Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   A co jesli wysokosciomierze mają rózne wskazania?

A co jesli wysokosciomierze mają rózne wskazania?

Data: 2010-04-24 22:39:32
Autor: Acerion
A co jesli wysokosciomierze mają rózne wskazania?
Wysokosciomerz barometryczny jest kalibrowany w oparciu o pomar cisnienie na lotnisku a radiowysokosciomerz to w istocie radar wiec mierzy odleglosc od gruntu.
Jesli samolot lecial nad wąwozem to oba wysokosciomierzepoazywały rozne wysokosci a radiowysokosciomerz pokazywal o 60m wiecej bo dno wawozu jest ponizej wysokosci lotniska. OBA WSKAZANIA BYŁY CALKOWICIE PRAWIDŁOWE!
Czy pilot mogł przyjąc zalozenie, ze radiowysokosciomierz pokazuje poprawnie
a pozostale dwa barometryczne nie? Czy w takiej sytuacji nie mogl miec przekonania, ze znajduje sie nad sciezką  schodzenia i zdecydować  o szybkim obnizeniu wysokosci o okolo 50 m?
Wtakiej sytuacji odleglosc od dna wawozu bylaby prawidlowa jak dla podejscia ale w rzeczywistosci samolot znajdowalby sie zdecydowanie za nisko w stosunku do plyty lotniska. Czy taki scenariusz jes mozliwy?
Acerion



--


Data: 2010-04-24 23:36:08
Autor: porterhouse
A co jesli wysokosciomierze mają rózne wskazania?
Ale przeciez to juz chyba bylo tu walkowane.

Jedynym wysokosciomierz jaki mieli PRAWO uzywac w czasie tego podejscia to byl
wysokosciomierz barometryczny. Tak jest rozpisana procedura tego podejscia.
Koniec dyskusji. Wysokosciomierz radarowy jest urzadzeniem wtornym i pilot ma
zabronione go uzywac do wyznaczenia sciezki schodzenia.

--


Data: 2010-04-25 00:26:59
Autor: edgr
A co jesli wysokosciomierze mają rózne wskazania?
Jeżeli otrzymali/ustawili ciśnienie lotniska o 5 mm Hg za wysokie, to wskutek tego obniżyli swoje podejście o ok. 55 m. Na większej odległości i wysokości różnice wskazań między wysokościomierzem barometrycznym a radiowym nie są raczej brane pod uwagę, natomiast w rejonie obniżenia przed bliższą NDB wskazania zaczęly być porównywalne, co mogło zmylić pilotów. A potem, jak ziemia zaczęła uciekać do góry, było już za późno.

edgr

--


Data: 2010-04-25 06:03:02
Autor: saturn5
A co jesli wysokosciomierze mają rózne wskazania?
Czy pilot mogł przyjąc zalozenie, ze radiowysokosciomierz pokazuje poprawnie
a pozostale dwa barometryczne nie? Czy taki scenariusz jest mozliwy?

Jest ale w tym momencie robisz z pilota glupka z podstawowymi brakami w
lotniczym wyszkoleniu.



--


Data: 2010-04-25 09:01:36
Autor: Janina Kolina
A co jesli wysokosciomierze mają rózne wskazania?
Jest ale w tym momencie robisz z pilota glupka z podstawowymi brakami w
lotniczym wyszkoleniu.

efekt tego londowania chyba dowiódł tego bezpornie. Dali im medale, ciekawe czy odbiora jak komisja orzeknie że to wina załogi (na co wzystko wskazuje)\

jk

Data: 2010-04-25 22:54:21
Autor: Michal
A co jesli wysokosciomierze mają rózne wskazania?
efekt tego londowania

Może gdyby londowali w Lądynie to do katastrofy by w ogóle nie doszło :)

M.

Data: 2010-04-25 10:20:19
Autor: Piotr [trzykoty]
A co jesli wysokosciomierze mają rózne wskazania?
"saturn5 " <saturn5.SKASUJ@gazeta.pl> wrote
Czy pilot mogł przyjąc zalozenie, ze >radiowysokosciomierz pokazuje poprawnie
Jest ale w tym momencie robisz z pilota glupka z >podstawowymi brakami w
lotniczym wyszkoleniu.

Dokładnie, masz rację. Chociaż znane są przypadki popełniania kardynalnych błędów przez doświadczonych pilotów. Z pewnością raczej takiego założenia nie przyjęli (chyba, żeby nie mieli zaufania co do prawidłowo odebranego i wprowadzonego przez siebie ciśnienia). Do końca nie da się wykluczyć, że pjawiające się różnice wskazań nieco wprowadziło ich w błąd percepcyjnyc, wskutek zaabsorbowania innymi czynności..., sekundy... zanim zrozumieli i...
Oczywiście jednak tak jak to tu podkreślano sugerowanie się radiowyskościomierzem oznaczałoby duży błąd.

Data: 2010-04-25 06:48:01
Autor: jerzyn
A co jesli wysokosciomierze mają rózne wskazania?

Użytkownik " Acerion" <acerion@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hqvrv4$9nq$1inews.gazeta.pl...
Wysokosciomerz barometryczny jest kalibrowany w oparciu o pomar cisnienie na
lotnisku a radiowysokosciomerz to w istocie radar wiec mierzy odleglosc od
gruntu.

http://www.tvp.info/informacje/swiat/w-prezydenckim-tu154-dzialal-taws/1696427

Data: 2010-04-25 06:16:30
Autor: saturn5
no wlasnie, TAWS

http://www.tvp.info/informacje/swiat/w-prezydenckim-tu154-dzialal-taws/1696427

Niestety co wezmiesz polska gazete, zrodlo medialne to znajdziesz tam stek
bzdur. Naprzyklad takie osobliwe zdanie: "Może to oznaczać, że w TU-154, który
rozbił się pod Smoleńskiem, system ten działał nieprawidłowo.". Czy ci ludzi
co to napisali zadali sobie minimalny trud zrozumienia jak dziala TAWS? Zeby
TAWS dzialal prawidlowo musi posiadac poprawna baze danych - zrobiona wedlug
geodezyjnego wzorca amerykanskiego WGS84, Rosja nie przyjela tego standardu.
Jak ladujesz kolo duzych lotnisk w Rosji to masz baze danych Jeppesena i
wszystko gra, jak latasz po jakis wsiach jak Smolensk to nikt nie da gwarancji
ze baza danych jest poprawna. Taki TAWS w tym samolocie powninen byl wrecz
wylaczony - zeby uniknac falszywych lub zmylkowych alarmow (lub ich braku).
Piloci cywilni o tym doskonale wiedza a czy ci wiedzieli? Czego do licha ucza
w tym specpulku 36? A inna sprawa TAWS w tym wszystkim odgrywa role drugo jak nie trzecio-planowa,
nawet jakby jego wskazania byly falszywe - nie powinno to bylo miec zadnego
wplywu na to ladowanie. --


A co jesli wysokosciomierze mają rózne wskazania?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona