A co byście napisali na...

Data: 2009-05-16 21:55:33
Autor: Wojciech Waga
A co byście napisali na...
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
sterowanie elektryczne w amortyzatorze?
Można by regulować twardość amortyzatora, przy pomocy pewnej sprytnej cieczy, reagującej na pole magnetyczne.
Zamiast sprężyny powietrznej "ciecz magnetyczna".

zyga

Zastanawiałem się nad tym jakieś 2 lata temu, jak widziałem tą ciecz na targach wynalazków we Wrocławiu. Właściciel 2 strzykawek czarnej cieczy pokiwał głową na pomysł wykorzystania tego w amortyzatorze ale jak widać biznes nie wypalił ;) nie znam tylko powodu.

Może się zużywa szybko, jakieś drobinki się rozbijają i traci właściwości?

pozdr.
w.

Data: 2009-05-16 22:05:48
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
A co byście napisali na...

[...]

Ja widziałem tę ciecz 7 lat temu w akcji z magnesem.
:>
http://patenty.bg.agh.edu.pl/pelneteksty/PL197112B1.pdf
Znam osobiście jednego z tych panów.

zyga