Data: 2009-05-16 19:43:37 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
A co byście napisali na... | |
sterowanie elektryczne w amortyzatorze?
Można by regulować twardość amortyzatora, przy pomocy pewnej sprytnej cieczy, reagującej na pole magnetyczne. Zamiast sprężyny powietrznej "ciecz magnetyczna". zyga |
|
Data: 2009-05-16 19:46:03 | |
Autor: kml | |
A co byście napisali na... | |
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:gumt0u$u7j$1news.interia.pl... sterowanie elektryczne w amortyzatorze? Ciężkie, skomplikowane i drogie tak samo jak takie rozwiązania w samochodach. Mi tam wystarczy zwykła regulacja twardości, nie potrzebuje "w locie" -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl OD NOWA! Last update 22/04/2009 |
|
Data: 2009-05-16 19:52:50 | |
Autor: Kosu | |
A co byście napisali na... | |
Zygmunt M. Zarzecki wrote:
sterowanie elektryczne w amortyzatorze? Pomijając fakt, że jest to sporo cięższe od sprężonego powietrza i sporo droższe niż reszta roweru, to - przynajmniej wedle mojej wiedzy - wymaga dość wysokich napięć zmiennych. Musiałbyś wozić solidny akumulator i sporo elektroniki. Będzie zahaczać o drzewa :) Poza tym nie poczułbyś różnicy :) pozdrawiam, Kosu |
|
Data: 2009-05-16 20:47:01 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
A co byście napisali na... | |
sterowanie elektryczne w amortyzatorze? Doczytaj! zyga |
|
Data: 2009-05-16 21:55:33 | |
Autor: Wojciech Waga | |
A co byście napisali na... | |
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
sterowanie elektryczne w amortyzatorze? Zastanawiałem się nad tym jakieś 2 lata temu, jak widziałem tą ciecz na targach wynalazków we Wrocławiu. Właściciel 2 strzykawek czarnej cieczy pokiwał głową na pomysł wykorzystania tego w amortyzatorze ale jak widać biznes nie wypalił ;) nie znam tylko powodu. Może się zużywa szybko, jakieś drobinki się rozbijają i traci właściwości? pozdr. w. |
|
Data: 2009-05-16 22:05:48 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
A co byście napisali na... | |
sterowanie elektryczne w amortyzatorze? Ja widziałem tę ciecz 7 lat temu w akcji z magnesem. :> http://patenty.bg.agh.edu.pl/pelneteksty/PL197112B1.pdf Znam osobiście jednego z tych panów. zyga |
|
Data: 2009-05-17 07:33:58 | |
Autor: Adrian S. | |
A co byście napisali na... | |
Zygmunt M. Zarzecki wrote:
sterowanie elektryczne w amortyzatorze? Już ktoś kiedyś coś takiego wymyślił, chyba była to firma Noleen i dotyczyło to dampera. Użyta była ciecz, która zmienia lepkość w zależności od pola magnetycznego. Szybko się okazało, że trochę dużo prądu idzie na sterowanie, ale później inżynierowie obczaili, że wystarczy pole przykładać tylko w pobliżu dysz tłumika (nie w całej objętości oleju). -- Adrian S. the Lajt Rider |
|
Data: 2009-05-17 11:56:55 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
A co byście napisali na... | |
sterowanie elektryczne w amortyzatorze? Dokładnie! A problem uszczelnienia załatwili Polacy. zyga |
|
Data: 2009-05-17 12:36:41 | |
Autor: click | |
A co byście napisali na... | |
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
sterowanie elektryczne w amortyzatorze? korzystalbys z tego tak samo, jak wiekszosc korzysta z blokady skoku przedniego amora - zapomina i pocina zjazd na zakmnietym sztuccu -- c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC Cigarettes and coffee, man, that's a combination ;-) |
|
Data: 2009-05-17 13:15:37 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
A co byście napisali na... | |
sterowanie elektryczne w amortyzatorze? Chyba nie skumałeś o co w tym chodzi. Np. Wyobraź sobie, że masz dampera ustawionego na zajączka, a kompresję na miękko. Jedziesz, a tu nagle uskok z metra w dół. W ułamku sekundy damper dowiaduje się, że nastąpiło za szybkie ugięcie (lub wcześniej za długo trwało max. rozciągnięcie dampera) i w ułamku sekundy damper przestawia się na żółwia. Zeskoczyłeś i znów jedziesz z damperem ustawionym na miękko z zajączkiem. Całość elektroniki łącznie z baterią zmieściłaby się w objętości zbliżonej do połowy paczki papierosów. Oczywiście nie siedziałoby to w damperze. Zwiększenie/zmniejszenie tłumienia odbicia ustawia się w kilka milisekund! zyga |
|
Data: 2009-05-17 06:19:10 | |
Autor: Rowerex | |
A co byście napisali na... | |
On 17 Maj, 12:15, "Zygmunt M. Zarzecki"
<zygm...@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> wrote: Całość elektroniki łącznie z baterią zmieściłaby się w objętości A gdy się procek sterujący elektronikę zawiesi, to będziesz wracał na wierzgającym tylnym kołem rowerze, niczym na dzikim koniu prosto z redeo ;-) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2009-05-17 07:36:00 | |
Autor: Saurus | |
A co byście napisali na... | |
On 17 Maj, 15:19, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:
A gdy się procek sterujący elektronikę zawiesi, to będziesz wracał na Jeśli dobrze zrozumiałem to przy awarii raczej tylko na miękkim damperze bo bez pola magnetycznego ciecz nie będzie gęstnieć. |
|
Data: 2009-05-17 16:34:50 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
A co byście napisali na... | |
Całość elektroniki łącznie z baterią zmieściłaby się w objętości Że jak? Wiesz co to blokada jest albo wyłączenie zasilania? zyga |
|
Data: 2009-05-17 14:17:32 | |
Autor: click | |
A co byście napisali na... | |
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
W ułamku sekundy damper dowiaduje się, damper dowiaduje sie rozmawiales juz pewnie z nim o tym -- c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC Cigarettes and coffee, man, that's a combination ;-) |
|
Data: 2009-05-17 16:33:57 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
A co byście napisali na... | |
sterowanie elektryczne w amortyzatorze? Słowo klucz: czujnik zyga |
|
Data: 2009-05-17 19:56:41 | |
Autor: click | |
A co byście napisali na... | |
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
ah, wystarczy czujnik, zeby sie *dowiedzial* -- c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC Cigarettes and coffee, man, that's a combination ;-) |
|
Data: 2009-05-17 22:40:20 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
A co byście napisali na... | |
sterowanie elektryczne w amortyzatorze? Ehh ci nietechniczni. zyga |
|
Data: 2009-05-18 21:15:27 | |
Autor: mmateusz | |
A co byście napisali na... | |
Wyobraź sobie, że masz dampera ustawionego na zajączka, a kompresję na miękko. a skąd taki czujnik ma wiedzieć, czy właśnie nie skompresowałem zawieszenia, aby zrobic bunnyhopa nad kłodą. albo czy nie pompowałem na wyjściu z łuku lub czy chciałem "zassać" hopkę w racingowym stylu? to ja już dziękuję za taką elektronikę. hydraulika wiadomo jak się zachowa i można to wykorzystać. poza tym co mierzyłby taki czujnik - wzrost ciśnienia? trzebaby to kalibrować itp. mk. -- |
|
Data: 2009-05-18 12:39:55 | |
Autor: Rowerex | |
A co byście napisali na... | |
On 18 Maj, 20:15, mmate...@poczta.onet.pl wrote:
> Wyobraź sobie, że masz dampera ustawionego na zajączka, a kompresję na W wersji science-fiction: laserowy skaner badający teren przed rowerem - czynności które opisaleś zostałyby wykonane za Ciebie, conajwyzej wybierałbyś tryb pokonania przeszkody spośród listy zwizualizowanej w okularach (np. ruchem gałki ocznej) ;-)) poza tym co mierzyłby taki czujnik - wzrost ciśnienia? A amortyzatora z mnóstwem ustawien i regulacji to się nie kalibruje? Właczając w to wskaźnik ciśnienia w pompce... Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2009-05-18 22:15:13 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
A co byście napisali na... | |
Wyobraź sobie, że masz dampera ustawionego na zajączka, a kompresję naa skąd taki czujnik ma wiedzieć, czy właśnie nie skompresowałem zawieszenia, aby (pierdu pierdu) poza tym co mierzyłby taki czujnik - wzrost ciśnienia? Pomysł ruszył. Aha, sceptycy nie dostaną do testów. :-P ;-) zyga |
|
Data: 2009-05-18 21:34:57 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
A co byście napisali na... | |
Wyobraź sobie, że masz dampera ustawionego na zajączka, a kompresję na miękko. (ciach bzdury) poza tym co mierzyłby taki czujnik - wzrost ciśnienia? Szybkość przemieszczenia się tłoka. Takie rozwiązania już istnieją w luksusowych autach oraz w autach francuskich (patent), ale są to rozwiązania oparte na hydropneumatyce. Tu utwardza pole magnetyczne, niewielkie. Polacy wynaleźli sprytny sposób. zyga |
|
Data: 2009-05-18 22:17:52 | |
Autor: Adrian S. | |
A co byście napisali na... | |
mmateusz@poczta.onet.pl wrote:
Wyobraź sobie, że masz dampera ustawionego na zajączka, a kompresję na to proste. W kasku zamontowane czujniki reagujące na sygnały myślowe. Myślisz "bunnyhop" i zawieszenie się dostosowuje. Myślisz "asfalt" i jest twarde jak diabli :) -- Adrian S. the Lajt Rider |
|
Data: 2009-05-18 12:31:18 | |
Autor: dziki | |
A co byście napisali na... | |
Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:gumt0u$u7j$1news.interia.pl...
sterowanie elektryczne w amortyzatorze? no moze na pucharze swiata DH sie sprawdzi, ale dla zwyklego Kowalskiego nie bardzo. Rower ma byc jak najprostszy w budowie i obsludze. Im wiecej gadzetow tym wiecej przy nim grzebania. Takze z urzadzen zasilanych pradem wystarczy mi w zupelnosci licznik. pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2009-05-18 05:33:21 | |
Autor: Saurus | |
A co byście napisali na... | |
On 18 Maj, 12:31, "dziki" <ten.ad...@jest.nieprawdziwy> wrote:
no moze na pucharze swiata DH sie sprawdzi, ale dla zwyklego Kowalskiego nie Gdyby wszyscy tak myśleli to nawet byśmy rowerów teraz nie mieli, bo po co, skoro są konie, same żyją i się nie psują? ;-) |
|
Data: 2009-05-18 14:42:35 | |
Autor: dziki | |
A co byście napisali na... | |
Użytkownik "Saurus" <Saurus8@gmail.com> napisał w wiadomości news:96abcc7d-77f8-4f2a-8358-cad1befd2da9s16g2000vbp.googlegroups.com...
Gdyby wszyscy tak myśleli to nawet byśmy rowerów teraz nie mieli, bo taaaaa..., lepiej kupic cos drozszego i bardziej awaryjnego co teoretycznie w warunkach laboratoryjnych bedzie 20% lepsze od obecnych rozwiazan. Droga wolna pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2009-05-18 06:34:29 | |
Autor: Saurus | |
A co byście napisali na... | |
On 18 Maj, 14:42, "dziki" <ten.ad...@jest.nieprawdziwy> wrote:
taaaaa..., lepiej kupic cos drozszego i bardziej awaryjnego co teoretycznie Ale nikt Ci nic nie każe kupować. Poza tym interesuje mnie jak policzyłeś 20% "lepsiejszość" :-) Tak samo z dupy zakładasz od razu większą awaryjność (z samego powodu zastosowania elektroniki - a może się okazać że takie sterowanie oszczędza amortyzator bo np. nie dobija w przypadkowych skrajnych sytuacjach). Ja jestem ciekaw co wyjdzie z tego eksperymentu. |
|
Data: 2009-05-18 15:51:59 | |
Autor: dziki | |
A co byście napisali na... | |
Użytkownik "Saurus" <Saurus8@gmail.com> napisał w wiadomości news:018a93f1-b5ad-4ccd-ad3c-28986311d958l28g2000vba.googlegroups.com...
Ja jestem ciekaw co wyjdzie z tego eksperymentu. LOL, ciekawostka dropsa :P pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2009-05-18 19:55:32 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
A co byście napisali na... | |
taaaaa..., lepiej kupic cos drozszego i bardziej awaryjnego co teoretycznie Trzymajcie kciuki. zyga |
|
Data: 2009-05-18 23:04:29 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
A co byście napisali na... | |
http://zpss.aei.polsl.pl/content/publikacje/badania/Control%20of%20semi-active%20systems.pdf
Szczekać!!! Głośno! I... do budy! zyga |
|
Data: 2009-05-19 00:36:50 | |
Autor: Tomek Banach | |
A co byście napisali na... | |
Zygmunt M. Zarzecki wrote:
sterowanie elektryczne w amortyzatorze? Zadajesz pytanie od zlej strony. Jako uzytkownikowi jest mi obojetne czy w srodku mam powietrze czy ciecz magnetyczna czy telepatyczna. Licza takie rzeczy jak mozliwosci trwalosc cena waga itp. -- Pozdrawiam Tomek |