jest to rozwi膮zanie idealne, bo w deszcz czy w zim臋 si臋 艣rednio sprawdza (cho膰 s膮 i tacy), ale generalnie daje rad臋, czego najlepszym dowodem jest 偶e w ci膮gu dw贸ch lat stojaki pod "moim biurowcem" zmieni艂y si臋 z hipsterskiej fanaberii w sprz臋t mocno oblegany i u偶ywany. Kiedy艣 by艂o po jednym stojaku na 6 rower贸w przed ka偶dym wej艣ciem, w zesz艂ym roku parkowa艂o tam jakie艣 100 rower贸w - teraz nie wiem jak, ale obstawiam 偶e jeszcze wi臋cej. Generalnie jak kto艣 ma 5 km do przejechania, to rower jak najbardziej jest sensown膮 alternatyw膮. Jak 15 to ju偶 nie dla ka偶dego, ale dalej mo偶na rozwa偶a膰.

Shrek.

Data: 2015-07-06 20:35:11
Autor: re
艢cie偶ki rowerowe w centrach miast to bzdura

U偶ytkownik "Shrek"

[...]
-- -
Dobra dobra. Se rowerem do pracy je藕dzi艂em chwil臋 i by艂em jedn膮 z 2 os贸b na 200. A sko艅czy艂o si臋 bo pod chmurk膮 rower贸w nie chcemy trzyma膰 a tam gdzie trzymali艣my kto艣 szyb臋 st艂uk艂 i ju偶 nie mo偶na tam trzyma膰. 5km mam jakby co. Poza tym ... z g贸rki mam, wracam mokry.

Data: 2015-07-06 22:43:46
Autor: Shrek
On 2015-07-06 20:35, re wrote:

Dobra dobra. Se rowerem do pracy je藕dzi艂em chwil臋 i by艂em jedn膮 z 2 os贸b
na 200. A sko艅czy艂o si臋 bo pod chmurk膮 rower贸w nie chcemy trzyma膰 a tam
gdzie trzymali艣my kto艣 szyb臋 st艂uk艂 i ju偶 nie mo偶na tam trzyma膰.

Czyli problem nie w tym, 偶e si臋 nie da, tylko braku infrastruktury. Pociesz臋 ci臋, 偶e znalezienie miejsca do zaparkowania rower贸w to piku艣 w por贸wnaniu z zaparkowaniem samochodu. Zw艂aszza w centrum.

5km mam
jakby co. Poza tym ... z g贸rki mam, wracam mokry.

No to kondycj臋 masz tragiczn膮, albo po prostu nie potrafisz si臋 powstrzyma膰 od zapierdalania, nawet na rowerze;)

Shrek

Data: 2015-07-07 14:28:56
Autor: re
[...]

No tak, mo偶na wybudowa膰 wielopi臋trowe parkingi dla samochod贸w je艣li jest tak du偶e zapotrzebowanie na parkowanie. Jest ?

Pociesz臋 ci臋, 偶e znalezienie miejsca do zaparkowania rower贸w to piku艣 w
por贸wnaniu z zaparkowaniem samochodu.
-- -
Tak ? To czemu stojak do parkowania roweru jest jeden na kilka rower贸w a obok parking na 200 aut ?

Zw艂aszza w centrum.
-- -
Jasne, przeprowadzamy si臋 we wrze艣niu na g艂贸wn膮 ulic臋, i znowu b臋dzie parking darmowy.

Oczywi艣cie to nie jest ca艂kiem reprezentatywne no ale akurat tak jest.

[...]

Po prostu nie zrozumia艂e艣

Do pracy mam z g贸rki i mog臋 zapierdala膰 nawet na rowerze i doje偶d偶am raczej suchy, ale jak z pracy wracam to tam, gdzie mia艂em z g贸rki, mam pod g贸rk臋 i docieram mokry. Wi臋c wystarczy艂oby by by艂o odwrotnie tj bym mia艂 do pracy pod g贸rk臋 a z pracy z g贸rki by taki dojazd by艂 bardzo ma艂o praktyczny.

Data: 2015-07-07 17:56:46
Autor: Shrek
On 2015-07-07 14:28, re wrote:

[...]

No to buduj;) Ju偶 ci pisa艂em - na pracownik przypada jakie艣 9 metr贸w, na jego bryk臋 dwa razy tyle:P Rozumiem, 偶e zbudujesz wielopoziomowy parking dwa razy g艂臋bszy ni偶 biurowiec wysoki. Zw艂aszca pod istniej膮c膮 zabudow膮 w centrum, 偶eby byc w temacie w膮tku;)

[...]

Hmm - to skoro jest 1 rower i 200 samochod贸w, to gdzie 艂atwiej zna藕膰 miejsce do zaparkowania? :P

Zw艂aszza w centrum.
-- -
Jasne, przeprowadzamy si臋 we wrze艣niu na g艂贸wn膮 ulic臋, i znowu b臋dzie
parking darmowy.

Oczywi艣cie to nie jest ca艂kiem reprezentatywne no ale akurat tak jest.

A jakie miasto?

[...]

Ale nie jest.

Shrek.

Data: 2015-07-07 19:20:07
Autor: re
[...]

Ja nic nie mam zamiaru budowa膰, ale jak ju偶 pieprzy膰 to zgodnie z celem. Chcemy parkowa膰 w centrum ? Budujmy w centrum. Nie chcemy ? Nie budujmy. Bo jakie mia艂oby by膰 inne kryterium dla podj臋cia decyzji o budowaniu. Ja my艣l臋, 偶e umiarkowanie chcemy, tak 偶e np nie p艂acimy za to 200 miesi臋cznie, ale jak za darmo to chcemy. Mo偶e za 50 te偶 by艣my chcieli, ale akurat za tyle nie ma. Poza tym ... darmowe parkingi nieco tylko od centrum s膮, wi臋c koniecznie pcha膰 si臋 nie trzeba ani niekiedy z komunikacji korzysta膰. S膮 pewnie inne miasta, gdzie jest gorzej, ale w temacie rower贸w to to nie jest w og贸le bo ja jednak stoj臋 na stanowisku, 偶e rowery mog膮 stanowi膰 jaki艣 ma艂y procent a nie wi臋kszo艣膰. Tu po prostu nie Chiny. Nie przeszkadza by jednak te 艣cie偶ki by艂y bo miasto na to sta膰 a jaka艣 istotna liczba ludzi to wybierze. Ta, kt贸ra mo偶e a nie ta, kt贸rej si臋 to wciska.

Zw艂aszca pod istniej膮c膮 zabudow膮
w centrum, 偶eby byc w temacie w膮tku;)
-- -
Wybudowali dwie galerie to chyba ze dwa parkingi wielopi臋trowe te偶 by umieli.

[...]

Nie jeden rower tylko jeden stojak. Na kilka rower贸w. I 艂atwiej znale藕膰 miejsce na parkingu ni偶 na tym stojaku. Pomijam, 偶e ja i chyba ca艂a moja firma akurat nie zamierza zostawia膰 roweru pod chmurk膮. Zdaje si臋 studenci go okupuj膮 z call center. A skoro okupuj膮 to i kto艣 z nich chyba na parkingu samochodem stoi wykorzystuj膮c cz臋艣膰 tych 200 miejsc, wi臋c nie tylko nie brakuje miejsc parkingowych dla tych 200 ludzi z mojej firmy, ale jak liczenie wskazuje, nie wszyscy w og贸le swoim 艣rodkiem lokomocji przyje偶d偶aj膮. Sami z siebie, bez powa偶niejszych problem贸w z korkami, kwestia organizacji ruchu jednak, poza centrum wi臋ksze korki s膮.

Data: 2015-07-07 21:53:02
Autor: Shrek
On 2015-07-07 19:20, re wrote:

[...]

Ale to pytanie z serii czy chcemy by膰 pi臋kni bogaci i zdrowi. Nie ma miejsca ani mo偶liwo艣ci. Jednym s艂owem - dojazd do pracy w centrum dla ka偶dego samochodem, to m偶onka.

Zw艂aszca pod istniej膮c膮 zabudow膮
w centrum, 偶eby byc w temacie w膮tku;)
-- -
Wybudowali dwie galerie to chyba ze dwa parkingi wielopi臋trowe te偶 by
umieli.

A te galerie to wybudowali pod istniej膮cymi budynkami?

[...]

No to gratuluje.

Pomijam, 偶e ja i chyba ca艂a moja
firma akurat nie zamierza zostawia膰 roweru pod chmurk膮.

Z ciekawo艣ci - czemu?

Shrek.

Data: 2015-07-05 14:05:30
Autor: elmer radi radisson
On 2015-07-05 11:33, RadoslawF wrote:

Za艂贸偶 bia艂膮 koszul臋, krawat, garnitur a potem wsi膮d藕
na rower i dojed藕 nim te 10 kilometr贸w do pracy w centrum.

Ja nie pisze o tym zeby w garniaku wsiadac na rower, zamiast
samochodu czy zbiorkomu. Jak chcesz tak porownywac, to raczej
skonfrontuj w/w sytuacje z dojsciem w garniaku 1-2 km na
piechote do biura w takim tempie aby zdazyc do pracy. Mysle
ze efekt bedzie zblizony.

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-07-05 15:00:12
Autor: Mieszczuch
艢cie偶ki rowerowe w centrach miast to bzdura
A mo偶e wprowadzi膰 mo偶liwo艣膰 jazdy konnej po mie艣cie?
Taka sama rekreacja jak jazda rowerem.
Samochody won.

Mieszczuch

Data: 2015-07-05 15:06:19
Autor: elmer radi radisson
On 2015-07-05 15:00, Mieszczuch wrote:

A mo偶e wprowadzi膰 mo偶liwo艣膰 jazdy konnej po mie艣cie?

Przeciez nie jest zabroniona. Wystarczy sobie tylko kupic konia
w pierwszym lepszym sklepie z konmi a potem parkowac w stajni
pod blokiem.

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-07-05 23:13:58
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-07-05 o 15:06, elmer radi radisson pisze:

A mo偶e wprowadzi膰 mo偶liwo艣膰 jazdy konnej po mie艣cie?

Przeciez nie jest zabroniona. Wystarczy sobie tylko kupic konia
w pierwszym lepszym sklepie z konmi a potem parkowac w stajni
pod blokiem.

Nie ka偶dy mieszka w po PGRowskim bloku jak ty.

Pozdrawiam

Data: 2015-07-06 09:47:51
Autor: elmer radi radisson
On 2015-07-05 23:13, RadoslawF wrote:

Nie ka偶dy mieszka w po PGRowskim bloku jak ty.

Jesli chcesz mnie obrazic, to jeszcze sie musisz troche bardziej
postarac.

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-07-06 10:13:24
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-07-06 o 09:47, elmer radi radisson pisze:

Nie ka偶dy mieszka w po PGRowskim bloku jak ty.

Jesli chcesz mnie obrazic, to jeszcze sie musisz troche bardziej
postarac.

Nie chcia艂em obrazi膰, podsumowa艂em informacj臋 kt贸r膮
sam napisa艂e艣. :-)
A mo偶e jestem w b艂臋dzie i podasz przyk艂ad bloku nie po
PGRowskiego maj膮cego stajnie pod blokiem ?

Pozdrawiam

Data: 2015-07-06 11:08:10
Autor: elmer radi radisson
On 2015-07-06 10:13, RadoslawF wrote:

Nie chcia艂em obrazi膰, podsumowa艂em informacj臋 kt贸r膮
sam napisa艂e艣. :-)
A mo偶e jestem w b艂臋dzie i podasz przyk艂ad bloku nie po
PGRowskiego maj膮cego stajnie pod blokiem ?

Nie zauwazyles ironii odnoszacej sie do wypowiedzi poprzednika?
To nie ja zaczalem pisac o uzytkowaniu koni w miescie.

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-07-10 23:20:00
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-07-06 o 11:08, elmer radi radisson pisze:

[...]

Zauwa偶y艂em twoj膮,dopisa艂em swoja kt贸rej ju偶 nie zauwa偶y艂e艣.
I teraz jak ostatnie sierota ratujesz si臋 stwierdzeniem
偶e nie ty zacz膮艂e艣 pisa膰. Jakby "nie zacz臋cie" mog艂o ci臋
obroni膰.

Pozdrawiam

艢cie偶ki rowerowe w centrach miast to bzdura