"艢ciganie pijanych rowerzyst贸w to rozrz utno艣膰"

Data: 2011-11-23 11:36:47
Autor: BoDro
"艢ciganie pijanych rowerzyst贸w to rozrz utno艣膰"
Tako rzecze GenProk:

"Czy czasem gonienie za jakim艣 przest臋pstwem nie kosztuje nas wi臋cej, ni偶 jego spo艂eczne skutki?

  - W inny spos贸b nazwa艂 pan potrzeb臋 wprowadzenia zasady oportunizmu: 偶eby nie 艣ciga膰 z urz臋du ka偶dego zdarzenia, kt贸re rodzi uzasadnione podejrzenie, 偶e jest przest臋pstwem.

  Jestem do pewnego stopnia konserwatyst膮 prawnym, ale cierpi臋, gdy my艣l臋, czy rzeczywi艣cie istnieje uzasadnienie dla traktowania pijanych rowerzyst贸w jako sprawc贸w przest臋pstw z art. 178 a kodeksu karnego.

  To s膮 olbrzymie koszty w skali kraju. Koszty 艣cigania i koszty odbywania kary, bo to dotyczy 4,5-5 tys. ludzi. Patrz膮c przez pryzmat ekonomii, to jest rozrzutno艣膰, bo ci ludzie, niestety, te偶 wracaj膮 do przest臋pstwa.

  Sam jako s臋dzia mia艂em do czynienia z cz艂owiekiem, kt贸ry pope艂ni艂 11 takich przest臋pstw. Mo偶e wi臋c trzeba pomy艣le膰 nad tak膮 redakcj膮 przepisu, 偶eby pijani rowerzy艣ci nie byli bezkarni, ale 偶eby 艣ciga膰 ich tylko wtedy, gdy ich jazda rzeczywi艣cie stworzy艂a zagro偶enie dla innych uczestnik贸w ruchu."

http://wyborcza.pl/1,75478,10691632,Sciganie_pijanych_rowerzystow_to_rozrzutnosc.html

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-11-23 13:47:23
Autor: Jan
W dniu 2011-11-23 11:56, Liwiusz pisze:
[...]

Te偶 popieram, a dodatkowo postuluj臋, 偶eby policj臋 zobowi膮za膰,
aby w cotygodniowych komunikatach o pijanych kierowcach
oddzielnie podawa艂a, ilu z艂apa艂a pijanych rowerzyst贸w,
ilu pijanych kierowc贸w samochod贸w, a ilu pijanych motocyklist贸w.
Bez tej informacji obraz ruchu na drogach jest niekompletny.
A tak偶e i obraz aktywno艣ci policji drogowej.

Zaskoczy艂o mnie kiedy艣, 偶e tych pierwszych cz臋sto karze si臋
surowiej ni偶 tych drugich. Czy偶by w艣r贸d napitych kierowc贸w
samochodowych by艂o wi臋cej ludzi wzbudzaj膮cych zaufanie s膮d贸w,
mimo pija艅stwa tych kierowc贸w samochodowych?

Jan

Data: 2011-11-23 14:48:00
Autor: Marcin Hy艂a
On 2011-11-23 13:47, Jan wrote:

[...]

Zdaje si臋, 偶e do艣膰 precyzyjnie jest to opisane tutaj:
http://quakeblog.wordpress.com/2008/02/25/statystyka/

"inne pojazdy" to w艂a艣nie g艂贸wnie rowery, w niekt贸rych latach zatrzymanych z 178a ust. 2 by艂o _wi臋cej_ ni偶 z 178a ust. 1.

marcin ha
--
Miasta dla rower贸w http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-11-24 12:10:58
Autor: Jan45
W dniu 23.11.2011 14:48, Marcin Hy艂a pisze:

[...]

Tak, napisano tam o tym wyra藕nie, 偶e rowery to nie s膮 pojazdy
mechaniczne. Prawd臋 pisz膮c i 艣ci艣le rzecz bior膮c, to nie s膮
pojazdy samodzielnie si臋 poruszaj膮ce, ani samochodowe, ale
mechaniczne s膮 na pewno.

Ale mnie sz艂o o inn膮 spraw臋. Mianowicie o publikowane w mediach
cotygodniowe komunikaty policji o ilo艣ci pijanych kierowc贸w.
Ten dokument z quakeblogu podaje roczne statystki, a mnie si臋
zdaje, 偶e dla u偶ytkownik贸w dr贸g znacznie bardziej istotna jest
informacja bie偶膮ca, czyli w艂a艣nie cotygodniowa, albo coweekendowa.
Tymczasem to wtedy, czyli co tydzie艅, zaciemnia si臋 obraz
ruchu napitych na drogach, bo nie oddziela si臋 kierowc贸w
samochod贸w od rowerzyst贸w.

Dlatego uwa偶am, 偶e dziennikarze powinni si臋 uaktywni膰
i pyta膰 o to rzecznika policji. I to co tydzie艅, czy te偶
co weekend.

Jan

Data: 2011-11-23 13:57:27
Autor: BoDro
[...]

Takie podej艣cie policji i wymiaru do kwestii "rowerem po jednym piwku" to by by艂a rewolucja na miar臋 ostatnich prorowerowych zmian w PoRD :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-11-23 15:35:09
Autor: Tomek Banach
"艢ciganie pijanych rowerzyst贸w to ro zrzutno艣膰"
imo prawo jest ok tylko policja jest do dupy.
Jakby nagle nie mieliby podstaw prawnych do polowania na pijanych rowerzystow to zaloze sie ze podbijali by sobie statystyki kontrolujac posiadanie lampek o 12 w poludnie czy cos w ten desen.

--
Tomek

Data: 2011-11-23 16:11:32
Autor: piecia aka dracorp
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
Dnia Wed, 23 Nov 2011 15:35:09 +0100, Tomek Banach napisa(a):

imo prawo jest ok tylko policja jest do dupy.
To znaczy wg. ciebie 糽e, 縠 policja wy砤puje pijanych?

Jakby nagle nie mieliby podstaw prawnych do polowania na pijanych
rowerzystow to zaloze sie ze podbijali by sobie statystyki kontrolujac
posiadanie lampek o 12 w poludnie czy cos w ten desen.
We pod uwag, 縠 w wi阫szo禼i przypadk體 to prze硂縠ni zmuszaj funkcjonariuszy aby statystyki by硑 w porz眃ku.

Masz tu przyk砤d innej hipokryzji:
http://goo.gl/AUuNk

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-11-23 22:02:06
Autor: Shrek
On 2011-11-23 17:11, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Wed, 23 Nov 2011 15:35:09 +0100, Tomek Banach napisa(a):

imo prawo jest ok tylko policja jest do dupy.
To znaczy wg. ciebie 糽e, 縠 policja wy砤puje pijanych?

Tak. Tak samo jakby by硂 糽e gdyby zacz瓿a robi w DC 砤panki na tych bez meldunku.

痑den sto砮czny rasizm, tylko wy砤pywaliby tych co obowi眤ku meldunkowego nie dope硁ili:P

Shrek.

Data: 2011-11-23 13:24:45
Autor: Wilk
On 23 Lis, 22:02, Shrek <u...@domain.invalid> wrote:

Tak. Tak samo jakby by硂 糽e gdyby zacz瓿a robi w DC 砤panki na tych
bez meldunku.

Obowi眤ek meldunkowy ju zniesiono, wchodzi to w 縴cie bodaj縠 z
pocz眛kiem 2012 ;)

A por體nanie diab砤 warte, brak meldunku nie jest przest阷stwem, a
jazda rowerem po pijanemu - ju tak.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-24 06:16:50
Autor: Shrek
On 2011-11-23 22:24, Wilk wrote:
[...]

Na razie nie wesz硂. Jakie szczeg蟪y, 縠 ju zniesiono?

A por體nanie diab砤 warte, brak meldunku nie jest przest阷stwem, a
jazda rowerem po pijanemu - ju tak.

Dopiero od 0,5. promila (abstrachuj眂 od tego, 縠 w sporej cz甓ci UE mo縩a do 0,5 a czasem do 0,8 samoch骴 prowadzi). Do 0,5 jest wykroczeniem.

Na t chwil brak meldunku jest wykroczeniem (takim samym jak jazda po piwku). Jeste za akcj "bezpieczny warszawiak" analogiczn do "bezpieczny rowerzysta" polegaj眂 na 砤pankach na ulicach tych bez meldunku w Warszawie? Jak "dura lex" to czemu nie po ca硂禼i?

Shrek.

Data: 2011-11-24 02:36:05
Autor: Wilk
On 24 Lis, 06:16, Shrek <u...@domain.invalid> wrote:

Na razie nie wesz硂. Jakie szczeg蟪y, 縠 ju zniesiono?

http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/362/8876/Zniesienie_obowiazku_meldunkowego.html

W 2012 wejdzie sama ustawa, w 2014 obowi眤ek przestanie obowi眤ywa.

(abstrachuj眂 od tego, 縠 w sporej cz甓ci UE
mo縩a do 0,5 a czasem do 0,8 samoch骴 prowadzi).

A co to to ma do rzeczy? W Holandii pedera禼i mog bra 秎uby i
adoptowa dzieci, mo縩a legalnie posiada narkotyki (z kt髍ego to
powodu kraj sta si 秝iatowym centrum handlu narkotykami) itd. W
Polsce obowi眤uje prawo polskie, ka縟y kraj w UE ma swoje zwyczaje
prawne i swoj kultur prawn. Gdyby w UE te liberalne kraje mia硑
taki odsetek pijanych na drogach - b眃 pewien, 縠 ich prawo
wygl眃a硂by inaczej.

[...]

Nie o tym jest rozmowa, jakby nie zauwa縴 w眛ek zapocz眛kowa砤
wypowied prokuratora generalnego o karach wi陑ienia - a te dotycz
przest阷stw, a nie wykrocze. Policja ma inne podej禼ie do wykrocze,
inne do przest阷stw. Poza tym jest jeszcze co takiego jak szkodliwo舵
spo砮czna czynu. Meldunek, za秏iecanie ulicy czy palenie papieros體 w
zakazanych miejscach - to nie jest to samo co zalany rowerzysta.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-24 11:19:18
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-11-24, Wilk wrote:
Na t膮 chwil臋 brak meldunku jest wykroczeniem (takim samym jak jazda po
piwku). Jeste艣 za akcj膮 "bezpieczny warszawiak" analogiczn膮 do
"bezpieczny rowerzysta" polegaj膮c膮 na 艂apankach na ulicach tych bez
meldunku w Warszawie? Jak "dura lex" to czemu nie po ca艂o艣ci?

Nie o tym jest rozmowa, jakby艣 nie zauwa偶y艂 w膮tek zapocz膮tkowa艂a
wypowied藕 prokuratora generalnego o karach wi臋zienia - a te dotycz膮
przest臋pstw, a nie wykrocze艅. Policja ma inne podej艣cie do wykrocze艅,
inne do przest臋pstw. Poza tym jest jeszcze co艣 takiego jak szkodliwo艣膰
spo艂eczna czynu. Meldunek, za艣miecanie ulicy czy palenie papieros贸w w
zakazanych miejscach - to nie jest to samo co zalany rowerzysta.

To teraz si臋 wyka偶 i wyt艂umacz, dlaczego jazda po jednym piwie (skoro o
wykroczeniu mowa) stanowi jak膮kolwiek szkodliwo艣膰 spo艂eczn膮.

Ale konkretnie, a nie na zasadzie "BO ALKOCHOL TO Z艁O!!!!11".

Data: 2011-11-24 04:04:23
Autor: Wilk
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
On 24 Lis, 12:19, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

To teraz si wyka i wyt硊macz, dlaczego jazda po jednym piwie (skoro o
wykroczeniu mowa) stanowi jak眐olwiek szkodliwo舵 spo砮czn.

Ale konkretnie, a nie na zasadzie "BO ALKOCHOL TO Z!!!!11".

Aksjomat體 si nie udowadnia
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-24 13:05:24
Autor: Jan Srzednicki
wrote:

To teraz si臋 wyka偶 i wyt艂umacz, dlaczego jazda po jednym piwie (skoro o
wykroczeniu mowa) stanowi jak膮kolwiek szkodliwo艣膰 spo艂eczn膮.

Ale konkretnie, a nie na zasadzie "BO ALKOCHOL TO Z艁O!!!!11".

Aksjomat贸w si臋 nie udowadnia

OK, szacun.

Opowiedz nam, jakie jeszcze inne zabawne aksjomaty przyj膮艂e艣?

Data: 2011-11-24 05:29:42
Autor: Wilk
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
On 24 Lis, 14:05, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Opowiedz nam, jakie jeszcze inne zabawne aksjomaty przyj背e?

Unikam jednozdani體ek, kt髍e stanowi 90% Twoich b硑skotliwych
wypowiedzi ;))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-24 13:59:00
Autor: piecia aka dracorp
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
Dnia Thu, 24 Nov 2011 05:29:42 -0800, Wilk napisa(a):

Unikam jednozdani體ek, kt髍e stanowi 90% Twoich b硑skotliwych
wypowiedzi ;))
To te jedno zdanie.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-11-24 15:08:31
Autor: cytawa
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
piecia aka dracorp pisze:

To te jedno zdanie.

:)
Dlaczego Zydzi zawsze odpowiadaja pytaniem na pytanie?

A jak maja odpowiadac?

Data: 2011-11-24 12:49:00
Autor: cytawa
  Wilk pisze:

inne do przest阷stw. Poza tym jest jeszcze co takiego jak szkodliwo舵
spo砮czna czynu. Meldunek, za秏iecanie ulicy czy palenie papieros體 w
zakazanych miejscach - to nie jest to samo co zalany rowerzysta.

nie ma to jak demagogia. Czy do ciebie nie dociera, ze rowerzysta majacy nawet 0.5 nie stanowi absolutnie zadnego zagrozenia; ba, kompletnie nikomu nie szkodzi, a juz podpada pod ostre prawo. Natomiast palacy przeszkadza innym a na dodatek smieci i zmusza innych do sprzatania po sobie.
I w tym jest problem.

Jan Cytawa

Data: 2011-11-24 04:01:28
Autor: Wilk
On 24 Lis, 12:49, cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

nie ma to jak demagogia. Czy do ciebie nie dociera, ze rowerzysta majacy
nawet 0.5 nie stanowi absolutnie zadnego zagrozenia

A to jest kolego tylko i wy潮cznie Twoja prywatna opinia, dla mnie po
prostu 秏ieszna. Czy Ci si to podoba czy nie - takie zdanie jak moje
ma mn髎two os骲 i to one doprowadzi硑 do przyj阠ia takich przepis體 w
Sejmie. To nie jest tak jakby to chcia widzie - 縠 grupka oszo硂m體
sobie to wymy秎i砤; p髃i co to w polskich w砤dzach ustawodawczych
dominuje pogl眃 zbli縪ny do mojego.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-24 14:43:10
Autor: cytawa
Wilk pisze:

[...]

I dlatego przegrywaja kolejne juz wybory.

I jak powiedzial kiedys jeden z ogolnie szanowanych prawnikow: "rygorystycznie przestrzegane prawo jest bezprawiem".

Jan Cytawa

Data: 2011-11-24 06:49:28
Autor: Wilk
On 24 Lis, 14:43, cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

I dlatego przegrywaja kolejne juz wybory.

Nie b眃 秏ieszny, tych zmian nie forsowa sam PIS, PO, kt髍e w砤秐ie
wygra硂 wybory ma podobne zdanie

I jak powiedzial kiedys jeden z ogolnie szanowanych prawnikow:
"rygorystycznie przestrzegane prawo jest bezprawiem".

Vabank II, czyli riposta
Adwokat do Kramera:
"Wi陑ienia s przepe硁ione niewinnymi, a 秝iat przest阷cami"
;))

Takie prawnicze z硂te my秎i to sobie mo縩a...

Dlatego lepiej tu zacytowa Monteskiusza:
"Godna podziwu jest my秎 Platona, 縠 prawa istniej po to, aby
przekazywa rozumu tym, kt髍zy ich nie mog otrzyma bezpo秗ednio.."
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-24 17:02:17
Autor: Titus Atomicus
"iganie pijanych rowerzyst體 t o rozrzutno舵"
In article <b8c16577-df9d-4a76-83e2-e363beab9317@e2g2000vbb.googlegroups.com>,
 Wilk <m-wolff@wp.pl> wrote:

Dlatego lepiej tu zacytowa Monteskiusza:
"Godna podziwu jest my秎 Platona, 縠 prawa istniej po to, aby
przekazywa rozumu tym, kt髍zy ich nie mog otrzyma bezpo秗ednio."

Chcesz dac do zrozumienia, ze czytujesz Monteskiusza do poduszki?
LOL

TA

Data: 2011-11-24 18:12:27
Autor: emil
W dniu 2011-11-24 13:01, Wilk pisze:
[...]

Kiedy mn髎two os骲 doprowadzi硂 do przyj阠ia przepis體 nakazuj眂ych zabijanie 縴d體.
Demokracja powinna mie ograniczenia zw砤szcza w kwestii praw cz硂wieka i swob骴 obywatelskich.

Nikt nie chce ci zmusza do jazdy po 2 piwach !

Jest odwrotnie inni ludzie chc 縠by ty czy wybrane przez ciebie w砤dze si od nich odpierdzieli硑.

Data: 2011-11-26 15:57:18
Autor: Miko砤j \"Miki\" Menke
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
Dnia 24.11.2011 13:01 u縴tkownik Wilk napisa :
[...]

Tak samo zapewne mn髎two os骲 chcia硂 podniesienia podatk體 i to one
doprowadzi硑 do przyj阠ia takich przepis體. Nie糽e jeste oderwany od
rzeczywisto禼i.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2011-11-26 07:19:10
Autor: Wilk
On 26 Lis, 15:57, "Miko砤j \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

Tak samo zapewne mn髎two os骲 chcia硂 podniesienia podatk體 i to one
doprowadzi硑 do przyj阠ia takich przepis體. Nie糽e jeste oderwany od
rzeczywisto禼i.

Wiem, 縠 wygodniej si 縴je wierz眂 w legendy ;))

Ale czy Ci si to podoba czy nie - to zdanie takich jak ja przewa縴硂,
a partia kt髍y wygra砤 obecnie w wyborach te zmiany w prawie popar砤.
Nie ma 縜dnej tolerancji dla rowerzyst體 pod wp硑wem alkoholu - IMO
bardzo s硊sznie.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-26 16:54:36
Autor: Miko砤j \"Miki\" Menke
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
Dnia 26.11.2011 16:19 u縴tkownik Wilk napisa :
[...]

Po pierwsze tolerancja jest, do 0,0002 nie jest to 縜dne przewinienie,
do 0,0005 tylko wykroczenie. Po drugie je秎i naprawd wierzysz w to, 縠
wi阫szo舵 wyborc體 g硂suj眂 kieruje si merytorycznymi przes砤nkami, a
politycy po wyborach kieruj si g硂sami wyborc體, to nie chce mi si z
Tob gada.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2011-11-29 03:27:18
Autor: Wilk
On 26 Lis, 16:54, "Miko砤j \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

> [...]

> bardzo s硊sznie.

Po pierwsze tolerancja jest, do 0,0002 nie jest to 縜dne przewinienie,

Nie za砤pa砮 pewnych skr髏體 my秎owych. Wypowiada砮m si og髄nie o
restrykcyjno禼i polskiego prawa w tej mierze, a nie precyzyjnie
komentowa砮m konkretne limity. Polskie prawo w tej mierze jest bardzo
ostre, praktycznie nie ma tolerancji (0,2 promila to tak ma硂, 縠 by
by pewnym w razie kontroli nie mo縩a nic pi); aczkolwiek je秎i
chodzi o szczeg蟪y formalne - tu oczywi禼ie nie jest to zakaz
ca砶owity.

Po drugie je秎i naprawd wierzysz w to, 縠
wi阫szo舵 wyborc體 g硂suj眂 kieruje si merytorycznymi przes砤nkami

Je秎i wierzysz, 縠 wi阫szo舵 wyborc體 kieruje si niemerytorycznymi
przes砤nkami - to mog tylko wsp蟪czu...

politycy po wyborach kieruj si g硂sami wyborc體, to nie chce mi si z
Tob gada.

To zdecyduj si stary - skoro wyborcy z zasady g硂suj
niemerytorycznie - to jak politycy maj si kierowa ich zdaniem? ;))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-26 23:37:43
Autor: Marcin Hy砤
On 2011-11-24 13:01, Wilk wrote:

[...]

Oprawi sobie to i powiesz na 禼ianie.

marcin ha
--
Miasta dla rower體 http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-11-24 12:16:09
Autor: piecia aka dracorp
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
Dnia Thu, 24 Nov 2011 12:49:00 +0100, cytawa napisa(a):

nie ma to jak demagogia. Czy do ciebie nie dociera, ze rowerzysta majacy
nawet 0.5 nie stanowi absolutnie zadnego zagrozenia; ba, kompletnie
nikomu nie szkodzi, a juz podpada pod ostre prawo.
Bo ja wiem. Na pewno reakcje ma troch gorsze.
P蟪 promila to chyba 2 piwa, dla niekt髍ych to mo縠 by i tak samo w pewnych warunkach np. zm阠zenie.
Takie dywagacje: a co z lud糾i kt髍zy s niewyspani lub maj niski poziom cukru? Te swoimi reakcjami wprowadzaj zagro縠nie.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-11-24 14:13:30
Autor: Jacekj
On 2011-11-24 13:16, piecia aka dracorp wrote:

Takie dywagacje: a co z lud糾i kt髍zy s niewyspani lub maj niski poziom
cukru? Te swoimi reakcjami wprowadzaj zagro縠nie.

Raz musia砮m wr骳i z pracy samochodem maj眂 ponad 39 stopni gor眂zki. Masakra. Po 鎤iartce w骴ki chyba bym mniejsze zagro縠nie sprawia. Ale by硂 zgodnie z przepisami.

JacekJ

Data: 2011-11-24 14:35:40
Autor: Fabian
On 24.11.2011 14:13, Jacekj wrote:
On 2011-11-24 13:16, piecia aka dracorp wrote:

[...]

Ciekawe jak ma si np. zm阠zenie po nie przespaniu nocy i kilkunasto-godzinnej je糳zie do wypicia 2 piw.

Fabian.

Data: 2011-11-25 17:18:28
Autor: Tomek Banach
On 2011-11-24 13:16, piecia aka dracorp wrote:

Takie dywagacje: a co z lud藕mi kt贸rzy s膮 niewyspani lub maj膮 niski
poziom
cukru? Te偶 swoimi reakcjami wprowadzaj膮 zagro偶enie.

Raz musia艂em wr贸ci膰 z pracy samochodem maj膮c ponad 39 stopni gor膮czki.
Masakra. Po 膰wiartce w贸dki chyba bym mniejsze zagro偶enie sprawia艂. Ale
by艂o zgodnie z przepisami.

Ciekawe jak ma si臋 np. zm臋czenie po nie przespaniu nocy i
kilkunasto-godzinnej je藕dzie do wypicia 2 piw.

zaliczylem swego czasu ponad 1000km po polsce z rozladunkiem czekaniem itp. 20 godzin w kabinie na redbullach. Pod koniec mialem problem zeby na zakretach utrzymac sie w pasie ruchu. Raz i nigdy wi臋cej.
Ale wszystko zgodnie z prawem :)

--
Tomek

Data: 2011-12-05 09:35:08
Autor: D眀rowski
W dniu 2011-11-25 17:18, Tomek Banach pisze:

[...]

na zakretach utrzymac sie w pasie ruchu. Raz i nigdy wi阠ej.
Ale wszystko zgodnie z prawem :)

Samoch骴 bez tachografu?

Data: 2011-12-05 09:34:12
Autor: D眀rowski
W dniu 2011-11-24 14:13, Jacekj pisze:
On 2011-11-24 13:16, piecia aka dracorp wrote:

[...]

Czy na pewno?
Prawo o ruchu drogowym
"Rozdzia 1. Zasady og髄ne

Art. 3.
1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajduj眂a si na drodze s obowi眤ani zachowa ostro縩o舵 albo, gdy ustawa tego wymaga, szczeg髄n ostro縩o舵, unika wszelkiego dzia砤nia, kt髍e mog硂by spowodowa zagro縠nie bezpiecze駍twa lub porz眃ku ruchu drogowego, ruch ten utrudni albo w zwi眤ku z ruchem zak丑ci spok骿 lub porz眃ek publiczny oraz narazi kogokolwiek na szkod. Przez dzia砤nie rozumie si r體nie zaniechanie."

Data: 2011-12-05 09:46:29
Autor: kawoN
W dniu 11-12-05 09:34, D眀rowski pisze:
[...]

Nie s硑sza砮m, 縠by kogokolwiek skazali za je縟縠nie
z powodu bycia niewyspanym... (no mo縠 jak si spowoduje
wypadek i udowodniona zostania jazda w takim stanie)

Zasady og髄ne s og髄ne :) - w zasadzie to powinno wygl眃a tak:
- czuj si 糽e, ale w sumie nie wiem co mi jest
- wsiadam do pojazdu - bo mo縠 jednak wp硑w samopoczucia
na kierowanie b阣zie 縜den (no na rowerze to nawet
mo縠 mi si poprawi :)
- jad
- i je秎i widz, 縠 jednak nie powinienem jecha - rezygnuj
z jazdy
- je秎i nie zrezygnuj... - my秎, 縠 w ciemno mo縩a poda
liczb 50% kieruj眂ych, kt髍zy nie powinni kierowa w danym
dniu ze wzgl阣u na z砮 samopoczucie czy to fizyczne czy psychiczne,
niewyspanie, gor眂zka etc.

Co innego alkohol - tutaj ju za pierwsze przejechane metry
mog zosta skazany...

--
kawoN
-

Data: 2011-11-24 15:47:33
Autor: Coaster
On 11/24/11 1:16 PM, piecia aka dracorp wrote:
[...]

IMHO jezeli na kogos wplywa jedno piwo, to IMHO musi byc to ktos niedozywiony/nie spal dwie doby/anorektyk/ciezko chory/krasnoludek/chomik/abstynent. ;-)

http://www.prawojazdy.com.pl/aplikacje/prawojazdy/alkomat/index.html

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-12-05 09:40:04
Autor: D眀rowski
W dniu 2011-11-24 15:47, Coaster pisze:

[...]

10% Faxe Strong to piwo i 4% Keniger z Biedronki to te piwo.

Data: 2011-11-24 17:34:41
Autor: Coaster
On 11/24/11 11:36 AM, Wilk wrote:
Poza tym jest jeszcze co takiego jak szkodliwo舵
spo砮czna czynu. Meldunek, za秏iecanie ulicy czy palenie papieros體 w
zakazanych miejscach - to nie jest to samo co zalany rowerzysta.

Za palenie w miejscu publicznym np. w pociagach powinno sie IMHO karac szczegolnie dotkliwie - nawet bierne palenie moze powodowac raka pluc a np. w kolejach podmiejskich kolesie przeginaja z kopceniem od dawna.

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-11-24 09:00:49
Autor: Wilk
On 24 Lis, 17:34, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Za palenie w miejscu publicznym np. w pociagach powinno sie IMHO karac
szczegolnie dotkliwie - nawet bierne palenie moze powodowac raka pluc a
np. w kolejach podmiejskich kolesie przeginaja z kopceniem od dawna.

Raka p硊c to mo縠 spowodowa (a wcale nie musi) jak b阣ziesz tak pali
przez wiele lat, a nie okazyjnie; natomiast zalany rowerzysta mo縠
potencjalnie spowodowa wypadek w ka縟ej chwili. I 縠by by硂 jasne -
akurat w sprawie palenia mam podobne zdanie, nie cierpi smrodu
tytoniowego, a w kolejach podmiejskich ju mia砮m par awantur na tym
tle.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-24 18:25:53
Autor: Tomasz Minkiewicz
"艢ciganie pijanych rowerzyst 贸w to rozrzutno艣膰"
On Thu, 24 Nov 2011 09:00:49 -0800 (PST)
Wilk <m-wolff@wp.pl> wrote:

> [...]

> szczegolnie dotkliwie - nawet bierne palenie moze powodowac raka pluc a
> np. w kolejach podmiejskich kolesie przeginaja z kopceniem od dawna.

Raka p艂uc to mo偶e spowodowa膰 (a wcale nie musi) jak b臋dziesz tak pali艂
przez wiele lat, a nie okazyjnie; natomiast zalany rowerzysta mo偶e
potencjalnie spowodowa膰 wypadek w ka偶dej chwili.

A tak鈥 mniej potencjalnie?

Pytam, bo nie wiem: s膮 jakie艣 dane pozwalaj膮ce przyj膮膰, 偶e szansa
spowodowania wypadku przez zalanego rowerzyst臋 jest istotnie wi臋ksza
ni偶 przez rowerzyst臋 trze藕wego? Czy to by艂o badane? Czy co艣 w og贸le
wiadomo?
Podej艣cie zdroworozs膮dkowe (pijani gorzej panuj膮 nad ruchami, zwracaj膮
mniejsz膮 uwag臋 na otoczenie itd.) wydaje si臋 tu wprawdzie uzasadnione,
ale ono cz臋sto si臋 takie wydaje, a w praktyce okazuje si臋, 偶e nie jest.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-11-24 23:06:33
Autor: Coaster
Wilk <m-wolff@wp.pl> wrote:

[...]

W takiej np. Wielkiej Brytanii stosuja zasade: "too much booze is bad for biking". Zwracam uwage na "too much". :-)

A w prawie: "Section 30 Road Traffic Act 1988 says: 鈥淚t is an offence for a person to ride a cycle on a road or other public place when unfit to ride through drink or drugs 鈥 that is to say 鈥 is under the influence of a drink or a drug to such an extent as to be incapable of having proper control of the cycle". Zwracam uwage na: "to such an extent as to be incapable of having proper control of the cycle". Long Live British Common Sense! Jakos nie slychac o setkach zabitych/zabijajacych rowerzystach w UK.

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2011-11-24 22:48:41
Autor: Coaster
Wilk wrote:
[...]

Dobrze pamietam co juz wiele lat temu pisano w wynikach powaznych badan - stwierdzono, ze w pewnych wypadkach bierne palenie jest bardziej szkodliwe niz czynne.

natomiast zalany rowerzysta mo縠 potencjalnie spowodowa wypadek w ka縟ej chwili.

Definicja 'zalany' nijak nie pasuje do jednego piwa czy nawet dwoch. Pytanie podstawowe - jestes abstynentem?

I 縠by by硂 jasne - akurat w sprawie palenia mam podobne zdanie, nie cierpi smrodu
tytoniowego,

Chyba dymu? Sam tyton akurat nie smierdzi.

a w kolejach podmiejskich ju mia砮m par awantur na tym tle.

Inteligentna perswazja jest lepsza niz awantury ale zbyt wyczerpujaca.

Data: 2011-11-25 07:14:29
Autor: Wilk
On 24 Lis, 22:48, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

> [...]

Dobrze pamietam co juz wiele lat temu pisano w wynikach powaznych badan
- stwierdzono, ze w pewnych wypadkach bierne palenie jest bardziej

Czytaj uchem a nie brzuchem :)
Wypowied nie dotyczy kwestii biernego/czynnego palenia - ale dotyczy
ilo禼i. Od sporadycznej jazdy poci眊ami nie da si z砤pa raka, na to
trzeba by np. dzie w dzie pracowa ze sporo pal眂 osob.

Definicja 'zalany' nijak nie pasuje do jednego piwa czy nawet dwoch.
Pytanie podstawowe - jestes abstynentem?

Nie pr骲uj odwraca kota ogonem, ca砤 dyskusja dotyczy rowerzyst體
pope硁iaj眂ych przest阷stwa i zagro縪nych wi陑ieniem

> a w kolejach podmiejskich ju mia砮m par awantur na tym tle.

Inteligentna perswazja jest lepsza niz awantury ale zbyt wyczerpujaca.

To jest dopiero dobre! Jak zaczniesz troch wi阠ej je糳zi
podmiejskimi - to pogadamy; ch阾nie takie "inteligentne perswazje"
wobec tamtejszej bardzo wykwintnej 秏ietanki spo砮cznej poobserwuj
Ach ci teoretycy! ;))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-24 17:39:35
Autor: Shrek
On 2011-11-24 11:36, Wilk wrote:

http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/362/8876/Zniesienie_obowiazku_meldunkowego.html

W 2012 wejdzie sama ustawa, w 2014 obowi眤ek przestanie obowi眤ywa.

Czyli jeszcze dwa lata jeste za 砤pankami na przyjezdnich - wszak tak m體i prawo? :P

A potem b阣ziesz przeciw, bo prawo si zmieni硂;)

[...]

Nie o tym jest rozmowa,

Dok砤dnie o tym, a konkretnie to "To znaczy wg. ciebie 糽e, 縠 policja wy砤puje pijanych (rowerzyst體)"

Meldunek, za秏iecanie ulicy czy palenie papieros體 w
zakazanych miejscach - to nie jest to samo co zalany rowerzysta.

A rowerzysta po piwku nie jest tym samym co zalany kierowca.

Skoro zr體nujemy to po ca硂禼i - skoro 砤piemy rowerzyst體 po piwku to 砤pmy przyjezdnych - prawo jest prawem. Albo przyznajmy, 縠 zdrowy rozs眃ek te si liczy.

Shrek.

Data: 2011-11-26 15:59:59
Autor: Miko砤j \"Miki\" Menke
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
Dnia 24.11.2011 11:36 u縴tkownik Wilk napisa :
[...]

Tak masz racj. To nie jest to samo, za za秏iecanie i palenie powinni
ostrzej kara. A ju w szczeg髄no禼i za za秏iecanie petami.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2011-11-28 01:36:57
Autor: mihau
On 24 Lis, 12:36, Wilk <m-wo...@wp.pl> wrote:

Gdyby w UE te liberalne kraje mia硑
taki odsetek pijanych na drogach - b眃 pewien, 縠 ich prawo
wygl眃a硂by inaczej.

Mog si za硂縴 o wiele, 縠 w takim Pary縰 czy Amsterdamie odsetek
rowerzyst體 po jednym piwie w sobotni noc jest podobny jak w Polsce.
O bezwzgl阣nych liczbach nie ma ju nawet co wspomina. W
cywilizowanych europejskich krajach nie 禼iga si ludzi za takie
pierdo硑.

--
Micha

Data: 2011-11-29 02:16:26
Autor: Wilk
On 28 Lis, 10:36, mihau <michal.sala...@gmail.com> wrote:

[...]

Poziomu cywilizacji nie mierzy si restrykcyjno禼i prawa :))
Bardzo chcia砨ym, 縠by秏y mieli taki poziom cywilizacyjny jak te stany
w USA w kt髍ych jest kara 秏ierci. W "ucywilizowanej" Europie te Ci
powiedz, 縠 kara 秏ierci i ci昕kie wi陑ienia dla kryminalist體 - to
zupe硁y brak cywilizacji.

Por體nania na tym tle nie maj sensu, bo w Zachodniej Europie jest
zupe硁ie inna kultura picia, inne podej禼ie do przepis體 i zupe硁ie
inny odsetek pijak體 na drogach. Por體nujmy sie z krajami, w kt髍ych
pije si tak jak u nas, lub wi阠ej. Jakim "dziwnym zbiegiem
okoliczno禼i" najostrzejsze prawo jest g丑wnie w krajach gdzie pije
si na pot阦 (jak np. Rosja). A Szwecja, kt髍a w piramidzie
cywilizacyjnej stoi du縪 wy縠j od nas, ma ten sam limit (0,02%) co my,
tak縠 dla rowerzyst體:
http://www.liveinsweden.se/swedensmart/getting-there-amp-around/getting-around-sweden/-car/rules-regulations-amp-safety/driving

Tak, wi阠 pr骲a generalizowania na tle - jest skazana na
niepowodzenie; podobnie jak pr骲y udowodnienia, 縠 cywilizowane kraje
poznaje si po 砤godnym podej禼iu do pijanych na drogach.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-29 10:50:56
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-11-29, Wilk wrote:
On 28 Lis, 10:36, mihau <michal.sala...@gmail.com> wrote:

Mog臋 si臋 za艂o偶y膰 o wiele, 偶e w takim Pary偶u czy Amsterdamie odsetek
rowerzyst贸w po jednym piwie w sobotni膮 noc jest podobny jak w Polsce.
O bezwzgl臋dnych liczbach nie ma ju偶 nawet co wspomina膰. W
cywilizowanych europejskich krajach nie 艣ciga si臋 ludzi za takie
pierdo艂y.

Poziomu cywilizacji nie mierzy si臋 restrykcyjno艣ci膮 prawa :))
Bardzo chcia艂bym, 偶eby艣my mieli taki poziom cywilizacyjny jak te stany
w USA w kt贸rych jest kara 艣mierci.

To a偶 intryguj膮ce - czy m贸g艂by艣 napisa膰, co rozumiesz pod terminem
"poziom cywilizacyjny", w szczeg贸lno艣ci w odniesieniu do tych偶e stan贸w?

Por贸wnania na tym tle nie maj膮 sensu, bo w Zachodniej Europie jest
zupe艂nie inna kultura picia, inne podej艣cie do przepis贸w i zupe艂nie
inny odsetek pijak贸w na drogach. Por贸wnujmy sie z krajami, w kt贸rych
pije si臋 tak jak u nas, lub wi臋cej. Jakim艣 "dziwnym zbiegiem
okoliczno艣ci" najostrzejsze prawo jest g艂贸wnie w krajach gdzie pije
si臋 na pot臋g臋 (jak np. Rosja). A Szwecja, kt贸ra w piramidzie
cywilizacyjnej stoi du偶o wy偶ej od nas, ma ten sam limit (0,02%) co my,
tak偶e dla rowerzyst贸w:
http://www.liveinsweden.se/swedensmart/getting-there-amp-around/getting-around-sweden/-car/rules-regulations-amp-safety/driving

Tak, wi臋c pr贸ba generalizowania na tle - jest skazana na
niepowodzenie; podobnie jak pr贸by udowodnienia, 偶e cywilizowane kraje
poznaje si臋 po 艂agodnym podej艣ciu do pijanych na drogach.

Ja bym powiedzia艂, 偶e cywilizowane kraje poznaje si臋 mi臋dzy innymi po
zdroworozs膮dkowym i sensownym prawie. W Szwecji moze to by膰 0.2% - ale
jeste艣 pewien, 偶e 艂apalno艣膰 i s膮downictwo operuj膮 w identyczny spos贸b?
To teoretycznie 0.2% w praktyce mo偶e wygl膮da膰 tak, 偶e dopiero, gdy taki
rowerzysta faktycznie je藕dzi od kraw臋偶nika do kraw臋偶nika b膮d藕 te偶
spowoduje kolizj臋, to wtedy jest brane pod uwag臋 przy czymkolwiek. Bo
tak w艂a艣nie jest w Szwajcarii - do prosto jad膮cego rowerzysty nikt si臋
nie przyczepi (limit 0.5%, wsp贸lny dla kierowc贸w samochod贸w i
rowerzyst贸w).

Data: 2011-11-29 04:03:27
Autor: Wilk
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
On 29 Lis, 11:50, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

To a intryguj眂e - czy m骻砨y napisa, co rozumiesz pod terminem
"poziom cywilizacyjny", w szczeg髄no禼i w odniesieniu do tych縠 stan體?

Poziom dobrobytu, zarobki, stopie rozwoju nauki itd.

W Szwecji moze to by 0.2% - ale
jeste pewien, 縠 砤palno舵 i s眃ownictwo operuj w identyczny spos骲?
To teoretycznie 0.2% w praktyce mo縠 wygl眃a tak, 縠 dopiero, gdy taki
rowerzysta faktycznie je糳zi od kraw昕nika do kraw昕nika b眃 te
spowoduje kolizj, to wtedy jest brane pod uwag przy czymkolwiek.

Ale wiesz to czy tak sobie to wyobra縜sz? :))
Oczywi禼ie nie ma szans, by ilo舵 z砤panych rowerzyst體 by砤 ta sama -
ale przede wszystkim nie z takiej czy innej postawy policji, a z tego
powodu, 縠 tam 砤manie przepis體 nie jest norm jak u nas. Kto mia
okazj je糳zi po Skandynawii rowerem - dobrze wie 縠 to inny 秝iat,
jak jest ograniczenie do 70km/h - to takich co jad 90km/h mo縩a na
palcach jednej r阫i policzy, nie jak u nas zdrowo ponad 50%.

Bo
tak w砤秐ie jest w Szwajcarii - do prosto jad眂ego rowerzysty nikt si
nie przyczepi (limit 0.5%, wsp髄ny dla kierowc體 samochod體 i
rowerzyst體).

A ilu w Szwajcarii 砤pie si pijanych kierowc體? Ilu jest rowerzyst體
mocno powy縠j tego 0,5%? Zdajesz sobie chyba spraw z tego, 縠 takie a
nie inne przepisy u nas nie wzi瓿y si z kosmosu, 縠 ci co je
uchwalili raczej do krzewicieli trze紈o禼i si nie zaliczaj. Ale
odsetek 砤panych pijak體 (i na rowerach i za k蟪kiem) jest tak wielki,
縠 prawo w tym kierunku si zaostrza, a nie 砤godzi - i jest to
postawa do舵 logiczna.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-29 14:35:58
Autor: Jan Srzednicki
wrote:

To a偶 intryguj膮ce - czy m贸g艂by艣 napisa膰, co rozumiesz pod terminem
"poziom cywilizacyjny", w szczeg贸lno艣ci w odniesieniu do tych偶e stan贸w?

Poziom dobrobytu, zarobki, stopie艅 rozwoju nauki itd.

Ja bym si臋 troch臋 zastanowi艂, zanim bym co艣 takiego napisa艂. USA to kraj
gigantycznych kontrast贸w - s膮 rejony (w skali cz臋艣ci metropolii) gdzie
艣rednia 偶ycia m臋偶czyzn wynosi dwadzie艣cia par臋 lat (!). Kto ma dobrobyt,
ten ma dobrobyt - ale jest tam te偶 bardzo du偶a grupa os贸b wykluczonych,
kt贸rych nie sta膰 na edukacj臋 czy s艂u偶b臋 zdrowia.

[...]

Ale wiesz to czy tak sobie to wyobra偶asz? :))

Napisa艂em "mo偶e". Rozumisz po polsku?

Oczywi艣cie nie ma szans, by ilo艣膰 z艂apanych rowerzyst贸w by艂a ta sama -
ale przede wszystkim nie z takiej czy innej postawy policji, a z tego
powodu, 偶e tam 艂amanie przepis贸w nie jest norm膮 jak u nas. Kto mia艂
okazj臋 je藕dzi膰 po Skandynawii rowerem - dobrze wie 偶e to inny 艣wiat,
jak jest ograniczenie do 70km/h - to takich co jad膮 90km/h mo偶na na
palcach jednej r臋ki policzy膰, nie jak u nas zdrowo ponad 50%.

I w zwi膮zku z tym zmieniono ograniczenie z 60km/h do 50km/h. I艣cie
genialne.

Bo tak w艂a艣nie jest w Szwajcarii - do prosto jad膮cego rowerzysty nikt
si臋 nie przyczepi (limit 0.5%, wsp贸lny dla kierowc贸w samochod贸w i
rowerzyst贸w).

A ilu w Szwajcarii 艂apie si臋 pijanych kierowc贸w? Ilu jest rowerzyst贸w
mocno powy偶ej tego 0,5%? Zdajesz sobie chyba spraw臋 z tego, 偶e takie a
nie inne przepisy u nas nie wzi臋艂y si臋 z kosmosu, 偶e ci co je
uchwalili raczej do krzewicieli trze藕wo艣ci si臋 nie zaliczaj膮. Ale
odsetek 艂apanych pijak贸w (i na rowerach i za k贸艂kiem) jest tak wielki,
偶e prawo w tym kierunku si臋 zaostrza, a nie 艂agodzi - i jest to
postawa do艣膰 logiczna.

Tak. Wyla膰 dziecko z k膮piel膮 jest postaw膮 niesamowicie logiczn膮.

Data: 2011-11-29 07:05:01
Autor: Wilk
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
On 29 Lis, 15:35, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Ja bym si troch zastanowi, zanim bym co takiego napisa. USA to kraj
gigantycznych kontrast體 - s rejony (w skali cz甓ci metropolii) gdzie
秗ednia 縴cia m昕czyzn wynosi dwadzie禼ia par lat (!). Kto ma dobrobyt,
ten ma dobrobyt - ale jest tam te bardzo du縜 grupa os骲 wykluczonych,
kt髍ych nie sta na edukacj czy s硊縝 zdrowia.

Tak to jest w wielu bogatych krajach, powszechny dobrobyt bez
wykluczonych to jest realny tylko w kraikach typu Kuwejt czy Bahrajn,
gdzie ma砮 pa駍two za ogromne dochody z ropy mo縠 fundowa niemal
wszystko. I nie oszukujmy si, 縠 przeci阾nemu Amerykaninowi 縴je si
gorzej ni przeci阾nemu Polakowi. Poza tym by砤 mowa o konserwatywnych
stanach z kar 秏ierci, a w tych poziom wykluczonych my秎, 縠 jest
zauwa縜lnie mniejszy, bo wykluczenie to domena raczej wielkich,
bardziej  liberalnych metropolii.

I w zwi眤ku z tym zmieniono ograniczenie z 60km/h do 50km/h. I禼ie
genialne.

Ale o tym, 縠 PODNIESIONO ograniczenia na drogach ekspresowych i
autostradach (ewenement na skal 秝iatow) - to si nawet nie
zaj眐n背e. I taka to z Tob obiektywna dyskusja, widzisz tylko te
fakty, kt髍e pasuj do Twojej tezy.

Tak. Wyla dziecko z k眕iel jest postaw niesamowicie logiczn..

Zaostrzenie polityki karnej wobec alkoholu na drodze - jest po prostu
logiczn odpowiedzi na przera縜j眂 skal tego zjawiska w Polsce.
Z砤godzenie tej polityki w obecnej sytuacji - by硂by zagraniem
ca砶owicie niezrozumia硑m. W tym wypadku zasada "daj kurze grz阣 - to
wy縠j si阣" sprawdza si doskonale, ludzie (w tym masowym uj阠iu) nie
umiej si po prostu odpowiednio zachowywa po alkoholu.

Podejrzewam, 縠 w miar up硑wu czasu si to zacznie zmienia, coraz
bardziej zauwa縜lne s zmiany w obyczajach, mniej ni kiedy pije si
w骴ki, wi阠ej piwa czy nawet i prawdziwego wina; ale jeszcze d硊gie
lata up硑n zanim w tej mierze zbli縴my si np. do Francji.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-29 15:57:46
Autor: Jan Srzednicki
wrote:

[...]

gdzie ma艂e pa艅stwo za ogromne dochody z ropy mo偶e fundowa膰 niemal
wszystko.

Faktycznie. Bo nie istniej膮 偶adne inne kraje z "dobrobytem" poza USA,
Kuwejtem i Bahrainem. OK.

I nie oszukujmy si臋, 偶e przeci臋tnemu Amerykaninowi 偶yje si臋
gorzej ni偶 przeci臋tnemu Polakowi. Poza tym by艂a mowa o konserwatywnych
stanach z kar膮 艣mierci,

Co艣 strasznie du偶y tych konserwatywnych stan贸w.

a w tych poziom wykluczonych my艣l臋, 偶e jest
zauwa偶alnie mniejszy, bo wykluczenie to domena raczej wielkich,
bardziej  liberalnych metropolii.

I jakie to metropolie potrafisz wymieni膰 ze stan贸w, w kt贸rych nie
stosuje si臋 kary 艣mierci?

I w zwi膮zku z tym zmieniono ograniczenie z 60km/h do 50km/h. I艣cie
genialne.

Ale o tym, 偶e PODNIESIONO ograniczenia na drogach ekspresowych i
autostradach (ewenement na skal臋 艣wiatow膮) - to si臋 nawet nie
zaj膮kn膮艂e艣. I taka to z Tob膮 obiektywna dyskusja, widzisz tylko te
fakty, kt贸re pasuj膮 do Twojej tezy.

Ale co to ma do dyskusji? Podniesiono pr臋dko艣ci du偶o po wprowadzeniu
50km/h, wi臋c by艂a to zupe艂nie inna akcja. A dlaczego podniesiono, to ju偶
mnie nie pytaj - niemniej w ramach walki z jad膮cymi 90km/h tam gdzie
wolno 60km/h zmniejszono limit do 50km/h.

Tak. Wyla膰 dziecko z k膮piel膮 jest postaw膮 niesamowicie logiczn膮.

Zaostrzenie polityki karnej wobec alkoholu na drodze - jest po prostu
logiczn膮 odpowiedzi膮 na przera偶aj膮c膮 skal臋 tego zjawiska w Polsce.
Z艂agodzenie tej polityki w obecnej sytuacji - by艂oby zagraniem
ca艂kowicie niezrozumia艂ym. W tym wypadku zasada "daj kurze grz臋d臋 - to
wy偶ej si臋d臋" sprawdza si臋 doskonale, ludzie (w tym masowym uj臋ciu) nie
umiej膮 si臋 po prostu odpowiednio zachowywa膰 po alkoholu.

Ple ple ple.

Postulujesz wylewanie dziecka z k膮piel膮 i tyle. Absurdalne i bezsensowne
przepisy bardzo skutecznie ucz膮 ludzi, 偶e prawo nale偶y traktowa膰
wybi贸rczo.

Podejrzewam, 偶e w miar臋 up艂ywu czasu si臋 to zacznie zmienia膰, coraz
bardziej zauwa偶alne s膮 zmiany w obyczajach, mniej ni偶 kiedy艣 pije si臋
w贸dki, wi臋cej piwa czy nawet i prawdziwego wina; ale jeszcze d艂ugie
lata up艂yn膮 zanim w tej mierze zbli偶ymy si臋 np. do Francji.

A we Francji tkn膮艂by艣 alkohol wsiadaj膮c na rower?

Data: 2011-11-29 09:16:05
Autor: Wilk
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
On 29 Lis, 16:57, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Faktycznie. Bo nie istniej 縜dne inne kraje z "dobrobytem" poza USA,
Kuwejtem i Bahrainem. OK.

Nie stosuj takich prymitywnych zagrywek. Oczywi禼ie, 縠 istniej co
nie zmienia faktu, 縠 USA jest krajem z du縪 wy縮zym poziomem
dobrobytu ni Polska, nie wspominaj眂 ju o roli w 秝iecie; pr骲a
dyskusji z tak tez jest 秏ieszna. I nie ma sensu ci眊ni阠ie tej
dyskusji, bo pogl眃, 縠 stopie "ucywilizowania" kraju mierzy si
podej禼iem do pijanych kierowc體 jest cokolwiek komiczny

I jakie to metropolie potrafisz wymieni ze stan體, w kt髍ych nie
stosuje si kary 秏ierci?

Najwi阫sz - czyli Nowy Jork, Chicago, Filadelfia, Boston.

> [...]
> autostradach (ewenement na skal 秝iatow) - to si nawet nie
> zaj眐n背e. I taka to z Tob obiektywna dyskusja, widzisz tylko te

Ale co to ma do dyskusji? Podniesiono pr阣ko禼i du縪 po wprowadzeniu
50km/h, wi阠 by砤 to zupe硁ie inna akcja. A dlaczego podniesiono, to ju
mnie nie pytaj - niemniej w ramach walki z jad眂ymi 90km/h tam gdzie
wolno 60km/h zmniejszono limit do 50km/h.

A co ma do dyskusji o alkoholu limit 50km/h? Robisz po prostu takie
wstawki - jak ci pasuje do zmanipulowania dyskusji i pr骲y odwr骳enia
kota ogonem. To Ci udowodni砮m, 縠 nasze w砤dze posz硑 wszystkim
kierowcom na r阫 - i podnios硑 ograniczenia pr阣ko禼i na
ekspres體kach i autostradach, ca砶owicie wbrew g硂som z tej
"cywilizowanej Europy", a g丑wnym argumentem za by硂 w砤秐ie
dostosowanie do reali體 drogowych. A 50km/h jest niemal w ca砮j
"cywilizowanej Europie" na kt髍 si tak powo硊jecie. To co jak limit
alkoholu mamy surowszy - to jeste秏y wie秐iaki, ale ju jak domagamy
si wi阫szego ograniczenia to nie?
;))

Ple ple ple.

Postulujesz wylewanie dziecka z k眕iel i tyle. Absurdalne i bezsensowne
przepisy bardzo skutecznie ucz ludzi, 縠 prawo nale縴 traktowa
wybi髍czo.

Typowy lewacki be砶ocik.
A do czego prowadzi takie liberalne podej禼ie do prawa na d硊縮z met
- mamy dzisiaj doskona硑 obraz. W Norwegii dopiero co og硂szono, 縠
Andres Breivik, kt髍y zabi ponad 70 os骲 - nie p骿dzie do wi陑ienia
(a skandynawskie wi陑ienia to coraz bardziej hotele przypominaj) bo
bidulek jest niepoczytalny (ale ta niepoczytalno舵 jako mu nie
przeszkodzi砤 doskonale zorganizowa zamach; na takiej podstawie to
ka縟ego fanatyka mo縩a uniewinni). W USA skurwiela zabito by jak psa
(za Osam na kt髍ym przeprowadzono po prostu egzekucj chyba nawet
lewacy 砮zki nie uronili), albo zgni砨y w najci昕szym wi陑ieniu bez
cienia szansy na amnesti; w "cywilizowanej Europie" - mo縠 sobie kpi
w 縴we oczy z rodzin tego mn髎twa ca砶owicie niewinnych os骲, kt髍e
pozabija; pewnie nied硊go jeszcze pami阾niki wyda i par milion體
zarobi...

A co ciekawe, gdyby tego bydlaka postawiono jednak przed norweskim
s眃em - grozi硂by mu maksymalnie 21 lat wi陑ienia! Za zabicie z zimn
krwi ponad 70 os骲!
To jest w砤秐ie ta "cywilizowana Europa", a n罂 si w kieszeni
otwiera.

W Polsce na szcz甓cie nam to nie grozi, psie g硂sy nie id pod
niebiosy, a z kw阫ania na preclu na jako舵 prawa nic nie wynika;
partie kt髍e w wyborach dosta硑 mia縟勘c wi阫szo舵 g硂s體 - maj w
tej sprawie do舵 klarowne pogl眃y.

Co ciekawe - w砤秐ie takie klasyczne nie秏iertelnie j阠zenie na w砤dz
po潮czone ze 100% bezsilno禼ia w tej mierze - to jest dopiero co co
charakteryzuje Polak體; co pokazuje jak jeszcze daleko nam do
prawdziwego spo砮cze駍twa obywatelskiego. Jak twierdzicie, 縠 tak du縪
jest os骲, kt髍e ten przepis uwiera - to zacznijcie co dzia砤 w tej
mierze, zorganizujcie si, zbierajcie 100tys podpis體 i wysy砤jcie to
do Sejmu. Ale klasyczny Polaczek - ograniczy si tylko do lament體 na
w砤dz, Polaczek z nieco wi阫szymi aspiracjami - pr骲uje nawet swoich
si z ironi w tej mierze. I tyle Waszego drodzy Panowie, ja mam tylko
dobr zabaw obserwuj眂 jak si tu miotacie w r罂ne strony pr骲uj眂 za
wszelk cen udowodni jak tragiczny dla los體 Polski jest ten
przepis :))

A we Francji tkn背by alkohol wsiadaj眂 na rower?

Ja nie pij alkoholu, gdy jad po drodze; niezale縩ie od przepis體
danego kraju, na wyprawach lubi czasem zainwestowa w  jakie lokalne
trunki (a zdecydowanie preferuj mocne alkohole) - ale tylko
wieczorem, po je糳zie; wi阠 nie ma to dla mnie 縜dnego znaczenia.
Natomiast jad眂 rowerem we Francji czuj si bezpieczniej ni w
Polsce. W przeciwie駍twie do Ciebie nieraz zalicza砮m ca硂nocne trasy
na rowerze w pi眛ek czy sobot i par razy mija硑 mnie samochody
ruszaj眂e spod dyskotek; pami阾am nawet, 縠 dla 秝i阾ego spokoju
wola砮m po prostu zjecha z szosy i poczeka a mnie takie  towarzycho
minie. Mija砮m tak縠 par razy nagrzanych rowerzyst體, kt髍zy
wy砤niaj si z ciemno禼i tu przede mn, potrafi ich skr阠i na metr
w bok; nie chcia砨ym by w sk髍ze kierowcy, kt髍y b阣zie takiego kogo
mija.
I dlatego nie wzruszaj mnie Wasze lamenty za grosz, uwa縜m, 縠 nasze
prawo w tej mierze jest surowe nie bez powodu.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-29 20:00:38
Autor: Jan Srzednicki
wrote:

Faktycznie. Bo nie istniej膮 偶adne inne kraje z "dobrobytem" poza USA,
Kuwejtem i Bahrainem. OK.

Nie stosuj takich prymitywnych zagrywek. Oczywi艣cie, 偶e istniej膮 co
nie zmienia faktu, 偶e USA jest krajem z du偶o wy偶szym poziomem
dobrobytu ni偶 Polska, nie wspominaj膮c ju偶 o roli w 艣wiecie;

Rola w 艣wiecie ma si臋 nijak do dobrobytu mieszka艅c贸w. Patrz Chiny.

pr贸ba dyskusji z tak膮 tez膮 jest 艣mieszna. I nie ma sensu ci膮gni臋cie
tej dyskusji, bo pogl膮d, 偶e stopie艅 "ucywilizowania" kraju mierzy si臋
podej艣ciem do pijanych kierowc贸w jest cokolwiek komiczny

Ja tylko nie艣mia艂o stwierdzam, 偶e USA nie s膮 kierunkiem, w kt贸ry
nale偶a艂oby patrze膰 pokazuj膮c idea艂 dobrobytu. Niemniej, pewnie wiesz
lepiej, jak wszystko.

I jakie to metropolie potrafisz wymieni膰 ze stan贸w, w kt贸rych nie
stosuje si臋 kary 艣mierci?

Najwi臋ksz膮 - czyli Nowy Jork, Chicago, Filadelfia, Boston.

Pensylwania stosuje kar臋 艣mierci. Zostaj膮 ca艂e trzy.

> [...]

wolno 60km/h zmniejszono limit do 50km/h.

A co ma do dyskusji o alkoholu limit 50km/h? Robisz po prostu takie
wstawki - jak ci pasuje do zmanipulowania dyskusji i pr贸by odwr贸cenia
kota ogonem.

K艂amczuszku, sam zacz膮艂e艣 od wstawki, 偶e w Polsce nikt nie je藕dzi
zgodnie z ograniczeniem.

To Ci udowodni艂em, 偶e nasze w艂adze posz艂y wszystkim
kierowcom na r臋k臋 - i podnios艂y ograniczenia pr臋dko艣ci na
ekspres贸wkach i autostradach, ca艂kowicie wbrew g艂osom z tej
"cywilizowanej Europy", a g艂贸wnym argumentem za by艂o w艂a艣nie
dostosowanie do reali贸w drogowych. A 50km/h jest niemal w ca艂ej
"cywilizowanej Europie" na kt贸r膮 si臋 tak powo艂ujecie. To co jak limit
alkoholu mamy surowszy - to jeste艣my wie艣niaki, ale ju偶 jak domagamy
si臋 wi臋kszego ograniczenia to nie?
;))

A co ma jedno do drugiego? 50km/h przytoczy艂em tylko jako przyk艂ad
idiotyczno艣ci logiki, wedle kt贸rej wprowadza si臋 niskie limity, bo i tak
nikt ich nie przestrzega.

Ple ple ple.

Postulujesz wylewanie dziecka z k膮piel膮 i tyle. Absurdalne i bezsensowne
przepisy bardzo skutecznie ucz膮 ludzi, 偶e prawo nale偶y traktowa膰
wybi贸rczo.

Typowy lewacki be艂kocik.
A do czego prowadzi takie liberalne podej艣cie do prawa na d艂u偶sz膮 met臋
- mamy dzisiaj doskona艂y obraz. W Norwegii dopiero co og艂oszono, 偶e
Andres Breivik, kt贸ry zabi艂 ponad 70 os贸b - nie p贸jdzie do wi臋zienia
(a skandynawskie wi臋zienia to coraz bardziej hotele przypominaj膮) bo
bidulek jest niepoczytalny (ale ta niepoczytalno艣膰 jako艣 mu nie
przeszkodzi艂a doskonale zorganizowa膰 zamach; na takiej podstawie to
ka偶dego fanatyka mo偶na uniewinni膰). W USA skurwiela zabito by jak psa
(za Osam膮 na kt贸rym przeprowadzono po prostu egzekucj臋 chyba nawet
lewacy 艂ezki nie uronili), albo zgni艂by w najci臋偶szym wi臋zieniu bez
cienia szansy na amnesti臋; w "cywilizowanej Europie" - mo偶e sobie kpi膰
w 偶ywe oczy z rodzin tego mn贸stwa ca艂kowicie niewinnych os贸b, kt贸re
pozabija艂; pewnie nied艂ugo jeszcze pami臋tniki wyda i par臋 milion贸w
zarobi...

A co ciekawe, gdyby tego bydlaka postawiono jednak przed norweskim
s膮dem - grozi艂oby mu maksymalnie 21 lat wi臋zienia! Za zabicie z zimn膮
krwi膮 ponad 70 os贸b!
To jest w艂a艣nie ta "cywilizowana Europa", a偶 n贸偶 si臋 w kieszeni
otwiera.

Genialne! Czyli jak kto艣 uwa偶a, 偶e nie ma sensu kara膰 rowerzysty po
dw贸ch piwach to automatycznie jest za u艂askawieniem Brejvika. Pi膮tka z
plusem z erystyki, milordzie!

W Polsce na szcz臋艣cie nam to nie grozi, psie g艂osy nie id膮 pod
niebiosy, a z kw臋kania na preclu na jako艣膰 prawa nic nie wynika;
partie kt贸re w wyborach dosta艂y mia偶d偶膮c膮 wi臋kszo艣膰 g艂os贸w - maj膮 w
tej sprawie do艣膰 klarowne pogl膮dy.

Czas poka偶e.

Co ciekawe - w艂a艣nie takie klasyczne nie艣miertelnie j臋czenie na w艂adz臋
po艂膮czone ze 100% bezsilno艣cia w tej mierze - to jest dopiero co艣 co
charakteryzuje Polak贸w; co pokazuje jak jeszcze daleko nam do
prawdziwego spo艂ecze艅stwa obywatelskiego. Jak twierdzicie, 偶e tak du偶o
jest os贸b, kt贸re ten przepis uwiera - to zacznijcie co艣 dzia艂a膰 w tej
mierze, zorganizujcie si臋, zbierajcie 100tys podpis贸w i wysy艂ajcie to
do Sejmu. Ale klasyczny Polaczek - ograniczy si臋 tylko do lament贸w na
w艂adz臋, Polaczek z nieco wi臋kszymi aspiracjami - pr贸buje nawet swoich
si艂 z ironi膮 w tej mierze. I tyle Waszego drodzy Panowie, ja mam tylko
dobr膮 zabaw臋 obserwuj膮c jak si臋 tu miotacie w r贸偶ne strony pr贸buj膮c za
wszelk膮 cen臋 udowodni膰 jak tragiczny dla los贸w Polski jest ten
przepis :))

Nie jest tragiczny. Jest durny.

A we Francji tkn膮艂by艣 alkohol wsiadaj膮c na rower?

Ja nie pij臋 alkoholu, gdy jad臋 po drodze; niezale偶nie od przepis贸w
danego kraju, na wyprawach lubi臋 czasem zainwestowa膰 w  jakie艣 lokalne
trunki (a zdecydowanie preferuj臋 mocne alkohole) - ale tylko
wieczorem, po je藕dzie; wi臋c nie ma to dla mnie 偶adnego znaczenia.
Natomiast jad膮c rowerem we Francji czuj臋 si臋 bezpieczniej ni偶 w
Polsce.

Ja te偶 mog臋? Prosz臋. Pozw贸l mi!

W przeciwie艅stwie do Ciebie nieraz zalicza艂em ca艂onocne trasy
na rowerze w pi膮tek czy sobot臋 i par臋 razy mija艂y mnie samochody
ruszaj膮ce spod dyskotek; pami臋tam nawet, 偶e dla 艣wi臋tego spokoju
wola艂em po prostu zjecha膰 z szosy i poczeka膰 a偶 mnie takie  towarzycho
minie. Mija艂em tak偶e par臋 razy nagrzanych rowerzyst贸w, kt贸rzy
wy艂aniaj膮 si臋 z ciemno艣ci tu偶 przede mn膮, potrafi ich skr臋ci膰 na metr
w bok; nie chcia艂bym by膰 w sk贸rze kierowcy, kt贸ry b臋dzie takiego kogo艣
mija艂.

Tak. I na pewno ci nagrzani rowerzy艣ci mieli nie wi臋cej ni偶 dajmy na to
0.8% alkoholu we krwi (limit z Francji).

I dlatego nie wzruszaj膮 mnie Wasze lamenty za grosz, uwa偶am, 偶e nasze
prawo w tej mierze jest surowe nie bez powodu.

Jaaaasne. Quod dicit Wszechwiedz膮cy.

Data: 2011-11-30 08:13:57
Autor: Wilk
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
On 29 Lis, 21:00, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

> Nie stosuj takich prymitywnych zagrywek. Oczywi禼ie, 縠 istniej co
> nie zmienia faktu, 縠 USA jest krajem z du縪 wy縮zym poziomem
> dobrobytu ni Polska, nie wspominaj眂 ju o roli w 秝iecie;

Rola w 秝iecie ma si nijak do dobrobytu mieszka馽體. Patrz Chiny..

To jest tylko dodatkowy (a nie najwa縩iejszy) bonus z bycia obywatelem
USA. A dobrobyt w Chinach si przez okres boomu ogromnie zwi阫szy,
grupa zamo縩iejszych ludzi jest niepor體nywalnie wi阫sza ni by砤
20-30 lat temu. Nie od razu Rzym zbudowano - tak szybko si
miliardowego kraju nie zmieni, ale zmiany s tam zauwa縜lne.

> Najwi阫sz - czyli Nowy Jork, Chicago, Filadelfia, Boston.

"Tylko" trzy, z czego ta jedna wielko禼i 15 mniejszych, a druga 5,
jedna ma ponad 20mln , druga 9. Wiesz, gdzie takie zestawienia
ilo禼iowe jak Twoje sobie mo縩a wsadzi. W tych dw骳h aglomeracjach na
tak niewielkim obszarze mieszka "tylko" 10% ca砮j ludno禼i USA.

K砤mczuszku, sam zacz背e od wstawki, 縠 w Polsce nikt nie je糳zi
zgodnie z ograniczeniem.

Tylko ja nie wstawi砮m po to, 縠by sugerowa wprowadzenie 50km/h w
miastach za g硊pi pomys (bo uwa縜m to za bardzo s硊szne rozwi眤anie),
ale by pokaza postaw polskich kierowc體 wobec prawa. Tak samo jak
lekcewa勘 ograniczenia, tak samo lekcewa勘 zakaz picia.

A co ma jedno do drugiego? 50km/h przytoczy砮m tylko jako przyk砤d
idiotyczno禼i logiki, wedle kt髍ej wprowadza si niskie limity, bo i tak
nikt ich nie przestrzega.

To jest bardzo kr髏kowzroczne my秎enie, kt髍e zak砤da, 縠 ludzie si
nigdy nie zmieni, a tak na pewno nie jest. Kiedy te kw阫ano na pasy
samochodowe - teraz jako to ju nikomu nie szkodzi.

Genialne! Czyli jak kto uwa縜, 縠 nie ma sensu kara rowerzysty po
dw骳h piwach to automatycznie jest za u砤skawieniem Brejvika. Pi眛ka z
plusem z erystyki, milordzie!

Nie kolego, nie o to w tym wywodzie chodzi硂. Ta skrajnie bulwersuj眂a
sytuacja pokazuje do czego mo縠 prowadzi d硊gofalowe 砤godzenie
prawa. Je秎i kto nie zauwa縜 w Zachodniej Europie jednoznacznej
tendencji w tym kierunku, nie zauwa縜 nacisk體 na Polsk w tej mierze
- to jest 秎epy. Na 砤godn postaw wobec alkoholu - mo縠 sobie
pozwoli kraj, w kt髍ym to nie jest problemem, ale dla kraju takiego
jak Polska - zmiany w kierunku 砤godzenia s zupe硁ie niezrozumia砮 i
nielogiczne, dlatego te nikt poza prymitywn zbieranink Palikota
tego nie popiera, tam znajdziecie doskona硑ch adwokat體 swoich
postulat體.

Ca砤 ta dyskusja sprowadza si do tego, 縠 nie umiecie si pogodzi z
rzeczywisto禼i - 縠 zaostrzenie prawa w tym kierunku ma spo砮czne
poparcie.

Tak. I na pewno ci nagrzani rowerzy禼i mieli nie wi阠ej ni dajmy na to
0.8% alkoholu we krwi (limit z Francji).

Znowu wstawiasz swoj mantr. To w砤秐ie liczba tych mocno nagrzanych
powy縠j 0.8% - jest wprost proporcjonalna do tego jak nisko si w
danym kraju schodzi z dopuszczalnym poziomem dla ca硂禼i. Jakby we
Francji mieli tylu co u nas - to  o 0,8% nie by硂by mowy.

> I dlatego nie wzruszaj mnie Wasze lamenty za grosz, uwa縜m, 縠 nasze
> prawo w tej mierze jest surowe nie bez powodu.

Jaaaasne. Quod dicit Wszechwiedz眂y.

Nie ja to powiedzia砮m tylko Sejm RP demokratycznie wybrany przez
Polak體. Tam zg砤szaj swoje pretensje, ja tylko podkre秎am, 縠 mi si
ta decyzja podoba.
I tak jak napisa砮m - Twoja ca砤 si砤 sprawcza sprowadza si do
poplucia na preclu, bo psie g硂sy nie id pod niebosy - doskonale o
tym wiesz i st眃 wynika Twoja frustracja w tej mierze.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-30 15:04:45
Autor: Titus Atomicus
"iganie pijanych rowerzyst體 t o rozrzutno舵"
In article <slrnjdaef6.1ian.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,

On 2011-11-29, Wilk wrote:

> [...]
> dobrobytu ni Polska, nie wspominaj眂 ju o roli w 秝iecie; Rola w 秝iecie ma si nijak do dobrobytu mieszka馽體. Patrz Chiny.

No, ale w Arabii Saudyjskiej mieszkancy zyja w dobrobycie. Na duzo wyzszym poziomie niz w Polsce.
I prohibicje tez maja.
Raj na Ziemi dla Wolffa.

TA

Data: 2011-11-29 12:19:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-11-29 11:50, Jan Srzednicki pisze:

[...]

W og贸le zacznijmy od tego, co takiego "wysoko cywilizacyjnego" jest w Szwecji. Ot, troch臋 bia艂ych ludzi, 偶yj膮cych jak cz艂owiek pierwotny - w komunach,  plemionach, oddaj膮cych bezmy艣lnie pod opiek臋 i w艂adz臋 plemienia (pa艅stwa) swoje dzieci, a do tego utrzymywane to wszystko przez imigrant贸w, kt贸rym jako jedynym si臋 jeszcze chce (pracowa膰 i rozmna偶a膰). Za 100 lat tego narodu nie b臋dzie. Zast膮pi膮 go potomkowie kolorowych i... Polak贸w.

--
Liwiusz

Data: 2011-11-29 15:14:36
Autor: Titus Atomicus
"iganie pijanych rowerzyst體 torozrzutno舵"
In article <jb2f4n$5hm$1@inews.gazeta.pl>,
 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> tak w砤秐ie jest w Szwajcarii - do prosto jad眂ego rowerzysty nikt si
> nie przyczepi (limit 0.5%, wsp髄ny dla kierowc體 samochod體 i

W og髄e zacznijmy od tego, co takiego "wysoko cywilizacyjnego" jest w Szwecji. Ot, troch bia硑ch ludzi, 縴j眂ych jak cz硂wiek pierwotny - w komunach,  plemionach, oddaj眂ych bezmy秎nie pod opiek i w砤dz plemienia (pa駍twa) swoje dzieci, a do tego utrzymywane to wszystko przez imigrant體, kt髍ym jako jedynym si jeszcze chce (pracowa i rozmna縜). Za 100 lat tego narodu nie b阣zie. Zast眕i go potomkowie kolorowych i... Polak體.

E, wydaje mi sie ze tez padles ofiara jakis stereotypow.
W takim razie zapomniales o jeszcze jednym - 'pijany jak Szwed'.

TA

Data: 2011-11-30 13:11:08
Autor: cytawa
Wilk pisze:

[...]

Tak oczywiscie, Zachod to samo dobro. ;}
I zebys sie nie zdziwil, w ktorym kraju jest wiecej alkoholikow. I nie wierz, ze Niemcy nie jezdza po piwie. Jeszcze wiecej od nas.

http://www.focus.de/politik/deutschland/sucht-kollege-alkohol_aid_141463.html

Oni sa bardziej praworzadni od nas i generalnie jezdza spokojniej, zwaszcza po piwie. W Stanach rowniez, bo policja nie ma prawa zatrzymac, jak ktos jedzie prawidlowo. Ale czekaja na najmniejszy blad by podejrzanego zatrzymac.I jak ktos jedzie po piwie, to pilnuje sie w trojnasob.

Jan Cytawa

Data: 2011-11-24 09:17:03
Autor: cytawa
piecia aka dracorp pisze:

To znaczy wg. ciebie 糽e, 縠 policja wy砤puje pijanych?

Dobrze. Tylko jaka jest definicja pijanego (rowerzysty)?

Jan Cytawa

Data: 2011-11-24 08:33:35
Autor: piecia aka dracorp
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
Dnia Thu, 24 Nov 2011 09:17:03 +0100, cytawa napisa(a):

Dobrze. Tylko jaka jest definicja pijanego (rowerzysty)?

A jest jaka? Pijany to ten co si napi :)
Jest podany pr骻 %% wi阠 o co chodzi. Inna sprawa, 縠 ka縟y inaczej znosi alkohol. Niekt髍ym wieloletni trening wydatnie pom骻.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-11-25 17:41:09
Autor: Tomek Banach
On 2011-11-23 17:11, piecia aka dracorp wrote:
Dnia Wed, 23 Nov 2011 15:35:09 +0100, Tomek Banach napisa艂(a):

imo prawo jest ok tylko policja jest do dupy.
To znaczy wg. ciebie 藕le, 偶e policja wy艂apuje pijanych?

Taa zle ze czaja sie na sciezce powsinskiej na tatusia po jednym a nawet dwoch piwach. Zle ze lapia dzieciaki z jednym jointem na 3 i tak dalej. Zle jak wlepiaja mandaty za przejscie na czerwonym swietle w nocy na pustej drodze i tak dalej.

We藕 pod uwag臋, 偶e w wi臋kszo艣ci przypadk贸w to prze艂o偶eni zmuszaj膮
funkcjonariuszy aby statystyki by艂y w porz膮dku.
Masz tu przyk艂ad innej hipokryzji:
http://goo.gl/AUuNk

A ci prze艂o偶eni to ju偶 nie policjanci ? :)

--
Tomek

Data: 2011-11-28 07:48:49
Autor: piecia aka dracorp
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
Dnia Fri, 25 Nov 2011 17:41:09 +0100, Tomek Banach napisa(a):

A ci prze硂縠ni to ju nie policjanci ? :)
Zbytni skr髏 my秎owy. Te policjanci ale komendanta nie u秝iadczysz na ulicy.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-11-23 17:46:52
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-11-23, Tomek Banach wrote:
imo prawo jest ok tylko policja jest do dupy.

Naprawd臋 uwa偶asz, 偶e to zupe艂nie OK, 偶e wypiwszy 2 piwa i przejechawszy
si臋 byle kawa艂kiem DDR stajesz si臋 z automatu przest臋pc膮?

Data: 2011-11-23 12:22:45
Autor: Wilk
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
On 23 Lis, 18:46, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Naprawd uwa縜sz, 縠 to zupe硁ie OK, 縠 wypiwszy 2 piwa i przejechawszy
si byle kawa砶iem DDR stajesz si z automatu przest阷c?

A co - ka縟y ma mie wszczepiony chip, 縠by policja mog砤 sprawdzi
ile przejecha砮 zalany?

W tym problem, 縠 ludzie w Polsce w piciu - nie znaj umiaru. B阣zie
dozwolona jazda z jednym promilem - to zamiast dw骳h piwek wypij pi赕
i jak b阣 mieli 1,1 dalej b阣 uwa縜, 縠 pijani nie s, bo w ko馽u
to tylko 0,1 wi阠ej.
Dlatego ja uwa縜m, 縠 sprawa jest prosta - 疉DNEGO POB疉NIA dla
pijak體 na drogach - czy to kierowc體, czy rowerzyst體 czy pieszych.
Musi by sztywnie okre秎ona granica zawarto禼i alkoholu we krwi, bo z
tego tradycyjnego tekstu o dw骳h piwkach to si mo縩a tylko u秏ia.
Oczywi禼ie pozostaje kwestia jak to kara, wi陑ienie IMO nie jest
dobrym pomys砮m, osobi禼ie by砨ym za naprawd dotkliw kar finansow
rz阣u paru tys z. Zabuli砨y jeden z drugim tyle - to na drugi raz
pi赕 razy by pomy秎a zanim po pijaku pcha砨y si na drog.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-23 20:37:45
Autor: piecia aka dracorp
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
Dnia Wed, 23 Nov 2011 12:22:45 -0800, Wilk napisa(a):

[...]

Czyli pijany pieszy nie m骻砨y chodzi po chodniku?

[...]

A jak nie zap砤ci, to co? Kary pieni昕ne te daj, nie b骿 si.
Moim zdaniem to nie tylko problem prawa i jego przestrzegania ile problem ludzi kt髍zy nadu縴waj alkoholu. W tym przypadku przyda砤by si statystyka na temat pijanych kierowc體, jak cz阺to pij.

Bo co mi si widzi, 縠 to raczej przypad硂舵 ludzi nadu縴waj眂ych %%.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-11-23 13:21:20
Autor: Wilk
On 23 Lis, 21:37, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:

A jak nie zap砤ci, to co? Kary pieni昕ne te daj, nie b骿 si.

Od wi阫szo禼i os骲 da si skutecznie wyegzekwowa, nie jest to
specjalnie trudne, mo縠 jedynie na硂gowi alkoholicy, kt髍zy wszystko
wydaj na w骴, nie maj konta bankowego, nie pracuj - b阣 na to
odporni.  Zreszt na takich na硂gowo unikaj眂ych p砤cenia - mo縩a
wprowadzi i zagro縠nie odsiadk.

Moim zdaniem to nie tylko problem prawa i jego przestrzegania ile problem
ludzi kt髍zy nadu縴waj alkoholu. W tym przypadku przyda砤by si
statystyka na temat pijanych kierowc體, jak cz阺to pij.

Policja co weekend 砤pie po kilkuset i wi阠ej, a przecie nie 砤pie
wszystkich, 砤pie niewielki odsetek

Bo co mi si widzi, 縠 to raczej przypad硂舵 ludzi nadu縴waj眂ych %%.

Kierowca na硂gowo nadu縴waj眂y alkoholu - najcz甓ciej nie jest ju w
stanie panowa nad samochodem - i tacy wpadaj znacznie cz甓ciej ni
ci kt髍zy dopuszczaln granic przekraczaj minimalnie
Nie - to przypad硂舵 masy Polak體, nawet ta dyskusja pokazuje, 縠 jest
na to po prostu spore przyzwolenie spo砮czne, mimo dziesi眛ek kampanii
w mediach i drako駍kich kar. Pijanego siadaj眂ego za kierownic cz阺to
widz znajomi, widzi rodzina itd. Na forum dla rowerzyst體 gada si,
縠 powinno si zwi阫sza limity i mniej kara pijanych rowerzyst體,
wielu samochodziarzy my秎i podobnie; a kar wi陑ienia za sam jazd
pod wp硑wem uwa縜j za zdecydowanie za wysok.

Dlatego mnie nie przekonuj argumenty o potrzebie 砤godzenia prawa w
tym kierunku; jak pi砮m - to prostu nie jad niczym po drodze, nie
stwarzam dla nikogo potencjalnego zagro縠nia; nie wzrusza mnie to
biadolenie nad losem amator體 dw骳h piwek na dw骳h k蟪kach. A i
Seremet nie rozpatruje tego w kategorii s硊szno禼i/nies硊szno禼i - a
jedynie ocenia, 縠 karanie pijanych rowerzyst體 wi陑ieniem jest po
prostu nieekonomiczne dla pa駍twa.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-23 22:36:26
Autor: johnkelly
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
W dniu 2011-11-23 22:21, Wilk pisze:
[...]
[...]

Ano. Nie jest szczeg髄nym wyj眛kiem sytuacja gdy pijany m笨 wiezie trze紈 縪n-kierowc z dzie鎚i.

Pozdrawiam
Maciej R罂alski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2011-11-24 00:13:28
Autor: Krzysztof Olszak
[...]

Bardzo cz阺to s to recydywi禼i, wi阠 dla nich to ju 縜dne zagro縠nie.
Za to jest to problem dla bud縠tu pa駍twa i podatnik體, aby takiego delikwenta wykarmi w wi陑ieniu.

Krzysztof

Data: 2011-11-24 17:35:42
Autor: Coaster
On 11/23/11 10:21 PM, Wilk wrote:
Dlatego mnie nie przekonuj argumenty o potrzebie 砤godzenia prawa w
tym kierunku; jak pi砮m - to prostu nie jad niczym po drodze, nie
stwarzam dla nikogo potencjalnego zagro縠nia;

No ale przeciez Ty nie masz prawa jazdy, nie prowadzisz samochodu to jako kierujacy nie masz zbyt wielkiego wyboru z tego 'niczego'. Wlasciwe nie masz zadnego. :-P

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-11-24 09:03:07
Autor: Wilk
On 24 Lis, 17:35, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

No ale przeciez Ty nie masz prawa jazdy, nie prowadzisz samochodu to
jako kierujacy nie masz zbyt wielkiego wyboru z tego 'niczego'. Wlasciwe
nie masz zadnego. :-P

Jak to nie mam? Mog jecha rowerem pod wp硑wem, mog i舵 jezdni na
piechot; ale nigdy tego nie robi.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-24 22:53:15
Autor: Coaster
Wilk wrote:
[...]

Ha, ha, ha - wykrecasz sie sianem - cytuje: "jak pi砮m - to prostu nie jad niczym po drodze" - od razu trzeba bylo napisac "rowerem" bo tylko tym jezdziles/jezdzisz jako 'kierownik' a nie pasazer.

Data: 2011-11-25 06:59:44
Autor: Wilk
On 24 Lis, 22:53, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Ha, ha, ha - wykrecasz sie sianem - cytuje: "jak pi砮m - to prostu nie
jad niczym po drodze" - od razu trzeba bylo napisac "rowerem" bo tylko
tym jezdziles/jezdzisz jako 'kierownik' a nie pasazer.

Fajnie na tym przyk砤dzie mo縩a Twoje fobie przeanalizowa. Napisa砮m
po prostu 縠 nigdy nie je縟筷 pod wp硑wem - co jest prawd. A
zakompleksiony cz硂wieczek - nawet tak prost wypowied za wszelk
cen na szyderstwo pr骲uje przerobi.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-28 11:39:32
Autor: Titus Atomicus
"iganie pijanych rowerzyst體 t o rozrzutno舵"
In article <jaloa2$n1g$4@news.supermedia.pl>,
 Coaster <manypeny@mac.com> wrote:

No ale przeciez Ty nie masz prawa jazdy, nie prowadzisz samochodu to jako kierujacy nie masz zbyt wielkiego wyboru z tego 'niczego'.

Ojej, to dobrze, ze Wolff nie ma prawa jazdy. Wyobrazam sobie coby sie stalo, gdyby ktos go na jezdni zdenerwowal. Mogloby dosc do tragedii. Bo wciaz pokazuje, ze jest osobnikiem niezrownowazonym.
Zreszta pewnie to jest wlasnie powod dla ktorego prawa jazdy nie posiada. Nalezy zywic nadzieje ze pozwolenia na bron (o ktore jako prawdziwy mezczyzna pewnie sie ubiegal) tez mu nie wydali.

TA

Data: 2011-11-23 22:45:39
Autor: Jan Srzednicki
wrote:

Naprawd臋 uwa偶asz, 偶e to zupe艂nie OK, 偶e wypiwszy 2 piwa i przejechawszy
si臋 byle kawa艂kiem DDR stajesz si臋 z automatu przest臋pc膮?

A co - ka偶dy ma mie膰 wszczepiony chip, 偶eby policja mog艂a sprawdzi膰
ile przejecha艂e艣 zalany?

W tym problem, 偶e ludzie w Polsce w piciu - nie znaj膮 umiaru. B臋dzie
dozwolona jazda z jednym promilem - to zamiast dw贸ch piwek wypij膮 pi臋膰
i jak b臋d膮 mieli 1,1 dalej b臋d膮 uwa偶a膰, 偶e pijani nie s膮, bo w ko艅cu
to tylko 0,1 wi臋cej.
Dlatego ja uwa偶am, 偶e sprawa jest prosta - 呕ADNEGO POB艁A呕ANIA dla
pijak贸w na drogach - czy to kierowc贸w, czy rowerzyst贸w czy pieszych.

Pi臋knie pi臋knie. Czyli pijany pieszy sprawia takie samo zagro偶enie, co
pijany kierowca TIRa, tak?

Data: 2011-11-24 02:45:09
Autor: Wilk
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
On 23 Lis, 23:45, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Pi阫nie pi阫nie. Czyli pijany pieszy sprawia takie samo zagro縠nie, co
pijany kierowca TIRa, tak?

Osobi禼ie uwa縜m, 縠 oczywi禼ie mniejsze (co wcale nie znaczy, 縠
pijany rowerzysta nie jest zagro縠niem na drodze) - ale to w 縜dnym
razie nie oznacza, 縠 kary dla pijanych rowerzyst體 powinno si
zmniejsza; je秎i ju to IMO powinno si je podnie舵 dla kierowc體.

A logika takiego prawa jak mamy obecnie jest bardzo przejrzysta -
ca砶owity brak tolerancji dla alkoholu w秗骴 prowadz眂ych na drogach,
st眃 zr體nanie rowerzyst體 i kierowc體.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-24 11:17:03
Autor: Jan Srzednicki
wrote:

Pi臋knie pi臋knie. Czyli pijany pieszy sprawia takie samo zagro偶enie, co
pijany kierowca TIRa, tak?

Osobi艣cie uwa偶am, 偶e oczywi艣cie mniejsze (co wcale nie znaczy, 偶e
pijany rowerzysta nie jest zagro偶eniem na drodze) - ale to w 偶adnym
razie nie oznacza, 偶e kary dla pijanych rowerzyst贸w powinno si臋
zmniejsza膰; je艣li ju偶 to IMO powinno si臋 je podnie艣膰 dla kierowc贸w.

C贸偶, mog艂em si臋 spodziewa膰, 偶e b臋dziesz wyznawa膰 s艂uszno艣膰 zamordyzmu
prawnego.

A logika takiego prawa jak mamy obecnie jest bardzo przejrzysta -
ca艂kowity brak tolerancji dla alkoholu w艣r贸d prowadz膮cych na drogach,
st膮d zr贸wnanie rowerzyst贸w i kierowc贸w.

Nie ca艂kowity, bo 0.2 promila jest dopuszczalne. Ca艂kowity to jest na
S艂owacji.

Data: 2011-11-24 04:12:14
Autor: Wilk
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
On 24 Lis, 12:17, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

C罂, mog砮m si spodziewa, 縠 b阣ziesz wyznawa s硊szno舵 zamordyzmu
prawnego.

Podobnie jak ja mog砮m si spodziewa, 縠 Ty bedziesz wyznawa
s硊szno舵 zasady "chlajta ile chceta". P髃i co - to Sejm RP ma podobne
zdanie do mojego, z砤godzenia zakazu (podobnie jak i legalizacji
narkotyk體) domagaj si tylko krzykacze od Palikota, stosuj眂 tanie
populistyczne zagrywki
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-24 13:04:23
Autor: Jan Srzednicki
wrote:

C贸偶, mog艂em si臋 spodziewa膰, 偶e b臋dziesz wyznawa膰 s艂uszno艣膰 zamordyzmu
prawnego.

Podobnie jak ja mog艂em si臋 spodziewa膰, 偶e Ty bedziesz wyznawa膰
s艂uszno艣膰 zasady "chlajta ile chceta".

Obawiam si臋, 偶e zwyczajnie k艂amiesz, bo nigdzie czego艣 takiego nie
napisa艂em.

P贸ki co - to Sejm RP ma podobne zdanie do mojego.

No, no. Tego jeszcze nie by艂o. Sejm RP do艂膮czy艂 do grona Autorytet贸w
Wolffa. W sumie to nawet nie wiem, czy bardziej 艣mieszne to, czy smutne.

No ale w zasazdzie to by艂o do przewidzenia, 偶e zamiast si臋 cokolwiek
wysili膰 i uzasadni膰 pogl膮d, wystarczy odwo艂a膰 si臋 do Autorytetu. Byle
jakiego, ale zawsze to Autorytet!

Data: 2011-11-24 05:42:07
Autor: Wilk
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
On 24 Lis, 14:04, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

> Podobnie jak ja mog砮m si spodziewa, 縠 Ty bedziesz wyznawa
> s硊szno舵 zasady "chlajta ile chceta".

Obawiam si, 縠 zwyczajnie k砤miesz, bo nigdzie czego takiego nie
napisa砮m.

No co Ty! Mo縠 walnij se ze dwa piwka to si troch rozlu糿isz, bo
co spi阾y dzisiaj jeste.

> P髃i co - to Sejm RP ma podobne zdanie do mojego.

No, no. Tego jeszcze nie by硂. Sejm RP do潮czy do grona Autorytet體
Wolffa. W sumie to nawet nie wiem, czy bardziej 秏ieszne to, czy smutne..

Nie jest to m骿 autorytet - ale po prostu stwierdzam fakty. I nie
jestem a takim p蟪g丑wkiem by ka縟e dzia砤nie polityk體 czy Sejmu
uwa縜 za godne ob秏iania. W sprawach ze swojej natury apolitycznych -
pos硂wie nie maj partyjnych klapek na oczach i g硂suj zgodnie ze
swoimi przekonaniami. A tych pos丑w wybrali秏y sami, innymi s硂wy
odzwierciedla to w jaki spos骲 nastroje i oczekiwania spo砮czne, a
zaostrzenia prawa oczekuje wielu ludzi.

No ale w zasazdzie to by硂 do przewidzenia, 縠 zamiast si cokolwiek
wysili i uzasadni pogl眃, wystarczy odwo砤 si do Autorytetu. Byle
jakiego, ale zawsze to Autorytet!

Ju Ci napisa砮m, 縠 oczywisto禼i si nie udowadnia, a ju w
szczeg髄no禼i Ty nie jeste dla mnie cz硂wiekiem dla kt髍ego zamierzam
si wysila, nie trzeba by硂 d硊go czeka a si zni縴sz do ataku
personalnego. Napisa砮m jasno, 縠 jestem zwolennikiem twardego prawa
wobec pijak體 na drogach - moje 秝i阾e prawo; natomiast Twoim
problemem jest to, 縠 nie umiesz si pogodzi z tym, 縠 w naszym
spo砮cze駍twie takich os骲 jest mn髎two i 縠 ich pogl眃y prze硂縴硑
si w tej mierze na ostre prawo. Tak to cz阺to bywa z lud糾i o
pogl眃ach mocno lewicowych - demokracja jest dla nich fajna, ale tylko
dop髃i wszystko idzie po ich my秎i.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-24 17:27:46
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-11-24, Wilk wrote:
No, no. Tego jeszcze nie by艂o. Sejm RP do艂膮czy艂 do grona Autorytet贸w
Wolffa. W sumie to nawet nie wiem, czy bardziej 艣mieszne to, czy smutne.

Nie jest to m贸j autorytet - ale po prostu stwierdzam fakty. I nie
jestem a偶 takim p贸艂g艂贸wkiem by ka偶de dzia艂anie polityk贸w czy Sejmu
uwa偶a膰 za godne ob艣miania. W sprawach ze swojej natury apolitycznych -
pos艂owie nie maj膮 partyjnych klapek na oczach i g艂osuj膮 zgodnie ze
swoimi przekonaniami. A tych pos艂贸w wybrali艣my sami, innymi s艂owy
odzwierciedla to w jaki艣 spos贸b nastroje i oczekiwania spo艂eczne, a
zaostrzenia prawa oczekuje wielu ludzi.

Naprawd臋 wierzysz w to, co piszesz?

No ale w zasazdzie to by艂o do przewidzenia, 偶e zamiast si臋 cokolwiek
wysili膰 i uzasadni膰 pogl膮d, wystarczy odwo艂a膰 si臋 do Autorytetu. Byle
jakiego, ale zawsze to Autorytet!

Ju偶 Ci napisa艂em, 偶e oczywisto艣ci si臋 nie udowadnia, a ju偶 w
szczeg贸lno艣ci Ty nie jeste艣 dla mnie cz艂owiekiem dla kt贸rego zamierzam
si臋 wysila膰, nie trzeba by艂o d艂ugo czeka膰 a偶 si臋 zni偶ysz do ataku
personalnego. Napisa艂em jasno, 偶e jestem zwolennikiem twardego prawa
wobec pijak贸w na drogach - moje 艣wi臋te prawo; natomiast Twoim
problemem jest to, 偶e nie umiesz si臋 pogodzi膰 z tym, 偶e w naszym
spo艂ecze艅stwie takich os贸b jest mn贸stwo i 偶e ich pogl膮dy prze艂o偶y艂y
si臋 w tej mierze na ostre prawo.

Szczerze m贸wi膮c bardzo w膮tpi臋, 偶eby w naszym spo艂ecze艅stwie by艂o
faktycznie mn贸stwo os贸b popieraj膮cych ostre prawo w tym przypadku. Ale
tak si臋 dziwnie sk艂ada, 偶e polskie prawo jest kszta艂towane w spos贸b
bardzo, bardzo odleg艂y od g艂os贸w wyborc贸w i tylko w przypadkach
szczeg贸lnie medialnych mo偶na m贸wi膰 o jakimkolwiek bezpo艣rednim wp艂ywie.

Jak masz jednak jakie艣 konkretne wyniki bada艅 opinii spo艂ecze艅stwa nt.
zamykania pijanych rowerzyst贸w w wi臋zieniach, to si臋 podziel, bo a偶
jestem ciekawy.

Tak to cz臋sto bywa z lud藕mi o pogl膮dach mocno lewicowych - demokracja
jest dla nich fajna, ale tylko dop贸ki wszystko idzie po ich my艣li.

Czy to taki eufemizm na "umrzyj, parszywy lewaku"? :P

Data: 2011-11-24 16:59:16
Autor: Titus Atomicus
"iganie pijanych rowerzyst體 t o rozrzutno舵"
In article <slrnjcsg6n.1ian.w_at_wrzask_dot_pl@oak.pl>,

On 2011-11-24, Wilk wrote:

> P髃i co - to Sejm RP ma podobne zdanie do mojego.

No, no. Tego jeszcze nie by硂. Sejm RP do潮czy do grona Autorytet體
Wolffa. W sumie to nawet nie wiem, czy bardziej 秏ieszne to, czy smutne.

E, Wolff zmienia autorytety w zaleznosci od sytuacji.
W tym przypadku byc moze obedzie sie bez obrazy Sejmu, bo Sejm, jak na razie, nie wypowiada na temat Wielkosci Dokonan Wolffa.

TA

Data: 2011-11-24 14:54:17
Autor: cytawa
Wilk pisze:

[...]

Jestes demagog do kwadratu i jeszcze piszesz nieprawde.
Janek nigdzie nie napisal o chlaniu do oporu, co mu imputujesz.
To nie tylko Palikot chce zlagodzenia karania za nieduze picie rowerzystow. Chce tego cala masa prawnikow i prokuratorow.  W tej chwili prawo nie daje im mozliwosci niekarania.
Nie jestes w stanie zrozumiec tego?

Jan Cytawa

Data: 2011-11-24 07:14:48
Autor: Wilk
On 24 Lis, 14:54, cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

To nie tylko Palikot chce zlagodzenia karania za nieduze picie
rowerzystow. Chce tego cala masa prawnikow i prokuratorow.

Masz fantazj Wa鎝an. Mo縩a zapyta na jakiej podstawie twierdzisz o
"ca砮j masie prawnik體 i prokurator體"? (abstrahuj眂 od tego, 縠 s to
ludzie TYLKO od wykonywania prawa, a nie decydowania jakie ono ma by,
bo o tym decyduj przedstawiciele wszystkich Polak體, a nie
hermetycznie zamkni阾ej kasty prawniczej).

A na marginesie Twoich bajkowych przypowie禼i - przypominam, 縠 pos丑w-
prawnik體 w Sejmie jest naprawd sporo i to oni takie prawo uchwalili.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-24 19:14:25
Autor: Fabian
On 24.11.2011 16:14, Wilk wrote:
A na marginesie Twoich bajkowych przypowie禼i - przypominam, 縠 pos丑w-
prawnik體 w Sejmie jest naprawd sporo i to oni takie prawo uchwalili.

Ty na serio mowisz o tym ze w sejmie prawo tworza prawnicy i masz szacunek do pracy naszego sejmu?

Fabian.

Data: 2011-11-30 20:50:17
Autor: Roberto
Wilk <m-wolff@wp.pl> napisa(a):
A logika takiego prawa jak mamy obecnie jest bardzo przejrzysta -
ca=B3kowity brak tolerancji dla alkoholu w=B6r=F3d prowadz=B1cych na drogac=
h,
st=B1d zr=F3wnanie rowerzyst=F3w i kierowc=F3w.
--

Logika jest absurdalna. Tylko dlaczego taryfikator policyjny ro秐ie w miar np
przekraczania pr阣ko禼i... Powinno by, w my秎 twojej logiki, taka sama kara

Data: 2011-12-01 02:57:52
Autor: Wilk
On 30 Lis, 21:50, "Roberto" <robertrobe...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Logika jest absurdalna. Tylko dlaczego taryfikator policyjny ro秐ie w miar np
przekraczania pr阣ko禼i... Powinno by, w my秎 twojej logiki, taka sama kara
za przekroczenie 1 km/h czy 50 km/h...

Z logicznego my秎enia to Ty nie jeste znany drogi Roberto.
Tak jak taryfikator ro秐ie - tak samo wraz ze wzrostem poziomu
alkoholu we krwi poziomem - rosn kary. Do pewnej granicy mo縠sz
jecha, powy縠j to wykroczenie, jeszcze wi阠ej - przest阷stwo.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-24 07:22:40
Autor: Rafa Muszczynko
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisa(a):
Pi&#65533;knie pi&#65533;knie. Czyli pijany pieszy sprawia takie samo zagro偶enie, co
pijany kierowca TIRa, tak?

Chyba nawet wi阫sze ;-)

S眃y w PL stwierdzi硑, 縠 cykli禼i stwarzaj takie samo zagro縠nie jak TIRy i
inne pojazdy. Pisa砮m o tym jaki czas temu: http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105126,10140466,Pijani_rowerzysci_sa_jak_piesi__czy_pedza_70km_h_jak.html

P蠹niej z innej strony pad硂 has硂, 縠 piesi tworz wi阫sze zagro縠nie ni
cykli禼i, powoduj wi阠ej wypadk體 i ginie w nich wi阠ej ludzi ni w wypadkach
pijanych cyklist體. Tak縠 najwyra糿iej piesi s bardziej niebezpieczni ni
TIRy :-)

Data: 2011-11-24 20:22:04
Autor: Shrek
On 2011-11-24 08:22, Rafa Muszczynko wrote:

[...]

To akurat prawda - pijani piesi maj wi阫sz tendencj do wik砤nia si w b骿ki z u縴ciem niebezpiecznych narz阣zi. Nalezy te zauwa縴, 縠 je秎i kto po pijaku pope硁i morderstwo, rozb骿 a ju na pewno gwa硉, to w znakomitej wiekszo禼i przypadk體 by pieszym :P

Shrek.

Data: 2011-11-24 12:32:29
Autor: Jan45
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
W dniu 23.11.2011 21:22, Wilk pisze:
(...)
W tym problem, 縠 ludzie w Polsce w piciu - nie znaj umiaru. (...)

I to jest w砤秐ie przyczyna k硂pot體 z napitymi rowerzystami.
W wi阫szo禼i s to ubodzy mieszka馽y wsi lub przedmie舵.
A tam w骴eczno舵 jest jedynym sposobem na nadmiar
stres體. Inaczej nie wyrobiliby emocjonalnie, a tradycja
wieloletnia usprawiedliwia brak umiaru. Bo i stres
jest nadmierny. Niskie dochody, swarliwa kobita w domu...

Co z nimi zrobi? Jak przywo砤 do porz眃ku? Kara?
S砤wetne oddzia硑 wi陑ienne dla "kolarzy" o秏ieszono
ju do舵 dawno temu. Tymczasem jako nie s硑sza砮m
o oddzia砤ch wi陑iennych dla "kubic體". Tych karze si
z zawiasami, albo ustala si nisk szkodliwo舵 spo砮czn.
Tak jak w przypadku w砤禼icieli najdro縮zych samochod體,
kt髍ych cz阺to nawet drog體ka nie pr骲uje zatrzyma,
bo a nu to szwagier komendanta. Albo jaki pose.
I to jest drugi pow骴 k硂pot體, bo to dowodzi braku r體no禼i
wobec prawa. Braku r體no禼i napitych: kierowc體 i rowerzyst體.

Salomona nam brakuje.

Jan

Data: 2011-11-24 13:29:01
Autor: Jan45
"iganie pijanych rowerzyst體 to rozrzutno舵"
Mam propozycj poprawienia bezpiecze駍twa na naszych drogach.
W 秎ad za os砤wionym zakazem peda硂wania trzeba koniecznie
wprowadzi inny znak drogowy. Mianowicie: Uwaga, pijani
na drodze! Trzeba by ten znak stawia na okres weekendu,
tam, gdzie wcze秐iej trafiono na wi阫sz ilo舵 napitych
kierowc體. Oraz rowerzyst體 i pieszych. Kontrola jest
prowadzona wbrew tradycji, a to tworzy kolejne napi阠ia.
Znacznie lepiej jest uprzedzi kierowc體 mniej zorientowanych
o lokalnych obyczajach.

No, chyba 縠 jakiemu politykowi chodzi w砤秐ie o wzmacnianie
napi赕. Tak okoliczno舵 te warto sprawdzi przed postawieniem
znaku ostrzegawczego.

Jan

Data: 2011-11-24 17:33:48
Autor: Coaster
On 11/23/11 9:22 PM, Wilk wrote:
osobi禼ie by砨ym za naprawd dotkliw kar finansow
rz阣u paru tys z. Zabuli砨y jeden z drugim tyle - to na drugi raz
pi赕 razy by pomy秎a zanim po pijaku pcha砨y si na drog.

Tak jest! Prawo rowne i surowe dla wszystkich! Tak samo ostro nalezy traktowac lamiacych zakazy jazdy rowerem na terenie dworcow kolejowych - "pi赕 razy by pomy秎a zanim pcha砨y si do tunelu" :-P

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-11-24 09:05:27
Autor: Wilk
On 24 Lis, 17:33, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Tak jest! Prawo rowne i surowe dla wszystkich! Tak samo ostro nalezy
traktowac lamiacych zakazy jazdy rowerem na terenie dworcow kolejowych -
"pi赕 razy by pomy秎a zanim pcha砨y si do tunelu" :-P

Nie wysilaj si Dziadku (znowu niemal wszystkie Twoje posty w tym
w眛ku to czepiactwo si tylko w moim kierunku), ci眊le Ci jak widz
dra縩i, 縠 rund z tamtym policjantem zdecydowanie wygra砮m ;))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-11-24 22:54:40
Autor: Coaster
Wilk wrote:
[...]

LOL - a juz myslalem masz jakas nietrawnosc, migrene albo inna niedyspozycje. :-P

Data: 2011-11-26 20:16:04
Autor: Titus Atomicus
"iganie pijanych rowerzyst體 t o rozrzutno舵"
In article <1e0bee60-f3dd-4a59-a1d3-4872e9d9274c@r9g2000vbw.googlegroups.com>,
 Wilk <m-wolff@wp.pl> wrote:

> [...]

w眛ku to czepiactwo si tylko w moim kierunku), ci眊le Ci jak widz
dra縩i, 縠 rund z tamtym policjantem zdecydowanie wygra砮m ;))

Niezbyt pamietam o co chodzi.
Czy moglbys przyblizyc szczegoly tej wygranej walki?

TA

Data: 2011-11-25 17:53:05
Autor: Tomek Banach
On 2011-11-23, Tomek Banach wrote:
imo prawo jest ok tylko policja jest do dupy.

Naprawd臋 uwa偶asz, 偶e to zupe艂nie OK, 偶e wypiwszy 2 piwa i przejechawszy
si臋 byle kawa艂kiem DDR stajesz si臋 z automatu przest臋pc膮?

Zupe艂nie OK nie ale o ile mnie pami臋膰 nie myli swego czasu nie by艂o takiego terroru jednego piwka nie by艂o. W sumie troche sie musze wycofac z mojej mysli 艂atwiej zmieni膰 prawo ni偶 nawyki i podejscie do pracy policji :)

--
Tomek

"艢ciganie pijanych rowerzyst贸w to rozrz utno艣膰"